Εδώ και δύο εβδομ'αδες χτίζω ένα full carbon ποδήλατο, με σκελετό που έλαβα από εξωτερικό ως Brand-X (άβαφος και χωρίς αυτοκόλητα), ο οποίος, όμως έχει σειριακό αριθμό και εγγύηση από την Cinelli.
Χαζεύοντας απόψε στο youtube, βλέπω ένα βιντεάκι που έδειχνε "Pinarello" να φτιάχνονται στην κίνα.
Σε κάποιο σημείο, παίρνει το μάτι μου και ένα σκελετό που έμοιαζε φτυστά με τον δικό μου.
Έψαξα την εταιρία και ΙΔΟΥ:
Το δικό μου είναι το X-B06, ενώ το "αυθεντικό" Pinarello ενός φίλου είναι το X-B49
Η εταιρία, είναι TUV certified και δείχνει πράγματι να λαμβάνει παραγγελίες μόνο από μεγάλες εταιρίες. Συγκεκριμένα λέει:
"XDS CARBON TECH (SHENZHEN) CO. LTD HAS A PRODUCTION CAPACITY OF 4,000 MONOCOQUE FRAMES AND 30,000 CARBON FIBER FORKS PER MONTH, WHICH CAN GUARANTEE SHORT DELIVERY TIMES AND EXTREMELY GOOD SERVICE. "
Και τώρα η απορία:
Το καβαλάς πλέον το ίδιο άφοβα με πρίν?
Αγγλος φίλος έχει γράψει 1000 χιλιόμετρα με ίδιο σκελετό με τον δικό μου χωρίς το παραμικρό παράπονο.
Η εταιρία δεν κάνει μόνο κούρσες, οπότε, όποιος έχει carbon ποδήλατο, ας ρίξει μία ματιά.
Περιμένω γνώμες.....
Τα πράγματα έχουν ως εξής ( τα ξέρω γιατί ο πρώην άντρας μου έκανε εισαγωγές από την Κίνα).
Έχεις την χ εταιρία και είναι επώνυμη.
Κάνεις συμφωνία με την εταιρία που παράγει τα εξαρτήματα και της ζητάς πρώτης ποιότητας πράγματα. Στέλνεις τα σχέδια και κάνεις την παραγγελία σου.
Για να πάρεις τα προϊόντα που παρήγγειλες και στην ποιότητα που τα θες, δεδομένου ότι τα εργοστάσια στην Κίνα δουλεύουν με ανειδίκευτους εργάτες, πρέπει να γίνει έλεγχος του κάθε κομματιού ένα προς ένα. Αυτό εννοείται ότι ανεβάζει την τιμή.
Αφού γίνει αυτό σου στέλνουν αυτά που παρήγγειλες και εσύ συναρμολογείς τα εξαρτήματα σου και βάζεις πάνω την φίρμα σου. ( ή στην βάζουν αυτοί ανάλογα με το τι ζητάς- εννοείται τους στέλνεις τα λογότυπα σου.. )
Τώρα.. έχεις την χ εταιρία που δεν έχει και το πρώτο όνομα στην αγορά ή θέλει να έχει ανταγωνιστικές τιμές.
Αυτή η εταιρία κάνει παραγγελία στο ίδιο εργοστάσιο στην Κίνα αλλά δεν ζητάει control ένα προς ένα, που όπως είπαμε ανεβάζει το κόστος, αλλά ζητάει control 1/10.
Αυτό δεν σημαίνει ότι ότι θα παραλάβεις θα είναι σαβούρα, αλλά ότι έχεις μία πιθανότητα, ας πούμε στις εκατό να σου στείλουν και ένα ελαττωματικό κομμάτι το οποίο όμως δεν μπορείς και να το στείλεις πίσω αφού οι παραγγελίες έρχονται μαζικά σε containers, σε πολλές περιπτώσεις για πολλές εταιρίες μαζί.
Έχεις την εταιρία, μάρκα με έκαψες, που θέλει να έχει τις πλέον ανταγωνιστικές τιμές.
Κάνει μαζική παραγγελία χωρίς control και ξεσαβουρώνει μόνη της ότι της στέλνουν με πιθανότητα να κάνει επιστροφή στα κομμάτια που δεν της κάνουν ή να τα σπρώξει με ακόμα πιο χαμηλή τιμή.(ανάλογα την συμφωνία.. στην συμφωνία σε τέτοιες περιπτώσεις αναγράφουν το ποσοστό ελαττωματικών προϊόντων που υπολογίζουν ότι θα έχουν αφού δεν κάνουν έλεγχο. Αν βγει παραπάνω τότε πιθανότατα να υπάρχει και όρος για επιστροφή).
