Σε προιγουμενο topic ειχα μιλησει για ενα πληρες restoration στη κουρσα Peugeot που εχω.
Ενα μερος που ειχε παραμεληθει και εχριζε προσοχης ηταν τα πεταλια, καθως στο ενα απο'αυτα ειχε στραβωσει ο αξωνας, με αποτελεσμα να εχει μια πολυ ενοχλητικη αισθηση στη βολτα.
Η πρωτη λυση λοιπον ηταν απλα να αντικατασταθουν με καινουρια (που να ταιριαζουν μεν στο στυλ του ποδηλατου). Ελα ομως που τα συγχρονα (9/16") δεν ταιριαζουν στους original δισκοβραχιωνες καθως φερουν για τα πεταλια το παλιο Γαλλικο σπειρωμα (14 x 1.25 mm).
Οποτε ξεκινησε ψαξιμο στο e-bay και ευτηχος βρεθηκε καποιος στη Γαλλια που εχει πληθωρα vintage Γαλλικων ανταλακτικων.
Αγορασα λοιπον ενα σετ 2 ζευγαριων πεταλια LYOTARD ($ 30), το ενα (σετ) σε μετρια εμφανισιακα κατασταση (επιφανιακη σκουρια) αλλα το αλλο σε παρα πολυ καλη, καθως το χρωμιο τους ειναι σχεδον καινουριο.
Τα δικα μου πεταλια λυθηκαν (ΦΩΤΟ 1, 2, 3) καθως επισης και τα αγορασμενα. Ολα τα εξαρτηματα καθαρηστικαν, πρωτα με ενα πανι (να φυγουν τα χοντρα) και κατοπιν με καθαρηστικη βενζινη (Εξανιο) για να φυγουν ολα τα υπολειματα παλιο γρασο, ωστε να διαλεξω τους αξωνες, τα ρουλεμαν και τα παξιμαδια που ηταν στη καλυτερη κατασταση (ΦΩΤΟ 4). Εδω να προσθεςσω και δυο tips:
i) Τα ρουλεμαν τα βαζουμε σε ενα κουτακι απο φωτογραφικο φιλμ μαζι με βενζινη και τα κανουμε σεϊκερ. Ετοιμα καθαρα σε 5 δευτερολεπτα !!! (το καθε πεταλι εχει 21 μπιλιες - 11 στην εσωτερικη και 10 στην εξωτερικη πλευρα)
ii) Οι αξωνες ειναι συμαδεμενοι γιατι το καθε πεταλι βιδωνει στο δισκοβραχιωνα με διαφορετικη φορα. D = δεξι, G = αριστερο.
Σε αυτη τη φαση σκεφτηκα πως τα πεταλια θα ταιριαζουν περισσοτερο βαμενα μαυρα (προσωπικο γουστο) παρα τα original χρωμιωμενα. Οποτε αποφασηστικε οτι το ενα ζευγος θα βαφωταν και κατα προτιμηση ΟΧΙ αυτο με το καθαρο χρωμιο (τα κραταμε για ρεζερβα η προς πωληση) αλλα καποιο απο τα αλλα, τα σκουριασμενα. Καλο ειναι να τονισουμε εδω οτι η βαφη κατυθειαν πανω σε χρωμιο ειναι δυσκολη γιατι δεν "πιανει" πανω. Οποτε και γι'αυτο το λογο τα σκουριασμενα ηταν καλυτερη επιλογη. Τρηφτικαν λοιπον πρωτα με χοντρο και μετα με πιο λεπτο γυαλοχαρτο ωστε να φυγει η σκουρια ΚΑΙ να "αγιρεψει" οποια καθαρη επιφανεια ειχε μεινει. Περαστικαν με 2 χερια ασταρι, 4-5 χερια μαυρο ματ χρωμα και στο τελος για αντοχη και προστασια 2 χερια βερνηκι (ΦΩΤΟ 5, 6).
Αφου τα αφησα να στεγνωσουν καλα-καλα, τουλαχιστον 2 μερες, ειχαμε την συναρμολογηση (ΦΩΤΟ 7, 8) προθετοντας αρκετο γρασο(προτιμησα το Heavy Duty WHITE GREASE Lithium της Cyclo). Ειναι σε φιαλη σπρεϊ και βολευει πολυ στην εγαρμογη.
Το τελικο αποτελεσμα πανω στο ποδηλατο στις ΦΩΤΟ 9, 10, 11
Το καλο ειναι πως απο τη διαδικασια μου περισσεψε ενα ακομη σετ (αυτο σε αριστη εμφανησικα κατασταση) και αρκετα εξαρτημα για ανταλακτικα. Οποιος χρειαζεται βοηθεια η καποιο ανταλλακτικο με προθημια στη διαθεση σας.
Ετσι μπράβο,παίδες.
Υπάρχουν ακόμα άτομα με μεράκι για σωστή και χωρίς βιασύνη δουλειά.
Σε ζήλεψα για μιά στιγμή και σίγουρα με έκανες να σιχαθώ την ρημάδα την τσαπατσουλιά μου.Τα έχω σακατέψει τα κακόμοιρα τα ποδηλατάκια μου,έχουν αναστενάξει απο τις αστραπιαίες αλλαγές.
εύγε νεαρέ μου :D
για να πιάσει το χρώμα πάνω από το χρώμιο, πέρασέ τα δυό τρεις φορές με διαβρωτικό (remover). Φυσικά θα το καθαρίσεις πρίν τη βαφή.
