Όπως πολλοί καταλάβατε θα αναφερθώ στα φτηνά ποδήλατα
Ποδήλατα κάτω τον 200 ευρώ εν έτει 2008 (μιας και ότι γράφω είναι διαχρονικό )
Πολύ παρεξηγημένα αυτά τα ποδήλατα
Και έχουν την καλή απόδοση / τιμή
αν σκεφτείς πως τέτοια ποδήλατα τα κρατάνε 15 χρόνια χωρίς καν να βάζουν λαδάκι στην αλυσίδα
είναι τα ποδήλατα που συναντάμε στα πολυκαταστήματα και σε ποδηλατάδικα της γειτονιάς
δεν τα συναντάμε σε hi-tech ποδηλατάδικα που για να πάρεις ποδήλατο πρέπει να σκάσεις 1-2 μισθούς
απλά όπως λέω συνέχεια πρέπει να ξέρουμε τι θέλουμε, για να πάρουμε το σωστό ποδήλατο, για την δουλειά που το θέλουμε
ποιος θα πάρει ποδήλατο με 100-150-200 euro
αυτός που δεν χρειάζεται κάτι παραπάνω
και αυτός που δεν έχει να δώσει τον μισθό του για ποδήλατο
Βασικά είναι ενα ποδήλατο για μετακίνηση στην πόλη και γενικότερα ένα ποδήλατο μικρών αποστάσεων ειδικά αν δεν είναι στο μέγεθος μας που είναι πολύ πιθανόν.
Θα αναφερθώ στο τι προσέχουμε για να διαλέξουμε ένα φτηνό ποδήλατο.
Αφού δούμε τα κομμάτια ένα ένα και τι προσέχουμε στο κάθε κομμάτι.
απλά θα αναφερθώ σε κατηγορία mtb αν και σε όλες τις κατηγόριες ισχύουν τα ίδια πράγματα.
ΣΚΕΛΕΤΟΣ
Είναι σιδερένιος ή πολύ φτηνός αλουμινίου
Δεν βρίσκουμε πολλά νούμερα και έχουν μεγάλη ελαστικότητα
Γενικότερα κοιτάμε να είναι όσο το δυνατόν ποιο κοντά στα μέτρα μας
Αν και εδώ έχουμε έλλειψη από νούμερα αλλά δεν μας ενοχλεί ιδιαίτερα μιας και το προορίζουμε για μικρές αποστάσεις σε κατοικημένες περιοχές
Εδώ κοιτάμε την εμφάνιση γιατί ποιοτικά δύσκολα θα βρεις διαφορές
ΤΡΟΧΟΙ
Εδώ συνήθως παίζουμε από 7 ταχ. και κάτω
Για 2 λόγους
Γιατί από 8 ταχ. και πάνω έχεις συνήθως μπλοκαζ στον τροχό που σημαίνει ότι δεν παίζει το σίδερο καλά με μπλοκαζ και είναι και επικίνδυνο να έχεις μπλοκάζ σε σιδερένιο σκελετό εκτός αν είναι καλής ποιότητας χρωμόλη πράγμα σπάνιο
και 2ον ανεβάζει το κόστος
μπορούμε να πάμε σε μονόπατη αν θέλουμε κάτι φτηνό
δίπατη αν θέλουμε κάτι ποιο αντοχής και έχουμε παραπανίσια κιλά
εδώ να τονίσω ότι οι γυναίκες έχουν πάντα παραπανίσια κιλά κατά την αποψη τους και οι άντρες έχουν γοητεία κατά την άποψη τους
βεβαία υπάρχουν και μονόπατες που είναι καλής ποιότητας και αντοχής αλλά το συναντάμε σπάνια
η επιλογή δική σας
ΕΛΑΣΤΙΚΑ – ΣΑΜΠΡΕΛΕΣ
Ελαστικά βάζουμε slik γιατί προορίζεται για την πόλη
Διάσταση 1.25-1.70 τα τρακτεροτά δεν σπάνια είναι ιδανική λύση αν και τις περισσότερες φορές έρχονται με τέτοια
Σαμπρέλα δεν υπάρχει κάτι ιδιαίτερο εκτός αν θέλεις να αποφύγεις κάποια fuit και πας σε ενισχυμένη σαμπρέλα ή σαμπρέλα dh απλά προσθέτεις βάρος περίπου 1kgr
Τιμή απλής σαμπρέλας 2-4 ευρο
Τιμή ενισχυμένης 7-10 ευρο
ΣΕΛΑ
Εδώ παρόλο που η σέλα είναι σημαντικό κομμάτι επειδή μιλάμε για ένα ποδήλατο μικρών αποστάσεων βλέπουμε μια σέλα που να μας βολεύει και είναι όμορφη
ΛΑΙΜΟΙ ΤΙΜΟΝΙΑ ΝΤΙΖΑ ΣΕΛΑΣ
Ότι έχει πάνω είναι μια χαρά κοιτάμε μόνο ομορφιά και πάλι
ΠΙΣΩ ΣΑΣΜΑΝ – ΜΠΡΟΣΤΙΝΗ ΑΛΛΑΓΗ (ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ)
Κοιτάμε να είναι μια επώνυμη και όχι μια no-name made in china
Συνήθως παίζουν shimano sram σε ποιοτικές
