Πρόβλημα με ακτινολόγηση

15 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Arxarios
Απών/απούσα

Καλησπέρα φίλοι ποδηλάτες.

Έγινα πρόσφατα κάτοχος ενός ποδηλάτου τύπου Hybrid δηλαδή δρόμου που πάει και σε ελαφρύ χωματόδρομο και ενώ είμαι εύχαριστημένος με την ευκολια χρήσης σε σχέση με το παλαιότερο mountain, του έχω ένα πρόβλημα με το ποδήλατο καθώς θέλει πολύ συχνά ακτινολόγηση.

Ας πάρουμε τα γεγονότα από την αρχή:

Αγοράζω το ποδήλατο την Παρασκευή και γυρνώντας σπίτι με αυτό το χτυπάω από δικό μου λάθος σε ένα κράσπεδο. Όντας αρχάριος όνομα και πράγμα λέω όλα καλά γυρνάω σπίτι και κάνω το σαββατο και την κυριακή από άλλη μία βόλτα. Στην επιστροφή διαπιστώνω έναν ήχο που τελικά ερχόταν από την μπροστινή ρόδα από την επαφή ζάντας-τακακιού. Φυσιολογικό λέω λόγω της σύγκρουσης και σήμερα που βρήκα χρόνο το πάω στον έμπορο από όπου το πήρα για ακτινολόγηση του μπροστινού τροχού αλλά και πρώτο σέρβις καθώς είχα κάνει καμία 20αριά χιλιόμετρα. Μετά το σέρβις, συνεχίζω προς τη δουλειά μου και στην επιστροφή διαπιστώνω ότι έχει σοβαρό πρόβλημα ο πίσω τροχός με την ακτινολόγηση μην έχοντας διανύσει παραπάνω από 4 χιλιόμετρα, έχοντας κάνει κάνει αποκλειστική χρήση σε άσφαλτο και κατεβαίνοντας από το ποδήλατο για να ανέβω ή να κατέβω σε οποιοδήποτε πεζοδρόμιο πάνω από 5 πόντους και χωρίς να βάλω πάνω από ταχύτητα 2-7 (γρανάζια) που είναι και η συνήθης χρήση που του κάνω. Περνάω πάλι από το μαγαζί όπου ο μηχανικός μου λέει ότι είναι θέμα χρήσης και ότι υπάρχουν χρήστες που κατεβαίνουν σκαλιά με αυτό χωρίς πρόβλημα. Προβληματισμένος λέω ότι μπορεί να πάτησα καμια λακούβα απότομα χωρίς να το καταλάβω, και παίρνω το δρόμο της επιστροφής, όπου στο τέλος της διαδρομής (λιγότερο από 10 χλμ) γυρνάω τον τροχό με το χέρι όπου ο διακοπτόμενος ήχος από την επαφή ζάντας και τακακιού, απλά επιβεβαίωνε την εμφανή εκκεντρότητα της ζάντας...

Έχω πραγματικά απογοητευτεί με το όλο το θέμα καθώς δεν μπορώ να δεχτώ ότι κάθε 5 χλμ κίνησης θα θέλω ακτινολόγηση, ειδικά σε καινούργιο ποδήλατο

Τελικά τι φταίει?
α) Είμαι τόσο άγαρμπος οδηγός ή βαρύς για αυτό ζυγίζοντας 80 κιλά?
β) Το μαγαζί που το πάω παρά τις εξαιρετικές συστάσεις που έχει, δεν είναι καλό στο σέρβις?
γ) Μήπως το ποδήλατο δεν κάνει για την Ελληνική άσφαλτο?
δ) Μήπως το μοντέλο ποδηλάτου είναι ελαττωματικό γενικά σε αυτό το θέμα?
ε) Μήπως το συγκεκριμένο ποδήλατο έχει κάποιο ελαττωματικό εξάρτημα?
ζ) Ή μήπως όντως όλοι τελικά ακτινολογούν κάθες 5 χιλιόμετρα?

Θέλω την βοήθεια σας!!!!!

