Δεν είχα ποτέ πρόβλημα στο παρελθόν, αλλά τελευταία μου έσκαγε η σαμπρέλα στο ίδιο σημείο, εσωτερικά στην επαφή με την ζάντα και έτσι ανακάλυψα την μαγική φακ-αρόλα (μετά από 30 χρόνια στο άθλημα)! Είναι η ταινία μεταξύ ζάντας - σαμπρέλας και την άλλαξα (ευχαριστώ τα παιδιά του Cyclist!) με υφασμάτινη. Αν σας συμβεί το ίδιο, να το έχετε υπ όψην.
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Την καλύτερη φακαρόλα την κάνεις μόνος σου από παλιά σαμπρέλα (κόβεις εσωτερικά). :-)
wow η ανακάλυψη του αιώνα
:D
φακαρόλα
:D
γιατί υφασμάτινη?
Κάπου διάβασα οτι βοηθάει και το ταλκ, στο να μειώνει τις τριβές.
@festo
ναι το ταλκ όντως μειώνει τις τριβές το κακό είναι ότι δεν έχει την διάρκεια που πρέπει
Μια απο τις καλυτερες φακαρολες ever, ειναι η Velox, λευκη, υφασματινη, παναλαφρη, και ανθεκτικοτατη. Τωρα τελευταια εχουν εμφανιστει και διαφορες αλλες αυτοκολλητες σε διαφορα χρωματα (μπλε, κοκκινο, μαυρο), και μαλιστα επωνυμων κατασκευαστων, σε μορφη λεπτου "λευκοπλαστ", αλλα καμμια τους δεν εχει την αντοχη και ποιοτητα της velox...Συν οτι εννιοτε, τεινουν να φευγουν απο τη θεση τους, η να "διαλυονται"...
Βεβαια, υπαρχουν και οι φακαρολες απο σκληρο πλαστικο, οι οποιες δεν ειναι αυτοκολλητες, αλλα ειναι εξ' ισου καλες, και πολυ ανθεκτικες. Ειναι ομως μερικα γραμμαρια βαρυτερες (αυτο για τους γραμμαριολαγνους...), αλλα τοποθετουνται λιγακι πιο ευκολα, καθ οτι δεν τις κολλας.
Οσο γι αυτες απο υλικο σαμπρελλας, χρησιμοποιοταν παλιοτερα, σε μονοπατες ζαντες, και σε λαστιχα ΧΑΜΗΛΗΣ πιεσης, (καποτε, σχεδον ολες οι ζαντες ηταν μονοπατες), οπου η φακαρολα δεν επρεπε να σκεπαζει και να στηριζει τη σαμπρελλα στις τρυπες της ζαντας (για τα καψουλια των ακτινων).
Οι σημερινες ζαντες, (τουλαχιστον αυτες που σεβονται τον εαυτο τους), ειναι "διπατες".
Αυτο σημαινει, πως το τμημα της ζαντας στο οποιο παταει η σαμπρελλα, εχει τοσες τρυπες, οσες και οι ακτινες του τροχου. Αυτες λοιπον τις τρυπες καλειται να "ταπωσει" η φακαρολλα, και μαλιστα με αξιωσεις, γιατι πρεπει να αντεχει χωρις να σκιζεται η να υποχωρει η να μετατοπιζεται, στην πιεση της σαμπρελλας η οποια πολυ συχνα σε ΜΤΒ φτανει η και ξεπερναει τα 80-100 p.s.i. (= 80-100 pounds ανα τετραγωνικη ιντσα...), ενω στα κουρσακια φτανει η ξεπερναει τα 145 p.s.i.!!!
Σ'αυτες τις πιεσεις, δυστυχως καμμια φακαρολλα απο υλικο σαμπρελλας δεν αντεχει.
Απο προσωπικη πειρα παρεμπιπτοντως, με φακαρολλες απο υλικο (χοντρης) σαμπρελλας, με πιεσεις απο 30-40 p.s.i. και πανω, δεν προλαβαινεις να μετρας σκασιματα...
Στην Λ.Αλεξανδρας 11 θα βρειτε ταινια υφασματινη αυτοκολητη "GAFFER".Υπαρχει και γιαλιστερη.Εγω την βαζω πανω απο καλωδια που τα πατανε στις συναυλιες.Αντεχει και κολαει καλα.Υπαρχει σε λεπτη 1 ποντο εως 5 ποντους φαρδος.