ΚΑΣΕΤΑ-ΓΡΑΝΑΖΙΑ
Εδώ συνήθως βάζουμε shimano-sram ή κάποια συμβατή για βρίσκεις και εύκολα εξολκεις για όταν θέλεις να την αφαιρέσεις για λόγους καθαριότητας-service
ΑΛΥΣΙΔΑ
Αναλώσιμο και θέλει μόνο καθάρισμα και λάδι για να μας βγάλει πολλά χλμ
Δεν χρειάζεται να δώσετε ιδιαίτερη σημασία σε αυτήν την κατηγορία ποδηλάτων
ΔΙΣΚΟΒΡΑΧΙΟΝΑΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Ούτε εδώ έχουμε να δώσουμε ιδιαίτερη σημασία μιας και αλλά πράγματα είναι ποιο σημαντικά απλά αν μπορέσουμε να βάλουμε μια αλουμινίου έχει καλός αν όχι
Καλή καρδιά
ΜΕΣΑΙΑ ΤΡΙΒΗ
Προτιμούμε μια κλειστού τύπου
Ποιο αντοχής και δεν θέλει τόσο συχνή συντήρηση
ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΑ
Εδώ υπάρχουν 2 κατηγορίες αυτά με μοχλουδάκια
Και αυτά με grips που είναι σαν να γυρνάς όλο το χερούλι για να αλλάξει ταχύτητα
Προσωπικά προτιμώ τα πρώτα γιατί τα αλλά μετά από καιρό γλιστράνε τα χέρια σου και δυσκολεύεσαι να αλλάξεις ταχύτητες
Το μόνο που πρέπει να δώσετε σημασία είναι να είναι πάλι κάτι επώνυμο shimano-sram
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
σε αυτή την κατηγορία ποδηλάτων μιλάμε για σιδερένιες αναρτήσεις που μετά από λίγο δεν λειτουργούν και όταν λειτουργούν δεν διαβάζουν τίποτα απλά προσθέτουν αστάθεια στο ποδήλατο
προτιμήστε ένα απλό σιδερένιο πιρούνι
θα πηγαίνει και πιο γρήγορα μέσα στην πόλη
ΦΡΕΝΑ
εδώ προτιμούμε αλουμινίου v-brake
τα δισκόφρενα είναι κάκιστης ποιότητας και τα περισσότερα δεν δέχονται ανταλλακτικά τακάκια
είχα δει κάποτε ένα από κοντά και τρόμαξα
ένα απλό αλουμινίου v-brake που είναι καλορυθμισμένο και καλοσυντηρημένο
δεν θα έχει ποτέ πρόβλημα
να πω επίσης πως συνήθως τα ποδήλατα αυτά έρχονται με v-brake σιδερένια τα οποία δεν κάνουν.
Τα ποδήλατα αυτής της κατηγορίας δεν συνίστανται για μεγάλες αποστάσεις για είναι ποιο ευπαθή αλλά για μέσα στην πόλη για αποστάσει max 5 χλμ είναι ταμάμ.
Αν και έχω δει άτομα να κάνουν 50-60 χλμ πορεία με τέτοια ποδήλατα χωρίς πρόβλημα και έναν γύρο Ελλάδας.
Το άλλο πρόβλημα είναι να βρεις κατάστημα να σου κάνει τις όποιες αλλαγές θέλεις να σου κάνει για να το φέρεις στο max των δυνατοτήτων του.
Απλά ελπίζω να βοήθησα σε αυτήν την παρεξηγημένη κατηγορία ποδηλάτων.
Όπως πολύ σωστά είπες, σημασία έχει να ξέρει τι θέλει ο μελλοντικός ποδηλάτης, τη χρήση δηλαδή που πρόκειται να κάνει ο καθένας. Αν το θέλει π.χ. για μια βόλτα στην παραλία ένα Σάββατο πρωί, τότε όλα είναι οκ.
Εγώ το ήθελα για να χάσω κανένα κιλό και για να βελτιώσω λιγάκι την κάκιστη φυσική μου κατάσταση. Κατέληξα να το παίρνω στην δουλειά και να κάνω καθημερινά 25-30 χλμ. Μετάνιωσα την ώρα και την στιγμή. Όλα διαλύονται, τα πετάλια σκιστήκανε (και τα έχασα σε κάποιο πάρκο) πρίν κάνω 10 χλμ. Το τιμόνι ξεβιδώνει γιατί είναι χαλασμένη η υποδοχή της βίδας και αυτό που με προβληματίζει είναι οτι ο σκελετός έχει εγγύηση 1 χρόνο. Κάτι σαν να σου λένε οτι μετά από 366 μέρες ο σκελετός θα ανοίξει στα δύο. Έδωσα χρήματα σε ποδηλατά για να μου το ρυθμίσει (είχαν βάλει ανάποδα ότι μπορούσε να μπεί ανάποδα).
