Τι έγινε στη συνάντηση με τον ΟΣΕ:
Αρχικά να πούμε ότι ήταν πολύ θετική η εντύπωση από το γεγονός ότι δεν μας συνάντησε ένας υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων αλλά ένα επιτελείο από 4 άτομα με αρμοδιότητα για να μελετήσουν και να υλοποιήσουν λύσεις για τα προβλήματα μας.
Γενικά ήταν αρκετά θετικοί. Αλλά το γεγονός ότι πάρα πολλά τρένα έχουν αγοραστεί χωρίς πρόβλεψη για σκευοφόρο και σχεδόν όλα τα καινούργια είναι ενιαία (δηλαδή δεν μπορείς να προσθέσεις ή να αφαιρέσεις βαγόνια) περιόρισε αρκετά τις δυνατότητες παρέμβασης μας.
Τι καταλήξαμε:
1) Μας ζήτησαν να στείλουμε μια γραπτή αίτηση που να ζητάμε στον μελλοντικό σχεδιασμό του ΟΣΕ να προβλέπεται το ποδήλατο, ώστε να το προωθήσουν στο τμήμα του σχεδιασμού. Μας εξήγησαν ότι δεν πρόκειται να γίνει πρώτη προτεραιότητα, αλλά μπορεί να ληφθεί υπόψιν.
2) Θα δούνε τι μπορεί να γίνει ώστε στις αμαξοστοιχίες 604-605 ώστε να μπορεί να κλείνεται εκ των προτέρων ένας συγκεκριμένος αριθμός θέσεων για ποδήλατα. Δηλαδή όποιος κλείνει εισιτήριο να πρέπει να δηλώσει και το ποδήλατο και όταν φτάσει το όριο να σου λένε ότι δεν έχει θέση, ώστε να μην δημιουργούνται προβλήματα του στυλ δεν χωράει το ποδήλατο κλπ
3) Επίσης θα μελετήσουν την δυνατότητα να έχουν ένα όριο 1-2 στα απλά intercity μάλλον με την ίδια διαδικασία.
4) Στην γραμμή από Κιάτο (μέχρι εκεί πάει ο Προαστιακός) μέχρι Πάτρα κυκλοφορούν δύο είδη αμαξοστοιχίας, η μία έχει χώρο για ποδήλατα ή άλλη όχι, θα δούνε αν μπορούν να ορίσουν ποια κάνει ποιο δρομολόγιο ώστε να ξέρουμε ότι τις τάδε ώρες μπορείς να πάρεις το συρμό.
(Και για τα 3 τελευταία θα μας απαντήσουν αλλά μας ζήτησαν από μόνοι τους να τα καταθέσουμε εγγράφως (άρα θα είναι υποχρεωμένοι να μας απαντήσουν) πράγμα που δείχνει ότι δεν προσπαθούν να μας αποφύγουν με θα)
Άλλα ενδιαφέροντα:
Όλες οι μπλε αμαξοστοιχίες (όλα τα γρήγορα intercity δηλαδή και όχι μόνο) είναι φτιαγμένες με πολύ μικρούς χώρους αποσκευών οι οποίοι δεν επαρκούν ήδη και άρα δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα.
Ο Προαστιακός θα φτάσει σε 1.5 χρόνο Χαλκίδα και άρα είπαμε ότι μπορούμε να περιμένουμε (μια και δεν είχαν χώρο οι συγκεκριμένες αμαξοστοιχίες).
Ο Προαστιακός, που ήταν θυγατρική του ΟΣΕ, θα ενοποιηθεί με τον ΟΣΕ.
Η γραμμή προς Καλαμάτα δεν έχει επίσης συρμούς με επαρκή χώρο.
Ο ΟΣΕ έχει υπηρεσία μεταφοράς εμπορευμάτων πόρτα-πόρτα η οποία μεταφέρει και ποδήλατα, να το κοιτάξουμε μήπως εξυπηρετεί.
Η γραμμή επίσης προς Κόρινθο που θα θέλαμε να γίνει μονοπάτι-ποδηλατόδρομος χρησιμοποιείται ακόμα από εμπορικές αμαξοστοιχίες
Το θέμα της συχνότητας δρομολογίων από Αγ.Στέφανο, Οινόη κλπ, όπου η χαμηλή συχνότητα υπάρχει λόγω των έργων που γίνονται εκεί θα τακτοποιηθεί στο μέλλον.