Ανακατασκευή διπλοσκέλετου Goebel

32 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Antonioz
Απών/απούσα

Γεια σας και χαρα σας συμφορουμιτες. Επειτα απο αρκετο καιρο γυρωβολιων στον μυαλό μου τελικα αποφάσισα να αναπαλαιώσω το παλιο Goebel που εχω στην κατοχή μου. Το ποδήλατο ηταν του παππου μου και αγοράσθηκε καπου στο '62-'64.Οι εργασίες θα γινουν με ρυθμούς χελώνας (λόγο αλλων υποχρεωσεων, βλέπε κορακλα 20μηνών και δευτερος απογονος υπο κατασκευη, 9βδομαδων!!) παρολα αυτα θελω να γινει σωστη δουλεια και κυριως να φτασει το ποδηλατο στην αρχικη του μορφη. Για το τελευταιο φυσικα θα χρειαστω την πολυτιμη βοηθεια σας..
Κατ'αρχην θα ηθελα να μου πει καποιος γνωστης εαν το συγκεκριμενο ποδηλατο εχει καποια ιδιαιτερη αξια ή αν το βρισκατε θα το αφηνατε εκει που ειναι χωρις να του καμια σημασια(για μενα φυσικα πάνω απο ολα εχει συναισθηματικη αξια!!).
Ψαχνοντας στο δικτυο βρικα ελαχιστα(τιποτα δηλαδη..) πραγματα για την εν λογω μάρκα, ξερει καποιος κατι; Απο κει και περα βλεποντας τις φωτο που παραθετω ποιος πιστευετε ειναι ο σωστος δρομος που πρεπει να πορευθώ; καθαρισμος και τριψιμο των χρωμιων(προσωπικα μου φαινονται χάλια, χωρις βεβαια να εχω αναλογη εμπειρια) ή αμμοβολη βαφη και επινικελωση των λοιπων..(σημειωση:το ποδηλατο ηταν κοκκινο αρχικα αλλα εχει ξαναβαφει,τωρα με τι; μη ρωτατε..)
Σας ευχαριστω ολους για τον χρονο σας και ελπιζω μεχρι τελος καλοκαιριου να κινηθει το εργαλειο..φυσικα το ρεπορταζ θα ειναι ολοκληρωμενο(αλλα αργο)!!

οι πρωτες φωτο..
http://yfrog.com/g41004715aj
http://yfrog.com/n51004716j
http://yfrog.com/n41004717kj
http://yfrog.com/4r1004721oj

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Πρώτα από όλα μπράβο για την απόφαση που πηρες να κρατήσεις και να αναπαλαιώσεις το ποδήλατο του παππού σου. Όσο για τον χρόνο αναπαλαίωσης είναι το λιγότερο… άλλωστε αυτά τα ποδήλατα έχουν υπομονή, και από ότι βλέπω πρέπει να περίμενε καιρό..... απλά πάρε πετρέλαιο και ένα πινέλο και περάσετο όλο για να μαλακώσει η σκουριά όσο καιρό θα κάνεις για να το ξεκινήσεις.
Ως προς τη μάρκα του ποδηλάτου να σου πω πως είναι μια καλή αυστριακή εταιρεία ποδηλάτων, στην Ελλάδα δε, είναι από τα ποιο αντιπροσωπευτικά δείγματα κλασικού διπλοσκέλετου…… οπότε εκτός από την συναισθηματική αξία του συγκεκριμένου υπάρχει και συλλεκτική αξία. Σώσε ότι μπορείς να σώσεις από τα γνήσια ανταλλακτικά που φοράει, γιατί μάλλον δεν θα βρεις τίποτα από τα original ανταλλακτικά του… Ότι βοήθεια χρειαστείς για τεχνικές αναπαλαίωσης υπάρχει η ομάδα ‘’φίλοι κλασικού ποδηλάτου’’ που μπορεί να σε βοηθήσει καθώς διαθέτη δείγμα σαν το ποδήλατό σου…….

Να και μια φωτογραφία του ποδηλάτου της ομάδας… (το φανάρι δεν είναι δικότου)

Uploaded with ImageShack.us

Antonioz
Απών/απούσα

σ'ευχαριστω Πετρο(σωστά;) για τις πληροφοριες.. μπορω να σου πω οτι εχει πάνω απο 20 χρονια να κινηθει.. αλλα αυτο ειναι που το κανει και ενδιαφερον..
Οσο αφορα το ποδηλατο της φωτο εκτος απο το φως ολα τα αλλα ειναι δικα του: του λυπουν αλλα εξαρτηματα πχ προφυλακτηρα αλυσιδας;
Με την ομάδα τι ακριβως παιζει;