Προτείνω σε όποιον θέλει να πάρει φτηνό ποδήλατο, να πάει σε ποδηλατά και ΟΧΙ σε σούπερ μάρκετ όπως εγώ. Δεν είμαι υπέρ των ακριβών ποδηλάτων όταν αυτά χρησιμοποιούνται για χόμπι (κι ούτε βλέπω τον λόγο να δώσει κάποιος δυό μισθούς όπως ΠΟΛΥ σωστά λες).
Με τα ίδια χρήματα, μια φίλη μου πήρε ποδήλατο από κατάστημα μία εβδομάδα μετά από εμένα. Δεν αντιμετώπισε το παραμικρό πρόβλημα και ξέρει ότι αν κάποια στιγμή της συμβεί, θα υπάρχει ένας ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ (ελπίζω) άνθρωπος να τη βοηθήσει. Υπέρ των φθηνών, επομένως, αλλά μακρυά από τα σούπερ μάρκετ!
Υ.Γ. Το μόνο καλό που μου αφήνει ο "μπουνταλάς" (έτσι τον λέω) των 100 ευρώ, τώρα που τον βγάζω στη σύνταξη, είναι οτι απέκτησα το πάθος για το ποδήλατο! :)
εννοείτε μακριά απο super market εκτός αν ξέρεις
βέβαια αν ξέρεις δεν θα βρεις σε super market
εγώ είχα για 2 χρόνια ένα τέτοιο μόνο ακτινολογισή αλλά ήταν προσεγμένο και τώρα το εχω χαρίσει και περπατάει ακόμα
τώρα βέβαια εχω φτιάξει κάτι αντίστοιχο από αλουμινίου πλαίσιο απλά γιατί το άλλο ήταν μικρό
απλά όσο περισσότερο προσέχεις τις λεπτομέρειες τόσο ποιο γερό σου βγαίνει
ξεκινησα πριν λιγους μηνες με ενα cross (tor), αγορασμενο απο το γνωστο καταστημα στο μοναστηρακι (για τον 16χρονο γιο μου) πριν 2-3 χρονια.
τους τελευταιους μηνες βρεθηκα να ειμαι συνεχεια πανω του, σπιτι-δουλεια και το καλοκαιρι στις διακοπες "εγραψε χιλιομετρα".
Διπατες ζαντες, ψευτοαναρτηση μπροστα, 26ρηδες τροχοι, shimano tourney, ασφαλτος γρηγορα, χωματινα μονοπατια πιο προσεκτικα.
ασπροπροσωπο με εβγαλε.
η γυναικα κολησε. μια και δεν ειχαμε προβλημα με το προηγουμενο, παλι μοναστηρακι στις αρχες του καλοκαιριου, παλι cross, city αυτην την φορα. ξερετε γυναικειος σκελετος, φτερα, σχαρα, καλαθι, φωτα και παει λεγοντας.
δεν αντεξα στον πειρασμο και τοχω κυκλοφορησει αρκετα. πιο ξεκουραστο αλλα υπο -πολλες- προυποθεσεις. οι δρομοι της ελλαδας, της αθηνας, ολο λακουβες, πιο δυσκολο στις γρηγορες μανουβρες, πιο κουραστικο στην ανηφορα. η ορθια θεση οδηγησης πολυ καλυτερη αλλα ... για λιγο. αν χρειαστει να εισαι πανω του ωρα τοτε αναζητας το σκυψηματακι σου. αλλα για να μην το αδικουμε, αγοραστηκε για κοντινες διαδρομες μεσα στην πολη, αρα...
και επειδη ειχε μπει το μικροβιο, την περασμενη βδομαδα μπηκε στην οικογενεια και το fidusa (καταδικο μου, για να "επιστραφει" το αλλο στον γιο).
τι τα θελετε? φαινομενικα στην αρχη δεν υπηρχε και τοση διαφορα. και αναρωτηθηκα αν αξιζε τοση διαφορα χρηματων και μαλιστα στην εποχη μας που... (ας μην το συζητησουμε τωρα αυτο!!).
η διαφορα ηρθε οταν ξαφνικα ειδα τις αποστασεις να μεγαλωνουν ενω εγω ειχα μεινει ιδιος!!
διπλασιες αποστασεις με την ιδια κουραση. ολα ειναι πιο ευκολα (ακομα και στην χειροτερη ανηφορα δεν εχω χρησιμοποιησει τον μικρο μπροστινο δισκο -ενταξει μια φορα νομιζω- κατι στο οποιο στο cross κατεφευγα αρκετα συχνα.)
γενικα, σε μικρες αποστασεις, εχω την αισθηση πως οτι και να εχεις, ειναι μικρη η διαφορα.
μολις ομως θελησεις το κατι παραπανω, τοτε, οτι πληρωσες εχεις.
