Χθες έβγαλα απ' το γκαράζ το αγαπημένο μου ποδήλατο, ένα Ideal Pro-Rider...
Ψέκασα με λιπαντικό-καθαριστικό τύπου WD40 τους "εκτροχιαστές" ή όπως λέγονται, λίπανα την αλυσίδα, φούσκωσα τα λάστιχα (μετά από 15 χρόνια!) και πήγα μια δοκιμαστική...
Επειδή δεν έχω καμμία γνώση σχετικά με τα mountain bikes μοιράζομαι μαζί σας τις παρακάτω σκέψεις και εικόνες και περιμένω τον σχολιασμό / συμπληρώσεις σας.... Όλα είναι εργοστασιακά εκτός από την πεταλιέρα που την άλλαξα λόγο φθοράς με μια-που-ούτε-ξέρω-τί, τότε, πάνε χρόνια....
1. Το κρατάω γιατί ο σκελετός είναι γαλβανισμένος σιδερένιος ή ανοξείδωτος ή κάτι τέτοιο γιατί δεν έχει ίχνος σκουριάς παρ' ότι το χρώμα έχει τσιπάρει σε σημεία που έχει χτυπήσει...
2. Αν το κρατήσω όμως, είναι σίγουρα ασφαλές (ο σκελετός)? Ή θα μου σπάσει όταν δεν πρέπει, κρακ - μπαμ...?
3. Διότι η χρήση του θα είναι αυτή για την οποία (τότε) προοριζόταν: Βουνό. Βέβαια όχι ότι θα πάω και στο Κ9, Πεντέλη το πολύ...
4. Νέα λάστιχα/σαμπρέλες
5. Νέα συρματόσχοινα φρένων - ταχυτήτων, τακάκια
5.5 (ξέχασα) Ακτινολόγιση...
6. Σκοπεύω να του βάλω παιδικό κάθισμα πίσω και τις βόλτες να τις πηγαίνω με τον υιό μου, μήπως αυτό αλλάζει τα δεδομένα?
Ευχαριστώ για τον χρόνο σας!
Πέτρος
Η χρήση του ήταν/είναι για πατημενό χωματόδρομο.
Δεν είναι για πέτρες, δεν είναι για αλματάκια.
Αν το πας βουνό θα διαλύσει και αυτό και εσύ.
Δοκίμασε πρόσφατα φίλος να μπει με ίδιου στυλ
ατσάλινο στο βουνό και έφαγε τόσο ξύλο που δεν
το δοκίμασε ξανά. Επίσης διέλυσε και την πεταλιέρα.
Αν θες να το κάνεις κάτι κάντο είτε τουριστάδικο
με σχάρες φτερα κλπ, είτε ένα γρήγορο ασφάλτινο
με ένα δίσκο μπροστά.
Ο σκελετός αν δεν έχει φάει στούκες δεν έχει πρόβλημα.
Ευχαριστώ!
Ωραία, αυτό σημαίνει ότι πάω σε χωματόδρομους... χεχε χε..
Αλλά είναι πολύ ενδιαφέρον αυτό που είπες για "τουριστάδικο"! Και τώρα, αφελής ερωτήσεις:
1. Γιατί φτερά? (για την λασπούλα?)
2. Γιατί σχάρα?
...τουριστάδικο εννοείς ότι το φορτώνω με σακιδιάκια, μπιχλιμπιδάκια κλπ και το backpack στην πλάτη? (Γιατί αυτό με εξιτάρει...)
Για το γρήγορο που λες να βάλω δίσκο, εννοείς έναν ακόμη μεγαλύτερης διαμέτρου? Έχει ήδη δυο μπροστά
Ευχαριστώ πολύ!
Πέτρος
και επίσης να καθάρισες καλά την κασέτα και τα ντεραγιέ αφότου τα ψέκασες...
http://bicycletutor.com/no-wd40-bike-chain/
Κατά τα άλλα ήθελα να σου πω ότι το ποδήλατό σου είναι πανέμορφο και ότι το έχεις στην πένα![](/sites/default/files/smileys/smile.gif)
Ειλικρινά, ειλικρινά όμως, δεν έβαλα WD40, αλλά έβαλα κάτι που κάνει την ίδια ζημιά....![](/sites/default/files/smileys/wacko1.gif)
Χαίρομαι που σου αρέσει, έχει έναν "κλασσικό" αέρα!
