Αναπαλαίωση Ideal Safari δεκαπενταετίας

16 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Dim Daf
Απών/απούσα

Καλησπέρα σε όλο το forum!

Συνεπαρμένος-ενθουσιασμένος από όλες τις προσπάθειες αναπαλαίωσης που παρατίθενται σε αυτό το topic, αποφάσισα και εγώ με τη σειρά μου να αναβιώσω το παλιό μου Ideal που είχα στην πρώιμη εφηβία μου.

Καταθέτω και εγώ λοιπόν την προσπάθειά μου, η οποία ελπίζω να λειτουργήσει σαν οδηγός για αυτούς που έχουν τη θέληση, το μεράκι και κυρίως το χρόνο να βάλουν περισσότερη προσωπική εργασία στη διαδικασία αναπαλαίωσης.

Το ποδήλατο πριν ήταν αυτό:
ideal before 1
ideal before 2

Οι φθορές αφορούσαν κυρίως τη βαφή του σκελετού, καθώς υπήρχαν πολλές:
frame before 1
frame before 2
frame before 3
frame before 4
frame before 5
frame before 6

Πέρα από τις αισθητικές φθορές υπήρχαν και λειτουργικές, αφού τα γρανάζια του δισκοβραχίωνα είχαν σχεδόν φαγωθεί, τα λεβιεδάκια του εμπρός ντεραγιέ δεν λειτουργούσαν, όπως επίσης και τα φρένα ήταν αναποτελεσματικά, κυρίως για το βάρος ενός ενήλικα πια.

Προηγήθηκε η διάλυση του ποδηλάτου.Να επισυμάνω ότι η αφαίρεση του δισκοβραχίωνα και του πηρουνιού έγινε σε ποδηλατάδικο.

Πριν καν ξεκινήσω αυτό που με προβλημάτιζε κυρίως ήταν η αφαίρεση του παλαιού χρώματος.

Μετά από διάφορα πειράματα και πείσμα καθώς δεν ήθελα να το πάω σε κάποιον για αμμοβολή (δεν ήταν οικονομικό το θέμα, απλά ήθελα να ασχοληθώ προσωπικά), κατέληξα στο να χρησιμοποιήσω τα παρακάτω εργαλεία/αναλώσιμα:
tools

1. Γυαλόχαρτο ψηλό και χοντρό για ηλεκτρικό τριβείο (μην με ρωτήσετε νούμερα)
2. Ηλεκτρικό δράπανο με διάφορα συρμάτινα βουρτσάκια
3. Διαβρωτικό χρώματος για τα δύσκολα σημεία
4. Πινέλο για την εφαρμογή του διαβρωτικού
5. Ηλεκτρικό τριβείο
6. Υπομονή

Ξεκίνησα πρώτα από τα σημεία ενώσεων του σκελετού:
paint removal 1
paint removal 2
paint removal 4
paint removal 5

Το σβουράκι χρησιμοποιήθηκε στις ενώσεις, ενώ το τριβείο στους σωλήνες.

Να αναφέρω εδώ ότι είχα την τύχη να εργάζομαι σε εργοστάσιο που διέθετε φούρνο ηλεκτροστατικής βαφής, στο οποίο έγινε και η βαφή.

Αφού λοιπόν ολοκληρώθηκε η αφαίρεση του χρώματος (1 γεμμάτο Σαββατοκύριακο), το ποδήλατο πριν μπει στο βαφείο και αφού καλύφθηκαν τα σημεία που δεν έπρεπε ναβαφτούν, το ποδήλατο ήταν έτσι:
before paint

Κάτω δεξιά φαίνεται και το κουτί της πούδρας. Η επιλογή έγινε από δειγματολόγιο της Inver με χρώματα εξωτερικού χώρου.

Το ποδήλατο μετά τη βαφή και την τοποθέτηση του νέου δισκοβραχίωνα:
after 1
after 2
after 3

Βρέθηκαν και τα αυτοκόλλητα από vector αρχείο από το internet, το λογότυπο safari βγήκε με δική μου γραμματοσειρά και κόπηκαν σε βυνίλιο.

