Επείγομαι να αγοράσω μπροστινό φως για το όχημα, οι λόγοι της βιασύνης προφανείς.
Κατέληξα ότι θέλω να αγοράσω φως με δυναμό.
Δεν γνωρίζω τεχνικές λεπτομέρειες και για κάποιον άσχετο η οποιαδήποτε αναζήτηση στο internet καταλήγει σε πονοκέφαλο!
Είδα ότι κυκλοφορούν πολλών ειδών δυναμό, μπουκαλόσχημα-κλασικά, δυναμό άξονα τροχού, μαγνητικά κ.λπ.
Οι ανάγκες μου πέρα από τη χρήση του φωτός σε φωτισμένους δρόμους ως στίγμα θέσης, υπάρχουν, και σε δρόμους των προαστίων της Αττικής διότι πολλοί είναι ελάχιστα ή και καθόλου φωτισμένοι.
Οπότε θα ήθελα κάτι αρκετά δυνατό ή αν είναι δυνατόν ρυθμιζόμενης έντασης!
...και επειδή το ΔΝΤ μας πήρε και τα σώβρακα...το δυνατόν οικονομικότερο. Είδα κάποια με 400-500 ευρώ και έπεσαν τα μαλλιά μου!
Φώς ποδηλάτου θέλω όχι το Άγιο φώς!!!
Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
__________________________________________________________
Έβαλα τις αγγλικές σελίδες για ενημέρωση (spyrosv)
Bicycle Lighting Systems
http://nordicgroup.us/s78/
Dynamo Powered Lights
http://www.nordicgroup.us/s78/dynamo.html
What the Experts Say about Dynamos versus Battery Powered Lights
http://nordicgroup.us/s78/experts.html
Myths and Facts About High Quality Rechargeable Lighting Systems
http://www.nordicgroup.us/s78/myths.html
Γιατί ντε και καλά δυναμό;
Φωτάκι με μπαταρίες δε σου κάνει;
http://www.podilates.gr/?q=node/11922
κάπου είδα ότι ένας φίλος πουλάει και δυναμό - στα 25€ αν θυμάμαι καλά - που ταιριάζει με το συγκεκριμένο φως.
Όχι,ακριβώς επειδή έχει μπαταρίες,με ότι αυτό συνεπάγεται!
Οι λύσεις, από όσο ξέρω είναι 3:
1. με μπαταρίες, έχεις φως πάντα, ακόμα και σε στάση, δεν χάνεις δύναμη, φτηνή λύση, ακόμα και αν έχεις μαζί σου spare μπαταρίες. Επαναφορτιζόμενες και άγιος ο ΘΕΟΣ.
2. δυναμό που πιάνει πάνω στο ελαστικό. Παλιού τύπου. Φασαρία και απώλειες δύναμης. Καλωδιάκια, λαμπάκια που καίγονται κλπ κλπ κλπ. Όταν σταματάς στο φανάρι ... ΚΑΙ ΕΓΕΝΕΤΩ ΣΚΩΤΟΣ.... (μάλλον το σκότωσα...)
3. Σύγχρονο δυναμό, στο κέντρο του τροχού. Καλή λύση, πολύ δυνατό φως, ελάχιστη απώλεια δύναμης, καθόλου θόρυβος. ΑΛΛΑ πανάκριβο. Κάποια νομίζω έχουν και διάταξη πυκνωτή για ελάχιστη αποθήκευση ενέργειας σε περίπτωση που σταματάς στο φανάρι... (όταν δεν κινείται ο τροχός). Α, ΠΑΝΑΚΡΙΒΟ (για εμένα). Θέλεις νέες ακτίνες, το κέντρο με το δυναμό και νέο πλέξιμο τροχού. Αν έχεις και δισκόφρενα, θέλεις κέντρο με δυναμό ΚΑΙ "θέση" για δισκόπλακα.... ΠΑΝΑΚΡΙΒΟ.....
ΦΩΣ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ και Cateye.... από τότε που λανσάρισε ποδηλατικό φως με μπαταρίες σωθήκαμε...
