Βρήκα σε μια αποθήκη την παλιά κούρσα του πατέρα μου. Ήταν σε κακό χάλι, μπροστά ντεραγιέ σπασμένο, πίσω φρένο στραβωμένο, σκουριασμένη αλυσίδα, πίσω κασέτα με σπασμένα δόντια, βίδες mix and match κτλ. Είχε αγοραστεί την δεκαετία του 70. Δεν μπόρεσα να διακρίνω μάρκα καθώς τα αυτοκόλλητα δεν είναι και σε καλή κατάσταση αλλά ήταν ευδιάκριτο το made in western germany . Διαστάσεις 56 στον κάθετο και 60 στον οριζόντιο σωλήνα. Οι διαστάσεις των ελαστικών ήταν 27 x 11/4. Το πίσω ντεραγιέ ήταν Shimano skylark. Τα φρένα ήταν τα Weinmann 810.
Σκοπός μου είναι να ξανακάνω το ποδήλατο λειτουργικό. Μέχρι στιγμής έχω λύσει τελείως το πλαίσιο, θα το ξεβάψω και θα πάει μάλλον στον Πέττα για βάψιμο. Θα ήθελα να με βοηθήσει όποιος ξέρει να αναγνωρίσω το μοντέλο του ποδηλάτου. Θα ακολουθήσουν κι άλλες φωτογραφίες από εξαρτήματα και εργασίες στο ποδήλατο.
Οταν το δωσεις για βαψιμο.Να εισαι σαφης στο τι 8ελεις για να εισαι
σιγουρος πως αυτο θα παρεις.Να μην μπεις στη διαδικασια ξε-βαφω και ξανα-βαφω κτλ κτλ...Εχω ακουσει για περιστατικο λαθους που δεν αναγνωριστηκε,ξαναχρεωθηκε και η δουλεια στο τελος δεν ηταν η τελεια εργασια...γιαυτο προσοχη στα πραγματα που "γινονται μια φορα"...
Καλα μαστορεματα....
..η και περισσοτερες, ισως βοηθουσαν λιγακι...
Στη φωτο φαίνεται η μεσαία τριβή λυμένη. Σύμφωνα με τον Sheldon Brown, είναι cup and cone. Μπορεί να αντικατασταθεί με πιο σύγχρονη, λαμβάνοντας υπόψη ότι το άνοιγμα του ποτηριού στο σκελετό είναι 36 mm;
Αν το σπειρωμα ειναι το κλασσικο εγγλεζικο, (1.37inch Χ 24threads/inch), δηλ. 1,37 Χ 25.4 mm=34.798 mm διαμετρος εσωτερικη του σπειρωματος, τοτε μπορεις να βαλεις οποιαδηποτε μεσαια τριβη.
Υπαρχει και η διασταση 36 mm Χ 24, η γνωστη Ιταλικη, αλλα Γερμανικο ποδηλατο με Ιταλικη μεσαια τριβη, λιγο δυσκολο.
Το 36 mm που μετρησες εσυ, πως/που ακριβως το μετρησες?(εσωτερικη?εξωτερικη?)
Και κατι αλλο: Πριν στειλεις το σκελετο για αμμοβολη, φωτογραφησε τον εξωνυχιστικα. Μετα την αμμοβολη, θα ειναι too late...Ολα τα χαρακτηριστικα, σηματακια, αυτοκολλητα, θα εχουν χαθει...
Κι ακομα κατι: Πριν στειλεις το σκελετο για αμμοβολη, μασκαρισε πολυ προσεκτικα τα ευαισθητα σημεια: ανοιγμα μεσαιας τριβης, σωληνα σελλας, λαιμο σκελετου, οπως επισης και ολες τις τρυπες που εχουν καποιο σπειρωμα.
Καλη συνεχεια.
P.S.:Στα Γερμανικα ποδηλατα της εποχης αντιστοιχης με το δικο σου, η μεσαια τριβη αυτου του τυπου(cup and cone), ηταν ο κανονας...
Καπου, (και νομιζω στο λινκ που ακολουθει) ειχε παρει το ματι μου μεσαια τριβη που εμπαινε σφηνωτη. Αφορουσε βεβαια περιπτωσεις με κατεστραμμενα threads στο ΒΒ.
Καλη τυχη στο ομορφο προτζεκτ σου.
ΥΓ: Ξερω οτι ειναι θεμα κοστους και μπελα, αλλα μια που ειναι family relic το ποδηλατο, μηπως θα του αξιζε "πιστη" βαφη και "πρεπουσα" αναπαλαιωση;
http://www.velosolo.co.uk/
Στις φωτο φαινεται μια βιδα περαστη με ροδελα κατω απο την μαμισια βιδα ρυθμισης του υψους της σελλας.