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

δύσκολο να απαντηθούν όλα αυτά
όταν έχω ένα ποδήλατο με απλές ακτίνες και με τα 130 κιλά μου ανεβαίνω και κράσπεδα κτλ κτλ κτλ

πιστεύω πως πρέπει να πας να του πεις το πρόβλημα σου και να του ζητήσεις να στην ακτινολογίσει στο μηχάνημα για να δει τα πάνω κάτω
και να δει μήπως έχει στραβώσει η ζάντα και για αυτό δεν έρχεται

να ρωτήσω από που είσαι ???

Nayarxos
Εικόνα Nayarxos
Απών/απούσα

Έχω συναντήσει περίπτωση, σε καινούριο ποδήλατο, που όλες οι ακτίνες του τροχού δεν ήταν αρκετά σφιγμένες. Το αποτέλεσμα ήταν να στραβώνει συνέχεια και να κάνει διάφορους θορύβους.
Με το που το πήρε χαμπάρι ο φίλος και έδωσε από μία στροφή σε όλα τα καψούλια βρήκε την υγειά του.

Πρόσεχε όμως μήπως το παρακάνεις στο σφίξιμο και φτάσεις στο άλλο άκρο, να σπάνε οι ακτίνες.

Καλύτερα πήγαινε στο κατάστημα που το αγόρασες και εξήγησέ του το πρόβλημα.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Κάποιες ελάχιστες φορές οι τροχοί σε νέα ποδήλατα δεν είναι σωστά ακτινολογημένοι και οι ακτίνες δεν έχουν σωστή τάση.
Στο 2ο ποδήλατο της γυναίκας μου, μετά από καμμιά 50αρια χλμ είχαν ξεσφίξει ΟΛΑ τα ακτνοκέφαλα στον πίσω τροχό.
Μιλάμε ο τροχός έκανε κούνια....
(και είναι 52 κιλά, βόλτες χαλαρές ΜΟΝΟ άσφαλτο, χωρίς ανέβα-κατέβα από πεζοδρόμια).
Κάναμε επίσκεψη σε ποδηλατάδικο της Νέας Σμύρνης, κατά την διάρκεια βόλτας, καλό σφίξιμο, έλεγχος τάσης και ακτινολόγηση ΕΠΙ ΤΟΠΟΥ. Ποτέ ξανά πρόβλημα.... Κόστος κανα 10ευρω.
(αρχικός ποδηλατάς που αγοράστηκε το συγκεκριμένο.... επί της Πατησίων ΚΕΝΤΡΟ .... γνωστός "άχρηστος"..... αναφέρθηκε πρόσφατα σε σχετικό θέμα με ΚΑΚΟΥΣ ποδηλατάδες)

philip
Απών/απούσα

εισαι σιγουρος οτι ηθελε ακτινολογιση?μηπως απλα απ το τρανταγμα κουνηθηκαν τα φρενα και εβρισκαν στη ζαντα?και μηπως ηθελε απλα λιγη ρυθμιση στα φρενα την οποια εκανε ο ποδηλατας χρεωνοντας σου ακτινολογιση?δεν πας και σε καν αλλο ποδηλαταδικο?ειναι αδυνατο να θελει ακτινολογιση τοσο ευκολα ενα ποδηλατο.τι τροχοι ειναι αυτοι?εγω εχω ενα αντιστοιχο εδω και δυομιση χρονια και πηγαινοερχομαι στη δουλεια και ακομα δεν εχω κανει ακτινολογηση!!αλλα εχω ρυθμισει τα φρενα δυο φορες γιατι εβρισκαν στη ζαντα...

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Δεν χρειάζεται να ανησυχείς για το νέο σου ποδήλατο.
Διάβασε εδώ με προσοχή, και ακολούθησε τους βασικούς κανόνες.

Οι τροχοί στα καινούργια ποδήλατα βγαίνουν από μηχανήματα, που δεν δουλεύουν πάντα σωστά.
Ένα καινούργιο ποδήλατο κανονικά θέλει έλεγχο σε όλα τα πράγματα! ΟΛΑ!
Ακόμα και λύσιμο οι τριβές και γράσσάρισμα, γιατί το γράσο που έχουν συνήθως από τη μάνα τους είναι της πλάκας.
Και τα ρεγουλαρίσματα στις τριβές θέλουν έλεγχο. Όλα.

