ΚΡΑΝΟΣ..επιτελους.

151 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
DrHofmann
Απών/απούσα

spyrosv wrote:
ρε εσύ έφτιαξες το lysergicaciddiethylamide;

οχι οχι, εγω ειμαι ο αλλος...που το καταναλωνει... :P

xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα

horsey wrote:
Δεν είσαι σε θέση να με μειώσεις, όσο και αν προσπαθήσεις.

Για μένα είσαι μια απόδειξη του πόσο πίσω είμαστε σαν λαός σε νοοτροπία και δείκτη ευφυίας΄.

Χωρίς παρεξήγηση.

Αμοιβαιο !

Στο θεμα μας τωρα , οκ , το ποστ εγινε "foolproof" με τα λινκ και τις "κρυμμενες" φωτο.

Ισως παλι μερικοι θεωρουν το οτι να φορας κρανος ειναι "foolproof" συμπεριφορα (γι'αυτο και δεν φορανε, επειδη νιωθουν fool με αυτο).

Αλλοι παλι το φορουν γιατι γνωριζουν οτι ολοι μπορει να γινουμε (και ας μην ειμαστε) fools στο δρομο , ή γιατι μπορει να αναλαβει καποιος αλλος (πχ οδηγος οχηματος) τον ρολο του "fool" και να μας χτυπησει.

Τελος υπαρχουν πολλοι που το φορουν αδιαφοροντας για το τι λενε οι αλλοι κανοντας την σταση τους foolproof στα αντιθετα, παραλογα επιχειρηματα.

Το θεμα ειναι να βρουμε ολοι ενα τροπο να προστατευτουμε απο τα απροσδοκητα και τα μη αναστρεψιμα , και να μην καταληξουμε "like a fool" μετα απο ενα ατυχημα.

Χαρηκα , που στο τελευταιο freeday ολο και περισσοτεροι φορουσαν ή υποσχεθηκαν στον εαυτο τους να αρχισουν να φορουν κρανος..

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

Οι ποδηλάτες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: Σε αυτούς που έχουν πέσει και σε αυτούς που δεν έχουν πέσει ακόμα.

Το κράνος δεν το φοράμε επειδή είναι μόδα ή πρέπει να πλουτίσουν κάποιοι. το φοράμε επειδή ΩΣ ΕΝΑ ΒΑΘΜΟ προστατεύει το περιεχόμενο του εγκεφάλου (ώστε να είμαστε σε θέση να αραδιάζουμε εδώ μέσα ότι κατεβάσει η κούτρα μας).

Το ότι ο φίλος μας που κάνει ποδήλατο χωρίς κράνος εδώ και καιρό δεν έχει πέσει ακόμα, δεν λέει τίποτε. Το ίδιο και όταν κάποιος σώσει το κεφάλι του ή τη ζωή του από το κράνος, πάλι δεν λέει πολλά. Μεμονωμένες περιπτώσεις δεν είναι πάντα αντιπροσωπευτικές του τι θα συμβεί σε εμάς.
Μπορεί όμως κάποιος άνθρωπος με ωριμότητα σκέψης αν διαβάσει στατιστικές που αναφέρονται σε ατυχήματα με ποδήλατα να βγάλει το συμπέρασμα (μπορεί και όχι βέβαια) ότι η χρήση κράνους μειώνει σημαντικά τις συνέπειες ενός πεσίματος. Δεν σώζει πάντα τη ζωή του ποδηλάτη, αλλά ΜΕΙΩΝΕΙ τις συνέπειες. Εκεί που θα είχαμε γραντζουνισμένο κεφάλι δεν το έχουμε, εκεί που θα είχαμε ράμματα μπορεί να έχουμε πονοκέφαλο κλπ.
Συμφωνώ κι εγώ ότι παρ΄όλο το θεμιτό του αποτελέσματος, επειδή υπάρχουν και κάποιοι που δεν τα παίρνουν τα γράμματα αλλιώς, η χρήση βίαιων εικόνων δεν είναι σωστή μέθοδος να προβάλουμε τη γνώμη μας. Σωστή η απόφαση του εξτρα να μειώσει το μέγεθος ώστε μόνο όποιος θέλει να δει τις εικόνες να το κάνει.

Τέλος, αν κάποιος είναι νέος στο site καλό θα είναι πριν ασχοληθεί με το διάβασμα των Posts να ρίξει μια ματιά εδώ: http://www.podilates.gr/?q=node/11 (που ονομάζεται χρήσιμα ,πάνω δεξιά στη σελίδα) και πολύ περισσότερο εδώ: http://www.podilates.gr/?q=node/12 ( που βρίσκεται μέσα στο προηγούμενο Link.

Θα πρότεινα στους admin, (αν συμφωνούμε και οι υπόλοιποι) επειδή τα link αυτά είναι πολύ σημαντικά και χρήσιμα για κάποιον που ανακαλύπτει το site επειδή αποφάσισε να ασχοληθεί με το ποδήλατο, να αναρτηθούν σε περίοπτη θέση ώστε να πέφτει κατ ευθείαν το μάτι κάποιου που μπαίνει πρώτη φορά εδώ μέσα και να μην περιμένει τις παραπομπές από άλλους για να το κάνει.Άλλο μέγεθος γραμματοσειράς, έντονος τίτλος, χρωματιστά γράμματα, δεν ξέρω, αλλά να κάνει μπαμ από μακρυά.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

"Οι ποδηλάτες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: Σε αυτούς που έχουν πέσει και σε αυτούς που δεν έχουν πέσει ακόμα."

Το κράνος δεν είναι σαν τιμωρία, ούτε σαν παράσημο ΜΕΤΑ από πτώση. Δεν το φοράμε "επειδή έχω πέσει", το φοράμε "επειδή όταν πέσω μπορεί να με βοηθήσει". Τα λάστιχα γιατί τα αλλάζουμε αντί να τα κρατάμε μέχρι να γλυστρίσουν και να τσακιστούμε; Τα συρματόσχοινα γιατί τα αλλάζουμε αντί περιμένουμε να σκουριάσουν, να κοπούν και να χάσουμε τα φρένα;

Μην σκέφτεσαι σαν αυτοκινητιστής, στο ποδήλατο δεν έχει σημασία με πόσα χλμ πας αλλά με πόσα θα σκάσεις στο έδαφος. Σίγουρα δεν αρκεί ΜΟΝΟ το κράνος και το λέω συνέχεια για επιαγκωνίδες και επιγονατίδες αλλά ένας χτυπημένος αγκώνας ειναι καλύτερο από χτυπημένο κεφάλι.