Πάω ν' αγοράσω τα μπιχλιμπίδια!
ΩΩΩΩΩ!!! Τα "θρυλικά pro rider" της ideal όταν η μάρκα αυτή ήταν απο τις πιο συμφέρουσες τότε και τα ποδήλατα αυτά ήταν όντως "σκυλιά" . Με τέτοια ποδήλατα πήγαιναν οι παλαιοί των "Φίλων του ποδήλατου" στις αρχές του'90 καταφορτωμένοι (τότε δεν υπήρχαν high tech ρούχα και εξοπλισμός, οπότε κουβαλούσες σχετικά με σήμερα απίστευτα βαρύ φορτίο..) πάνω κάτω σε όλα τα βουνά και τα νησιά και τις ρεματιές... Χωρίς ιδιαίτερες βλάβες και προβλήματα - φτάνει να το λέει η καρδιά σου...Μπορεί να μην πας τόσο άνετα στο χωματόδρομο όσο με ένα σημερινό ΜΤΒ, μπορεί να μην πάς τόσο γρήγορα στην άσφαλτο όσο με ένα άλλο φτιαγμένο με πιο εξελιγμένη γεωμετρία κλπ κλπ. αλλά τη δουλειά σου θα την κάνεις μιά χαρά, όπως τόσοι και τόσοι ποδηλάτες τόσα χρόνια που το pro rider και το πιο ακριβό του αδελφάκι, το hillmaster ήταν η πιο value for money επιλογή...Αυτό που λέγαμε "τίμια " ποδήλατα - και αντοχής...
Μπαι δε γουει, απο τη μάνα του είχε 2 δίσκους μπροστά;;; Καλύτερα να βάλεις 3 για να έχεις και μικρότερο γραναζάκι για τις ανηφόρες.Κατά τα άλλα, αν είναι καλοσυντηρημένο, τα φρένα πιάνουν, το μέγεθος είναι οκ, και το αγαπάς, είσαι έτοιμος να του βάλεις όπως λές καινούρια λάστιχα, μια σχαρίτσα και δύο τσαντούλες και φύγε- είτε για ψώνια στο σουπερ μάρκετ, είτε για καμια παραλία, είτε για κάτι πιο μακρυνό και πολυήμερο....
ΥΓ. Μήπως οι ζάντες είναι σιδερένιες;; Καλό θα ήταν με την πρώτη ευκαιρία να τις αλλάξεις με δίπατες αλουμινένιες και ίσως καλύτερα κέντρα, ώστε να ελαφρύνει κάπως, να κινείται πιο εύκολα και να μην έχεις συχνά προβλήματα με τα κέντρα... Τίποτα το βιαστικό απλώς θα δεις κάποια βελτίωση..
Τουριστάδικο σημαίνει κάτι σαν αυτό.
Φτερά βάζεις για να μην τρως νερά ή για να προστατεύεις
το σκελετό σου από πέτραδάκια, λάσπη, βρωμιά. Σχάρα βάζεις
για να κρεμάς βαλίτσες αριστερά δεξιά καθώς όσο πιο ψηλά
αναρτάς το βάρος τόσο πιο δύσκολος γίνεται ο χειρισμός
του συνόλου.
Αυτό που σου είπα για μονό δίσκο μπροστά είναι για την
περίπτωση όπου το κρατήσεις απλά για να βολτάρεις στην
πόλη/χωριό. Εκεί δεν χρειάζεσαι πολλά πολλά, ένα δίσκο
μπροστά και μερικές ταχύτητες πίσω.
Για τουρισταδικο το βλεπω λιγο δυσκολο με την λογικη οτι πια για διαδρομες τετοιες διαλεγεις κατι με 28αρες ροδες. Βεβαια περι ορεξεως.
