Καλημέρα σε όλους. Ειμαι ο υπερήφανος κάτοχος μιας 28αρας γαλλίδας. ψάχνομαι να την αναβαθμίσω κατά κάποιον τρόπο καθώς, αφού ειμαι πια δεμένος συναισθηματικά, θέλω να την κάνω να λειτουργεί όπως της αξιζεί. Αυτό σημαίνει να δουλεύει αρτιότερα, πιο άνετα, αλλά με κάπως vintage εμφάνιση. Ξεκινάω:
1) Θέλω να βάλω χειριστήρια ταχυτήτων με index. Σε γνωστό ποδηλατάδικο του κέντρου, πέρα από την εξωφρενική τιμή που μου έιπαν, ειπώθηκε ότι θα δουλέψει μόνο με αλλαγή derraulier. Ισχύει κάτι τέτοιο; Προκειμένου να δουλέψει το index πρέπει να υποστηρίζεται από αντίστοιχο derraulier, ή κασσέτα; Επίσης, μέσω ebay έχω βρει κάποια, και απορώ, μόνο shimano θα ταιριάζανε, ή και campagnolo? ( σημ., η κασσέτα μου ειναι shimano και το derraulier sachs
2) Προσπάθησα να αλλάξω τις δαγκάνες των φρένων με καινούρια Campagnolo Veloce που του ταιριάζαν όμως λόγω χρώματος (inox) αλλά δυστυχώς έχουν άλλη απόσταση αναμεσα στις βίδες. Μπορεί να βρει κανείς πλεον απόσταση 60-70mm σε καινούρια ή έστω παλιά campagnolo ή shimano, ή πρέπει να αναζητήσω τα γαλλικά simplex απλά σε καλύτερη κατάσταση? ( Η λύση να ανοίξω ένα πόντο την τρυπα που βιδώνει το φρένο μου φάνηκε λίγο ανατριχιαστική).
Αυτά είναι η αρχή μιας κουβέντας περί αναβαθμίσης. Θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλια και τις παρατηρήσεις σας. Αν βρίσκομαι σε λάθος θεματική ενοτητα, να το μεταφέρω.
... αλλά έτσι για το κέφι μας...ας γράψω κάτιτις.
- τι σκέφτεσαι να κάνεις ΜΕΤΑ την αναβάθμιση? Κοινώς "που θα βολτάρει" η κυρία? Τι και πόσο κακούς "σκοπούς" έχεις? Μήπως απλά θέλει ένα καλό φρεσκαρισματάκι και νέα "παπά"?
- φρένα με long reach δαγκάνες έχω δει στον Τζωρτζόπουλο, Συγγρού / Φιξ. Πάρε τηλ ή τσέκαρε τις αγγελίες εδώ.
- οι λεβιεδομανέτες είναι (μαζί με δισκοβραχίωνα) τα πιο ακριβά μέρη ενός drivetrain. Βαράνε στο ψαχνό.... ειδικά οι ντόπιοι....![](/sites/default/files/smileys/sarcastic2.gif)
Από την άλλη έχω δει λεβιεδάκια πλάγιου σωλήνα Shimano / Dura Ace που ήταν λογικά σε τιμή και κόσμημα σε όψη.... σε λειτουργία δεν ξέρω αλλά αφού γράφουν dura ace υποθέτω ότι θα είναι λίγο καλύτερα από "υπέροχα".
- έχω την εντύπωση ότι ετοιμάζεσαι για μακρύ και ακριβό ταξίδι.... Ανέβασε φωτος (πολλές και καθαρές, δείξε και λεπτομέρειες, όχι μόνο γενική όψη) και σκέψου / γράψε μας για τι χρήση την προορίζεις.![](/sites/default/files/smileys/yes.gif)
Λοιπόν για να καταλάβουν και όλοι, πριν τις φωτογραφίες:
Το ποδήλατο χρησιμοποιείται ήδη καθημερίνα σε διαδρομές εντός πολής (μ.ο. 30 χμ). Γι αυτό και το δέσιμο.
Dura ace έχω ήδη μανέτες (μέσω Ebay) αλλά πρέπει να μπουν και καλύτερες δαγκάνες.
Έιπαμε vintage, αλλά το θέμα της άνεσης και της ασφάλειας είναι σε πρώτο πλάνο.