Arxarios
Απών/απούσα

Βγήκαν λοιπόν δύο χρήσιμα συμπεράσματα!

α) ή όλες οι ακτίνες δεν είναι σφιγμένες αρκετά οπότε ίσως λύνεται έτσι το πρόβλημα
β) ίσως τα V-brakes δεν είναι σφιγμένα οπότε και αυτά μετακινούνται.

Σε αυτό το σημείο, για να μην παρεξηγούμαστε πρέπει να τονίσω πως και τις δύο φορές που του πήγα το ποδήλατο για ακτινολόγηση δεν μου χρέωσαν απολύτως τίποτα και γενικά είχα πολύ φιλική αντιμετώπιση. Απλά μου κάνει εντύπωση πως δεν βρήκαν μία λύση στο θέμα, ίσως με τον καλοκαιρινό φόρτο εργασίας παρέβλεψαν τον έλεγχο τάσης ακτινών και σφιξίματος φρένων...

Arxarios
Απών/απούσα

Μετά από την τρίτη (!) επίσκεψη για ακτινολόγηση το ποδήλατο μου φαίνεται πως πηγαίνει εντάξει. Μου εξήγησε ότι καμία φορά θέλουν μερικές ακτινολογήσεις οι ζάντες σε καινούργιο ποδήλατο για να έρθουν στα ίσια τους, αλλά καλό είναι να μην γίνονται πολλές γιατί μετά ζορίζονται οι ακτίνες, υποθέτοντας ότι εννοεί ότι θα έχουν τεντωθεί πολύ οι ακτίνες. Και πάλι βέβαια οι ζάντες δεν είναι ολόισιες αλλά πιστεύω πως μόνο με ΜΤΒ μπορείς να καταφέρεις να έχεις τελείως άθικτες ζάντες...

Αυτοί με τις κούρσες πως επιβιώνουν οι ζάντες τους στους Ελληνικούς δρόμους?????

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

δεν έχει σχέση το κούρσα Mtb
απλά δεν σου έκανε καλή ακτινολόγηση
εγώ τις προάλλες πήγα για ακτινολόγηση
αν και συνήθως την κάνω μόνος μου
και ήρθε στα ίσα η ζάντα της
γιατί έχασε το πάνω κάτω
:D

Θεοδόσης
Εικόνα Θεοδόσης
Απών/απούσα

Γεια σου Ροκαρολλα (καλό όνομα-άλμπουμ των Πριστ μου θυμίζει). Μένω Π. Φάληρο και θέλω να ρωτήσω που στη Ν. Σμύρνη είναι ο ποδηλατάς της προκοπής...

Ευχαριστώ
Mail: primitivista@gmail.com

Tel. 6949074218

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

1. ναι είναι από JP.... (αν και το συγκεκριμένο δεν λέει πολλά, ΑΛΛΑ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ..!!!!!.... ε?)
2. Το ποδηλατάδικο λέγεται wheel_mania. Στον κεντρικό δρόμο Ν. Σμύρνης, που περνάει και το ΤΡΑΜ.
Από την κεντρική πλατεία, πρέπει να είναι 2 στάσεις μετά, στο αριστερό χέρι (όπως κατεβαίνεις για θάλασσα).
Από ότι είδα, πήρε και το γωνιακό και έχει φτιάξει μισό τετράγωνο ποδηλατάδικο. ΔΕΝ ΤΟ ΧΑΝΕΙΣ με τίποτα.
Καλός μάστορας και έχει πράμμα μέσα το κατάστημα. Αλλά καλοκαίρι έχει πολύ δουλειά, ίσως να χρειαστεί να το "αφήσεις"....

Ακόμα και στο Π Φάληρο έχει ένα παλιό ποδηλατάδικο, με έναν μάστορα μέσα και ένα σωρό σκουριασμένα παλιά ποδήλατα από έξω. Ευγενικός και σίγουρα θα το κατέχει το άθλημα - μετά από τόσα χρόνια..... Δοκίμασε και εκεί για αρχή.

