Καλησπέρα φίλες και φίλοι. Εδώ και λίγες μέρες έχω αρχίσει να ποδηλατώ στη γειτονιά μου και μου αρέσει αρκετά οπότε σκέφτομαι να αγοράσω ένα ποδήλατο. Οι φίλοι μου έχουν προτείνει trekking ποδήλατό αλλά κανείς τους δεν είναι "ειδικός" οπότε συγγνώμη εκ των προτέρων για πιθανές μπούρδες. Μου πρότειναν τρέκινγκ λοιπόν γιατί ενδέχεται (όχι συχνά) να χρειαστει να ανεβοκατέβω κανένα πεζοδρόμιο και οι κούρσες ίσως δεν ενδείκνυνται.
Το budget που σκεφτόμουν είναι γύρω στα 500 ευρώ αν και διατείθεμαι να ανέβω λίγο αν αξίζει πραγματικά. Πιο σημαντικό για μένα είναι να μη τρέχω κάθε λίγο και λιγάκι για επισκευές. Το ύψος μου είναι 1,85 οπότε λογικά πάω για XL? Οι μάρκες που μου έχουν προτείνει είναι Cube, Specialized, GT, Carrera, KTM, Bianchi, Scott αλλα φυσικά περιμένω κυρίως τις δικές σας προτάσεις. Αν μπορείτε να μου υποδείξετε και καταστήματα που φέρνουν αυτά που προτείνετε θα σας ήμουν υπόχρεος.
Ελπίζω να μη σας κούρασα.
Ευχαριστώ για το χρόνο σας!
edit:// διάβασα παλιές ερωτήσεις και είδα που πολλοί αναφέρετε το cityrun το οποίο απ'΄ότι φαίνεται μπορώ να βρω κάπου στα 350(?). Από τα 350 στα 500+κάτι υπάρχει κάτι που να κάνει διαφορά ας πούμε με το cityrun?
Καλημέρα.
Αρχικά μετρας υψος καβάλου, το ύψος σου, και το ανοιγμα χεριών.
Για υψος καβαλου, χωρις παπουτσια, στεκεσαι στο τοιχο, ενα βιβλιο με σκληρη επιφάνεια αναμεσα στα πόδια σου να ακουμπά στο περινεο, και μετράς απόσταση απο το έφαφος. Αυτο το νούμερο το πολλαπλασιάζεις επι 0,66 και βρισκεις το μεγεθος σκελετου (κάθετο) για δρόμου.
Εαν το ανοιγμα των χεριων σου ειναι (κάμποσο) μεγαλυτερο απο το υψος σου μπορεις να πας και σε ενα νουμερο μεγαλυτερο, εαν μικροτερο σε ενα μικροτερο, σε καθε περιπτωση, καβαλας, δοκιμαζεις και may the force be with you.
Εαν το χρησιμοποιεις σε δρόμο, σου προτείνω δρόμου με ισιο πηρουνι. Το αν θα ανεβοκατεβαινεις πεζοδρομια εχει να κανει με το ποσο φαρδυ ελαστικο εχεις, πως χρησιμοποιεις τα ποδια σου οταν ανεβοκατεβαινεις το πεζοδρομιο ακομη και ο αριθμος των ακτινων της ζάντας σου.
Αν γουσταρεις ταχυτητα, επιδοσεις, γενικα τη βρισκεις, θα σου προτεινα δρομου.
Αν θες να πατας κανα χωμα, πας σε gravel.
Εαν δεν βγεις βαρυ χωμα, μονοπάτια η γενικη γνωμη ειναι οτι η αναρτηση θα σε δυσκολεψει.
Σε bmx που κανουν αλματα και τρωνε τη καταπονηση της αρκουδας βλεπεις ανάρτηση; Οχι βλεπεις πιο φαρδυ λαστιχο και μικροτερη ζάντα.
την αναρτηση της θες αμα πας κανενα trail και θα την ακουσεις στερεωφονικα απο το γκαπα γκουπα, που ακομα και εκει σε λάιτ καταστασεις με ενα πιο χοντρο ελαστικο εισαι κομπλέ.
