Συγχαρητήρια για τον ιστότοπο σας.
Μπορώ να πω ότι χάρηκα αρκετά και πέρασα όμορφα διαβάζοντας τις τελευταίες μέρες άρθρα που έχουν γραφεί. Άλλος ένας λοιπόν ζητά τα φώτα σας, κυρίως επειδή δεν υπάρχουν τα ποδήλατα για να τα δει... αλλά και επειδή και να τα έβλεπε λίγα θα έβγαζαν νόημα. Αυτή την εποχή φαίνεται ότι έχουν ξεπουλήσει όλα τα καταστήματα. Σε 2 μήνες όμως περίπου καταλαβαίνω όλοι θα βγουν οι σειρές για το 2022 και θα μπορέσω να επιλέξω "κάτι" για παραγγελία.
Η απόφαση να ασχοληθώ με το ποδήλατο είναι για να ασκηθώ με κάτι που πιστεύω ότι θα μπορέσει να με κρατήσει και θα θέλω να το κάνω σε διάρκεια χρόνου. Είμαι 45ρης χωρίς κάποιο ιδιεταιρο παθολογικό πρόβλημα που θα με εμπόδιζε να ποδηλατώ, εχω ασχοληθεί και ασχολούμαι με την ορειβασία (πλην COVID εποχής...) αλλά και έχω υρπάξει αθλητής (σε πρωταθλητικό επίπεδο) στα νεότερα μου χρόνια. Θέλω να ελπίζω πως θα δυσκολευτώ τους πρώτους μήνες αλλά θα φτάσω σε ένα σημείο να ευχαριστιέμαι την διαδρομή/άσκηση.
Η χρήση του ποδηλάτου θα είναι κυρίως (για καθημερινές) σε Πάρκα και Άλση (σε όσα υπάρχουν στη Αθήνα και είναι κατάλληλα ώστε να μην ενοχλώ πεζούς) ή σε χωμάτινες διαδρομές σε βουνά όταν έχω τον χρόνο για να βγαίνω παραέξω. Μου αρέσει η φύση και προτιμώ να βρίσκομαι εκεί. Δεν αποκλείω να βρεθώ με κάποιο φίλο σε ποδηλατόδρομο (άσφαλτο) αλλά η άσκηση με τη κάθε εξάτμιση δίπλα δεν θα είναι το φόρτε μου. Τον δρόμο τον αποκλείω και προσωπική μου άποψη, για την Αθήνα όπως είμαστε τώρα, δρόμος και ποδήλατο είναι ασυμβίβαστα.
Επίσης όταν λέω βουνά δεν εννοώ να ανεβοκατεβαίνω πλαγιές, στενά μονοπάτια ή να βρίσκομαι στον αέρα. Μπορεί να είναι χωματόδρομος, μπορεί να είναι μονοπάτι, θα υπάρχουν ανωμαλίες και ίσως μικρά τμήματα με μεγαλύτερη κλίση, σίγουρα όμως δεν θα είναι αυτό που κάνουν οι αθλητές του είδους. Επίσεις ότι είμαι 120 κιλά δεν σημαίνει ότι δεν μπορώ να πάρω τα πόδια μου, όμως σημαίνει ότι είχα ένα χρόνο καθιστικής ζωής και ότι θα προτιμήσω να κάτσω στη σέλα για πολύ περισσότερο χρόνο από ότι θα έπρεπε.
Ελπίζω αυτά που είπα για μένα και αυτά που προτιμώ να βοηθούν. Αν χρειάζεται κάτι παραπάνω ρωτήστε με.
