Υποδεχόμαστε στον Σπόρο τα «ποδήλατα της απεργίας»

10 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα
Την Πέμπτη 1 Νοεμβρίου, από τις 6μμ και μετά
υποδεχόμαστε στον Σπόρο τα «ποδήλατα της απεργίας»
Το εργοστάσιο παραγωγής ποδηλάτων "Bike Systems" στην πόλη Nordhausen της Γερμανίας, βρίσκεται υπό εργατική κατάληψη από τις αρχές του Ιούλη, ώστε να αποτραπεί το κλείσιμό του. Μετά από δύο μήνες καθημερινού, αλλά ατελέσφορου αγώνα, στις 19 Σεπτέμβρη, οι 135 εργάτες και εργάτριες αποφάσισαν να βάλουν μόνοι/ες τους το εργοστάσιο σε λειτουργία σε δοκιμαστική βάση. Ξεκίνησαν μια καμπάνια μέσω του διαδικτύου, με στόχο να μαζευτούν 1.800 παραγγελίες για τα "ποδήλατα της απεργίας" που θα παρήγαγαν μέχρι τις 2 Οκτωβρίου.
Η καμπάνια των εργατών/τριών είχε μεγάλη ανταπόκριση, τόσο στη Γερμανία, όσο και σε άλλες χώρες. Περισσότερα από 100.000 άτομα επισκέφτηκαν την ιστοσελίδα της καμπάνιας strike-bike. de, και η προσπάθεια δημοσιοποιήθηκε ευρέως σε πολλά γερμανικά μέσα ενημέρωσης. Πέρα από τη Γερμανία, έγιναν παραγγελίες ποδηλάτων από όλες σχεδόν τις χώρες της Ευρώπης, αλλά και από μέρη τόσο μακρινά όσο η Ν. Αφρική και οι Η.Π.Α.
Στη χώρα μας, με το συντονισμό του «Σπόρου» και τη βοήθεια των Ποδηλατ(ισσ)ών (αλλά και άλλων φίλων) υλοποιήθηκε μια ομαδική παραγγελία και από την Πέμπτη θα κόβουν βόλτες στους δρόμους της Αθήνας 18 "ποδήλατα της απεργίας".
Συγκεκριμένα την Πέμπτη 1/11/07 στις 6:00 μ.μ. στον «Σπόρο», τα 18 άτομα που αγοράζοντας ποδήλατα συνεισέφεραν στην προσπάθεια λειτουργίας του εργοστασίου με νέους όρους, παραλαμβάνουν τα ποδήλατά τους και γιορτάζουν για την αποφασιστικότητα και αποτελεσματικότητα των εργαζομένων στο �Bike Systems�. Χαιρόμαστε και γιορτάζουμε για την έμπρακτη αλληλεγγύη τόσων ανθρώπων στο συγκεκριμένο εγχείρημα, ανταλλάσσουμε σκέψεις για το πώς ανάλογα εγχειρήματα μπορούν να είναι εξίσου αποτελεσματικά. Γιατί τα πράγματα μπορούν να γίνουν και αλλιώς.
Συνεταιρισμός για το εναλλακτικό και αλληλέγγυο εμπόριο
ο Σπόρος
Σπ. Τρικούπη 21, Αθήνα
τηλ.: 210 3801375

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
manosm
Απών/απούσα

καταπληκτική ιδέα - συγχαρητήρια
κι εγώ ήθελα να παραγγείλω αλλά στο site της απεργίας έγραφε ότι δεν παίρνουν άλλες παραγγελίες - πρέπει πρώτα να ανταποκριθούν στις πρώτες παραγγελίες για 1.800 ποδήλατα (!)
ελπίζω στη δεύτερη παραγγελία από το Σπόρο να το μάθουμε έγκαιρα για να παραγγείλουμε όσοι θέλουμε
ΥΓ. τα ποδήλατα έχουν σχετικά χαμηλή τιμή (αν θυμάμαι καλά 270 ευρώ στη Γερμανία) και στη φωτογραφία φαίνονται πολύ ωραία

