Έπεσε στα χέρια μου ένα παλιό Montana, 30 περίπου ετών ! Είναι σπαστό και ο λόγος που το αναπαλαιώνω είναι απλά γιατί το είχα κάποτε (ήταν ένα από τα πρώτα μου ποδήλατα) και μου ξύπνησε αναμνήσεις ...
Στην ερώτηση τώρα: Έχω λύσει τα πάντα, ένα τρίψει/ξύσει κλπ τα πάντα και είμαι έτοιμος για βάψιμο. Στο σημείο που "κουμπώνει" το σπάσιμο του σκελετού, ο ... μεντεσές είναι fixed ... (όποιος θυμάται τα παλιά σπαστά θα καταλάβει τι εννοώ) ... να προχωρήσω έτσι στη βαφή, ή να αφαιρέσω τον άξονα του ???? Το θέμα είναι ότι αν δεν το αφαιρέσω τελείως θα έχω εκεί κάποια ατέλεια στο βάψιμο και το τελικό αποτέλεσμα, ενώ αν το αφαιρέσω μετά θα πρέπει να το αντικαταστήσω με βίδα ... ή κάτι άλλο .... κάποια πρόταση εδώ ?????
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Μπορεις να ανεβασεις φωτογραφιες για το σημειο που περιγραφεις;
ο φίλος εννοεί ότι ο άξονας του σημείου αναδίπλωσης είναι κάποιο είδος πριτσινιού και όχι κάποια βίδα... Δεν ξέρω, αν έμπαινε κάτι σε βίδα+παξιμάδι το πιο πιθανό είναι να ξεσφίγγει (ή να σφίγγει περισσότερο...) κάθε φορά που το διπλώνεις/ξεδιπλώνεις. Με εξτρα κόντρα παξιμάδι ίσως να το αποφεύγεις κάτι τέτοιο, αλλά μετά μπορεί το αποτέλεσμα να είναι αντιαισθητικό (και πολύ πιθανό και μη λειτουργικό).
Σίγουρα οι photos που ζητά o ghandee θα ήταν μεγάλη βοήθεια.
Σωστα.
Εχει να κανει με μεντεσε, αλλα οι φωτο θα βοηθουσαν
Αυτή ακριβώς είναι και η δική μου σκέψη ... βίδα ... απλά για να μη σφίγγει/ξεσφίγκει κάθε φορά που το ανοιγοκλείνω, θα πρέπει να έχει διπλά παξιμάδια ... άρα άσχημο ... ή εν πάσι περιπτώσει διαφορετικό από το original που είναι και αυτό που δεν θέλεις όταν αναπαλαιώνεις κάτι ... Οπότε ψάχνω για κάποια καλύτερη ιδέα ...
** Photo θα ανεβάσω σύντομα ... άμεσα ...
...θα ηταν, να χρησιμοποιησεις ενα (1) αυτασφαλιζομενο παξιμαδι (και μια ροδελλα ενδεχομενως, για καλυτερη λειτουργια), αντι για 2 σφιγμενα κοντρα το ενα στο αλλο. Αισθητικα σιγουρα πιο αποδεκτο. Αλλα μηπως θα ηταν καλυτερα να μην πειραξεις τον original "μεντεσε";
Να και μια photo που ίσως βοηθήσει.
Πάντως κι εγώ προσανατολίζομαι στο να το αφήσω ως έχει ....
http://imageshack.us/f/88/img0054ix.jpg/
και βέβαια έτσι θα το αφήσεις...μια χαρά είναι
Το πιθανότερο είναι ο πύρρος του εργοστασικού μεντεσέ να είναι πρεσσαρισμένος σε ένα από τα δύο τμήματα του (εμπρός ή πίσω κομμάτι, χωρίς φωτό δεν μπορώ να σου πώ λύση.
1. Ενδεχομένως λοιπόν να μπορεί να ξεπρεσσαριστεί, ίσως βγεί ατόφιος, αλλά μπορεί και να καταστραφεί.