"Στα χαρτιά" τώρα, αυτό που βλέπω είναι ΜΤΒ hardtail, με ταχύτητες 1x12 (μπροστά ανάρτηση) και πιθανολογώ κάποια σέλα με ανάρτηση άμα με κουράζει και θέλω να κάθομαι παραπάνω, τουλάχιστον στην αρχή. Η τιμές που κοιτώ είναι 1000 - 2000 ευρώ χωρίς να είναι απόλυτα δεσμευτικό. (Δηλαδή θα έδινα 2500 αν όντως αξίζει για εμένα). Η υπογράμμιση είναι και ο σκοπός που γράφω εδώ και ζητώ τα φώτα αυτών που όντως γνωρίζουν θα παρακαλούσα. Φυσικά όσο ακριβότερο και καλύτερο και ελαφρύτερο κτλ..., για μένα που δεν έχω ασχοληθεί όμως ένα ποδήλατο από ανθρακονήματα μπορεί να μην αντέχει την κακομεταχείριση του άσχετου πάνω του. Οπότε μετά από λίγους μήνες αυτό να είναι πεταμένα λεφτά και εγώ να έχω ξενερώσει με κάτι που υπό διαφορετικές συνθήκες θα είχα ασχοληθεί και θα με είχε ωφελήσει. Συνεπώς θέλω κάτι που θα αντέχει το βάρος μου και τα λάθη που θα κάνω και θα με συγχωρήσει γι αυτό. (Και τα πεσίματα στο βουνό στο πρόγραμμα θα ναι... αν και ελπίζω να τα αποφύγω καθότι και μιας ηλικίας...) Όμως ευελπιστώ μετά από κάποιους μήνες να μπορώ να το χαρώ και να αξιοποιήσω τις δυνατότητες του. Οπότε θέλω κάτι καλό αλλά όχι κάτι που θα ήταν υπερβολή.
Αυτή τη στιγμή κλίνω προς Cube, ενώ κοιτώ και Scott. Αν έχουμε στην ελληνική αγορά και άλλες αντίστοιχες εταιρίες παρακαλώ πείτε μου (έστω και με προσωπικό μνμ αν υπάρχει κάποιο θέμα που δεν γνωρίζω). Αναφορές σε μοντέλα από τις προαναφερθήσες εταιρίες θα με βοηθήσουν να καταλάβω πως να κινηθώ (δηλαδή μπορούν να αναφερθούν σαν παράδειγμα). Λογικά τα νέα μοντέλα θα έχουν κάποιες διαφορές, αλλά θα έχω πάρει μια εικόνα.
Επίσης, υπολογίζοντας το βάρος μου και τη χρήση που θα γίνει αν πρέπει να έχω/υπάρχουν ελάχιστες απαιτήσεις πχ σε πιρούνι, ή κάτι άλλο που θα φορά, παρακαλώ πείτε μου.
Σκοπός μου είναι όταν θα μπορούν να γίνουν παραγγελίες να παραγγείλω αυτό που θα πιστεύω ότι μου κάνει καθώς το να έρθουν και μετά να έχει πουληθεί ή να είναι άλλο μέγεθος κτλ. θα με φέρει στην ίδια θέση που είμαι τώρα. Μπορεί να σκέφτομαι και λάθος, όλες οι παρατηρήσεις δεκτές.
Σας ευχαριστώ.
Εάν έχεις 2.000-2500 να διαθέσεις πάρε ένα cube hybrid reaction 400 η 500. Έχει νομίζω κατάστημα χαμηλά στην Καλλιθέα εάν όχι στοκ ίσως κάποιο ήδη κλεισμένο να δεις.
Του προτείνεις ηλεκτρικό ποδήλατο για βόλτες στα πάρκα στα άλση και λίγο βουνό που θέλει να πηγαίνει;;
Ναι γιατι με αυτό μπορεί να πηγαίνει όπου γουστάρει όχι μόνο εκεί που λες η που λέει τώρα.
Εδώ λέει ότι στην Αθήνα δρόμος και ποδήλατο είναι ασυμβίβαστα.. Δε θα βγαίνει καν δρόμο. Γνώμη μου πάντα για να μην παρεξηγηθώ κιόλας για την χρήση που λέει ο άνθρωπος ένα ποδήλατο στα 400, 500, 600 ευρώ είναι αρκετά καλό το θέμα είναι τι ποδήλατο του ταιριάζει στην χρήση που το θέλει . Επίσης δεν χρειάζεται κάποιος ηλεκτρικό ποδήλατο για να πάει παντού. Όρεξη να έχει για πετάλι και πάει παντού. Είναι πλεονασμός να δώσει τόσα χρήματα για ηλεκτρικό ειδικά όταν ο ίδιος λέει ότι θα κάνει ποδήλατο σε συγκεκριμένους χώρους.
Καλησπέρα.