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Δείτε στο site του σπόρου

ilias
Απών/απούσα
knimo
Απών/απούσα

Παιδιά, πέτυχα τις προάλλες ένα από τα strike-bike στην Ακαδημίας. Μου άρεσε (φαίνεται και διαφορετικό από αυτά που κυκλοφορούν συνήθως) και σταμάτησα να το περιεργαστώ. Διαπίστωσα προς μεγάλη μου (δυσάρεστη) έκπληξη ότι το ποδήλατο έχει μόνο 3 ταχύτητες!!! Δηλαδή αποτελεί κλασική κατά τη γνώμη μου περίπτωση ποδηλάτου που έχει φτιαχτεί για δυτικοευρωπαϊκές πόλεις με ήπιο ανάγλυφο και μάλλον είναι ακατάλληλο για τις ανηφόρες και κατηφόρες της Αθήνας. Και καλά, κάποιος που γνωρίζει από ποδήλατα θα προσέξει αυτή τη σημαντικότατη "λεπτομέρεια" αμέσως. Και είτε θα το αγοράσει με πλήρη συνείδηση των 3 μόνο ταχυτήτων είτε θα αποφασίσει να πάρει κάποιο άλλο με 21-24 ταχύτητες (όπως είναι τα περισσότερα που κυκλοφορούν στην Αθήνα-αν κάνω λάθος διορθώστε με). Όμως φοβάμαι ότι υπάρχει ο κίνδυνος κάποιοι "πρωτάρηδες" να παρασυρθούν, να πάρουν το ποδήλατο των τριών ταχυτήτων χωρίς επίγνωση των δυσκολιών που αυτές συνεπάγονται για μια πόλη σαν την Αθήνα και τελικά να καταλήξουν λόγω των καλών τους προθέσεων να μην κάνουν ποδήλατο καθόλου-γιατί θα τα βρουν μπαστούνια. Τι θέλω να πω: όσο και να θέλουμε ως σάιτ να στηρίξουμε την ιδέα του strike-bike, πιστεύω ότι το θέμα των τριών ταχυτήτων θα έπρεπε να είχε τονιστεί εξαρχής από αυτή τη σελίδα στους πιθανούς Έλληνες αγοραστές, για να αποφευχθούν άδικες απογοητεύσεις! Τι λέτε;

Κίμων

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

Χμμ... Δεν έχεις άδικο! Δεν είναι όμως και τόσο φοβερά τα πράγματα. Η κλιμάκωση αυτών των τριών ταχύτητων είναι (από 'οσο ξέρω από αντίστοιχα ποδήλατα) απλωμένη έτσι που καλύπτει τις περισσότερες καταστάσεις .Προσωπικά βρίσκω τις εικοσιτόσες ταχ. των city υπερβολή... Στον καιρό μου (κάποτε στο Τέξας δηλαδή) δεν είχαμε καμία, και τα ποδήλατα ήταν βαρύτερα ! Τέλος πιστεύω πως τα ποδήλατα αυτά δεν προορίζονται για πρωτάρηδες, αλλά για ήδη ποδηλάτες που θέλουν το strike bike για αυτό ακριβώς που είναι . Το κόκκινο ποδήλατο της απεργίας !!  ***strouf***

ilias
Απών/απούσα

Μια ιδέα

Δεν θα ήταν ωραίο, και συμβολικά επίκαιρο να κατέβουν τα strike bike στην απεργία της Τετάρτης;

Οχι πως από μόνα τους απαντάνε στις αλλαγές του ασφαλιστικού. Παρόλα αυτά δίνουν ένα τόνο αντίδρασης και συνάμα μια πρόταση.

Οι κατέχοντες strike bike ας δώσουν πχ ένα ραντεβού στο Μουσείο κατά τις 10:30. Ο τόπος και η ώρα είναι συζητήσιμα.