Αυτά.

horsey
Εικόνα horsey
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
"Οι ποδηλάτες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: Σε αυτούς που έχουν πέσει και σε αυτούς που δεν έχουν πέσει ακόμα."

Το κράνος δεν είναι σαν τιμωρία, ούτε σαν παράσημο ΜΕΤΑ από πτώση. Δεν το φοράμε "επειδή έχω πέσει", το φοράμε "επειδή όταν πέσω μπορεί να με βοηθήσει". Τα λάστιχα γιατί τα αλλάζουμε αντί να τα κρατάμε μέχρι να γλυστρίσουν και να τσακιστούμε; Τα συρματόσχοινα γιατί τα αλλάζουμε αντί περιμένουμε να σκουριάσουν, να κοπούν και να χάσουμε τα φρένα;

Μην σκέφτεσαι σαν αυτοκινητιστής, στο ποδήλατο δεν έχει σημασία με πόσα χλμ πας αλλά με πόσα θα σκάσεις στο έδαφος. Σίγουρα δεν αρκεί ΜΟΝΟ το κράνος και το λέω συνέχεια για επιαγκωνίδες και επιγονατίδες αλλά ένας χτυπημένος αγκώνας ειναι καλύτερο από χτυπημένο κεφάλι.

Αυτά.

Το κράνος και τα λοιπά προστατευτικά σε κάνουν να νοιώθεις πιο άνετα στο να υοθετήσεις τον ξέφρενο ρυθμό της μετακίνησης.

Με αυτό τον τρόπο το ποδήλατο ταξιδεύει παράλληλα με τα αυτοκίνητα σε ένα απαίσιο μέλλον.
Μας βάζουν στο δικό τους ρυθμό.

Αλλά και πάλι η κίνηση σε μια πόλη είναι χαοτική, λογικό είναι να υπάρχει φόβος.
Το καταλαβαίνω.

Θα ήταν ωραίο να απαγορευόταν η είσοδος των αυτοκινήτων στο κέντρο για να γίνουν τα πράγματα καλύτερα και να απολαμβάναμε ξέγνοιαστες βόλτες.

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

horsey wrote:

Με αυτό τον τρόπο το ποδήλατο ταξιδεύει παράλληλα με τα αυτοκίνητα σε ένα απαίσιο μέλλον.
Μας βάζουν στο δικό τους ρυθμό.

Το μέλλον που θα ζήσουμε δεν έχει να κάνει με το κράνος αλλά με αυτό που προστατεύει.

xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα

Παλι καλα φορουσε..
http://www.youtube.com/watch?v=libgOq8Q3y8
..με βροχη !!
http://www.youtube.com/watch?v=hk_CBjpnT5Q
κορυφαιο
http://www.youtube.com/watch?v=XxGGyVklPHg
μερικες φωτο
http://www.youtube.com/watch?v=KZS3JG1cUz0
Αστεια θα τα βλεπεις , επώδυνα να τα βιώνεις
http://www.youtube.com/watch?v=Evnt-a3L4yM
..σοβαρα κολπακια
http://www.youtube.com/watch?v=YKe9ruBQ0TI

http://www.youtube.com/watch?v=uFF3i2X-jZk
και στον αθλητισμο
http://www.youtube.com/watch?v=IqD9QswJLxw
http://www.youtube.com/watch?v=B8Mn1D8qV-E
http://www.youtube.com/watch?v=O5tGJkNlQLo
http://www.youtube.com/watch?v=1oa8V7FOsMw

το κλασσικο (με μηχανακι , αλλα θα μπορουσε να συμβει και σε ποδηλατη )
http://www.youtube.com/watch?v=Kh9e-w3Pa3I
μοιραια ποδηλατικα ατυχηματα
http://www.youtube.com/watch?v=DPKKpa5eneU
http://www.youtube.com/watch?v=7KdmUSSCCJI

..και αλλα πολλα.
Σε πολλες απο τις παραπανω περιπτωσεις το κρανος θα εκανε (ή εκανε τελικα ) πολλα .
Δυστυχως σε πολλες απο αυτες τις περιπτωσεις το αποτελεσμα , αν και δεν ηταν μοιραιο , θα αφησε σημαδια στο προσωπο και πιθανοτατα σπασμενα δοντια και κοκκαλα.
Ακομα και για αυτους τους λογους αξιζει να..το βαλουμε καλα στο κεφαλι μας..

fantasmamore
Απών/απούσα

Αν δεν θέλεις να προστατευθείς είναι δικαίωμά σου.

Αν όταν φοράς κράνος νιώθεις ο σούπερμαν και πιστεύεις πως ήρθε η ώρα να σπάσεις το ατομικό σου ρεκόρ ταχύτητας είσαι ηλίθιος. Δεν φοράς το κράνος γιατί με το κράνος δεν πέφτεις, αλλά γιατί θα σε προστατέψει εν μέρη σε περίπτωση που πέσεις.

Αν πιστεύεις ότι η προστασία που σου παρέχει είναι μηδαμινή έως καθόλου, καλά κάνεις και η άποψή σου σεβαστή. Βέβαια, γιατί οι αθλητές και οι εταιρείες ξοδεύουν μια περιουσία για να μειώσουν τα 2 γραμμάρια από τον σκελετό και φοράνε άλλα 100 στο κεφάλι, για μένα θα μείνει μυστήριο... Εκτός κι αν είναι μια σκοτεινή πλεκτάνη μυστικών συμφερόντων των εταιρειών που κατασκευάζουν τα κράνη...

Σε παλιότερη πορεία, λίγο μετά το Πεδίον του Άρεως, πηγαίνοντας με 2-3 χλμ την ώρα (κυριολεκτικά) κάποιος χτύπησε μια κοπέλα με την ρόδα από πίσω, εκείνη έχασε την ισορροπία της και χτύπησε με το κεφάλι σε ένα πεζοδρόμιο. Νομίζω πως έκανε ράμματα. Δεν φορούσε κράνος.
Υπήρχε και ένα πόστ, και πάλι σφαζόμασταν για το αν θα έπρεπε αυτός που την χτύπησε να περιμένει να δει την κατάληξη, ή αν έκανε καλά που έφυγε, αφού είμασταν τόσοι άνθρωποι εκεί (μαζί και ο αδερφός της νομίζω)...