Την διεύθυνση του τύπου στην Γαλλία, μήπως μπορείς να την στείλεις στο mail μου σε παρακαλώ;
Ενδιαφέρομαι για το Safari που έχω.
Επειδή φεύγω αύριο και θα λείψω αρκετά, ο μόνος σίγουρος τρόπος να το ξαναβρώ, είναι να την στείλεις σε rlfoskolos@ yahoo.gr
Ευχαριστώ.
Δεν ξέρω αν το χρώμα τελικά θα "κάτσει" για πάντα πάνω στα πετάλια αυτά και δεν θα ξεφτίσει με το καιρό, ( τουλάχιστον στις άκρες, εκεί που πατάει το πόδι), αλλά στυλιστικά κάνει την τεραααάστια διαφορά στο ποδήλατο και απίστευτη αντίθεση με το χρώμα του σκελετού.
Ενημερωτική ερώτηση. Το χρώμα το πέρασες με πινέλο ή με σπρέι;
Κούκλα πάντως το ποδήλατο .. Εύχομαι να το χαίρεσαι και να κάνετε παρέα πολλές πολλές βόλτες..
H αλη8εια ειναι πως κ'εγω περιμενω εκει που πατιεται να ξεφτισει, εξαλου η επιφανεια αυτη ειναι τοσο μικρη που δεν εχει και πολυ σημασια.
Ασταρι, χρωμα, βερνηκι ολα περαστικαν με σπρεϊ.
Άλλη μία άσχετη ερώτηση.. ( και αυτή ενημερωτική γιατί με ενδιαφέρουν τα θέματα με τις μπογιές ... ένα πράγμα lol ). Ηλεκτροστατική βαφή μπορούσαν να γίνουν αυτά τα πετάλια; ( νομίζω ότι αυτές οι βαφές δεν ξεφτάνε με τίποτα).
Να σου πω το σκεφτικα αλλα επειδη ειναι τοσο μικρα σε μεγεθος εκρινα πως δεν αξιζε να μπω στο κοπο. Επεισις πιστευω (χωρις να ειμαι 100% σιγουρος) πως για να γινει ηλεκροστατικη βαφη πρεπει να φυγει ΟΛΟ το χρωμιο πρωτα, δηλαδη να ξεκινησεις απο γυμνο μεταλο.
Δηλαδη θα ηταν ΠΟΛΥ παραπανω κοπος και χρονος, για να εχει ενα αποτελεσμα απλα λιγο καλυτερο... Μια αλλη μεθοδος που θα μπορουσε να γινει (και ειναι η ιδανικη για τετοια μερη) ειναι η "ανοδιωση", αλλα δεν εχω ψαξει ουτε που κανουν και ειληκρινα δεν πιστευω οτι αξιζε να ασχολιθω και τοσο.
και η ανοδίωση στην προκειμένη θέλει βάψιμο από πάνω γιατί θα φύγει
τα πεντάλ μετά το βάψιμο τα δοκίμασες?
Ναι σίγουρα.. έχεις δίκιο. Απλά ρώτησα γιατί έχω ακούσει διάφορα για τις ηλεκτροστατικές βαφές, ( ξέρεις περί αντοχής και ευκολίας στην εφαρμογή, αν φυσικά τις πας σε κάποιον που έχει τον σχετικό εξοπλισμό).
Αυτό για το χρώμιο δεν το ήξερα. Πάντως ήταν πολύ καλή ιδέα να τα βάψεις μαύρα.
Nαι εχω κανει βολτες και ειναι μια χαρα, εξαλου τα σημεια επαφης ειναι τοσο μικρα που ακομα και να ξεβαψουν με τη χρηση, δεν αλλαζει το ΣΥΝΟΛΙΚΟ αισθητικο αποτελεσμα.
απλά παρατήρησα πως οι κώνοι είναι ψωριασμένοι
για αυτό και ρώτησα
Μια και το πιασαμε το θεμα της ηλεκτροστατικης, αν δεις σε ενα αλλο topic μου (HYBRID PEYGEOT), εκει εκανα αμοβολη και ηλεκ/τικη βαφη στο σκελετο και στο πιρουνι. Το πηγα σε καποιον που ειδικευεται σε επισκευες/βαφες ζαντων αυτοκινητων και εχει τον καταλληλο εξοπλισμο. Μπηκα και στο χωρο που κανουν τις εργασιες τους και ειχανε και αλλα ποδηλατα, σκελετους/μερη απο μοτοσηκλετες και αλλα διαφορα...
Α... και πολυ λογικες τιμες !
Το ακούσαμε κι αυτό! Θα σου πρότεινα να περιοριστείς σε ζητήματα που γνωρίζεις. Όπως π.χ. τα σουβλάκια, το χαλβά και τα συναφή. Μη μας ταράζεις με την κουταμάρα σου
Αν καταλαβα καλα εννοεις γυρω απ'τα σημεια που ειχα μασκαρει στο βαψιμο, ε?
Ναι, εκει οταν εβγαλα τη ταινια μασκαρισματος τραβηχτικε λιγο παραπανω το χρωμα. Θα διξει ο χρονος αν θα ξεφτησει περισστερο...
Ετσι για να έχουμε να λέμε για σένα.
Τρομερή δουλειά,δεν πιστευω να είσαι αυτός ο τυπάς στο βίντεο.
speedplay pedal museum
Μου θημιζει τα χρονια μου... ΜΠΡΑΒΟ!!