Καλησπέρα,
πήρα το κοντέρ από το Lidl ( δεν πιστεύω να κρατήσει βέβαια για πολύ καιρό, το πλαστικό κούμπωμα του μαγνήτη δε μου γεμίζει το μάτι...) και δεν είμα σίγουρος αν έχω τοποθετήσει τον μαγνήτη στο σωστό σημείο. Άπο το youtube είδα ότι το βάζουν σχετικά κοντά στην περιφέρεια του τροχού, αλλά στο δρόμο έχω δεί και ποδήλατα όπου ο μαγνήτης είναι κοντά στο κέντρο του τροχού...
Παρακαλώ τα φώτα σας
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Με όλα τα κοντέρ ισχύει: Πρέπει να βρεις με δοκιμές το σωστό σημείο, ως εξής:
α. οριζόντια -απόσταση μαγνήτη από σένσορα: ~2χιλ.
β. κάθετα - δοκιμάζοντας βρίσκεις 2 σημεία, όπου πιάνει στο πιο κάτω σημείο και όπου πιάνει στο πιο πάνω, και το βάζεις στη μέση από αυτά τα 2 σημεία.
γ. ύψος - καμιά 20αριά πόντους από το κέντρο.
φίλε καλησπέρα
νομίζω ότι δεν έχει σημασία που θα βάλεις τον σένσορα και το μαγνήτη αρκεί να είναι αντικριστά.
(Μην σφίξεις υπερβολικά τη βίδα!)
Δεν παίζει ρόλο το ύψος που θα μπεί ο μαγνήτης με το σένσορα. Ο σένσορας μετράει γωνιακή ταχύτητα (η οποία είνα ανεξάρτητη σημείου περιστροφής) και τη μετατρέπει σε γραμμική ταχύτητα (γι αυτό δίνεις και το μήκος της περιφέρειας του τροχού σου)
Και εγώ το πήρα το κοντεράκι...νομίζω οτι θα χρειαστεί καμία πατέντα για να στερεωθεί ο μαγνήτης καλύτερα στην ακτίνα, γιατί όντως το πλαστικό κούμπωμα δεν είναι της προκοπής....
Την πεποίθηση ότι δεν θα σου κρατήσει για πολύ καιρό πως την απέκτησες;
Ως προς την τοποθέτηση τώρα.
Δεν παίζει ρόλο που θα βάλεις το μαγνήτη κοντά ή μακρυά από την περιφέρεια, επειδή το κοντέρ για να σου δείξει την ταχύτητα μετράει πόσεις φορές το λεπτό περνάει το μαγνητάκι μπροστά από τη βάση που είναι στερεωμένη στο πιρούνι και το πολλαπλασιάζει με την περίμετρο της ρόδας (τιμή που έχεις εισάγει εσύ στο κοντέρ). Είτε μακρυά είναι είτε κοντά, η συχνότητα περιστροφή είναι πάντα η ίδια.
Αυτό που έχει σημασία είναι η απόσταση ανάμεσα σε αυτά τα δύο να είναι τόσο μικρή ώστε όταν περνάει ο μαγνήτης μπροστά από τη βάση, η βάση να το αντιλαμβάνεται. Όσο μεγαλύτερη είναι η απόσταση τόσο μεγαλύτερος ο κίνδυνος η βάση να είναι λίγο κουφή και να δείχνει ταχύτητα ότι να ναι.
Αν το κούμπωμα δεν σου γεμίζει το μάτι, όταν βρεις το σωστό σημείο βάλε του λίγη logo και είσαι jet.
Όπως και να έχει, κράτα την απόδειξη αγοράς γιατί έχει τρία χρόνια εγγύηση.
Αν κοιτάξεις καλά στο "ορθογώνιο μαύρο αισθητήρα" (που δεν γνωρίζω πως ονομάζεται) που δένει στο πιρούνι θα δεις ένα μικροσκοπικό βελάκι. Τοποθέτησε το μαγνήτη ακριβώς απέναντι απο το βελάκι και το κοντέρ σου θα λειτουργήσει.
