Καλήμέρα
μόλις τελείωσε η συνάντηση που κάναμε με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΗΣΑΠ κύριο Παπαθανάση Νικόλαο, η οποία κράτησε περίπου μία ώρα και στην οποία συζητήσαμε, σε πολύ θετικό κλίμα, όλα τα ζητήματα που αφορουν το ποδήλατο.
Μας επιβεβαίωσε το γεγονός πως δεν έχουν συμβεί ποτέ ατυχήματα ή ενοχλήσεις στους σταθμούς και τους συρμούς του ΗΣΑΠ.
Όσον αφορά συγκεκριμένα ζητήματα μας είπε τα εξής.
Ηδη έχει τοποθετηθεί μια ράμπα για ποδήλατα στο σταθμό του Ηρακλείου καθώς και χώροι στάθμευσης. Έχουν δρομολογηθεί, σταδιακά, να τοποθετηθούν ράμπες και θέσεις στάθμευσης σε όλους τους σταθμούς του δικτύου. Στο χέρι μας είναι να τους χρησιμοποιούμε.
Μελετάνε το ζήτημα να επιτραπεί η μεταφορά ποδηλάτων και στο πρώτο βαγόνι, με την (αυτονόητη για μας) προυπόθεση να δίνεται προτεραιότητα στα ΑΜΕΑ. Ήδη έχουν κολληθεί αυτοκόλητα με ποδήλατα έξω από το πρώτο και το τελευταίο βαγόνι και πιθανον να κοληθούν και μέσα.
Μελετάνε το ζήτημα να επιτραπεί τα Σαββατοκύριακα η είσοδος ποδηλάτων στους σταθμούς Ομόνοια, Μοναστηράκι, Αττική, που, αυτή τη στιγμή, απαγορεύεται όλες τις μέρες, εξ αιτίας της γειτνίασης με το Μετρό.
Μελετάνε το ζήτημα να διευρυνθούν οι ώρες που επιτρέπονται ποδήλατα στους συρμούς. Την πρωινή απαγόρευση δεν υπάρχει περίπτωση να την καταργήσουν(ούτε εμείς το ζητάμε), αλλά η απογευματινή (12:00 - 6:30) υπάρχουν δυνατότητες να μειωθεί.
Τέλος, μας ανέφερε πως δείχνουν καποια ελαστικότητα όσον αφορά τη μεταφορά ποδηλάτων από ομάδες με μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων απο τους δύο που επιτρέπεται.
Γενικά το ποδήλατο έχει μπει για καλά στην ημερήσια διάταξη του ΗΣΑΠ. Σχεδιάζουν να προωθήσουν τη συνδυασμένη μετακίνηση και επικοινωνιακά (με κονκάρδες, επισκέψεις μαθητών στο μουσείο του ΗΣΑΠ...), και μας δήλωσαν την πρόθεσή τους να υποστηρίξουν το ποδήλατο όσο μπορούνε περισσότερο.
Για να κλείσουμε να πούμε το εξής:
Στην ερώτησή μας για ποιό λόγο ο ΗΣΑΠ (και σε σύγκριση με το Μετρο) είναι τόσο περισσότερο θετικός για τα ποδήλατα και τη συνδυασμένη μετακίνηση ο κύριος Παπαθανάσης δήλωσε πως η φιλοσοφία του ΗΣΑΠ είναι πως "τα πράγματα μπαίνουν στην υπηρεσία του ανθρώπου. Αυτό συνεπάγεται συγκεκριμένες μικρές αβαρίες, ακόμα και οικονομικής φύσεως" τις οποίες η εταιρία θέλει και μπορεί να καλύψει.
Τα συμπεράσματα δικά σας.
ΥΓ. Εννοείται πως αυτή η ενημέρωση γίνεται με δική μας πρωτοβουλία. Η τελική ευθύνη για όποιες αλλαγές δρομολογηθούν αφορά τον ΗΣΑΠ, ο οποίος θα φροντίσει να ενημερώσει και τους χρήστες του δικτύου του.