Είσαι ιδιώτης και κάνεις ένα κομμάτι παραγγελία unbranded για ιδία χρήση. Το αγοράζεις σε τιμή εργοστασίου και μάλλον θα σου στείλουν κάτι καλό από αυτά που έχουν στα δικά τους σχέδια, ( όχι κάτι που έχει παραγγείλει μία εταιρία σύμφωνα με τα μοντέλα που έχει ανακοινώσει ότι θα βγάλει στην τρέχουσα σεζόν). Στα κομμάτια που μπορείς να βρεις για ιδία χρήση, παίζουν να είναι και ότι έχουν ξεμείνει από τα σχέδια των επώνυμων εταιριών, ( αυτά έχουν κωδικούς, μη τα μπερδεύεις με τα μοντέλα, ο ίδιος κωδικός σχεδίου μπορεί να μπει και σε διαφορετικά μοντέλα της ίδιας εταιρίας και η τιμή να παίζει με τα περιφερειακά).
Στην ουσία σαν ιδιώτης μπορείς να αγοράσεις unbranded προιόν και να είναι ιδίας ποιότητας με κάποιο επώνυμο αλλά δεν θα πληρώσεις το έλεγχο σε χίλια π.χ προιόντα, την φίρμα και την συναρμολόγηση, με το κέρδος του κατασκευαστή + αυτό του εμπόρου της λιανικής.
Θα πληρώσεις όμως την εισαγωγή τα μεταφορικά και ότι φόρους ή δασμούς θα έχει για να το φέρεις μόνος σου ανάλογα με την χώρα που είσαι και τους νόμους που ισχύουν σε αυτήν.
Εννοείται φυσικά ότι οι εταιρίες υπάγονται σε άλλη φορολόγηση και νομοθεσία και πιθανότατα να γλυτώνουν κάποια λεφτά λόγο μεγέθους της παραγγελίας
Αυτά.. τα συμπεράσματα δικά σου..
πλέον σπάνια θα δεις ποδήλατο made in china τα περισσότερα είναι made in taiwan
πέραν τούτου το πρόβλημα παραμένει στο γεγονός ότι έχουμε ελάχιστα στοιχεία για τα πλαίσια που αγοράζουμε
κάτι που συμβαίνει συχνά σε μια καταναλωτική κοινωνία και εκεί είναι ουσιαστικά το πρόβλημα
όλα είναι High module carbon 3k κτλ κτλ κτλ
μετά γράφουν από κάτω εμείς το κάναμε super strong Και super light και όλα super
αλλά λίγοι έως κανείς δεν γράφει πραγματικές αντοχές πραγματικό βάρος και πάει λέγοντας
το video αν είναι αυτό που νομίζω δεν είναι ότι τα pinarello είναι made in china μιας και δεν υπάρχει ούτε ένας σχιστομάτης εργάτης
Το video με τα pinarello που πέτυχα, είχε σχιστομάτιδες. Δεν λέω αυτό με τους γιαπονέζικους υπότιτλους. (δεν το βρίσκω τώρα γαμώτο...)
Για τον ποιοτικό έλεγχο: αναγκαστικά ο ελεγχος αντοχής σε στατικά φορτία και σε κόπωση, είναι καταστρεπτικός, οπότε αναγκαστικά γίνεται δειγματοληψία. Τα μοντέλα που καταλήγουν στην αγορά, το πολύ να δοκιμάζονται σε μικρότερα φορτία από την πραγματική αντοχή τους, μήπως και ανακαλύψουν κάποιο προβληματικό.
το θέμα είναι ότι κανένας δεν δίνει ούτε τα όρια θραύσης, ούτε τα "δοκιμασμένα" ασφαλή όρια.
Το μόνο καθυσιχαστικό είναι ότι το design είναι σωστό και όπως με διαβεβαίωσε φίλος που κάνει carbon κατασκευές (κατάρτια σκαφών), "αν είναι ελατωματικό, θα φανεί άμεσα. Απλά έχε τα αυτιά σου ανοιχτά τις πρώτες μέρες και αν ακούσεις το παραμικρό κράκ (σαν ξύλο που σπάει) πήγαινέ το για τσεκάρισμα ή πέτα το"
Όσον αφορά την τιμή, οι κινέζοι το έχουν ξεφτυλίσει τελείως. 550 για το Pinarello και 450 για το Cinelli (που είναι ολόιδιο και με μερικά Colnago) τελική τιμή με έξοδα αποστολής και εκτελωνισμού (για μεγάλες παραγγελίες 100+ )
και εγγυόνται ότι είναι ελεγμένα όλα σε υπέρηχο για εσωτερικά σφάλματα και σε πρέσα ότι αντέχει "a heavy cyclist" όπως μου απάντησαν στο mail που έστειλα ώς επίδοξος αγοραστής.
Μήπως να ξεκινήσουμε καμιά μπίζνα???
http://www.youtube.com/watch?v=dmwOHELPp0A
αυτό λες?
Θα ψάξω στο ιστορικό να βρώ το link.