Εγώ πάντως δεν κατάφερα να μηδενίζω τις μετρήσεις για να μετρώ κάθε διαδρομή :p
Σας ευχαριστώ παιδιά για τις απαντήσεις σας, έπρεπε να είχα ψηλιαστεί ότι μετρά γωνιακή ταχύτητα και μετά την πολλαπλασιάζει με την ακτίνα...
Το κούμπωμα δυστυχώς το έσφιξα αρκετά με αποτέλεσμα να ξαναξεκουμπώσει (και φτου από την αρχή), πάντως ακόμα βρίσκεται στη θέση του :)
Ουσιαστικά μετράει ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΕΣ ΤΡΟΧΟΥ και χρόνο.
Δηλαδή σκέψου ένα απλό ρολόι (χρονόμετρο) και έναν μετρητή στροφών τροχού.
Κάθε φορά που ο μαγνήτης (ό,που και να βρίσκεται, σε όποιο ύψος / μήκος / βάθος / πλάτος της ακτίνας / του στεφανιού του "δεν_ξέρω_τι" περνάει από τον αισθητήρα, καταγράφεται στο κοντεράκι ΜΙΑ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΗ.
Παράλληλα έχεις δηλώσει το συνολικό μήκος που διαγράφει ο τροχός σου σε κάθε περιστροφή (εκεί που δηλώνεις στο κοντεράκι ΤΙ ΤΡΟΧΟ ΈΧΕΙΣ).
Και πάλι παράλληλα, το χρονόμετρο μετράει σε πόσο χρόνο έγινε αυτή η περιστροφή.
Αυτόματα - με μια διαίρεση έχεις τον λόγο απόστασης προς χρόνο (= ταχύτητα) και με έναν πολλαπλασιασμό έχεις περιστροφές επί μήκος τροχού (= απόσταση που έχεις διανύσει).
Δύο σημεία πρέπει ΜΟΝΟ να προσέξεις:
1. ο μαγνήτης στις ακτίνες να περνά κοντά από τον αισθητήρα, ώστε να "γράφει" περιστροφές (αν περνάει μακρυά ΔΕΝ ΘΑ γράφει, αν περνάει πολύ κοντά θα "βρίσκουν" και θα χτυπάνε μεταξύ τους)
2. να έχεις δώσει το σωστό μέγεθος τροχού όταν πρωτο-ρυθμίζεις το κοντεράκι
(άντε και ένα τρίτο, να έχεις στερεώσει ΣΩΣΤΑ το καλωδιάκι ώστε να μην κοπεί / κρέμεται / εξέχει / πιαστεί καπου κλπ κλπ
Τα γερμανικα που εβαλα κατα λαθος σα γλωσσα πως τα βγαζεις?
μιας και ανοίχτηκε θέμα με κοντεράκι, νομίζω ότι δεν είναι και ακριβείας και τόσο. εγώ έβαλα σε ένα με καλώδιο που πήρα (30€ περ.) πρόσφατα, το μήκος της ρόδας, αλλά για παράδειγμα, όταν δείχνει 20km/h αντίστοιχο αυτοκίνητο δείχνει 22km/h.
Ίσως χάνει κάποια μέτρα, ίσως προβώ σε αλλαγή του μήκους της ρόδας - κατά κάποια χιλιοστά ή εκατοστά μέχρι να πετύχω κάτι πιο ακριβές.
Το ίδιο ρωτάει και ο Παπανδρέου εδώ και ένα μήνα και απάντηση δεν έχει πάρει ακόμα.
Πατάς και τα δύο κουμπιά συγχρόνως μέχρι να αναβοσβήσει. Τότε πατάς το δεξί και ξανά ρυθμίζεις από την αρχή
@to Βάλε την περίμετρο της ρόδας σου σωστά.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι να το κάνεις αυτό. Ο ένας είναι να ματρήσεις την περίμετρο με μεζούρα.