Προσωπικα γουσταρω τρελα vintage κουρσακια, αφου ανακαλυψεις το μεγεθος σου θα σου προτεινα να πας προς τα εκει, Αλιως απο τις εταιριες που ειπες κοιτας για δρομου και τα λεγομενα adventure/gravel/fitness/endurance/cyclocross αυτες τις κατηγοριες. Δες και Kona, και γιατι οχι και κανενα Ideal. Αμα μπορεις να φέρεις απο Αγγλια δες και για Planet X, Holdsworth, On One.
Ευχαριστώ πάρα πάρα πολύ για την απάντηση. Ο κύριος σκοπός είναι η γυμναστική. Σε χώμα δε σκοπεύω να βγω αν δε χρείαστει και προς το παρόν δε χρησιμοποιώ τα πόδια μου όταν ανεβοκατεβαινω πεζοδρόμια. Γλυκοκοιτάζω και τα cityrun και funcore να σου πω. Αξίζει το funcore τη διαφορά στην τιμή; Η σειρά Transeo της GT;
Τα funcore/cityrun συζητηθηκαν αρκετα 2-3 φορες προσφατα. Δες τα σχετικα νηματα και αν χρειαζεται προσθετεις τις δικες σου, προσωπικες, αποριες. Δεν εχει νοημα να ξαναγραφονται τα ιδια και τα ιδια ανα μερικες εβδομαδες :)
Το city run το χα για κανα εξάμηνο. Πολυ ωραιο ποδηλατάκι αμα το βγάζεις βροχη παρε τακακια 3 στοιχειων για να σου κρατανε και να φρεναρουν καλύτερα. Για λιγα χιλιόμετρα ειναι μια χαρα. Αμα ηταν και με compact δισκο θα ταν καλύτερο. Ακόμη και με μονο. Αμα ομως σου μπει το μικροβιο και γουσταρεις μετα να πας και μια παραλια, και γουσταρεις να χτυπησεις και κανα βουνο, και αντε παμε και καμια Χαλκίδα, πάρε από τωρα το δρομισιο (ή το ταξιδιάρικο) να γουσταρεις να πηγαινεις πιο ωραία. Για τα αλλα δεν εχω γνωμη, στα χαρτια ισως να ναι πιο καλα, οσο πιο απλο το ποδηλατο, ισως και τοσο πιο καλό.
take the cityrun and run!



take the funcore and have fun!
...
No run no fun.
Για μένα, το city run είναι μια πολύ καλή δικαιολογία ώστε να μην πάρει κανείς και ποτέ ξανά ποδήλατο κατηγορίας Σουπερ Μάρκετ ή κάτι "ουσιαστικά ΝΟΝΑΜΕ" στα τυφλά (εφόσον το budget του είναι κάπου στα 350€). Είναι πολύ καλό στα χρήματά του, καλύπτει μια μεγάλη γκάμα χρήσεων. Προφανώς αποδίδει καλύτερα στην άσφαλτο, αλλά δεν θα λυπόμουν να πάω με δαύτο σε πατημένο στρωμένο χωματόδρομο. Ενοείται ότι δεν θα κολώσει να ανεβοκατέβει πεζοδρόμια (με ρέγουλα / σύνεση / προσοχή) και αν έχεις πόδια και πνευμόνια δεν θα κολώσει να σε πάει μια Σαρωνίδα_έτσι_απλά_και_αβίαστα.......
Ποτέ δεν θα καταφέρεις να ακολουθήσεις ΜΤΒάδες σε μονοπάτια χωμάτινα, και ποτέ δεν θα φτάσεις κουρσάδες, καθώς ο πρσανατολισμός του είναι άλλος. Έχει ψηλή θέση οδήγησης και είναι σχετικά βαρύ (συγκρινόμενο με πιο ακριβά τρεκκινο-φιτνεσοειδή). Έρχεται με 3χ8 σύστημα και 700χ28 ελαστικά και ευτυχώς δεν φοράει ανάρτηση μπροστά.
Λοιπόν, επειδή και σε άλλο θρεντ έγραψα για τη σέλα, η σέλα είναι Selle Royal (νομίζω η Ideal βάζει σέλες SR σχεδόν σε όλα τα μοντέλα της, κάποια συνεργασία θα έχουν), είναι καλή σε σχήμα / μέγεθος / μαλακότητα, αλλά......