Ίσως να είναι καλύτερα να γίνω πιο συγκεκριμένος σε αυτά που κοιτώ, οπότε παραθέτω 2 link σε 2 διαφορετικά ποδήλατα μου έχουν τραβήξει την προσοχή μου. (Δεν είναι πανάκιο, ακούω προτάσεις)
ΜΤΒ
https://www.cube.eu/en/2021/bikes/mountainbike/hardtail/reaction/cube-reaction-c62-pro-carbonnyellow/
Gravel
https://www.cube.eu/en/2021/bikes/road/offroad/nuroad/cube-nuroad-c62-pro-carbonnred/
(ηλεκτρικό δεν θα έπαιρνα)
Επίσεις έχω επηρεαστεί και από αυτά: (ενδεικτικά, υπάρχουν διάφορα)
https://youtu.be/px9c4XL1yoA
https://youtu.be/PvYFzKjdGmU
Αυτό που με προβληματίζει αρκετά επίσης είναι το "bike category" του κατασκευαστή σε συνδυασμό με την απειρία μου. Οι Γερμανοί δεν φημίζονται να βάζουν στην τύχη rating, οπότε το λαμβάνω υπόψη.
Στο βιντεάκι φαίνεται ότι το gravel δεν θα έχει πρόβλημα να παει εκεί που θέλω να πηγαίνω και εγώ. Φοβάμαι όμως μη το σπάσω από το βάρος μου και κάποια αδέξια κίνηση. Μου αρέσει καλύτερα οπτικά αλλά δεν ξέρω αν θα τα βγάζω πέρα στις ανηφοριές (σε σχέση με το ΜΤΒ).
Το ΜΤΒ μου δίνει μια αυτοπεποίθηση ότι το αδέξιο κοπάνημα του μπροστινού τροχού θα το "πιει" η ανάρτηση. Επίσεις δείχνει να είναι κατσίκι, οπότε πιθανόν να μπορέσω να κάνω κάποια τμήματα στο μέλλον από ορειβατικές διαδρομές που έχω περπατήσει και φαίνεται να έχει ευκολότερο (για να μην πω καλύτερο) χειρισμό το τιμόνι του στο βουνό. Και γι αυτό βλέπω πιο πολύ το ΜΤΒ όπως είπα και στην αρχή αν και οπτικά (και ειδικά για χρήση στα πάρκα) μου αρέσει το gravel.
(αγώνες δεν θα κάνω... άσκηση και ευχαρίστηση της διαδρομής είναι το ζητούμενο)
Πράττω σωστά να βάζω το βάρος μου στη εξίσωση; Είναι λογικά αυτά που σκέφτομαι, έχουν κάποια υπόσταση;
ή απλά πάω σε ότι μου αρέσει περισσότερο και "θα με αντέξει"...;
Επαναλαμβάνω ζητούμενο είναι η άθληση με κάτι που θα μου αρέσει και θα το συνεχίσω. Ξεκινώ με ότι μου αρέσει η ιδέα.
ΥΓ. Τα χρήματα είναι κάτι σχετικό. Δεν είναι ότι ρέουν άφθονα αλλά η στάση ζωής ότι "δεν θα τα πάρω μαζί μου" και ότι δεν θα μου λείψουν τα βασικά/καθημερινά αν τα δώσω (ειδικά μετά από ένα χρόνο ΔΕΝ ΚΑΝΩ ΤΙΠΟΤΑ...).
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Απο την στιγμη που το ποδηλατο το θες και ως μεσο ασκησης ξεχναμε τα μοτερ εννοειται.
Το Gravel ειναι, οπως το λεει και το ονομα του, καλο για χωμα αλλα οχι πετρες. Δηλαδη με το σωστο λαστιχο με το τακουνακι των Gravel μπορεις να πας κομπλε σε πατημενο μονοπατι αλλα αμα αρχισουν οι πετρες και τα κοτρωνια εχεις μεγαλυτερο προβλημα. Το μεγαλο + του Gravel ειναι οτι με ενα ζευγαρι λαστιχα δρομου ουσιαστικα εχεις ενα endurance κουρσακι ειναι ειναι ιδανικο για πολλα χλμ σε ασφαλτο. Τα κιλα σου ειναι οριακα αλλα με λιγη προσοχη και ενα ποιοτικο ποδηλατο ολα γινονται, εγω περασα στο gravel μου (με καθαρα ασφαλτινη χρηση ομως) οταν ημουν περιπου 110 και κατι κιλα. Να σπασεις το ποδηλατο (σκελετο πηρουνι πχ) ειναι πολυ δυσκολο, αλλα βλαβες σε περιφερειακα πολυ πιθανον να βγαλεις ειτε πας σε gravel ειτε σε πιο Hybrid κατηγορια, αυτο παει πακετο με το βαρος αλλα οκ, οσο μαθαινουμε και πως να στεκομαστε και να ποδηλαταμε λιγοτερο ατσαλα αυτα βελτιωνονται.