(ομως ρε παιδια, προς θεου! οχι υπερπολυκαταστηματα. υπαρχουν ποδηλατα με 180-200 γιουροδακια και σε ποδηλαταδικα -και σιγουρα ειναι καλυτερα -ειλικρινα οταν αγορασα το cross του γιου, την ιδια περιοδο αγορασε ενας φιλος του 20 μολις ευρω παρακατω απο γνωστο πολυκαταστημα. το cross ζει και βασιλευει και κανει την δουλιτσα του. εκεινο οχι)
Είναι πάρα μα πάρα πολύ απλό.
Ότι πληρώνεις, παίρνεις.
Ναι. Μόλις πάρεις το ποδήλατο που σχεδόν δεν κοιτάς το τι περιφερικά έχει γιατί απλά σε αυτήν την κατηγορία τιμής δεν έχει τίποτα της προκοπής, σε έναν χρόνο θα δώσεις τα διπλάσια σε συντήρηση και αλλαγές περιφερειακών, κάτι που δεν αξίζει, μιας και.....
1.δεν χρειάζεται να είσαι διάνοια για να καταλάβεις οτι αυτό είναι τουλάχιστον κουταμάρα
2.με τα χρήματα που αγόρασες το μάπα ποδήλατο + τα χρήματα που θα δώσεις σε ένα χρόνο για να το φέρεις πάλι στην ζωή, παίρνεις από την αρχή ένα αξιοπρεπέστατο ποδηλατάκι.
Αυτό που προτείνω σε όσους δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα (και εγώ στην Ελλάδα ζω....δεν είμαι πλούσιος ούτε οικονομική άνεση έχω) να αγοράσουν ποδήλατο της τάξεως των πχ 300 ευρώ, είναι να κάνουν οικονομίες και να το πάρουν. Θες να πάρεις μπακατέλα με 100-150; μάλιστα.....μάζεψε άλλα 150 και πάρε ένα σωστό επώνυμο ποδήλατο να κάνεις τις βόλτες σου σωστά και με ασφάλεια για το σώμα σου.
Τωρα τα...''εξαρτάστε τι θέλει ο κάθε ένας'' κλπ κλπ. Αυτο που θέλει, είναι ένα ποδήλατο και καινούριο ποδήλατο με 100-150ευρω δεν υπάρχει. Τα μόνα που υπάρχουν είναι κάτι σιδερένιες κατασκευές που μοιάζουν με ποδήλατα. Τέτοιες κατασκευές τις συνιστώ μόνο εάν είστε σκηνοθέτες η ντεκορατερ και της θέλετε για ντεκόρ για καμία βιτρίνα.
Κοίτα, δεν απέχεις και πολύ από την πραγματικότητα... Σκηνοθετικά ο Μπουνταλάς μου αρέσει, απο πλευράς οδήγησης μου τα χαλάει... Επιμένω πάντως πως ακόμα και τα 300 ευρώ είναι πάρα πολλά καθώς για κάποιους είναι... μισός μισθός! Ναι, εκεί καταντήσαμε... Παρόλα αυτά δεν σε αδικώ. Εγώ έχω βάλει στο μάτι μια κούρσα, μια πανέμορφη κόκκινη κούρσα με λευκό τιμονάκι που στοιχίζει 600 ευρώ... Κάθε φορά που ο Μπουνταλάς μου κάνει τσαλίμια, τον φαντάζομαι σκονισμένο και σκουριασμένο δίπλα στην κούκλα που θα αστράφτει και χαμογελάω πονηρά... :P Πάντως επιμένω πως με 100-150, ποδήλατο που να τσουλάει με αξιοπρέπεια βρίσκεται! Κι αν κολήσεις, δώσε κάποια χρήματα παραπάνω και κάτι που να αξίζει. Αλλά θα έλεγες σε κάποιον που απλά θέλει να θυμηθεί το ποδήλατο που έκανε μικρός και που -ίσως- να μην το ξανα ακουμπήσει μετά το καλοκαίρι, να δώσει τόσα χρήματα; Καλύτερα να πετάξεις 100, παρά να επενδύσεις πολλά περισσότερα σε κάτι που δεν είναι σίγουρο πως θα χρησιμοποιήσεις αρκετά... Επομένως ψηφίζω τους "μπουνταλάδες" (όχι όμως των σούπερ μάρκετ!)
Υ.Γ. Όταν είδα πως μου αρέσει η ποδηλασία, σχεδόν όπως όταν μικρός, έδωσα πολλά περισσότερα για περιφερειακά (το κράνος κόστιζε σχεδόν όσο το ποδήλατο!!!). Αυτό που θέλω να προτείνω είναι να ξεκινάμε με μέτρο και να προσαρμόζουμε τις ανάγκες μας στα χρήματά μας και όχι το αντίθετο!
