Είμαι πάρα πολύ απογοητευμένη βλέποντας τις φωτογραφίες στην ιστοσελίδα σας. Που είναι το κράνος; Τι γίνεται με την οδική ασφάλεια του ποδηλάτη; Όλοι αυτοί που δεν φοράνε κράνος είναι κακό παράδειγμα για τα παιδιά μας.
Έχω κάνει μεγάλη προσπάθεια με το παιδί μου να φοράει κράνος όταν κάνει ποδηλασία και νωρίτερα δεν είχα προβλήματα. Το κατάλαβε απόλυτα. Ξέραμε και ανθρώπους που τους είχε δημιουργήσει βλάβες η μη χρήση κράνους. Τώρα όμως στην εφηβεία του υποθέτω ότι τον κοροϊδεύουν οι φίλοι του για τη χρήση του κράνους. Ευτυχώς όμως προτιμά να μην κάνει ποδήλατο παρά να το κάνει χωρίς κράνος.
Ζητάω υπευθυνότητα από τους ενήλικους, να είναι παραδείγματα στα παιδιά επειδή η ποδηλασία είναι κάτι που μας χρειάζεται που θέλουμε να το κάνουμε σωστά και με ασφάλεια.
Πες τα χρυσόστομη!!!!!!
Σας παραθέτω ένα κειμενάκι που κυκλοφορεί στό ιντερνέτ και απευθύνεται
"Σε όλους όσους γεννήθηκαν πρίν το '80". Να συμπληρώσω πως :
1) Mε βρίσκει απόλυτα σύμφωνο,
2) Oι στολές και οι εξοπλισμοί με ξενερώνουν !
Ιδού λοιπόν :
H αλήθεια είναι ότι δεν ξέρω πώς καταφέραμε να επιβιώσουμε. Ήμαστε μια
γενιά σε αναμονή: περάσαμε την παιδική μας ηλικία περιμένοντας. Έπρεπε
να περιμένουμε δύο ώρες μετά το φαγητό πριν κολυμπήσουμε, δύο ώρες
μεσημεριανό ύπνο για να ξεκουραστούμε και τις Κυριακές έπρεπε να μείνουμε νηστικοί
όλο το πρωί για να κοινωνήσουμε. Ακόμα και οι πόνοι περνούσαν με την
αναμονή. Κοιτάζοντας πίσω, είναι δύσκολο να πιστέψουμε ότι είμαστε ακόμα
ζωντανοί. Εμείς ταξιδεύαμε σε αυτοκίνητα χωρίς ζώνες ασφαλείας και
αερόσακους. Κάναμε ταξίδια 10 και 12 ωρών, πέντε άτομα σε ένα Φιατάκι
και δεν υποφέραμε από το «σύνδρομο της τουριστικής θέσης». Δεν είχαμε
πόρτες, παράθυρα, ντουλάπια και μπουκάλια φαρμάκων ασφαλείας για τα
παιδιά. Ανεβαίναμε στα ποδήλατα χωρίς κράνη και προστατευτικά, κάναμε
ωτο-στοπ, καβαλάγαμε μοτοσικλέτες χωρίς δίπλωμα. Οι κούνιες ήταν
φτιαγμένα από μέταλλο και είχαν κοφτερές γωνίες. Ακόμα και τα παιχνίδια μας ήταν βίαια.
Περνάγαμε ώρες κατασκευάζοντας αυτοσχέδια αυτοκίνητα για να κάνουμε
κόντρες κατρακυλώντας σε κάποια κατηφόρα και μόνο τότε ανακαλύπταμε
ότι είχαμε ξεχάσει να βάλουμε φρένα. Παίζαμε «μακριά γαιδούρα» και κανείς
μας δεν έπαθε κήλη ή εξάρθρωση. Βγαίναμε από το σπίτι τρέχοντας το πρωί,
παίζαμε όλη τη μέρα και δεν γυρνούσαμε στο σπίτι παρά μόνο αφού είχαν
ανάψει τα φώτα στους δρόμους. Κανείς δεν μπορούσε να μάς βρει. Τότε δεν
υπήρχαν κινητά. Σπάγαμε τα κόκκαλα και τα δόντια μας και δεν υπήρχε
κανένας νόμος για να τιμωρήσει τους «υπεύθυνους» Ανοίγανε κεφάλια όταν
παίζαμε πόλεμο με πέτρες και ξύλα και δεν έτρεχε τίποτα. Ήταν κάτι
συνηθισμένο για παιδιά και όλα θεραπεύονταν με λίγο ιώδιο ή μερικά
ράμματα. Δεν υπήρχε κάποιος να κατηγορήσεις παρά μόνο ο εαυτός σου.
Είχαμε καυγάδες και κάναμε καζούρα ο ένας στον άλλος και μάθαμε να το
ξεπερνάμε.
Τρώγαμε γλυκά και πίναμε αναψυκτικά, αλλά δεν ήμασταν παχύσαρκοι. Ίσως
κάποιος από εμάς να ήταν χοντρός και αυτό ήταν όλο. Μοιραζόμασταν
μπουκάλια νερό ή αναψυκτικά ή οποιοδήποτε ποτό και κανένας μας δεν έπαθε
τίποτα. Καμιά φορά κολλάγαμε ψείρες στο σχολείο και οι μητέρες μας το
αντιμετώπιζαν πλένοντάς μας το κεφάλι με ζεστό ξύδι.