Ωραίες εποχές, ρομαντικές, τίποτα δεν άλλαξε... Τέλοσπάντων...

Τελικά εσύ τι θέλεις να κρατάς όταν θα πέσεις με 2 χλμ την ώρα; Τα αίματα από το κεφάλι σου ή τα θραύσματα από το κράνος σου;
Κι αν προτιμήσεις το πρώτο, είσαι τόσο περήφανος για την επιλογή σου που την εκθέτεις στον κόσμο; Θεωρείς πως αυτή σου η επιλογή, πρέπει να γίνει παράδειγμα, ακόμα και αν 1 στους 1 δις ποδηλάτες μπορεί να σωθεί αν φορέσει κράνος;

xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα

!!!
Η κοπελα ηταν η αδελφη μου ..και ο αδελφος της ημουν εγω !!
fantasmamore , εσυ ησουν που βοηθησες να την φορτωσουμε στο ασθενοφορο ??
Επ'ευκαιρια , να σε ευχαριστησω ξανα για την βοηθεια..

Τελικα της εβαλαν κατι σαν συνδετηρες ..φυσικα της αφησε ενα σημαδι πανω απο το φρύδι..

Το επομενο πραγμα που αγορασα στην Κατερινα ηταν ενα λουλουδατο κρανος giro , το οποιο και φορα σχεδον παντα. Σταδιακα αρχισα να φοραω και εγω κρανος επιλεκτικα , μεχρι που εφαγα 1-2 γερες τουμπες και εκτοτε το φοραω σχεδον παντα.

Ασχετο , αλλα το ποστ που αναφερεις ηταν το πρωτο σοβαρο ποστ που συμμετειχα στους ποδηλατες , και ουσιαστικα η αρχη για οσα εχουν αλλαξει στην ποδηλατικη μου ζωη (και ειναι πολλα).Ειχα κανει sign up για να εκφρασω την ευγνωμοσύνη μου για την βοηθεια.. http://podilates.gr/node/2425

fantasmamore
Απών/απούσα

...εγώ απλά διάβασα το κείμενο, το οποίο μου έκανε τόσο μεγάλη εντύπωση που το φέρνω σαν παράδειγμα σε όλους όσους μου λένε "ε, τι να πάρω κράνος, εγώ τριγυρνάω εδώ στα στενά, ούτε μεγάλες διαδρομές κάνω, ούτε σε λεωφόρους βγαίνω..."
Πόσες φορές ένας ποδηλάτης κάνει 100 χλμ για μια προπόνηση, έχει ήδη κάνει 5000 χλμ τον τελευταίο χρόνο χωρις ούτε ένα ατύχημα και σταματάει σε ένα φανάρι, δεν προλαβαίνει να ξεκουμπώσει και... πέφτει σταματημένος! Μια φορά είχα κατέβει από το ποδήλατο για να περάσω μια διάβαση που παράλληλα διασταυρωνόταν με τις γραμμές του Τράμ και στραμπούληξα το πόδι μου... περπατώντας με το ποδήλατο αγκαζέ!
Επειδή λοιπόν είναι πολύ πιθανό να πέσουμε εκεί που δεν το περιμένουμε, και με πολύ μικρές έως μηδενικές ταχύτητες, κι επειδή το να στραμπουλήξουμε το πόδι δεν λέει και τίποτα, αλλά το να ανοίξουμε το κεφάλι μας λέει, ας φοράμε κράνος.
Κι αν σε κάποιον δεν αρέσει, ας μην το φορέσει, κανείς δεν θέλει να υποχρεώσει κανέναν, αλλά βρίσκω λίγο χαζό το να υποστηρίζει με πάθος την γνώμη του... Είναι σαν να λέει "οδηγείς μέσα στα στενά της πόλης με μικρές ταχύτητες; Μην φοράς την ζώνη ή μην βάζεις το κράνος της μηχανής...."

stam78
Απών/απούσα

..κύριοι (και κυρίες) ας μιλήσουμε με δεδομένα ..το ανθρώπινο κρανίο, εκ κατασκευής, είναι προορισμένο να απορροφά, ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΙ ΙΔΑΝΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, χτυπήματα με ταχύτητα γύρω στα 9-10 χιλιόμετρα την ώρα ...και ναι, καλά καταλάβατε, αυτή είναι η επιτάχυνση της βαρύτητας ..όπερ σημαίνει ότι είναι φτιαγμένο για να μας προστατεύει κουτσα στραβά ΜΟΝΟ αν σκοντάψουμε ενώ περπατάμε και κοπανήσουμε με το κεφάλι κάτω. Ποδήλατο, μοτοσυκλέτα και συναφή τεχνουργήματα μας βγάζουν αυτόματα εκτός προδιαγραφών του δημιουργού μας.
..γι΄αυτό τον λόγο στις φωνές που λεν "Με τις ταχύτητες των ποδηλάτων δεν κινδυνεύεις" ..μου 'ρχεται να βάλω τις φωνές.
..και δεν είναι ανάγκη να μείνεις ξερός επί τόπου για να το σκεφτείς λίγο καλύτερα..μια διάσειση, ράμματα, μελανιές, γδαρσίματα δεν είναι καθόλου μικρός λόγος.
..μια άλλη παράμετρος, είναι ότι φορώντας κράνος, σημαίνει ότι καταννοείς τους κινδύνους αυτού που κάνεις, και πως στο μέτρο του δυνατού προσπαθείς να τους περιορίσεις. Και αυτό είναι ένα πάρα πολύ καλό παράδειγμα για τα παιδιά που σε βλέπουν, και ίσως προσθέτει ελάχιστα στο να σε δουν με λίγο περισσότερο σεβασμό (σαν ποδηλάτη) όλοι οι υπόλοιποι γύρω σου.
..Ας μην ξεχνάμε επίσης και την προστασία από αντικείμενα που πεφτουν από μπαλκόνια, πέτρες - χαλίκια -αντικείμενα που εκτινάσονται από προπορευόμενα οχήματα κτλ..
Προσωπικά, δυο μέρες αφού είχα πάρει το κράνος μου, χρειάστηκε να το θέσω σε δοκιμασία, ο μπάρμπας μιλούσε στο κινητό και βγήκε χωρίς να δει από το STOP του.. εγώ έσκασα στην αγκαλιά της μαμάς ασφάλτου..το κράνος χαζοξύθηκε ...αυτά.. (..όταν πλησίασε κατάχλωμος ο θείος, του είπα "Απλά σκέψου, αν αντί για εμένα ήταν το παιδί σου!" ..και χλώμιασε περισσότερο..)
Τέλος, ούτε εγώ συμφωνώ να χρησιμοποιούνται εικόνες Extreme φρίκης, θα μπορούσαν να μπουν πιο αλληγορικές φωτό (..σπασμένα αυγά κτλ). !
..αυτά και μακριά από χουνέρια για όλους!!