Μέχρι τότε, δείτε αυτό
http://www.ideal-bikes.de/idealbikes/bikes/rennrad/stage_carbon.php
στο γερμανικό site η ideal δείνει ότι ο σκελετος του ideal stage είναι κατασκευής της XDS και συγκεκριμένα είναι το B-X10
όσο το ψάχνω, τόσο περισσότερα βρίσκω......
τουλάχιστον φαίνεται να είναι αξιοπρεπής εταιρία, οπότε, μάλλον δεν κινδυνεύουμε...
οπότε περιμένω να βρεις ξανά το Link
:D
στο θέμα ποιότητας εξαρτάτε και τι ψάχνεις να βρεις
:D
και ένα σημαντικό πράγμα που υπάρχει στο carbon είναι η αντοχή του σε εξωγενείς παράγοντες
και η αντοχή του γενικότερα στον χρόνο
:D
Επειδη το ειχα ψαξει κι εγω παλιοτερα παρα πολυ γιατι μου ειχαν φανει
αρκετα δελεαστικες οι τιμες θα ηθελα να ρωτησω, αν λεω αν ρε παιδι μου
κατεβαινεις ενα βουνο με 80χλμ και σπασει ο διαολος το ποδαρι του και παθει
κατι ο σκελετος σε ποιον απευθυνεσαι??? Ηθελα να παρω παλιοτερα αλλα το μονο
που με σταματουσε ηταν αυτο... Αν παθει κατι ο σκελετος τι κανουμε??? Σε ποιον ζηταμε τα ρεστα???
το κακό είναι φίλε tomac ούτε με το brand name πλαίσιο έχει ασφάλεια
είναι μεγάλη συζήτηση και δυστυχώς άκρη δεν βγάζεις
εγω που εχω τωρα ενα bianchi αν μου παθει κατι, κουφια η ωρα που τ'ακουει (δηλαδη σπασει στην μεση ενος αγωνα) εγω δεν μπορω να 'κυνηγησω' κανεναν??? Μη με λες τετοια γιατι αρχιζω και φουντωνω...
δεν ξέρω για την Bianchi αλλά κάτι scott ltd (τα ακριβά τους μπορεί να θυμάμαι λάθος τα αρχικά ) ράγιζαν σαν πράσα
γενικότερα παίζουν πολλά
το θέμα είναι να αρχίσουν εταιρίες να λένε τι πουλάνε πραγματικά
μεγάλη συζήτηση
Βασικά, αν σπάσει ενώ πηγαίνεις με 80, και επιβιωσεις, μάλλον θα πρέπει να ανάψεις μια λαμπάδα μέχρι το μπόι σου σέ κάθε άγιο που ξέρεις παρά να ψάξεις για υπεύθυνους.....
Γενικά, όλες οι εταιρίες (ακόμα και όσες δίνουν lifetime εγγύηση) εξαιρούν την περίπτωση πρόσκρουσης ή κακής χρήσης. Έτσι, αν χτυπάς σε πολλές λακούβες, ή έχει χτυπίσει από πτώση, και τελικά κάποτε σπάσει, η εταιρία αν θέλει μπορεί να αρνηθεί την εγγύηση. (το ίδιο ισχύει και για αλουμίνια, χρωμόλες ακόμα και τιτάνιο. Στα μέταλα είναι και πιό εύκολο να αποδείξει την προέλευση της θραύσης)
Επίσης, και ένα μεταλικό θα μπορούσε να σπάσει σε μεγάλη ταχύτητα (ίσως και πιό εύκολα) καθώς μία ρωγμή από κόπωση είναι τόσο λεπτή που φαίνεται μόνο με εξονυχιστικό ψάξιμο κατά το καθάρισμα και όταν η πραγματική διατομή φτασει να γίνει πολύ μικρή, η τελική θραύση θα γίνει στο πρώτο κρουστκό φορτίο (aka λακούβα με πολλά χιλιόμερτα)
Από τη άλλη, το ανθρακόνημα δεν έχει πρόβλημμα φορτίων και κόπωσης, αλλά έχει θέμα με κρουστικά φορτία, ειδικά αν αυτά είναι εκτός των κύριων διευθύνσεων της κατασκευής. Στην περίπτωσή μας, ενώ θα αντέξει σαμαράκια, μικρές ανωμαλίες δρόμου, πλακόστρωτα κ.α. μπορεί να "πονέσει" με μία πλάγια πτώση, ένα άλμα πάνω από 20-30 εκατοστά, μία λακουβάρα με πολλά χιλιόμετρα. Και πάντα είναι θέμα βάρους του αναβάτη. Αλλιώς θα καταπονηθεί με μία πτώση 15 εκατοστών αν είσαι 90 κιλά και αλλιώς αν είσαι 70.