Δεν είχαμε Playstations, Nintendo 64, 99 τηλεοπτικά κανάλια,
βιντεοταινίες με ήχο surround, υπολογιστές ή Ιnternet. Εμείς είχαμε
φίλους. Κανονίζαμε να βγούμε μαζί τους και βγαίναμε. Καμιά φορά δεν
κανονίζαμε τίποτα, απλά βγαίναμε στο δρόμο και εκεί συναντιόμασταν για
να παίξουμε κυνηγητό, κρυφτό, αμπάριζα... μέχρι εκεί έφτανε η
τεχνολογία. Περνούσαμε τη μέρα μας έξω, τρέχοντας και παίζοντας.
Φτιάχναμε παιχνίδια μόνοι μας από ξύλα. Χάσαμε χιλιάδες μπάλλες
ποδοσφαίρου. Πίναμε νερό κατευθείαν από τη βρύση, όχι εμφιαλωμένο, και
κάποιοι έβαζαν τα χείλη τους πάνω στη βρύση. Κυνηγούσαμε σαύρες και
πουλιά με αεροβόλα στην εξοχή, παρά το ότι ήμασταν ανήλικοι και δεν
υπήρχαν ενήλικοι για να μας επιβλέπουν. Θεέ μου!
Πηγαίναμε με το ποδήλατο ή περπατώντας μέχρι τα σπίτια των φίλων και
τους φωνάζαμε από την πόρτα. Φανταστείτε το! Χωρίς να ζητήσουμε άδεια
από τους γονείς μας, ολομόναχοι εκεί έξω στο σκληρό αυτό κόσμο! Χωρίς
κανέναν υπεύθυνο! Πώς τα καταφέραμε;
Όλα αυτά σωστά. Δλδ συνφωνώ, μια που γεννήθηκα πολύ πριν το 80, αλλά πόσα αυτοκίνητα υπήρχαν παλιά; Θέλω να πω ότι κάποιες παράμετροι άλλαξαν και δεν μπορούμε να μην τις παίρνουμε στα σοβαρά.
Υπάρχουν μερικά πράγματα που είναι χρήσιμα αλλά όχι απαραιτήτως αναγκαία.
Σαν ενα τέτοιο, θεωρώ εγώ το κράνος για τον ποδηλάτη.
Το πού βάζει το όριο ο καθένας είναι προσωπική του υπόθεση. Αυτό που δεν είναι προσωπική του υπόθεση, είναι η νομοθεσία. Και η νομοθεσία δεν λέει ότι το κράνος είναι απαραίτητο. Από κεί και μετά υπάρχουν επιχειρήματα που συνηγορούν είτε στην μία άποψη (να φορά κράνος), είτε στην άλλη άποψη (να μην φορά κράνος)
Εγώ, παρότι ο ίδιος δεν φορώ κράνος, ο μόνος λόγος που θα το φορούσα, θα ήταν διότι όσοι ποδηλάτες φορούνε κράνος, φαίνεται ότι αντιμετωπίζονται από τους οδηγούς των αυτοκινήτων με προσεκτικότερο τρόπο.
Τελικό μου επιχείρημα και δικαιολογία για το ότι δεν φορώ κράνος, είναι οι Ολλανδοί. Δύο φορές που επισκέφτηκα το Αμστερνταμ από 2-3 ημέρες, και ανάμεσα στους χιλιάδες ποδηλάτες που είδα, δεν διέκρινα κανέναν με κράνος. Αυτοί ξέρουν.
υπάρχουν πάντα ! Η αξιολόγησή τους είναι προσωπικό θέμα του καθενός.
Εκτός του (όπως ξαναείπα) μου τη δίνουν οι στολές και οι εξοπλισμοί, δεν πιστεύω πως το ποδηλατικό κράνος προστατεύει τον αναβάτη σε περίπτωση σύγκρουσης, όπου ο μεγαλύτερος κίνδυνος. Σε περίπτωση απλής πτώσης το βρίσκω περιτό. Υπάρχει βέβαια και η περίπτωση να πέσει κάποιος και να χτυπήσει το κεφάλι σε κάτι αιχμηρό , αλλά αυτό μπορεί να συμβεί και όντας πεζός, ή οποτεδήποτε μέσα στο σπίτι. Θα έπρεπε να ζώ φορώντας κράνος ;
Τελικά προτιμώ να "κινδυνεύω" από την πτώση παρά από την νευροπάθεια !
pros kostas
nai sosta ola stin theoria stin praksi polloi epagkelmaties athlites skotothikan giati den forousan kranos kai pistepse me aftoi kseroun pos na paiftoun kai exoun pesei polles perisoteres fores apo mena kai sena
genikotera to problima einai oti to kefali einai to pio bary simio sto kefali opote se mia ptosi apotomi tha xtypiseis sto kefali
opote pistevw pos to kranos einai aparetito kai den exei kamia sxesi me tin nomothesia
i zoni prostatevei poli ligotero sto aftokinito :D
alla strouf kai κωστα lete xazomares.......an einai dinaton....... den sou lew oti tha skotwtheis ama peseis...alla to na eisai fyto gia 10 xronia, kai na ksipniseis meta, paralitos,einai akoma xeirotero apo to na skotwtheis kai gia esena kai gia oli tin oikogeneia sou...kai plannet kai i zwni sto aftokinito einai politimi..... logw douleias exw idi dei arketous na vgainoun swoi apo trakarismata pou apla den ksexwrizeis aftokinito, kai nekrous (i akoma xeirotera se kwma stin entatiki gia xronia )pou tous evgalan apo aftokinita me elaxistes zimies
PANTA KRANOS KAI ZWNI... allo to kolan kai o eksoplismos,allo to kranos..