Για πιο mountain καταστασεις δεν εχω εμπειρια καθολου οποτε ας μιλησουν αλλοι που εχουν. Επισης δεν ξερω αν το gravel ειναι η ιδανικη κατηγορια για την χρηση που λες γιατι δεν εχω μετρο συγκρισης, απλα δινω καποιες εμπειριες μου.
Σας ευχαριστώ όλους για τα σχόλια σας.
Συνεχίζω και διαβάζω προηγούμενα άρθρα εδώ (και όχι μόνο) και έχω δει και κάμποσες διαδρομές με MTB & Gravel από έμπειρους αναβάτες, κυρίως για να δω τον σκοπό χρήσης/κατασκευής των ποδηλάτων. Για να μην πολυλογώ, αυτά που κάνουν με τα ΜΤΒ και οι πλαγιές που κατεβαίνουν... τα ξεχνάμε για τη δική μου χρήση.
Τα βουνά - διαδρομές που δείχνουν συνήθως με χρήση Gravel στο "εκτος δρόμου" κομμάτι, είναι αυτό που ευελπιστώ και έχω σκοπό να κάνω εγώ. Το πιθανότερο με το MTB γιατί έχω δει αρκετές ζημιές στα gravel στα βιντεάκια και αυτοί είναι καμία 60ρια κιλά και ξέρουν κιόλας. (Αν και πάνε κομάτια...)
Προσωπικά θα θυμηθώ τα παιδικά μου χρόνια στα πάρκα αρχικά και μετά χωματόδρομους κυρίως σε βουνά/χωριά. Δεν έχω κάτι εναντίων της ασφάλτου, αλλά έχω για τα αυτοκίνητα και αυτά θα έχουν με εμένα. Κυρίως όμως προτιμώ να ξεμουδιάζω σε κάποιο πάρκο αλλά πολύ περισσότερο σε μια ορεινή διαδρομή με καθαρό αέρα έστω για τις 1-2 φορές τον μήνα που θα μπορώ και να θαυμάζω και να αισθάνομαι τη φύση.
Εκτός από το θέμα του βάρους, υπάρχει κάποια ουσιαστική διαφορά για να προτιμήσει κάποιος ένα carbon αντί κράματος αλουμινίου;
(Δεν το υποτιμώ το βάρος, αλλά αν πέσω εγώ από τα 120 σε κάτω από τα 100 κιλά όπως πρέπει, είναι σα να έχω ένα άυλο ποδήλατο... - εννοείται ότι γίνεται διατροφή...)
Διάβασα αρκετά άρθρα σχετικά με τη σέλα. Θα λέγαμε πως μια σχετικά φαρδιά θα ήταν προτιμότερη; Αυτά για τις μετρήσεις ισχύουν;
Επίσης κάτι που δεν έτυχε να βρω μέχρι τώρα... Με τα σκυλιά που αρέσκονται να κυνηγούν τον μοτοσυκλετιστή και προφανώς και τον ποδηλάτη... έχουμε κάποιο τρόπο αντιμετόπισης;
Σας ευχαριστώ πολύ.