Αν και πολλοί λένε ότι σπάει απροειδοποίητα, το carbon θα κάνει ήχο ξύλου που σπάει σταδιακά (και θέλει κάμποσο χρόνο να εξελιχθεί), άν αρχίσουν να σπάνε ίνες, ενώ (με εξαίρεση την περίπτωση κατασκευαστικής ατέλειας) κάθε σπάσιμο θα ξεκινήσει από την έξω στρώση, οπότε θα είναι και ορατό (ειδικά στα άβαφα μοντέλα) και τα επίμαχα σημεία είναι πάντα οι ενώσεις και κυρίως στην κάτω πλευρά του headtube (λαιμός) την μέσα πλευρά των seatstays και την κάτω πλευρά των chainstays εκεί που συναντουν το bottom bracket (μεσαία τριβή)
Σε περίπτωση που τα μέρη αυτά είναι καλυμένα, τότε μπορεί να γίνει έλεγχος με τη μέθοδο του coin tapping, ελαφρύ χτύπημα με ένα κέρμα και προσοχή για μεταβολές στον ήχο. (Αυτό κάνουμε στα σκάφη)
Φυσικά, σε οποιαδήποτε αμφιβολία δεν παίρνουμε ρίσκα, γυρνάμε όσο πιό μαλακά μπορούμε (πάντα με κράνος) και το πάμε για έλεγχο σε κάποιον ΕΙΔΙΚΟ.
Mη μου πείτε ότι φταίνε και για αυτό οι Κινέζοι; Μάλλον το υλικό δεν είναι και ότι καλύτερο για ποδήλατα. Ναι φυσικά και οι μεταλλικοί σκελετοί μπορεί να σπάσουν, αλλά για πόσους μεταλλικούς σκελετούς έχετε ακούσει να συμβαίνει αυτό και για πόσους carbon αντίστοιχα;
γενικότερα το σπάσιμο σε ένα ποδήλατο είναι ένα forum από μόνο του
υπάρχουν πολλοί παράγοντες
το θέμα είναι ότι όντος το μέταλλο δεν προειδοποιεί όταν σπάει
σε αντίθεση με το carbon που τρίζει πριν σπάσει
βέβαια αν αντιληφθούμε ότι το carbon είναι ύφασμα και το αντιμετωπίσουμε σαν ύφασμα αρκετές απορίες μας θα λυθούν
:D
Όταν πλέον με carbon φτιάχνουν ακόμα και αεροπλάνα (βλέπε Boeing 787), θα λέμε ότι δεν κάνει για να φτιάχνουν ποδήλατα; Για να μην λέει ο καθένας το μακρύ του και το κοντό του, αφού κανείς μας δεν έχει σπουδάσει το αντικείμενο και κανείς μας φαντάζομαι δεν έχει carbon ποδήλατο (εκτός από τον tomac4;), παραθέτω το εξής βίντεο:
http://www.youtube.com/watch?v=2nVbmcnsXXs
Δείτε τι του κάνουν μετά το 9:00. Ουσιαστικά το καταπονούν πολύ εκεί που προορίζεται να καταπονείται. Ο τυπάς λέει ότι σε αντίθεση με ένα αλουμινένιο πλαίσιο που σύντομα θα έσπαγε, το carbon μπορεί να αντέξει 1-2 χρόνια και έχει απροσδιόριστα μεγάλη διάρκεια ζωής. Τουλάχιστον αυτά ισχύουν για πλαίσιο της Trek και όχι απαραίτητα για τα κινέζικα. Είναι γνωστό ότι τα περισότερα σπασμένα carbon που κυκλοφορούν σε φωτογραφίες στο νετ έσπασαν από χτυπήματα και όχι από τη χρήση.
Σχετικά με αυτό που είπε ο plannet, σε ένα παλιότερο Mbike είχε μια συνέντευξη του product manager της Scott, που παραδέχτηκε ότι επιστρεφόταν το 1% των carbon σκελετών. Στην τελική πόση ανθεκτικότητα περιμένεις να έχει ένα πλαίσιο από το οποίο έχουν προσπαθήσει να ξυρίσουν και το τελευταίο περιττό γραμμάριο, καθώς συνήθως προορίζεται για αγωνιστική χρήση; Και πως να σπάσουν αλουμινένια και ατσαλένια πλαίσια, αφού πλέον απευθύνονται αποκλειστικά σε ερασιτέχνες;
Δεν μου λέει κάτι η σύγκριση της χρήσης carbon σε αεροπλάνο και της χρήσης σε ποδήλατο.
Τo carbon είναι ευπαθές σε χτυπήματα. Πόσα χτυπήματα να φάει πάνω σε ένα αεροπλάνο, όπου προφανώς το χρησιμοποιούν σε σημεία που χρειάζονται υλικό που να έχει μικρό βάρος. Εκτός αν πέσει.. οπότε δεν μένει τίποτα.
Στο ποδήλατο όμως που από την φύση του υπόκειται και σε χτυπήματα και σε μεγάλες τάσεις λόγο του βάρους του αναβάτη και της υφής των δρόμων, αναμενόμενο είναι να χαλάει.