to pio aplo...pernaei enas m@l@k@s grigora dipla sou ksista kai pefteis.an xtipiseis sto kraspedo tou pezodromiou me to kefali PETHANES. etsi apla... kai sto spiti tha peseis, kai pezos tha peseis....
alla den tha peseis me 25-30 xiliometra....kai tha prolaveis na profilaxteis me ta xeria.
me to podilato OXI.
se kanena iatriko vivlio den diavasa gia nevropatheia apo kranos....
telos prin to 80 oi dromoi itan xwmatodromoi xwris aftokinita kai epianes to poli 10 xiliometra me to paidiko sou podilataki....alles dinameis anaptissontan sto kranio sou otan epeftes...episis epeftes apo pio xamila..ase pou tote oi goneis mas den ikseran gia na mas poun....(oi dikoi mou pantws pote den mou eipan gia kranos.....monos mou to pira, kai malista parakseneftikan otan to eidan.......)
sas parakalw min parasernete ki allous.......
Δεν διεκδικώ το "αλάθητο", είναι χρόνια τώρα κατοχυρωμένο από τον πάπα. Απλά ακφράζω την προσωπική μου άποψη. Όταν μίλησα για νευροπάθεια, δεν εννοούσα πως προκαλείται από το κράνος, αλλά από την υπέρμετρη προφύλαξη και προστασία.
Και βέβαια δεν σκοπεύω να παρασύρω κανένα! Ο καθείς είναι ελευθερος να φοράει το κράνος του, ακόμα και στο τζόγκινγκ ! Άλλωστε πέφτουν και γλάστρες από τα μπαλκόνια!
Μια αλήθεια ειπώθηκε παραπάνω δηλ. ότι φορώντας κράνος οι οδηγοί σε προσέχουν περισσότερο ή μάλλον σε σέβονται περισσότερο. Όμως δεν παύει να είναι ένα μέτρο αυτοπροστασίας και δεν πιστεύω ότι πρέπει να το φοράμε μόνο με την επιβολή του νόμου (που δεν υπάρχει) αλλά καθαρά για την προστασία σε περίπτωση οτιδήποτε ατυχήματος. Σκεφτείτε ότι πάμε άκρη άκρη στους δρόμους κάτω από μπαλκόνια. Ή τα κλαδιά κάποιων δέντρων που εξέχουν κλπ. Χρειάζεται έστω για την κακιά την ώρα που εμείς ή κάποιος άλλος δεν θα προσέξει. Μην υιοθετούμε τη λογική "έλα μωρέ δε βαριέσαι σε μένα θα τύχει"
i apopsi sou, ayksanei ton kindyno na patheis kati...
tha sou pw kati teleytaio oxi gia na se peisw, apla etsi.....
ekana tin volta mou mia xara sto kentro tis kifisias,xalara xwris na trexw idiaitera
(skarta 15 km/h..). kai spaei o diaolos to podari tou kai mou mpainei melissa sto giaka ti monadiki mera pou den eixa entelws koumpwmeno to jersey pou forousa...
opws itan fisiko tromaksa kai epesa..alla epesa me to kefali panw se ena statheymeno tzip..
an den eixa kranos kati tha eixa pathei....afou osoi pernagan me koitazan kala kala kai den pistevan otan tous elega oti den exw provlima..
an den foraga kranos ,kati tha eixe ginei, oxi oti tha skotwnomoun,alla giati na to riskarw kiolas???
i m@l@ki@ ginetai ekei pou den to perimeneis...
dokimase na perpatiseis kai na xtipiseis to kefali sou ston toixo me kranos, kai meta dokimase an se pairnei kai xwris afto!!!!!ama to kaneis,otan ksezalisteis skepsou pws tha itan ama etrexes me oli sou ti dinami kai epeftes ston toixo..........min to dokimaseis pantws...
Δεν ξέρω αν το κρανος σώζει ζωες, αλλα δεν περιμένω να πέσω για να το μάθω..
Πολύ εύκολα ρισκαρουμε ...και δεν λέω,ωραία να ρισκάρεις μέσα στη ζώη..αλλα όχι να ρισκάρεις την ίδια τη ζωή!
Θα ήθελα και γω να μιμηθώ τους Ολλανδους, αλλα οι συνθηκες στην Ελλάδα δεν μου επιτρέπουν να το κάνω..
Ούτε εμένα μου αρέσει το κράνος..Μου στραπατσάρει τη χωρίστρα και θα προτιμούσα να φοράω ένα ωραίο καπελάκι. Αλλα ποτε δεν θα ήθελα να αναρωτηθώ σε στιγμή ατυχήματος : "αν φορούσα το κράνος μπορεί να μη χτύπαγα.." το φοράω εκ των προτέρων και τελειώνει η υπόθεση..
Ένας οδηγός αυτοκινήτου δεν είναι πιο προσεκτικος οταν βλέπει εναν ποδηλάτη με κράνος απ ότι έναν χωρις..αν ο οδηγός αυτοκινήτου θέλει να γκαζώσει τους παίρνει αμπαριζα όλους ,δεν τους ξεχωρίζει..
