Για όσους από μας θέλουμε να πάρουμε μαζί το ποδήλατό μας σε κάποιο ταξίδι, το τρένο θα μπορούσε να είναι η ιδανική επιλογή.
Δυστυχώς αυτό ισχύει μόνο θεωρητικά, αφού ποδήλατα δέχονται μόνο τα τρένα του προαστειακού και ορισμένοι παλιοί συρμοί με κακές συνθήκες ταξιδιού και πολύ χαμηλές ταχύτητες. Το ίδιο συμβαίνει μάλιστα και στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, όπου γρήγορα τρένα, δρομολόγια Intercity και διεθνείς συρμοί κατά κανόνα δε δέχονται ποδήλατα.
Μια ουσιαστική ευκαιρία να αλλάξουν όλα αυτά, δίνεται με τη Χάρτα Δικαιωμάτων Επιβατών Σιδηροδρόμου που βρίσκεται ήδη στα σκαριά και ψηφίστηκε τον περασμένο Ιανουάριο από το ευρωκοινοβούλιο. Εκεί υιοθετήθηκε με μεγάλη πλειοψηφία τροπολογία των Πράσινων που προβλέπει υποχρεωτική δυνατότητα μεταφοράς, με όλους τους συρμούς για ποδήλατα, αναπηρικά αμαξίδια και παιδικά καροτσάκια: η υποχρέωση αυτή αφορά όλα τα επιβατικά τρένα, περιλαμβάνοντας και τους γρήγορους συρμούς και τα διεθνή δρομολόγια.
Τέτοιες ευκαιρίες παρουσιάζονται συνήθως μόνο μια φορά, γι’ αυτό και αξίζει να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να μη χαθούν. Για να ισχύσει λοιπόν η Χάρτα, πρέπει να εγκριθεί και από τη σύνοδο (Συμβούλιο) των Υπουργών Μεταφορών που θα γίνει τον ερχόμενο Μάιο ή Ιούνιο. Με δεδομένο ότι ο εγχώριος υπουργός Μεταφορών δε φαίνεται ιδιαίτερα πρόθυμος για τέτοιες εξελίξεις, καλό είναι να του ασκηθεί από τώρα έγκαιρη και συστηματική πίεση για θετική ψήφο στο Συμβούλιο Υπουργών: κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει με δημοσιεύματα, επιστολές και οτιδήποτε άλλο θα τον καλεί να δεσμευτεί δημόσια ή να υποστεί το ανάλογο πολιτικό κόστος (διψάει άλλωστε για ψήφους ο άνθρωπος και τώρα είναι η περίοδος που αναγκαστικά θυμάται τους πολίτες….).
Οι Οικολόγοι Πράσινοι στείλαμε ήδη μια ανοικτή επιστολή (δείτε την στο
http://www.ecogreens.gr/gr/modules.php?name=News&file=article&sid=401 μαζί με τη
σχετική ανακοίνωση). Λεηλατείστε την άφοβα για να δημιουργήσετε τη δική
σας ανάλογη επιστολή, ως άτομα, ομάδες ή έντυπα, και στείλτε τη στο
press@yme.gov.gr και στο www.liapis.gr/επικοινωνία.
Όσοι μπορούμε, καλό είναι να πρωτοκολλήσουμε την επιστολή και στο Υπουργείο Μεταφορών (πίσω από το Μετρό Εθνική Άμυνα), ώστε να είναι υποχρεωμένοι να μας απαντήσουν γραπτά.
Ολόκληρο το σχέδιο της Χάρτας με τις τροπολογίες που ψηφίστηκαν στο ευρωκοινοβούλιο, υπάρχει στο http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+TA+P6-T.... Τη μεταφορά ποδηλάτου αφορά η τροπολογία με αριθμό 58.
Τα λέμε και στην πορεία του Σαββάτου
Γιάννης Παρασκευόπουλος
(από Οικολόγους Πράσινους)
Bin Podilanden
Νομίζω ότι όποιον άνθρωπο θα ρωτήσει κανείς στο δρόμο οποιασδήποτε κοινωνικής τάξης, από τον πρόεδρο της δημοκρατίας μέχρι και εμάς τους απλούς πολίτες, ουδείς πρόκειται να αντιτεθεί στην προώθηση και τη μαζικότερη χρήση του ποδηλάτου στην πόλη μας αλλά και γενικότερα σε κάθε πόλη. Φαίνεται όμως ότι οι τελευταίες διασυνδέσεις της πολιτείας με Κινέζους ομολόγους τους για το εμποριο, τους έχει επηρεάσει αρκετά και κάνουν τον Κινέζο όταν ακούνε για ποδήλατο. Γι' αυτό αν ξέρει κανείς πως γράφεται το ποδήλατο στα κινέζικα ας το γράψει κάπου μήπως και το κάνουμε καμιά αφίσα.