... αν και την κατατάσω στις "ανετες", σε μένα ΚΟΛΛΟΥΣΕ. Φοράω τζιν, ή αντίστοιχο παντελόνι "καθημερινό" και δυστυχώς κολλούσε πάνω στο ύφασμα. Το οποίο για μένα, είναι εξίσου ή ίσως και πιο ενοχλητικό από το να γλιστράει πάρα πολύ..... !!! Περίμενα ότι θα στρώσει μετά από κάποιες ώρες χρήσεις, αλλά δεν είδα βελτίωση. Δεν θέλω να την λιπάνω (φοβάμαι και ότι θα βγάλει λεκέ στο παντελόνι), οπότε την άλλαξα, είχα μια spare και την έβαλα. Ενιωσα πολύ καλύτερα, αν και η spare που είχα δεν είναι τόσο άνετη όσο η μαμα-SelleRoyal..... Περίεργα πράγματα..... το κώλου πράγματα.....!!!!!!
.... όπως καταλάβατε, το έχω αγοράσει (εδώ και περίπου ένα μήνα), και έχω μείνει αρκετά ικανοποιημένος. Σε μένα ήταν βασικό το να βγαίνει στο νούμερό μου (με ύψος 1,93 το XL - νομίζω κάπου 59εκ / 60εκ ο οριζόντιος - μου έκατσε πολύ καλά), να μην είναι sloping ο σκελετός (δεν μου αρέσουν οι sloping σκελετοί), φυσικά να μην έχει ανάρτηση μπροστά, να παίρνει φτερά και σχάρα πίσω και να μου αρέσει χρωματικά..... (κάργα υποκειμενικό). Σε όλα με κάλυψε σε ποσοστό 90-95%. Όταν είδα και την τιμή, ήμουν σίγουρος.
Αν κάτι με χαλάει, θα έλεγα ότι συνηθισμένος από το προηγούμενο (ένα ideal integrator 2006-2007, αλλάγμένο σε τέτοιο βαθμό, που μόνο integrator δεν ήταν.....αλλά το είχα φέρει στα μέτρα μου στο 100% και φυσικά το είχα ελαφρύνει πάρα πολύ και ΦΥΣΙΚΑ είχα γράψει άπειρα χλμ εδώ και 12 χρόνια), είναι το βάρος του. Καταλαβαίνω ότι για 350 ευρώ, δεν θα έπαιρνα ΕΛΑΦΡΥ ποδήλατο.... αλλλα λίγο με ξενίζει / μου ξυνίζει, τώρα στην αρχή......
Προφανώς θα υπάρχουν και άλλα αντίστοιχα ποδήλατα, ίδιας κατηγορίας / ίδιου προσανατολισμού, εξίσου καλά ή και καλύτερα, αλλά όσο έψαξα / ότι είδα ήταν πιο ακριβά, από λίγο εώς αρκετά.... και δεν βρήκα κάτι που να με πείσει ότι αξίζει να διαθέσω αυτά τα λίγα ή αρκετά παραπάνω χρήματα για το κάτι "άλλο", τουλάχιστον για την χρήση που εγώ προορίζω να κάνω και που είναι: (α) καθημερινό bad/all weather commuter και (β) βολτοποδήλατο με την κόρη σε καρεκλάκι σχάρας πίσω.
Τα Ideal δεν είναι ποδήλατα.


Είναι ιδέα!
Προσφέρονται με ξερό ψωμί!
Κλείνω σήμερα και δεν το χορταινω....αν κάποιος ψάχνει ένα καθημερινό ποδήλατο βουρ....τίμιο ποδηλατο
Καλά όλα αυτά για το ideal, αλλά.... με τα σημερινά δεδομένα το 28αρι για κάποιον μεγαλόσωμο, και γενική χρήση είναι λιγο.