Το κράνος υποδηλώνει μέτρο ασφάλειας για το ποδήλατο..Δεν βλάπτει κανέναν και μπορει να προστατέψει κάποιον απο χαζο-ατυχήματα(χτύπημα σε κανα κλαδί δέντρου ή στις ταμπέλες..)
Μια άλλη έρευνα πάντως λέει ότι αν φοράς κράνος σε προσέχουν λιγότερο στο δρόμο, ενώ αν δεν φοράς και ακόμα καλύτερα αν έχεις μαλλιά (γυναίκα...) σε πρόσέχουν περισσότερο.
Το κράνος προστατεύει το πιο ευαίθητο σημείο - το κεφάλη. Δεν χρειάζεται να πεθάνεις, αλλά μπορείς να μένεις "φυτό". Δεν θέλω να το πάθω ούτε εγώ, ούτε το παιδί μού. Πάνω στην θεία μου έπεσε άλλος ποδιλάτης, η θεία μου έπεσε κάτω και έχασε την κοντινή μνήμη της. Θα ήθελες να πάθεις αυτό;
Κίνδυνοι υπάρχουν παντού - ομολογώ. Μπορώ να σας πώ σχετικά με το εξωτερικό ότι έχω πείρα από τη Φινλανδία όπου πριν λίγα χρόνια όλοι φοράγανε κράνος, τώρα βλέπω περισσότερα παιδία με κράνος και γονείς χωρίς και δεν μπορώ να καταλάβω το γιατί.
Αν θέλετε να ξέρετε φοράω ζώνη στο αμάξι και περνάω μόνο με το πράσινο. Πείτε με υπερβολική αν θέλετε. Είμαι πριν '80 γεννηθείς και έχω δεί την αλλαγή των νοοτροπίων.
Άλλοι καιροί που αφήσαμε τα σπίτια ξεκλήδωτα, άλλοι καιροί τώρα.
gia na liksoume mia kai kali to thema me tous podilates sto amsterdam deite kala afti ti fwtografia...
http://bp0.blogger.com/_omUXCRi8MzY/Rc4lr-5FsDI/AAAAAAAAACA/K-BplzK2exw/s1600-h/bicycyle+path+amsterdam.JPG
prosekste oti:
fysika den iparxoun aftokinita kai mixanakia stous podilatodromous,ara DEN iparxei pithanotita sigkrousis me allo oxima,enw emeis eimaste parea me aftokinita lewforeia kai logis-logis kafrous odigous pou apeipoun tin swmatiki mas akaireotita
o podilatodromos einai leios me kali asfalto xwris lakouves (pragma spanio gia elliniko dromo) kati pou elaxistopoiei tin pithanotita na peseis
DEN iparxei kraspedo metaksi podilatodromou kai pezodromiou, ara kai na peseis den polikindyneveis....
otan ginoume etsi edw (pote diladi...) mporeite na skefteite mipws den foresete kranos...
mexri tote,oute mexri to periptero xwris kranos.
EINAI APOLITI IPOXREWSI MAS, NA DIADWSOUME TIN IDEA TIS METAKINISIS ME PODILATO, ALLA PANTA ME KRANOS...
an estw kai 1 neo paidi apo to site pathei kati epeidi den forage kranos einai dikia mas efthini pou den tou mathame ti einai swsto...
Ναι ρε παιδιά. κι εμένα μου φαίνεται άσχετο να λέμε ότι κοίτα παλιότερα που κάναμε αυτό κι εκείνο και δεν πάθαμε τίποτα. ΚΑΠΟΙΟΙ πάθανε. Αυτή είναι η ουσία. Κάποιος μπορεί να ταξιδεύει όλη του τη ζωή χωρίς ζώνη στο αμάξι και να μην πάθει τίποτα, και κάποιος να μπει μία φορά με ζώνη και να σκοτωθεί. Συμβαίνει. Δε σημαίνει όμως ότι βγάζουμε συμπεράσματα από περιπτώσεις, αλλά από στατιστικά δείγματα.
Το κράνος προστατεύει, δε θέλει μυαλό για να το καταλάβεις. Δε σημαίνει ότι θα σε σώσει ότι και να γίνει, αλλά και σε ένα πέσιμο στα δέκα να γλυτώσει το κεφάλι σου είναι σημαντικό. Εγώ το έχω πάντα μαζί μου αν και δεν το φοράω πάντα :(
Τέλος συμφωνώ στο θέμα του παραδείγματος. Αν ένα πιτσιρίκι βλέπει 100 ποδηλάτες και κανείς δε φοράει κράνος άντε να το πείσει η μάνα του μετά να φοράει. Δυστυχώς έτσι είναι. Σίγουρα καταπιεστική η ευθύνη για εμάς τους υπόλοιπους ενήλικους που δεν γουστάρουμε να το φοράμε, αλλά έτσι είναι οι πιο πολλές ευθύνες, καταπιεστικές :(
Τα πράγματα είναι απλά. Ο καθένας κάνει ότι θέλει και όπως πιστεύει ότι είναι καλύτερα για αυτόν.
Τα χρόνια που έκανα ποδήλατο ως πιστιρικάς δεν ήξερα καν πως έμοιαζε ένα κράνος. Βέβαια τότε κυκλοφορούσε σε χωματόδρομους και όταν έχανα την ισορροπία μου έπεφτα από χαμηλά.