Το τελικό αποτέλεσμα μετά και τη συναρμολόγηση με καινούρια ως επι το πλείστον ανταλλακτικά αγορασμένα κυρίως από εξωτερικό:
final 1
final 2
final 3
final 4
final 5
final 6
final 7

Ελπίζω να το χαρήκατε!

ΣυνημμένοΜέγεθος
Image icon DSC07791.jpg529.14 KB
Image icon DSC07792.jpg790.47 KB
Image icon DSC07813.jpg461.82 KB
Image icon DSC07814.jpg400.72 KB
Image icon DSC07815.jpg448.75 KB
Image icon DSC07818.jpg372.71 KB
Image icon DSC07819.jpg432.31 KB
Image icon DSC07820.jpg474.07 KB
Image icon DSC07810.jpg503.33 KB
Image icon DSC07823.jpg478.56 KB
Image icon DSC07824.jpg447 KB
Image icon DSC07826.jpg406.84 KB
Image icon DSC07827.jpg332.19 KB
Image icon Photo 17-7-12 11 51 44 π.μ..jpg445.02 KB
Image icon DSC07834.jpg473.98 KB
Image icon DSC07835.jpg452.1 KB
Image icon DSC07836.jpg433.21 KB
Image icon DSC06073.jpg605.46 KB
Image icon DSC06074.jpg533.65 KB
Image icon DSC06075.jpg591.49 KB
Image icon DSC06076.jpg488.95 KB
Image icon DSC06077.jpg530.99 KB
Image icon DSC06078.jpg517.74 KB
Image icon DSC06079.jpg608.03 KB
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
solistas
Εικόνα solistas
Απών/απούσα

βασικα δεν καταλαβα, αυτό ειναι το πριν ή το μετα?

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Όχι ότι ήθελε τόση δουλειά στο χρώμα, μια χαρά ήταν το
αρχικό του αφού ήταν πολύ καλά αποθηκευμένο. Το γκρι
είναι γενικά σκότωμα σαν χρώμα καθώς δεν διαφέρει και
πολύ από το χρώμα του σκελετού μετά την αμμοβολή/τρίψιμο.

Το αυτοκόλλητο του κάθετου πως και δεν το ξαναέβαλες;

Καλά χιλιόμετρα πάντως :)

solistas
Εικόνα solistas
Απών/απούσα

Άκυρο το προηγούμενο ποστ...

Πολύ καλή δουλειά, μπραβο!
Αν και για μένα τα 26άρια στην πόλη πρέπει να καταργηθούν,
το paintjob ειναι πολύ καλο!

traxbiker
Απών/απούσα

Ωραίο φίλε μ'αρέσει.Κι το χρώμα είναι ωραίο.
Απο περιέργεια πόσο σου κόστισε συνολικά;Βλέπω ότι έχεις αλλάξει και αρκετά εξαρτήματα.
Καλές βόλτες

Dim Daf
Απών/απούσα

Σίγουρα δεν είχε σκουριές. Αν ήταν σε άθλια κατάσταση δεν θα έμπαινα καν στον κόπο.

Όσο για την απορία σου στο κάθετο να με συγχωρείς αλλά, διακρίνω μια δόση ειρωνίας.

Dim Daf
Απών/απούσα

traxbiker wrote:
Ωραίο φίλε μ'αρέσει.Κι το χρώμα είναι ωραίο.
Απο περιέργεια πόσο σου κόστισε συνολικά;Βλέπω ότι έχεις αλλάξει και αρκετά εξαρτήματα.
Καλές βόλτες

Ευχαριστώ! Μόνο τα εξαρτήματα (γιατί η βαφή δεν μου κόστισε τπτ σχεδόν) μου βγήκε περίπου μια 200άρα ευρώ.

Συνοψίζοντας άλλαξα:
Δισκοβραχίωνα
Λεβιεδάκια ταχυτήτων
Μανέτες
Δαγκάνες
Ζάντες
Τιμόνι
Χερούλια

hidefnick
Εικόνα hidefnick
Απών/απούσα

Αν και με σύγχρονα ανταλακτικά, ωραίο!!!

