Παιδιά καλησπέρα.
Διαβάζοντας το φόρουμ μου γεννήθηκε η επιθυμία να αναβιώσω το παλαιό μου ποδήλατο MIRAGE που είχα όταν ήμουν μαθητής λυκείου και χρησιμοποιούσα για τις μετακινήσεις μου στο σχολείο, στο φροντιστήριο και στις βόλτες με τα φιλαράκια.
Όταν πέρασα στο Πολυτεχνείο το χρησιμοποίησε για δύο χρόνια ακόμη η αδελφή μου και από τότε μέχρι και σήμερα έμεινε για τριάντα χρόνια περίπου σε μια αποθήκη στο πατρικό μου μέχρι και σήμερα που το ξέθαψα.
Το ποδήλατο είναι αυτό.
http://imageshack.us/photo/my-images/38/dscn1487p.jpg/
Όι εκτροχιαστές είναι SIMPLEX, δουλεύουν και είναι αυτοί:
http://imageshack.us/photo/my-images/17/dscn1488i.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/809/dscn1492q.jpg/
Τα φρένα είναι αυτά:
http://imageshack.us/photo/my-images/690/dscn1499w.jpg/
Τα προβλήματα που εντόπισα κατά το λύσιμο του ποδηλάτου μέχρι τώρα, είναι ότι έχει φαγωθεί το σπείρωμα του πυρουνιού στο σημείο που σφίγγει στο πλάισιο:
http://imageshack.us/photo/my-images/685/dscn1512up.jpg/
ότι έχει φύγει εντελώς το χρώμιο από τμήμα της πίσω ζάντας:
http://imageshack.us/photo/my-images/204/dscn1515v.jpg/
Πέραν το παραπάνω δεν κατάφερα μέχρι στιγμής να λύσω τη μεσαία τριβή γιατί δεν μπορώ να βγάλω τη σφήνα. Δουλεύει όμως ικανοποιητικά αλλά ο δίσκος κατά την περιστροφή κάνει οχταράκια. Το ίδιο και οι ζάντες, όταν τις περιστρέφω κάνουν μικρά αλλά ορατά οκτάρια και είναι διάστασης 27 και 1/4.
Τέλος ο κάθετος του ποδηλάτου είναι 55 εκ. και ο οριζόντιος είναι 56 εκ. Το ύψος μου είναι 176 εκ. και ο καβάλος 75 εκ.
Τι λέτε οι ποιο έμπειροι, μπορεί να κυκλοφορήσει το κουρσάκι, τι πρέπει να κάνω(κυρίως για σπείρωμα πυρουνιού και ζάντες) και είναι κατάλληλο για το ύψος μου;
Ευχαριστώ.
Hello,
Για το πιρούνι μη σκιάζεσε, βάλε μια ροδελίτσα και θα πιάσει το παξιμάδι στις πάνω καλές βόλτες. Δούλεψε όμως το παξιμάδι με γράσο μέχρι εκεί που πέρνει και πίσω και πάλι μέχρι εκεί που περνει και λίγο ακόμα και πάλι πίσω και.... το καταλαβαίνεις. πρακτικά περνάς με γράσο και υπομονή ένα μίνι κολαούζο έτσι, χωρίς το ακριβό εργαλείο.
Ζάντα κλαιν, έχει κινεζιές με 18 γιουρά αλουμινένιο στεφάνι. Βάζεις μια τέτοια και άμα το γουστάρεις σούπερ οριτζινάλε, με την υσηχία σου θα δεις πως θα τη φτιάξεις.
Για το ύψος τώρα, είσαι ΟΚ. ίσως παίξεις λίγο με μήκος λαιμού κτλ αλλά δε νομίζω να έχεις πρόβλημα.
ΥΓ. Μη κάνεις τη παπαριά που κάνουν όλοι και το βάψεις!!!! Κράτα το αυθεντικό χρώμα - αυτοκόλητα.
Ευχαριστώ για την άμεση απάντησή σου.
Με το πυρούνι αυτό που λές μάλλον δεν γίνεται γιατί ούτε τώρα δεν πιάνει το κόντρα παξιμάδι που έχει από πάνω, αν βάλλω και παξιμάδι δεν θα πιάσει καθόλου. Σκέφτομαι μήπως σε μηχανουργείο μπορούν να το αντικαταστήσουν με καινούριο το πάνω τμήμα ή επισκευάσουν αυτό.