To smart το αμαξάκι είναι όλο φτιαγμένο από carbon με ατσάλινες μπάρες παντού από μέσα. Σε πληροφορώ ότι η πίσω ποδιά του έχει αρχίσει να πνέει τα λοίσθια μετά από πέντε χρόνια χρήσης. Ένα γκουπ από εδώ, ένα ακουστικό παρκάρισμα από εκεί και αν το δείτε πως έχει γίνει θα καταλάβετε πολλά για το υλικό.
Αυτό που λες για τα αλουμινένια και ατσαλένια πλαίσια δεν είναι αλήθεια.. Υπάρχουν πολύ σοβαρά ποδήλατα από αλουμίνιο και ατσάλι που απευθύνονται και σε επαγγελματίες.
Σε κάθε περίπτωση όμως, είτε κάποιος είναι επαγγελματίας είτε ερασιτέχνης, είναι πεταμένα λεφτά να αγοράσει κάτι που ΔΕΝ του λένε κιόλας ότι έχει περιορισμένη διάρκεια ζωής.
Αν οι εταιρίες ήταν τίμιες και δεν κοίταγαν μόνο το κέρδος τους, αυτό θα έπρεπε να λέγεται από την αρχή και να αναγράφεται και στο εγχειρίδιο του χρήστη..
Όσο για το video της trek.. Καλά .. μη τσιμπάς τόσο με την διαφήμιση. Τι περιμένεις να σου πουν δηλαδή; Ότι ο σκελετός μετά από πέντε χρόνια θα παραδώσει πνεύμα, όπως παρέδωσε και ενός φίλου μου εδώ στην γειτονιά και έμεινε να αναρωτιέται γιατί το έπαθε; ( όχι δεν ήταν trek ο σκελετός του.. cannondale αν δεν απατώμαι ήταν).
-Όταν λέω χτυπηματα εννοώ π.χ. σφυριές, όχι λακκούβες.
-Έχει το Smart έστω και ένα κομμάτι από ανθρακονήματα; Κουλό μου ακούγεται.
-Σε αγώνες πια χρησιμοποιούν μόνο carbon. Φυσικά υπάρχουν πολύ σοβαρά ποδήλατα από αλουμίνο και ατσάλι αλλά ποιός αθλητής θέλει να τρέχει με 1-2 κιλά παραπάνω;
-Κι εγώ πιστεύω ότι για ερασιτεχνική χρήση μια χαρά ελαφρύ είναι και το αλουμίνιο.
-Για το video δεν διαφωνώ. Το παρέθεσα γιατί τουλάχιστον μιλάει κάποιος που ξέρει, και μπορέις να δεις το ποδήλατο για ένα λεπτό να αντέχει μεγάλες δυνάμεις.
Έχω την αίσθηση ότι όταν ένα ποδήλατο πέφτει σε μία λακκούβα με μία χ ταχύτητα και έναν αναβάτη πάνω από 70 κιλά, τότε ο σκελετός είναι σαν να τρώει σφυριά.
Δεν θα βγάλει κουσούρι, εκτός αν είναι εντελώς ελαττωματικός σε ένα χρόνο αλλά στα πέντε θα τα έχει κακαρώσει.
Σε πληροφορώ ότι το smart είναι όλο από ανθρακονήματα. Δεν υπάρχει ούτε ένα εμφανές σημείο πάνω σε αυτό, εκτός από τις ζάντες που να είναι μεταλλικό.
Τον πρώτο καιρό τα διάφορα μέρη του αυτοκινήτου δεν χαμπάριαζαν τίποτα. Με εξήντα είχε κολλήσει ένα βράδυ κάποιος πίσω μας και δεν είχε χαλάσει τίποτα.
Τώρα τελευταία σπάνε για πλάκα, ακόμα και αν πιαστούν κάπου. Τις προάλλες έσπασε ένα κομματάκι από την ποδιά που πιάστηκε στο παντελόνι μου, για να πάρεις μία ιδέα.
Μοιάζει σαν να έχουν χάσει την ελαστικότητα τους και την συνοχή τους. Εντάξει για το αυτοκίνητο δεν με ενδιαφέρει ιδιαίτερα γιατί δεν έχουν να κάνουν κάτι με το μηχανολογικό του μέρος ή με την λειτουργία του, αλλά δεν θα ήθελα να δω κάτι τέτοιο στον σκελετό του ποδηλάτου μου, που το καβαλάω στην τελική και αν κάνει πως σπάει θα βρεθώ να μετράω στρέμματα στον δρόμο..
Στους αγώνες φυσικά και χρησιμοποιούν μόνο carbon και καλά κάνουν. Σε πίστες τρέχουν και επίσης, ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΑΥΤΟ, έχουν χορηγούς που τους αλλάζουν τα ποδήλατα σε κάθε αγώνα. Τι να πάθει δηλαδή ένα ποδήλατο αν κάνει 200-300 -1000 χιλιόμετρα.. Μετά τι γίνεται ..