Δεν υπάρχει πρέπει και δεν πρέπει αλλά όταν οι επαγγελματίες των 60-70 κιλών, με τη φυσική κατασταση που έχουν, και τα διαστημικά ποδήλατα που καβαλάνε στο tour, πολλες φορές πάνε σε 28αρια όταν το οδόστρωμα δυσκολευει, εγώ που είμαι 80-90 κιλα και αντιμετωπίζω ελληνικους δρόμους θα είμαι πάνω στο hybrid ποδηλατακι μου πιο άνετα και πιο γρήγορος σύμφωνα με τις μετρήσεις των τελευταίων χρόνων με 32αρι τουλάχιστον.
εγω ψηφιζω gt
https://www.gtbicycles.com/int_en/transeo-sport-1784
Κι όμως έτσι πάει. Ο βαρύς αναβάτης πρέπει το 28αρια να τα φουσκώσει στο άνω όριο και πολλές φορές ούτε καν αυτό ειναι αρκετο ( γιαυτο πολλά έχουν και άνω όριο βάρους αναβατη γύρω στο 85) ώστε να έχει την ιδια αντίσταση κυλησης με ένα 32αρι για παράδειγμα (ίδιου τύπου εννοείται) το οποίο δουλεύοντας σε μικρότερες πιέσεις είναι και πιο ανετο, θυσιάζοντας ελάχιστα σε βάρος και αεροδυναμική που για τη κατηγορία/ταχύτητες που συζητάμε είναι ανάξια λόγου. Αν μάλιστα θες να περάσεις από τη comfort zone του φαρδιου σε αυτην του στενού, τεντώνεις το 32αρι στo δικό του max και τότε η αντίσταση στη κυληση είναι ακόμα μικρότερη.
Το internet είναι γεματο από αντίστοιχες μελέτες αν το ψάξεις. Στα πιο κάτω που λες συμφωνώ.
Τώρα γιατί πουλάνε μερικές εταιρίες ακόμα hybrid με 28, ενώ οι περισσότεροι που αγοράζουν τέτοια ποδήλατα είναι πάνω από 80 κιλά, ειναι θέμα μάρκετιν ( το στενό παραμυθιάζει καλύτερα...), και ξεστοκαρισματος (σε αυτό η κατά τα άλλα αξιοσέβαστη ideal είναι μανουλα)
από όσο θυμάμαι, τα ελαστικά επάνω γράφουν ένα εύρος πιέσεων (ΜΙΝ - ΜΑΧ) που έχει μεν να κάνει με το βάρος του αναβάτη (ο ελαφρύς παίζει κοντά στο ΜΙΝ, ο βαρύς παίζει κοντά στο ΜΑΧ), και έχει βέβαια να κάνει και με το πάχος του πέλματος και με το τεραίν που θα πατήσει και με το υλικό/μέθοδο κατασκευής κλπ κλπ
Το όλο θέμα είναι καθαρά ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟ. Για μένα, ασφάλτινη χρήση, λέει αυτομάτως 700χ28, χωρίς τακούνια, με κάποια διαγράμμιση. Κουρσάδικη ασφάλτινη χρήση λέει 700χ23. ΚΑΙ ΝΑΙ είμαι υπέρβαρος και ψηλός και και και....... Η πίεση που βάζω έχει να κάνει κυρίως με το πόσο άνετο / σβέλτο / ανεμπόδιστο θέλω να νιώθω το ελαστικό μου. Έχει να κάνει και με το τεραίν (αν είναι βρεγμένος ο δρόμος θα ρίξω πίεση κλπ).
Στο τάντεμ μας, με συνολικό βάρος κάπου στα 180-200 κιλά, ξεκινήσαμε με 700χ32, κατεβήκαμε στο 700χ30 και τελικά είμαστε στο 700χ28 ΚΑΙ ΕΚΕΙ. Και λάβε υπόψη σου ότι το ΚΟΠΑΝΗΜΑ στο τάντεμ είναι ΑΠΟ ΑΛΛΟ ΠΛΑΝΗΤΗ.