Με τη ζάντα αν κατάλαβα καλά προτείνεις το πλέξιμο νέου στεφανιού; Πόσο κοστίζει μαζί με το πλέξιμο; Το κάνουν όλοι οι ποδηλατάδες; Είμαι από Γιάννενα και οι ποδηλατάδες εδώ είναι λίγοι, γι' αυτό ρωτάω.
Το καινούργιο πάνω τμήμα που λες ........ άστο άστο .
παίρνεις απλά ένα καινούργιο πιρουνάκι όπως αυτό ας πούμε.
http://www.ebay.co.uk/itm/280858502153?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=...
πιο φτηνά σίγουρα και με το κεφάλι ήσυχο.
Όμως είμαι σίγουρος ότι σώζετε το δικό σου. Αν το παξιμάδι τάπα περάσει τις γαμημένες βόλτες και κάτσει καλά το κόντρα στις 3-4 καλές στροφές που έχουν μείνει τότε δεν έχεις πρόβλημα.
Για τροχό σου λέω πάρε έναν καινούργιο με κόστος
[quote=TheGlassIcon]Το καινούργιο πάνω τμήμα που λες ........ άστο άστο .
παίρνεις απλά ένα καινούργιο πιρουνάκι όπως αυτό ας πούμε.
http://www.ebay.co.uk/itm/280858502153?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=...
πιο φτηνά σίγουρα και με το κεφάλι ήσυχο.
Όμως είμαι σίγουρος ότι σώζετε το δικό σου. Αν το παξιμάδι τάπα περάσει τις γαμημένες βόλτες και κάτσει καλά το κόντρα στις 3-4 καλές στροφές που έχουν μείνει τότε δεν έχεις πρόβλημα.
Για τροχό σου λέω πάρε έναν καινούργιο με κόστος
Αν έχεις βιδωτό ελεύθερο, που έχεις δλδ, μπαίνει μια χαρά 99,99%
κατάστημα για ζάντα μπορείς εύκολα να βρεις παίρνωντας τηλ. σε διάφορα ποδηλατάδηκα, προσωπηκά έτυχε και αγόρασα αντίστοιχη από τον σέρκο στο μοναστηράκι.
Οι τροχοί μου είναι 27"και 1/4. Οι καινούριοι τροχοί είναι από όσο ξέρω 28"άρα ελαφρά μεγαλύτεροι.Δεν θα υπάρξει ασυμβατότητα με τα φρένα;
Για 27άρηδες μιλάω προφανώς.
Δεν μπορώ να αφαιρέσω τις σφήνες από τους βραχίονες για να λύσω τη μεσαία τριβή. Καμμιά ιδέα κανείς;
Μισό εδώ για να μη κλάψεις.
1) Βάλε πολύ WD-40
2) Βάλε ακόμα πιο πολύ WD-40
3) Περίμενε
4) Βρες κάτι, καλύτερα ένα ατσάλινο σωλινάκι να περνάει το στέλεχος της σφήνας μέσα για να βαράς κατευθείαν το σώμα και.....
βάρα της μερικές γεμάτες, μη φοβάσε, βαριοπούλα και γντούπα.
5) Αν έχεις φτάσει εδώ, πάρε ένα γκαζάκι και ζέστανε το μπράτσο και γντούπα το πάλι.
Κάπως έτσι το ξεκίνησα. Έβαλα το μεσημέρι μπόλικο wd 40. Τώρα είμαι στο περίμενε και ψάζω και wd40 ανά διαστήματα. Ελπίζω να λύσει.
Όπως είπα και παραπάνω όταν γυρνάω τα πεντάλ βλέπω το δίσκο να κάνει οκτάρια (περίπου 6 χιλιοστά πέρα δώθε). Διορθώνεται αυτό;
Αν ο δισκοβραχιονας ειναι στραβοσφηνωμενος, μπορει να κανει "οχταρια", γυριζοντας.
Αυτο ομως θα το δεις, αφου τον λυσεις, και τον ξαναμονταρεις σωστα με καινουριες σφηνες.