Εγω παντως το δικο μου αντιστοιχο το εχω κανει για βολτες στην πολη (και καγκουριες για να λεμε τα πραγματα με το ονομα τους). Εβαλα v-brake μπρος πισω. Καινουργιο τροχο πισω (μπροστα ειχα αλουμινιου)(και πισω ειχα αλλα επειδη το πολυ ζορι το εχει πισω εβαλα εναν πολυ πιο συγχρονο). Ενα riser τιμονι απο mtb. Το τιμονι που εχεις ειναι περισσοτερο για city αυτο που εβαλα το κανει λιγο πιο επιθετικο. Αλλη σελλα πιο sport και λαστιχα 26x1.9 semislic για να αποροφουν και αυτα κατι απο τις ανωμαλιες του δρομου. Εχω σχετικα μακριες σχεσεις (ζοριζομαι λιγο στις ανηφορες αλλα ΟΚ) και παρασκευη που πηγαμε μεγαλη βολτα με πηγε και με εφερε μια χαρα.
Έβαλα καινούργια λαστιχάκια και εκεί που πάω να περάσω το πίσω, κάνει ένα νττττιιιιίιιιγκλλλ και φεύγει ο δακτύλιος που κρατάει το σασμάν στην θέση του... Οπότε κσι επειδή με πιάσαν τα νεύρα μου το πήγα και το άφησα στο ποδηλατάδικο για νέο σασμάν και ακτινολόγηση...
Ναι, οι ζάντες είναι σιδερένιες και έχουν "αρπάξει" σε σημεία εσωτερικά...
Το θέμα είναι ότι το ποδήλατο αυτό είναι "small" παρ' ότι τα σμόλ τότε ήταν σαν να λέμε medium...και εγώ είμαι 1.85 και 92 κιλά...
Και φυσικά πολύ ευχαριστημένος με το small μου μέχρι που καβάλησα ένα GIANT ROAM 2 στο σωστό μέγεθος...ΛΕΣ?
Αποθήκευσέτο κάπου χωρίς υγρασία και άστο για κάποιον κοντύτερο.
Τώρα για το giant θα βρεις άπειρα θέματα με όλες τις απόψεις για
τα trekking, τα mountain, κλπ κλπ.
Γενικά πάντως είτε σε βουνού είτε σε δρόμου θα καταλήξεις.
Προς το παρόν θα το χρησιμοποιήσω μια και δεν περισσεύουν χρήματα για νέο... Προορίζεται εν' τέλει για την γυναίκα μου, πιο μικρόσωμη, πιο βολικό... (Άντε, θα έχει και καινούργιο ντεραγιέ!
)
Έχω μια λατρεία στα παλιά RALEIGH με το γυριστό τιμόνι και το λάστιχο μακαρόνι, αχ! Αλλά μόνο για δρόμο δεν το συζητώ πλέον, είμαι σίγουρος πως η καλύτερη μου επιλογή είναι ένα ποδήλατο TREKKING...
...και λαμβάνοντας υπ' όψιν την γνώμη ενός φίλου ότι αξίζει να πας σε κάτι καλό απ' την αρχή κοίταξα το GIANT στα 570EUR...
Ευχαριστώ όλους για τις γνώμες και παρατηρήσεις σας!
Πέτρος
Εγώ θα σου πω απλά ότι δεν αξίζει να δώσεις πάνω
από 300 Ευρώ για trekking καθώς τα προβλήματα τα
οποία έχει παραμένουν ίδια είτε στα 300 είτε στα
700 ευρώ.
Θα μπορούσες σε παρακαλώ να μου μιλήσεις λίγο παραπάνω γι' αυτό δημοσίως ή να μου στείλεις το τηλ. δου με pm να σε καλέσω αν βαριέσαι να γράφεις? Θα μπορούσες σε παρακαλώ να προτείνεις κάτι?
Με πρόλαβες και τα είπαμε τηλεφωνικώς αλλά τα γράφω
και εδώ για τη χαρά της συζήτησης.
Για χώμα θες ευελιξία, φαρδύ ελαστικό, μικρότερους
δίσκους μπροστά, ανάρτηση με χοντρά καλάμια που να
δουλεύει, σκυφτή θέση οδήγησης για να μην διαλύσεις
τη μέση σου σε κάθε πέτρα.
Για δρόμο θες σκυφτή θέση ώστε να μπορείς να πατάς
καλύτερα το πετάλι, κλασσικό ξερό πηρούνι ώστε να
μην κουβαλάς περιτό βάρος, πιο μαζεμένη γεωμετρία.
Το trekking δεν καλύπτει τίποτα από τα παραπάνω.