Η μόδα με όλο και πιο φαρδειά ελαστικά.... δεν ξέρω ... πραγματικά δεν ασχολούμε πλέον.... είχα διαβάσει κάποιες αναλύσεις στο παρελθόν... δεν με πολυέπεισαν. Αν θέλεις την καθαρή δική μου ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΧΟΜΠΙΣΤΙΚΗ τοποθέτηση: θεωρώ ότι είναι κατά 60-70% παιχνίδι μάρκετινγκ. Απλά οι εταιρείες θέλουν/πρέπει να πουλήσουν ΤΟ ΚΑΤΙ ΝΕΟ / ΚΑΤΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ. Πρέπει να λανσάρουν νέα πλαίσα. Και επειδή σταγκώσαμε από ιδέες, πρέπει να βγάλουμε νέα φρένα (όλα τα άλλα τα έχουμε βελτιώσει / αλλάξει, μόνο τα φρένα είχαν μείνει "ίδια" εδώ και 15-20 χρόνια)). Και για να τα πλασσάρουμε ως ΑΝΑΓΚΑΙΑ, βγάζουμε έρευνες που μιλάνε για φαρδειά ελαστικά. Οπότε νάσου η ανάγκη για "άλλα φρένα" ώστε να χωράνε τα νέα φαρδειά ελαστικά, νάσου η ανάγκη για δισκόφρενα, νάσου η ανάγκη για νέα πλάισια, νάσου η ανάγκη και για νέους τροχούς. Ξόδευε μ@λ@κ@ για να είσαι ΣΤΗ ΜΟΔΑ......
Στην αρχή όμως, έπεσα και εγώ στη λούμπα. Στο orbea onix που έχω από το 2008 και έχω γράψει με δαύτο ΑΠΕΙΡΑ χλμ ανά την Ελλάδα, είπα να αλλάξω και από 700χ23 να πάω σε 700χ25. Μιλάμε για την ελάχιστη διαφορά. Η πίεση έμεινε ψηλά, πριν έβαζα 120 - τώρα βάζω 110. Αλλά η τελική αίσθηση / το τελικό συμπέρασμα ήταν ότι το ποδήλατο ΑΠΛΑ ΕΓΙΝΕ ΠΙΟ ΑΡΓΟ. Ναι, κέρδισα και σε άνεση. Αλλά ΕΛΑΧΙΣΤΑ. Η κύρια αίσθηση ήταν ότι το ποδήλατο έγινε ΠΙΟ ΑΡΓΟ. Πιο αργό από ότι το ένιωθα επί 10 χρόνια, στις ίδιες διαδρομές, με την ίδια "σύνθεση". Δεν με πολύπειράζει, στο συγκεκριμένο ποδήλατο, για την χρήση που του κάνω πλέον, αλλά ποτέ δεν πρόκειται να βάλω οτιδήποτε εκτός από 700χ23 στην "κύρια" κούρσα μου.
Στα περισσοτερα που .λες συμφωνω γι αυτο και πιο πανω λεω οτι δεν υπαρχει πρεπει και δεν πρεπει. Ολα ειναι θεμα προσωπικης αισθησης (και λιγο τυχης τι θα σου κατσει καλυτερα) που τελικα αυτο ειναι που μετραει. Καλο ομως ειναι να ξερουμε και τι παιζει γυρω, ασχετα αν παιζει και θεμα marketing, που οχι απλα παιζει αλλα τα τελευταια χρονια ειναι ισως ο πιο καθοριστικος παραγοντας και οχι μονο στην αγορα ποδηλατου.
ΤΥΧΗ;;;;;;; Κι ομως!!!!! Εχεις ενα ποδηλατακι γενικης χρησης με 35,37 η 40 λαστιχο, και λες: "δεν βαζω ενα πιο στενο;;; " Ποιο εναι καλο;;; Αυτο!!! Για πολλους ισως το καλυτερο!!! Και παιρνεις χαρουμενος το 32αρι...
https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/schwalbe-marathon-32-37-40-47
Τι εγινε ρε παιδια
. Και απο οτι λεει δεν ηταν ελατωμα του συγκεκριμανου κομματιου αλλα ολης της σειρας 32.
Το κακο ειναι οτι αντιστοιχες περιπτωσεις σιγουρα θα υπαρχουν και σε πολλα αλλα λαστιχα, αλλων κατηγοριων και διαστασεων
+1 για φαρδυτερα λαστιχα
+1 οτι παιζει ρολο το φορτιο
RockaRolla συγνωμη φιλε μου. εδω ειναι μια φορα απο τις λιγες που κανεις λαθος. δεν ειναι το ιδιο τι αισθανεσαι με αυτο που πραγματικα συμβαινει.