Μου θυμισες τον εαυτό μου το 2014 όταν και γώ με λίγα περισσότερα κιλά από σένα, έκανα το ίδιο βήμα, ξεκινώντας με ένα carbon αγωνιστικό mtb ποδήλατο των 2500 χιλιάδων που όμως το έχω μέχρι σήμερα και αν και μπορέι να έχω δώσει άλλα τοσα χρήματα σε αναβαθμίσεις, δεν θα το άλλαζα εύκολα. Τα συν και τα πλην λοιπόν.... Το σκεπτικό μου, επειδή βέβαια γνώριζα και τον τότε εαυτό μου, ήταν ότι αν διέθετα τόσα λεφτά, θα ήταν δύσκολο να το κάνω κρεμάστρα, επίσης πίστευα ότι αν έδινα τόσα χρήματα, δεν θα χρειαζόταν να κάνω καμιά επιπλέον αναβάθμιση, ''Εδώ γελάνε και τα τσιμέντα'', το τρίτο ήταν ότι λόγο του carbon, πιστευα ότι θα είχα καλυτερη αποροφηση των κραδασμών καθώς ήμουν και γω πολλά κιλά και με καθιστική εργασία. Τι έδειξε λοιπόν η ιστορία, από όλα αυτά που σκεφτόμουν. Είχα δίκιο μόνο στο πρώτο σκέλος, όταν στην αρχή δεν μπορουσα να ανέβω έστω και την παραμικρή ανηφορίτσα ή πονούσε όλο μου το σώμα στο πρώτο μισάωρο και μετά από 5-10 χιλιόμετρα άραζα στην πρώτη καφετέρια που ήταν κοντά μου για καφέ και τσιγάρο, σκεφτόμουν, ρε μλκ, εδωσες τόσα λεφτά κρίμα είναι να έχεις τέτοιο εργαλείο να κάθετε και μου έδινε ένα έξτρα κίνητρο να μην το παρατήσω από την αρχή και να πιέσω τον εαυτό μου να κάνει πετάλι, αυτό ήταν και το μυστικό, όσο περνούσε ο καιρός, τα κιλά άρχησαν να πέφτουν και οι βόλτες και η ευχαρίστηση από τα νέα μέρη που έβλεπα με έκαναν να θέλω να βγαίνω όλο και περισσότερο, βεβαια το θέαμα του να βλέπεις έναν ανθρωπο 125 κιλά πάνω σε ένα τουμπανο ποδήλατο να πηγαίνει με 3-4 χιλιόμετρα την ώρα, ήταν κάπως αστείο και έβλεπα και διάφορα περίεργα βλέμματα, όμως γενικά είμαι άνθρωπος που τέτοιες συμπεριφορές τις γράφω και δεν με πτοούσαν ποτέ, εγώ είχα έναν στόχο και αυτό που έκανα το γουσταρα. Τώρα μετά από 5-6 ποδήλατα, αγώνες, και αρκετά χιλιόμετρα με διάφορα ήδη ποδηλάτων, το μόνο που ίσως να άλλαζα στο ξεκίνημα μου, ήταν ότι θα πήγαινα στο ίδιο ποδήλατο αλλά σε FS (ανάρτηση μπρος-πίσω) και όχι σε hardtail (αναρτηση μόνο μπροστά) ακόμα και αν ηταν καλό αλουμίνιο αντί για carbon. Το πραγματικό πλεονέκτημα του Carbon το κατάλαβα 1-2 χρόνια αργότερα. Τα μειονεκτήματα που έχει το carbon reaction που γράφεις καθώς το έχει ο κολλητός μου και γράφουμε αρκετά χιλιόμετρα μαζί, είναι ότι όπως όλα τα αγωνιστικά mtb, έχουν σκυφτή θέση οδήγησης και αρκετά σκληρό πλαίσιο, τα οποία τα χρειάζονται ιδιαίτερα αυτοί που τρέχουν αγώνες, για να τα συνηθήσουμε όλοι οι υπόλοιποι, θα πρεπει να δώσουμε χρόνο στο σώμα μας να προσαρμοστεί. Επίσης η γεωμετρία του είναι ανηφορίστικη, πραγμα που θα σε βοηθήσει βεβαια να ανέβεις πιο εύκολα μια ανηφόρα, αλλά στην κατάβαση θέλει λίγο περισσοτερη προσοχή και τεχνική σε μονοπάτι και σε μεγάλη κλίση, ιδιαίτερα με τα κιλά που γράφεις. Για την σελα που γράφεις, θα μετρήσεις τα οστά της λεκάνης και θα δώσεις και λεφτά για ένα ποδηλατικό ρουχο με καλο pad.
Αδερφέ, με καταλαβαίνεις απόλυτα!
Από τη μια έχει να πέσει πολύ γέλιο (καθότι τα παραπανίσια κιλά είναι στην κοιλιά), από την άλλη ποτέ δεν με ένοιαξε τι θα σκεφτεί ο καθένας. Και το ποδήλατο το σκέφτομαι σε βάση 5ετίας, όχι δηλαδή τι θα μπορώ να κάνω τώρα. Και γι αυτό κοιτώ "αρχικά" μοντέλα από "καλές" σειρές αν μπορώ να το πω έτσι και κοιτώ εταιρίες "value for money" σε αυτά που προσφέρουν (ότι έχω δει από εταιρίες με google search γιατί δεν τις ξέρω). Αν όλα πάνε καλά και "κολλήσω" οι αναβαθμίσεις είναι δεδομένες. Θα ήθελα να "πετύχω" τύπο ποδηλάτου που θα μου αρέσει να τον κρατήσω και ταιριάζει στις διαδρομές που σκέφτομαι οπότε να επενδύσω σε αυτό αντί να αγοράσω άλλο. Κυρίως γι αυτό απασχολώ το forum εδώ.