Ηλίας

rookie biker
Απών/απούσα

Αν δεν κανω λαθος, θα αποτελει χωρο (προ)συγκεντρωσης καποιων σωματειων και πολιτικων δυναμενων της ακροαριστερας (δεν μου αρεσει ο όρος...απλα τον λεω για να συννενοουμαστε..)

Προσωπικα δεν εχω κανενα προβλημα με τις "χρωματισμενες" συγκεντρωσεις, απλα αν το καλεσμα απευθυνεται γενικοτερα σε "ποδηλάτες"....ισως θα ηταν καλυτερο η συγκεντρωση να γινει σε καποιο "ουδετερο" σημειο...πχ εκει που μαζευομαστε συνηθως, στο Πεδιο του Αρεως....

Απο κει και περα....ποδηλάτες ειμαστε......μπορουμε να κινηθουμε οπου θελει ο καθενας ή να κανηθουμε γενικα στην Αθηνα σε ολες τις συγκεντρωσεις που θα γινουν ή τελος παντων το βρισκουμε...

Απλα το αναφερω για την αποφυγη παρεξηγησεων με κοσμο που μπορει να θεωρησει οτι κληθηκε στο Μουσειο "εκ του πονηρου".....

abyss
Απών/απούσα

Επιστρέφοντας χθες από το κέντρο της Αθήνας (και καβαλώντας ένα αρχαίο Puch στο οποίο τοποθέτησα ένα μπροστινό παιδικό καθισματάκι για βόλτες με τη μικρή) είδα ένα Strike Bike (γυναικείος σκελετός, σπασμένο πίσω φως) δεμένο σχεδόν στη συμβολή Ασκληπιού και Ακαδημίας. Όμορφη κατασκευή! Ήταν κανενός από εδω;

vang
Απών/απούσα

Για εφαρμογή πόλης οι τρείς ταχύτητες δέν είναι απαράδεκτες
άν είναι σωστά απλωμένες και άν η σχέση δίσκου/ελεύθερου (μπρός και πίσω γραναζιού της αλυσίδας) είναι τέτοια πού να σου προσφέρει αρκετά ελαφρύ πετάλι για την πλειονότητα τών διαδρομών σου...
Καβαλλάω ένα ποδήλατο με ακριβώς το ίδιο πίσω κέντρο. Αν και έχω δύο πίσω γραννάζια πού μου προσφέρουν τελικά έξι ταχύτητες, δέν θα έχανα και πολλά άν είχα μόνο τις τρείς...
Αντι να έχω 1,2,3,4,5,6 θα είχα τις 1,3,5
Θα κρατούσα δηλαδή την ελφρυά πρώτη λόγω του αναγλύφου της Αθήνας και θα έχανα την τελευταία ( 35 αντι για 40 χλμ)

Θα προσάρμοζα την ταχύτητά μου κάθε φορά στό "πάτημα" που θα με βόλευε..( θά έχανα λίγο από την άνεσή μου και την δυνατότητα να έχω παρόμοιο πάτημα πεταλλιού σε κάθε περίπτωση αλλά και πάλι θα πήγαινα μια χαρά)

Τέλος να ποώ ότι ένας μέσος ποδηλάτης ( όχι ο αρχάριος) μπορέι να κυκλοφορήσει στήν Αθήν ακόμα και με ποδήλατο χωρίς ταχύτητες και θυσιάζοντας λίγη τελική θα είναι λίγες οι ανηφόρες πού θα πρέπει να ξεπεζέψει...

Να μήν παρεξηγηθώ...

Δεν αμφισβητώ την χρησιμότητα τών πολλών σχέσεων...Εχω μπόλικες σε άλλα ποδήλατα...

Απλώς λέω ότι για την καθημερινή μετακίνηση έχουν σημασία διαφορετικά πράγματα πολλά από τα οποία προσφέρει το strike-bike σε πολύ ανταγωνιστική τιμή.