Έχει όρθια θέση και την ακούς στη μέση, έχει
μεγάλους δίσκους και ζορίζεις τα γόνατα χωρίς λόγο,
είναι λιγότερο ευέλικτο, έχει χάλια ανάρτηση και σε
αντίθεση με τα Mountain δεν υπάρχει καλή ανάρτηση να
του βάλεις εκτός αν είναι να ξοδέψεις μια περιουσία.
Το Trekking είναι ιδανικό για χαλαρές βολτούλες σε
χαλαρούς ρυθμούς μέχρι να αποφασίσεις τι θες να κάνεις.
Εαν δηλαδή θες χώμα ή δρόμο ή τουρισμό κλπ. Πολλοί
συνποδηλάτες πήραν Trekking και γούσταραν αλλά επίσης
πολλοί πήραν trekking και αφού του έριξαν άλλα τόσα λεφτά
το πούλησαν και πήραν είτε βουνού είτε κούρσα.
Σε γενικές γραμμές ότι και να πάρεις μη δώσεις πάνω από 300
Ευρώ για πρώτο ποδήλατο καθώς κατά 99% αν κολλήσεις και σου
αρέσει θα ψάχνεις για κάτι άλλο σε λίγο καιρό. Δες αγγελίες,
βάλε και εσύ μια εδώ και στο δίπλα φόρουμ ότι ζητάς ποδήλατο.
Καλή αρχη :)
Έγραψες ό,τι είπαμε και με βοήθησες πολύ στο που να εστιάσω την προσοχή μου... Δεν θα ψάξω και πολύ είναι η αλήθεια, ξερό πηρούνι, 24 ταχύτητες, 12 άτοκες δόσεις ;-)
Ευχαριστώ πολύ!
Πέτρος
Για την ιστορία του thread, απλά αναφέρω ότι τελικά κράτησα το IDEAL PRO-RIDER 22 ετών εν τέλει, όχι 15 που εσφαλμένα ανέφερα με καινούργια φρένα και τακάκια, πίσω σασμάν, νέα συρματόσχοινα, σαμπρέλες και λάστιχα 80-20 ή κάτι τέτοιο...
--------------------------------------------------------------------------------
...και πήρα ένα IDEAL MEGISTO αφού εξέτασα τις εναλλακτικές κα με περιορισμό έναν προϋπολογισμό κοντά στα 300 EUR. Πήρα το megisto γιατί:
- Τα trekking δεν είναι καλά ούτε στον δρόμο, ούτε στο χώμα.
- Τα trekking πάνε και στον δρόμο και στο χώμα/καλντερίμνι
- Τα trekking γίνονται άνετα "τουριστάδικα" όπως φίλος ανέφερε, με τις 28" ζάντες και τις 24 ταχύτητες
- Κάθε ποδηλάτης που σέβεται τον εαυτό του έχει ένα mountain ή μια κούρσα. Κάποιοι δε έχουν και περισσότερα απο ένα. Μέχρι να βρω τί μου ταιριάζει (και αν μου ταιριάζει) και μέχρι τουλάχιστον ο μεγάλος μου υιός να είναι σε θέση να οδηγεί το αντίστοιχο (ελπίζω) θα περάσει αρκετός καιρός. Άρα, για τώρα, trekking.
...και επέλεξα IDEAL γιατί για την χρήση που θα του κάνω είχε την καλύτερη σχέση ποιότητας - τιμής, πάντα μέσα στον παραπάνω προϋπολογισμό (400EUR)
Και ίσως βέβαια τα παραπάνω να μην έπρεπε να είναι σε αυτό το thread αλλά τα αναφέρω ως λογική συνέχεια. Και όπως με βοήθησαν εμένα άγνωστοι εδώ μέσα, έτσι θα μεταφέρω κι εγώ την δική μου γνώση και εμπειρία, άρα όποιος θέλει, pm!
Κι αφου ηδη αγορασες καινουριο ποδηλατο, δεν εχει ισως νοημα να συζηταμε για το παλιο αυτο Ideal, αλλα μια που το θυμηθηκαμε, κι επειδη αυτα τα Ideal εχουν αφησει εποχη, ας κανουμε μερικα σχολια, τιμης ενεκεν.
Συνηθως, οι 3 σωληνες του κυριου τριγωνου του σκελετου, ηταν κατασκευασμενοι απο Cro-Moly. Σημερα, αυτο, ειναι πολυτελεια.
