Καλημέρα και καλώς σας βρίσκω! Μια που είναι η πρώτη μου δημοσίευση και δεν υπάρχει σχετική κατηγορία στο φόρουμ, να κάνω κάποιες συστάσεις. Μένω Θεσσαλονίκη και η σχέση μου με το ποδήλατο παρόλο που ξεκίνησε από τα παιδικά μου χρόνια, δεν είναι καθημερινή λόγω επαγγελματικών και οικογενειακών υποχρεώσεων. Με τη γυναίκα μου και τα παιδιά μας (10 και 5 ετών) απολαμβάνουμε όσο πιο συχνά μπορούμε οικογενειακές ποδηλατοβόλτες και διατηρούμε χαλαρή σχέση με τις ποδηλατικές κοινότητες της πόλης συμμετέχοντας σε ποδηλατοπορίες και άλλες δράσεις...
Ο γιος μου ξεκίνησε να βγαίνει στο βουνό με μια τοπική ομάδα και του παραχώρησα το παλιό μου 26άρι MTB (scott aspen σχεδόν 10ετίας) και με αυτή την αφορμή ξεκίνησα να ψάχνω κάποιο βολικό ποδηλατάκι πόλης για μένα. Φλέρταρα πολύ με κάποια λιτά και όμορφα custom μονοτάχυτα αλλά οι τιμές στα προς αναπαλαίωση κουρσάκια έχουν ξεφύγει και σχεδόν το είχα πάρει απόφαση να χτυπήσω κανένα φθηνό ετοιματζίδικο όπως αυτό ή αυτό.
Επιστρέφοντας όμως από την πασχαλινή εξόρμηση πριν 3-4 μέρες, έκανα μια στάση σε ένα επαρχιακό ποδηλατάδικο και ανάμεσα σε διάφορα πεταμένα ποδήλατα βρήκα μια παλιά σιδερένια κούρσα σε κακή κατάσταση και χωρίς πολύ σκέψη την πλήρωσα 30 ευρώ και την έβαλα πάνω στη σχάρα...
Το σχέδιο είναι να βαφεί ο σκελετός (μαύρος με καφέ αξεσουάρ), να τοποθετηθεί τιμονάκι bullhorn, καφέ δερμάτινη σέλα και όλα τα απαραίτητα για ένα απλό και φθηνό μονοτάχυτο. Είμαι σίγουρος ότι το κόστος θα είναι τελικά ψηλότερο από καινούριο αλλά ελπίζω με τη βοήθειά σας να απολαύσω τη διαδικασία της μετατροπής παρόλο που οι τεχνικές μου γνώσεις καλύπτουν στοιχειωδώς το επίπεδο της συντήρησης και των μικροεπισκευών (ελαστικά, φρένα, ταχύτητες και μέχρι εκεί).
Ελπίζω να μη σας κούρασα πολύ με την εισαγωγή γιατί πρέπει να περάσω και σε συγκεκριμένα ερωτήματα. Ξέρω ότι μέσα στα 10άδες σχετικά τόπικ της κατηγορίας υπάρχουν σχεδόν όλες οι απαντήσεις και έχω αρχίσει ήδη εντατικό διάβασμα (που συνοδεύεται από θαυμασμό για τα διάφορα μπιζουδάκια που έχετε φτιάξει!) αλλά θα ήθελα τα φώτα σας για τα παρακάτω βασικά πρώτα βήματα στη πόλη της Θεσσαλονίκης:
- Κάποιο βαφείο που να μην απαξιεί να ασχοληθεί με τη βαφή του σκελετού;
- Κάποιο ποδηλατάδικο που να μπορεί να ασχοληθεί με τεχνικές εργασίες που μπορεί να αποδειχτεί ότι με υπερβαίνουν (πχ αντικατάσταση κάτω άξονα, κέντρα τροχών, ακτινολογήσεις κλπ);
- Κάποιο κατάστημα με αξεσουάρ/εξαρτήματα (τιμόνι, σέλα, φρένα, δίσκο, πετάλια κλπ) για να εξαντλήσω την πιθανότητα να ενισχύσω την τοπική οικονομία πριν στραφώ στο ίντερνετ;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την υπομονή σας με τον αρχάριο!
