Γεια σας παιδιά,
Ποδηλατώ και εγώ πλέον όσο μπορώ περισσότερο (το αυτοκίνητο πλέον μέσα στην εβδομάδα βγαίνει για 2 βόλτες....(successs...)) και όλα καλά και ανθηρά αλλά έχω ένα πρόβλημα.
Στις περισσότερες λεωφόρους (κηφισίας, αλεξάνδρας, βουλιαγμένης κλπ) ενώ κινούμαι τέρμα δεξιά και κανένα πρόβλημα, κάνει ο δρόμος άνοιγμα για δεξιά έξοδο από την λεωφόρο ή με φανάρι για στροφή δεξιά.
Άμα κάτσω τέρμα δεξιά, μπερδεύονται οι ανυπόμονοι πίσω και με προσπερνάνε τελευταία στιγμή....
Αυτό που κάνω είναι 100 μέτρα πριν το άνοιγμα, να αρχίζω να μπαίνω προς την μέση της δεξιάς λωρίδας ώστε να τους "εμποδίζω" να με περάσουν....αλλά το φοβάμαι κάπως να μένω τόση ώρα στην μέση....το άλλο που κάνω είναι να φτάσω στη στροφή να σταματήσω και να περάσω με το φανάρι των πεζών ή κάθετα από πεζοδρόμιο σε πεζοδρόμιο μόλις αδειάζει η κίνηση....
Εσείς τι κάνετε ?
Ευχαριστώ πολύ
Κωνσταντίνος
Πιστεύω πως πρέπει να αποτρέπεις τα αυτοκίνητα από το να βρίσκονται πλάι σου, στην ίδια λωρίδα κυκλοφορίας.
Προσωπικά κινούμαι είται στη μέση της δεξιάς λωρίδας, είτε συχνότερα στο 1/3 του πλάτους της...Είναι σημαντικό να υπάρχει ο απαραίτητος χώρος ώστε να κινηθείς λίγο δεξιότερα όταν (αναπόφευκτα) θα βρεθεί ο ηλίθιος που θα σκεφτεί να προσπεράσει, περνόντας ξυστά δίπλα σου...
Οι δρόμοι που αναφέρεις είναι καλοί για ποδήλατο κυρίως στο κατηφορικό τους ρεύμα γιατί και εσύ μπορείς να κινηθείς με μεγαλύτερη ταχύτητα. Προσωπικά τις αποφεύγω όχι γιατί φοβάμαι αλλά ως ποδηλάτης δεν πρέπει να έχω το σκεπτικό αυτοκινητιστή και να κινούμαι από τις βασικές αρτηρίες. Υπάρχουν παράπλευροι δρόμοι χωρίς πολλά αυτοκίνητα. Πάρε το χάρτη της Road που έχει και το ρεύμα κυκλοφορίας σε κάθε δρόμο και βοηθά πολύ στην πλοήγηση και διαμόρφωση ενός δρομολογίου χωρίς κεντρικές αρτηρίες. Πχ. το να πεις ως απλός ποδηλάτης ότι στη Γλυφάδα θα πας από Βουλιαγμένης ή Ποσειδώνος είναι βλακεία. Υπάρχουν απίστευτης ηρεμίας και καλής αισθητικής διαδρομές που σε πάνε παντού.
Οι συμβουλές και των δύο είναι πολύ σωστές.
Συμπληρώνω ότι αν κάποια στιγμή αναγκαστείς να κινηθείς σε λεωφόρους, θα πρέπει να μείνεις στη δεξιά άκρη της λωρίδας που συνεχίζει ευθεία, κάνοντας ταυτόχρονα σινιάλο με το αριστερό σου χέρι ώστε να καταλάβουν οι βιαστικοί από πίσω σου ότι δεν πρέπει να σε προσπεράσουν από αριστερά αν θέλουν να πάνε δεξιά, αλλά να περιμένουν να βρουν χώρο και να μπουν δεξιά σου.
Εγώ από τότε που έπεσε πάνω μου μια κοπελιά γιατί "νόμιζε ότι προλαβαίνει" πηγαίνω προς τη μέση της δεξιάς λωρίδας, εμποδίζοντας κατά πολύ τις σφήνες.
Ακόμα κι έτσι, δυστυχώς, υπάρχουν οι πολύ "βιαστικοί" που δε λογαριάζουν τίποτε. Έτσι, έχω αποκτήσει τη συνήθεια να κοιτάζω πίσω μου όταν φτάνω σε σημεία σαν κι αυτά που αναφέρεις.
Τέλος, θα σου συνιστούσα να εξετάσεις την πιθανότητα ύπαρξης εναλλακτικών διαδρομών με πιο ήπια κυκλοφορία.
Σινιάλα, φωτάκια το βράδυ, όχι τελείως δεξιά ώστε να έχεις χώρο να κάνεις κάποιο ελιγμό (συν τα σπασμένα γυαλάκια που αποφεύγεις) όλα αυτα που είπαν οι απο πάνω να τα θυμάσαι. ΕΠίσης προσοχή στα φανάρια : αυτοί που τρέχουν να παραβιάσουν το κόκινο μες τη μανία τους μπορεί να σε χτυπήσουν.Οπότε λίγο πριν τα φανάρια αν έχεις σκοπό να σταματήσεις (σε κόκινο ή σε πορτοκαλί) πήγαινε όσο πιο δεξιά μπορείς. Και αν δεν έχεις, βάλε ΚΑΘΡΕΦΤΑΚΙ για να ελέγχεις και κάπως τα οπίσθιά σου.