Το πηρουνι του, ευτυχως ειναι αυτο το "κλασσικο", που λεπταινει προς τα κατω, με αρκετο rake, συμβαλλοντας σημαντικα στην αποροφηση των κραδασμων, με την σχετικη ελαστικοτητα του. Πληροφοριακα, σε αρκετα ΜΤΒ μοντελλα, η Ideal, (π.χ, στο Hill Master της εποχης) τοποθετουσε το hit της εποχης, το "Big Fork", ενα κατασκευασμα-κουτσουρο, που μπορουσε ευκολα να σου φτασει τους αγκωνες στους ωμους, καθε φορα που εμπαινες σε χωματοδρομο.
Ο δισκοβραχιονας που εχει το ποδηλατο τωρα, ειναι ακαταλληλος για το συγκεκριμενο ποδηλατο, εκτος βεβαια αν εισαι ο Ταμουριδης, η εστω ο Βολικακης.
Ειναι ο κλασσικος ("μακρυς") κουρσαδικος 39-52, ο οποιος σε συνδυασμο με την 5-αρα κασσετουλα που φοραει πισω, κανει την επιλογη σωστης σχεσης μεταδοσης, απιαστο ονειρο.
Βεβαια, με λιγα σχετικα χρηματα,(τα σημερινα Alivio της Shimano ειναι μια χαρα) μπορεις να το "εκσυγχρονισεις", οσον αφορα τροχους και αλυσσιδογραναζα, και προσθετοντας σχαρα αποσκευων και φτερα, να το κανεις ενα αξιολογωτατο οχημα Hard core τουρισμου, ικανο να οργωσει τα βουνα και τα λαγκαδια της χωρας μας, κατι για το οποιο δεν ενδεικνυνται τα 28-αρια "Αμερικανικου" τυπου τουριστικα ποδηλατα.
Και βεβαια, εχει ολα τα απαραιτητα brase-on και βασεις για να του βαλεις ευκολα σχαρες και φτερα, κατι που πολλα συγχρονα ποδηλατα δεν εχουν.
Η γεωμετρια του, που δεν το κανει τοσο "νευρικο" οσο τα συγχρονα ΜΤΒ, οπως επισης και τα μακρια Chain stay που εχει, του δινουν επιπλεον (και κυριως αυτα) τουριστικους "ποντους".
Οπως και να'χει, ειναι μια πολυ καλη πλατφορμα για ενα αξιοπρεπεστατο city bike (με εναν 22-32-44 δισκοβραχιονα ομως), το οποιο θα σε πηγαινει παντου, και το οποιο θα κουβαλαει τα παντα αδιαμαρτυρητα, και οικονομικα.
Για να μη μακρυγορουμε, αν και το μεγεθος του ειναι ενταξει, τοτε βρισκεσαι μπροστα στο πρωτο σου ποδηλατικο προτζεκτ.
Καλα μαστορεματα.
...Έχει πολύ νόημα διότι εγώ μεν αγόρασα (λόγω μεγέθους) αλλά το ποδήλατο αυτό πάει κουτί της γυναίκας μου! Και τα όσα έγραψες τα βρήκα πολύ χρήσιμα, ευχαριστώ (και ενθαρυντικά) ...Τώρα κατάλαβα γιατί όποιος τ' οδηγεί γκρινιάζει! Για εμένα ήταν πάντοντε φυσιολογικό να βάζω έξτρα δύναμη στα πετάλια...
Άρα θα πάω να του αλλάξω τον δισκοβραχίονα και τα μπλιμπλίκια στο τιμόνι που αλλάζουν οι ταχύτητες (γιατί δεν τις κρατάνε) και θα έχω άλλο ποδήλατο!
Σημ.: Τί είναι το chain stay?
το chainstay ουσιαστικά είναι το πίσω ψαλίδι ;)τα σίδερα από τον άξονα των πεταλιών μέχρι τον άξονα της πίσω ρόδας
Δυστυχως, κι επειδη στον συγκεκριμενο τομεα η Ελληνικη ορολογια δεν εχει "εκσυγχρονιστει", προς το παρον επικρατει η Αγγλικη ορολογια, η οποια ειναι παγκοσμιως διαδεδομενη, κι αποδεκτη απο ολους.