ydroxoos δεν έπιασες το νόημα φίλε
και είσαι και ασχετουλης :D (ναι λιπών θα το λέω σε όσους είναι και σε όποιων αρέσει )
όταν ο άλλος το max Που θα κάνει ειναι 5 χλμ ιτε το κάνει με ποδήλατο τον 150 eyro είτε το κάνει 500 euro είναι ένα και το αυτό ένα ποδήλατο αυτής της κατηγορίας αν το κυκλοφορείς όλη μέρα σε μικρο αποστάσεις θα κάνει max 5 χλμ
δεν ειναι ούτε ποδήλατο που θα τρέξεις tour de france ουτε ποδήλατο που θα πάρεις τα βουνά και τα λαγκάδια και αυτό το τόνισα πάνω στο κείμενο
για να σε βοηθήσω μπας και το καταλάβεις λέω όταν καποιος πάει για τον οπουδήποτε λόγο να πάρει ένα τέτοιο ποδήλατο τι να προσέξει για να του βγει όσο το δυνατόν καλύτερο
εγώ με τέτοιο ποδήλατο έκανα 40 χλμ στην λίμνη πλαστήρια ένας φίλος μια φορά την βδομάδα 50-60 χλμ
και ένας έκανε ~4000 xlm σε 2 βδομάδες
αυτό δεν σημαινει πως τα παραπάνω παραδείγματα δείχνουν ότι τα συγκεκριμένα ποδήλατα κάνουν για τα πράγματα που κάναν απλά όπως είπα ειναι παρεξηγημένα
Τελικά βρήκα ποιον μου θυμίζεις σε νοοτροπία. Τον Τάκη τον τσουκαλά ρε συ! Α μπράβο!! Άντε γεια ρε////
Πετας τα λεφτα σου όταν:
- δεν είχες φανταστεί ( όπως ειπε κάποιος) οτι τελικά σου αρέσει και θέλεις να κάνεις πανω απο 5 χλμ την φορά
- οταν είναι ποδήλατο σουπερ μαρκετ
- οταν δεν το πας κάπου μετα την αγορά (η στο μαγαζι που το πήρες) για να στο ρυθμίσουν όπως πρέπει
- οταν τελικά δεν το κάνεις τίποτα γιατι σε δυσκολεύει και νομίζεις οτι τελικά δεν σου παει η ποδηλασία ενω στη πραγματικότητα φταίει αυτό και οχι εσυ
Γενικά όμως ΔΕΝ τα πετας ετσι κι αλλιώς γιατι ο,τι ποδήλατο και ναναι, κάνεις οικονομία σε ΜΜΜ, ταξί, βενζίνες, ψυχιατρους κλπ
ΥΓ.Και για του λόγου το αληθες όσον αφορά τα ποδήλατα των 80 ευρώ: πηγαίνετε καμμιά βόλτα στην Λάρισσα ή την Καρδίτσα να δειτε τι καβαλάν οι άνθρωποι καθημερινά μες την καλή χαρά. Στις ισιάδες τους ...αξίζει να προσεξετε τις ταχυτητες των περισσοτερων που έιναι είτε κολημένες, ειτε αχρηστευμένες είτε ανυπαρκτες...Κι 'ομως...γριτσι γριτσι γκρανγκ γκρουνγκ με αυτά τα ποδήλατα πανε μια χαρά.
Απλως εδω στην Αθήνα είναι πιο μεγάλες οι αποστάσεις, υπάρχει όρεξη για ποδηλατικές εκδρομούλες και έτσι οι απαιτήσεις γίνονται κάπως πιο πολλές -
Οπότε, αν θέλει κάποιος να πηγαίνει μόνο κάποια απλη διαδρομή γιατι να δώσει πολλα χρήματα εφόσον μάλιστα δεν έχει αγαπήσει ακόμα το ποδήλατο και δεν τον νοιάζει?
@lydia
συμφωνώ απόλυτα μαζί σου
αλώστε το δήλωσα ειναι για συγκεκριμένες χρήσεις παρόλο που έχω δει να κάνουν απίστευτα πράγματα
από εκεί και πέρα καλό είναι καποιος να ξέρει τι να κοιτάξει
@ydroxoos
ναι αλλά είμαι ο πέτρος
έτσι όπως είμαι και σε όποιον αρέσω
κατάλαβες το νόημα του αρχικού post?
Δεν ξέρω αν ως παλιός ποδηλάτης "δικαιούμαι" να πω μια γνώμη, αλλά θα έλεγα ειδικά προς τους νέους και μη έμπειρους στα τεχνικά και φιλόδοξους ποδηλάτες το εξής:
Σε όλα ο άνθρωπος μαθαίνει σιγά σιγά με την εμπειρία. Δεν θα υπάρξει ξαφνική επιφοίτηση κανενός ποδηλατικού πνεύματος. Το σημαντικότερο που πρέπει να έχει ένας ποδηλάτης είναι η όρεξη για ποδήλατο, και αυτή είναι η μεγάλη δύναμή του. Από κει και πέρα αποκτάμε σταδιακά το "μάτι" να διαλέγουμε ποδήλατο ή ανταλλακτικά.
Καλύτερα κάποιος να αρχίζει με φτηνό ποδήλατο. Σιγά σιγά με τη χρήση θα μάθει να εκτιμά υλικά, και να επιλέγει, και να μη δίνει λεφτά που δεν θα πιάσουν τόπο. Έτσι μαθαίνουμε.