Υ.Γ. ένα μάλλον χρήσιμο tip είναι να γράψουμε πάνω στο κράνος μας την ομάδα αίματος και το όνομά μας ...just in case και για να το κάνουμε ακόμη πιο χρήσιμο

xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα

stam78 wrote:

Υ.Γ. ένα μάλλον χρήσιμο tip είναι να γράψουμε πάνω στο κράνος μας την ομάδα αίματος και το όνομά μας ...just in case και για να το κάνουμε ακόμη πιο χρήσιμο

Τελεια ιδεα..
θα το κανω σιγουρα!
-θυμιζει και αγωνιστικο οχημα και εκτος απο χρησιμο , θα ειναι και cool!

xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα

stam78 wrote:

Υ.Γ. ένα μάλλον χρήσιμο tip είναι να γράψουμε πάνω στο κράνος μας την ομάδα αίματος και το όνομά μας ...just in case και για να το κάνουμε ακόμη πιο χρήσιμο

Τελεια ιδεα..
θα το κανω σιγουρα!
-θυμιζει και αγωνιστικο οχημα και εκτος απο χρησιμο , θα ειναι και cool!

fantasmamore
Απών/απούσα

θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω μαζί σου ως προς το cool της υπόθεσης, εμένα μου θυμίζει το ταμπελάκι που μας κρεμούσαν στον στρατό και μου φέρνει στο νου νεκροτομεία... (μακάβριο, αλλά με αυτό το έχω συνδέσει...)
Θα ήταν όμως παραπάνω κι από λογικό να γνωρίζουμε την ομάδα αίματός μας... Κάτι που μπορεί να είναι χρήσιμο σε εμάς αλλά και σε άλλους (κούφια η ώρα και μακρυά από εμάς)

Αφού τοποθετήθηκα στο εικαστικό του θέματος, που δεν έχει και ουσία εξάλλου - μια γνώμη είναι-, θα ήθελα να σχολιάσω αυτό το περί ταχύτητας ποδηλάτου. Σήμερα βγήκα για μια βολτίτσα, έκανα 12+ χλμ κατά τα οποία η ταχύτητά μου στα φανάρια ήταν 0, στις ανηφόρες 14-20 και σε μια μεγάλη κατηφόρα 50+. Ποιά ήταν η ταχύτητα του ποδηλάτου μου; Η μέση ήταν 23, αλλά αν έπεφτα, θα έπεφτα με την μέση ταχύτητα ή με την στιγμιαία; Θα μπορούσα να πέσω με 0 ή και με 50.
Όταν θα έπεφτα, με τι τρόπο θα έπεφτα; Θα έπεφτα στα πλάγια; Θα έπεφτα με το κεφάλι; Θα έπεφτα πάνω από το ποδήλατο ή θα προσγειωνόμουν στο χώμα; Θα προλάβαινα να βάλω τα χέρια μου μπροστά μου για να αποφύγω την πρόσκρουση;
Η πρόσκρουση αυτή σε ποιό σημείο θα γινόταν; Στην άσφαλτο; Στην λαμαρίνα αυτοκινήτου; Στην γωνία του πεζοδρομίου;

Για να μην το παίζω αγγελούδι ή μπάτσος συνειδήσεων, δεν φοράω το δικό μου κράνος ΠΑΝΤΟΤΕ. Η δουλειά μου απέχει 1450 μ. από το σπίτι μου και στο πήγαινε είναι όλο ανηφόρα, δεν ξεπερνάω ούτε για μια στιγμή τα 20. Το θεωρώ ανόητο να φορέσω κράνος, στην ανάγκη αν δω πως πάω να πέσω... κατεβαίνω από το ποδήλατο και πέφτω πεζός!
Αλλά στην επιστροφή δεν πέφτω κάτω από τα 40 χλμ/ω (όλο κατηφόρα) και μέχρι μια μέρα που πήγα να γλιστρήσω σε μια στροφή με κωλόνερα και τα χρειάστηκα, γιατί βγήκα στο απέναντι ρεύμα, έχοντας πάρει την στροφή τόσο ανοιχτά που πέρασα ξυστά από σταματημένο όχημα στην αριστερή πλευρά του δρόμου... Αν ερχόταν αυτοκίνητο, κι αν το αυτοκίνητο αυτό πήγαινε με 50χλμ, όχι παραπάνω, θα έπεφτα πάνω του με 90+ χιλιόμετρα με τω πι κά!
Το κράνος θα με προστάτευε; Δεν ξέρω ειλικρινά να απαντήσω. Αλλά σίγουρα θα προτιμούσα να μην έχω την απορία μετά...

spskark7
Απών/απούσα

xtravaganzagold wrote:
Παλι καλα φορουσε..
http://www.youtube.com/watch?v=libgOq8Q3y8
..με βροχη !!
http://www.youtube.com/watch?v=hk_CBjpnT5Q
κορυφαιο
http://www.youtube.com/watch?v=XxGGyVklPHg
μερικες φωτο
http://www.youtube.com/watch?v=KZS3JG1cUz0
Αστεια θα τα βλεπεις , επώδυνα να τα βιώνεις
http://www.youtube.com/watch?v=Evnt-a3L4yM
..σοβαρα κολπακια
http://www.youtube.com/watch?v=YKe9ruBQ0TI

http://www.youtube.com/watch?v=uFF3i2X-jZk
και στον αθλητισμο
http://www.youtube.com/watch?v=IqD9QswJLxw
http://www.youtube.com/watch?v=B8Mn1D8qV-E
http://www.youtube.com/watch?v=O5tGJkNlQLo
http://www.youtube.com/watch?v=1oa8V7FOsMw