Για να παρεις ενα αξιολογο δυναμο - φως δεν βλεπω να τα γλιτωνεις τα περιπου 100 ευρω. Βαλε και την απωλεια συν το βαρος που θα εχεις. Αν δε δεν διαθετει και λειτουργια για παλλομενο φως τοτε ξεχνα το.
Λιγο ψαξιμο και με 30 - 40 ευρω (παιζει και με 10 ευρω παρα πολυ καλο)περνεις πολυ καλο φως με μπαταριες.
Τα υπολοιπα παρτα μπαταριες, θα σε βγαλουν 5 - 6 χρονια και βαλε,ανετα.
Dealextreme... πρέπει να το έχουμε γράψει καμιά 10αρια φορές.
Οικονομικά φωτάκια, σε ξεφτίλα τιμές.
Πολύ δυνατά - για τα χρήματά τους.
Φως με δυναμό μπορώ να δικαιολογήσω σε δυο ΑΚΡΑΙΕΣ περιπτώσεις:
α. ΜΤΒ σε βουνό νύχτα - καρανύχτα. Θέλεις αξιόπιστο φως, δυνατό, διάχυτο. Είτε με μπαταρίες είτε με δυναμό, το 100ευρω ΔΕΝ το γλιτώνεις. Είναι θέμα ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.
β. Brevet 1.000αρια και βάλε. Πολυήμερες αγωνιστικές εκδηλώσεις όπου ποδηλατείς νύχτα - καρανύχτα για πολλές ώρες και οι μπαταρίες ΔΕΝ ΑΡΚΟΥΝ. Ο φίλος Έκτωρας έχει συμμετάσχει σε 3 τέτοια μέχρι στιγμής. Ένα ο γύρος Πελοποννήσου (πάνω από 1000 χλμ), δύο Lowlands 1200 km και τρία άλλο ένα στη Γερμανία νομίζω. Ποδηλατεί για "χ" μέρες (24ωρα) συνεχόμενα. Έχει πλέξει τροχό με κέντρο για δυναμό στην κούρσα. Φως ΔΥΝΑΤΟ, κάνει τη νύχτα μέρα. Μπαταρίες δεν θα του έφταναν με τίποτα.
Φαντάσου να είσαι στη Γαλλία, στην μέση του πουθενά, να έχεις ποδηλατίσει 500 χλμ μονοκοπανιά (με πχ 3 ώρες ύπνο), να είναι 2.00 το αξημέρωτο και να σου τελειώσουν οι μπαταρίες.... ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ....
Επιτρέψτε μου να μεταφέρω την γνώση που απέκτησα μετά την πρόσφατη έρευνα αγοράς και συζητήσεις με ποδηλάτες που χρησιμοποιούν φώτα με δυναμό.
Επειδή υπάρχουν περιπτώσεις (ειδικά εκτός πόλης) που χρειάζεσαι πραγματικό φως, και όχι απλά κάτι για να σε βλέπουν, κατέληξα να βάλω φώτα με δυναμό. Μετά από σύντομη ερευνα αγοράς στα γνωστά μαγαζιά της Αθήνας όπου η ποικιλία σε τέτοια είδη είναι εξαιρετικά περιορισμένη, αγόρασα φώτα της Busch+Muller από το διαδίκτυο. Οι τιμές τους, περίπου 20€ για το πίσω και από €25(25lumens) έως €80(40/6o lumens) για το μπροστά. Και τα δύο είναι με led, που σημαίνει οτι δεν καίγονται, δεν χρειάζονται πολύ ρεύμα (συνεπως μεγάλη ταχύτητα) για να αποδώσουν, και μένουν αναμένα για τουλάχιστο δύο λεπτά αφου σταματήσεις .Στην πράξη η απόδοσή τους μη συγκρίσιμη με τα φώτα μπαταρίας της ίδιας κατηγορίας τιμής.
Όμως χρειάζεται και δυναμό... Εδώ υπάρχουν δύο δρόμοι:
Το κλασσικό βαρελάκι που ακουμπάει στο λάστιχο, σαφώς βελτιωμένο σε σχέση με τα παλιότερα (περισσότερη ισχύ, λιγότερες τριβές) και πιό οικονομικό, όταν δεν λειτουργεί η επιβάρυνση στην κύλιση είναι μηδέν.