Μια φορά μού είχε αφήσει κάποιος ένα ποδήλατο να το φτιάξω, που ήταν κουρσούμι ένα σίδερο μιλάμε πολύ βαρύ, και όμως αφού τού έβαλα καλά περιφεριακά για να τσουλάει (λέγοντας καλά μιλάμε για φτηνά αλλά επιλεγμένα φτηνά) το κυκλοφόρησα μερικές μέρες και παραδόξως το ερωτεύτηκα μέχρι που όργωσα και το βουνό με αυτό. Ήταν σίδερο του κερατά αλλά το φχαριστήθηκα. Επίσης έχει πλάκα να πηγαίνεις με κάτι φτηνό χωρίς να σε νοιάζει, σε αντίθεση με το να καβαλάς ακριβά υλικά και να φοβάσαι μη σου πάθει τίποτα.
Χαλάρωσε, μη σκας πολύ, πάρε κάτι που θα σού αρέσει στο μάτι, βρες αν μπορείς κάποιο φίλο να σε διαφωτίσει λιγάκι στην αρχή, να σού δώσει μια μικρή ώθηση να ξεκινήσεις και βουρ στον πατσά.
Τώρα αυτό τί τόθελες;
Αλλά, ξέρω, για να μου την σπάσεις πρωινιάτικα...
Τρείς εβδομάδες Τήνο δεν το έβγαλα ούτε για δέκα μέτρα! Σάπισα!
Βέβαια, φύσαγε τόσο, που δέσαμε τα κάγκελα να μην τα πάρει ο αέρας, αλλά, μια ψιλοσαπίλα την μυρίζομαι...
Θυμάμαι χρονιά στην Τήνο, που άφηνες τα φρένα στον κατήφορο και έμενες ΕΝΤΕΛΩΣ ακίνητος, σαν ταινία του Αγγελόπουλου ένα πράμα.
Τέλοσπάντωνε, προσπαθώ να επανέλθω...
Σχωρνάτε με, συχωριανοί...
σωστός alli ellada
αλλά να ξέρουμε 2-3 πράγματα δεν είναι κακό
και για μένα σημασία των συγκεκριμένων post ειναι να μάθει κάποιος ποιο ποδήλατο χρειάζεται ώστε να πάρει ένα ποδήλατο και να μην το αλλάξει φτηνό ακριβό δεν έχει σημασία όπως λες και εσύ
απλά να είναι το σωστό
¨Οσο περισσότερο μαθαίνει κάποιος για τα ποδήλατα και την ποδηλασία, τόσο κατανοεί ότι όλο και περισσότερα πράγματα είναι υποκειμενικά...
Οι διαφορές αυτές ανάμεσα στους ποδηλάτες εντοπίζονται στόν τρόπο χρήσης, στήν στάση, στό πεταλλάρισμα, στήν επιλογή του εξοπλισμού....
Βέβαια υπάρχουν βασικές οδηγίες για κάποιον πού ξεκινάει αλλά από εκει και πέρα πρέπει να είναι σαφές ότι ότι γράφει ο καθένας είναι η γνώμη του και μόνο και θα πρέπει να γίνεται προσπάθεια να μήν παρουσιάζεται σάν η μόνη σωστή προσέγγιση.
Όσον αφορά τον εξοπλισμό, ας προσέχουν λίγο όσοι διαβάζουν τα κείμενα των "ειδικών" να κατανοούν ότι αυτό πού διαβάζουν είναι μιά γνώμη με την οποία πολλοί δέν συμφωνούν απλά δέν είναι διατεθειμένοι να μπλέκουν σε ατέλειωτες κουβέντες όπου δήθεν επεξηγούνται όλα και δήθεν υπάρχουν αποδείξεις για όλα και το μόνο υπάρχει έιναι προσωπικές προσβολές (ολοι οι άλλοι είναι άσχετοι) και στείρα προπαγάνδα με την τεχνική του λέγε λέγε κάτι θα μείνει...
vang θέλεις να πεις κάτι???
η θέλεις να πεις κάτι πάνω στο post από τεχνικής απόψεως ???
αν όχι μην το κάνεις σεντόνι Plz
Ποιος μιλάει για σεντόνια και κουβέρτες....
Του πήδηξες το θέμα του χωρίς να καταλάβεις το νόημά του πριν και περιμένεις να μη μιλήσει καν κιόλας...
Βρε που μπλέξαμε...
@inferno
το "θέμα του" το έφτιαξε για μένα οπότε είχα το δικαίωμα
:D
"....ας προσέχουν λίγο όσοι διαβάζουν τα κείμενα των "ειδικών" να κατανοούν ότι αυτό πού διαβάζουν είναι μιά γνώμη με την οποία πολλοί δέν συμφωνούν...."
Κρίμα που δεν την έβαλε επικεφαλίδα στο "αντικειμενικό" θέμα που άνοιξε προ ολίγων ημερών "Γιατί τα mtb δεν είναι ποδήλατα πόλης".
Πάντως αν φτάσουμε στο σημείο να χρειαζόμαστε ειδική επεξήγηση για να καταλάβουμε ότι αυτά που διαβάζουμε και ακούμε είναι γνώμες άλλων και δεν πρέπει να τις καταπίνουμε αμάσητες, τότε κλάφτα....