...ετοιμάζεσαι να δώσεις μια μικρή περιουσία χωρις ιδιαίτερο όφελος?![](/sites/default/files/smileys/sarcastic3.gif)
διότι η αλλαγή μενετών και δαγκανών δεν θα βελτιώσει την απόδοση των φρένων σου περισσότερο, κατά την αποψή μου.
Τα λάστιχα πάλι θα γλυστρίσουν με το λίγο περισσότερο τσίμπιμα στις μανέτες, πόσο θέλει για να ολισθήσει ένα 700c x 28 ας πούμε;
Η δική μου γαλλίδα είναι 40 και βάλε και τα φρένα της είναι ακαριαία (mafac της εποχής), αν δεν προσέξω σε επείγουσα ανάγκη φρεναρίσματος φεύγω πάνω από το ποδήλατο πολύ εύκολα.
Επιπλέον μετατρέποντας την παλιά γαλλίδα σε πιο σύγχρονο ποδήλατο μήπως χαλάσεις την εμφάνισή της; φαντάσου τη γιαγιά σου με μίνι, ψητοτάκουνα και χαμηλό ντεκολτέ.
Γι αυτό κράτα τη γαλλίδα σου όπως είναι, κάνε της ένα καλό service και κράτα τα φράγκα που θα ξόδευες συμπλήρωσε κάτι ακόμα και χτύπα ένα πιο καινούριο μεταχειρισμένο κουρσάκι με κανα τετρακοσάρι ευραίους, ούτως ή άλλως θα υπερκαλύψει τις ανάγκες σου. Αυτομάτως έχεις δύο ποδήλατα
Tο προβλημα δεν είναι η ολίσθηση, είναι ότι ειδικά το μπροστινό σε υγρασια κλπ έχει θέμα (τριξιμο, και αίσθηση 'πετάγματος' της ντίζας εσωτερικά, λόγω γρατζουνιάς στο στεφάνι), πραγμα που σημαίνει ότι ίσως να θέλει αλλαγή και στα στεφάνια (υπάρχουν καινούρια από φίλο ήδη) .
Τα φρένα απο την αρχή δεν ήταν σε καλή κατάσταση πάντως.
Σε καμια περίπτωση δεν ειπα ότι θέλω να το μετατρέψω σε πιο συγχρονο ποδήλατο! ΔΕ θα μ' 'αρεσε άλλωστε κάτι τέτοιο. Και μεταξύ μας, δε θέλω καινούριο κουρσάκι. Οχι λόγω χρημάτων, αλλά γιατί απλά δε μ άρεσουν!![](/sites/default/files/smileys/wacko1.gif)
![](/sites/default/files/smileys/blush.gif)
Ορίστε και κάποιες φωτογραφίες.
Μια γενική άποψη.
http://imageshack.us/photo/my-images/515/mg1451.jpg/
Λεβιεδάκια από Αλτι με πατέντα Αλτι φυσικά (οι προηγούμενες μας άφησαν χρόνους). Ταλαιπωρία τα συγκεκριμένα:
http://imageshack.us/photo/my-images/442/foto0015q.jpg/
Δαγκάνα εμπρόσθια. Τρίζει σαν τρελή στις υγρασίες και αισθηση 'πετάγματος΄ ντίζας σε φρενάρισμα με μεγάλη ταχύτητα (πιθανολογώ από γρατζουνίτσα στο στεφάνι
http://imageshack.us/photo/my-images/525/foto0016w.jpg/
Μανέτες Dura Ace 70's από Εbay. Καλή κατάσταση, δεν κάνουν μεγάλη διαφορά βέβαια, λόγω των προαναφερθέντων.
http://imageshack.us/photo/my-images/337/foto0017t.jpg/
Εμπρός ντεραγιέ. Πετάει την αλυσίδα σε κάποιες περιπτώσεις αλλαγής από μικρό σε μεγάλο γρανάζι.
http://imageshack.us/photo/my-images/716/mg1454.jpg/
Οπίσθιο ντεραγιέ. Σήμερα για πρώτη φορα βγήκε για κάποιο λογο η αλυσίδα από την κασέτα (!)