Και δεν ξέρω από αυτά, αλλά εδώ και μια βδομάδα προσπαθώ να βρω την παραμικρή αφορμή για να το ιππευσω.....700χ28 είχε στην βιτρίνα ,και πριν το πάρω το έκανα 700χ35.....πρόβλημα δεν έχω αντί μετωπισει τσουλαει μια χαρά.....ένα δεκαρικακι κάνω την μέρα , δεν θα κατέβω για αγώνες!!! Το μόνο που μετράει τελικά είναι η διάσταση .....της όρεξης.....700 χ όρεξη...μην τα παίρνετε όμως αυτά που λέω και σοβαρά.....κάνα δεκαριά μέρες το έχω....που να ξέρω εγώ !άσε που οι γνωστοί μου την λένε για παλιπαιδισμο....και έχουν και δίκιο...σαν παιδί νιώθω πάλι!!!!
Ετσι, ετσι. Ολες οι ερευνες δειχνουν οτι το μπεϊκον κανει κακο στην υγεια. Με το χερι στην καρδια, ποιος απο εσας δεν τρωει ποτε μπεϊκον για αυτο το λογο?
Ελπίζω να μη σας απογοητεύσω ή/και να μη με πιάσανε κότσο αλλά πήρα τελικά αυτό και ως τώρα είμαι αρκετά ευχαριστημένος. Ευχαριστώ πάρα πάρα πολυ για τις απαντήσεις :)
Εμάς γιατί να μας απογοητεύσεις? Δική σου επιλογή το ποδήλατο σου
Εδώ σου ειπαν για τα + τα - και τις εμπειρίες του ο καθενας που σου εγραψε.
Καλοριζικο, μεγειές και πάντα όρθιος.
Καλέ βόλτες κ εδώ ειμαστε
Εμάς γιατί να μας απογοητεύσεις? Δική σου επιλογή το ποδήλατο σου
Εδώ σου ειπαν για τα + τα - και τις εμπειρίες του ο καθενας που σου εγραψε.
Καλοριζικο, μεγειές και πάντα όρθιος.
Καλέ βόλτες κ εδώ ειμαστε
Καλήσπέρα και πάλι παιδιά. Πάει περίφημα η φάση και έχω αρχίσει να ποδηλατώ από και προς τη δουλειά. Ήθελα λίγο πάλι τα φώτα σας για αυτό εδώ:
https://www.car.gr/classifieds/bicycles/view/13189734/
αξίζει τα χρήματα του (με βάση και τα πρόσθετά του) ή με κάποια χρήματα παραπάνω υπάρχουν καλύτερες επιλογές;
Ευχαριστώ πάρα πολύ και πάλι!
οχι δεν θα ελεγα οτι αξιζει. ασε που δεν ξερεις σε τι κατασταση ειναι. η campagnolo mirage δεν ειναι τιποτα ιδιαιτερο. και το πιρουνι μου φερνει υποψιες για ποιον λογο το αλλαξε.
εσυ πηρες μολις πριν ενα μηνα ποδηλατο και τωρα θελεις να το αλλαξεις? δεν σε βολευει η αναρτηση?
τί έχουμε γράψει ΧΙΛΙΑΔΕΣ φορές, και έχουμε πει ΑΛΛΕΣ ΤΟΣΕΣ???????????
Νούμερο, ΝΟΥΜΕΡΟ, ΝΟΥΜΕΡΟΟΟΟΟΟΟΟ. Τσεκάρουμε το νούμερο του σκελετού.
Η κούρσα γράφει Νο 60.
Με ύψος 1,85 δεν νομίζεις ΄τι θα σου είναι κομματάκι ..... ΤΕΡΑΣΤΙΑ?????
Καλημέρα και ευχαριστώ για τις απαντήσεις! Το ποδήλατο είναι γνωστού γι'αυτό μπαίνω στη διαδικασία να το σκεφτώ. Raincheck λοιπόν. Ευχαριστώ ξανά!