Το δυναμό κέντρου.Πιό ακριβή λύση λύση, λιγότερες τριβές (που όμως υπάρχουν είτε τα φώτα ανάβουν είτε όχι),πιό όμορφο, πιό αθόρυβο.
Προσωπικά, και επειδή το αισθητικό κομάτι στο ποδήλατο μου παίζει ρόλο, αγόρασα δυναμό κέντρου.Όχι τα ακριβά SON (€160περίπου)αλλά τα φτηνότερα shimano (€60)που υπολείπονται σε απόδοση ένα 20%...
Έχω όμως αγοράσει και δοκιμάσει ένα "βαρελάκι" που όπως έγραψα πρίν απέριψα για καθαρά αισθητικούς λόγους στο συγκεκριμένο δικό μου ποδήλατο
Να προσθέσω ότι το δυναμό/βαρελάκι που πωλείται στο forum, νομίζω από τον ConteAlmaviva, θεωρείται πολύ καλό.
Το εμπρός που έχω και συστήνω ανεπιφύλακτα είναι αυτό:
Το πίσω αυτό
Το δυναμό
δυναμό κέντρου
Συμφωνώ με το πρώτο.
Είμαι σίγουρος ότι τα φώτα που έβαλες είναι πολύ δυνατά και αξιόπιστα.
Επίσης είμαι σίγουρος ότι τα περίπου 150 ευρώ (υπόθεση κάνω, δεν ξερω πόσο σου στοίχισε) που θα έδωσες συνολικά (εργασία και υλικά) είναι πολλά. Πάρα πολλά.
Μην με παρεξηγήσεις, είναι θέμα ασφάλειας, εφόσον νιώθεις σίγουρος και ασφαλής ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΕΣ και τα έδωσες. Άλλοι δίνουν 150 ευρώ για ένα κράνος που απλά έχει 3 τρύπες παραπάνω (αεραγωγούς και καλά....) από τα απλά των 50-60 ευρώ ...
Ίσως όμως θα μπορούσες να έχεις ΠΑΡΟΜΟΙΟ (όχι ίδιο) αποτέλεσμα με λιγότερο από τα μισά χρήματα.
Επίσης ΔΕΝ είμαι και τόσο σίγουρος ότι ΠΡΑΓΜΑΤΙ χρειάζεσαι φώτα αξίας 150 ευρώ για κυκλοφορία στο δρόμο.
Ξαναλέω, μην με παρεξηγήσεις, ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΕΣ.
Έχουμε επιστρέψει από 200αρι brevet, με κούρσες, νύχτα - καρανύχτα, σε επαρχιακό οδικό δίκτυο, χωρίς οδοφωτισμό, μόνο με φωτάκια που είχαμε. Και με αυτά έπρεπε να βλέπουμε λακούβες (κινούμενοι σε πελοτον, με πχ 28 χ.α.ω στην ευθεία) και να μας βλέπουν ΙΧ που κινούνταν με ταχύτητες άνω των 60 - 70 χ.α.ω. Κανείς δεν είχε φώτα ακριβότερα των 50 - 60 ευρώ (μπρος - πίσω).
Φυσικά υπάρχει και άλλη μια παράμετρος, οι περισσότεροι από την παρέα έχουμε πάνω από ένα ποδήλατο. Τα φωτάκια με μπαταρία μπαίνουν - βγαίνουν εύκολα και τοποθετούνται άμεσα και στα "άλλα" μας ποδήλατα.
Μα φυσικά όχι.
Είμαι σίγουρος πως συμφωνείς, οτι ο καθένας έχει διαφορετικές ανάγκες και απαιτήσεις, διαφορετικά γούστα κ. τ. λ. Για μένα έπαιξε ρόλο η έλλειψη μπαταρίας ή φόρτισης και το αισθητικό κομάτι. Και βέβαια μπόρεσα να τα αγοράσω χωρίς να πονέσω (πολύ)...