Για θέμα άνεσης, ειδικά στην αρχή, σκέφτομαι για σέλα με ανάρτηση. Δεν τρέφω ψευδεσθήσεις ότι θα κάνω όρθιος ποδήλατο... όχι όμως πάλι ότι θα κάθομαι συνέχεια... Το μέγεθος/μέτρηση θα το δω στο κατάστημα γιατί μόνος μου θα το κάνω λάθος. Ρουχισμός κτλ., είναι στα αναλώσιμα. Φυσικά και θα πάρω τα καθέκαστα.
Επίσεις είδα κάτι ένθετα που βάζουν μέσα στα λάστιχα (σαν αφρώδες ελαστικό υλικό) και μπορούν να τα έχουν με αρκετά χαμηλή πίεση αέρα. Σε βιντεάκι το είδα - δεν γνωρίζω κάτι παραπάνω γι αυτό. Όποιος ξέρει και θέλει ας μου πει. Ο ποδηλάτης εκεί έλεγε ότι μειώνει περισσότερο τους κραδασμούς από μια ανάρτηση... Ταχύτητες δεν θα πιάνω, τουλάχιστον αρχικά, οπότε ίσως και αυτό είναι μια λύση όσο αφορά την άνεση στην αρχή.
Δεν θέλω να σκεφτώ ότι θα το φάει η ρουτίνα και θα γίνει κρεμάστρα... Άλωστε το σκέφτομαι γιατί γενικά είμαι της βόλτας (εξ ου και η ορειβασία {όχι αναρρίχηση}) και αν βρω και μερικές ωραίες διαδρομές 1-2 ώρες από Αθήνα με το αμάξι θα το ευχαριστηθώ. Έχει πέσει η ιδέα και στην παρέα, οπότε δεν θα είμαι μόνος μου
Το δίλημμα gravel/hard tail μου έχει δημιουργηθεί επειδή και τα δύο ταιριάζουν στις διαδρομές που θέλω να κάνω. Σήμερα, δεν σκέφτομαι πλαγιές, αναβάσεις/καταβάσεις με μεγάλες κλίσεις, ούτε πολύωρες-μεγάλες διαδρομές ή εξορμήσεις. Και δεν μπορώ να ξέρω αν θα με κερδίσει η ανάβαση/κατάβαση στο βουνό ή η πολύωρη διαδρομή σε πιο βατά μονοπάτια. Στην ηλικία μου σκεφτόμενος πιο πρακτικά το βλέπω πιο δύσκολο να ανεβοκατεβαίνω τις μεγάλες κλίσεις, αλλά ποτέ δεν ξέρεις. Το HT με ένα κάθισμα με ανάρτηση το βλέπω πιο άνετο, ενώ το gravel πιο "σωστό" .... στη θεωρία πάντα. Σαν ιδιοσυγκρασία κλίνω στο ότι θα θέλω πιο μεγάλες βόλτες, αλλά να μην μου βγαίνει η ψυχή και να πονώ ολόκληρος για να τις κάνω. Στο μυαλό μου πιστεύω ότι αν ποδηλατώ με μικρότερη ταχύτητα δεν θα έχω και τις μεγάλες καταπονήσεις. Δεν σημαίνει όμως ότι έχω δίκιο.
Υπάρχει μια πιθανότητα να δοκιμάσω μια κούρσα και ένα ΜΤΒ προς το τέλος του μήνα / αρχές επόμενου. Αν τα καταφέρω θα σας πω εντυπώσεις.
Άντε με το καλό σου εύχομαι να βρεις το ποδηλατάκι που σου ταιριάζει γρήγορα. Αν και όταν θα αρχίσεις δε θα μπορείς να σταματήσεις θα εθιστείς και το αμαξάκι σου θα το κάνεις πέρα σιγά σιγά είμαι σίγουρη για αυτό. Οπότε αν αρχίσεις να πηγαίνεις βουνό θα θες σίγουρα MTB μετά στάνταρ πίστεψε με. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην θες να μπαίνεις σε μονοπάτια και να θες και άλλο και άλλο και άλλο. Οπότε εγώ αν είχα αυτά τα λεφτά που λες θα τα έδινα σε MTB αποκλείεται να μείνεις στην αρχική σου ανάρτηση που έλεγες ότι θες ποδήλατο για λίγες φορές στο βουνό και για άλση. Όπως και να έχει εύχομαι γρήγορα να αποκτήσεις τον Σωτήρα σου θα σου αλλάξει την ζωή.