Αν ομως ειναι στραβος ο αξονας της μεσαιας τριβης, φοβαμαι οτι δεν διορθωνεται.
Μπορει βεβαια, να ειναι στραβο και το "φυλλο" του δισκου. Αυτο, με λιγη υπομονη και τη βοηθεια ενος μεγαλου καβουρα η σκυλλας (προσεκτικα ομως), μπορει να ισιωσει σε ανεκτο και χρησιμοποιησιμο επιπεδο.
Σ' ευχαριστώ για την απάντησή σου. Τώρα το παλεύω για να βγάλω τις σφήνες και μετά τη μεσαία τριβή οπότε θα δείξει. Αλήθεια πως γίνεται έλεγχος του άξονα ότι είναι ίσιος χωρίς να πας σε μηχανουργείο;
Και μια ακόμη ερώτηση, οι παλιές κούρσες μετρούνται αλλιώς σε σχέση με τις νεώτερες. Το λέω γιατί διαβάζω σε άλλα σημεία του φόρουμ ότι η δικιά μου (ύψος καθέτου 55 και οριζόντιου 56) αντιστοιχεί σε αναβάτες 1,75 εως 1,85 και αλλού από 1,85 και πάνω.
Οταν με το καλο λυσεις και βγαλεις το δισκοβραχιονα και τα μπρατσα, και μεινει μονο ο αξονας στη μεσαια τριβη, γυρισε με το χερι τη μια ακρη της μεσ. τριβης, και παρατηρησε πως γυριζει η αλλη:
Αν ανεβοκατεβαινει γυριζοντας, τοτε ειναι στραβη.
Ενας αλλος τροπος, ειναι να λυσεις και τη μεσαια τριβη, και αφου καθαρισεις τον αξονα, να τον κυλησεις πανω σε μια λεια επιφανεια, π.χ. ενα τζαμι. Αν ειναι στραβος, δεν θα κυλαει και πολυ ομαλα, και οι ακρες του, θα ανεβοκατεβαινουν.
Οσο για το μεγεθος του σκελετου, υπαρχουν διαφοροι τροποι μετρησης του μεγεθους, κι εχουν να κανουν με τα σημεια απο τα οποια μετριεται ο καθετος κι ο οριζοντιος σωληνας.
Για περισσοτερες πληροφοριες, δες εδω.
Τελικά έλυσα τη μεσαία τριβή (το WD40 κάνει καλή δουλειά)αλλά τα νέα δεν είναι καλά. Εχει σημαντική φθορά και είναι και στραβή.
Ιδού και φωτό:
http://imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img193/1508/dscn1516l...
Και τώρα τι κάνουμε; Που βρίσκουμε τέτοιο ανταλλακτικό; Σε μηχανουργείο μπορώ να κάνω καινούριο;
χρονια πολλα
http://www.specialbikes.gr/p.AXONAS-MESEAS-TRIVIS.321674.html
παντως απο προσωπικη εμπειρια σου λεω οτι θα σου φυγουν πολλα € για να το κανεις ποδηλατο.
πρωτα υπολογισε ολα τα εξοδα για να το φτιαξεις και μετα κανε αγορες.
...αλλα ουτε κι ο τελευταιος που λυνοντας τη μεσαια τριβη του ανακαλυπτει στραβο και φθαρμενο αξονα. Γι αυτο, μην τα βαφεις μαυρα.
Αντιθετα, παρε τον αξονα στο χερι, και βγες στη γυρα στα διαφορα ποδηλαταδικα, και ψαξε να βρεις εναν αξονα ιδιων διαστασεων, καινουριο, η μεταχειρισμενο σε καλη κατασταση. Ο παλιος δεν σωνεται με τετοια φθορα και στραβωμα.
Με την ευκαιρια, καθαρισε και ριξε μια ματια και στα ποτηρια της μεσαιας τριβης.
Τοσο σ'αυτο που ελυσες (το αριστερο οπως καβαλαμε), οσο και στο δεξιο που ειναι βιδωμενο στο σκελετο. Αν κι αυτα εχουν φθορα, ειναι ευκαιρια να τα αλλαξεις.
