Καλησπέρα σε όλους,
Θα ηθελα μια μικρη βοήθεια για μια μετατροπη/αφαιρεση της αναρτησης και προσθηκης σταθερού πηρουνιου.
Το ποδήλατο που θα γινει η μετατροπή ειναι το ideal crossmo 2010
http://www.idealbikes.net/?section=1738&language=el_GR&itemid1494=1862(link is external)
η αναρτηση που έχει πάνω rst777 δεν είναι πλεόν και τοσο λειτουργικη και επίσης είναι και αρκετά βαρια.
Μιας και η χρηση που γινεται για αυτο το ποδήλατο είναι μεσα στην πόλη θα θέλαμε να του βάλουμε ενα σταθερό πηρούνι.
Έχω δει τα παρακάτω
http://www.roseversand.com/article/atb-fork-28700-c/aid:30483(link is external)
και
http://www.roseversand.com/article/atb-fork-28700-c---chrome-plated/aid:...(link is external)
με βαση τα specs του ποδηλάτου έχει πάνω
HEADSET FSA 1-1/8" semi-integrated threaded set
2 απλα παξιμαδια που βιδώνουν στην προεκταση του πηρουνιου.
Τι είναι αυτό που θα πρεπει να προσεξω ώστε να είναι συμβατό το πήρουνι?
Τα παραπάνω που εχω δεί είναι συμβατά?
τι ειναι το steerer length, είναι το μήκος του σωλήνα που βρίσκεται στο κουτελο του ποδηλάτου?και αν ναι το μετράω εξωτερικά?
Ευχαριστώ
και τα δύο που είδες είναι συμβατά. Το χρωμιωμένο είναι καλύτερο κράμα, αν δε σε χαλάει το αισθητικό μέρος.
Steerer length είναι το μήκος του σωλήνα που υπάρχει ώστε να μπαίνει μέσα στο κούτελο του σκελετού. Δεν νομίζω πως δε σε φτάνει αυτό που έχουν, συνήθως χρειάζεται να κόψεις.
Mετράς από το κάτω μέρος του κούτελου του σκελετού (στο κάτω ρουλεμάν του λαιμού) εως το πάνω μέρος, εκεί που είναι η στρογγυλή τάπα με το άλεν.
το χρωμιωμενο δεν εχει βολτες(σπειρωμα) οποτε θα παιδευτεις λιγο παραπανω.
Δεν καταλαβαίνω που χρειάζεται το σπείρωμα, το πιρούνι είναι 1"1/8 ahead.
Τώρα που κοίταξα τη φωτό του ποδηλάτου, διαπίστωσα πως δεν έχει λαιμό a-head αλλά το άλλο που δεν ξέρω πως λέγεται. Συνεπώς λανθασμένα σε διαβεβαίωσα πως τα πιρούνια που βρήκες ταιριάζουν! Χρειάζεσαι πιρούνι 1 1/8" με σπείρωμα. Στη θέση σου θα προτιμούσα πάντως το CrMo και θα έτρεχα σε μηχανουργείο/ποδηλατά για σπείρωμα. Η καλύτερα θα άλλαζα και λαιμό σε a-head.
Μήπως είναι μια καλή ευκαιρία για να το μετατρέψει και σε a-head?
Πέρα από λαιμό δεν ξέρω αν χρειάζονται και καινούρια ποτήρια.
...που φοραει τωρα το ποδηλατο σου ειναι βιδωτα, τοτε για να μετατρεψεις το ολο συστημα σε Ahead, θα χρειαστει να αλλαξεις και τα ποτηρια.
Ευχαριστω πολυ για τις συμβουλες, μιας και το ποδηλατο είναι φιλου και θελουμε να επιτυχουμε το δυνατοτερο μικρο κοστος(μονο πηρουνιου) θα προτιμουσα να μην χρειαστει και αλλαγη ποτηριων -head.
Το ενα πηρουνι ειναι απο σιδηρο (Hi-ten) και το αλλο απο Cro-Mo η διαφορα στο βάρος ειναι μονο 40gr , λετε να διαλεξω το cro-mo λογω καλυτερου υλικού?
