Καλησπέρα,
αποφάσισα να αλλάξω τα ελαστικά της κούρσας μου trek madone 2.1. Η χρήση που κάνω είναι κυρίως αστική μετακίνηση και περιστασιακά 1-2 φορές το μήνα καμιά βόλτα 50-60 χλμ. Έχω ξεχωρίσει το continental gatorskin, το θέμα είναι ότι είμαι μεταξύ 23 και 25 πέλμα. Εσείς τι γνώμη έχετε?
ΥΓ εννοείται ότι εάν υπάρχουν άλλες προτάσεις για ελαστικά είναι καλοδεχούμενες
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Καλό λάστιχο. Τα 25άρια προσφέρουν περισσότερη άνεση ενώ έχουν γίνει και δοκιμές που έδειξαν ότι δεν υστερούν ούτε σε ταχύτητα στα ίδια psi.
τα gatorskin (τα φοράω σε ένα single speed για 3 χρόνια) έχουν τα εξής χαρακτηριστικά:
Υπερ: -πολύ καλή προστασία σε σκασίματα
-μειωμένη τριβή κύλισης
- βγάζουν πολλά χιλιόμετρα μέχρι να φθαρούν
Κατα: -σε βρεγμένο οδόστρωμα δε κρατάνε όσο άλλα
- Το βάρος τους ελαφρώς αυξημένο
- Το κόστος τους είναι μεγάλο
θα πρότεινα τα vittoria rubino pro σε σχέση με τα gatorskin γιατί έχουν όλα τα πλεονεκτήματα των gatorskin και σχεδόν κανένα μειονέκτημα
Γενικά όμως αν πας σε κόστος continental τα GP4000 είναι πολύ καλύτερα σε απόδοση στεγνό- βρεγμένο, ελαφρύτερα αλλά φθείρονται γρηγορότερα
Όσον αφορά τα 23 ή 25 έχω δοκιμάσει πολλές φορές τα 25άρια αλλά δε πείσθηκα ως προς τις ίδιες αποδόσεις. Προσωπικά φοράω 24 ή 25 πίσω, αλλά μπροστά ό,τι στενότερο σε 23 (συνήθως 22) γιατί εκτός των άλλων οι ζάντες μου είναι στενές και τα 25άρια προεξέχουν της ζάντας
με σενα και εγω dim θελω να αλλαξω τα μαμα 23αρια. Δεν εχω εμπειρια αλλα η προταση του rapid ειναι αυτη που πολλοι προκρινουν. Για παραδειγμα http://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/vittoria-rubin...
το θεωρουν απο τις καλυτερες επιλογες σε μεσης κατηγοριας κοστους ελαστικο πολυ κοντα στο κορυφαιο GP400S II και ανθεκτικοτερο στην διατρηση απο αυτο.
Μαλιστα αυτην την εποχη τα εχει προσφορα το wiggle http://www.wiggle.co.uk/vittoria-rubino-pro-folding-clincher-tyre/
46 ευρω τοζευγος + 6 ευρω μεταφορικα.
Rapid σεβομαι την εμπειρια σου αλλα οι περισσοτεροι φιλε πανε σε 25αρια, πως το εξηγεις ?
Τα 25άρια είναι η νέα τάση στην ποδηλασία δρόμου και δικαιολογημένα γιατί αποδεικνύεται πως έχουν πιο μικρή αντίσταση κύλισης και επειδή μπορείς να τα τρέχεις με χαμηλότερη πίεση προσφέρουν περισσότερη άνεση.. Συμφωνώ σε όλα αυτά όμως:
-Τα παραπάνω ισχύουν όταν οι ζάντες σου είναι πιό φαρδιές και επομένως δε χάνεις σε αεροδυναμική αντίσταση φορώντας τα πλατύτερα λάστιχα
-Το βάρος του ποδηλάτου σου (και ειδικά των τροχών σου) είναι πολύ μικρό και δε θα επηρεάσει σημαντικά το μεγαλύτερο βάρος των φαρδύτερων ελαστικών.
Στη δική μου περίπτωση οι ζάντες μου είναι στενές (mavic ksyrium elite) και από αεροδυναμική άποψη ταιριάζουν καλύτερα τα 22 άρια ή τα στενά 23 άρια τουλάχιστον στα μπροστινά
Επιπλέον το βάρος των φαρδύτερων ελαστικών γίνεται πολύ αισθητό κυρίως σε επιταχύνσεις.
