Γεια χαρα...
εχω ενα προβλημα που δεν ξερω αν θα εχει συνεπειες.. εχω ενα mtb με σκελετο jumpertrek που μου τον χαρισαν και τον εβαψα του εβαλα και ενα καλο πηρουνακι και καλα περιφερειακα και εγινε πρωτο! παει πολυ καλα
εχω παρατηρησει ομως οτι η πισω ροδα ειναι εκκεντρη.. δλδ κοιτωντας απο πισω το ποδηλατο σε ευθεια η ροδα στριβει προς τα αριστερα χωρις ομως να βρισκει στο σκελετο. με λαστιχο 1.95 δεν βρισκει, ισως με 2.00 να βρισκει. οταν παρω καμια κλειστη στροφη και ζοριστει το πισω μερος (πχ σε ανηφορικη διασταυρωση) ακουω και αισθανομαι ενα "γκρρρ" και καταλαβαινω οτι τοτε υπαρχει επαφη ροδας-σκελετου.
μαλλον το προβλημα δημιουργειται απο το οτι οι εσοχες του σκελετου για τον αξονα δεν ειναι τελειως ευθυγραμμες και ετσι η ροδα μπαινει στραβα.
δεν καταλαβαινω τπτ στην οδηγηση. αλλα λογω του οτι η πισω ροδα "τραβα τη δικη της πορεια" υπαρχει περιπτωση αυτο να μου δημιουργησει αλλο προβλημα στο ποδηλατο?? οπως πχ να μου χαλασει το κεντρο του τροχου (mavic στεφανι, lx κεντρο, dt ακτινες)??
οποιος μπορει ας βοηθησει για να το γνωριζω εγκαιρα ωστε μην παθει ζημια η ροδα που στην ουσια αξιζει πιο πολυ απο τον σκελετο.
ευχαριστω!!
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Και γιατί δεν την ισιώνεις?
Xalarose ke ksanasfikse ton troxo sou ke kendrare ton, bori an min exi kathisi kalla h roda. Alios ine thema ombrelarismatos tis rodas, ara tha xriasti an to di mastoras h kapios pou kseri aktinologisi ke exi ombreladoro.
ο τροχος ισιος-ολοισιος ειναι ρε παιδια.. ο σκελετος εχει το προβλημα.. και το ερωτημα μου ειναι αν θα μου δημιουργησει προβλημα στον τροχο. διαβαστε καλυτερα πριν απαντησετε.. ευχαριστω!
Το ομπρέλιασμα του τροχού ξέρεις τι είναι? Μάλλον να διαβάσεις εσύ και να απαντήσεις μετά.
Μπορεί ο τροχός λοιπόν να είναι ολόισιος αλλά να είναι όλος μετατοπισμένος αριστερα. Ο πίσω τροχός δεν είναι συμμετρικός με τις ακτίνες. Μπορεί λοιπόν να πρέπει να έρθει ποιο δεξιά ας πούμε.
Επίσης μπορεί να μην έχει πατήσει στα dropouts σωστά και για αυτό να βγαίνει αριστερά. Βγάλε τον τροχό έλεγξε για κανα σκουπίδι ή κοίτα μήπως το νύχι (αν έχει ανεξάρτητο νύχι) είναι σωστά τοποθετημένο και δένει αρμονικά με το σκελετό.
Να κοιτάξεις μην έχει διαλυθεί το κέντρο
Τέλος αν είναι στραβό το σκελετό (πράγμα όχι απίθανο σε jumpertrek) απλά το συνηθίζεις και προσέχεις ή το πετάς για κάτι καλύτερο.
Αν δεν μπορείς εσύ να εντοπίσεις το πρόβλημα καλύτερα να το δει ένας έμπειρος μάστορας.
Επίσης το αυτονόητο που δεν έγραψα είναι μήπως το ποδήλατο έχει βάσεις "παλαιού" τύπου και πρέπει να κεντράρεται ο τροχός πριν σφιχτεί πάνω στο ποδήλατο. Είναι και αυτό πολύ πιθανό.
γνωριζω τι ειναι το ομπρελιασμα.. αλλα τον ιδιο τροχο τον ειχα σε ενα ideal pro-rider χωρις να μου παρουσιαζει αυτο το προβλημα.. το κεντρο δεν εχει διαλυθει γιατι εχει λιγα χιλιομετρα.. το μονο που θελω να ξερω ειναι αν αυτο το προβλημα μπορει να μου χαλασει την ροδα.. αυτο και μονο αυτο!!
Οχι δεν θα σου χαλάσει τον τροχό. Αλλά αν ακουμπάει το λάστιχο μπορεί να σου χαλάσει το λάστιχο.
oxi to lastixo den akoumpaei.. thanks!
ο άξονας του τροχού δεν πατάει πάνω στο νύχι
ειχα ακριβως τι ιδιο προβλημα ευθυγραμαμισε το τροχο σου μπορει να μην ειναι ακριβως στο κεντρο και να βρισκει στο σκελετο αν δεις οτι το προβλημα συνεχιζεται τοτε πρεπει να βαλεις εχο πιο στενο σε φαρδος λαστιχο ωστε να μην βρισκει στα πλαινα του σκελετου
Κι ομως , κατι δεν "κολλαει" στην ολη υποθεση...