Ελεγξε το πριν την διαδικασια βαβης!
Εχει ξεκολησει ο σκελετος και προχειρα τρυπηθηκε για να περαστει η βιδα που φαινεται?
Ο σκελετος φυσικά κολιεται ξανα αλλά η τρυπα που εχει γινει πρεπει να καλυφθει μετα.
Εκει πρεπει να δωσεις την περισσοτερη προσοχη.
αρκετοι παλιοι σκελετοι εχουν αυτη την κατασκευη.... (με την βιδα) Φανταζομαι οτι ηταν θεμα ευκολιας/κοστος παραγωγης.
Έχω το παλιό παλουκόσελο αλλά και τη σέλα χωρίς όμως τον αντάπτορα γιαυτή. Θα το φέρω στα μέτρα μου κόβοντας ίσως ένα κομμάτι με σωληνοκόφτη.
Γιατι θα κοψεις το παλουκοσελλο(αν καταλαβα καλα) το οποιο ειναι και "το παλιο"(το γνησιο?)?
Τι δουλεια εχει το μηκος του παλουκοσελλου με τον ανταπτορα (ποιον ανταπτορα?) της σελλας?
Μηπως εννοεις οτι το παλουκοσελλο δεν μπαινει στο "σωληνα σελλας"(seat tube) στο βαθος που απαιτειται, λογω της υπαρξης της βιδας που αναφερει ο/η spitsini?
Αν ισχυει κατι τετοιο, τοτε εχεις προβλημα, που θα πρεπει να λυσεις, οπως ακριβως αναφερει ο/η spitsini.
Αρχικα κολλημα, "βουλωμα" της τρυπας, και μετα φρεζαρισμα της τρυπας που μπαινει το παλουκοσελλο, για να ειναι ολα ενταξει.
Αν ισχυει το παραπανω υποθετικο σκεπτικο, τοτε, πριν απ'ολα, χρειαζεσαι ενα καλο μηχανουργειο...
Σε ΠΑΡΑ πολλα παλια ποδηλατα το πισω τριγωνο, δεν ειχε παντου κολλησεις, αλλα σε μερικα σημεια συγκρατιοταν με βιδες. Ενα παραδειγμα ειναι και αυτο http://www.pashley.co.uk/products/guvnor.html οπου σαν ρεπλικα εχουν κρατησει αυτη την παραδοσιακη κατασκευη.
Ο συγκεκριμενος σκελετος δεν μου φαινεται να εχει επισκευαστει. Ειναι πολυ σπανιο να παρουσιασει σκελετος προβλημα σε αυτο το σημειο (carbon εξαιρουμενου
), και δεν βλεπω σημαδια που να δειχνουν προς μια τετοια κατευθηνση.
O ανταπτορας της σελας-παλουκοσελο, φανταζομαι πως ειναι αυτος
http://www.theoldbicycleshowroom.co.uk/brooks-saddle-spares-186-c.asp
Τα παλια παλουκοσελα πολλες φορες δεν ειχαν ενωμενη την υποδοχη που κρατιοταν η σελα. Κατι τετοιο ειναι πολυ ευκολο να αντικατασταθει. Αυτο πιθανα γινοταν γιατι υπηρχε μεγαλη ποικιλια σε τυπους σελων και ραγων.
Παρομοια κατασκευη χρησιμοποιει και το brompton με το pentaclip ,αν θυμαμαι καλα, που ειναι ακριβως ενας τετοιου τυπου ανταπτορας (καλης ποιοτητας και μικρου βαρους)
Μηπως μπορει ο dapostol να μας προμηθευσει με μερικες ακομα φωτο;
Επισης ειμαι και εγω περιεργος να μαθω τι και γιατι θελει ο φιλος dapostol να κοψει...
This thread is nice!![](/sites/default/files/smileys/yes.gif)
Το παλουκόσελο είναι κάπως έτσι με διάμετρο 254 mm (1 inch)και ύψος περίπου 300 mm.
http://www.theoldbicycleshowroom.co.uk/gunn--co-traditional-alloy-saddle...
Επειδή μέσα στο σωλήνα μπαίνει το ελάχιστο δυνατό και δεν δίνει αρκετό περιθώριο για ρύθμιση ύψους σκέφτομαι να το κόψω από το κάτω μέρος προκειμένου να έρθει στα μέτρα μου.