Φυσικά μπορείς να φτιάξεις στον τόρνο ένα νέο πύρρο στίς διαστάσεις του παλιού ή ακόμη και με παραλλαγές και να τον αντικαταστήσεις.
2. Αλλη λύση για να τον ασφαλίσεις είναι να γίνουν δύο μικρές τρύπες (3mm ας πούμε) κάθετα σον μεντεσέ τον εμπρός πχ. πάνω - κάτω και τον πύρρο και να περάσουν δύο μικρά πυρράκια για να σφαλίσουν τον κύριο πύρρο στο μεντεσέ.
3.Τρίτη λύση να φτιάξεις βόλτες στον μεντεσέ στο πάνω τμήμα του και βόλτες στον πύρρο (τόρνος απαραίτητα) και να τον βιδώσεις κανονικά.
4. Ακόμη μία πρόταση, εφόσον αφαιρέσεις τον ήδη υπάρχον πύρρο,
αγοράζεις ένα πύρρο με κεφάλι σαν βίδα χωρίς εξάγονο λίγο μεγαλύτερο από το μήκος του μεντεσέ 5mm και περνάς μία ασφάλεια στό κάτω μέρος. Αν χρειαστεί τον ρετουσάρει ο τόρνος.
Αλλά βέβαια το καλύτερο θα ήταν να ανεβάσεις φωτό για να καταλάβουμε καλύτερα...
Είδα την φωτό σου μην τον πειράξεις καθόλου!!!! Αστον όπως έχει.
Ομως απο το τμήμα του ποδηλάτου που φαίνεται στην φωτό, δεν δείχνει να χρειάζεται βάψιμο το ποδήλατο ίσως πλύσιμο και γυάλισμα, μήπως αλλα τμήματα είναι περισσότερο καταπονημένα? Ισως αποσφασίσεις να συνδιάσεις μία διχρωμία για να σώσεις αυτοκόλλητα κλπ?
Βάλε μια καλή φωτογραφία να το δούμε όλο το ποδήλατο!
Και εγώ πιστεύω πως το βάψιμο δε χρειάζεται, εκτός αν μόνο το σημείο που βλέπουμε είναι καλό.
Το ποδήλατο γενικά είναι σε πολύ καλή κατάσταση ... για τα 30 χρόνια του ... Φτερά και Ζάντες καθάρισαν σχεδόν τελείως από τη σκουριά (θαυματουργό κατσαρολόσυρμα !) το τιμόνι είναι τέλειο πετάλια κλπ το ίδιο ... ο σκελετός αρχικά θα έμενε ως έχει, αλλά τελικά αποφάσισα να τον βάψω ... και μάλιστα θα αλλάξει και χρώμα ... Θα γίνει πορτοκαλί με όλα τα αξεσουάρ λευκά (έτσι το θέλει η σύζυγος) !
Ο πίρος με προβλημάτισε πολύ ... θα ήθελα πολύ να τον βγάλω ... απλά μετά δεν θα μπορέσω να τον κάνω ίδιο ... άντε να "ανοίξεις" το κάτω τμήμα του με σφυρί ... αδύνατον φαντάζομαι ...
Τον τρυπάς με τη σωστή διάμετρο τρυπανιού ή τον τροχίζεις μέχρι να φύγει σχεδόν το κεφάλι και μετά με χτυπάς με αλλο πύρρο, όχι με σφυρί εξ αρχής.
Μετά με κάτι ανάλογο, υπάρχουν πολλά στην αγορά:
http://shop.advanceautoparts.com/1/1/578816--door-hinge-pin-bushing-kit-...
ή
http://tphsupply.com/index.php?main_page=product_info&cPath=24&products_...
Οι παραπάνω είναι πύρροι για πόρτες αυτοκινήτων
Αν σώσω τον ίδιο (νομίζω ότι μπορώ να τον βγάλω χωρίς ζημία) ΠΩΣ θα μπορέσω να τον χτυπήσω και να τον ανοίξω (στην κάτω πλευρά) αφού τον τοποθετήσω πάλι ?