Δυστυχώς όμως ανακαλύπτω ότι οι ρυθμοί της καθημερινότητάς μας είναι τέτοιοι που δεν μπορούν να συμβαδίσουν με το ποδήλατο, ένα κατεξοχήν μέσο ήρεμο, νοχελικό, αθόρυβο που παραπέμπει σε βόλτα, χαλάρωση και πάνω απ΄ όλα ελευθερία. Καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι τρέχουν, τρέχουν να προλάβουν τη δουλειά τους, τους λογαριασμούς, τα δάνεια, τις υποχρεώσεις, τα ψώνια, τα παιδιά κλπ. Που ποδήλατο. Πλάκα με κάνεις;;;
Ακόμα και στο μετρό σίγουρα έχετε δει όλοι ότι πολλοί βιάζονται και τρέχουν πανικόβλητοι παρόλο που είναι το πιό αξιόπιστο μέσο μεταφοράς. Άρα κάτι δεν πάει καλά σε ότι αφορά τη διαχείριση του χρόνου και την ελευθερία σκέψης
Νομίζω ότι όποιον άνθρωπο θα ρωτήσει κανείς στο δρόμο οποιασδήποτε κοινωνικής τάξης, από τον πρόεδρο της δημοκρατίας μέχρι και εμάς τους απλούς πολίτες, ουδείς πρόκειται να αντιτεθεί στην προώθηση και τη μαζικότερη χρήση του ποδηλάτου στην πόλη μας αλλά και γενικότερα σε κάθε πόλη.
--------->Δυστυχώς φίλε,αυτό δεν ισχύει...Με όσους έχει τύχει να συζητήσω (απ αυτους που δεν είναι ποδηλάτες)το 90% είναι αρνητικοί και δεν πείθονται με τίποτα!
Το ποδήλατο μπορεί να είναι χαλαρό ως μέσο,ήρεμο,νοχελικό αλλά πρόσεξτε...ΔΕΝ ειναι αργό!Αντιθέτως!Μπορώ σε ένα δεκάλεπτο(αν δεν έχει κίνηση) να είμαι απ το Γαλάτσι στην Ομόνοια,χωρίς να ιδρώσω!Και άντε πες όχι δεκαλεπτο,κάντο 20λεπτο...και πάλι είναι άπιαστο ρεκόρ για οποιοδήποτε άλλο μ΄'εσο...
Το πρόβλημα είναι ότι στο Ελλάντα το ποδήλατο μπαίνει στην αποθήκη και σκουριάζει μετά τα 15-16...
Παρόλαυτα,η προσπάθεια μετρά,οπότε καλό είναι να ασκήσουμε πιέσεις στους αρμοδίους..Κάτι μπορεί να βγει!
Παύλος
Ποια είναι τα επιχειρήματα όσων είναι αρνητικοί στο ποδήλατο? Προσπαθώ να μπω στην λογική τους και να "σκαρφιστώ" αντ-επιχειρήματα αλλά μάταια...
Zouzoulina
επιχειρηματα......μάλιστα...
κατσε να σκεφτω πρόχειρα μερικά
*αυτα που ζητάμε είναι άτοπα(ποδηλατόδρομοι,είσοδος σε τρένα,μετρό ,αλλαγη του ΚΟΚ)
*Δεν υπαρχει χωρος για πεζους κ για αμαξια κ εμεις θελουμε ποδηλατόδορμους?
*Ποιον θα εξυπηρετουν οι ποδηλατόδρομοι?500 ατομα?