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Γιώργος….. Το ποδήλατο της φωτογραφίας εκτός από το φως είναι εντελώς γνήσιο goebel μέχρι και της βίδες…. Έχει κάτι ψιλόδιαφορές σε δίσκο και σχήμα φτερών με το δικό σου λόγο διαφορετικής χρονολογίας. Ο προφυλακτήρας αλυσίδας του τον είχαν αφαιρέσει και επειδή δεν βρίσκω τον δικό του το έχω αφήσει χωρίς… απλά αν δεν βρω το γνήσιο εγώ προτιμώ να μην βάλω τίποτα.. Όπως θα διαπιστώσεις όταν ψάξεις για ανταλλακτικά δεν είναι εύκολο να βρεις τα original. Αυτή ίσως είναι λίγο…. ακραία άποψη που δεν είσαι ‘’υποχρεωμένος’’ να ακολουθήσεις αν θέλεις απλά να χαρείς το ποδήλατο του παππού σου, ..αν αναγκαστείς να πας σε ιμιτασιόν ανταλλακτικά, ανάμεσα στα κινέζικα και στα ινδικά που θα συναντήσεις στα ποδηλατάδικα προτίμησε τα ινδικά.. Για την ομάδα διάβασε αυτό ….. http://www.podilates.gr/node/19144

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

και για να παίρνεις θάρος το ποδήλατο βρέθηκε έτσι...

Uploaded with ImageShack.us

Antonioz
Απών/απούσα

gpiter wrote:
Γιώργος….. Ο προφυλακτήρας αλυσίδας του τον είχαν αφαιρέσει και επειδή δεν βρίσκω τον δικό του το έχω αφήσει χωρίς… απλά αν δεν βρω το γνήσιο εγώ προτιμώ να μην βάλω τίποτα.. Όπως θα διαπιστώσεις όταν ψάξεις για ανταλλακτικά δεν είναι εύκολο να βρεις τα original.

Χάρηκα Γιώργο.. συμφωνω με την αποψη περι γνήσιων ανταλλακτικων γι'άυτο αλλωστε στο αρχικο ποστ είπα οτι θέλω το ποδηλατο να φτασει στην αρχικη του μορφη. Περαν τουτο βεβαια πιθανον να χρειαστουν καποια ανταλλακτικα τα οποια ειναι λειτουργικα και απαραιτητα ωστε να κινητε το εργαλειο.. πχ κέντρα, ή το μπροστινο φρένο που προσωπικα μου λειπει..
Θελω να σου κανω κάποιες ερωτησεις σχετικα με το ποδήλατο αλλα δεν ξέρω αν πρέπει να γινουν σε μορφη συζητηση μέσα απο το εν λόγω ποστ(ωστε να μαθαινουν πιθανον και αλλοι που εχουν τις ιδιες απορειες) ή με κάποιο αλλο τροπο πχ πμ, τηλ ή e-mail..
σ'αυτο βέβαια μάλλον θα μας βοηθήσουν οι διαχειριστες... αναμένω την απαντηση σας για να συνεχισω!!

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Πριν τις ερωτήσεις ξεκίνα με ένα καλό μπάνιο σε πετρέλαιο
να βγει η σκουριά και να δούμε την κατάσταση του σκελετού :)

Athws
Απών/απούσα

μου κάνουν εντύπωση τα κενά ανάμεσα φτερά και ρόδες, η τα στηρίγματα είναι ιδιοκατασκευή ή ? τσέκαρε αν οι ρόδες είναι 28άρες

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Antonioz.....''Θελω να σου κανω κάποιες ερωτησεις σχετικα με το ποδήλατο αλλα δεν ξέρω αν πρέπει να γινουν σε μορφη συζητηση μέσα απο το εν λόγω ποστ(ωστε να μαθαινουν πιθανον και αλλοι που εχουν τις ιδιες απορειες) ή με κάποιο αλλο τροπο πχ πμ, τηλ ή e-mail''....
.
.
.
.
.
καλύτερα μέσα από το εν λόγω ποστ, καθώς όπως θα διαπιστώσεις υπάρχουν και άλλοι διαβασμένοι γύρω απο το ποδήλατο σου.. αλλά για να απαντηθούν και άλλα ερωτήματα από άλλους που έχουν παρόμοια ποδήλατα.

Antonioz
Απών/απούσα

Athws οι ζαντες ειναι οντως 28" τροποιηση στις βασεις δεν φαινεται να υπαρχει ωστε να σηκωθουν τα φτερα.. βεβαια τουλαχιστον για το μπροστινο που εχει και ενα καλο χτυπημα φαινεται να τεντωθηκαν πιο πολυ τα μπρατσα που το συγκρατουν..θα προσπαθησω να βρω παλιες φωτο που να φαινονται ολα πως ηταν.. απο κει κατι πιστευω θα βγει..
http://imageshack.us/photo/my-images/267/1004729.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/825/1004727i.jpg/