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
![]() | 401.65 KB |
![]() | 455.88 KB |
![]() | 359.03 KB |
Μη το κανεις ρε φιλε.
Οχι οτι μου πεφτεις λογος,
απλα τη γνωμη μου λεω.
Εχω σκοπο καποτε να φτιαξω ενα Rog,
αλλα δικη σου η αποφαση.
Αν θες μια γνωμη "ανεστησε" τπ σκελετο
οπως ηταν στην αρχικη του κατασταση
και φτιαξε ενα single-speed με vintage στοιχεια.
Αλλωστε ο ορος "touring"
που εβαλε ο Γιουγκοσλαβος (Σλοβενος)
δεν παραπεμπει σε γεωμετρια single speed.
Καλη συνεχεια
... σου πέφτει λόγος, γι αυτό έγραψα στο φόρουμ, για να ακούσω τις απόψεις σας. Εγώ είμαι εντελώς αρχάριος αφού πρόκειται για την πρώτη μου απόπειρα...
Δεν κατάλαβα όμως γιατί με συμβουλεύεις να μη το κάνω. Εννοείς ότι θα χαραμίσω ένα σκελετό που θα μπορούσε να ανακατασκευαστεί με συνέπεια στην αρχική του μορφή; Αν εννοείς αυτό, το βρίσκω λίγο δύσκολο ως εγχείρημα γιατί το ποδήλατο βρέθηκε σε πολύ κακή κατάσταση, με πολλές ελλείψεις (τιμόνι, πίσω ντεραγιέ κλπ) και κάποιες "καταστροφές". Το πετάλι ήταν κολλημένο στον άξονα με ηλεκτροκόλληση κι εγώ το αφαίρεσα λίγο άτσαλα με τον τροχό (τρώγοντας λίγο και άξονα/πετάλι). Το σημαντικότερο όμως πρόβλημα είναι η δική μου άγνοια και απειρία. Δε γνωρίζω καθόλου τι χρήζει αντικατάστασης, τι επιδιορθώνεται και που μπορώ να βρω όλα αυτά που θα χρειαστώ.
Αν κάποιος πιο έμπειρος χομπίστας το θέλει, φυσικά μπορώ να του το δώσω και μετά χαράς θα δεχτώ ως ανταλλαγή κάποιον άλλο πιο κατάλληλο (noname) σκελετό για να παίζω... Τα εξαρτήματα πάντως που δε θα χρησιμοποιήσω, σκέφτομαι να τα χαρίσω σε όποιον ενδιαφέρεται.
Ήθελα να επισυνάψω 2-3 φωτογραφίες από την αρχική κατάσταση, το κολλημένο πετάλι, τους τροχούς και τα υπόλοιπα εξαρτήματα αλλά δε βρίσκω τον τρόπο στη φόρμα της απάντησης...
λοιπον εγω θα σου προτεινα μιας κ το πηρες κοψοχρονια,να κρατησεις το μπατζετ εκει κατω εννοειται,και να του βαλεις απλα οτι χρειαζεται για να τσουλησει.δηλαδη:
τροχους/λαστιχα
μια πεταλιερα,αν βρεις κ μια κλειστη τριβη που να κανει εχει καλως (μτχ ολα αυτα)
σελα τιμονι,αν θες κ λαιμο αν δε σε εμπνεει αυτος.
τωρα το χρωμα εγω θα σου λεγα να μη το βαψεις,βασικο κ ολας αν θες ενα ποδηλατο καθημερινο που να μη χτυπαει στο ματι ωστε να μπορεις να το κλειδωσεις καπου για καμια ωρα χωρις να το σκεφτεσαι.
αν τυχον βλεπεις καπου σκουρια,ξυστο λιγακι να φυγει,κ περνα κανα ασταρακι.για λεπτομεριες ρωτα σε κανα χρωματοπωλειο.αποτι το βλεπω ειναι σε αρκετα καλη κατασταση.