το ανανέωσα
δεν είχα αναφερθεί στα φρένα και στις αναρτήσεις
Εγώ θα έλεγα ότι το πρώτο ποδήλατο που αγοράζει κάποιος επιβάλλεται να είναι φθηνό (όχι όμως μπαγκατέλα γιατί θα τον αποθαρρύνει). Φθηνό και αξιοπρεπές.
Κατάφερα να βάλω ένα φίλο μου στο ποδήλατο (είχε να κάνει από μικρός). Πήρε ένα beretta 150 ευρώ. Παραδόξως αποδείχτηκε σκυλί και αξιοπρεπέστατο στην οδήγηση. Κάναμε μπόλικα χλμ μαζί, κόλλησε το μικρόβιο και τώρα ήδη κοιτάει για παραπάνω (ανάρτηση, χαμηλότερο βάρος κτλ). Θα μπορούσε να μην είχε κολλήσει όμως το μικρόβιο και να πέταγε απλά τα λεφτά του. Κοντολογίς το beretta την έκανε την δουλεία του και τίμησε τα λεφτά του.
Τις προάλλες είχα πάει στο χωριό της κοπέλας μου. Φοβερό μέρος για ποδηλασία. Άλλο να σου λέω, άλλο να το δεις. Πήγα να φορτώσω και τα δύο τα ποδήλατα μου, μου λέει άσε μην τα κουβαλάς, θα μου δώσει η ξαδέρφη μου το δικό της. Οκ, λέω. Φτάνουμε τι να δω; Μια άθλια μπαγκατέλα διπλής ανάρτησης (τρομάρα της) με σχεδιασμό downhill (αλλά το μόνο downhill που μπορώ να φανταστώ είναι να το πετάξεις από το λόφο στο γκρεμό), θεόβαρο....άθλιο εντελώς.
Ξεκινάμε την βόλτα μας. Μετά από λίγη ώρα δεν άντεξε μου λέει πάμε πίσω...
Τι θέλω να πω; Ότι είναι σημαντικό ένα φθηνό ποδήλατο να μην είναι τόσο φθηνό ώστε να σε αποθαρρύνει..
Επίσης να συμπληρώσω κάτι αναφορικά με κάποιους φίλους που έγραψαν ότι για πολλούς 300 ευρώ είναι σχεδόν μισός μισθός κτλ.
Είναι λάθος οπτική αυτή. Εντάξει αν φας 300 ευρώ στα μπουζούκια είναι σωστή, αλλά εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα διαρκές αγαθό. Είναι το ίδιο να δώσεις 300 ευρώ για κάτι που σου κρατήσει 1 μήνα και το ίδιο για κάτι που θα σου κρατήσει 10 χρόνια;
Δεν είναι καθόλου το ίδιο. Και θα έλεγα ότι κάτι το οποίο κοστίζει 100 ευρώ και έχει διάρκεια ζωής 1 χρόνο, δεν είναι πιο φθηνό από κάτι το οποίο κοστίζει 200 ευρώ αλλά έχει διάρκεια ζωής 5 χρόνια. Μάλιστα θα έλεγα ότι το πρώτο είναι πιο ακριβό.
@nasty
το σημαντικό είναι να πάρεις το ποδήλατο που πρέπει
και να ξέρεις τι είναι αυτό που αγοράζεις
στο τελευταίο παράδειγμα που λες
αν των 100 ευρό μου βγάζει 15 χρόνια και των 200 75 χρονιά
εγώ θα προτιμήσω των 100 ευρό :D
οπότε πάμε πάλι στο γεγονός ότι πρέπει να ξέρεις τι θέλεις
για το θέμα των 300 ευρό
είτε τα φας στα μπουζούκια είτε στο ποδήλατο
είναι ένα σεβαστό ποσό
μπορεί εσύ να νιώθεις σαν σημαντική ανάγκη τα ποδήλατο
άλλος τα μπουζούκια
οι ανάγκες μας είναι καθαρά προσωπικό ζήτημα στην τελική ανάλυση
το post αυτό γράφτηκε για αυτούς που δεν ξέρουν τίποτα από ποδήλατα
και θέλουν να το βάλουν στην ζωή τους για να κάνουν μικρές αποστάσεις όπως γράφω και πιο πάνω και δεν έχουν την οικονομική άνεση να δώσουν 300 ευρό η δεν το βλέπουν τόσο μακροπρόθεσμα όπως το βλέπεις εσύ και εγώ
για τον φίλο σου να μην αναβαθμίσει τίποτα
αν είναι να κόβει χλμ να πάρει καινούργιο ποδήλατο :D
Ναι αυτό εννοούσα. Κοιτάει για παραπάνω ποδήλατο. Τι να αναβαθμίσεις σε σκελετό των 50 ευρώ; Απλά το συγκεκριμένο φθηνό μοντέλο έκανε τη δουλειά του πολύ καλά. Χωρίς να του ζητήσει πολλά χρήματα, τον έμπασε στο ποδήλατο.