Σχετικα με τις ερωτησεις που εχω να κανω.. αφορουν κυριως το ποδηλατο σου Γιωργο γιάυτο και απευθυνθηκα σε σενα. Το ξερω οτι υπαρχουν και αλλα πολυ εμπειρα ατομα πανω στο παλιο ποδηλατο και κάθε αλλο παρα να τους σε " " σνομπαρω θελω, ισα ισα!!
Αρχιζω:
1)το μπροστινο φτερο βλέπω είχε ενα χτυπημα(το δικο μου εχει χειροτερο..)το εχεις αντικαταστησει ή το εχεις επισκευάσει(ζεστα και ισωμα, ή κοψιμο..)
2)στο πισω φτερο βλεπω λειπει ενα αρκετα μεγαλο κομματι καθως επισης και τα μπρατσα συγκρατησης του, τι προτεινεις να κάνω;
3)καπου στις παρουσιασεις των ποδηλατων σου γραφεις αν δεν κανω λάθος οτι εχει πιο στενο τιμονι.. αν πάρω μια μανετα μπροστινου φρενου απο αλλο ποδηλατο μπορει να μην ταιριαζει και να θέλει την μανησια του;
4)οσο αφορα την γνησια πισω σχαρα, επισης διαβασα οτι λες, ολα λιγο πολυ φορουσαν τις ιδιες σχαρες οι οποιες δεν ηταν και πολυ ανθεκτικες (κατι που μου επιβεβαιωσε και ο πατερας μου,ο οποιος θυμαται τουλ. 3 φορες να την εχει αλλαξει μιας και το χρησιμοποιωσε στα νιατα του σαν επαγγελματικο οχημα, κουβαλωντας κουβαδες βαψιματος και σκαλες). Αρα αν βρω καμια καλη απο παλιατζη την παιρνω?
5) το ιδιο με το Νο4 για το στηριχτηρα που μπαινει στο πισω φτερο
6)ολα τα χρωμιωμένα μέρη του ποδηλάτου απ'οτι καταλαβαινω απο τις φωτο τα εχεις καθαρισει και οχι επινικελωσει. γενικα ενδικνηται το καινουριο νικελ ή το κάνει να φαινετε πολυ καινουριο; Παντως βλεπω σημεια τα οποια δεν εχουν στον ηλιο μοιρα μιας και το παλιο νικελ φευγει σε φλουδες και δεν θα γλυτωσουν την βουτα..

Συγνωμη αν σας κουρασα αλλα σιγα σιγα πρεπει να οργανωνομαι και να καταλαβαινω τι βλέπω, και ποιος ειναι ο κοινος (ενδεχομενος) τροπος αντιμετωπισεις κάποιο θεματωμ(πχ φτερα) ..
Ευχαριστω

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Καλησπέρα … πάμε ένα- ένα τα θέματα λοιπόν….
1ο Επισκεύασα το δικό του φτερό, το σφυρηλάτησα προσεκτικά και του κόλλησα τα στηρίγματα, όντως όμως το δικό σου είναι χειρότερο γιατί δεν εχει μόνο βαθουλώματα αλλά και τσακίσματα όπως και στο πίσω που σου λείπει ολόκληρο κομμάτι.. οπότε μάλλον πας για αλλαγή σετ φτερών. Δεν σου προτείνω να ασχοληθείς με την επισκευή του μπροστινού γιατί δεν θα βρεις πίσω φτερό ώστε να το κάνεις σετ. Τώρα…. Που θα βρεις σετ, είναι μεγάλη υπόθεση, κάνε καμιά βόλτα σε κάνα παλιό ποδηλατάδικο ίσως βρεις κάτι, μην απορρίπτεις το ινδικό δεν χρειάζεται να είναι από goebel, με μια μικρή μετατροπή θα κάνει και από άλλο διπλοσκέλετο, οπότε ψάξε… (τι να σου κάνω, αν ήσουν ποιο κοντά έχω καινούρια ζευγάρια, όχι από goebel, άλλα καλά κομμάτια ).

2ο ) Τα ποδήλατα τότε έρχονταν σκέτα σκελετά, δίσκος , φτερά, σχάρες και πολλές φορές τιμόνι και εδώ τους έβαζαν τα περιφερειακά τους, ρόδες, φρένα, κτλ.. για αυτό και τα περισσότερα φόραγαν περιφερειακά Phillips ή union γιατί ντύνονταν εδώ που ήταν και τα ποιο διαδομένα …. Τα περισσότερα goebel (όχι όλα ) φόραγαν ένα μικρό και σχετικά άβολο τιμόνι, από την μάνα τους το οποίο δεν ήταν Phillips, και κάποια άλλα που είτε αλλάχτηκε στην πορεία είτε τους τα φόρεσαν κατευθείαν φόραγαν Phillips ή και άλλες μάρκες της εποχής.. εχω άλλα δύο goebel με Phillips τιμόνια για να καταλάβεις. Οπότε κοίτα τι είναι το δικό σου και τα ξαναλέμε ίσως και με μία κοντινή φωτογραφία, γιατί δεν μπορείς να πάρεις μία μανέτα στην τύχη.

3ον ) Για τις σχάρες λέω το έξεις… οι σχάρες που φόραγαν από το εργοστάσιο τα ποδήλατα δεν ήταν τόσο ανθεκτικές ώστε να αντέξουν τα ‘’ελληνικά’’ βάρη… και για αυτό τις άλλαζαν με ποιο ενισχυμένες που έφτιαχναν εδώ τα μεγάλα ποδηλατάδικα.... τις λεγόμενες καρπουζάδικες ή γύφτικες σχάρες (έτσι τις έλεγαν). Οπότε ναι θα κάνει άμα βρεις από άλλο διπλοσκέλετο αφού έβγαιναν ένα νούμερο, απλά κάποιες είναι ποιο φαρδιές ή ποιο μακριές, ανάλογα για την χρήσει που προορίζονταν το ποδήλατο. (στο δικό μου είναι η εργοστασιακή)

4ον Αν στηριχτήρα εννοείς το καβαλέτο σχήματος( Π )τότε ναι και αυτό μπορείς να βάλεις από άλλο διπλοσκέλετο ή και να βρεις εύκολα καινούριο.(προτίμησε κάνα παλιό, ήταν καλύτερα)
5ον Το νικέλομα είναι κάτι το προσωπικό… εμένα δεν μου αρέσει, μου θυμίζει κίνα. Πάντα βουρτσίζω καλά τα μέταλλα και μετά τα περνάω βερνίκι…. Αλλά όπως σου είπα, είναι καθαρά προσωπικό γούστο.