Ούτε ως φοιτητής στην Αγγλία δεν φορούσα κράνος (όπως και κανείς άλλος). Οι ταχύτητες εκεί ήταν μεγάλες, την μία φορά που έπεσα, έπεσα από ψηλά (και πόναγα για μια εβδομάδα), αλλά το κράνος δεν το σκεφτόμουνα γιατί δεν ΑΙΣΘΑΝΟΜΟΥΝ ΑΠΕΙΛΗ ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ. Δηλαδή δε φοβόμουν πεζούς, αυτοκίνητα, λεωφορεία κλπ.
Τώρα στην ηλικία των "άντα" κάνοντας ποδήλατο στους δρόμους της Αθήνας σκέφτομαι τα πράγματα διαφορετικά. Οι ταχύτητες πλέον είναι μεγάλες (σε ορισμένα σημεία κατεβαίνω την Πατησίων με 30+), ο κόσμος (και κυρίως οι πεζοί) δεν προσέχουν τα ποδήλατα και η πτώση είναι εύκολο να έρθει. Και αν αυτό γίνει το σώμα δεν είναι πια 12 χρονών για να αντέξει.
Αυτά λοιπόν με έχουν κάνει να φοράω πάντα κράνος, είτε κυκλοφορώ στην Αθήνα, είτε πάω για γρήγορη βόλτα στο Τατόι. Ευτυχώς δεν έχει χρειαστεί ακόμα να αποδείξει την αξία του. Έχω γίνει όμως και εγώ υπερβολικός. Το φοράω παντού, ακόμα και για μια απόσταση 500 μέτρων για να πάω στο S/M. Μου έχει καρφωθεί η ιδέα ότι θα θριαμβεύσει ο νόμος του Μέρφυ. Δηλαδή ότι θα πέσω όταν δε θα το φοράω.
Προσωπική μου γνώμη και άποψη είναι ότι ο καθένας είναι ελεύθερος να πράξει όπως καταλαβαίνει.
Pedia pera apo tin plaka ena kranos xreiazetai pote den kseris ti mporei na simbei.
Στην Μελβούρνη της Αυστραλίας δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία του ποδηλάτου χωρίς κράνος και υπάρχουν κυρώσεις.
Παιδιά είμαι Σαμαρέιτης εθελοντής στον Ερυθρό Σταυρό πολλά χρόνια.
Συχνά κάνουμε υπηρεσίες μαζί με τους γιατρούς στις εφημερίες του νοσοκομείου Ερυθρός Σταυρός.
Κάθε φορά που πάω, σε μια βάρδια, έχουμε τουλάχιστον τρεις - τέσσερις τραυματισμούς ποδηλατών.
Από αυτούς συχνά κάποιος είναι σοβαρός στο κεφάλι. Κανείς (παρουσία μου τουλάχιστον) δεν είχε κάτι σοβαρό στο κεφάλι, εφ όσον φόραγε κράνος. Αυτό που σας γράφω είναι στατιστικό και δεν επιδέχεται αμφισβήτηση. Το να μην φοράς κράνος η ζώνη δείχνει μόνο άγνοια η ΜΑΓΚΙΑ. Και ( επιτρέψτε μου να είμαι και λίγο δεικτικός) αν κάποιος αγνοεί αυτ'ο φοβάμαι ότι αγνοεί και άλλα ως προς το οδήγημα ποδηλάτου η moto η αυτοκινήτου. Και επειδή ίσως είναι άριστος ΧΕΙΡΙΣΤΗΣ του οχήματος υπερηφανεύεται ότι είναι και ΑΡΙΣΤΟΣ οδηγός δεν είναι όμως έτσι. Τα νοσοκομεία είναι γεμάτα με άριστους οδηγούς που όμως φαίνεται ότι δεν ήταν τόσο....άριστοι. Άλλο καλός χειριστής και άλλο καλός οδηγός
Επαναλαμβάνω. Τα στοιχεία δεν επιδέχονται ανφισβήτηση. Ζητώ συγνώμη αν έθιξα κάποιους, αλλά το δικαίωμα της αυτοδιαχείρησης (που έχουμε όλοι και σε αυτό συνφωνώ) δεν μπορούμε να το ενμφανίζουμε σαν σωστή άποψη και για τους υπόλοιπους.
Και τελειώνοντας θα παραθέσω προσωπικό συνβάν. Πριν δύο χρόνια Σάββατο του Λαζάρου σε στροφή μετά από φανάρι και ενώ είμουν στην μηχανή μου με την γυναίκα μου ένας ΙΧής μας την έφερε από πίσω με περίπου 25-30 χλμ την ώρα όπως είπε. Η μηχανή διαλύθηκε ( η ασφαλιστική μας αποζημείωσε στην τιμή της καινούργιας, γιατί η επισκευή κόστιζε πιο πολύ. Και έτσι αγόρασα την ίδια σε καινούργια ...χα χα). Εμείς στο νοσοκομείο είχαμε μόνο μόλωπες και μια θλάση στην μέση μια που η πτώση ήταν με μικρή ταχύτητα.. Τα κράνη μας ήταν καταγδαρμένα. Μας άφησαν να πάμε σπίτια μας επειδή τα φορουσαμε. Δεν θέλω να σκεφτώ τι θα γινόταν αν δεν φορούσαμε. Το αναφέρω μια και το ατύχημα προσομοιάζει κατά κάποιο τρόπο το θέμα μας.
