Πώς να αφαιρέσω το παλιό χρώμα από το σκελετό;

7 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Chris1973
Απών/απούσα

Παιδιά ρίξτε καμιά ιδέα πως να αφαιρέσω το παλιό χρώμα από το σκελετό γιατί το σενάριο της αμμοβολής δεν παίζει.
Μάλλον διαβρωτικό? (αλλά ποιό) και γυαλόχαρτο το βλέπω.
Πήγα και ρώτησα για αμμοβολή (εδώ στην Κέρκυρα μόνο ένας είναι μαλλον που κάνει) και νόμιζα ότι μου κάνουν κακό πρωταπριλάτικο αστείο, 70 ευρώ μόνο για αμμοβολή θέλει ο τύπος, για 10 λεπτά δουλειά.
Επειδή λοιπόν δεν έχω συνηθήσει να με πιάνουν μακάκα ρίξτε καμιά ιδέα να το κάνω μόνος μου και απλά να το πάω σε έναν να που το βάψει μετά.

Α, να μην το ξεχάσω, ποιος είναι ο ιδανικότερος τρόπος να βαφτεί μια χρομολη, ηλεκτροστατική βαφή ή αστάρι και βαφή μετά???

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

Ή αλλιώς για να λέμε του στραβού το δίκηο... ΔΕΝ είναι δέκα λεπτά δουλειά, μάλλον καμμιά ώρα. Ή έστω ένα μισάωρο για άρπα κόλλα δουλειά.
Είναι η καλύτερη μέθοδος για να βγάλεις το χρώμα. Εναλλακτικά διαβρωτικό (οποιαδήποτε μάρκα) και σμυριδόπανο αρχικά, γυαλόχαρτο αργότερα. Θα χρειαστεί να το περάσεις δυό ή τρείς φορές για να φύγει το χρώμα, καθώς και κάμποσα φύλλα γυαλόχαρτο, καθώς αυτό θα μπουκώνει από το χρώμα και το remover.
Aν αποφασίσεις για ηλεκτροστατική (ανθεκτικότερη στις γρατζουνιές, περιορισμένη γκάμα χρωμάτων) η αφαίρεση του χρώματος είναι μονόδρομος. Αν το βάψεις σε φούρνο όχι. απλά θέλει καλό τρίψιμο/προετοιμασία. Θα σε συμβούλευα να συνεννοηθείς με κάποιο βαφέα αυτοκινήτων και να το κάνει εκείνος.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...οπως λενε και στην αλλη πλευρα του ωκεανου. Αν απλα προκειται για ξαναβαψιμο, δεν ειναι αναγκη να αφαιρεσεις ολο το αρχικο χρωμα. Ενα καλο τριψιμο (με ψιλο γυαλοχαρτο η ντουκοχαρτο), για να "αγριεψει" το παλιο χρωμα, και παραλληλα επιμονο τριψιμο τοπικα ωστε να φυγουν οι τυχον σκουριες, και μετα ασταρι (και παλι ενα ελαφρο τριψιμο), και βαψιμο.
Αυτα οσον αφορα το συμβατικο βαψιμο, που ειναι και καλυτερο.
Για ηλεκτροστατικη, θα πρεπει να αφαιρεθει ολο το παλιο χρωμα, και κατοπιν να παει ο σκελετος για ηλεκτροστατικη. Πραγμα που σημαινει ειτε διαβρωτικο και κατοπιν καθαρισμα με σπατουλα, και τελειωμα με γυαλοχαρτο, ειτε αν εισαι εξοπλισμενος με καποιο ηλεκτρικο εργαλειο (πχ δραπανο), βουρτσισμα με μια σχετικα σκληρη συρματοβουρτσα, προσαρμοσμενη στο εργαλειο.
Αν ομως προκειται για αναπαλαιωση, μαλλον θα πρεπει να ξεχασεις ολα τα προηγουμενα, και να κανεις κατι αντιστοιχο με αυτο που κανει ο gpiter.