Ένα σημείο που δεν με ρώτησες είναι οι τροχοί…. Αν δεν σώζονται τα στεφάνια και δεν μπορέσεις να βρεις γνήσια, π.χ.. dunlop , κράτησε τα κέντρα, μάλλον θα είναι Phillips, λίστα, καθάριστα με βενζίνη πέρασε καινούριες μπίλιες ή και κόνους και κράτιστα να τα πλέξεις με στεφάνια berretta, που θα βρεις εύκολα στα ποδηλατάδικα. Είναι ένας καλός συνδυασμός αν δεν θέλεις να πληρώσεις τα πανάκριβα αλλά αξεπέραστα και σπάνια Dunlop….
Αυτά για την ώρα… και πάλη εδώ είμαστε…
Καλό βράδυ.

dj_superstarr
Απών/απούσα

Χαιρετω την παρεα.
Πρόσφατα επισκεύασα ενα Raleigh διπλοσκελετο του πατερα μου που είχε επισκευαστει ξανα το 94 ειχε κυκλοφορήσει 5 χρονια και μετα το ειχαμε ξαναπαρατήσει. Ένα θα σου πω, άν τα στεφάνια δεν είναι σάπια, καθάρισε τα καλά με ένα στουπί με πετρέλαιο και πολύ τρίψιμο, και μετά ότι σκουρια μείνει ξυσε την με γυαλοχαρτο απο 180 και πανω νουμερο. Θέλει πολυ υπομονή αλλα αξίζει γιατι τετοια στεφάνια δύσκολα θα βρείς (μόνο αν εχει κανενας ποδηλατας τιποτα παλιους τροχους παρατημενους σε καμια αποθηκη)

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Συμφωνώ απόλυτα για τα στεφάνια ίσως δεν ήμουν απόλυτα σαφής, μόνο αν έχουν λιώσει ή τσακίσει τα πετάμε, και οι οδηγίες σωστές από τον dj_superstarr. ‘Όπως έχω ξαναγράψει ‘’ακόμα και η αναπαλαίωση ενός ανταλλακτικού έχει μεγάλη αξία’’. Για να καταλάβεις το δικό μου φοράει τους δικούς του τροχούς, παρόλο ότι το ποδήλατο ήταν μπροστά πατημένο από τρακτέρ (ήμουν τυχερός βέβαια γιατί το είχε πατήσει ψιλά στο δέσιμο του πιρουνιού)

tsouknemaniak
Εικόνα tsouknemaniak
Απών/απούσα

χαιρεται και απο μενα τελικα τα goebel εναι γερμανικης ή αυστριακης προελευσης?

Antonioz
Απών/απούσα

Και φτερακια ε... μεγαλωνει η λίστα!! Πιστεύω το μπροστα θα το σωσω, με το πισω τι γινετε ειναι το θεμα.. πρεπει προφανως να βρω καποιο με ιδια καμπυλοτητα για να μην φαινεται ξενο!!
Για το τιμονι εχω καποιες φωτο, θα τις ανεβασω το απογευμα μπας και βγάλεις ακρη. Τα Philips να φανταστω οτι θα γραφουν πανω το ονοματακι τους σωστα, και το μανισιο οχι? Σ/Κ που θα ειμαι λογικα στο χωριο θα το τσεκαρω.. (ενα αλλο προβλημα που εχω ειναι η αποσταση που με χωριζει απο το ποδήλατο.. ειναι 50χλμ μακρια μου. Βεβαια ΣΚ εχω σκοπο να το πλακωσω με τα πετρελαια και μολις καθαρισει και ξεμυρισει θα το μετακομίσω στην συμπρωτευουσα.. οπου καποια πραγματα θα προχωρανε γρηγοροτερα..)
Μπροστα φρενο, να πω την αμαρτια μου βιαστικα και πηρα, τωρα αν βολευει θα φανει..
Παντως παλιατζιδες διαθετει η περιοχη οποτε ίσως βρω απο κει πραγματακια, μαλιστα επειδη ρωτησα για ενα γυναικειο(για το εταιρω ημιση) που ψαχνω να αναπαλαιωσω συγχρωνως μου ειπε οτι εχει κάποια καλα κομματια.. τωρα τι και πως οταν τα δω θα σου πω!!
Για το νικελ.. ακομη οταν εχει φυγει τελειως(φλουδες δηλ) το παλιο νικελ, εσυ καθαριζεις το μεταλλο και το περνας βερνικι ή σε αυτη την περιπτωση δεν σωζετε η κατασταση; τι ειδους βερνικι,ενα απλο διαφανο για μεταλλα ας πουμε; ρωταω γιατι θα προτειμουσα να μη νικελωσω αλλα να το αφησω με τα παλια.. χωρις ομως βαριες σκουριες!!