Πριν από 2 εβδομάδες άλλαξα λάστιχα σε γνωστό ποδηλατάδικο που εμπιστεύομαι.
Προχθές το πρωί πηγαίνοντας για το γραφείο, πήγα να φουσκώσω στο βενζινάδικο κι όταν βγήκα στο δρόμο, μετά από λίγα λεπτά μου έσκασε η πίσω σαμπρέλα. Έβγαλα και την άλλαξα επί τόπου, είμαι ετοιμοπόλεμος (-: με μια σαμπρέλα και αντίστοιχα εργαλεία μαζί.
Παρατήρησα ότι στον πίσω τροχό υπήρχε μόνο ένα λεπτό κομμάτι φακαρόλας, το οποίο άφηνε αρκετές από τις τρύπες του τροχού εκτεθειμένες. Προφανέστατα, αυτό ήταν το πρόβλημα. Εξάλλου η σκασμένη σαμπρέλα είχε "νααα" μια τρύπα στην εσωτερική επιφάνεια.
Έχω μαζί μου και ένα μικρό ρολό μαύρη μονωτική ταινία, την οποία και τύλιξα γύρω στον τροχό σαν πρόχειρη φακαρόλα, καλύπτοντας όλα τα μεταλλικά τμήματα από τις τρύπες για να προστατέψω τη σαμπρέλα.
Από τότε και εδώ και 2-3 μέρες, κυλάω κανονικά με το όχημα. Νομίζω πως γενικά, καλά το πάλεψα.
Ερωτήσεις:
α) Ξέχασε ο τύπος που άλλαξε λάστιχο και τροχό να βάλει αρκετή φακαρόλα στον πίσω; Λίγο περίεργο δεν είναι; (Κι όμως, θα μου πείτε...). Για να μη μου συμβεί κι άλλο ατύχημα στο δρόμο, το βράδυ που πήγα σπίτι, άνοιξα και τον μπροστινό τροχό και τον κοίταξα. Νομίζω ότι είχε τη σωστή στρώση φακαρόλας, δεν υπήρχε κανένα μεταλλικό κομμάτι επιφάνειας εκτεθειμένο.
β) Αυτή η ιστορία με τη μονωτική ταινία μπορεί να κάνει κάπου κακό; Νομίζω πως όχι. Την επόμενη φορά που θα πάω σε ποδηλατάδικο, να πάρω ένα μικρό καρούλι καλή φακαρόλα για να την έχω μαζί μου;
(Ευχαριστώ!)
EGO PALI SE MIA EKTAKTI ANAGI KIRIAKI ITANE EVALA APLA MONOTIKI TENIA
Αν μεινεις στην ακρη του δρομου απο φακαρολα, βαζεις αντ'αυτης, οτι βρεις προχειρο μπροστα σου, προκειμενου να πας σπιτι σου. Η μονωτικη που εβαλες, μια χαρα ειναι, οπως το ιδιο καλα θα σ' εξυπηρετουσε και χαρτοταινια σε 2-3 στρωσεις.
Βεβαια, καλο ειναι να ξερουμε, πως ολες αυτες οι λυσεις ειναι προσωρινες.
Κι αυτο, γιατι μονωτικες και χαρτοταινιες, (ακομη και κακης ποιοτητας φακαρολες), ΔΕΝ αντεχουν ψηλες πιεσεις, με τις οποιες πρεπει να φουσκωνονται αρκετα συγχρονα λαστιχα.
Επομενως, σε πρωτη ευκαιρια, τοποθετουμε μια κανονικη ΚΑΛΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ φακαρολα, και εχουμε το κεφαλι μας ησυχο.
Οσο για την ποιοτητα της δουλειας του ποδηλαταδικου, καθολου δεν με εκπλησσει.
Θυμαστε μια παροιμια που λεει: Αμα δεν εχεις νυχια να ξυστεις μονος σου..(..ο αλλος μπορει να σε ξυσει με τσαπα..)
Ηθικον διδαγμα: Οταν ξερεις να κανεις καλα μια δουλεια μονος σου, ποτε μην αφηνεις αλλον να την κανει για σενα. (Σχεδον ποτε δεν θα την κανει τοσο καλα οσο εσυ...)