https://manufrance.wordpress.com/
https://www.youtube.com/watch?v=aESqrP3hfi8
Αλλοι τα λένε Ολλανδικά ποδήλατα, άλλοι Γαλλικά, πφφφ! τελικά η πρώτη Βιοτεχνία που τα κατασκεύασε απο όσο κατάλαβα και σύμφωνα με όσα μου είπε ένας καλός φίλος, είναι η Hirondelle (Χελιδόνι ! ). Σαν τα χελιδονάκια λοιπόν που γυρνάνε πίσω με συνέπεια και ακρίβεια, έτσι κι αυτά τα "γυναικεία " ποδήλατα πηγαινοφέρνουν ακόμα και σήμερα πολύ κόσμο! Ειδικά στις Κάτω Χώρες αλλα και παντού! Είναι βαριά, επειδή στον εμπρός τροχό βρίσκεται συνήθως κέντρο με Δυναμό ωστε να παράγει διαρκώς ρεύμα, λόγω της συνεχούς εκεί κακοκαιρίας.Νομίζω υπάρχει και κάποιος Νόμος κάπου εκεί, που τους υποχρεώνει να είναι "συνεχώς συνδεδεμένα τα ποδήλατα, με παραγωγή ρεύματος". Το βάρος γίνεται ακόμα μεγαλύτερο, λόγω του πίσω κέντρου που περιλαμβάνει εσωτερικές ταχύτητες με φρένο τύπου Κόντρας. Βγαίνει με 26άρηδες τροχούς, αλλα και 28άρηδες και το βάρος φτάνει άνετα τα 15 κιλά. Έτσι όμως χάνεται κάπου η πρακτικότητα, ωστόσο οι Βόρειοι τα προτιμάνε, πάνε όλα σε φλατ δρόμους, τα παρκάρουν όπου βρουν, δεν έχουν προβλήματα σαν τα ...δικά μας! Υποτίθεται οτι είναι maintenance free οι εσωτερικές ταχύτητες, αλλα αυτό είναι μιά πονεμένη ιστορία απο όσο κατάλαβα. Το σίγουρο είναι πως σύμφωνα με την οδική νομοθεσία, "κάθε ένας τροχός και 1 φρένο", το ποδήλατο αυτό είναι σύννομο αφού έχει μπροστά ένα φρένο συνήθως single pivot και πίσω την κόντρα. Με μία ταχύτητα πιστεύω οτι το ποδήλατο αυτό θα γινόταν ελαφρύτερο και ακόμα πιό εύκολο.
Μονοτάχυτο και ξηρός άρτος! οδήγησα κι ένα μάλλον Ολλανδέζικο παρόμοιο, αλλα "αντρικό" με οριζόντιο σωλήνα, και μπροστινά πηρούνια με μεγάλο rake, Ενιωσα λές και βρισκόμουνα πάνω σε Καναπέ ! Αλλο πράγμα λέμε! Οπότε...να μη μιλάω μόνο για κούρσες! πρέπει να τα λέμε όλα και να τα γράφουμε!
Η "όρθια" στάση, δίνει ασφαλέστερη μάλλον οδήγηση, μπορεί να μην είναι για πάρα πολλά χιλόμετρα, αλλα σε αστικό περιβάλλον, για βολτίτσες και αναψυχή, τα "γυναικεία " αυτά ποδήλατα, καβαλιούνται απο όλες τις ηλικίες και τα φύλα, απο όλο το κόσμο, που ενώ (Στην αρχή), μπορεί να μην τους δώσει την πρέπουσα σημασία, στη συνέχεια και όσο του βάζει κάποιος χιλιόμετρα, δεν αποκλείεται να γίνει ...το Αγαπημένο του Ποδήλατο!
Οι εσωτερικές ταχύτητες πίσω είναι μεν βαριές συνολικά, αλλα υποτίθεται οτι είναι απολύτως κλειστά εκεί και δεν μπαίνει νερό, υγρασία και λοιπά, αν και δεν είναι πάντα έτσι τα πράγματα...
H αλυσίδα επίσης είναι καλυμμένη καλά με ειδκή κατασκευή
Σήμερα βρίσκουμε και Ελληνικά ποδήλατα, με εξωτερικές ταχύτητες, τέτοια, π.χ. Ιντεάλ
Παντού υπάρχει τελικά ένα τύπου Χιροντέλ !
https://www.rossignoli.it/prodotto/rossignoli-classi... (ροσσινιόλ=αηδόνι )
Εντωμεταξύ όλοι λένε....(για την χώρα τους! ) Ιταλικό ποδήλατο, ολλανδικό ποδήλατο, όχι Γαλλικό είναι το ποδήλατό "μας"!
Καλές βόλτες σε όλους!
Y.Γ. step through!