dj_superstarr
Απών/απούσα

Ξεχασα να σου πω, πως αν οι τροχοι χρειαστουν ακτινολογηση, θα πρεπει να βαλεις αρκετο πετρελαιο στα καψουλια στις ακτινες κ μετα αρκετο καλο αντισκουριακο. Επίσης, ψαξε να βρεις μερικες ακτινες 300αρες για να εχεις καβαντζα γιατι σιγουρα θα σπασουν μερικες κατα την ακτινολογηση (δεν θα βεις σε ολα τα ποδηλαταδικα 300αρες ακτινες, θα χρειαστει λιγο ψαξιμο).

Τέλος, μπορει και να σωζεται το πισω φτερο, αν τυχον εχει τρυπες ξυστο καλα με γυαλοχαρτο και συρματοβουρτσα και μετα στοκαρε με σιδεροστοκο 2 συστατικων (μονο που εαν το κανεις, μην αφησεις πολλες ατελειες στο στοκαρισμα γιατι τρίβεται παρα παρα παρα πολυ δυσκολα).

Επίσης, μην βιαζεσαι να αγοραζεις ανταλλακτικα, έχεις πολυ δουλεια μεχρι να φτασεις σε αυτο το σημειο.

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Το τέλειο θα ήταν, αφού έχεις παλιατζίδικα κοντά σου, να ψάξεις μήπως βρεις κάνα ζευγάρι φτερά αλλά και ότι ανταλλακτικά χρειαστείς. Στο πίσω φτερό λείπουν 20-30εκ από το τέλος από ότι βλέπω στην φωτογραφία, το να φτιάξεις το μπροστά και πίσω να βάλεις ένα άλλο νομίζω πως δεν θα είναι όμορφο, εκτός και αν βρεις ίδιο οπότε δεν το συζητώ… για αυτό σου έγραψα ψάξε για άλλο σετ. Για τις ρόδες δεν ανάφερες τίποτα οπότε τις προσπερνώ… αν και οι συμβουλές του dj_superstarr είναι σωστές για τυχόν πρόβλημα. Ως προς το τιμόνι…. ναι τα Phillips το γράφουν όπως και αρκετές άλλες μάρκες της εποχής , αλλά και στα Phillips υπάρχουν δύο τύποι που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα…. η πεταλούδα, που ήταν ποιο ανοικτό, και το απλό κλειστό που μοιάζει με του goebel. Αν βιάστηκες στα φρένα γιατί βρήκες Phillips ή union καλά έκανες, αν ήταν για κάνα ινδικό, μην βιάζεσαι δεν χρειάζεται. Σου δείχνω τιμόνια πριν και μετά…. που έφτιαξα με τρίψιμο και βερνίκι μετάλου. Στο goebel φαίνετε πως το βρήκα και πως έγινε, κοίτα και το Κing.

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Μπορεί να μην έχει την γυαλάδα της επινικέλωσεις αλλά έχει την ομορφιά του παλιού και original, αλλά είπαμε είναι θέμα γούστου.

Antonioz
Απών/απούσα

dj_superstarr wrote:

Τέλος, μπορει και να σωζεται το πισω φτερο, αν τυχον εχει τρυπες ξυστο καλα με γυαλοχαρτο και συρματοβουρτσα και μετα στοκαρε με σιδεροστοκο 2 συστατικων (μονο που εαν το κανεις, μην αφησεις πολλες ατελειες στο στοκαρισμα γιατι τρίβεται παρα παρα παρα πολυ δυσκολα).

Επίσης, μην βιαζεσαι να αγοραζεις ανταλλακτικα, έχεις πολυ δουλεια μεχρι να φτασεις σε αυτο το σημειο.

Σιγουρα το πισω φτερο ειναι ξεγραμμενο μιας και το κομματι που βλεπεις ειναι πανω απο τις τρυπες.. δηλαδη λειπει ενα κομματι τουλαχιστον 20cm οπως σωστα ειπε ο Γιωργος.
Για τα ανταλλακτικα εχετε δικιο, απλα λογο ενθουσιασμου και περιορισμενης δυνατοτητας να ασχολουμαι αμεσα με το ποδηλατο προσπαθω να κανω πραγματα(και να μαθαινω) τα οποια οταν θα εχω τον χρονο και την αμεση επαφη να με βοηθησουν ωστε η δουλεια να ειναι πιο ουσιαστικη.(πραγματικα δεν περιμενα οτι εχουν τοσο μεγαλες διαφορες μεταξυ τους..)
Γιωργο αυτο ακριβως εννοωσα με τον ορο ξεφλουδισμα, με την εργασια που κανεις ουσιαστικα αποκαλυπτεις το μεταλλο αυτο καθ'αυτο και μετα το προστατευεις απο οξειδωση με το ασταρι... ωραιο..
οι φωτο απο το τιμονι..
http://imageshack.us/photo/my-images/248/1004724c.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/846/1004733.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/585/1004747.jpg/

Γιωργο διαβαζοντας το αρθρο που εχεις με τα ποδηλατα σου διαπιστωνω οτι εχεις ηδη γραψει πραγματα που σε ρωταω.. συγνωμη αν σε(σας) κουραζω,απλα ειναι παρα πολλα αυτα που εχεις που σε καμια περιπτωση δεν μπορουσα να τα διαβασω σε 2-3 μερες.. Συγχαρητηρια κανεις εξαιρετικη δουλεια και στα ποδηλατα και στο γραψιμο..