Παντως,να τονίθσουμε ότι ακόμη και με την παρούσα κατάσταση,ο ΗΣΑΠ δειχνει μεγαλη ελαστικότητα.Εχω δει ποδήλατα στους συρμους και σε ωρες αιχμής και έχω μπει κ ο ιδιος χωρίς να μου πει κανεις τπτ και εχωντας τη συγκαταθεση σταθμαρχων κ σεκουριταδων...
Εχω ει και 3 και 4 και 5 ποδηλατα σ εναν συρμο αλλα κ σε σταθμους όπως Ομόνοια και Μοναστηράκι...πάμε καλά λοι΄πόν!
Eμενα κυριακη βραδι στο μοναστηρακι στις 12 δεν μ'αφησανε να μπω.Ειναι αναλογα τα κεφια τους.
Καλά, τί site είναι αυτό; Οι ποδηλάτες απαντάνε στα φόρουμ πιο γρήγορα από τη σκιά τους. Εκανα ακόμα editing τη σελίδα και κάποιος απάντησε. Φίλε, ξαναδιάβασε σε παρακαλώ το κείμενο. Τώρα είναι τελικό.
Θα ήθελα απλά να επισημάνω οτι για να είμαστε πιο κοντά στην πραγματικότητα για την χρηστικότητα της μεταφοράς των ποδηλάτων μας στους συρμους ΗΣΑΠ θα πρεπει να βρεθεί λύση για την χρήση τους απο ποδηλάτες εργαζόμενους που σημαίνει μη περιορισμός στις ώρες μετακίνησης.
Θα ήθελα να χρησιμοποιήσω το ποδήλατο μου για να πάω στην εργασία μου απο τα Πετραλωνα στο Μαρούσι συνδιάζοντας ΗΣΑΠ και ποδήλατο .... κατι που δεν γίνεται λόγω του ότι εργάζομαι καθημερινα και ώρες 8-16 και ετσι περιορίζομαι. Εαν είμασταν στην κατασταση συρμοί με σκευοφόρους ολα θα ήταν απλά... Εαν προσαρμοστούν στην νέα κατάσταση κατι μπορεί να γίνει. Το θετικό είναι οτι έχουν την θέληση και κατι μπορεί να βγεί απο αυτό απλα ίσως να έπρεπε να δώσουμε καποιες προτάσεις για το όλο θέμα
xerei kaneis an epitrepontai ta podilata stis kyliomenes skales tou HSAP?
tin imera tis podilatoporeias o securitas tis biktoria mou apagoreyse na tis xrisimopoihsw kai me esteile apo tis skales...
και είναι και πολύ λογική απόφαση, μπορεί να χτυπήσεις πολύ σοβαρά αν κάνεις κάποια βλακεία.
Οι σκάλες είναι πολύ πιο ασφαλείς (και κουραστικές)
Λυπάμαι που το μαθαίνω αυτό. Κι αν δεν κάνω βλακεία; Αν κάνω βλακεία υπάρχουν πολοί τρόποι να χτυπήσω, με ποδήλατο ή χωρίς. Αν σκοντάψω στις σταθερές σκάλες και κατρακυλίσω με το ποδήλατο; Αν με πονέσει η μέση μου;
Εδώ και κάποιες βδομάδες τώρα τσουλάω το ποδήλατό μου στις κυλιόμενες σκάλες του μετρό και του ΗΣΑΠ, χωρίς πρόβλημα. Το ποδήλατο είναι σπαστό (γι' αυτό και μπορώ να το πάρω στο Μετρό), αλλά το διπλώνω όσο πιο κοντά στην πλατφόρμα μπορώ. Στις κυλιόμενες έχω διπλωμένα τα πετάλια, για να μην εξέχουν, και πατημένα τα φρένα. Υπάρχει αρκετός χώρος για κάποιον να με προσπεράσει από αριστερά. Προσέχω να αφήνω αρκετό χώρο μπροστά όταν κατεβαίνω για να μη χτυπήσω τον μπροστινό με το τιμόνι καθώς το ποδήλατο γέρνει μπροστά.
Επίσης, όταν κατεβαίνω κοιτάω να μην υπάρχει συνωστισμός στην πλατφόρμα. Αν υπάρχει τέτοια περίπτωση, το διπλώνω και παίρνω τις μη-κυλιόμενες. Αυτό συνήθως συμβαίνει στο τελευταίο τμήμα προς το Μετρό στο Μοναστηράκι.