Άλλος είναι να σημαδέψεις το λάστιχο και το δρόμο με μια κιμωλία, στη συνέχεια να τραβήξεις ευθεία με το ποδήλατο και όταν η γραμμή που τράβηξες στο ελαστικό ξανά έρθει στο κάτω μέρος του δρόμου το σταματάς και τραβάς ακόμη μία γραμμή. Μετράς την απόσταση ανάμεσα στις δύο γραμμές που βρίσκονται στο δρόμο και βρίσκεις την περίμετρο της ρόδας σου.
εγω δεν εχω καταλαβει στις οδηγιες τι περιμετρο να δηλωσω για 20 τροχο
εχει ενα τετραψηφιο νουμερο που πρεπει να δηλωσεις αλλ δεν εχω καταλαβει
1598. Για ακρίβεια όμως όπως παραπάνω
tkant, με τον δρόμο μέτρησα την απόσταση με ακρίβεια αρκετή. Βρήκα την τιμή σε χιλιοστά και στην συνέχεια ανέτρεξα σε σχετικό πινακάκι από τις οδηγίες όπου είχε περίπου 20 τιμές εκ των οποίων μια από αυτές ήταν αυτή που είχα βρει κι εγώ. Σύμπτωση;
Οπότε ίσως ξαναμετράω, ή 'παίζω' μέχρι να πιάσω μεγαλύτερη ακρίβεια. Σε περίπτωση που γίνει κάτι θα ενημερώσω το θέμα εδώ κλπ...
ααλα δεν εχω καταλαβει ακομα τι σημαινει αυτο το 1598. λαι μια αλλη απορια οταν λεει οτι δειχνει average speed, τι εννοεi?δεν δειχνει τη στιγμιαια?
υποθέτω ότι σημαίνει 15.98 εκατοστά του μέτρου. Average speed υποθέτω επίσης την μέση ταχύτητα, για να δείχνει την τρέχουσα ίσως πρέπει να πατήσεις κάποια κουμπιά πρώτα.
και είναι η περιφέρεια της ρόδας
average = μέσος όρος δηλ. μέση ταχύτητα
σωστός, το όλο νούμερο είναι σε χιλιοστά.
Ευτυχώς που το έγραψες αυτό. ούτε καν είχα δει το βελάκι. Τελικά βρήκες τρόπο να το μηδενίζεις;
Μηδενίζει πατώντας ταυτόχρονα τα Α και Β.
Κάνει reset πατώντας Α και Β παρατεταμένα και μόλις βγάλει στην οθόνη ----- πατάς Β.
Ο τρόπος που βρίσκω το μέγεθος της ρόδας είναι ο εξής: κολάω χαρτοταινία γύρω-γύρω από τη ρόδα και μετράω το μήκος της χαρτοταινίας
Στη συνέχεια αφαιρώ 5-10 χιλιοστά σκεφτόμενη ότι άμα ανέβω πάνω η ρόδα θα καθήσει λιγάκι... πχ βρήκα τη ρόδα μου 2220 χιλιοστά και έβαλα στη ρύθμιση του κοντερ 2215. Στη συνέχεια το επαλήθευσα διανύοντας γνωστή απόσταση...
Όσες φορές έχω ρυθμίσει κοντερ με αυτό τον τρόπο το αποτέλεσμα μου βγαίνει σωστό.
Ε άμα χάσουμε και 5-10 μέτρα στα 20 χιλιόμετρα δε χάθηκε ο κόσμος
υπολόγισα τη ρόδα ως εξής: είναι 16"=40,6cm. Οπότε 40,6 x π(3,14)= 1274
Βέβαια κάποιος είπε να βάλουμε για brompton 1370 αλλά δεν μπορώ να καταλάβω πως το έβγαλε
Βίκυ, ο υπολογισμός σου θα ήταν σωστός αν είχες κάτι πολύ συμπαγές, με ΣΩΣΤΑ μετρημένη κάποια διάσταση....
Δυστυχώς ο τροχός ποδηλάτου περιλαμβάνει και ένα ελαστικό που μόνο συμπαγές δεν είναι.
Καλύτερα εφάρμοσε την μέθοδο με την χαρτοταινεία. Την βρήκα πολύ έξυπνη - μπράβο στο φίλο που την σκέφτηκε.