Ενδιαφέρουσα κουβέντα, αλλά κάτι δεν αναφέρθηκε. Η δεύτερη σκέψη πίσω από τις αιτιάσεις για την επιβολή του κράνους είναι στην πραγματικότητα ο περιορισμός της ποδηλατοκίνησης. Και αυτό γιατί το μελ'ετησαν το πράγμα και ξ'ε΄ρουν ότι εκεί όπου το κράνος επιβήθηκε περιορίστηκε το ποδήλατο. Και ο λόγος απλός: το κράνος είναι ενοχλητικό και είναι ένα ακόμα ογκώδες πράγμα που πρέπει να κουβαλάς, να προσέχεις να μην σού το κλέψουν κ.α.
Άρα, εμείς θα πρέπει από τη μια να το χρησιμοποιούμε κατά βούληση (όποιος θέλει και όταν κρίνεται σημαντικό) αλλά να μη τσιμπάμε το παραμύθι του κίνδυνου για σπαζοκεφαλιές. Ένας που τρέχει του σκοτωμού να το φοράει, αλλά όταν εγώ πάω τη βόλτα μου στην εξοχή ήσυχα πόσο κινδυνεύω ρε παιδιά; Κάνω τριάντα χρόνια ποδήλατο και ζήτημα αν έχω πέσει από το ποδήλατο ή αν έπαθα ένα ατύχημα δυο τρεις φορές.
Σημαντικότερη είναι η ενεργητική προστασία (συμπεριφορά του ποδηλάτη) από την παθητική προστασία. Η παθητική νοοτροπία μας φέρνει σε θέση άμυνας, σε μειονεκτική θέση. Πρέπει να υποστηρίζουμε ότι το ποδήλατο αποτελεί φυσική ενέργεια, ακίνδυνη, ασφαλής, και υπεύθυνη.
Ταυτόχρονα όμως σκεπτόμενοι ενεργητικά, να πιέσουμε για να γίνουν πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής, όπου τα παιδιά θα μαθαίνουν να κυκλοφορούν ειδικά με ποδήλατο, και όλοι, σεβόμενοι τους κανόνες κυκλοφορίας. Ο βασικός λόγος που στην Ελλάδα έχουμε το μεγαλύτερο δείκτη οδικών ατυχημάτων είναι η έλλειψη κυκλοφοριακής αγωγής. Αυτά τα "ολίγα" ουφ...
Γυρίζοντας σήμερα από την όμορφη εκδήλωση για το ποδήλατο στο Θησείο (σχετικά σχόλια σε άλλο post), έκανα ένα παιδαριώδες λάθος και βρέθηκα στην άσφαλτο. Παρόλο που ξέρω να πέφτω (παλιός αθλητής του ju-jitsu για όσους καταλαβαίνουν) άκουσα το κεφάλι μου να χτυπά στην άσφαλτο.
ΔΕ ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΚΕΦΤΩ ΤΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ ΑΝ ΔΕ ΦΟΡΟΥΣΑ ΚΡΑΝΟΣ!
Τώρα έχω μόνο να ασχοληθώ με τα γρατζουνισμένα μου (και ελαφρώς πρησμένα) γόνατα και με μια πολύ μικρή αμυχή στο μέτωπο που έγινε από τα γυαλιά ηλίου (τα οποία ΔΕΝ είναι ποδηλατικά - και είναι η επόμενη αγορά που πρέπει να κάνω!).
ΦΟΡΑΤΕ ΚΡΑΝΟΣ! ΣΩΖΕΙ!
Και ένα σχόλιο στα περί ελευθερίας να κάνει ο καθένας ό,τι θέλει: Όσοι δεν φοράτε κράνος επειδή "έτσι θέλετε", αν Ο ΜΗ ΓΕΝΟΙΤΟ χρειαστεί να νοσηλευτείτε κάποια στιγμή σε ΔΗΜΟΣΙΟ νοσοκομείο εξαιτίας αυτής της επιλογής σας, ποιανού τα λεφτά θα ξοδευτούν για την περίθαλψή σας; Μήπως πρέπει σε αυτές τις περιπτώσεις οι "ελεύθεροι" να πληρώνουν από την τσέπη τους τα έξοδα νοσηλείας τους;
gia na se boithisw me tin skepsi tin epomeni fora ektos apo akousma tha eniothes tin epafi me tin asfalto
oso gia to telefteo tin idia m@l@kia lene kai gia to prostimo tis zonis pou to kostos tis einai paranomo
otan oi dromoi tha mas parexoun asfalia kai oi strofes tha ftiaxnonte me sostes kliseis kai oxi anapodes
tote tha dextw afto pou les peri na plironoun apo tin tspi tous eksoda tis nosilias tous
kai eimai yper tou kranous :D
Δε μιλάω για πρόστιμα. Συμφωνώ 100% ότι αυτά είναι αποκλειστικά και μόνο για εισπρακτικούς λόγους. Δεν έχουν καμιά σχέση με την ασφάλειά μας.
Όμως το κεφάλι μου σήμερα θα το έσπαγα από δική μου αφηρημάδα (χάζευα το Παναθηναϊκό Στάδιο λουσμένο στο όμορφο Αττικό φως, αντί να δω το κόκκινο φανάρι και το σταματημένο ΙΧ μπροστά μου ;-) ) και όχι από ανάποδη κλίση ή από λακκούβα!
koitakse gia na apoktisoume sosti odigiki synidisi einai polla ena kai gia mena poli simantiko einai na exoume sostous dromous
mazi me tin ekpedeysh pou ego tin ekana prin 25 xronia sto dimotiko dld stin xwra tis germanias pou einai episis simantiki :D
Ναι, το κράνος προστατεύει, το κεφάλι μας σε περίπτωση χτυπήματος με άλλο αντικείμενο.