το κλασσικο (με μηχανακι , αλλα θα μπορουσε να συμβει και σε ποδηλατη )
http://www.youtube.com/watch?v=Kh9e-w3Pa3I
μοιραια ποδηλατικα ατυχηματα
http://www.youtube.com/watch?v=DPKKpa5eneU
http://www.youtube.com/watch?v=7KdmUSSCCJI

..και αλλα πολλα.
Σε πολλες απο τις παραπανω περιπτωσεις το κρανος θα εκανε (ή εκανε τελικα ) πολλα .
Δυστυχως σε πολλες απο αυτες τις περιπτωσεις το αποτελεσμα , αν και δεν ηταν μοιραιο , θα αφησε σημαδια στο προσωπο και πιθανοτατα σπασμενα δοντια και κοκκαλα.
Ακομα και για αυτους τους λογους αξιζει να..το βαλουμε καλα στο κεφαλι μας..

http://www.pinkbike.com/photo/list/?category=23&date=2009-11
http://www.pinkbike.com/video/list/?category=10&date=all

orck
Απών/απούσα

Με 90 χλμ μετωπικη πολυ δυσκολα θα την γλιτωσεις. Το συμπερασμα ποιο ειναι ομως απο αυτη την ιστορια;
Οτι το κρανος δεν σε γλιτωνει απο οτι λαθος και να κανεις;
Ειπε κανεις κατι τετοιο; Αυτο που λεμε ολοι ειναι οτι εχεις λιγο περισσοτερες πιθανοτητες να γλιτωσεις απο καποιο πιθανο ατυχημα. Αυτο μονο. Οσοι δεν καλυπτονται απο αυτο ας κοιταξουνε το στυλ τους και να ειναι ομορφοι πανω στο ποδηλατο τους.

stam78
Απών/απούσα

..η ομάδα αίματος πάνω στο κράνος, έχει ακριβώς τον ίδιο σκοπό και χρησιμότητα με την ομάδα αίματος στις μεταλικές ταυτότητες στον στρατό.. να βοηθήσει το ασθενοφόρο και το ιατρικό προσωπικό να σε βοηθήσουν γρηγορότερα (..ξέρουν ήδη τι ομάδα αίματος έχεις) σε περίπτωση που είσαι αναίσθητος ή σοκαρισμένος. Μπορεί να μην αρέσει, αλλά έχει έναν σαφή και σοβαρό σκοπό. Είναι ένα ελάχιστο μέτρο που μπορεί κυριολεκτικά να σώσει ζωές.
..Όσο για το Cool της υπόθεσης, εγώ συμφωνώ! ..εξατομικεύει το κράνος, και είναι μια ένδειξη του πόση αξία και σημασία δίνεις σε αυτό που κάνεις.

..Επίσης μας κάνει..πιό κοινωνικούς! ..το όνομα μας είναι σε εμφανές σημείο και όποιος θέλει, μας αποκαλεί με αυτό και όχι "Εεε Ψιτ!", "Φίλε!" κτλ

Τέλος, ας έχουμε κατά νου ότι το ποδήλατο είναι πολύ πιο ασταθές από ότι τα δυο μας πόδια, πέφτουμε πιο εύκολα ..και δεν παίζει κανέναν ρόλο η ταχύτητα! ..και σταματημένοι να πέσουμε, αν σκάσουμε με το κεφάλι σε γωνία πεζοδρομίου, κολωνάκι, προεξοχές και κόγχες ...γειά σας.. και προς θεού ..ας σταματήσει επιτέλους η λογική "Ναι αλλά αν τρακάρω μετωπικά με αυτοκίνητο με 100 χιλιόμετρα δεν θα με σώσει!" ..από τα 0 ως τα 100 χλμ/ώρα υπάρχουν πάρα πολλές ενδιάμεσες ταχύτητες, και συνήθως πηγαίνουμε με τις μικρότερες .. (..με την ίδια λογική μην φοράτε και ζώνες ασφαλείας, και προφυλακτικά,και ...)

παρακάτω το κράνος μου..
http://s647.photobucket.com/albums/uu199/stamskoup/?action=view&current=...

kermit
Απών/απούσα

Είμαι νέος στο site και είναι η πρώτη φορά που γράφω εδώ.

Χρησιμοποιώ κράνος σχεδόν σε όλες μου τις μετακινήσεις με το ποδήλατο.
Οδηγώντας παράλληλα μηχανή με αντίστοιχο αριθμό ατυχημάτων στο ενεργητικό μου (πάντα με κράνος), έχω να κάνω τις εξής παρατηρήσεις μετά τη σοβαρότερη ενσχόληση με τη λέξη ποδηλασία

1. Τα ανοιχτά κράνη πόλης (όχι full face), είναι φτιαγμένα σε μεγάλη πλειοψηφία από αστεία εώς γελοία υλικά και με ελάχιστο πάχος. To plexiglass ή πολυκαρμπονάτο υλικό, έχει αρχίσει να εγκαταλείπεται στο χώρο της μοτοσυκλέτας ως ανεπαρκές και εμείς το δοξάζουμε. Αφρώδες υλικό εσωτερικά είναι σχεδόν ανύπαρκτο, και μπορεί να σώνουμε το κρανίο, αλλά αν δεν αποροφηθεί ο κραδασμός, δημιουργούνται σοβαρότατες εγκεφαλικές βλάβες στον εγκέφαλο.

2. Το δέσιμο τους είναι ανεπαρκές και ενίοτε ενοχλητικό.
3. Η πρόστασία στο σαγόνι είναι ανύπαρκτη και μακάρι να μπορούσε κάποιος να εγγυηθεί ότι δε θα πέσουμε ποτέ με τα μούτρα.
4. Η λύση του full face μέσα στη πόλη και ειδικά το καλοκαίρι, είναι εφιάλτης.