Φίλε μου καλημέρα.
Αν και με διαφορά είμαι ο πιο άσχετος για να συμβουλέψω κάποιον, θεωρώ πως η σέλα με ανάρτηση είναι λάθος.
Σκέψου πως καθώς θα ανεβοκατεβαίνει η ανάρτηση, θα αλλάζει το ύψος της σέλας σε σχέση με τα πετάλια, δηλαδή η γωνία που θα κάνει το πόδι σου καθώς ποδηλατείς & αυτό δεν νομίζω πως είναι σωστό.
Όλοι τονίζουν πόσο σημαντικό είναι να ρυθμίσεις σωστά τη θέση οδήγησης & εσύ σκέφτεσαι να προσθέσεις μια παράμετρο που θα μεταβάλλει συνεχώς αυτή τη ρύθμιση.
Να ξαναπώ πως ΔΕΝ έχω δοκιμάσει σέλα με ανάρτηση αλλά φίλος μου που πήρε μια για δοκιμή σύντομα την πέταξε γιατί μετά είχε ενοχλήσεις στα γόνατα.
Φιλικά
Σας ευχαριστώ όλους.
Μετά από πολύ ψάξιμο και βόλτες σε όποιο κατάστημα ποδηλάτων έβγαινε στο χάρτη, τελικά κατέληξα σε αγορά.
Βρήκα και πήρα στο μέγεθος μου το C62 cube reaction pro. Η επιλογή έγινε με βάση:
1 Υπήρχε οπότε το πήρα αμέσως.
2 Στο manual του κατασκευαστή δίνει για τα ΜΤΒ 125 κιλά και για τα δρόμου (και το gravel) 115 κιλά ως μέγιστο βάρος.
3 Σχεδόν όλοι οι "ποδηλατάδες" μου είπαν να πάω σε ΜΤΒ (σχεδόν γιατί κάποιοι μου είπαν για ηλεκτρικό)
4 Ταιριάζει με τη χρήση που θέλω να κάνω.
5 σχέση ποιότητας τιμής
Επειδή αναφέρθηκε πιο πάνω, όσο αφορά τα ηλεκτρικά μου είπαν ότι είναι καλύτερα για να φτιάξεις φυσική κατάσταση επειδή μπορείς να κάνεις πολλά χιλιόμετρα με σταθερό ρυθμό και σταθερή ένταση. Για τελείως προσωπικούς λόγους δεν προτιμώ κάτι τέτοιο, οπότε προτίμησα συμβατικό.
Φυσικά και έχω πάει για βόλτες και έχω ενθουσιαστεί.
Δεν μπορώ να κάτσω στη σέλα για πάνω από 5 λεπτά χωρίς να σηκωθώ. Όχι τόσο γιατί πιάνομαι, αλλά γιατί μου αρέσει να σηκώνομαι... (ορθοπεταλιές δεν κάνω, απλά ρολάρει όταν είμαι όρθιος). Το ποδήλατο είναι σα να καβαλώ αέρα, πάει πολύ άνετα. Νόμιζα πως θα πιαστώ, ότι θα με ενοχλήσουν λίγο τα γόνατα, λίγο η μέση... τελικά το πιο αγύμναστο μέρος του σώματος ήταν οι καρποί. Γενικά πάντως αισθάνομαι να δουλεύει όλο το σώμα τώρα στην αρχή και με απλές διαδρομές (μέχρι 2 ώρες)
Επίσης αυτό που λένε ότι δεν το ξεχνάς, συμφωνώ απολύτως. Την πρώτη φορά που ανέβηκα χρειάστηκα να χαμηλώσω αρκετά τη σέλα (αισθανόμουν σιγουριά έτσι). Μέσα σε μισή ώρα σταδιακά την είχα ξαναβάλει στην αρχική της θέση. (Και πάνε πάνω από 20 χρόνια από τότε που ποδηλατούσα τελευταία φορά)
Το ποδήλατο ρυθμίστηκε στο σώμα και στα κιλά μου από το κατάστημα που το αγόρασα. Χρειάστηκε όμως να φουσκώσω τα λάστιχα στο μέγιστο που γράφουν για να μην γίνονται πίτα όταν ανεβαίνω... Και η ανάρτηση πληρώθηκε με αέρα σε αντίστοιχη πίεση για τα κιλά μου αλλά κατεβαίνει 5 εκατοστά περίπου σε ίσιο ασφάλτινο έδαφος αν δεν την κλειδώσω. (Πιστεύω με το φρένο).