να το κρατήσει για μέσα στην πόλη να μην το πετάξει
:D
για να ΜΗΝ τσακωνόσαστε υπάρχουν και οι 10 ΑΤΟΚΕΣ ΔΟΣΕΙΣ που για τα 300ευρώ δεν είναι και ΤΟΟΣΟΟ τραγικές, οπότε μήν τρελενόσαστε!!
Ψυγείο τηλεόραση και ΙΧ οι περισσότεροι με ΔΟΣΕΙΣ τα πήραμε γιατί δεν είχαμε τόσο ρευστό μαζεμένο.. ναι θα σου φάει κατιτίς σε σχέση με το μετρητοίς στα 300 ευρω κανα 50-60 ευρώ.. αλλά θα χεις ποδήλατο που χαίρεσαι να το τσουλάς απο αύριο.. κι αν δεν μπορείς να πληρώνεις 40 ευρώ το μήνα κοψε καφέ η καπνισμα και κάνε βόλτες με το καινούργιο σου ποδήλατο..
Και γω με σουπερμαρκετ ξεκίνησα και ένα εχω να πω... μακριά κι αλάργα!!!!!
@slayer
και εγώ είμαι υπέρ του καλού ποδηλάτου
ο σκοπός του Post δεν είναι να μην πάρεις καλύτερο ποδήλατο
αλλά για αυτούς που δεν μπορούν ή δεν θέλουν ή δεν χρειάζεται να πάρουν κάτι καλύτερο
να μπορούν να πάρουν το καλύτερο δυνατόν
και ξαναλέω εγώ είχα 2 χρόνια τέτοιο ποδήλατο το είχα αγοράσει το 2004-2005 δεν θυμάμαι
και δεν μου έβγαλε κανένα πρόβλημα
πέραν της συντήρησης του
και το ποδήλατο το χάρισα και κυκλοφορεί ακόμα
με λιγότερη συντήρηση
καποτε μου πειραν(απο praktiker )ενα ποδηλατο εβερεστ(πρώτο "μεγαλο ποδηλατο") κανα 50.000δρχ(150-170Ε)αυτο το ποδηλατο αντεξε τα παντα και απο βλαβες σχεδον τιποτα και απο χρηση αστο (κοντεψα να κανω και χειρουργιο απο το πολυ ποδηλατο)
γιατι να δωσω 300Ε και πανω εστο και με δωσεις οταν δεν θέλω θαυματα? αφου μπορω να δωσω τα μισα και να κανω την δουλεια μου?αν θελω μετα κατι καλητερο κανονιζω και το περνω, ενω αν μετανιωσω λεω" ας μεινει 150Ε δεν χαθηκε και ο κοσμος" ενω αν καθεται ενα ποδηλατο 300Ε εγω το λυπαμε.(ξανα αρχησα το ποδηλατο προσφατα και την παλευω με ενα ideal trial ,οταν μπορω θα παω για κατι καλητερο).
ο σκοπός του συγκεκριμένου post δεν είναι για να πάρει κάποιος φτηνό ποδήλατο
αλλά για το αν θα πάρει , τι να προσέξει μιας και παίζει πολύ άγνοια
προσπάθησα να φτιάξω κάτι σαν οδηγό αγοράς φτηνού ποδηλάτου
γιατί όπως σε όλα τα πράγματα κάνουμε καλύτερες επιλογές όταν ξέρουμε 1-2 πράγματα παραπάνω
π.χ. οι περισσότεροι όταν πάνε για φτηνά ποδήλατα παίρνουν ποδήλατα με δισκόφρενα
με διπλές αναρτήσεις και έχουν πλαστικές μανέτες και simplex πάνω ενώ με τα ίδια χρήματα θα έπαιρναν ένα αξιοπρεπέστατο ποδηλατάκι
:D
μια φιλη μου (πιτσιρικα)ειχε παρει ποδηλατο με 150Ε διπλη αναρτηση ,και το ποδιλατο ζητημα να εχει κανει 50χλμ.τωρα ποια καθεται σε μια αποθηκη.Γιατι?οταν εκανε ποδηλατο(δοκιμασα και εγω αλλα δεν την παλευα) ειχε την ταση σε ανομαλιες του δρομου να σε "πεταει" (ορθεια θεση και μη).
για αυτο καλυτερα χωρις αναρτισεις η και με μονη(οπου και εκει παιζει και η ποιοτητα που ειναι συνιθως χαλια )
@scarpedico
επειδή είναι λογικό αυτό που έπαθε η φίλη σου για αυτό λέμε στα φτηνά ποδήλατα χωρίς ανάρτηση :D
Τώρα την κούρσα την έχω και φυσικά είναι η ίδια που είχα βάλει στο μάτι τότε... Μόνο που ο Μπουνταλάς, αντί να σκουριάζει στην είσοδο της πολυκατοικίας, χαρίστηκε και τελευταία φορα που τον είδα, ήταν σε μια βόλτα, ντυμμένος με shimano, και μου κουνούσε καμαρωτός- καμαρωτός, τον πισινό του... :P