Κανείς δεν μου έχει κάνει παρατήρηση γι' αυτό. Μια φορά με σταμάτησε κάποιος στο Μετρό για να σιγουρευτεί οτι το ποδήλατο είναι σπαστό. Δεν μου είπε τίποτα για τις σκάλες. Έχω δοκιμάσει κι άλλους τρόπους, συμπεριλαμβανομένου και να κουβαλάω το ποδήλατο διπλωμένο αλλά ο πιό άνετος τρόπος είναι να το κρατάω ξεδίπλωτο δίπλα μου στις κυλιόμενες. Νομίζω ότι είναι και ο πιο ασφαλής.
καλα μην κολλαμε σε λεπτομεριες, οι κανονες δεν μπορουν να λαβουν υπ οψην αν καποιος ειναι μπουμπουνας, ισχυουν για ολους. Και γω εχω παει απο κυλιομενες με ασφαλεια αλλα δεχομαι οτι μπορει να κατσει στραβη.
Εναλλακτικα παιζει και ο ανελκυστηρας νομιζω που συνηθως ειναι ευρυχορος.
Οσο για τη ραμπα στο Ηρακλειο, ειναι μια φιλοτιμη προσπαθεια αλλα αυτος που την εβαλε ηταν ασχετος. ειναι τοσο κοντα στο καγκελο που κολλανε τα πεταλια.
Το έξαψα λίγο το θέμα, και βρήκα τί γίνεται σε μερικές πόλεις των Ηνωμένων Πολιτειών:
Το Μετρό της Washington D.C. απαγορεύει τα ποδήλατα στις κυλιόμενες για να μη σου ξεφύγει και κατρακυλίσει κάτω, χτυπώντας άλλους επιβάτες.
http://washcycle.typepad.com/home/2006/11/no_bikes_on_esc.html
Το BART στο San Francisco επίσης το απαγορεύει στις κυλιόμενες για λόγους ασφαλείας. Πολλοί ποδηλάτες παραπονιούνται γι' αυτό και συχνά παραβιάζουν τον κανόνα.
http://www.bart.gov/guide/bikes/bikeRules.aspx
Το subway της Νέας Υόρκης δεν αναφέρει κανένα κανονισμό αποκλειστικά για ποδήλατα. Ούτε τα απαγορεύει, ούτε τα επιτρέπει ρητά. Τα ποδήλατα θεωρούνται ογκώδη αντικείμενα και υπάγονται στους ίδιους γενικούς κανονισμούς:
1) Το αντικείμενο δεν μπορεί να εξέχει απ' έξω ή να δημιουργεί κίνδυνο, ή να εμποδίζει την κυκλοφορία των επιβατών.
2) Δεν μπορείς να κάνεις κάτι που να μπορεί να οδηγήσει σε τραυματισμό του εαυτού σου ή άλλων, συμπεριλαμβανομένου του να καβαλάς ποδήλατο, ή πατίνι, ή οποιοδήποτε αυτοπροωθούμενο όχημα.
Εκτός από αυτούς τους γενικούς κανόνες, αναφέρει μερικές συμβουλές για ασφάλεια με τα ποδήλατα.
http://www.mta.info/nyct/safety/bike/index.html
Αυτή είναι η καλύτερη τακτική για ποδήλατα στο μετρό, κατά την γνώμη μου. Ρίχνει περισσότερο βάρος στην ευθύνη και κοινή λογική του επιβάτη και λιγότερο σε λεπτομερείς κανονισμούς.
Ο σύλλογος ποδηλάτων της πόλης της Νέας Υόρκης έχει δημοσιεύσει συμβουλές για το πώς να μεταφέρεις το ποδήλατό σου σε κυλιόμενες σκάλες (ανεξαρτήτως άν είναι για το μετρό ή αλλού).
http://www.nycc.org/csig_materials/Taking%20your%20bike%20where%20you%20...
http://blog.wired.com/cars/2008/06/are-bikes-welco.html
55% των Νεϋορκέζων πηγαίνουν στις δουλειές τους χρησιμοποιώντας δημόσια συγκοινωνία.
http://www.census.gov/Press-Release/www/releases/archives/american_commu...