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

tsouknemaniak wrote:
χαιρεται και απο μενα τελικα τα goebel εναι γερμανικης ή αυστριακης προελευσης?

Συγνώμη….. εκ παραδρομής , έγραψα Αυστριακά ενώ είναι Γερμανικά και μάλιστα από το Bielefeld, στην περιοχή της Westphalia

Antonioz
Απών/απούσα

Καλή σας ημέρα και χρόνια πολλά!!! Άρχισαν οι ουσιαστικές εργασίες και κατ’ επέκταση οι ερωτήσεις!! Τελικά το ποδήλατο έχει πολλή δουλειά!!! Αρχίζουμε λοιπόν:
1)Το πίσω φτερό έχει μια εσοχή στο κάτω μέρος του για να περνάει η αλυσίδα (φωτο: http://img528.imageshack.us/img528/9071/1004947600x800.jpg , http://img443.imageshack.us/img443/415/1004949600x800.jpg ) , έχουν όλα αυτή την διαμόρφωση; Αν όχι, πρέπει προφανώς να βρω φτερά με ίδια μορφή, σωστά;
2)Το τιμόνι έχει πλάτος 48cm άρα μάλλον έχει το στενό όπως πολύ σωστά μου είχε πει παλιότερα ο Γιώργος (Gpiter)
3) Στην δεξιά πλευρά (όπου είναι ο δίσκος) το πετάλι χτυπούσε στο κάτω ψαλίδι με αποτέλεσμα να του κάνει τρύπα, τι προτείνετε γέμισμα με ηλεκτρ/ληση και τρόχισμα να έρθει στην αρχική του κατάσταση; Κάτι άλλο; (φωτο: http://img196.imageshack.us/img196/8418/1004940800x600.jpg )
4) Το παξιμάδι που κρατάει την μανέτα του φρένου είναι ηλεκτρ/μενο (φωτο: http://img233.imageshack.us/img233/1368/1004952800x600.jpg ) έχετε καμιά ανάλογη εμπειρία, να αρχίσω να το τροχίζω προσεκτικά μπας και σώσω την μανέτα ή δεν υπάρχει σωτηρία;
Άντε καλή χρονιά να χουμε!!!

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Πως και χτύπαγε το πετάλι στο ψαλίδι;
Είχε στραβώσει ο βραχίωνας ή έκαναν
μαϊμουδιά και άλλαξαν τον άξονα της
τριβής με κοντύτερο;

Antonioz
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Πως και χτύπαγε το πετάλι στο ψαλίδι;
Είχε στραβώσει ο βραχίωνας ή έκαναν
μαϊμουδιά και άλλαξαν τον άξονα της
τριβής με κοντύτερο;

στραβωμένο πετάλι.. πως το ισιώνω; ζεσταμα και ισιωμα;

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

όχι ζέσταμα, θα χαλάσεις το νίκελο του... σε μία μέγκενη βάλε τον δίσκο.. και φέρτο σιγά σιγά βάζοντας το μπράτσο σε μία σωλήνα ώστε να κάνει μοχλό.

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

όχι ζέσταμα, θα χαλάσεις το νίκελο του... σε μία μέγκενη βάλε τον δίσκο.. και φέρτο σιγά σιγά βάζοντας το μπράτσο σε μία σωλήνα ώστε να κάνει μοχλό. Συνηθισμένο στράβωμα…. Το έχω δει σε πολλά τέτοια ποδήλατα, ήταν από την ‘’καλοπέραση’’… ...

Antonioz
Απών/απούσα

gpiter wrote:
όχι ζέσταμα, θα χαλάσεις το νίκελο του... σε μία μέγκενη βάλε τον δίσκο.. και φέρτο σιγά σιγά βάζοντας το μπράτσο σε μία σωλήνα ώστε να κάνει μοχλό. Συνηθισμένο στράβωμα…. Το έχω δει σε πολλά τέτοια ποδήλατα, ήταν από την ‘’καλοπέραση’’… ...

Σ'ευχαριστώ Γιωργο αν μπορείς απαντησε μου και τα ερωτήματα 1 και 2 σχετικα με το πισω φτερο και το goebel τιμονι,οσο αφορα την καλοπεραση εχει πολλά σημάδια να δείξει!!και μη ξεχνάμε 20 χρόνια καλοπέραση και 30 εγκατάληψη..