Σε καμία περίπτωση δεν προπαγανδίζω κατά της χρήσης, αλλά όταν φοράω το ποδηλατικό μου κράνος, διατηρώ σοβαρές επιφυλλάξεις για την ασφάλεια...

xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα

..και γι'αυτο προτεινω MET parachute δαγκωτο !
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=17687

βγηκε και καινουριο και ειναι κουκλα - οποτε και τα περσινα θα ειναι πιο οικονομικα
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=45391

κουκλι ειναι το ατιμο

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

Την Παρασκευή που μας πέρασε επέστρεφα από τη δουλειά όπου χρησιμοποιώ το ποδήλατο σε καθημερινή βάση. Το σύνηθες δρομολόγιο περιλαμβάνει τον προαστιακό αλλά λόγω κάποιας συνάντησης στο κέντρο της Αθήνας, κατέβηκα με το ποδήλατο τη Μεσογείων πράγμα που συνηθίζω.
Στο ύψος του σταθμού της Εθνικής Άμυνας, ενώ θα πήγαινα με περίπου 35-40 χιλιόμετρα, για κάποιο ανεξήγητο λόγο κι ενώ το φανάρι ήταν πράσινο σταμάτησαν τα μπροστινά μου αυτοκίνητα.
Το μήνυμα φτάνει στον εγκέφαλο και ο εγκέφαλος με τη σειρά του ετοιμάζεται να δώσει εντολή στα χέρια να πατήσουν επειγόντως φρένο.
Κατά διαβολική σύμπτωση όμως, ακριβώς εκείνο το κλάσμα του δευτερολέπτου χτυπάει το τηλέφωνο και μια φωνή ακούγεται στο ακουστικό που έχω μόνιμα στο αυτί.
Ο δικός μου ο εγκέφαλος προτιμάει να λύσει το γρίφο της αναγνώρισης της γυναικείας φωνής παρά να δώσει εντολή στα χέρια να πατήσουν φρένο πρώτα(τρομάρα του). Αφού ασχολήθηκε για αρκετά κλάσματα του δευτερολέπτου με τη γυναικεία φωνή που ακούγεται στο ακουστικό (νομίζοντας ότι είναι πολύ γρήγορος για κάτι τέτοια μικροπράγματα) με σκέφτηκε κι εμένα που έχω μείνει με τα μαλλιά σε πανκ γραμμή και τα μάτια πεταγμένα έξω από τις κόγχες να κοιτούν τη μαύρη λαμαρίνα που έρχεται, και δίνει την εντολή για το αυτονόητο.
Το αποτέλεσμα είναι να σκάσω (στην κυριολεξία όμως) πάνω στο πορτ-παγκάζ του μπροστινού μου τζιπ με τον πιο θεαματικό τρόπο(όπως τα καρτούν πάνω στον τοίχο που γίνονται χαλκομανία και μετά χύνονται στο έδαφος).
Τη συνέχεια τη φαντάζεστε ο μπρους-λη σε νέες περιπέτειες. Τουλάχιστον έτσι ακούγεται στα αυτιά μου η φωνή που βγάζω όταν νιώθω τη λαμαρίνα και το πλαστικό να προσπαθούν να μου αφαιρέσουν τι μία από τις τρεις διαστάσεις μου.
Ευτυχώς η σύγκρουση ήταν η καλύτερη δυνατή επειδή ακούμπησε ο αριστερός γοφός μου στον προφυλακτήρα, το χέρι μου εφάρμοσε στην εσοχή που βρίσκεται ακριβώς από πάνω του και προστάτεψε τα πλευρά μου και το κεφάλι σε μια προεξοχή λίγο πιο πάνω. Με λίγα λόγια η τέλεια εφαρμογή (ταιριάξαμε απόλυτα κάτι σαν την always με φτερά) με αποτέλεσμα η δύναμη να διαμοιραστεί σε ολόκληρη την αριστερή πλευρά.
Εκ των υστέρων είδα ότι στο κράνος που φόραγα είχαν σχηματιστεί δύο σκισίματα αρκετά βαθιά. Αν δεν το φόραγα τα σκισίματα αυτά σίγουρα θα είχαν μεταφερθεί στο κρανίο μου, χώρια που η δύναμη κρούσης θα ήταν πολλαπλάσια.
Δεν μπορώ να γνωρίζω αν θα ήμουν ζωντανός, αν θα είχα γλυτώσει με μερικά ράμματα ή θα είχα κάποια μόνιμη βλάβη. Αυτό που ξέρω είναι ότι το κράνος (παρ΄όλο που δεν ήταν full face) κατάφερε και με γλύτωσε με μόλις μια μικρή θολούρα αλλά "είμαι mentalist" που προκλήθηκε από την κωδωνοκρουσία και το κλ@σιμο της μέντας από την πρόσκρουση η οποία έφυγε αφού ηρέμησα για μερικά λεπτά.
Μέχρι προχθές πονούσαν και οι 365 μύες του σώματός μου από τη στιγμιαία ένταση του ατυχήματος. Μένει ακόμα ένα μικρό πονάκι στο αριστερό πλευρό και ένα μπλεδάκι στο γοφό.
Πιστεύω ότι γλίτωσα από ένα σοβαρό ατύχημα με το μικρότερο δυνατό κόστος επειδή το ποδήλατο το είχα παραγγείλει μαζί με το κράνος και το φοράω πάντα ακόμα και ένα στενό να πάω.
Να ναι καλά και ο νεαρός που κατέβηκε από το αυτοκίνητο και ενδιαφέρθηκε για την κατάστασή μου. Στη συνέχεια έφυγε αφού τον διαβεβαίωσα ότι δεν είχα τίποτε.
Δεν ξέρω αν το κράνος μπορεί να γλυτώσει όλο τον κόσμο αλλά αυτό που κάνει στα σίγουρα είναι ότι δεν αφήνει τα μικροατυχήματα να γίνουν σοβαρά. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα σε όλους όσους πιάνουν τιμόνι που δεν είναι στρογγυλό στα χέρια τους.

horsey
Εικόνα horsey
Απών/απούσα

... δεν θα είχε συμβεί αυτό, ακριβώς επειδή θα ήσουν περισσότερο συγκεντρωμένος για την ασφάλειά σου.