*Που θα πανε οι χαμένες θέσεις στάθμευσης
*(το πιο κουφό) Θα κυκλοφορουμε στο δρόμο χωρίς να πληρώνουμε κ χωρίς αδεια κυκλοφορίας ενω οι άλλοι πληρώνουν τέλη κλπ κλπ
*Να δω τι θα λετε οταν θα πάρετε κα΄ποτε αμαξια κ δεν θα χετε που να τα παρκαρετε στο κεντρο οταν θα πηγαινετε με την οικογενεια σας
*Τότε να ζητήσουν κ οι μηχανόβιοι "μηχανοδρομους"(ΕΛΕΟΣ)
και τα κλασσικά
*ωχ μωρε ,θα ιδρώσω
*ωχ αδερφε στ αμαξι εχω τη μουσικη μου,το κλιμα μου ,ειμαι γρηγορος(τι εισαι????)
*τα ποδηλατα ειναι για τα παιδακια-που πας 2 μετρα μαντραχαλος
*Η ευρώπη ειναι ευρώπη ,εδω ειναι Ελλάδα
*Πού πας ρε βλάκα με το ποδήλατο,πάρε ενα αμαξακι να δεις την υγεια σου(το πιο ηληθιο που χω ακούσει!!!..εχω κ αυτοκίνητο,αλλά χρησιμοποιώ πιο πολύ το ποδήλατο!)
Αυτα...αν μου ρθουν κ αλλα θα στα πω!!
απο τοτε που αρχισε να κυλαει στις φλεβες καρριερινη και οχι αιμα, απο τοτε αρχισαν ολοι να τρεχουν κ να μην προλαβαινουν. διοτι αν το καλοσκεφτεις η εποχη επιτασσει να κινουμαστε ολο κ πιο γρηγορα για να μην χασουμε ουτε ευρω(οχι οτι το κανουμε ολοι).παμε σε ολους τους τομεις πιο γρηγορα κ απο την ιδια τη φυση.απο την ηθικη μεχρι την τεχνολογια.
γι' αυτο στο τελος θα μας πνιξουν τα σκουπιδια μας(στη Φυλη αποφασισαν να ανοιξουν κι αλλο ΧΥΤΑ διαβαζα σημερα).
οσο για τα επιχειρηματα πραγματικα γελαω με το καθενα ολο κ πιο πολυ.αλλα τι να πεις, αυτοι που τα λενε εχουν τα ιδια μυαλα με αυτους που κυβερνουν κ κοιτανε μεχρι εκει που φτανει η μυτη τους χωρις να νοιαζονται ουτε για το συνανθρωπο αλλα ουτε κ για το μελλον ΜΑΣ, παρα μονο για την τσεπη τους!!!
ΟΚ, σε όλα αυτά. Το θέμα είναι τι κάνουμε; Συμφωνώ απόλυτα με το παιδί από τους οικολόγους. Πολύ θα ήθελα να πάρω το ποδήλατό μου σε ταξίδια που κάνω συχνά εκτός Αθήνας αλλά δυστυχώς πρέπει να το στείλω σαν αποσκευή με εμπορική αμαξοστοιχία (να το πάω να το ζυγίσουν, να το αφήσω για να το φορτώσουν και μετά να πάω να το παραλάβω από τον σταθμό... πιάσ'το αυγό και κούρευ'το!) Ο ΟΣΕ έχει αρκετά καλό δίκτυο, το οποίο βελτιώνεται κιόλας συνεχώς. Πιστεύω πως θα μπορούσε να ενταχθεί στους στόχους μας και ο ΟΣΕ, δεδομένης και της "Χάρτας Δικαιωμάτων Επιβατών Σιδηροδρόμου" - χρήσιμη και για το Μετρό - και ότι καλό θα ήταν να επισπευθεί η αποστολή επιστολής προς τον ΟΣΕ με κύριο αίτημά μας την δυνατότητα μεταφοράς ποδηλάτων από τους συρμούς του ΟΣΕ. Επίσης, καλό θα ήταν να μην αφήσουμε να πάει χαμένη η ευκαιρία (ίσως και να μπει ως πρωταρχική προτεραιότητα) να στείλουμε τις προτάσεις μας ως τις 30/4/07 στη διαβούλευση για τις αστικές (και υπεραστικές) μεταφορές που γίνονται Πανευρωπαϊκά. Άλλωστε αν θεσπιστούν και η Χάρτα των Δικαιωμάτων μας αλλά και ένα νομικό πλαίσιο για όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ, ποιος θα αρνηθεί να συμμορφωθεί???
Zouzoulina
Αλήθεια... Έχει γίνει κάτι σχετικά με την Χάρτα; Την βλέπω να την χάνουμε την προθεσμία... Και θα πάει στράφι μία τέτοια ευκαιρία!
Zouzoulina