Αγαπητοι φιλοι συμφορουμιτες καλησπερα σας,
Δεν ξερω κατ αρχην αν γραφω στο καταλληλο θεμα (αν νεχλω να μετακινηθω παραυτα στην θεση μου :-)). θα ηθελα να ρωτησω μερικες απορίες τεχνικής φυσεως.
Πρωτα απο ολα αποφασισα να επισκευασω και να αναβαθμισω το παλιο μου ποδηλατακι που καθοταν πανω απο ενα χρονο και σαπιζε στην ταρατσα της πολυκατοικιας μου. Προκειται για ενα leader evolution 1. Βασικα θα πρεπει να προβω σε αλλαγη των ανταλλακτικων που ο χρονος εχει καταστρεψει. Πρωτα απο ολα τα δυο ντεραγιε που εχουν σκουριασει και σκεφτομαι να τα αλλαξω με καποια οικονομικα της shimano. Υστερα αλυσιδα και δισκοβραχιονα και πολυ πιθανο αν την παιρνει να αλλαξω την εξαπλετα με επταπλετα (αν την παιρνει το ανοιγμα του σκελετου) Και καπου εδω αρχιζουν οι ερωτησεις μου:
Με αφορμη οτι ηδη διαθετω ενα σετ λεγιεδομανετες alivio 3X8 θα μπορουσα να τις συνδυασω με καποιο οπισθιο ντεραγιε 3Χ6 ή 3Χ7 στην καλυτερη δεδομενου οτι οι λευγεδομανετες εχουν 8 κλικ και το ιδιο ισχυει και για μπροστα δηλαδη με καποιο οικονομικο shimano θα μπορεσω να συνδυασω?
η Δευτερη ερωτηση αφορα τον δισκοβραχιονα. Θα μπορουσα να βαλω δσκοβραχιονα για trecking δεδομενου οτι εχει 48 δοντια εναντι των 42 που ειχε το ποδηλατακι μου απο πριν? Ξεχασα να αναφερω οτι το ποδηλατακι που εχω εχει συστημα ταχυτητων 3Χ6.
Ευχαριστω ολους τους φιλους εκ των προτερων και περιμενω εναγωνιως τις προτασεις και τις συμβουλες σας
Το 3Χ6 σημαίνει ότι έχει ελεύθερο (βιδωτό) και όχι κασσέτα άρα μπορείς να το κάνεις 3Χ7 επίσης ελεύθερο με ότι περιορισμούς και προβλήματα έχουν τα ελεύθερα. Πρόβλημα με το άνοιγμα δεν υπάρχει. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις και τα χειριστήρια που έχεις 3Χ8 με 7ρη ελεύθερο έχουν το ίδιο indexing απλώς δεν θα χρησιμοποιείς την τελευταία σχέση στις μανέτες.
Με το δισκοβραχίωνα επίσης δεν θα έχεις πρόβλημα από τα 42 στα 48.
Βέβαια από τη στιγμή που έχεις τις λεβιεδομανέτες 3Χ8 μπορείς να κάνεις αλλαγή του κέντρου πίσω να βάλεις κασσέτα και να το κάνεις 3Χ8 ή ακόμα και να αλλάξεις όλο το τροχό.
δεν ξέρω πως να το πω κομψά.... αλλά κατά την γνώμη μου δεν αξίζει. Μιλάμε για ένα ποδήλατο των 100-150 ευρώ, που αν πας να το αναβαθμίσεις θα πρέπει να σκάσεις άλλα τόσα περίπου....
Για μένα, θα άξιζε και θα είχε νόημα, ΑΠΛΑ, να αντικαταστήσεις, με ότι οικονομικότερο μπορέσεις να βρεις (μτχρ από αγγελίες) τα φθαρμένα ανταλλακτικά που έχει, ΑΦΟΥ ΠΡΩΤΑ καθαρίσεις, τρίψεις, απολιπάνεις, γυαλίσεις, λαδώσεις ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ το ποδήλατο.
πχ, τα σκουριασμένα ντεραγιέ, ίσως να μην χρειάζονται αλλαγή, αλλά τρίψιμο, καθάρισμα, λάδωμα. Αλλαγή θα χρειάζονται συρματόσχοινα, λάστιχα, σαμπρέλες, τακάκια. Με 30-35 ευρώ (και προσωπική εργασία) ψιλοκαθαρίζεις με δαύτα....
Βασικα η ιδεα μου ηρθε διαβαζοντας ενα topic εδω που ενας φιλος αναπαλαιωσε ενα παλιο ατσαλινο ποδηλατακι. Συμφωνω απολυτα με οσα λες αλωστε οτι γινει θα γινει με τον οικονομικοτερο τροπο
δεν συμφερει με τιποτα. απλα παρε ενα καινουργιο ποδηλατο. μονο οχι απο supermarket αλλα απο ποδηλαταδικο.
Παντως παιδια το project προχωραει. Εγινε ηδη ο καθαρισμος της σκουριας με την χρηση ενος υγρου που βρηκα σε χρωματοπωλειο και το γρασαρισμα των ντεραγιε και της μεσαιας τριβης καθως και των ρουλεμαν του τιμονιου και των κεντρων των τροχων με την ελπιδα να μονταρω αυριο και τους τροχους. Καλα παμε παντως...
Η επισκευή ολοκληρωθηκε επιτυχως!!!! Ξανα και παλι στο δρομο!!!!
Θα ακολουθησουν και photos!!!