Οσον αφορα την Ελληνικη ορολογια, γινονται προσπαθειες να βρεθουν οι καταλληλες λεξεις, ακομη και μεσω αυτου του forum, αλλα ακομη δεν ξερω αν εχουμε καταληξει σε κοινα αποδεκτες λεξεις.
Για τα chain stays, εχει προταθει ο ορος "ψαλιδια", αλλα καμμια φορα μπερδευεται με τα seat stays. Γι' αυτο εχει επισης προταθει να λεγονται "οριζοντια ψαλιδια". Τελος παντων.
Η εξηγηση του Αγγλικου ορου, ειναι αυτη:
http://www.sheldonbrown.com/gloss_ch.html#chainstay
γεια σας παιδια και καλως σας βρηκα. Το ιδιο ποδηλατο εχω και εγω απο το 1992 (πηγαινα γυμνασιο). Πριν απο 2 χρονια το ανακατασκευασα και πραγματικα το ποδηλατο ειναι πολυ διαφορετικο. δεν μπορουσα με τιποτε να το βλεπω με σκασμενα λαστιχα και σαν λατρης το παλιου το εφτιαξα και κυκλοφορω ακομα και σημερα με αυτο σχεδον καθε μερα απο το Γκυζη Θησειο κτλ..
ο σκελετος του εχει ελαχιστες σκουριες στο σημειο κατω απο την σελα και καποια στιγμη θα το βαψω. Πλεον δεν εχει σιδερενιες αλλα αλουμινενιες ζαντες (μονο η εμπρος δεν ειναι διπατη αλλα θα αλλαχτει. Πριν απο ενα μηνα αλλαχτηκε το σασμαν, τοποθετηκε τσαντακι εμπρος, σελα καλυτερη (για αποφυγη προστατη κτλ). Ξεκινησα και παλι ποδηλατο μετα απο 5 χρονια (εκανα 1 φορα το μηνα το πολυ τοτε) μετα απο πολυ σοβαρο τραυματισμο στον ωμο μου το καλοκαιρι στο windsurf
Το πηρουνι του ειχε αλλαχτει πριν 10 χρονια και εβαλα το big fork το οποιο οντως ειναι πολυ γερο και δεν εχει παθει τιποτε.
εχω 2 ερωτησεις για εσας...αρχικα αξιζει να το βαλω εμπρος υδραυλικο δισκοφρενο (σιμανο των 50) ευρω και ενα φτηνο πηρουνι με αναρτηση η όχι? (μεχρι να παρω το cube!
)?
σας ευχαριστω
παραθετω και φωτο http://imageshack.us/photo/my-images/818/27880254.jpg/
Όχι και όχι :)
Ούτε υδραυλικά ούτε φθηνή ανάρτηση..
Τα υδραυλικά δεν μπορούν να μπούν διότι
1. Δεν έχεις ρόδες που να δέχονται δίσκους.
2. Δεν έχεις σκελετό και πηρούνι με βάσεις για δίσκους.
Ανάρτηση δεν μπορεί να μπεί διότι
1. Δεν υπάρχουν αναρτήσεις με 1 ίντσα steerer.
2. Μόνο ότι παλιατζούρα βρεις στο ebay.
3. Θα χαλάσεις τη γεωμετρία.
4. Δεν σου χρειάζεται για κίνηση σε δρόμο.
Επιπλέον δεν έχει νόημα να προσθέσεις +3 κιλά στο σύνολο.
Να προσθεσω οτι βαζωντας υδραυλικο μονο μπροστα οπως λες θα εχεις τελειως διαφορετικη αισθηση στις δυο μανετες των φρενων πραγμα το οποιο δεν φαινεται σημαντικο αλλα κανονικα πρεπει να εχουν και οι δυο μανετες περιπου την ιδια αποδοση. Δεν βολευει στην οδηγηση να πατας την αριστερη μανετα 1 και να παιρνεις 3 και να πατας την δεξια 1 και να παιρνεις 1.
(πιστευω να καταλαβατε γιατι ετσι που το εγραψα ουτε εγω δεν το καταλαβαινω καλα καλα)
σας ευχαριστω για τις απαντησεις. Οντως το θεμα του εξτρα βαρους το ειχα ξεχασει.![](/sites/default/files/smileys/smile.gif)