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Απλά επειδή σε αυτά τα αυτοκόλλητα είναι όλες οι
πληροφορίες για το σκελετό και επειδή ζορίνται
οι πιο μετά από εμάς να τα βρουν, για αυτό και
η απορία μου.

Candlemass
Εικόνα Candlemass
Απών/απούσα

Πολύ ωραίος!!!!

Και το χρώμα μ' αρέσει και το αποτέλεσμα!

Επειδή θέλω να κάνω κάτι παρόμοιο, μπορείς να μου στείλεις σε πμ τα λογότυπα σε vector που βρήκες καθώς και τα links από τα ανταλλακτικά, αν δε σου κάνει κόπο; Ευχαριστώ!

Dim Daf
Απών/απούσα

Για όποιον ενδιαφέρεται μπορεί να κατεβάσει το λογότυπο ideal από εδώ

https://dl.dropbox.com/u/89528024/logo_ideal.pdf

Ironman1_GRE
Απών/απούσα

Καταπληκτική δουλειά!
Πραγματικά αγνώριστο !

Έχω το ίδιο ποδήλατο ακριβώς! Δε θα το αναγνώριζα αν δεν είχες περάσει τα γνήσια αυτοκόλλητα!

Θα ήθελα να κάνω και το δικό μου, όμως δεν μπορώ να το αποχωριστώ ούτε μια μέρα τώρα που ξέρω την αξία του (το στερήθηκα αρκετά κάποτε και από τότε δεν το αφήνω με τίποτα!!!).

Θα ήθελα τη συμβουλή σου σε μερικά θέματα για την ανακατασκευή, όπως π.χ. πόσο καιρό σου πήρε, πόσες ώρες δούλευες την ημέρα, κλπ.

Αν μπορείς κάνε ένα pm να μη ενοχλούμε το forum.

Σε ευχαριστώ και πάλι συγχαρητήρια!

kamnisenmaki
Απών/απούσα

πολύ καλή δουλειά... μας ενθαρύνει να κάνουμε και εμείς το ίδιο....

raftopoua
Απών/απούσα

Γεια σου φίλε μου,

Πολύ ωραία δουλειά έκανες!
Θα ήθελα και εγώ το αυτοκόλλητο της ideal αλλα δεν μπορώ να το δω στο dropbox.
Μήπως υπάρχει άλλος τρόπος να το στειλεις?

vagz
Απών/απούσα

raftopoua wrote:
Γεια σου φίλε μου,

Πολύ ωραία δουλειά έκανες!
Θα ήθελα και εγώ το αυτοκόλλητο της ideal αλλα δεν μπορώ να το δω στο dropbox.
Μήπως υπάρχει άλλος τρόπος να το στειλεις?


...κ εγώ θα το ήθελα, αλλά επίσης δεν το 'βλέπω'...
αν δεν σου κάνει κόπο ανέβασέ το πάλι, ευχαριστώ.

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

 Πράγματι στον κάθετο αναγραφόταν όλη η ουσία. Σύμφωνα με τον κατάλογο της εποχής, διαβάζαμε

" Cr - Mo  4130 Main Τubes,  Hi Ten other tubes / fork,  Shimano Stx 21 speed Drivetrain

Grip shift Srt 400 Shifters, Vuelta "Eagle" Double wall alloy rims    "

https://freeimage.host/i/dWIrgJs

Ανθεκτικό πλαίσιο, οικονομική επιλογή σωλήνων ... ένας χιλιομετροφάγος,  αν όχι με dna Ελληνικό, τουλάχιστον συναρμολογήθηκε στην Πάτρα

 Πιστεύω όμως πως  δαπανήθηκε άσκοπα χρόνος και υλικό. Τα Ιντεάλ εκείνης της εποχής, τα βλέπουμε ακόμα και σήμερα, σχεδόν άθικτα με ποιοτική βαφή, άντεξαν τον ήλιο και την πολυκαιρία. Μπορεί να είναι ιδέα μου, αλλα το αναφέρω επειδή ενδιαφέρομαι κυρίως για αυτά τα μοντέλα (ΑtB, all terriain bikes ) Ηταν αντίγραφα των Trek 970  930

ή των Specialized Stumpjumber και πλήθους άλλων, σε βαθμό που ποτέ δεν καταλάβαινες ποιός αντέγραψε ποιόν!