Αν θελω να φτιαξω σπείρωμα-κοψω τον επιπλεον σωληνα γινεται αυτο σε ποδηλατάδικο η πρεπει να παω σε σιδερά?
Ευχαριστώ.
το θέμα αλλαγής γεωμετρίας το έχεις κοιτάξει;
δεν ξέρω κατά πόσο είναι σημαντικό για το συγκεκριμένο ποδήλατο, αλλά εγώ θα κοίταγα και το μήκος του πιρουνιού «axle to crown» για να μη κατέβει ή ανέβει πολύ το κούτελο του ποδηλάτου.
Τα πιρούνια που έχεις δει είναι κατάλληλα να αντικαταστήσουν ανάρτηση;

...
υψος 17εκ
1 ιντσα
threaded
με αναρτηση που τωρα εχει διαδρομη 80εκ
για 26" τροχο
και vbrakes
...
...καμμια δεκαπενταετια περιπου...
Η αληθεια ειναι οτι δεν εχω ψαξει αν μπορουν να αντικαταστησουν αναρτηση.
Μιας και το μηκος axle to crown δεν αναγραφεται στο site δεν μπορω να ξέρω πόσο ειναι. Ισως αν τους ρωτούσα.
Εχει καποιος μηπως ιδεα που μπορώ να βρώ οικονομικά πηρούνια στην αθήνα?
Μπορεις στον ιδιο τομεα να παρεις και ποτηρια, και κουταλια, οποτε πηγαινε και δες τι ακριβως σε βολευει
Καλησπερα φιλε,
δεν εννοω πηρουνια φαγητου, αλλα ποδηλάτου !!
!!
μας τα χαλασες στα κουταλια
Η αληθεια ειναι οτι στην αρχη ψαρωσα(μιας και τα ποτηρια ειναι δοκιμος ορος), ειπα εφερε και τετοια το πρακτικερ
Και επανερχομαι στο θέμα μας, ρωτησα και εμαθα
το axle to crown των σταθερων πηρουνιων που βρήκα ειναι 412mm.
Το υπαρχων πηρουνι(οχι φαγητου αλλα ποδηλατου)ειναι 460mm (RST 777 model 2011).
Εχουμε προβλημα? Θα αλλαξει πολύ η γεωμετρια?
Παμε για αλλο πηρουνι?
Καμια προταση απο καποιον που αγορασε?
Ευχαριστω.
είχα κάνει αντίστοιχη αλλαγή στο ΜΤΒ μου, αλλά εκεί είχα βρεί manual στο νετ που έδινε συγκεκριμένο εύρος διαστάσεων για το πιρούνι που έπρεπε να βάλω. Επίσης είχε βοηθήσει πολύ και ο columbus. Μου είχε πεί τότε: Μετράς το ύψος a/c του πιρουνιού σου την ώρα που κάθεσαι στο ποδήλατο, γιατί η ανάρτηση κάθεται λίγο. Τώρα αν εσένα η ανάρτηση είναι 460mm νομίζω ότι το σταθερό πιρούνι που θα πάρεις δε θα έπρεπε να είναι λιγότερο από 450mm.
Επίσης θα πρέπει να προσέξεις το πιρούνι που θα πάρεις να είναι για 28αριδες τροχούς.
Πάντως με τις διαδρομές των αναρτήσεων και τις αντιστοιχίες σε suspension corrected πιρουνιά δεν τις πολυκαταλαβαίνω.
Αν πάρουμε για παράδειγμα το surly 1x1(link is external)
αυτό που αντικαθιστά την ανάρτηση 100mm διαδρομής έχει 453mm a/c ενώ αυτό που αντικαθιστά την ανάρτηση 80mm διαδρομής έχει μόνο 413mm a/c.
H δικιά σου rst777 έχει ή 50mm ή 80mm διαδρομή.
Άντε βγάλε άκρη.
παρακαλώ βοήθεια από του έμπειρους, μη τον πάρω τον άνθρωπο στο λαιμό μου!