Και παλι, αν δεν βρεις αξονα (η ποτηρια) στην ντοπια αγορα, παντα υπαρχει και το E-bay.
Το μηχανουργειο, ξεχασε το. Αφ'ενος θα κοστισει αρκετα η κατασκευη του αξονα, αφ'ετερου, ειναι λιγακι δυσκολο να βρει την καταλληλη ποιοτητα ατσαλιου που χρειαζεται, και μετα να το κατεργαστει θερμικα, προκειμενου να του δωσει τα απαιτουμενα χαρακτηριστικα.
Και παλι, αν η μεσαια τριβη ειναι εγγλεζικου τυπου (τα σπειρωματα της δηλαδη), τοτε εχεις κι αυτη την επιλογη.
Φίλε μου σ' ευχαριστώ πολύ και χρόνια πολλά.
Είδα ότι στο site που μου προτείνεις έχει άξονα μεσαίας τριβής σαν το δικό μου. Το ερώτημα είναι ακριβώς ο ίδιος (μήκος, διάμετρος, αποστάσεις κ.λ.π) και πως το διαπιστώνουμε.
Επίσης είδα ότι στο site έχει και τροχούς 27Χ1/4 για 22 ευρώ το κομμάτι. Σκέφτομαι μήπως πάρω και δύο τροχούς από κει. Το ερώτημα είναι να μπορεί να μπεί η κασέτα από το δικό μου(5 γρανάζια) πάνω στο νέο τροχό;
Φίλε μου σ' ευχαριστώ πολύ και χρόνια πολλά.
Είδα ότι στο site που μου προτείνεις έχει άξονα μεσαίας τριβής σαν το δικό μου. Το ερώτημα είναι ακριβώς ο ίδιος (μήκος, διάμετρος, αποστάσεις κ.λ.π) και πως το διαπιστώνουμε.
Επίσης είδα ότι στο site έχει και τροχούς 27Χ1/4 για 22 ευρώ το κομμάτι. Σκέφτομαι μήπως πάρω και δύο τροχούς από κει. Το ερώτημα είναι να μπορεί να μπεί η κασέτα από το δικό μου(5 γρανάζια) πάνω στο νέο τροχό;
Φίλε μου σ'ευχαριστώ και χρόνια πολλά.
Το ποδήλατο λέει MIRAGE FRANCE οπότε τι σπειρώματα έχει; Εγώ πως μπορώ να το διαπιστώσω;
Η διάμετρος που βιδώνει η μεσαία τριβή στο πλάισιο είναι για όλα η ίδια.
Όχι δεν είναι η ίδια. Λογικά θα έχεις γαλικό σπείρωμα οπότε κοιτάς για αντίστοιχη μεσαία τριβή.
Θα κρατήσεις αυτόν το δισκοβραχίωνα?
Αν ναι ψάξε στο νετ (ebay κτλ) για
french bottom bracket cottered
με μήκος το μήκος του παλιού άξωνα σου.
Εναλακτικά, σώζεις τα δικά σου καπάκια της μεσαίας τριβής, παίρνεις 2 ρουλεμάν και ένα τέτοιο
http://www.ebay.co.uk/itm/VINTAGE-BICYCLE-COTTERED-BOTTOM-BRACKET-AXLE-/...
και με μερικά γιουρό την κάνεις τη δουλειά σου.
...της μεσαιας τριβης ειναι σε καλη κατασταση, τοτε το μονο που θελει αλλαγη ειναι οι μπιλλιες κι ο αξονας.
Ο μονος τροπος για να δεις τι αξονα θελεις, ειναι να μετρησεις τις διαστασεις του παλιου με ενα παχυμετρο, η με ενα χαρακα στη χειροτερη.
Υπαρχουν αξονες σε πολλες και διαφορετικες διαστασεις (εννοωντας το μηκος, γιατι το παχος ειναι το ιδιο), κι εσυ πρεπει να βρεις εναν οσο γινεται παρομοιο.
Υπ'οψιν οτι καθε αξονας χαρακτηριζεται απο 4 διαστασεις:
1. Το συνολικο μηκος απο ακρη σε ακρη.
2. Το μηκος απο την αριστερη ακρη μεχρι την αριστερη πατουρα για τις μπιλλιες.