 Δεν υπήρχε πρωτότυπο εδώ που τα λέμε. Για λόγους κόστους, τα πλαίσια παρήχθησαν κυρίως στην Ταιβάν. Επίσης, σύμφωνα με τον κατάλογο πάντα

Safari ήταν γραμμένο με κάποια Απω- Ανατολίτικη γραμματοσειρά, ενώ επέλεξες ένα letraset που χρησιμοποιήθηκε απο τις Ηπα, στον πόλεμο του Βιετνάμ (willy s jeep κλπ για όσους ασχολούνται και με τον πλαστικομοντελισμό). Mπορεί ακόμα ακόμα, να άλλαξε ο κατάλογος μεταγενέστερα, αλλα κάπου μπερδεύτηκα κι εγώ όπως κι ο φίλος πιό πάνω, στο πως ήταν πριν και πως έγινε μετά. Δεν βλέπουμε δηλαδή κάποια ουσιαστική μεταβολή. Μου φαίνεται οτι το άσπρο χρώμα είναι το καλύτερο! δεν το πιάνει ο ήλιος, δεν ξεθωριάζει κλπ, αν και δεν είμαι ειδικός, βαράτε με ελέυθερα !     Αστοχη απ όσο κατάλαβα, ήταν η επιλογή νεότερου αυτοκόλλητου ή βαφής στο κούτελο. Αφού το ποδήλατο είναι του 1995, γιατί να αλλάξει η Ιστορία?!??

δεν είναι άσχημο όμως έτσι όπως το έκανες τελικά. Καθείς με τα όπλα του! όλοι οι καλοί χωράνε! Τα καλά ποδήλατα και με ένα χάδι μόνο, επανέρχονται, αλλα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας και την οικονομία πόρων, το περιβάλλον, την δαπάνη σε χρόνο, χρήμα και έρευνα. Με τα χρήματα αυτά, μπορούσες να πάρεις κάτι καινούριο. Δεν πειράζει όμως, τούτο το χόμπυ μας χωράει όλους. Μηχανικούς, γραφίστες, εργάτες, υπαλλήλους, αφεντικα΄, οι πάντες όλοι χωράνε στην Ποδηλατρεία!  ολοι προσφέρουν, σύμφωνα και με τις δικές τους, ατομικές επιλογές. Δεν μπορώ να σου πω εγώ τι είναι σωστό για μένα, αλλα σίγουρα η πόσβαση στο Ιντερνετ, μας βοηθάει απο το να μην πέφτουμε στην παγίδα "ποδήλατο Μπεν Χουρ"

(σε εκείνη την ταινία, ο Μύθος λέει οτι βλέπαμε αρματοδρόμους / το 50 μετά Χριστόν !   /  να φοράνε ρολόγια χειρός !     )

Επίσης για τους πολύ ψείρες, σαν κι εμένα, καλή ιδέα θα ήταν να βρισκόταν η (ολοένα και πιό σπανιούμπα ) "σωστή " σειρά, που ήταν φουλ σιμάνο, stx νομίζω ή stx rc, χωρίς να αποκλείεται το ενδεχόμενο να βάλεις κάτι καλύτερο και πιό κοντά στην εποχή του βρε παιδί μου !  (ξαναβαρέστε με! )  Το θέμα new old stock, το μάθαμε και μας έμαθε !

Συγχαρητήρια για την προσπάθειά σου!  το θέμα είναι να τσουλάνε τα ποδήλατα και εμείς να χαιρόμαστε την ξεγνοιασιά που μας προσφέρουν, ασχέτως ράτσας, μοντέλου ή κατασκευαστή

καλές βόλτες εύχομαι, αν και καθυστερημένα!