Δεν είναι μαλάκες αυτοί που κάνανε την έρευνα και είπανε οτι μειώνει την αντίληψη.

saturn
Απών/απούσα

τα τελευταία απογεύματα βλέπω όλο και πιο συχνά ποδήλατα σε διάφορα σημεία του λεκανοπεδίου! αυτό είναι καλό!

το κάκο είναι ότι η πλειοψήφια των ποδηλατών, μαλλον έχει άγνοια κινδύνου.. σχεδόν όλοι είναι ντυμένοιἔς σκουροχρωμα και χωρίς ένα απλό κράνος...ενώ κάποιοι δεν έχουν και φώτα ....

μακάρι να είμαστε πάντα όλοι τυχεροί στις μετακινήσεις μας, αλλά δε χρείαζεται να προκαλούμε την (κακή) μας τύχη...

Royaloak
Απών/απούσα

Είναι άραγε καθοριστικός παράγοντας η ταχύτητα που αναπτύσουμε στην σοβαρότητα του ατυχήματος και γιατί εμείς πρέπει να συμπεριφερόμαστε σαν μηχανόβιοι σε δρόμους, που όταν έχει κίνηση όλες οι συμπεριφορές είναι πιθανές (βλέπε Μεσογείων, Κηφισίας, Βασιλίσσης Σοφίας, Αλεξάνδρας κλπ). Έχω προσέξει ότι σε αντίστοιχες περιγραφές ατυχημάτων η ταχύτητα του ποδηλάτη ήταν ταχύτητα αυτοκινήτου ή μηχανής σε δρόμο με κίνηση. Τέλος πάντων, αναρωτιέμαι, αν ο φίλος μας θα "καβάλαγε" το πορτ μπαγκάζ του τζιπ στην περίπτωση, που έτρεχε με 20-25 χιλιόμετρα.

Αν επίσης δεν είχε κινητό στ' αυτιά του. Νομίζω ότι όλοι μπορούν να μας περιμένουν να φτάσουμε στον προορισμό μας ασφαλείς, για να μας μιλήσουν, εκτός αν κάποιος είναι γιατρός ή έχει άρρωστο στην εντατική, οπότε τότε τα δευτερόλεπτα στην άμεση επικοινωνία έχουν κάποια σημασία.

Αν όλες αυτές οι συνθήκες δεν ίσχυαν πιστεύω πως τέλος πάντων ο φίλος μας θα είχε τη δυνατότητα να κοκκαλώσει στην ώρα του...Πιστεύω πως εδώ, εκτός απ' το κράνος του οποίου παρεμπιπτόντως είμαι μεγάλη φαν, γιατί το βρίσκω κομψό και χαριτωμένο (καλά χιούμορ κάνω! νιώθω ότι όλο μου το κεφάλι είναι ένα καρούμπαλο!), η ταχύτητα και το κινητό ήταν φάουλ.

Αλλά μπορεί και να κάνω λάθος. Κάνω;

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

Θα κάνω την αυτοκριτική μου και θα πω ότι μπορεί να ήταν λάθος που φορούσα το ακουστικό στο αυτί. Ίσως εάν πήγαινα με λιγότερα χιλιόμετρα να προλάβαινα να σταματήσω κλπ κλπ
Μήπως όμως βλέπουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος;
Στη δική μου την περίπτωση μπορεί να έκανα κάποιο λάθος. Πόσοι όμως ποδηλάτες δεν έχουνε εμπλακεί σε ατύχημα όχι από δικό τους λάθος, αλλά από λάθος κάποιου άλλου; Σίγουρα ξέρετε τουλάχιστον έναν.
Η δική μου ιστορία είναι ακόμη ένα παράδειγμα του ότι όποιος οδηγεί ποδήλατο πέφτει. Όχι ότι όποιος φοράει ακουστικό στο αυτί πέφτει.
Ακόμα και αν είσαι απόλυτα προσεκτικός ποιος σου εξασφαλίζει ότι θα μείνεις ανέπαφος καθ όλη τη διάρκεια της ποδηλατικής σου ζωής;
Θα το ξανά πω ακόμα μία φορά: οι ποδηλάτες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, σε αυτούς που έχουν πέσει και σε αυτούς που δεν έχουν πέσει ακόμα. Το πόσο προσεκτικός είναι κάποιος μπορεί να μειώνει τις πιθανότητες να εμπλακεί σε ατύχημα. Δεν τις εκμηδενίζει.
Μην προσπαθείτε να εξορκίσετε το κακό ψάχνοντας για τα σφάλματα μου. Όλοι κάποια στιγμή θα πέσουμε από το ποδήλατο.Είτε είμαστε προσεκτικοί είτε όχι. Αυτό πρέπει να το καταλάβουμε είτε το θέλουμε είτε όχι. Ας είμαστε τουλάχιστον προφυλαγμένοι (βλ. κράνος).
Πριν αρχίσω το ποδήλατο οδηγούσα μηχανή για είκοσι χρόνια. Έχω πέσει αρκετές φορές ώσπου να αποκτήσω την πεποίθηση ότι το πόσο καλά και προσεκτικά οδηγάς, δεν είναι πάντα αντίστροφα ανάλογο με το πόσες φορές πέφτεις για τον απλούστατο λόγο ότι δεν είσαι μόνος σου στο δρόμο. Υπάρχουν κι άλλοι που είναι λιγότερο προσεκτικοί από εσένα. Και τέλος υπάρχει και ο παράγοντας τύχη. Απρόβλεπτος πάντα

Φίλε horsey τι ακριβώς προσπαθείς να μου πεις; Να πετάξω το κράνος για να μην ξανά πέσω;

Royaloak
Απών/απούσα

δεν σε επικρίνω με τίποτα. Απλά βάζω κάποια ζητήματα προς σκέψη, γιατί αν θυμάμαι καλά μια αντίστοιχη ιστορία στην Αλεξάνδρας είχε να κάνει πρώτα με έναν ηλίθιο ταρίφα που σφήναρε και καπάκι έναν γέρο που σφήναρε επίσης, για να στρίψουν δεξιά... κι εκείνος ο φίλος ποδηλάτης ήταν επίσης στο γρήγορο και δεν μπορούσε να σταματήσει έγκαιρα, αλλά επειδή ήξερε να πέφτει τόφερε γλυκά κι όχι πικρά, αν καταλαβαίνεις τι εννοώ. Πιστεύεις ότι κι εγώ αν έτρεχα με 40-50 (λέω τώρα και γελάω με τον εαυτό μου, χαχαχα δηλαδή!) θα την έβγαζα καθαρή κάθε φορά (και είναι άπειρες οι φορές αυτές), που στην Πατησίων έρχονται κάτι σιχάματα σπιντάτα και στρίβουν σύριζά μου προς τα δεξιά κι ερχόμενοι από την αριστερή λωρίδα...έτσι εν ψυχρώ...Δεν τους κάνω τη χάρη. Ας πάω λίγο αργότερα, εκεί που πηγαίνω.