Έτσι έχω διαλέξει τη "χρυσή τομή" για μένα: 22 ή 23 μπροστά και φαρδύτερα (24 ή στενά 25) για πίσω. Αν είχα φαρδιές και ελαφριές ταυτόχρονα ζάντες θα πήγαινα ενδεχομένως σε 25 παντού.
http://www.competitivecyclist.com/learn/25-vs-23
"25mm tire experiences less rolling resistance
than a 23mm tire at the same air pressure."
Επιπλέον τα 25c (ίδια εταιρία, ίδιο μοντέλο) θα είναι βαρύτερο και
φυσικά έχει νόημα μόνο με φαρδυά στεφάνια 23mm/25mm.
Το Rubino Pro 23 το έτρεχα στα 125-128 psi. Το ίδιο σε
25c το τρέχω στα 110. Οπότε να ένα παράδειγμα όπου δεν
ισχύουν τα "οφέλη".
Ναι αλλα τι γίνεται σε χαμηλότερες ??? θεωρητικά εκεί πρεπει να εχουν ακόμα μεγαλύτερο πλεονέκτημα τα φαρδύτερα. Το ίδιο λέει και το
http://www.bicyclerollingresistance.com/specials/conti-gp4000s-ii-23-25-28
που συγκρίνει το ιδιο ελαστικό σε διαφορετικές εκδοσεις διαστασης και πίεσης, όπου καταλήγει.
Conclusion
The bigger the tire, the lower the rolling resistance at the same air pressure. When you run lower air pressures, the differences get even bigger
Παιδες δεν εχω την εμπειρία σας, και πιθανότατα στην πραξη να τα εχετε δει διαφορετικά, ότι διαβαζω λεω ...
"25mm tire experiences less rolling resistance
than a 23mm tire at the same air pressure."
Αρα μπορούμε να υποθέσουμε ότι έχουν την ίδια αντίσταση στις διαφορετικές πιέσεις. Το πραγματικό όφελος είναι η άνεση και όχι η μειωμένη αντίσταση. Για το βάρος συμφωνώ (+40-50γρ) αλλά αξίζει για την άνεση που προσφέρουν.
Δεν νομίζω ότι κάποιος θα επιλέξει 25ρια για τις επιδόσεις τους αλλά για την άνεση ειδικά αν δεν υπάρχει διαφορά στην αντίσταση.
Πρέπει να είναι κάποιος παντελώς ηλίθιος για να βάλει 80psi σε
λάστιχο με κατώτατο όριο τα 110psi και επιπλέον ηλίθιος για να
βγάλει επιστημονικό αποτέλεσμα και να το ανεβάσει στο internet.
Στα ίδια psi (προφανώς μέσα στα όρια του κατασκευαστή), το φαρδύ-
τερο ελαστικό (ίδιο μοντέλο μάρκα) θα είναι πιο άνετο, πιο βαρύ,
με μικρότερη αντίσταση. Σε μικότερα psi (όχι 3-4) θα φθείρεις το
ελαστικό, τη σαμπρέλα και τη ζάντα σου.
[quote=John67]με σενα και εγω dim θελω να αλλαξω τα μαμα 23αρια. Δεν εχω εμπειρια αλλα η προταση του rapid ειναι αυτη που πολλοι προκρινουν. Για παραδειγμα http://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/vittoria-rubin...
το θεωρουν απο τις καλυτερες επιλογες σε μεσης κατηγοριας κοστους ελαστικο πολυ κοντα στο κορυφαιο GP400S II και ανθεκτικοτερο στην διατρηση απο αυτο.
Μαλιστα αυτην την εποχη τα εχει προσφορα το wiggle http://www.wiggle.co.uk/vittoria-rubino-pro-folding-clincher-tyre/
46 ευρω τοζευγος + 6 ευρω μεταφορικα.
Rapid σεβομαι την εμπειρια σου αλλα οι περισσοτεροι φιλε πανε σε 25αρια, πως το εξηγεις ?[/quote
Ευχαριστώ john67 για την πληροφόρηση. Παράγγειλα από το wiggle τελικά τα vittoria με συνολικό κόστος 48euro, τα παρέλαβα σε μία εβδομάδα και τα περπατάω μερικές μέρες τώρα. Μέχρι στιγμής καλές εντυπώσεις
Εχω δοκιμασει και τα δυο, θα σου προτεινα το 25αρι, ειναι περισσοτερο ανετο στο δρομο...