Δεν μπορει ολα να ειναι τελεια, κι ο τροχος οχι μονο να ειναι "φευγατος", αλλα και να βρισκει επιλεκτικα μονο οταν ζοριζεται στο σκελετο...
Αν λοιπον το προβλημα δεν ειναι του τροχου, τοτε ειναι του σκελετου. Με την ευκαιρια, δεν ριχνεις καμμια ματια στα chain stays (γιατι οχι και στα seat stays) για κανενα ραγισμα?
Το πιθανοτερο παντως ειναι (Εφ'οσον και μονο εφ'οσον ο τροχος ειναι ΟΚ ) ο σκελετος, να ειναι σκελετοστ.
Για να σιγουρευτεις γι αυτο, μπορεις να κανεις ενα πολυ προχειρο ελεγχο, ως εξης:
Μετρα (με ενα παχυμετρο) την αποσταση αναμεσα στα πισω Dropout (η νυχια επι το Ελληνικοτερον) με τον τροχο τοποθετημενο. Θα πρεπει να ειναι 135 χιλιοστα, εφ'οσον συζηταμε για LX κεντρο. Κατοπιν αφαιρεσε τον τροχο, και ξαναμετρα την αποσταση αναμεσα στα πισω Dropout. Θα πρεπει να ειναι επισης 135 χιλιοστα. Αν η πρωτη μετρηση δεν ειναι 135 χλστ., (πραγμα λιγο απιθανο), τοτε το κεντρο ειναι μονταρισμενο μαλλον λαθος.
Αν η δευτερη μετρηση (του σκελετου)δεν ειναι ιδια με αυτη του κεντρου, (δηλ. δεν ειναι 135 χλστ.), τοτε η ο σκελετος ειναι κατασκευασμενος για να δεχεται πιο στενο κεντρο (π.χ. 130 η 126 χλστ.), πραγμα καθολου απιθανο, η ειναι ΣΤΡΑΒΟΣ!
Αν με αυτο τον πρωτο ελεγχο, εχεις καταληξει στο συμπερασμα οτι ο σκελετος ειναι στραβος, τοτε μπορεις να κανεις και εναν δευτερο, για να σιγουρευτεις:
Παιρνεις εναν αρκετα μακρυ σπαγγο (3-4 μετρα), και δενεις το ενα ακρο του στο δεξι πισω dropout. Κατοπιν τεντωνεις τον σπαγγο μεχρι το λαιμο του σκελετου, και αφου τον τυλιξεις στην εξωτερικη περιφερεια του λαιμου (στο μπροστα μερος του λαιμου δλδ.), τον φερνεις (παντα τεντωμενο) στο πισω αριστερο dropout, και τον δενεις σ'αυτο. Τοτε μετρας την αποσταση αναμεσα στο δεξι σκελος του σπαγγου και τον καθετο σωληνα (downtube) του σκελετου, καθως επισης και την αποσταση αναμεσα στο αριστερο σκελος του σπαγγου και του downtube. Οι μετρησεις που θα παρεις και στις δυο περιπτωσεις, πρεπει να ειναι ακριβως ιδιες. Σε αντιθετη περιπτωση, ο σκελετος ειναι στραβος.
Η μεθοδος αυτη, αν και γινεται πολυ απλα και χωρις εξειδικευμενα εργαλεια, ειναι εξαιρετικα ακριβης.
Αν δεν βαριεσαι, και σε τρωει η περιεργεια για το σκελετο, σε πολυ λιγο χρονο θα ξερεις!
φιλε σε ευχαριστω πολυ για τις συμβουλες σου!! οντως ετσι ειναι... οταν βγαζω τον τροχο και παω να τον βαλω ανοιγω με τα χερια μου τον σκελετο στο πισω μερος προκειμενου να χωρεσει... αρα ειναι πιο μικρη η αποσταση οταν ο τροχος δεν ειναι τοποθετημενος... πολυ σωστος εισαι! και μαλλον δεν ειναι στραβος ο σκελετος αλλα οι εσοχες για τον αξονα του κεντρου δν ειναι στην ιδια ευθεια κοιτωντας απο το πλαι τα νυχια..! και ισως απο την ελαστικοτητα του σκελετου να βρισκει πανω του η ροδα οταν ζοριζεται...
Με το τελευταιο σου post, μας λυθηκε ολωνων η απορια. Λιγο απο δω, λιγο απο κει, κατι μαθαινουμε ολοι στο τελος.
Τωρα ξερεις.Αν τα νυχια του σκελετου ειναι οριζοντια, οταν μονταρεις τον πισω τροχο, φροντισε το λαστιχο να ειναι στο κεντρο του "U" του πισω ψαλιδιου, αδιαφορωντας για το αν τερματιζουν και οι δυο ακρες του αξονα μεσα στις εσοχες τους (νυχια), και εκει τον σφιγγεις. Ετσι ο τροχος σου θα ειναι παντα ευθεια! Αν τα dropout κοιτανε προς τα κατω, τοτε μαλλον δεν γινεται τιποτα.
Οπως και να'χει, καλες βολτες!!!