Αφιερωμενο οχι μονο στους Φιλους του Κλασσικου Ποδηλατου, και ιδιαιτερα στους Raleighακηδες, αλλα σε ολους οσους αγαπαν το Ποδηλατο.
Εκτος των αλλων, διαβαζοντας αυτο το αρθρο, μπορει κανεις να βγαλει πολλα συμπερασματα για το τι σημαινει Ποιοτητα, Αξιοπιστια, Αποσβεση Κοστους Αγορας, Οικονομια, Πρακτικοτητα, Διαχρονικοτητα, Συμβολη στην Οικολογια, και παραλληλα Ομορφια κι Αισθητικη.
Αληθεια, ποσα μεταφορικα μεσα μπορουν να εξακολουθουν να λειτουργουν εξ'ισου σωστα , αποδοτικα, και με ασφαλεια για 60 ολοκληρα χρονια, και με σχεδον μηδαμινο κοστος λειτουργιας και συντηρησης;
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1250268/Sixty-years-tyred-The-st...
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Εξαιρετική περίπτωση.
Να είμαστε γεροί και δυνατοί όλοι μας και αν είμαστε και τυχεροί μπορεί κάποτε να μιλάμε για τα δικά μας καμώματα.
Προσωπικά αφού ξεπέρασα την φάση του νεοπλουτισμού,βλέπε ακριβή κούρσα,πανάκριβες σέλες,λάστιχα αποφάσισα να αξιοποιήσω τα φτωχά πλην τίμια παλαιότερα σιδερένια μοντέλα που βρέθηκαν στην κατοχή μου.
Έτσι με σύνθημα ΑΝ ΔΕΝ ΧΑΛΑΣΕΙ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ με βλέπω να βγάζω πολλές δεκαετίες απλά κοιτώντας τις βιτρίνες.
Τώρα με κυκλοφορεί ένα ΕΣΚΑ αγορασμένο 1986-1988 το οποίο βέβαια μέχρι πρόσφατα 2010 μετρούσε μόνο τα καλοκαίρια στην ηλικία του και τον τελευταίο καιρό το έχει πάρει στα σοβαρα,για να δούμε μέχρι που θα μας βγάλει.
'It's a classy bike and I am convinced it will still be a wonderful bicycle to ride long after I'm gone.'
Μεγάλη αλήθεια που λίγοι μπορούν να κατανοήσουν και λίγοι την έχουν ζήσει στο πετσί τους. Άραγε θα μπορέσουμε κι εμείς κάποια στιγμή να πούμε κάτι τέτοιο για οποιοδήποτε αντικείμενο (πόσο μάλλον για κάτι άυλο) των ημερών μας, όχι μόνο για ένα ποδήλατο;
Η ιστορία θα δείξει, αν και νομίζω πως δύσκολα μπορούν πλέον να σπάσουν τέτοια "ρεκόρ"...
Πάντως ένα από τα λίγα γνωρίσματα των Άγγλων που εκτιμώ βαθιά, είναι αυτός ο φετιχισμός για ό,τι παλιό, καλό και με ιστορία! Και έχουν μπόλικα από δαύτα... από λογοτεχνία, ποίηση και ψυχεδέλειες του '70 και '80 μέχρι ένα ατσαλάκι και μια καλή μαύρη πίντα...
Ακόμα πιο raleάκιας...... πάντως βρε παιδί μου αυτό δεν νομίζω ότι μπορεί να συμβεί και σήμερα με ένα προϊόν μαζικής παραγωγής (μην ξεχνάμε ότι κάτι τέτοιο ήταν και το 26αρι raleigh). Χάζευα της προάλλες ένα καινούριο raleigh από αυτά τα αλουμινένια που φτιάχνει η κορεάτικη sun race.... ασυναίσθητα, έψαχνα την ημερομηνία λήξης επάνω του.
...πολυ απλα δεν ειναι Raleigh.
Η αν το προτιματε διαφορετικα, δεν εχουν καμμια απολυτως σχεση με τα Raleigh του τοτε, και που καποιοι απο εμας εχουν γνωρισει.
Κι οταν λεμε καμμια, εννοουμε καμμια. Πλην του αγορασμενου δικαιωματος χρησης, του ονοματος Raleigh.
Τα Raleigh "τελειωσαν", οταν εκλεισε το εργοστασιο στο Nottingham.
Τελεια και παυλα.
good steel have to pass throo strong fire λενε οι εγγλεζοι....οποτε καντε ενα πειραμα πχ κολληση σε σκελετο του τωρα και κολληση σε σκελετο του’’τοτε’’ ...η διαφορα θα τα πει ολα χωρις να χρειαστει ουτε μια επιπλεον λεπτομερεια περι ομορφιας κλασσικοτητας κλπ.μαζικη παραγωγη και τοτε..αλλα με προορισμο τι ειδους δρομους??σαφως χειροτερους...κοστος εργατικων πριν οι εργατες’’ακριβυνουν πολυ’’και αρχισουν οι περικοπες σε περιφερειακα (στην αρχη)..μετα σε..βαθος...και μετα μετακομιση εργοστασιου....ανατολικοτερα....ο καιρος παλι παιζει ενα ρολο...αγγλια πχ μονιμα βροχερο κλιμα..χμμμ απιστευτα νικελ..τριπλα χρωματα....να και τα εσωτερικα σασμαν....!ολα εχουν καποια εξηγηση.....καμια φορα πικρη...ο εργατης το 30 χρειαζοταν ενα καλο αξιοπιστο μεσο να παει στην δουλεια...την ωρα που επρεπε,και καμια φορα μου περναει απ τη σκεψη οτι δε σκεφτοντουσαν τον εργατη σαν ατομο,αλλα σαν ’’καποιον που τον βολεψανε ευκολα μ ενα καλο ποδηλατο και ξεμπερδεψαν με τα θελω του’’ .......η διαστροφη ειναι οτι μερικοι πληρωνουμε πολλα λεφτα για τοσο ταπεινα αντικειμενα-στην εποχη τους....και οτι οι αλλοι μισοι καμια φορα ’’ζουμε με τα σκουπιδια καποιας παλαιοτερης αρχουσας ταξης’’....αλλα ναι οπως κ ναχει φτωχα η ακριβα ολα τους good steels even in the strongest fires....