Λοιπόν οι εργασίες προχωράνε.. και σιγα σιγα λιγοστευουν τα μερη του ποδηλατου :(
..το πισω στεφάνι μας αφησε, η σελα ήδη μουλιάζει στο νερακι και αυριο ανοιγονται τα κεντρα και η μεσαια τριβη για να εχουμε μια συνολικη εικόνα..

http://imageshack.us/photo/my-images/440/1004984du.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/543/1004982x.jpg/

το πιρουνι δεν νομίζετε οτι εχει αλλο χρωμα σε σχεση με το ποδήλατο;

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Όχι δεν το έχουν όλα αυτό το σπάσιμο…. Αλλά μάλλον δεν είναι πρόβλημα, με ένα ψαλίδισμα -εάν χρειαστεί -από λαμαρινοψάλιδο θα είσαι κομπλέ…. και μάλιστα το όποιο πρόβλημα δεν θα είναι στην αλυσίδα αλλά εκεί που πιάνει η βίδα του φτερού καθώς το γλωσσίδι που έχει την τρύπα διαφέρει σε μήκος , με αποτέλεσμα το φτερό να σου κάθετε επάνω στο ποδήλατο ‘’τραμπάκουλα’’ καθώς θα το πιέζει η βίδα στο επάνω ψαλίδι, οπότε εάν δεν βρεθεί το original, μπορεί να χρειαστεί πατέντα.
Ως προς το τιμόνι…. όχι δεν είναι αυτό το goebel,- θα σου βγάλω μία φωτογραφία αύριο -μάλλον για το Phillips μου μοιάζει, αυτό βέβαια δεν λέει τίποτα καθώς Phillips τιμόνια φορούσαν αρκετά goebel. Το πρόβλημα είναι η κατάσταση στην οποία βρίσκετε….. πριν κάνεις οτιδήποτε για κάνε μια βόλτα μπας και βρεις κάνα μεταχειρισμένο Phillips πουθενά.. σε κάνα παλιό ποδηλατάδικο, σε κάνα παλιατζίδικο ίσως βρεις τίποτα.
Εάν τα κέντρα είναι Phillips τα λύνουμε τα καθαρίζουμε με βενζίνη ή διαλυτικό νίτρου (προσεκτικά στα μάτια και στα χέρια είναι πολύ δυνατό διαλυτικο) βάζουμε καινούριους άξονες καλής ποιότητας και πλέκουμε στεφάνια bereta εάν δεν θέλουμε ή δεν μπορούμε να βρούμε Dunlop. Η ποιότητα κύλισης θα είναι άψογη, απλά θα προσέχεις τις υγρασίες και τις λακκούβες γιατί τα στεφάνια θα έχουν ένα θεματάκι ….. Αυτή κατά την γνώμη μου είναι και η καλύτερη λύση όταν φυσικά δεν υπάρχουν οι αξεπέραστες και σπάνιες Dunlop.

Antonioz
Απών/απούσα

gpiter wrote:

Ως προς το τιμόνι…. όχι δεν είναι αυτό το goebel,- θα σου βγάλω μία φωτογραφία αύριο -μάλλον για το Phillips μου μοιάζει, αυτό βέβαια δεν λέει τίποτα καθώς Phillips τιμόνια φορούσαν αρκετά goebel. Το πρόβλημα είναι η κατάσταση στην οποία βρίσκετε….. πριν κάνεις οτιδήποτε για κάνε μια βόλτα μπας και βρεις κάνα μεταχειρισμένο Phillips πουθενά.. σε κάνα παλιό ποδηλατάδικο, σε κάνα παλιατζίδικο ίσως βρεις τίποτα.

Τι δεν σου αρεσει στην κατασταση του; Το οτι δεν εχει μεινει καθόλου νικελ και εχει σκουριασει ολο ή κατι αλλο(πχ η αντοχη του); Σκεφτηκα οτι ειναι το goebel γιατι βαζοντας την μανετα που σου ειπα οτι αγορασα μου φανηκε να προεξεχει λιγο ειδικα συγκρινοντας το με αυτο που φοράει..(γι'αυτο και το μετρησα ακριβως, 48cm)
Συνεχιζουμε..

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Αφού μιλάμε για Phillips τιμόνι και όχι το πολύ στενό που φόραγε το goebel, που είναι και ποιο σπάνιο, ίσως βρεις κανένα ξεχασμένο και δεν παιδευτείς, -όχι βέβαια ότι είναι εύκολο να βρεις και Phillips- απλά είναι ποιο κοινό. Στο υπάρχον από θέμα λειτουργίας, αν οι θηλιές δεν έχουν μπόσικα δεν υπάρχει πρόβλημα….. ως προς το κολίμα της βίδας , μάλλον δεν θα καταφέρεις να το φτιάξεις, καθώς στο τέλος ο λεβιές έχει και τετράγωνο καρέ όπου πιάνει το κοκοράκι…. τι να σου πω…. πάλευτω και ότι μπορείς σώσε από το τιμόνι. Απλά επειδή έχεις αρκετά μέτωπα, σου έγραψα να ρίξεις μια ματιά για κάνα μεταχειρισμένο Phillips.  

