ideal pro rider του '90

9 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Freya
Απών/απούσα

Καλησπερα!!!!
Στην κατοχη μου εχω ενα ideal pro rider της δεκαετιας του 90 και ενα "οτιναναι" του πρακτικερ σχετικα προσφατο.
Το θεμα ειναι οτι τα εχω και σκουριαζουν, και τουλαχιστον το ideal θα ηθελα να το φτιαξω...πιστευετε οτι αξιζει η θα κοστισει πολυ?

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...αξιζει να το φτιαξεις, και να το εχεις αν μη τι αλλο, σαν ενα δευτερο ποδηλατο.
Το ποσο χρησιμο ειναι ενα δευτερο ποδηλατο, φανταζομαι δεν χρειαζεται να το αναλυσει κανεις.
Και αφου ετσι κι αλλιως το εχεις, μια μικρη σε εκταση σχετικα επισκευη/αναβαθμιση, θα σε καλυψει.
Ανταλλακτικα επιπεδου Shimano Alivio (και οχι Acera), ειναι μια χαρα. Σχετικα οικονομικα, και αντεχουν. Αν δε τα ψαξεις στο net, θα τα βρεις στα 2/3 της τιμης απ'οτι τα βρισκει κανεις στη ντοπια αγορα.
Επισης, μια βολτα σε ορισμενα παλια μαγαζια του κεντρου (που εχουν ακομη New Old Stock ανταλλακτικα), μπορει να σε εκπληξει ευχαριστα!

Freya
Απών/απούσα

ευχαριστω....αν αλλαξω δηλαδη σχεδον τα παντα συν μια ροδα ποσο θα μου κοστισει?

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...μπορεις να το ψαξεις και μονος σου. Δες σε ενα on-line shop ποσο κοστιζουν τα επιμερους ανταλλακτικα που θελεις να αλλαξεις, και αμεσως εχεις μια ιδεα του ποσο περιπου κοστιζει. Αν τη δουλεια την κανεις μονος σου, εχει καλως. Αν την αναθεσεις σε καποιο ποδηλατα, (δινοντας του τα ανταλλακτικα), υπολογιζε και τα εργατικα. Αν αναθεσεις εξ'ολοκληρου τη δουλεια σε ποδηλατα, υπολογιζε ακομη παραπανω.

OldSteel
Απών/απούσα

Καλησπέρα, σχετικά καινούριος και πάντως όχι δραστήριος στο φόρουμ. Εδώ και λίγο καιρό χρησιμοποιώ ένα ATB ideal (pro rider), μάλλον του '95 +-. Μοιάζει πολύ με τα λυκειακά ποδήλατα της γενιάς μου (είμαι 36). Το ποδήλατο λειτουργεί καλά και ενώ στην αρχή το είχα πάρει για να παίζω άφοβα με τα κλειδιά και τα κατσαβίδια μου, έφτασε να παραμερίσει ένα GT Aggressor που χρησιμοποιούσα πριν. Ίσως επειδή κάνω μόνο μικρές αποστάσεις, ίσως επειδή μου θυμίζει το -πολύ- παλιό μου ποδήλατο, μου αρέσει περισσότερο από το GT.
Η ερώτηση: το ποδήλατο φοράει τις παλιές του ατσάλινες ζάντες. Από ότι διαβάζω, πρέπει το άνοιγμα στα ψαλίδια(;) να είναι 126mm και να έχει βιδωτό ελεύθερο (6). Αν θέλω να βάλω αλουμινένιες, θα βρω με τέτοια κέντρα;
Αν όχι, ο χρήστης alli.ellatha περιγράφει έναν εύκολο (λέμε τώρα) τρόπο να αλλάξεις στεφάνια χωρίς να ξαναπλέξεις τον τροχό, αλλά υποθέτω αυτό αξίζει τον κόπο μόνο για ακριβές ζάντες-ποδήλατα...
2η ερώτηση, σχετική με το forum: υπάρχει τρόπος να ψάξει κανείς παλιότερα ποσταρίσματα ενός μέλους;

userXpod
Απών/απούσα

.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Quote:
γιατι οχι acera?