Oταν λες μπαινει το ελαχιστο δυνατο τι εννοεις; Χωρις να εχω κανει επιστημονικη μετρηση(διαφορα υλικα και τυποι κατασκευης), νομιζω οτι αν δεν μπαινει περιπου 10 εκατοστα+ δεν μπορει να κρατησει το βαρος ενος ανθρωπου. Τα περισσοτερα εχουν σημαδι min. insertion.
Τι το εμποδιζει και δεν μπαινει πιο μεσα;
Αν ειναι η βιδα, τοτε μαλλον υπαρχει καποιου τυπου προβλημα. Ισως να πρεπει να ξεδιδωθει, και να μπει το παλουκοσελο, και μετα να ξαναβιδωθει, οποτε το συστημα της ενωσης του πισω τριγωνου με την βιδα να ντουμπλαρει και ως συστημα συγκρατησης παλουκοσελου.
Μηπως ειναι κατι μεσα στον σωληνα και το εμποδιζει; (βρωμια, σκουρια, καποιο αντικειμενο;)
Μηπως εχει φαει κανενα χτυπημα ο σωληνας και λογο παραμωρφωσης δεν μπαινει;
Γενικα παντως ειναι μπορεις να εισαι αισιοδοξος. Το προβλημα με τα παλια παλουκοσελα και τους παλιους σκελετους ειναι οτι δεν ΒΓΑΙΝΟΥΝ...
οχι οτι δεν μπαινουν....
Επισης στο ταξιδι που αρχισες (αν δεν το ξερεις ηδη) το σιτε http://www.sheldonbrown.com/stuck-seatposts.html ειναι ο καλυτερος οδηγος που υπαρχει για ολα σχεδον τα θεματα.
εμενα γιατί μου μοιάζει να έχει αντικατασταθεί βίδα με άλλη στο πέρασμα του χρόνου και μάλλον πιο μακριά διάμετρος..???
Οταν λεει οτι το παλουκοσελλο μπαινει το ελαχιστο δυνατο, εννοει πως σκονταφτει(βρισκει, χτυπαει, εμποδιζεται)πανω στη συγκεκριμενη βιδα, η οποια στερεωνει τα (ξεκολλημενα) seat stays κοντα στην κορυφη του σωληνα σελλας(seat tube). Αυτη η βιδα, εχει τοποθετηθει εκ των υστερων(και οχι απο τον κατασκευαστη) και σε λαθος σημειο(στη μεση ακριβως του seat tube), για να λυσει (εσφαλμενα) το προβλημα των ξεκολλημενων seat stays.
Εξ' αλλου, ποτε, και κανενας κατασκευαστης, δεν στηριξε τα seat stays, με βιδα η οποια περναει απο τη μεση του seat tube.
Οι κατασκευαστες που το εκαναν αυτο(οι περισσοτεροι απο τις αρχες του αιωνα μεχρι τη δεκαετια του "60),στηριξαν τα seat stays με βιδα σε ειδικη βαση, πισω ακριβως απο το seat tube, και οχι απο τη μεση του, χωρις να επηρεαζεται η τρυπα οπου μπαινει το παλουκοσελλο.
Εξ αλλου, το παλουκοσελλο, οπως σωστα αναφερθηκε, πρεπει να μπορει να μπει μεσα στο seat tube, τουλαχιστον 7-10 cm, διαφορετικα θα σπασει, ειτε το παλουκοσελλο, ειτε ο σκελετος.
Το παλουκοσελλο, εχει την κλασσικη διασταση/διαμετρο μιας ιντσας,(1"= 25.4mm). Ανταπτορα για τη σελλα, βρισκει κανεις παμφθηνα, σε οποιοδηποτε ποδηλαταδικο/συνεργειο ασχολειται και με παλια ποδηλατα.
Αυτό το θέμα με απασχολεί κι εμένα καθώς και το γεγονός ότι και τα seatstays και ο κάθετος έχουν τέτοιο φινίρισμα που δεν μπορείς να καταλάβεις αν παλιότερα ήταν συγκολλημένα και επισκευάστηκαν με αυτό τον τρόπο.