... με αργό ρυθμό λόγω υποχρεώσεων και έλλειψης ελεύθερου χρόνου. Τελικά επιλέχθηκε η υλοποίηση ενός low budget project μετατροπής σε μονοτάχυτο με οροφή τα 150 ευρώ. Ένα πιλοτικό και εκπαιδευτικό πρότζεκτ για να δω τις διαθέσεις μου και τις δυνατότητες μου, τις πηγές υλικών και πληροφοριών, τα μαστόρια κλπ., με την ελπίδα ότι θα ακολουθήσουν και άλλα...
Μέχρι στιγμής μαζί με την αγορά του ποδηλάτου, το πρότζεκτ έχει ανέλθει στα 60 ευρώ (σπρέυ αστάρι, χρώμα, βερνίκι, γυαλόχαρτα, γυαλιστικά εξαρτήματα για το δράπανο και μεσαία τριβή).
Αύριο Δευτέρα ελπίζω να ολοκληρωθεί η μετατροπή με τα ακόλουθα:
Ο δισκοβραχίονας είναι 54άρης και σκέφτομα να βάλω ένα 18άρι πίσω γρανάζι, είναι εντάξη λέτε το 3:1;
http://s645.photobucket.com/user/akaradakis/media/ROG%20Touring%20to%20s...
http://s645.photobucket.com/user/akaradakis/media/ROG%20Touring%20to%20s...
http://s645.photobucket.com/user/akaradakis/media/ROG%20Touring%20to%20s...
http://s645.photobucket.com/user/akaradakis/media/ROG%20Touring%20to%20s...
... και το αποτέλεσμα με ικανοποιεί τόσο από αισθητική άποψη όσο και από λειτουργική! Ήταν ενδιαφέρουσα εμπειρία που με βοήθησε να μάθω αρκετά πράγματα.
Το κόστος ανήλθε σε 120 ευρώ αλλά μάλλον θα χρειαστώ και βραχίονες γιατί οι πείροι δε σφηνώνουν αρκετά και τα υπάρχει ένας απειροελάχιστος τζόγος, οπότε θα πιάσουμε τα 150 που ήταν ο αρχικός προϋπολογισμός...
Ευχαριστώ το φόρουμ και τους χρήστες του για την τεχνογνωσία που μου πρόσφερε αλλά κυρίως για την έμπνευση!
Πάμε γι άλλα!
http://s645.photobucket.com/user/akaradakis/media/ROG%20Touring%20to%20s...
http://s645.photobucket.com/user/akaradakis/media/ROG%20Touring%20to%20s...
http://s645.photobucket.com/user/akaradakis/media/ROG%20Touring%20to%20s...
http://s645.photobucket.com/user/akaradakis/media/ROG%20Touring%20to%20s...
... να προσθέσω ότι τελικά αλλάχτηκε ο αριστερός βραχίονας αλλά στη συνέχεια αλλάχτηκε και ο δισκοβραχίονας από το γνωστό κατάστημα με NOS εξαρτήματα στη Ξηροκρήνη... Ο λόγος ήταν ότι το αρχικό γρανάζωμα (54 δόντια μπροστά, 18 πίσω) ήταν πολύ δύσχρηστο για τις δυνατότητες μου και για τις ανηφόρες της άνω πόλης που μένω οπότε ο μαμά δισκοβραχίονας αλλάχτηκε με άλλον καινούριο με 46 δόντια και η αλλαγή προς το καλύτερο είναι εμφανής.
Το ποδήλατο με τον αρχικό 54άρη δισκοβραχίονα:
http://s645.photobucket.com/user/akaradakis/media/ROG%20Touring%20to%20s...
Το ποδήλατο με τον καινούριο 46άρη δισκοβραχίονα:
http://s645.photobucket.com/user/akaradakis/media/ROG%20Touring%20to%20s...
Καλοτάξιδο! (54*18 φυσικά και δεν τσουλάει
)