και στις καλυτερες οικογενειες πεφτει το ποδηλατο μπροστα μερικα εκατοστα
...
tura(link is external)
...
δες προσεκτικα τις φωτο με και χωρις αναρτηση
παρατηρησε τις γωνιες που κανει ο σκελετος
την αποσταση τροχου-crown
και δες αυτα τα μερικα εκατοστα ...
2,3,4 nobody knows
και αυτό αποτελεί πρόβλημα ή δεν μας απασχολεί;
Καλημερα diopan,
το surly1χ1 που εχει βαλει εχει a to c 413 ακριβως οσο και αυτο που βρηκα στη rose.
Το υπαρχων rst πηρουνι ειναι 50mm διαδρομης, θα δοκιμασω να το μετρησω και με αναβατη στο ποδήλατο.
Ευχαριστώ παιδια πολύ για την βοηθεια.
το surly 1x1 είχα βάλει και γώ αλλά σε ΜΤΒ. το surly 1x1 είναι για 26" τροχους όχι για 28¨. Αν έχεις δισκόφρενα τότε θα μπορούσες να πάρεις την έκδοση που είναι για δισκόφρενα, θα πρέπει να φοράς όμως λεπτό λάστιχο για να χωράει και λασποτήρας.
Εχεις δικιο, αλλα αυτη η αγγελια
http://www.roseversand.com/article/atb-fork-28700-c/aid:30483(link is external)
ειναι για 28ρηδες(700) τροχους.
Τελος παντων ας ελπισουμε να κανει.
Οσο για λασπωτηρες δεν θα τοποθετηθουν, και τα λαστιχα που εχει πανω τωρα ειναι κατι continental contact 700x28 Οποτε ειναι αρκετα λεπτα.
ΝΑΙ ΟΚ, θα πέσει λίγο το κούτελο, θα χαμηλώσει λίγο η μ.τ. και τα σχετικά...(*)
Αλλά δεν έγινε δα και κάτι πολύ σημαντικό.
Ούτως ή άλλως οι σκελετοί τρεκκιν και ΜΤΒ είναι συνήθως "ψηλά"... ειδικά αν συγκριθούν με κλασικές κούρσες.
... και εμείς πάμε να το "κουρσίσουμε" το πράμμα, άρα κατά κει θέλουμε να πάμε.
Αν παρόλαυτά δεν θέλουμε να χαμηλώσουμε, νομίζω ότι (ίσως... λέμε....) με κατάλληλη επιλογή ποτηριών (πχ εξωτερικά και_όχι_χωνευτά) + κανα spacer + ότι άλλο σκεφτούν Eaglos / Ι.Alli.Ellada και λοιποί ειδικοί του φόρουμ... ίσως να το φέρουμε πάλι στην πρηγούμενη καμαρωτή κατάσταση....
(*) σε εμένα πάντως - που έκανα την αλλαγή αυτή στο τρεκκιν - δεν με ξένισε, δεν με προβλημάτισε, δεν αντιμετωπίζω κάποιο πρόβλημα.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Έχω μισούς καλουπιέδες (της zefal, συτοί που είναι χωρίς ζωνάκια) και βρίσκουν κάτω όταν ΔΕΝ ΕΧΩ ΤΙΣ ΠΑΤΟΥΣΕΣ ΣΤΑ ΠΕΤΑΛΙΑ (πχ όταν τσουλάω το ποδήλατο με τα χέρια). Αλλά αν θυμάμαι καλά, και πριν με την ανάρτηση που είχα, οι τότε ολόκληροι καλουπιέδες πάλι εύρισκαν κάτω όταν το τσουλούσα......
Μια ακομα ερωτηση,
Το πηρουνι που θα παραγκειλω δινεται με
· available with steerer length 185 mm or 230 mm
το κουτελο του crossmo ειναι 14 cm αν υποθέσουμε οτι χρειαζεται να πιανουν και βίδες 16εκ.
οποτε να παραγκειλω το 185mm???
Ευχαριστώ
μετρησε το steerer που εχεις τωρα και παρε το αναλογο μεγεθος.