...γραφτηκε αυτο το post, και τοτε ισχυαν αλλα πραγματα που δεν ισχυουν σημερα.
Οι εποχες αλλαζουν, τα πραγματα εξελισσονται.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Giorgos_S wrote:
Καλησπέρα, σχετικά καινούριος και πάντως όχι δραστήριος στο φόρουμ. Εδώ και λίγο καιρό χρησιμοποιώ ένα ATB ideal (pro rider), μάλλον του '95 +-. Μοιάζει πολύ με τα λυκειακά ποδήλατα της γενιάς μου (είμαι 36). Το ποδήλατο λειτουργεί καλά και ενώ στην αρχή το είχα πάρει για να παίζω άφοβα με τα κλειδιά και τα κατσαβίδια μου, έφτασε να παραμερίσει ένα GT Aggressor που χρησιμοποιούσα πριν. Ίσως επειδή κάνω μόνο μικρές αποστάσεις, ίσως επειδή μου θυμίζει το -πολύ- παλιό μου ποδήλατο, μου αρέσει περισσότερο από το GT.
Η ερώτηση: το ποδήλατο φοράει τις παλιές του ατσάλινες ζάντες. Από ότι διαβάζω, πρέπει το άνοιγμα στα ψαλίδια(;) να είναι 126mm και να έχει βιδωτό ελεύθερο (6). Αν θέλω να βάλω αλουμινένιες, θα βρω με τέτοια κέντρα;
Αν όχι, ο χρήστης alli.ellatha περιγράφει έναν εύκολο (λέμε τώρα) τρόπο να αλλάξεις στεφάνια χωρίς να ξαναπλέξεις τον τροχό, αλλά υποθέτω αυτό αξίζει τον κόπο μόνο για ακριβές ζάντες-ποδήλατα...
2η ερώτηση, σχετική με το forum: υπάρχει τρόπος να ψάξει κανείς παλιότερα ποσταρίσματα ενός μέλους;

...στο ποδηλατο σου ειναι σε καλη κατασταση, χωρις φθορες και βλαβες, μπορεις να ξαναχρησιμοποιησεις το κεντρο αυτο, πλεκοντας το σε μια καλη αλουμινενια ζαντα.
Ομως, ειναι πολυ πιθανον να μην μπορεσεις να ξαναχρησιμοποιησεις τις ιδιες ακτινες, γιατι η καινουρια ζαντα θα εχει διαφορετικη πραγματικη διαμετρο (ERD=Effective Rim Diameter) απο την παλια, που με τη σειρα της θα απαιτει αλλο μηκος ακτινων.
Οποτε, θα πρεπει να λυσεις την βιδωτη κασσετα πρωτα, ωστε να λυσεις τις παλιες ακτινες, και μετα να μπορεσεις να πλεξεις εξ αρχης το καινουριο στεφανι στο κεντρο.
Αυτο σημαινει οτι θα πρεπει να εχεις και τα απαραιτητα εργαλεια γι αυτη τη δουλεια:
http://www.uniortools.com/cgi-bin/cms.cgi?doc=14776&prod=19522
https://www.bike-components.de/de/Park-Tool/Zahnkranzwerkzeug-FR-1-2-p37...
https://www.bike-components.de/de/Cyclus-Tools/Nippelspanner-Top-p28618/
Και για βαση ακτινολογησης, μπορεις να χρησιμοποιησεις αρχικα το ιδιο το ποδηλατο (τουμπαρισμενο αναποδα) με δυο zip-ties στο υψος της ζαντας στα seat stays για "οδηγους" ακτινολογησης, για να μην μπαινεις σε εξοδα αγορας η κατασκευης βασης ακτινολογησης.
Και φυσικα, θα πρεπει να υπολογισεις το νεο μηκος ακτινων, με βαση τις διαστασεις του κεντρου του τροχου, και της καινουριας ζαντας.
Αν παλι θελεις να βρεις ετοιμο τροχο με βιδωτη κασσετα 6αρα, θα πρεπει να το ψαξεις λιγακι, γιατι θα πρεπει οχι μονο η ζαντα να ειναι καλης ποιοτητας, αλλα και το κεντρο και οι ακτινες, ωστε να μπορεις να αξιοποιησεις πραγματικα το ποδηλατο σου, και να μην πεταξεις χρηματα.
Edit:
Ο τροπος που περιγραφει ο "i alli ellada", για να αλλαξεις ζαντα σε εναν τροχο χωρις να ξεπλεξεις τις ακτινες απο το κεντρο, ειναι μια διαδικασια που δεν εχει να κανει με το αν ειναι φθηνη η ακριβη μια ζαντα η ενας τροχος, και ειναι μια σχετικα απλη διαδικασια.
Απαραιτητη προϋποθεση ομως για να γινει αυτο, ειναι η καινουρια ζαντα να εχει ιδια πραγματικη διαμετρο (ERD) με την παλια.
Διαφορετικα, δεν θα ταιριαζουν τα μηκη των ακτινων.