Ένα ζευγάρι καλά φώτα, μια καλή κλειδαριά, μια καλή τρόμπα ΕΙΝΑΙ επένδυση που την κρατάς για χρόνια, όσα ποδήλατα και αν αλλάξεις.
+100
από τη σελίδα bike-discount τα αγόρασες ? από έξοδα μεταφοράς τι έχει ?
Ας συνεισφέρω στο νήμα και μια ακόμα εμπειρία.
Δεκαετία 80, μού έφερε κάποιος από Αμερική ένα προϊόν της sanyo περίπου σαν αυτό. Μπαίνει κάτω από τη μεσαία τριβή, σε cromoly σκελετό όπως λέει στη σελίδα αυτή.
Τότε, την εποχή εκείνη... το προϊόν ήταν κανόνι. Μικρή αντίσταση σε σχέση με το βαρελάκι, και δυνατό φως από μικρή ταχύτητα. Συνοδευόταν με φωτιστικά μπρος πίσω. Τού άλλαξα και το λαμπάκι σε krypton, και έκανε τη νύχτα μέρα. Στο μεταξύ βέβαια, με μια απλή πατεντούλα κοτσάρισα στο σώμα τη λάμπα, και είχα ένα μονοκόματο πράγμα που φορούσα με μια απλή βίδα κάπου στη μπροστινή σκάρα όποτε το ήθελα (για να μη το κλέψουν κιόλας). Με αυτό το φως φώτισα αρκετά ελληνικά βουνά στην επικράτεια σε τουρισμό με άγριες συνθήκες. Ακόμα δουλεύει.
Η επιφάνεια τριβής κάθεται κάθετα στη ρόδα και αυτό σημαίνει καλή απόδοση. Έχει ένα μοχλό που το κάνεις κλακ και πιάνει/ξεπιάνει. Δεν ξέρω αν υπάρχει ακόμα κάτι τέτοιο στην αγορά ή πού να το βρει κανείς. Πάντως το ρεύμα που έδινε ήταν αρκετό, και από χαμηλές στροφές. Στη σελίδα έχει βλέπω 44 δολάρια, και θα άξιζε αν το βρει κανείς.
Από κει και πέρα, για μπροστά εφαρμόζω την απλή λύση του φακού κεφαλής. Υπάρχουν μοντέλα μικρά και με λεντάκια και με μια μπαταριούλα δουλεύουν για άπειρο χρόνο. Έχουν το συν ότι χρησιμεύουν και εκτός ποδηλάτου.
Για πίσω, ψείρες μικρές των 3 ευρώ, που αναβοσβήνουν. Φαίνονται από χιλιόμετρα. Υπαρχουν επίσης ψείρες άσπρες και για μπροστά, για να φαίνεσαι.
Αυτά, και καλούς φωτισμούς.
To δυναμό στο οποίο αναφέρεται ο "i.alli.ellatha" υπάρχει ακόμα.Δεν γνωρίζω πως στέκεται συγκρινόμενο με τα μοντέρνα δυναμό. Πιστεύω πως η χρησιμοποίηση του led αντί των παλιότερων λαμπών krypton ή halogen κάνει τη διαφορά, καθώς πλέον απαιτήται λιγότερο ρευμα, συνεπώς έχεις αρκετό φως από πολύ μικρή ταχύτητα.
Μάριε τα φώτα τα πήρα από το bike components.Συνήθως είναι φτηνότερο από το bike discount. Και όπου δεν είναι, τους ζητάω έκπτωση στέλνοντας το λίνκ του φτηνότερου ανταγωνιστή τους. Τα μεταφορικά είναι €9 και τα πράγματα έρχονται σε έξι ημέρες.
Προφανώς τα led υπερισχύουν! Πρέπει όμως να τσεκάρεις τα volt (αν κοτσάρεις τέτοια σε παλιό 6βολτο).
ΥΣ. Πιστεύω ότι το συγκεκριμένο πρέπει να είναι ξεπερασμένο σε σχέση με τα in-hubs. Υπερισχύει μόνο στην ευκολία βάλε-βγάλε (αν κάνεις πατέντα) και ίσως στο κόστος. Σαν δυνατότητα το ανέφερα.
