Έρευνα σε πολλές πόλεις έδειξε ότι ο τριπλασιασμός των ποδηλατών στους δρόμους μείωσε στο μισό τις συγκρούσεις μηχανοκίνητων-ποδηλάτων.
Transportation Alternatives, Νοέμβριος 2004
Τα ποδήλατα χρησιμοποιούν το 2% της ενέργειας που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα ανά επιβάτη, ανά χιλιόμετρο, και κοστίζουν λιγότερο από 3% από ένα αμάξι για να το αγοράσεις.
Πηγές: Worldwatch Institute, Vital Signs, 1998.
«Πρέπει να ξέρετε ότι οι κατασκευαστικές βελτιώσεις για το ποδήλατο κοστίζουν περίπου 70.000$ το μίλι, για τετράμετρους δρόμους κοινής χρήσης ποδηλατών-πεζών περίπου 128.000$ το μίλι, για 1,65 μέτρα ποδηλατολωρίδες περίπου 189.000$ το μίλι, για 1,65 μέτρα υπερυψωμένο κράσπεδο σε επαρχιακούς δρόμους περίπου 102.000$ το μίλι. Πρέπει να ξέρετε ότι ένα μίλι αστικού αυτοκινητόδρομου κοστίζει κατά μέσο όρο 46.000.000$. Μην αφήσετε κανέναν να σας πει ότι δεν αντέχουμε οικονομικά τους ποδηλατόδρομους! Εσείς ξέρετε καλύτερα»
Γερουσιαστής στο Κογκρέσο James Oberstar στην έκθεση Interbike στο Λας Βέγκας
Στη Δανία χρεώνουν έναν φόρο αγοράς 200% σε όλες τις αγορές αυτοκινήτου και έχουν 770 ευρώ ετήσια τέλη κυκλοφορίας. Τα χρήματα χρησιμοποιούνται για να χρηματοδοτήσουν την δημόσια συγκοινωνία και τις ποδηλατικές υποδομές.
People Power
Στην Ολλανδία, 40% όλων των μετακινήσεων γίνονται με αυτοκίνητο, και το ένα τρίτο των ανθρώπων πηγαίνουν στη δουλειά τους καθημερινά με ποδήλατο. Η κυβέρνηση έχει ένα «φόρο υπέρμετρης οδήγησης» και προσπαθούν να μειώσουν τον αριθμό των αυτοκινήτων στην χώρα σε 3.5 εκατομμύρια από τα σημερινά 5 εκατομμύρια.
People Power
Στην Κίνα, τουλάχιστον οι μισές από όλες τις αστικές εποχούμενες μετακινήσεις γίνονται πάνω σε δύο τροχούς.
People Power
Η Ινδία έχει 30 εκατομμύρια ποδήλατα -25 φορές περισσότερα από ότι μηχανοκίνητα οχήματα.
People Power
Στην Osaka στην Ιαπωνία, 127,000 άνθρωποι ποδηλατούν προς σταθμούς τραίνου ή λεωφορείου κάθε μέρα.
People Power
Στην Bogota στην Columbia, 900 τρίκυκλα μεταφέρουν αγαθά αρτοποιίας για όλη την πόλη. Η Columbia έχει ένα πρόγραμμα που λέγεται «Η Πόλη για τους Πολίτες», το οποίο κλείνει για τα αυτοκίνητα 56 χιλιόμετρα δρόμων κάθε Κυριακή.
People Power
Οι καθυστερήσεις που οφείλονται στο μποτιλιάρισμα κοστίζουν στη χώρα πάνω από 10 δις $ το χρόνο σε χαμένο χρόνο εργασίας, ένα νούμερο που αναμένεται να φτάσει τα 45 δις $ μέσα στα επόμενα 15 χρόνια, όταν 50% περισσότερα αμάξια αναμένεται να βρίσκονται στους δρόμους.
San Francisco Chronicle (11/5/89)
16 χιλιόμετρα μετακίνησης απαιτούν με το ποδήλατο 350 θερμίδες ενέργειας, όσες σε αν πιάτο ρύζι. Το ίδιο ταξίδι σε ένα μέσο αμάξι χρησιμοποιεί 18.600 θερμίδες, ή πάνω από δύο λίτρα βενζίνης.
Worldwatch Institute