OldSteel
Απών/απούσα

Columbus discovers Cro-moly wrote:

...Ομως, ειναι πολυ πιθανον να μην μπορεσεις να ξαναχρησιμοποιησεις τις ιδιες ακτινες, γιατι η καινουρια ζαντα θα εχει διαφορετικη πραγματικη διαμετρο (ERD=Effective Rim Diameter) απο την παλια, που με τη σειρα της θα απαιτει αλλο μηκος ακτινων.
Οποτε, θα πρεπει να λυσεις την βιδωτη κασσετα πρωτα, ωστε να λυσεις τις παλιες ακτινες, και μετα να μπορεσεις να πλεξεις εξ αρχης το καινουριο στεφανι στο κεντρο.
Αυτο σημαινει οτι θα πρεπει να εχεις και τα απαραιτητα εργαλεια γι αυτη τη δουλεια:
http://www.uniortools.com/cgi-bin/cms.cgi?doc=14776&prod=19522
https://www.bike-components.de/de/Park-Tool/Zahnkranzwerkzeug-FR-1-2-p37...
https://www.bike-components.de/de/Cyclus-Tools/Nippelspanner-Top-p28618/
.......
Και φυσικα, θα πρεπει να υπολογισεις το νεο μηκος ακτινων, με βαση τις διαστασεις του κεντρου του τροχου, και της καινουριας ζαντας.
Αν παλι θελεις να βρεις ετοιμο τροχο με βιδωτη κασσετα 6αρα, θα πρεπει να το ψαξεις λιγακι, γιατι θα πρεπει οχι μονο η ζαντα να ειναι καλης ποιοτητας, αλλα και το κεντρο και οι ακτινες, ωστε να μπορεις να αξιοποιησεις πραγματικα το ποδηλατο σου, και να μην πεταξεις χρηματα.
Edit:
Ο τροπος που περιγραφει ο "i alli ellada", για να αλλαξεις ζαντα σε εναν τροχο χωρις να ξεπλεξεις τις ακτινες απο το κεντρο, ειναι μια διαδικασια που δεν εχει να κανει με το αν ειναι φθηνη η ακριβη μια ζαντα η ενας τροχος, και ειναι μια σχετικα απλη διαδικασια.
Απαραιτητη προϋποθεση ομως για να γινει αυτο, ειναι η καινουρια ζαντα να εχει ιδια πραγματικη διαμετρο (ERD) με την παλια.
Διαφορετικα, δεν θα ταιριαζουν τα μηκη των ακτινων.

Columbus ευχαριστώ πάρα πολύ. Αναλυτικότατος. Το ποδήλατο έχει μείνει ακόμα σε αυτή την κατάσταση και μάλλον δεν θα καταφέρω να το πιάσω πριν από τον Δεκέμβρη.
Για την ακτινολόγηση το έχω κοιτάξει λίγο και το είδα το κόλπο με τα zip-ties. Η φάση είναι ότι μην έχοντας εμπειρία πρόσφατη, μου φαίνεται ότι πιο εύκολο είναι να χαλάσω κάτι που λειτουργεί επαρκώς παρά να το βελτιώσω. Έχω σχηματίσει την εντύπωση ότι είναι τόσες οι τεχνικές λεπτομέρειες που παίζουν ρόλο και τόσες οι διαφορετικές προδιαγραφές που τελικά μου φαίνεται ότι θα καταλήξω να πάρω ένα έτοιμο σετ τροχών. Βρήκα σε ένα κεντρικό ποδηλατάδικο και μου φαίνεται ότι δεν είναι πολύ ακριβότερο από εργαλεία + στεφάνια + ακτίνες + το κόστος του trial & error. Θα ήθελα να ξεψαρώσω λίγο με τα εργαλεία κλπ, αλλά νομίζω ότι ο μόνος τρόπος είναι να λερώσω τα χέρια μου και αυτό απαιτεί μια πολυτέλεια χρόνου που για την ώρα δεν την έχω. Είδα ότι παλιά οργανώνονταν κάποια τεχνικά σεμινάρια. Αν προγραμματιστεί κάτι τέτοιο προσεχώς, θα είναι μεγάλη βοήθεια. Υπάρχει τριγύρω κανένας άλλος που το χρειάζεται;

contact