Μέχρι στιγμής το "χειρότερο" έδαφος που έχω πάει είναι gravel και σκέφτομαι να πέσω ένα 5ρι κιλά τουλάχιστον πριν πάω σε κάτι πιο απαιτητικό. Μην γίνει καμία ζημιά και να εξοικειωθώ περισσότερο και εγώ. (Άλλο βόλτες στα πάρκα και άλλο το βουνό)
Ο σκοπός που τα έγραψα αυτά, είναι σε περίπτωση που τα διαβάσει κάποιος που τα έχει τα κιλά του και έχει συνηθίσει τη διαδρομή καναπές - κρεβάτι, να μην το σκεφτεί καν αν μπορεί να κάνει ποδήλατο ή όχι...
Το έχεις φίλε μου άνετα. Είναι διασκεδαστικό και σε γεμίζει! Προχώρα το!!!
Ακριβώς αυτός ο ενθουσιασμός είναι που πρέπει να διακατέχει όλους τους ποδήλατες μετά από μια ΚΑΛΗ / ΣΩΣΤΗ αγορά...
Κάποιος ποδηλάτης στο απέναντι φόρουμ είχε γράψει κάποτε ότι η καλύτερη/ακριβότερη ανάρτηση είναι οι κλειδώσεις μας.... δίκιο έχει. Αυτό ακριβώς ανακαλύπτεις όταν στέκεσαι όρθιος.... Ειδικά στο ΜΤΒ εκεί είναι η μισή χαρά...
Για τους καρπούς σου, τσέκαρε: Α) να μην πέφτει όλο το βάρος σου μπροστά / άρα δες την κλίση της σέλας Β) μήπως έχεις βάλει σε λάθος κλίση τα χειριστήρια και σπάει ο καρπός σου όταν κρατιέσαι / χειρίζεσαι....
Έτσι ακριβώς!
Κανείς δεν κάθεται στη σέλα στο ΜΤΒ.
Και τα 5 λεπτά που λες ή τα λες σαν κάτι συμβολικό του ελάχιστου χρόνου (σαν να λες μισό λεπτό ή μισό δευτερόλεπτο) ή είσαι ....ήρωας!
Σε όλη την καριέρα μας σαν ποδηλάτες (και μάλιστα ειδικά οι ΜΤΒάδες) έχουμε πάρει σχεδόν διαζύγιο με τη σέλλα. Ακριβώς έτσι είναι. Ελάχιστος ο χρόνος που καθόμαστε.
Δεν είναι κάτι που πρέπει να σε ξενίζει καθόλου αυτό. Απλά σου βγήκε φυσιολογικά αυτό που άλλοι πρέπει να το σκεφτούν ή να το ακούσουν σανσυμβουλή για να το κάνουν.
...
Με τους καρπούς πρέπει λίγο να χαλαρώσεις το κάρα-σφύξιμο και να τους αισθανθείς κι αυτούς σαν ...αναρτήσεις που δεν μεταφέρουν αλλά απορροφούν - εξαερώνουν κραδασμούς. Θα γίνει κι αυτό σιγά σιγά!
...
Με γειά σου!
Καλές βόλτες και ωραίες διαδρομές!
Συγχαρητήρια φίλε μου καλώς τον δέχτηκες τον καινούργιο φίλο σου θα γίνει το αυτοκολλητάκι σου εύχομαι πολλές χαρές μαζί του

Επειδή αναφέρθηκε πιο πάνω, όσο αφορά τα ηλεκτρικά μου είπαν ότι είναι καλύτερα για να φτιάξεις φυσική κατάσταση επειδή μπορείς να κάνεις πολλά χιλιόμετρα με σταθερό ρυθμό και σταθερή ένταση. Για τελείως προσωπικούς λόγους δεν προτιμώ κάτι τέτοιο, οπότε προτίμησα συμβατικό. Πάλι καλά που δεν προτίμησες κάτι τέτοιο όλο βλακείες λένε για να πουλήσουν ηλεκτρικά.
Πονος στους καρπους με φλατ τιμονι στην μεγαλη πλειοψηφια των περιπτωσεων ειναι λαθος κλιση στα χειριστηρια φρενων/ταχυτητων, ξεκινα απο εκει.
Καλες βολτες φιλε.