εγώ περισσότερο είχα στο μυαλό μου κάτι άλλο που είχα διαβάσει εδώ μέσα στο φόρουμ (νομίζω από τον Eaglos ) σχετικά με τις δυνάμεις που ασκούνται στο κούτελο από την αλλαγή γεωμετρίας, και ότι μπορεί να σπάσει(;;) Αλλά αυτά μάλλον ισχύουν για ποδήλατα που υποβάλλονται σε σκληρή χρήση και για το τρεκκινκγ δεν έχουν τόση σημασία; Πάλι λέω δεν ξέρω. Την αλλαγή που έκανα εγώ είχα συγκεκριμένα όρια από τον κατασκευαστή.
πίστεψέ με, ζυγίζω κάπου 100 κιλά, σηκώνομαι ορθοπέταλο και γενικά δεν το πολυ-υπολογίζω, ζορίζω αρκετά και το κούτελο και ότι υπάρχει πάνω στο ποδήλατο.
Δεν είχα ποτέ μου το παραμικρό σημάδι ότι κάτι δεν πάει καλά, ότι κάτι θα φλεξάρει, θα σπασει, θα με "αφήσει".
επώνυμο πιρούνι είναι, επώνυμος σκελετός, νομίζω ότι λιγότερη καταπόνηση έχει στην άσφαλτο με ξερό πιρούνι, παρά σε χωματόδρομο με την παλιά ανάρτηση.
Αν θυμάμαι καλά η όλη συζήτηση γινόταν γύρω από
ποδήλατα βουνού όπου ήθελαν να περάσουν από τα
80χιλ στα 120χιλ+
Γενικά όσο πιο κοντά στην αρχική απόσταση, τόσο
πιο ανώδυνη η αλλαγή. Όσο μεγαλώνει η απόκλιση
τόσο γίνεται και πιο έντονη η αλλαγή στη γεωμε-
τρία και τη συμπεριφορά. Για 4-5χιλ διαφορά δεν
τίθεται θέμα.
ζητώ ταπεινά συγγνώμη
που προκάλεσα αναστάτωση,
άρα redo βάλε το πιρούνι που σ΄αρέσει και καλές βόλτες
Παιδια ευχαριστώ ολους για την βοηθεια.
, θα σας ενημερωσω για τυχον απροοπτα!!
Η παραγγελια ειναι ετοιμη, μολις μου ηρθε και ενα μαιηλακι με εξτρα εκπτωση
Ευχαριστω
Καλησπερα σε όλους η ενχειρηση πετυχε!!
Το κροσμο κυκλοφορει πλεον με ξερο πηρουνι, παει το rst777 βαρους περιπου 2.5κιλα.
Ο φιλος μου(στο ποδηλατο του εγινε η επιχειρηση) ειναι απολυτα ευχαριστημενος και δεν ξαναγυρναει πίσω.
Η ερωτηση/βοηθεια που χρειαζομαι είναι η εξης
Χρησιμοποιησαμε τα ρουλεμαν του rst ξανα στο καινουριο πηρουνι, το πανω ρουλεμαν καθεται μια χαρα μιας και οι βιδες που ερχεται σε επαφη ειναι τα παξιμαδια που βιδωνουν στο σπειρωμα του πηρουνιου.
Στο κάτω μερος όμως το ρστ ηταν πεπλατυμενο με αποτελεσμα το ρουλεμαν να ειναι μια χαρα, το καινουριο ξερο πηρουνι είναι πιο μικρό και το ρουλεμαν δεν εφαρμοζει τέλεια.Θα χρειαζόταν μικροτερης διαμετρου ρουλεμαν,
πηγα σε 2 ποδηλαταδικα(cyclist μαλατεστα που βρεθηκαν στο δρομο μου) και δεν με βοηθησαν ιδιαιτερα. μηπως έχετε καμια προταση???
Προς το παρον το πηρουνι δουλευει μια χαρα νομιζω όμως οτι η περιστοφη του δεν ειναι η ιδανικη.
Σας Ευχαριστώ για την βοηθεια(παρελθοντικη και μελλοντικη)