εχεις δικιο πως να μπει το παλουκοσελλο με αυτη τη βιδα περασμενη στο σωληνα;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;αλλα παλι στη φωτογραφια δεν δειχνει να εχει σπασει καμια κωληση ουτε τιποτα αγριαδες πουθενα.Περιεργο πραγματι ρε παιδια δε βγαζω νοημα.Με τρωει και η απορια αν πχ εμενα μου εσπαγε στο συγκεκριμενο σημειο θα ηταν ευκολοτερο να του κανω ενα κωλημα με τσιμπιδα οξυγονοκωληση η κατι αλλο απο το να ανοιξω τρυπα.Θα επρεπε να παει ολο σε σταθερο δραπανο και να περασει στο κεντρο και απο τα τρια κομματια που συγκρατει.Δε βγαζω ακρη ειμαι περιεργος να δω τι παιζει εκει βαζει διαφορα ο νους μου αλλα ολα και καπου σκονταφτουν,Αν παντως καποιος μπορει να δωσει απαντηση θα ηταν καλο
έχω ένα "διπλοσκελετο" mpismark για αναπαλαίωση είναι στις αρχές του εξήντα στην αποθήκη με ίδιο περίπου σύστημα θα το βγάλω αύριο fotoo μπαs και βγάλουμε άκρη
Ειναι πραγματι περιεργη η θεση της τρυπας.
Δεν βλεπω ουτε σημαδια βλαβης, ουτε σημαδια διωρθωσης. (κολλησεις,διαφορες στο χρωμα κλπ)
Ειναι ΑΠΙΘΑΝΟ να χαλασει εκει ενας σκελετος cro-mo
Ειναι δυσκολο, καποιος να πηγε να τον διωρθωσει ετσι.
Μια κολληση θα ηταν πολυ πιο απλη, ευκολη και πιο "ευπρεπης"
Το γεγονος οτι το τελειωμα των seatstays ειναι "καθαρο",clean cut, τετραγωνισμενο,πλακουτσωτο και οχι εφαπτωμενο καλα στο seattube, οπως και η απουσια σημαδιων απο κολλησεις, για μενα παραπεμπουν μαλλον οτι η αρχικη κατασκευη ηταν με βιδα, που πιθανα να αλλαχτηκε στην πορεια με αλλη λαθος διαστασης.
Στην θεωρια της αλλαγμενης βιδας, συνηγορει και το γεγονος οτι η βιδα του seattube, ειναι πολυ περισσοτερο σκουριασμενη.
Ισως αν λυθει σε εκεινο το σημειο η βιδα και δειξει το χρωμα αν δεν ειναι ξαναβαμμενο το ποδηλατο,η μεσα στον στο σωληνα φαινεται κατι που να βοηθα;;;
http://img839.imageshack.us/img839/2562/biked.jpg
Φυσικα και υπηρχαν (και υπαρχουν σε ρεπλικες και σε ρετρό) βιδωτα καλάμια στο πλαίσιο...ΟΧΙ ομως με διαμπερή τρυπα στον καθετο και στο παλουκόσελλο αντίστοιχα!
Τωρα που ειναι ακομα νωρις, πριν μπεις στα εξοδα αμμοβολων-βαφων, το πηρουνι το ελεγξες αν ειναι ισιο?
Οχι τιποτε αλλο, αλλα αν το βαψεις, θα ειναι δυσκολο να ισιωθει χωρις ζημια...
Οσο για την περιφημη βιδα, ενας τροπος υπαρχει να δεις τι συμβαινει:
Την βγαζεις, και βλεπεις. Ειναι οντως τα seat stays ξεκολλημενα? Αν ναι(το πιθανοτερο), κι αν η τρυπα της βιδας δεν εχει καταστρεψει/εξαφανισει το σημειο της κολλησης, κοιτωντας στο σημειο επαφης μεταξυ seat stays και seat tube(αφου τα απομακρυνεις λιγο μεταξυ τους), ισως μπορεσεις να προσδιορισεις το ειδος/τροπο κολλησης.
Αν εχει υπολειμματα καποιου ειδους μπρουντζοκολλησης/ασημοκολλησης, τοτε η κολληση που εσπασε ηταν τετοια.
Αν ομως η συγκολληση ειχε γινει με τη μεθοδο της ηλεκτροποντας(ευτελη, γρηγοροτερη και οικονομικοτερη λυση), τοτε τα σημαδια θα ειναι μαλλον αμυδρα, ισως ανυπαρκτα.
Ο πιο ανθεκτικος, ευπαρουσιαστος, και ευκολος τροπος να το κολλησης τωρα, ειναι ειτε η κλασσικη μπρουντζοκολληση, ειτε η μεθοδος TIG.
Παντως, κι εφ'οσον η κουρσα ηταν του πατερα σου, δε χανεις τιποτε να τον ρωτησεις για το ιστορικο της...αν φυσικα αυτο ειναι δυνατον.
Τελος παντων, αν δεν υπηρχαν ισχυροι συναισθηματικοι λογοι, εγω θα το ξανασκεφτομουν το ολο εγχειρημα...