Είναι υποχρεωτικό το κράνος από τον ΚΟΚ στην Ελλάδα; Οχι.
Θα έπρεπε να είναι υποχρεωτικό (από τον ΚΟΚ) το κράνος στην Ελλάδα; Δύσκολο να απαντήσω με ένα ΝΑΙ ή ένα ΟΧΙ. Εκεί όπου οι συνθήκες είναι τέτοιες που τα στοιχεία (βλ. παραπάνω Ερυθρός Σταυρός) δείχνουν ότι τα κεφάλια των ποδηλατών κινδυνέυουν, θα πρέπει όι έχοντες νιονιο στο κεφάλι να φοράνε το κράνος ΕΙΤΕ είναι υποχρεωτικό ΕΙΤΕ όχι. Αλλά εκεί (π.χ. σε Κυριακάτικη, χωρίς κίνηση ΙΧ, βόλτα στην Καλαμαριά, ή στην εξοχή της Δράμας, ή στην πόλη της Καρδίτσας (όπου μαθαίνω ότι κυκλοφορούν σε αγαστή συνύπαρξη ποδήλατα και ΙΧ)), όπου το ποδήλατο είναι κάτι σαν πεζός πάνω σε ρόδες (όπως Αμστερνταμ) το να υποχρεώνεις τον ποδηλάτη να φορά κράνος, το θεωρώ υπερβολικό. Πόσο υπερβολικό όμως;
Δυστυχώς δεν έχουμε τόσο μεγάλο όγκο ποδηλατών που το θέμα των ατοιμικών μέσων προστασίας του ποδηλατη να περιγράφεται με λεπτομέρεια από τον νομοθέτη.
Αλήθεια, ποιό είναι εκείνο το σημείο όπου μία κοινωνία αρχίζει να θεσμοθετεί νόμους για την υποχρέωση χρήσης:
1, ζωνών ασφαλείας στα αυτοκίνητα (απ: πριν από περίπου 25 χρόνια)
2. κράνους από τους μοτοσυκλετιστές (απ: όπως παραπάνω)
3. ειδικών παπουτσιών (π.χ. με ειδικές σόλες) που να μήν γλυστρούν σε πάγο (Απ: όχι ακόμα στην Ελλάδα, διότι δεν χρειάζεται)
4. αντηλιακού για προστασία από UV κατά τιις ώρες της μέγιστης ακτινοβολίας (Απ: όχι ακόμα στην Ελλάδα ΠΑΡΟΤΙ χρειάζεται κατά την άποψή μου πολύ περισσότερο από όσο το κράνος στους ποδλάτες)
Δεν θα νιώθετε κάπως υπερπροστατευμένοι, αν σας λέγανε ότι απαιτείται από τον ΚΟΚ (διότι ας μην ξεχνάμε ότι ΚΑΙ η κυκλοφορία των πεζών καλύπτεται από τον ΚΟΚ) να βάζετε αντηλιακό για προστασία από UV; Ετσι ακριβώς αισθάνομαι και εγώ, όταν μου λένε να βάλω κράνος στις (μακρυά από πυκνή κυκλοφορία οχημάτων, και χαμηλής ταχύτητας) βόλτες μου με τα δύο μου παιδιά.
Η αποτροπή του κινδύνου είναι το υπ'αρθ. 1 κριτήριο μου για την επιλογή του χρόνου, του τόπου και του τρόπου της βόλτας μας. Γνωρίζω βέβαια ότι κίνδυνος δεν αποτρέπεται ποτέ κατά 100%. Αλλά αν θελαμε την 100% εξασφάλιση δεν θα κάναμε ποδήλατο και πολλά άλλα πράγματα.
Με λίγα λόγια: Εκεί όπου χρειάζεται θα πρέπει καθένας μας να λαμβάνει τα κατάλληλα μέτρα για την προστασία του.
ΚΟΙΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΑΙΟ..ΚΑΙ ΕΓΩ ΠΑΩ ΜΕ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΟΥ ..
ΚΑΙ ΦΟΡΑΩ ΚΡΑΝΟΣ..ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣ ΔΕΝ ΤΟ ΠΗΡΑ ΜΑΖΙ ΜΟΥ ..ΑΛΛΑ ΟΧΙ..
ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ..ΒΕΒΑΙΑ ΒΛΕΠΩ ΑΡΚΕΤΟΥΣ ΜΕ ΜΗΧΑΝΑΚΙΑ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΧΩΡΙΣ ΚΡΑΝΟΣ..ΚΑΚΟ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΙΟΥ ΤΟΥΣ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ..
ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΓΑΠΗΤΕ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΩ ΚΑΙ ΕΓΩ..ΠΟΥ ΑΝΕΦΕΡΑ ΠΙΟ ΠΡΙΝ ΓΙΑ ΚΑΚΟ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΙΟΥ ΤΟΥΣ ΟΣΟΙ ΔΕ ΦΟΡΑΝ ΚΡΑΝΟΣ ΔΕ ΒΑΖΟΥΝ ΖΩΝΗ ΚΑΙ ΛΟΙΠΑ..