Προσέχετε παιδιά κι αυτό το λέω ακριβώς, επειδή έχω συνείδηση, ότι χωριζόμαστε σ' αυτούς που έχουν "πέσει" στα σκληρά και σ' αυτούς που δεν έχουν πέσει ακόμα...

Με τις πιο αγαπησιάρικες ευχές μου να πέφτετε πάντα όρθιοι!!! Κοινώς νάσαστε πάντα γεροί και όρθιοι!!!

Sar1
Απών/απούσα

Ενα παράδειγμα από άλλο σπορ : Ο γυιός αρνείτο πεισματικά να φορέσει κράνος στο χειμερινό σκι. Πριν τρια χρόνια κατεβαίνοντας με 1.000 δοκίμασε να περάσει από σκάμα σνόυμπορτ για αλματάκι. Βρέθηκε στο αέρα και ως εκ θαύματος αντί να πέσει με την πλάτη έκανε μισή περιστοφή στον αέρα, προσγειώθηκε με το πρόσωπο και σύρθηκε κάμποσα μέτρα. Με ελάχιστο τίμημα (κάψιμο στο μάγουλο) πήρε το καλύτερο μάθημα. Από τότε δεν κάνει χιονοδρομία χωρίς κράνος κι ας είναι πιτσιρικάς και πολύ καλός.
Οσπο για το παράδειγμα της Ολλανδίας ή άλλων χωρών που ποδηλατούν χωρίς κράνος λέω το εξής : Μέχρι πρόπερσυ ακόμη και στην Αυστρία και την Ελβετία το κράνος στα χιονοδρομικά ήταν προαιρετικό για τους ενήλικες. Πέρισυ σκοτώθηκε σε πίστα αρχαρίων φίλη πολιτικού. Το κράνος έγινε μέσως υποχρεωτικό.
Εγώ και ο γυιός μου ποδηλατούμε πάντοτε με κράνος. Για τον μικρό τουλάχιστον θα προτιμούσα ful facε.

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

Το πρώτο θετικό είναι ότι πέρασες στο γυιό σου το θετικό μήνυμα του να φοράμε πάντα κράνος. Το δεύτερο είναι ότι φοράς κι εσύ ο ίδιος. Το λέω αυτό επειδή τα παιδιά μαθαίνουν από αυτά που βλέπουν κι όχι από αυτά που τους λέμε.
Υπάρχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να φοράει ένα παιδί κράνος όταν μεγαλώσει, αν οι γονείς του φόραγαν κι αυτοί παρά εν δεν φόραγαν και του έλεγαν να φοράει εκείνο ή του το επέβαλαν με κάποιο τρόπο.
Το ίδιο γίνεται για όλα τα πράγματα όπως η ζώνη στο αυτοκίνητο, το κράνος στη μηχανή και γενικότερα η στάση ζωής που κρατάμε γίνεται πρότυπο για τα παιδιά μας.
Σίγουρα είμαστε υπεύθυνοι για το τι μήνυμα μεταδίδουμε στους νεότερους παιδιά μας ή όχι (επειδή δεν μας βλέπουν μόνο τα παιδιά μας)

platoc8
Εικόνα platoc8
Απών/απούσα

Αρκετός κόσμος βλέπει το ποδήλατο σαν παιχνίδι.
Αρκετοί από μας το βλέπουμε ως μέσο μεταφοράς.
Και στις 2 περιπτώσεις μπορεί να γίνει σοβαρό ατύχημα.

Κράνος , γάντια , σωστά φώτα ,καλή κατάσταση του ποδηλάτου και γιλέκο με ανακλαστικές λωρίδες μειώνουν (ελαφρός! ) τις πιθανότητες σοβαρού τραυματισμού.

Καλές πεταλίες

maria-mtb
Εικόνα maria-mtb
Απών/απούσα

stam78 wrote:

Υ.Γ. ένα μάλλον χρήσιμο tip είναι να γράψουμε πάνω στο κράνος μας την ομάδα αίματος και το όνομά μας ...just in case και για να το κάνουμε ακόμη πιο χρήσιμο

εμενα το κρανος μου (λογικα κ πολλα αλλα κρανη) εχουν ενα τετοιο αυτοκολλητο, που αναγραφεις ολα σου τα στοιχεια. οριστε: http://i399.photobucket.com/albums/pp73/xrysovalanti4/8c47cedf.jpg
απλα, προχθες που ημουν πανω στα βουνα, οταν εφτασα στον προορισμο μου κ εκατσα να φαω ενα φρουτο βγαζοντας το κρανος, το κοιταξα κ σκεφτηκα, αν χτυπα ξυλο παθω κατι κ με βρει καποιος θα σκεφτει να κοιταξει μεσα στο κρανος μου? ειναι ενα θεμα και αυτο.
παντως ειναι κατι πολυ χρησιμο.

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

Αν κάποιος σε βρει σε μια τέτοια κατάσταση δεν θα πρέπει να σου βγάλει το κράνος. Καλό θα είναι να σε μεταφέρει ασθενοφόρο, και αν δεν είναι δυνατό αυτό, ο ίδιος σε νοσοκομείο και εκεί οι γιατροί να αναλάβουν τα υπόλοιπα.
Το θέμα είναι αν οι γιατροί βλέπουν αμερικάνικες ταινίες (που υπάρχει ο γιατρός "πρώτη μούρη τα λύνω όλα") και σκεφτούν να δουν μέσα στο κράνος πριν το πετάξουν παραδίπλα.

contact