Ο ιδιώτης που παίρνει το carbon και το πληρώνει χρυσό, δεν το αγοράζει για να το έχει για 1000, λέμε παράδειγμα τώρα, χιλιόμετρα. Ούτε έχει να δίνει κάθε δύο τρία χρόνια 2 χιλιάρικα για να είναι σίγουρος ότι το ποδήλατο δεν θα διαλυθεί στα εξ ων συνετέθη με αυτόν επάνω..
Για μένα το πρόβλημα με τα carbon είναι ότι οι εταιρίες δεν λένε ότι το υλικό αυτό έχει ημερομηνία λήξεως. Μπορεί να έχει τις καλύτερες ιδιότητες του κόσμου αλλά τις έχει για μικρό χρονικό διάστημα, ( μικρό φυσικά αν δεν είσαι σε θέση να το αντικαθιστάς κάθε τόσο), και μετά την παρέλευση αυτού του διαστήματος είσαι εσύ και ένα πράγμα που δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί, επισκευαστεί ή οτιδήποτε..
Όσο για τους κινέζικους σκελετούς.. ( για να επανέλθουμε στο θέμα της Κίνας), οι Κινέζοι παιδιά έχουν τόοοσο ανειδίκευτους εργάτες που δεν γνωρίζουν καν τι είναι αυτό το οποίο φτιάχνουν, συναρμολογούν κτλ. Τους δίνουν ένα κομμάτι από ένα αντικείμενο, που δεν τους λέει και τίποτα για το αντικείμενο αυτό καθεαυτό, τους δίνουν και την βίδα και τους λένε .. Βίδωνε..!
Για αυτό και τα ξεφτίλα μεροκάματα που παίρνουν, για αυτό και οι άπαιχτες τιμές που δίνουν για παραγωγή οι Κινέζοι..
Αν το smart ηταν φτιαγμενο απο ανθρακονηματα δεν θα εκανε 10 χιλιαρικα.
Αν δεν εισαι σιγουρη για κατι μην πετας κοτσανες.ΔΕΝ ΦΟΡΑΩ ΚΑΙ ΚΡΑΝΟΣ
Και αυτο που λετε οτι το carbon σαν υλικο εχει ημερομηνια ληξης δεν ισχυει
Το ξερω απο πρωτο χερι καθως το χρησιμοποιοω απο το ποδηλατο μεχρι το ψαρεμα
@johny
βασικά το έχω ξαναδεί το video
όντως ενδιαφέρον
το θέμα είναι ότι το carbon μπορεί να το πετάξεις από τον 5 όροφο και να μην πάθει τίποτα και να σου πέσει από τα χέρια και να κοπεί στα 2
και αυτό οφείλετε στο γεγονός ότι
1) είναι ζωντανός οργανισμός (ο tomac του μιλάει κάθε βράδυ και ακούνε μαζί μουσική και χαλαρώνουν)
2) σε κάποιες δυνάμεις είναι δυνατό και σε κάποιες αδύναμο
το πιο πιο κλασικό είναι να κόβονται ψαλίδια και πιρούνες σε κάθετες δυνάμεις
θα σου δώσω ένα παράδειγμα παρόμοιο
τσιμέντο
μπορεί να ανέβει πάνω του 4-5 τόνους και να δέχεται τέτοια πίεση για χρόνια
και αν το τραβήξεις με 100-200 κιλά το έχεις διαλύσει (στο γήπεδο σπάνε τα τσιμέντα με τα άρβυλα
για αυτό και στις οικοδομές το δένουν με το σίδερο
γιατί έχει ίδιες συστολές διαστολές αλλά αντέχει τις αντίθετες δυνάμεις από ότι το τσιμέντο
:D
τώρα κανείς δεν μπορεί να φτιάξει carbon με μεγάλη διάρκεια ζωής γιατί ακριβός παθαίνει αυτό που λέει η marlene ξεραίνεται και σπάει από μόνο του (βέβαια δεν μπορεί να αντιληφθεί την τύφλα της αλλά καταλάθος είπε και κάτι σωστό)
το πόσο θα αντέξει εξαρτάτε από το πόσο καλά το συντηρείς
δλδ από πολλά χρόνια μέχρι και 2 ώρες :D
Το δικό μου αγοράστηκε το 2004 11.500 ευρώ και ήταν σε ειδική τιμή γιατί ήταν επετειακή έκδοση για την ολυμπιάδα. Είχε τότε το ίδιο μοντέλο 14.500 ευρώ και ήταν και η pure έκδοση. Οι άλλες εκδόσεις του έφταναν μέχρι τα 18.500 ευρώ.
Άμα δεν έχεις το αυτοκίνητο λοιπόν μην αμολάς ΕΣΥ κοτσάνες.. Και αν αμφιβάλλεις πέρνα και μία βόλτα από τον Λαινόπουλο να σου πουν ..