ΑΝ ΠΑΝΕ ΣΕ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΠΙΟΣ ΤΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ?
ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΠΟΥ ΔΕ ΘΑ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ..
ΠΙΟΣ ΘΑ ΤΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΕΙ?
Ε...
ΓΙ ΑΥΤΟ ...ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΑΡΚΕΤΟΙ ...
"ΕΓΩ ΘΑ ΣΩΣΩ ΜΩΡΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ?ΟΛΟΙ ΕΤΣΙ ΚΑΝΟΥΝΕ"
ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΟΗΤΟΥ..ΑΥΤΑ
Υπάρχουν συνθήκες κάτω από τις οποίες το κράνος στον ποδηλάτη είναι απαραίτητο. Τελεία. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να αποδεχτούμε την υποχρέωση για το κράνος!
Αν δεχτούμε ως κριτήριο μόνο την αντικειμενική ασφάλεια και τον αντικειμενικό κίνδυνο του χτυπήματος στο κεφάλι τότε έπρεπε το κράνος να έχει γίνει υποχρεωτικό για κάθε έναν που οδηγεί ΙΧ!!! --- Είναι το πιο ευάλωτο σημείο του οδηγού σε μια σύγκρουση μαζί με τα γόνατα-πόδια. Είναι υποχρεωτικό για τους οδηγούς όλων των αγώνων αυτοκινήτου, γιατί;
Γιατί δεν το κάνουμε υποχρεωτικό για τον γιωταχή; Γιατί θέλουνε ο κόσμος εύκολα να οδηγεί ΙΧ όχι όμως ποδήλατο.
Τώρα η λογική του τύπου να πληρώνει ο ίδιος αν χτυπήσει στο κεφάλι και δεν φοράει κράνος και πάει νοσοκομείο, θυμίζει τη λογική του τύπου να πληρώνει ο ασθενής αν είναι καπνιστής και πάθει καρκίνο του πνεύμονα, άλλο θέμα αυτό γιατί σίγουρα κανένας δεν θέλει να χτυπήσει ούτε στο κεφάλι ούτε πουθενά αλλού.
Το παράδειγμα με τη δεκαετία του 80 ίσως και να μην είναι το καλύτερο / σωστότερο. Πολλά δεδομένα έχουν αλλάξει από τότε (κάποιος το έγραψε - νομίζω πολύ εύστοχα). Για μένα ήταν η δεκαετία της ανεμελειάς, δεν ξέραμε ή δεν υπήρχε το AIDS, τα ναρκωτικά ήταν στο ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ, παιδοφιλίες, ληστείες, ανατριχιαστικοί θάνατοι κλπ ήταν ΣΧΕΔΟΝ ανύπαρκτα. Άκουγες ειδήσεις στην τηλεόραση χωρίς να σου σηκώνεται η τρίχα.... (γεννημένος το 1973)
Στο εξωτερικό, υπάρχει παιδεία από τους οδηγούς και υποδομή για τους πεζούς και τους ποδηλάτες. Και εκεί τα δεδομένα είναι διαφορετικά. Υπάρχει σεβασμός στην οδήγηση, όχι μαγκιά και "βγάζω όλα τα νεύρα και την καταπίεση στο τιμόνι..." όπως στο Ελλαδιστάν.
Επίσης προς τον strouf, και όσους δεν έχουν ακούσει για "Εκτίμηση Επικινδυνότητας".
Υπάρχουν δύο άξονες για να κάνεις την εκτίμηση:
α) πιθανότητα να συμβεί κάτι.
β) σοβαρότητα αυτού που θα συμβεί.
Η περίπτωση "πτώση από ποδήλατο χωρίς κράνος" λέει ότι, ΝΑΙ, μπορεί να μην συμβεί έτσι εύκολα ή συχνά, αλλά όταν συμβεί οι συνέπειες για τον άνθρωπο είναι δραματικές / σοβαρές. ΣΥΝΕΠΩΣ ο συγκεκριμένος κίνδυνος κατατάσσεται με "μεγάλο συντελεστή επικινδυνότητας".
Κάπου είχα διαβάσει ότι έχουμε δύο πόδια, δύο χέρια..... αλλά μόνο ένα κεφάλι... και το χρειαζόμαστε το άτιμο περισσότερο από τα άλλα.
http://www.cycle-helmets.com/
Να δώσω μία σύντομη περίληψη της περίληψης του συγκεκριμένου link...
Στην Δυτική Αυστραλία είναι υποχρεωτικό το κράνος για τους ποδηλάτες από το 1992. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων αυτής της υπερδεκαπενταετούς νομοθεσίας έχει δείξει ότι
- έχουν αυξηθεί οι εισαγωγές ποδηλατών στα νοσοκομεία
- έχει μειωθεί η δημοτικότητα του ποδηλάτου
- έχει υποστεί βλάβη η δημόσια υγεία
Δεν ισχυρίζομαι ότι η ανάλυση αυτή είναι η μόνη σωστή. Απλώς να δείξω θέλω, ότι η υποχρεώση τήρησης μέτρων ασφαλείας μπορεί να μην έχει πάντα τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Και επίσης ένα άλλο λίνκ http://www.bikeforums.net/showthread.php?t=96298
όπου γίνεται συζήτηση για την αναγκαιότητα και χρησιμότητα του κράνους στους ποδηλάτες