Frazier
Εικόνα Frazier
Απών/απούσα

Συμφωνώ με τα παιδιά παραπάνω στα περισσότερα που λένε.Τώρα επειδή τυγχάνει να είμαι στον χώρο των αλουμινοκατασκευών έχω να πω τα εξής:
-Όντως για την αμμοβολή σου ζητάει πολλά λεφτά max 30 γιούργια,αλλά είναι και η πιο αποτελεσματική μέθοδο για να φύγει η παλιά βαφή.
-Η ηλεκτροστατική γίνεται με ειδική μέθοδο επίστρωσης της βαφής με πάχος 50-70μm,και "κάθεται" σε όλη την επιφάνεια του μετάλλου ομοιόμορφα.
-Η ηλεκτροστατική βαφή έχει τεράστια γκάμα χρωμάτων και μπορείς αν θέλεις να το βάψεις από ένα απλό λευκό μέχρι χρώμα ξύλου κερασιάς με τους ρόζους,φυσικά η τιμή "παίζει" ανάλογα με την βαφή που θα επιλέξεις(έχει χρώματα πιο φθηνά και χρώματα πιο ακριβά).Πάντως σίγουρα είναι η πιο ανθεκτική βαφή.
Το όλο εγχείρημα (αμμοβολή,Ηλ.βαφή)δεν κοστίζει πάνω από 50-60€(εξαρτάται το χρώμα).Το κακό για 'σένα είναι οτι τα μεγάλα ηλ.βαφεία βρίσκονται Αθήνα και Θεσσαλονίκη και στην Κέρκυρα δύσκολα θα βρεις κάποιον που να κάνει τέτοιες δουλειές.Ρώτα αν έχεις κανέναν φίλο-γνωστό αλουμινοκατασκευαστή,ίσως σε βοηθήσει.

redo
Εικόνα redo
Απών/απούσα

Εχω βάλει μπρος την αναπαλαίωση ενός παλίου ποδηλάτου μου. Με 4 ευρω για διαβρώτικο χρώματος και 1-2 ευρω για γιαλοχαρτα ο σκελετός εχει γινει γιαλί!!! Το ποδήλατο είχε πάνω και 1-2 κιλα σκουρία..καθότιν παλαιο! Τώρα ψάχνω σβουράκι που να τοποθετείται σε τρυπάνι για τα δύσκολα σημεία (ενώσεις κτλ) (παρεμπιπτοντως ξέρει κανείς τιμη και που θα βρώ τετοιά? practiker δεν εχω παει ακομα).
Συμπερασμα 5 ευρω για αφαίρεση παλίας μπογίας και 4 ευρω το ασταρί + 5-6 για χρώμα και είσαι κομπλε.

Chris1973
Απών/απούσα

Μάλλον αυτό θα κάνω και εγώ και θα το πάω για ηλεκτροστατική για καλύτερο αποτέλεσμα.
Τι διαβρωτικό να πάρω???
Ξέρω ότι στην Αθήνα είναι αρκετά πιο φτηνά για τετοιου είδους εργασίες και η αλήθεια είναι ότι και 40 να μου ζήταγε θα του τα έδινα αλλά τι να πω ρε παιδιά, σπάστικα πρωινιάτικα σήμερα, άκου 70 για αμμοβολή και άλλα 40 για την βαφή, σύνολο 110 για 3 σωλήνες.
Μερικοί νομίζουν ότι θα βγάλουν τη σύνταξη τους από ένα ποδήλατο.