- Στις κούρσες και ειδικά σε τροχούς με ΛΙΓΕΣ ΑΚΤΙΝΕΣ (πχ στην δικιά μου έχω 16 μπροστά και 20 πίσω....) είναι πολύ πιο δύσκολο να ακτινολογήσεις. Έχεις ελάχιστα περιθώρια για να "φέρεις" τον τροχό στο ίσιο..... Πρέπει να το παλέψεις πολύ ώρα.
Αντίστοιχα σε τροχό ΜΤΒ με πχ 32 ακτίνες, είναι πολύ πυκνές, έχεις περιθώρια να τον "φέρεις" ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ και σχετικά πιο εύκολα.
Μου έχουν ισιώσει τροχό τρεκκιν με 32 ακτίνες μετά από ατύχημα με ΙΧ.... ήρθε στα ίσια του και δεν το πίστευα.
Αντίστοιχα έχω δει να πετάνε ως άχρηστο ακριβό τροχό κούρσας με 18 ακτίνες γιατί δεν θα "ερχόταν" στο ίσιο ποτέ (σύμφωνα με τον ίδια μάστορα)

NikosB
Εικόνα NikosB
Απών/απούσα

ειπα να δοκιμασω να παιξω με τις ακτινες... εβγαλα το λαστιχο γιατι νομιζω οτι καποιες ειναι πολυ σφιγμενες. οι ζαντες μου εχουν ενα παχυ υλικο, μπλε σαν κολλημενο που κρυβει τα καψουλια. Τι κανω;

jellosky
Εικόνα jellosky
Απών/απούσα

βγάλτο! :ρ
είναι η φακαρόλα που προστατεύει τη σαμπρέλα.
Εντάξει, δες πρώτα αν ξαναφοριέται. Νομίζω πως όλες ξαναμπαίνουν..

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...να μην πειραξεις τιποτε.
Αυτη η μπλε ταινια που καλυπτει τα καψουλια των ακτινων, λεγεται φακαρολα, και βρισκεται εκει για να προστατευει τη σαμπρελλα απο τις ακτινοτρυπες της ζαντας(αν προκειται για διπατη ζαντα), η απο τις αποληξεις των ακτινων και τα καψουλια(αν προκειται για μονοπατη ζαντα).
Για να κανεις ακτινολογηση, δεν χρειαζεται να την πειραξεις.
Αν μιλαμε για τον πισω τροχο, οι ακτινες της δεξιας πλευρας, εχουν σαφως μεγαλυτερη ταση απο τις ακτινες της αριστερης πλευρας, κι ετσι πρεπει να ειναι.

Για να γινουν ορισμενες δουλειες, προαπαιτειται ενα minimum γνωσεων.
Αυτο που συμφερει να κανει κανεις λοιπον, και προκειμενου να αποφυγει ζημιες απο αγνοια, ειναι πρωτα να μαθει ορισμενες βασικες γνωσεις, και μετα σιγα-σιγα, να περασει στη φαση "σκαλιζω".
Μ'αυτο, δεν θελω να αποτρεψω κανεναν απο το να μαθει να φτιαχνει το ποδηλατο του μονος του. Το αντιθετο.
Απλα, θα πρεπει καποιος, και προκειμενου να μπορει να μαστορευει το ποδηλατο του με επιτυχια, να μαθει πρωτα καποια βασικα πραγματα:
Ειτε διαβαζοντας, ειτε παρατηρωντας καποιον που ξερει, ειτε ρωτωντας, ειτε με ολους αυτους τους τροπους μαζι.
Σε καθε παριπτωση ομως, γνωριζοντας λιγο-πολυ τι κανει, και γιατι.

Arxarios
Απών/απούσα

...μετά από ακτινολογήσεις επί ακτινολογήσεων σε διάφορα ποδηλατάδικα, τελικά βρήκα ένα σετ ζάντες δίπατε μεταχειρισμένες και ησύχασα!

Εάν θέλει πάντως να το κάνει κάποιος μόνος του νομίζω ότι θα πρέπει να κάνει αρκετές αποτυχημένες προσπάθειες μέχρι να πιάσει ένα καλό αποτέλεσμα. Καλό ψάξιμο στο διαδίκτυο θα δώσει απαντήσεις πάντως.