Ανακατασκευή-μετατροπή Peugeot PE41

13 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Yannis7
Απών/απούσα

Έχω ένα παλιό ποδήλατο Peugeot PE41. Στην προσπάθειά μου να το καθαρίσω έλυσα και το παραμικρό εξάρτημά του. Το έκανα βίδες. Και μου ακούγεται ωραίο σαν ιδέα να αντικαταστήσω τα περισσότερα από τα εξαρτήματά του ώστε να πάρει μια νέα, πιο αξιόλογη μορφή και να είναι πιο λειτουργικό. Με προβληματίζουν όμως κάποιες σημαντικές λεπτομέρειες. Θα μπορούσε κάποιος να με βοηθήσει σχετικά με αυτά που θέλω να κάνω, όπως φαίνονται παρακάτω;
• Θέλω να βάλω καινούριο δισκοβραχίονα. Τώρα έχει μονόφυλλο, με πείρους, θέλω όμως να αυξήσω τις ταχύτητες του ποδηλάτου, οπότε θα βάλω έναν δίφυλλο. Για το σκοπό αυτό πρέπει να αντικαταστήσω τη μεσαία τριβή και τον άξονα ή μόνο τον άξονά της; Η μεσαία τριβή έχει γαλλικό σπείρωμα και είναι επιφανειακά φθαρμένη από τη χρήση. Ο νέος δισκοβραχίονας θα είναι σύγχρονος, όχι με πείρους.
• To headset που φοράει είναι και αυτό με γαλλικό σπείρωμα. Λειτουργικό, αλλά φθαρμένο επιφανειακά από τη χρήση.
• Εμπρός και πίσω σαζμάν ταχυτήτων. Το μπροστά θα μπει για να υποστηρίζει το δίφυλλο δισκοβραχίονα και το πίσω θα αντικατασταθεί επειδή το υπάρχων είναι για 3 ταχύτητες και θέλω να έχει 6.
• Τα γρανάζια των πίσω ταχυτήτων είναι 3 και θέλω να βάλω 6. Θα χωρέσει στο σκελετό του ποδηλάτου;
• Τα στεφάνια των τροχών είναι ISO/ERTO 37-584 (650*35B). Δε γνωρίζω αν μπορώ να βρω καινούρια σε αυτή τη διάμετρο. Αυτά που φοράει όμως, είναι φθαρμένα από τη χρήση.
• Πετάλια, τιμόνι, φρένα, μανέτες φρένων, λεβιεδάκια ταχυτήτων, λασπωτήρες, σαμπρέλες, ελαστικά.
Ουσιαστικά κρατάω μόνο το σκελετό. Αξίζει οικονομικά να κάνω τόσες αλλαγές σε ένα τέτοιο ποδήλατο ή θα ήταν καλύτερο να αγοράσω ένα φθηνό καινούριο; Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
 

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
5
Μέση αξιολόγηση: 5 (1 ψήφος)
johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

Sheldon Brown

Καλησπέρα!

 Μιά σύντομη επισκόπηση των διαφορών

https://www.sheldonbrown.com/velos.html?utm_content=...(link is external)

 Τα Γαλλικά, έχουν κάποιες παραξενιές γενικά, έναντι άλλων, της αντίστοιχης περιόδου. Αν σου κάνει, το θέλεις και αντέχεις, πιστεύω αξίζει να κάνεις κάποιες μικρές θυσίες, κυρίως σε χρόνο

Στο ταξίδι αυτό, θα μάθεις πολλά! Πιό πολύ, παρά ποτέ, το Ιντερνετ μας δίνει γνώσεις και ικανότητες για ένα τέτοιο εγχείρημα! Σίγουρα (στην θέση σου) θα αντικαθιστούσα τον δισκοβραχίωνα να φύγουν τα βάσανα, οι σφήνες κυρίως.  Απο κει και πέρα, αν δεν έχεις τρομερές απαιτήσεις / δεν πας σε τιτανοτεράστιες ανηφόρες, ίσως μιά λύση θα ήταν να κατέληγες σε έναν συμβιβασμό

να το κάνεις "όπως ήταν", αλλα χωρίς σφήνες. Υπάρχει αγορά πρωτογενής,  ebay μεταχειρισμένων, κλπ.  Aκόμα και κλειστού τύπου μεσαία τριβή, απο VElo orange. Oτι κι αν διαλέξεις, εύχομαι...