σωστά όλα τα παραπάνω σχόλια.
Φωτάκια και κράνος πάντα μαζί και θα αρχίσω να ψάχνομαι και για εναλλακτικές διαδρομές πιο ήπιας κυκλοφορίας.
ευχαριστώ για τις απαντήσεις. ;)
το βιντεο ως απαντηση μου :-P
http://www.youtube.com/watch?v=dv-ISen-UTQ&feature=re
οτι σε αυτο το βιντεο οι οδηγοι των οχηματων και οι πεζοι ειναι ηρεμοι και ψυχραιμοι. Οι δικοι μας εδω πετάγονται απο εδω και απο εκει σαν να τους εχει τσιμπησει αλογόμυγα.
Τις προάλλες ετυχε να βρεθω σε κεντρικους δρομους, ομονοια, 3ης σεπτεμβριου κτλ πρωινές ωρες αιχμης και τρόμαξε το μάτι μου (συνηθως κυκλοφορώ βραδυ, απογευμα και λίγο πριν μεσημεριάσει)
Ενιωσα σαν να ειμαι σε αποστολή αυτοκτονίας. Η συμπεριφορά των οδηγών το πρωϊ ειναι σαν να εχει βγει ο Γκοντζίλα στους δρόμους της Αθηνας και κανουν ο,τι μπορουν για να σωσουν τη ζωη τους. Τι φανάρια και προτεραιότητες και λωρίδες... κολαση
Και τα μηχανάκια εντελώς οπου φυγει-φύγει. Μεγαλος κινδυνος τα μηχανάκια.
ειδα και απόειδα - δηλαδη τα ειδα ολα - και συνεχισα απο το πεζοδρόμιο για να γλιτώσω το σασπένς
Παντως απο δικη μου εμπειρια, θεωρώ πως ο καθρέφτης ειναι ενα πολυ χρησιμο αξεσουαρ ασφαλούς οδήγησης.
και εγω προτιμω το πεζοδρομιο σε μεγαλους δρομους
...είναι για τους πεζούς! Δεν είναι ούτε για εμάς, ούτε για τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, μηχανάκια κτλ.
Βάση του ΚΟΚ πρέπει να κινούμαστε στο άκρο της δεξιάς λωρίδας για να αφήνουμε τον χώρο στα υπόλοιπα οχήματα να μας προσπερνάν. Όταν ο δρόμος "ανοίγει" στα δεξιά μας, επιτάχυνε ώστε να αναγκάσεις αυτόν που πάει να σε προσπεράσει, να το ξανασκεφτεί. Με προσοχή διεκδίκησε λίγο περισσότερο χώρο στην λωρίδα σου με το να βρεθείς στο κέντρο ώστε να μην του αφήσεις χώρο για να μπει μπροστά σου.
Η κίνηση στο δεξί μέρος του δρόμου ισχύει σε ιδανικές συνθήκες και όχι όταν το οδόστρωμα είναι κακής ποιότητας ή έχει γυαλιά, σχάρες υπονόμων, λακούβες, χαλίκια, νερά (και πιθανόν λάδια). Αυτά πρέπει να τα αποφεύγουμε με πολλή προσοχή. Καλύτερα να καθυστερήσουμε τον οδηγό πίσω μας, παρά να βρεθούμε με το πρόσωπο στην άσφαλτο.
Στις λεωφόρους μπορεί να συναντήσουμε και λεωφορεία που μας προσπερνάν πολύ κοντά και μας πετάν τον αέρα τους, επομένως καλό είναι να έχουμε λίγο χώρο στα δεξιά μας.
Ένα άλλο θετικό του να διεκδικείς τον χώρο σου, είναι οτι προστατεύεσαι από όσους θεωρούν οτι το φλας είναι προαιρετικό. Μου έχει τύχει να κατεβαίνω κατηφόρα και το αυτοκίνητο μπροστά μου να κοκκαλώνει για να στρίψει δεξιά, ΧΩΡΙΣ να έχει βγάλει φλας, παρά μόνο αφού σταμάτησε! Ευτυχώς ήμουν στο κέντρο αφού δεν προλάβαινα να κοκκαλώσω, επομένως έκοψα όσο μπορούσα με τα φρένα μου και πρόλαβα και πέρασα από τα αριστερά του, χωρίς να αλλάξω λωρίδα.
Το λάθος ήταν και δικό μου, λόγω του ότι δεν είχα αφήσει αρκετή απόσταση, αλλά δεν μπορούσα να φανταστώ ότι ήθελε να στρίψει.
Με λίγα λόγια, κινούμαστε αρκετά δεξιά (όχι τελείως) όταν έχουμε την δυνατότητα αλλά διεκδικούμε τον χώρο μας όταν αυτό είναι αναγκαίο.
Τέλος, σε μεγάλους δρόμους, υπάρχουν και οι παράδρομοι ή στενά που ακολουθούν παράλληλη πορεία με τον κεντρικό δρόμο. Αν μπεις στο bikely.com, μπορείς να σχεδιάσεις μια καινούργια πορεία αποφεύγοντας τις λεωφόρους!