Τα δυναμό που σήμερα επικρατούν είναι τα δυναμό κέντρου.
Έχουν μικρή επιβάρυνση όταν υπάρχει κατανάλωση. Τα καλής ποιότητας δυναμό κέντρου, έχουν αμελητέα επιβάρυνση όταν δεν υπάρχει κατανάλωση.
Διάφορες επιλογές έχει αναφέρει πιό πάνω ο φίλος που ήδη χρησιμοποιεί.
Εκτός από τις λειτουργικές διαφορές που υπάρχουν στις διάφορες ποιότητες, υπάρχει και το θέμα της αντοχής στα χιλιόμετρα, αξιοπιστίας, αντοχής στις καιρικές συνθήκες κλπ.
Υπάρχει το Schmidt SON και τα άλλα.( π.χ. shimano alfine)
Τα κλασσικά δυναμό λάστιχου έχουν πλέον σχεδόν εξαφανιστεί και μιά δυό εταιρείες πού παράγουν, δέν έχουν φροντίσει να τα αναβαθμίσουν, ιδιαίτερα όσον αφορά τους μηχανισμούς πρόσφυσης του ρότορα στό λάστιχο.
Ενα τέτοιο που χρησιμοποιούσα μερικά χρόνια δεν μου παρείχε την βασική υπηρεσία που ζητώ από το δυναμό στο ποδήλατο πόλης. δηλ. Να έχω ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΟΠΟΤΕ θέλω φώς χωρίς να χρειάζεται να θυμάμαι ούτε να προβλέπω. Όλο και κάτι παρουσίαζε και έμενα στα κρύα του λουτρού.
Στο ταξιδιωτικό ποδήλατο θεωρώ ότι δέν υπάρχει κάτι καλύτερο από ένα καλό δυναμό κέντρου. ( με κάποιες προσθήκες μπορείς να φορτίζεις και τις ηλεκτρονικές συσκευές σου GPS, κινητο, κάμερα, λάπτοπ κλπ με αυτό)
Στο μεγάλο μπρεβέ πάλι έιναι μάστ, και τελικά σημαντικά ελαφρύτερο από μερικά σέτ μπαταριών. Για μένα είναι απαραίτητα και σε μικρότερα μπρεβέ καθώς νυχτώνω και θέλω φώς πού να μου φωτίζει τόσο καλά ώστε να μπορώ να κατεβαίνω τις κατηφόρες με πάνω από 55-60 χιλιόμετρα χωρίς να νοιώθω ανασφάλεια. ( ...και να καλύπτω έτσι τον χρόνο πού χάνω στίς ανηφόρες όπου λόγω βάρους και γηρατειών σέρνομαι...)
Εδώ να πώ ότι το δυναμό έχει την ιδιαιτερότητα να σου δίνει πολύ φώς εκεί ακριβώς που το χρειάζεσαι, δηλαδή όταν κινείσαι με μεγάλη ταχύτητα.
Τα φώτα τώρα έχουν εξελιχθεί ιδιαίτερα από πυρακτώσεως και αλογόνου σε power led ( χρειάζονται ειδικό κύκλωμα και ψύξη. Δέν έιναι λαμπάκια πού μπαίνουν σε παλιό φωτιστικό αλογόνου).
Εδώ έχουν σημασία πολλά όπως η διασπορά του φωτός στο κάτοπτρο, η ισχύς της δέσμης, το χρώμα του φωτός κλπ. Τα περισσότερα εξελιγμένα έχουν standlight, δηλαδή παραμένουν αναμμένα για λίγη ώρα μετά το σταμάτημα του δυναμό, εμπρός και πίσω
Εδώ πρέπει να φροντίσουμε το εμπρός και το πίσω φώς να ταιριάζουν καθώς το ένα τροφοδοτείται από το άλλο καθώς ενεργοποιούνται συνήθως με ένα διακόπτη.
Συνήθης διάταξη έιναι να τροφοδοτείται το εμπρός φώς με δυναμό ενώ το πίσω είναι ένα ( ή δύο) καλό με δυνατά λέντ μπαταρίας. Έτσι δέν έχουμε και καλώδια από μπροστά πίσω και ένα σέτ μπαταρίες στο πίσω φώς διαρκεί πολύ καιρό.