Καλές, Γαλλικές βόλτες !   (όχι μόνο σπειρώματα! χα χα!  ποδηλατοδιαδρομές εννοώ!

  https://freshtripe.co.uk/velo-orange-grand-cru-frenc...(link is external)

 Αυτή έχει επτά διαφορετικά μήκη

https://velo-orange.com/collections/bottom-brackets(link is external)

 Είναι πιστεύω μιά καλή αρχή. Απλά είναι τα μεταφορικά, η υπομονή που πρέπει να έχεις, δηλαδή εξαρτάται απο το πόσο θέλεις να το αλλάξεις και τι να κάνεις με το Γαλλικό αυτό Άτι ! (το οποίο μπορεί να μετατραπεί κατα κάποιο τρόπο σε Κούρσα Πόλης- όπλο στη σημερινή κρίση! )

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

https://www.peugeotshow.com/images/1972_6.gif

 Τω καιρώ εκείνω, του Bike boom, η ζήτηση ήταν πολύ μεγάλη και δεν προλαβαίνανε να στέλνουνε ποδήλατα σε όλο τον πλανήτη οι Γάλλοι. Παρ΄ όλα αυτά, υπήρχε μιά τεκμηρίωση, ένα πλαστικό άσπρο αυτοκολλητάκι, που έδειχνε, ποιό ακριβώς μοντέλο είχες. Βέβαια αυτό απο μόνο του, δεν φτάνει, επειδή έχουν περάσει πολλά χρόνια ...και όλο και κάποιος μπορεί να έχει αλλάξει κάτι πάνω του. Μπορεί ακόμα και να έμεινε ακίνητο, που λέει ο λόγος. Πάντως η θεωρία λέει οτι αν έχει τρία πίσω γρανάζια, τότε το άνοιγμα των ψαλιδιών θα είναι το πολύ 120-126 χιλιοστά. Οπότε, αν χωρέσει το εξάρι πίσω...πως θα έχεις σωστό chain line με διπλό μπροστά δίσκο? οι εμπειρότεροι μπορούν να σου πουν λεπτομέρειες, ενώ δεν θα ήταν άσχημη ιδέα να έμπαινε ένα πολιτικό, ήρεμο συστηματάκι πίσω, εσωτερικών ταχυτήτων, με τα καλά του και τα κακά του! αν χωράει βεβαίως βεβαίως. Θα του δώσει μεν περισσότερο βαρος, αλλα θα πιάσει παλι, τον cummute χαρακτήρα της εποχής του

Athws
Απών/απούσα

Ελπίζω να μην το πείραξες το ποδηλατάκι. Με το 1/3 των χρήματων που θα έδινες παίρνεις καινούργιο και σου μένει και αυθεντικό..

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

Συμφωνώ. Καλύτερα να έμενε όπως είναι

Καλές πεταλιές σε όλους!

Yannis7
Απών/απούσα
johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

Αν είναι εύκολο να ανεβάσεις μιά σημερινή φωτογραφία, με την κατάσταση "όπως είναι". Τα στεφάνια είναι σιδερένια, άρα πολύ βαριά. Μιά πρώτη, βασική αλλαγή θα ήταν να έβρισκες

αλουμινένια, έστω και με απλό πάτο. Υπάρχουν και διπλόπατα, πάλι ελαφρύτερα απο τα τωρινά.

Yannis7
Απών/απούσα

Το σκελετό δεν τον έχω σε φωτογραφία. Είναι στην αποθήκη, κάποια στιγμή θα τον φωτογραφίσω. Έχω όμως όλα τα τμήματα που έλυσα. Τα στεφάνια είναι Rigida 26*1 ½*1 3/8 (650*35Β). Δεν βρίσκω τον τρόπο να ανεβάσω τις φωτογραφίες που έχω αποθηκευμένες στον υπολογιστή...

 

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

Εντάξει, καλά το πας!    Απο το Iso/etrto βγαίνει άκρη, επειδή το σύστημα αυτό, έβαλε τέλος στην ομιχλώδη, παλιότερη κατάσταση με τα b και C του ελαστικού. Π.χ. λέγανε παλιά οι...εγωϊστές! (δεν είναι απαραίτητα θέμα κράτους! χααχα! )  700 c και ήταν ένας... φλου ορισμός, (οτι μπορούσες να βάλεις 23mm ελαστικό, 24, 25 και λοιπά...

Yannis7
Απών/απούσα

Θα μπορούσε κάποιος να μου εξηγήσει αν και πώς μπορώ να ανεβάσω φωτογραφίες; Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα
Yannis7
Απών/απούσα

Δε βρίσκω δυστυχώς κάπου το πεδίο «Συνημμένα αρχεία»...

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

Υπάρχουν δύο  τρόποι, απο όσο κατάλαβα. Ο ένας είναι να επεξεργαστείς το αρχικό σχόλιο και ο άλλος είναι (αν θέλεις να εμφανιστεί μία ή περισσότερες φωτογραφίες μέσω συνδέσμου, να πας..    https://photobucket.com/     . Εκεί, φτιάχνεις έναν λογαριασμό χρήστη, και η φωτογραφία που θα ανεβάσεις, μετασχηματίζεται στην ουσία σε όλους εμάς (τους άλλους), ως link. Ως σύνδεσμος δηλαδή απλός

contact