3. Το μηκος απο την δεξια ακρη, μεχρι την δεξια πατουρα για τις μπιλλιες.
4. Το μηκος αναμεσα στις δυο πατουρες.
Και καλο θα ειναι οι διαστασεις του παλιου αξονα να συμπιπτουν με τις διαστασεις του καινουριου. Για μικρες αποκλισεις, (1-2 χιλιοστων) δεν τιθεται θεμα, αλλα αν οι αποκλισεις ειναι μεγαλυτερες, τοτε ειναι ασυμβατοι μεταξυ τους οι αξονες και δεν θα μπορεσει να συνεργαστει ο νεος αξονας αν ξεφευγει πολυ σε διαστασεις.
Τα ποτηρια τωρα: Ειπαμε, αν ειναι καλα, δεν τιθεται θεμα. Αν ομως ειναι φθαρμενα πολυ, θα πρεπει να τα αλλαξεις, και τοτε θα πρεπει να βρεις τι ειδους σπειρωματα εχουν τα παλια, ωστε να τα αντικαταστησεις αν χρειαστει με ιδια.
Οπως αναφερει και ο glassikon, ειναι πιθανον τα σπειρωματα των ποτηριων να ειναι γαλλικου τυπου, οποτε ειναι πιο δυσκολο να βρεις ποτηρια (τα γαλλικου τυπου σπανιζουν). Θα πρεπει ομως να το εξακριβωσεις πρωτα, κι αυτο γιατι οι Γαλλοι, απο καποια χρονια και μετα, χρησιμοποιουσαν ποτηρια μεσαιας τριβης με αγγλικου τυπου σπειρωματα, αυτα που χρησιμοποιουνται και σημερα δηλαδη.
Ο πιο ευκολος τροπος για να βρεις τι τυπου σπειρωματα εχεις, ειναι να συγκρινεις τα δικα σου ποτηρια με καποια που γνωριζεις τι ειναι. Αν δεν μπορεις να βρεις ποτηρια για συγκριση, πεταξου σε ενα ποδηλαταδικο, και ρωτα τους να σου πουν.
Και μερικες πληροφοριες για τα σπειρωματα της μεσαιας τριβης.
Καλησπέρα στο forum.
Η αναβίωση της κούρσας προχωράει.
Βρήκα μεσαία τριβή (την ίδια) η οποία μπήκε μαζί με καινούρια ρουλεμάν και δουλεύει τέλεια.
Το πρόβλημα τώρα είναι ότι πήγα να κάνω χθές το απόγευμα ακτινολόγηγση μόνος μου (αυτή που μου έκανε ο ποδηλατάς δεν με ικανοποίησε) αλλά ενώ όλα πήγαιναν καλά ξαφνικά μου έσπασε το κεφαλάκι από μία ακτίνα.
Το ερώτημα είναι αν θα βρώ κεφαλάκι στο εμπόριο (κυρίως να ταιριάζει το σπείρωμα) ή τα σύγχρονα ποδήλατα έχουν εντελώς διαφορετικά κεφαλάκια;
Αν πάρω καινούρια ακτίνα με κεφαλάκι, θα βρώ με δεδομένο ότι ο τροχός είναι παλιού τύπου διαστάσεων 27Χ1 1/4.
Πρέπει να αγοράσεις με αντιστοιχο πάχος κατάλληλο υλικό κτλ.
Καλύτερα να πας σε ενα ποδηλαταδικο με ενα καλό μπουλωνάκι ανα χείρας να το μετρήσετε με παχύμετρο και να πάρεις καμιά 10αριά.
ρίξε wd40 στα υπολοιπα μη σπάσεις και άλλα.
Αν σε εχουν πιάσει ultra τσιγκουνιές βγάλε λάστιχο και σαμπρέλα και σφίξε τα απο ακτινοκέφαλα απο την πλευρά του στεφανιού με πλατύ κατσαβίδι.
Ευχαριστώ για την απάντηση.
Για την ακτινολόγηση έχω το ειδικό κλειδάκι που πιάνει πάνω στο κεφαλάκι από την εξωτερική πλευρά, αλλά λίγο τα χρόνια λίγο το σφύξιμο έσπασε χωρίς προειδοποίηση.