dj_superstarr
Απών/απούσα

Ως ελαιοχρωματιστής και έχοντας βάψει πολλά κάγκελα μέχρι τώρα θα σου πρότεινα:
Μέχρι στιγμής όλα καλά τα έχεις κάνει.
Για παραπέρα τρίψημο (σε γωνείες) πάρε μία συρματόβουρτσα μικρή για σβουράκι (τροχό), θα κάνεις πολύ καλά τη δουλειά σου και κοστίζει γύρω στα 3,5 ευρώ.
Μετά με πινέλο πέρνα 2 χέρια αντισκουριακό (κατά προτίμηση για γαλβανιζέ επιφάνειες, πλεονεκτήματα: γρηγορότερο στέγνωμα, μεγαλύτερη αντοχή), το πρώτο χέρι στην αφή θα έχει στεγνώσει σε μισή ώρα, αλλά καλύτερα άφησε το μια ολόκληρη μέρα για να στεγνώσει καλύτερα. Πρίν περάσεις το 2ο χέρι κάνε ένα ελαφρύ τρίψιμο με γυαλόχαρτο 180 (ή και πιο λεπτό: πάνω από 200), σκούπισε το καλά να φύγει τυχόν σκόνη και μετά πέρνα το 2ο χέρι. Τουλάχιστον 1 μέρα στέγνωμα και μετά πάλι ένα ελαφρύ τρίψιμο και σκούπισμα. Μετά θα περάσεις το χρώμα. 1 λιτρο αντισκουριακό για γαλβανιζέ 10 ευρώ (εσύ δεν θα χρειαστείς πάνω από μισό λίτρο, οπότε αν βρείς μισίλιτρο παρτο, γυαλόχαρτο 20-50 λεπτα).
Στο χρώμα θα περάσεις το πρώτο χέρι θα το αφήσεις να στεγνώσει 2 μέρες (ή αν μπορείς και παραπάνω) θα το τρίψεις ελαφρά θα το σκουπίσεις και μετά θα περάσεις το 2ο χέρι. Προτίμησε χρώμα σιλικονούχο (μπορείς να διαλέξεις ανάμεσα σε γυαλιστερό, ματ ή σατινέ) από την Trimetal. 1 λιτρο κοστίζει γύρω στα 15 ευρώ (μισό σου φτάνει, αλλά μάλλον δεν θα βρείς).
(Επίσης αντί για αντισκουριακό γαλβανιζέ μπορείς να χρησιμοποιήσεις αστάρι μεταλλών 2 συστατικών το οποίο είναι κορυφαίο σε αντοχή, όμως κοστίζει γύρω στα 15+ ευρώ το λίτρο).
Προσοχή στο 2ο χέρι νά μήν κάνεις γραμμές-σταγόνες γιατι αυτό ούτε θα το τρίψεις ούτε θα το βάψεις.
(Καλό είναι το αστάρι/ αντισκουριακό να είναι όσο πιο κοντά στο χρώμα που θα βάψεις το ποδήλατο, για να σε βοηθήσει στο βάψιμο).(Στο τρίψιμο θα επιμείνεις σε σημεία που σου έχουν στάξει γραμμές-σταγόνες για να βγεί όσο πιο ομοιόμορφο το βάψιμο).(Το βάψιμο ΠΑΝΤΑ απο πάνω προς τα κάτω για να μήν σου τρέχουν σταγόνες).(Στις γωνίες θα βάζεις χρώμα στο πινέλο και θα κάνεις "χτυπήματα" με το πινέλο για να μην μείνει τίποτα άβαφο).
Το χρώμα και το αστάρι-αντισκουριακό κατα πάσα πιθανότητα θα αρεώνονται με νέφτι (white spirit), οπότε θα χρειαστείς και 1 λίτρο 3 ευρώ. Και ενα πινέλο φυσικά 2-3 ευρώ (όχι πολύ μεγάλο, αλλά όσο πιο καλή ποιότητα μπορείς γιατί αυτό κάνει όλη τη δουλεια, και να είναι με μαύρη τριχα).
Το πινέλο μόλις τελειώσεις το πρότο χέρι βάλτο σε ένα κομένο μπουκαλάκι νερού γεμάτο με νερό για να μην στεγνώσει και τίναξε το καλά πρίν περάσεις το 2ο χέρι, να φύγει όλο το νερό.
Όταν τελειώσεις με το αστάρι-αντισκουριακό πλύνε το πινέλο με νέφτι σε ένα κομένο μπουκαλάκι νερό 2 φορές και μετά μία φορά με υγρό πιάτων και νερό.
Την παραπάνω διαδικασία θα κάνεις και με το χρώμα.
ΠΡΟΣΟΧΗ: ΜΗΝ ΑΡΑΙΩΣΕΙΣ ΤΟ ΑΣΤΑΡΙ-ΑΝΤΙΣΚΟΥΡΙΑΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠ' ΟΣΟ ΛΕΕΙ ΣΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΟΥ γιατι δεν θα καλύπτει και δεν θα εχει αντοχή.
ΠΡΟΣΟΧΗ: ΟΣΟ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΤΟ "ΔΟΥΛΕΨΕΙΣ" ΤΟ ΑΣΤΑΡΙ-ΑΝΤΙΣΚΟΥΡΙΑΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΠΑΝΩ ΣΤΟΝ ΣΚΕΛΕΤΟ ΤΟΣΟ ΠΙΟ ΚΑΛΑ ΘΑ ΚΟΛΗΣΕΙ και αυτο θα αυξήσει την αντοχή του.
ΠΡΟΣΟΧΗ: ΣΤΗΝ ΚΑΜΙΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ ΜΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΧΡΩΜΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΚΟΥΡΙΑΚΟ 2 ΣΕ 1 (πχ HAMMERITE), γιατι δεν θα εχει διάρκεια ζωής το βάψιμο.
Ααα, και όσο πιο πολύ αφήσεις να στεγνώσει η κάθε στρώση, τοσο το καλύτερο.
Αυτά τα λίγα, αν ξέχασα κάτι θα συμπληρώσω.
Για οτι απορίες ρωτάτε.