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Αυτό είναι το τιμόνι που φόραγαν απο το εργοστάσιο τα goebel..και είναι 42cm. Βεβαια πολλά φόραγαν phillips τιμόνια, οπότε δεν είναι ''λάθος'' το να φορέσει από αυτή την μάρκα τιμόνι.Άσχετο...εδώ θα πρέπει να πούμε πως phillips τιμόνια υπάρχουν δύο τύποι το ''κλειστό''και η ''πεταλούδα''..το δικό σου είναι η ''πεταλούδα'' αν το είδα καλά . Το ''κλειστό'' phillips μοιάζει πάρα πολύ με το εργοστασιακό του goebel.

Y.Σ Εγραψα σ δύο σκέλη την απάντηση γιατι έχθες δεν πρόλαβα... χρόνια πολλά και καλή χρονιά

Antonioz
Απών/απούσα

Χρόνια πολλά και καλή χρονιά σε όλους και ειδικά στους Βασίληδες..
Τελευταία δεδομένα:
*καθαρίζοντας βρήκα αυτό
http://imageshack.us/photo/my-images/835/1004999c.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/849/1005000t.jpg
το οποίο με απογοήτευσε αρκετά είναι η αλήθεια..
*ανοίγοντας την μεσαία τριβή(france) η οποία είχε τρελά κενά, το μόνο που βρήκα μέσα ήταν μερικές μπίλιες(ρουλεμάν),κομματάκια από τους κλωβούς συγκράτησης τους και παλιό γράσο.. επίσης η κατάσταση του άξονα φαίνεται στις φωτό..
http://imageshack.us/photo/my-images/809/1005021z.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/51/1005025d.jpg/

τι λέτε; να τον πετάξω;
*όσο αφορά τους τροχούς έχουμε:
-μπροστά, κέντρο EASTMAN(με κενά) με στεφάνι agrati
http://imageshack.us/photo/my-images/441/1005013.jpg/
-πίσω, κέντρο FYI 87(ή κάπως έτσι τελοσπαντων)με στεφάνι RADAELI(ιταλικό) το οποίο έχει καταστραφεί εντελώς, επίσης το γρανάζι ήταν κολλημένο. Με μπόλικο πετρέλαιο άρχισε να κινείται(χωρίς να ακούγεται η καστάνια) και πηδώντας μερικές φορές και ολόκληρες στροφές.. Αξίζει να ασχοληθώ με τους τροχούς παραπάνω ή είναι της πλακός οπότε καλύτερα να πάω κατευθείαν σε καινούρια(πχ ινδικά);
* στους οδηγούς του πίσω φρένου κολλημένα λαμμακια γιατί αλλιώς δεν έσφιγγε τίποτα..
http://imageshack.us/photo/my-images/163/1005030i.jpg
Προχωρώντας με το ποδήλατο βρίσκω όλο και περισσότερες δυσκολίες από την μια με εξιτάρει από την άλλη δεν ξέρω αν τελικά αξίζει η επισκευή του μιας και δεν μπορώ να σώσω παρά ελάχιστα από αυτό.. θα ήθελα την γνώμη σας για το τι θα κάνατε(αν θα τα παρατούσατε εννοώ ή πως θα συνεχίζατε) αν ήσασταν στην θέση μου. Μη ξεχνάτε ότι είναι το πρώτο μου ποδήλατο και δεν έχω ούτε μια βίδα για ανταλλακτικό..

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Καλημέρα και χρόνια πολλά……
Από τα ποιο σπάνια κολλήματα.... καθώς εκείνο το σημείο είναι από τα ποιο ισχυρά του ποδηλάτου, θα καταλάβαινα ένα κόλλημα σε κάποιο σωλήνα ή εκεί που ενώνετε ο σωλήνας με την μούφα, αλλά εκεί είναι όντως από τα αξιοπερίεργα …. Έχω δε μία περιέργεια…. η κόλληση φαίνετε από την μέσα πλευρά της μεσαίας? για πάρε ένα φακό και ρίξε μια ματιά. Γεγονός πάντως είναι Αντώνη πως τα πράγματα είναι δύσκολα…. Είμαι ο τελευταίος άνθρωπος που θα σου έλεγα να σταματήσεις, καθώς έχω φτιάξη αρκετά διπλοσκέλετα σχεδόν από το μηδέν…. Δεν μπορώ όμως να σου πω και προχώρα, καθώς το κόστος αναπαλαίωσης θα είναι υπερβολικό, βέβαια αυτό το κόστος μπορεί να πέσει αρκετά με την χρήση ινδικόν ανταλλακτικών, στο οποίο εγώ προσωπικά δεν είμαι αντίθετος, εφόσον θέλεις να δώσεις ζωή στο ποδήλατο του παππού σου, και δεν θέλεις ή δεν μπορείς να υποστείς το κόστος των original ανταλλακτικών……. Και βέβαια έχουμε και το κόλλημα στη μεσαία τριβή, για το οποίο όπως σου είπα πρώτα πρέπει να δούμε τι γίνετε από μέσα. Με τα στεφάνια και τα κέντρα μην ασχολείσαι δεν είναι τα δικά του, αν είναι στραβά και σάπια….. στην ανακύκλωση . Και το σημαντικότερο…… κάνε μια βόλτα μπας και βρεις κανένα άλλο ποδήλατο που να επισκευάζεται με μικρότερο κόστος.