Αnd by the way.. Πόσα χρόνια το έχεις το ποδήλατο σου; ( πες την αλήθεια όμως έτσι... )
παμε και στοιχημα αμα θες για το smart.Μην ακους ακριτα οτι σου λενε και σου φουσκωνουν τα μυαλα.ΑΚΟΥΣ ΕΚΕΙ CARBON ΤΟ SMART
το ποδηλατο ειναι scott adict 5 χρονων αγορασμενο δευτερο χερι απο αθλητη.
Αυτό σαν τι σου μοιάζει;; Είναι η μπροστινή μάσκα από smart που την πουλάει μεταχειρισμένη κάποιος στο smart mania και την έχει βάλει και φωτογραφία..
Για δες την καλά..
http://img412.imageshack.us/i/0739.jpg/
Αν δεν είναι από carbon τα smart τότε αυτός που την βρήκε;
Βασικά, το έχω σπουδάσει το θέμα. (Ναυπηγός ΕΜΠ) και έχουμε κάνει σύνθετα υλικά (ανθρακόνιμα, υαλόνιμα κα)για ναυπηγικές εφαρμογές (κατάρτια, καρύνες, powerboats....) σε μάθημα επιλογής και πήρα γνώμες και από παιδιά που κάνουν διδακτορικό στα carbon (εγώ συνέχισα με υδροδυναμική)
Και μόλις πήρα full carbon κούρσα.
Αυτό που μπορώ να πώ μέ βεβαιότητα, είναι ότι μία full carbon κατασκευή φτιαγμένη ακολουθώντας τα iso standards, μπορεί να αντέξει φορτία έως και δεκαπλάσια από το αλουμίνιο, αλλά μόνο αν είναι φτιαγμένο για να δεχτεί αυτές τις καταπονήσεις.
Έτσι, ενώ μπορεί να αντέξει εναν ελάφαντα πάνω του, αν του βαρέσεις ένα σφυράκι στο πλάι μπορεί άνετα να σπάσει.
Όσο η δομή δεν αλλάζει, το υλικό είναι αθάνατο. Η ίνα δεν διασπάται με τίποτα και η ρητήνη χάνει τις ιδιότητές της μετά από μισό αιώνα. Όμως με την επίδραση του περιβάλλοντος γερνάει.
Αν μείνει για ώρες κάτω από τον ήλιο όπως ένα αμάξι, η ρητήνη μπορέι να μαλακώσει, να χαλαρώσει τους δεσμούς της με τις ίνες, μέχρι και να πολυμεριστεί (κυρίως λόγω υψηλών θερμοκρασιών) επιπλέον, σε πολύ υγρά περιβάλλοντα, μπορεί να πάθει όσμωση, αλλά αυτό φαίνεται άμεσα από το αυξημένο βάρος. Από την άλλη, ενώ γενικά αντέχει και κρούσεις, με κάθε κρούση κάποιες ίνες μπορεί να σπάσουν (και προφανώς δεν ξαναενώνονται) Αν αυτό συνεχιστεί, σταδιακά θα οδηγήσει σε αστοχία.
Αλλά ακόμα και σε αυτή την περίπτωση υπάρχει γιατρειά η οποία ακούει στο όνομα patch με παραπάνω στρώσεις από πάνω (το κάνουν στα αλουμινένια αεροπλάνα εδώ και χρόνια και μελετάται και για πλοία)
Η TREK θα έλεγα ότι τα παραφουσκώνει. Το βιντεάκι καλά τα λέει, αλλά οι μέθοδοι δεν είναι και τόσο πρωτοποριακές. Πλέον, οποιοσδήποτε έχει την υποδομή να φτιάχνει carbon μπορεί να φτιάξει με τέτοιες μεθόδους χωρίς ιδιαίτερη αλλαγή στο κόστος.
Επιπλέον, δεν δέιχνει monocoque κατασκευή, η οποία γίνεται πλέον ακόμα και από τους κινέζους. Ισχύει ότι έχει άπειρη ζωή σε κόπωση, αλλά αυτό προυποθέτει ότι δεν ξεπερνιέται το όριο θράυσης της ίνας.
Στο βίντεο το έδειξε να του βάζουν τόνους πίεση στην πρέσσα, αλλά δεν εδειξαν τι γίνεται αν το αρχίσεις με ένα σφυρί.
Σίγουρα είναι το υλικό του μέλλοντος. Η αρχική μου ερώτηση είναι αν έχουμε φτάσει στο σημείο, που οι εταιρίες πάνε αλλού για την κατασκευή για να ρίξουν το κόστος κρατώντας, όμως την ποιότητα.
Ένα τελευταίο για τους έχοντες carbon και μή. Για να διαπιστώσετε την επίδραση του χρόνου στο ποδήλατό σας κάντε το εξής.