Δείτε εδώ ένα ενδιαφέρον φωτογραφικό συγκριτικό τέστ ανάμεσα σε καλά και καλύτερα φώτα.
http://www.peterwhitecycles.com/headlights.asp
Και για να μήν αρχίσουν να με ψέλνουν πάλι, για όσους δέν το ξέρουν, έχω σχέση με την Action3 που εμπορεύεται τα Φώτα supernova τα δυναμό SON Schmidt, καί άλλες σχετικές λύσεις. http://action3.gr/supernova
Και ομολογω οτι αμφιταλαντευομαι μεταξυ δυναμο και μπαταριας. Μαλλον λογο του drag για τις περισσοτερες χρησεις τεινω στις μπαταριες.
http://www.vintagebicyclepress.com/VBQgenerator.pdf αρθρο σχετικα με δυναμο και ενεργεια.
Επισης υπαρχει αυτο το βιντεο http://www.youtube.com/watch?v=ji1wCW35Y0o&feature=related που δειχνει ενα αρκετα ενδιαφερον hub, που υποσχεται μηδενικο drag οταν ειναι κλειστο. Εχει διακοπτη και μετακινουνται οι μαγνητες. Βεβαια ζυγιζει 660 γρ. ΑΓΚΥΡΑ ΛΕΜΕ.
Αλλα και η καταναλωση ενεργειας δεν μου φαινεται μικρη. Για χρηση τουρισμου μαλλον ειναι μονοδρομος το δυναμο.
Κατα τα αλλα μαλλον το θεμα ειναι το trade-off μεταξυ της μη ενασχολησης με το συστημα φωτισμου+το πολυ καλο φως απο το δυναμο με το αρνητικο της αυξημενης καταναλωσης ενεργειας απο μερους μας.
Αν σκεφτουμε οτι στο brompon παλια η εταιρια ελεγε οτι η αλλαγη απο τα brompotn standar στα stelvio μειωνει το pedaling effort κατα 2.5% το drag των δυναμο, δεν μου φαινεται καθολου αμελητεο (που στην ερευνα το δινει 22%-1,8% αναλογα με την ταχυτητα) Αν εχω καταλαβει καλα και τα δυο νουμερα αφορουν την συνολικη ενεργεια που χρειαζεται για να κινηθει το ποδηλατο.
Οσο αποδοτικο και να ειναι ενα συστημα δυναμο, Αν για να κινηθει το ποδηλατο στα 20χλμ θελει 50 watt να δινω 6 παραπανω + απωλειες για να εχω φως, μου φαινεται πολυ.
Ειδωμεν...
Ψάχτε και τα reelight, έξυπνη ιδέα και review στα ελληνικά, στο e-bay τα πουλάνε σε λογικές τιμές.
Εγω θα πηγαινα σε λυση
1. hub dynamo shimano
2. B&M φωτα led με πυκνωτη μπρος πισω
Αυτα για συχνη-καθημερινη χρηση σχετικα οικονομικη με παρα πολυ καλο αποτελεσμα.
Για περιστασιακη χρηση μπαταριες.
Το φως ειναι ΑΣΥΓΚΡΙΤΟ μιλαμε για νυχτα μερα σε σχεση με τα συμβατικα μπαταριας και δουλευει παντου και παντα. Δηλαδη γλιτωνεις την βασικη παραμετρο του "α φορτισα τις μπαταριες???".
Αν κινησαι τακτικα νυχτα σε δρομους με χαμηλη ορατοτητα για μενα η λυση αυτη ειναι μονοδρομος.
Τωρα περι drag κ.α αυτα δεν στεκουν για ποδηλασια πολης που κουβαλας μαζι και το ταπερ με το φαι σου και ενα πεταλο ΝΑ με το συμπαθειο. Μη συγχεουμε την αγωνιστικη ποδηλασια με την ποδηλασια πολης.
To reelight το έχω δοκιμάσει (και χρυσοπληρώσει) πριν μιά περίπου τριετία...