Φωτό απο τη κάτω πλευρά?
H κάτω πλευρά είναι ασφαλισμένη όπως και η πάνω?
Αν ναί για να αφαιρεθεί ο πύρρος θα πρέπει να αφαιρέσεις το κεφάλι με κάποιον τρόπο, οπότε δεν θα υπάρχει περιθώριο για να κεφαλώσει πάλι. Υποθέσεις κάνω βέβαια.
Η πιο λογική λύση θα είναι πιστεύω κατασκευή στον τόρνο καινούριου κανα δεκάευρο περίπου.
Αλλα καλύτερα άστο ως έχει και μην το πειράξεις
Εγω παντως επιμένω μην το …γαργαλάς! Αυτής της γενιάς τα σπαστά έχουν ευαισθησία σε αυτό το σημείο, αφού είναι γερό, άστο. Μπορεί να γίνει ακόμα και επικίνδυνο αν κάτι δεν σου πιάσει καλά.
Μόλις τον έβγαλα ... και πιστέψτε με, δεν ήταν εύκολο ! Ίσως το δυσκολότερο κομμάτι του όλου εγχειρήματος ...
Σήμερα τελειώνω τα τριψίματα (αθάνατο Dremel) και αύριο το ποδήλατο πάει για ηλεκτροστατική. Από Δευτέρα που θα το πάρω, βλέπουμε για την αντικατάσταση του πίρου ... αλλά μάλλον για μπουλόνι το βλέπω ...
Μήπως ξέρεις κανείς ΠΟΥ είναι η Ηλεκτροβάμ ?????? Δεν απαντά με τίποτα στο τηλέφωνο και σήμερα, ψάχνοντας 2 ώρες εστάθη αδύνατον να τη βρω ....
** Βρήκα τελικά το κινητό του ιδιοκτήτη στο Internet (!!!) και μου είπε που είναι ... τα τηλέφωνα τους πάντως ήταν χαλασμένα ...
Το project ολοκληρώθηκε με επιτυχία !
Το ποδηλατάκι έγινε όχι σαν καινούριο, αλλά ... σαν παλιό ! Κράτησα όλα τα original αξεσουάρ, εκτός από λάστιχα, σαμπρέλες, καλώδια φρένων, grips και σέλα ! Όλα τα υπόλοιπα είναι δικά του. Τα πάντα ξηλώθηκαν, τρίφτηκαν (τα φτερά πραγματικά γυάλισαν !) ο σκελετός βάφτηκε ηλεκτροστατικά και όλα επανατοποθετήθηκαν πάνω του. Τα grips είναι δερμάτινα vintage από την Electra, η σέλα επίσης, λευκή, Selle Royal απίστευτη !
Τώρα μένει να δούμε αν η σύζηγος θα το εκτιμήσει ή αν θα μπει προς πώληση ... Πάντως το ποδηλατάκι έγινε κουκλί και ρολάρει ωραιότατα για τα χρόνια του !
Και μια photo: http://imageshack.us/photo/my-images/580/img0083ob.jpg/
τέλειο, μπράβο !
Όμορφο…. Και δεν ξέφυγες από το θέμα, μακάρι να το εκτιμήσει και η σύζηγος και να το ευχαριστηθεί
A job well done!
Ευγε!!!
ΥΓ: Ξερω καποιους που, στη περιπτωση σου, θα κραταγαν το ποδηλατο και (ευχαριστως) θα εδιναν τη γυναικα
Εύγε, πανέμορφο!!! Καλές βόλτες
Μη με βάζεις σε πειρασμό ...
καλησπέρα,
τα συγχαριτήρια και από μένα και καλές βόλτες.
Επειδή πρόσφατα έχω και γω στη κατοχή μου ένα σπαστό μάρκας
rosella(γαλλικό απ ότι είδα σε κάποιο site)και θέλω να το φτιάξω
για τη κόρη μου,μπορείς να μου πεις σε παρακαλώ τη μάρκα των
ελαστικών, τη τιμή τους και που τα πήρες?
ευχαριστώ πολύ