http://imageshack.us/photo/my-images/521/mg1452.jpg/
Πίσω δαγκάνα με άποψη του ελαστικού
http://imageshack.us/photo/my-images/28/mg1460.jpg/
Παρουσιάζω τα αρνητικά για παραγωγικότερη συζήτηση. Το ποδήλατο σε γενικές γραμμές είναι σε καλή κατάσταση, και υποκειμενικά όμορφο. Απλά θέλω λίγο καλύτερη επίδοση, λιγότερο ταλαιπωρία, πιο μεγάλη ασφάλεια και ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να διατηρήσει την εμφάνιση του και το χαρακτήρα της εποχής. Αφού τελειώσει το rebuild θα περαστεί νεο χρώμα (πιθανον ίδιο απλά φρέσκο) και δερμάτινες πινελίες.
ισως αν αλλαζες τα τακακια των φρενων με ακριβοτερα να εβλεπες αποτελεσμα στο φρεναρισμα.επισης μπορεις να φρεναρεις και με "διπλομανετια". τελος την αλυσιδα την πεταει γιατι θελει ρυθμιση το ντεραγιε μπρος - πισω.
καληνυχτα
Το ποδηλατο είναι σε πολύ καλή κατάσταση και προτείνω
να μην το βάψεις. Πάμε στα υπόλοιπα.
1. Φρένα: Tektro R559 53-73mm, Die Compe BRS202 57-75mm.
2. Δεν καταλαβαίνω τι ταχύτητες θέλεις να βάλεις. Μιλάμε
για λεβιεδάκια στο σκελετό αλλά να είναι indexed ή μιλάμε
για σύγχρονες μανέτες με αλλαγή σε 8άρι σύστημα; Γενικά
ο εκτροχιαστής κάνει ότι του πουν τα χειριστήρια. Πάντως
τα "ελεύθερα" λεβιεδάκια βολεύουν από θέμα ρυθμίσεων και
σε ξελασπώνουν σε περίπτωση ατυχήματος.
Τι θα έκανα εγώ αν είχα λεφτά και ήθελα αναβάθμιση; Τροχούς.
Καινούργια στεφάνια στο ύφος του ποδηλάτου, 28 ακτίνες 2/1,8/2
μπρος πίσω, τα ίδια ή ελαφρύτερα αντίστοιχα ασημί κέντρα
(μάλλον ακριβά) και έτοιμος. Κόστος 120-150 Ευρώ αν
κρατήσεις τα κέντρα σου.
Αν το πήγαινα λίγο παραπέρα θα έβαζα 34/50 δισκοβραχίωνα μάλλον
με εξωτερικά ποτήρια αλλάζοντας παράλληλα και το σπείρωμα της
τριβής σε BSI για να μην σπάω τα @@ μου με εξαφανισμένες τριβές.
Τέλος ένα λαστιχάκι σχετικά ελαφρύ 28c το πολύ, καινούργιες ντίζες,
τακάκια της προκοπής και αυτά.
1. Για τα φρένα θα το κοιτάξω, σε ευχαριστώ πολύ!
2. Απάντηση στο 2 (περιμένω να μου έρθουν) http://www.ebay.co.uk/itm/CAMPAGNOLO-MIRAGE-8-SPEED-INDEXED-DOWN-TUBE-BR...
Λογικά κάνουν με shimano 7αρι, από ότι είδα έχει ίδιες αποστάσεις με το Campagnolo το 8άρι
3.Στα υπόλοιπα @eaglos: Κάποιος είναι στο μυαλό μου! Βέβαια εγώ έχω στο μυαλό μου και το αισθητικό, οπότε θα κοστισει λίγο παραπάνω για να ντυθεί στα πέτσινα (σέλα - ταινία)
Καλού κακού κράτα και τα παλιά λεβιεδάκια.
Τουλάχιστον για τον μπροστά εκτροχιαστή όπου
έχεις μόνο δυο δίσκους πιστεύω καλύτερα να
έχεις ελεύθερη κίνηση.
Για σέλα δεν χρειάζεται να τα σκάσεις για brooks.
Βγάζει και η San Marco και η Selle Royal, θα βρεις
σίγουρα κάτι φθηνότερο από Brooks. Για δερμάτινη
ταινία δεν παίζει κάτι φθηνότερο απλά ρίξε μια
ματιά και στις υφασμάτινες. 6-10 Ευρώ το σετ και
όμορφη αισθητική.