Το φως είναι ανεπαρκές, ακόμα και για τα αστικά δεδομένα, και τοποθετημένο χαμηλά, στον άξονα του τροχού.
Δεδομένης της σχετικής έρευνας που είχα κάνει,σε συνδιασμό με την πολύτιμη βοήθειά σας(και την επιβεβαίωση του ConteAlmaviva!) κατέληξα στα εξής...
Shimano XT/Ultegra Nabendynamo DH3N80 σε συνδιασμό με το Busch + Müller Lumotec IQ Cyo R Senso Plus LED Front Light 175QRSNDi.
Μου φαίνεται ότι καλύτερο αν λάβουμε ώς κριτήριο τη σχέση απόδοση/κόστος!
Μερικές απορίες τώρα για όποιον μπορεί και πάλι να βοηθήσει!
*Το ποδήλατό μου έχει υδραυλικά δισκόφρενα!Αλλάζει κάτι;Τί πρέπει να προσέξω όσον αφορά το δυναμό;
*Η αγορά θα γίνει (εννοείται) απο το ίντερνετ!Δέν έχω καταλήξει απο που ακόμα αλλά το θέμα μου είναι στην τοποθέτηση!Είναι εύκολη;Θα μπορέσω να την κάνω εγώ ή θα χρειαστεί να πάω σε κάποιο μαγαζί;Μάλλον το δεύτερο,οπότε αυτό που και πάλι καίει είναι πόσο θα μου κοστίσει;
Ευχαριστώ και πάλι!
νομιζω οτι αυτα που διαλεξες ειναι για v brake
θα διαλεξεις απο εδω
http://cycle.shimano-eu.com/publish/content/global_cycle/en/nl/index/pro...
για disc brake .
Οσο για την τοποθετηση ειναι παιχνιδακι
Αν πας και σου πλεξουν τον τροχο μετα η καλωδιωση ειναι πανευκολη.
δεσε τα καλωδια με ζιπακια πανω στα καλωδια τον φρενων οποτε πας απο εμπρος τροχο σε τιμονι και πισω ανετα
Σχετικά με το φως... Ο αισθητήρας (σενσο) μου φαίνεται περιτός και υποψήφιος να χαλάσει κάποτε. Επίσης γιατί να μην προτιμήσεις αυτό των 60 λούμενς. Δεν έχει τον ανακλαστήρα (νομίζω αδιάφορο)και δεν φωτίζει το αμέσως μπροστά από τον τροχό. Κάτι που διορθώνεται με το να χαμηλώσεις λίγο την στόχευση του φωτιστικού.
Μια ερώτηση σχετική με το θέμα μας:
Όταν έχουμε εσωτερικό δυναμό, γίνεται να έχουμε στον ίδιο τροχό αισθητήρα για το κοντέρ, ή επηρεάζεται από το μαγνητικό πεδίο του δυναμό;
Δεν υπάρχει κανένα τέτοιο ζήτημα.
Ένα πράγμα έχω να πω. Μια ώρα έφαγα ψάχνοντας στο ίντερνετ, για να βρω τις διαφορές μεταξύ των διάφορων μοντέλων δυναμό της shimano... και πελάγωσα χωρίς να βρω τίποτα. Ένας χαμός γίνεται διάβολε, από μοντέλα που διαφέρουν στα ψιλά γράμματα!
Και κάτι ακόμα: ίδιο μοντέλο που στην Γερμανία έχει 20 ευρώ, στο Ελλάντα έχει... 44. Να μας χαιρόμαστε.
Ψαξτο, γιατι ΚΑΠΟΙΑ ασυρματα, παιζει να εχουν προβλημα.....
Eγώ χρειάστηκε να ρωτήσω στο σαπόρτ της σιμάνο για να βγάλω κάποια άκρη! Εν ολίγοις, από τα sports dynamo (που αξίζουν τον κόπο σε απόδοση/τριβές)το 3N72 και το 3N80 διαφέρουν μόνο αισθητικά. Το SH-T660 είναι ελαφρώς υποδεέστερο στην ποιότητα των κώνων/άξονα. Τα 2Ν έχουν μικρότερη απόδοση (2,4W)