Σε πλήρη στάση καβαλίστε στο ποδήλατο και βάλτε κάποιον να μετρίσει το πόσο κατέβηκε το bottom bracket. (Έστω και ελάχιστα κατεβαίνει) αν αυτό είναι ανεπαίσθητο δοκιμάστε χοροπηδώντας στα πεντάλ. Όσο το μέτρο του βάλους κάμψης παραμένει το ίδιο (υπό το ίδιο φορτίο), το υλικό έχει αποδεδειγμένα τις ίδιες ιδιότητες. Αν, ότι και αν κάνετε το ποδήλατο δεν ενδίδει ούτε χιλιοστό, τότε μπορείτε να κοιμάστε απόλυτα ίσυχοι ότι το ποδήλατο είναι τόσο overdesigned σε σχέση με το βάρος σας, που μόνο από πολύ χοντρή βλακεία σας θα σας προδώσει.
Μην μπείτε στον κόπο να κάνετε το test σε mountain, καθώς είναι σχεδιασμένα να αντέχουν δεκαπλάσια φορτία.
customιά
για να είμαι ειλικρινής πιό πολύ μοιάζει να του έχει βάλει από πάνω λίγο carbon ή να το έχει βάψει με τρόπο που να μοιάζει. Θα μπορούσε και να ήταν και από carbon, αφού ότι μορφή θές του δίνεις. Από καγκουριες άλλο τίποτα. Πάντως, το original smart είναι από αλουμίνιο και πλαστκό (απλό).
Γενικά το πρόβλημα με την εφαρμογή σε αυτοκίνητο είναι ότι τρείς ώρες κάτω από τον ήλιο παρκαρισμένο (χωρίς ροή αέρα να το ψύχει) και με μία καυτή μηχανή από μέσα, η ρητήνη ψήνεται τόσο που η ζωή της με το ζόρι φτάνει να μη ξεπερνά τα δυο τρία χρόνια. πόσο μάλλον αν το παίρνεις στην παραλία....
απο την εμπειρια μου και παλι μιλωντας και εχοντας μιλησει και ακουσει διαφορες
αποψεις και απο συναθλητες και απο προπονητες και απο επιστημονες εχω καταληξει στο παρακατω συμπερασμα... Οι full carbon σκελετοι που εχουν κατασκευαστει με
καποια στανταρ ειναι πολυ πιο ανθεκτικοι και πολυ καλυτεροι απο τους αλουμινενιους
για οποια χρηση και αν τους θελουμε... O carbon σκελετος δεν σπαει ουτε καν απο
γερη τουμπα (εχω πεσει με 60χλμ) εαν δεν βρει σε καποια αιχμηρη γωνια η σε κολωνα... Επισης τεχνολογικα εχουν εξελιχθει τοσο ωστε να μην ειναι μονο 'κουτσουρα' (σπαγανε τα χερια μας) οπως τα πρωτα, τωρα ειναι και ακαμπτα και αποροφητικα (οσο μπορουν να θεωρουνται)... Το carbon δεν χανει την ιδιοτητα του μετα απο πολλα χρονια ενω το αλουμινιο μετα απο χρονια κινδυνευει να σπασει...
Τελος επειδη το ακουσαμε και αυτο (να δω τι αλλο θ'ακουσουμε), να ξερετε οτι δεν υπαρχει αθλητης στην Ελλαδα που να μπορει να παρει παραπανω απο το 50% που μπορει να του δωσει ενας σκελετος carbon... Γιαυτο μην τρελενεστε οτι θα σπασει απο την καταπονησει... ευλογισον
@tomac
από την καταπόνηση ο carbon ή θα σπάσει ή δεν θα πάθει τίποτα
το πρόβλημα είναι σε εξωγενείς παράγοντες όπως ήλιος και υγρασία όπως λέει το παιδί πιο πάνω
γενικότερα είναι μια ρητίνη που έχει τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της ρητίνης
το δε αλουμίνιο έχει και αυτό άλλα χαρακτηριστικά όπως το γεγονός ότι δεν θέλει μεγάλη συντήρηση
http://smart-fortwo.gr/ " Τέλος όλα τα smart εξωτερικά (τα panels του) είναι πλαστικά (τα φτερά, οι πόρτες και οι προφυλακτήρες) ενώ η αλλαγή τους, είναι πολύ απλή και γρήγορη διαδικασία"
"Σε περίπτωση ανάγκης αντικατάστασης αυτών των πλαστικών σε εκδόσεις με πολύχρωμα panels , όπως το numeric Blue τότε η αντικατάσταση γίνεται με μεταχειρισμένα ή με δωρεάν βάψιμο όλων τον πλαστικών (σε συγκριμένα χρώματα, μη μεταλλικά) από το εξουσιοδοτημένο συνεργείο, εφόσον πληρωθεί το panel προς αντικατάσταση. Η χρέωση του panel γίνεται σαν να αλλάχθηκε με καινούργιο, της έκδοσης που χρειαζόταν και δεν υπήρχε"
αυτό απο το smart mania είναι after market/custom made, μή μπερδεύουμε τα πράγματα περισσότερο!