Για πολλούς και διάφορους λόγους που όλοι γνωρίζουμε η Ελλάδα ενώ έχει ασύλληπτο πλούτο σε όμορφα μέρη, ποτέ δεν έγινε σημαντικό ποδηλατοτουριστικό κέντρο όπως η Ισλανδία για παράδειγμα. Αυτό οφείλεται εν μέρη και στην μηχανοκινητολαγνία του μέσου Έλληνα που δεν του επέτρεψε όλα αυτα τα χρόνια να ανακαλύψει την ομορφιά ενός ταξιδιού με ποδήλατο στην πανέμορφη χώρα του. Η έννοια της βραδύτητας στην μετακίνηση είναι πολύ μακρυά από τη νοοτροπία μας.
Αυτό θεωρώ ότι πρέπει να αλλάξει άμεσα! Ο ποδηλατοτουρισμός είναι ίσως η πιο 'ανώδυνη' και εύκολη εκδοχή τουρισμού μπορεί να σκεφτεί κανείς. Με μερικές απλές κινήσεις μια όμορφη χώρα σαν την Ελλάδα μπορεί να γίνει πόλος έλξης χιλιάδων ποδηλατών.
Τα 3 σημαντικότερα πλεονεκτήματα που έχει η Ελλάδα κατά τη γνώμη μου αναφέρονται παρακάτω:
Top 3 reasons that makes Greece one of the best countries to explore by bicycle
https://bicycleobsession.wordpress.com/2016/12/03/top-3-reasons-that-mak...
Πολύ ωραίο. Κάνε όμως κι έναν κόπο να το γράψεις και στα Ελληνικά.
...
Α και μια ερώτηση:
όταν λες
για πες;
καμιά ιδέα;
ποιές είναι αυτές οι απλές κινήσεις κατά τη γνώμη σου;
Απ' αυτά κρατάω κυρίως το #1. Ένας άμεσος τρόπος λοιπόν για να αναπτυχθεί ο ποδηλατικός τουρισμός στην Ελλάδα είναι να γραφτούν μερικοί οδηγοί ποδηλατικού τουρισμού ή άρθρα σε ποδηλατικούς ιστοχώρους, με συγκεκριμένες προτεινόμενες διαδρομές, χάρτες, κ.λ.π. Είναι ακόμα πιο εύκολο να ξεκινήσει κάποιος τον ποδηλατικό τουρισμό από ένα νησί, όπου οι αποστάσεις είναι μικρές, έχεις βουνό και θάλασσα, και είναι σχεδόν αδύνατο να χαθείς.
Η μυθολογία ίσως αρέσει σε μερικούς, αλλά δεν ξέρω πόσοι ενδιαφέρονται να μάθουν την ιστορία και μυθολογία οποιουδήποτε τόπου που περνούν. Σίγουρα ο ποδηλατικός τουρισμός μπορεί να χρησιμοποιήσει αρχαιολογικούς χώρους ως πόλους έλξης.
Αυτό με τα εκκλησάκια είναι ενδιαφέρον σαν εμπειρία σου, αλλά δεν το βλέπω χρήσιμο για την ανάδειξη του ποδηλατικού τουρισμού. Θέλεις να μετατρέψεις τα εκκλησάκια σε ποδηλατικά πανδοχεία; Να βάλουμε και σαμπρέλες δίπλα στα κεριά και καμιά τουαλέτα δίπλα;
Σημ. Το άρθρο έχει και ένα παράδειγμα με φωτογραφία από ένα παρεκκλήσι 2χ2 που έφτιαξε κάποιος για την κόρη του που σκοτώθηκε σε δυστύχημα, υποθέτω τροχαίο, που έρχεται σε αντίθεση με το σημείο για ασφαλείς επαρχιακούς δρόμους.
Έχω σκοπό να το γράψω και στα Ελληνικά στο άμεσο μέλλον!
Μερικές ιδέες:
- Ο ΕΟΤ να έχει επιλέξει μερικά ξενοδοχεία, εστιατόρια κα ως σημεία φιλικά προς ποδηλάτες τα οποια θα προσφέρουν υπηρεσίες με έκπτωση
- Σηματοδότηση για διαδρομές με ιστορικό/πολιτιστικό ενδιαφέρον
- Ειδικός ιστοχώρος με προτάσεις/διαδρομές/πληροφορίες/ενδιαφέροντα σημεία κοκ
- Αναβάθμιση του εγχώριου ποδηλατικού τουρισμού με διαφήμιση, σηματοδότηση επικύνδυνων σημείων κοκ
- Τα φορτηγακια στις νεες εθνικες οδούς να έχουν ενημερωθεί ώστε να μεταφέρουν τους ποδηλάτες απο τουνελ ή αλλα σημεία που έχουν κατασκευαστει αποκλειστικα για αυτοκίνητα.
- Όπου ειναι δυνατόν να διανοιχθούν απλά μονοπάτια δίπλα σε δρόμους για τα ποδήλατα. Σε τουριστικά μερη όπως σε καποια νησιά αυτο θα ήταν σωτήριο με πολύ μικρό κόστος.
- Δωρεάν φιλοξενία και άλλα μπόνους σε όσους ξένους τουρίστες επιλέγουν την Ελλάδα ως ενδιάμεσο σταθμό.
Αυτά και άλλα πολλά!
Εχω ταξιδέψει αρκετά με ποδήλατο και έχω συναντήσει πολλούς ταξιδιώτες απο το εξωτερικό. Δεν έχω συναντήσει ούτε έναν που να μην έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ιστορία και μυθολογία των περιοχών που θα συναντούσε στη διαδρομή του. Δε υποστηρίζω ότι ειναι σώνει και ντε προτεραιότητα όλων των ποδηλατών, αλλά ειναι μια πολύ ενδιαφέρουσα ιδιαίτερότητα της Ελλάδας που σίγουρα την καθιστά ξεχωριστή και πιο ελκυστική.
Σχετικά με τα εκκλησάκια. Η λογική που δεν θέλει να αναδυκνύεται κάτι επειδή θα υπάρξει κάποιος κάφρος που δε θα το σεβαστεί, δεν την καταλαβαίνω. Τουλάχιστον στο συγκεκριμένο θέμα που όλοι ξέρουμε ότι τα βουνίσια εκκλησάκια που ειναι λιτές κατασκευές με 2-3 πραματάκια μέσα. Επίσης υπάρχουν παντού, ο αριθμός τους είναι αδιανόητος (μονο στο νησί Σίφνος ειχα διαβάσει ότι ειναι πανω απο 300). Θα τύχει ένας να αναγκαστεί να μείνει εκεί μια νύχτα και μετά απο κανα χρόνο μπορεί να πάει άλλος ένας. Επίσης, συγκεκριμένα οι ποδηλατες που ταξιδευουν σε άλλες χώρες ως επι το πλείστον είναι και άνθρωποι που έχουν και μια οικολογική ανησυχία, δεν ειναι τζιποτουρίστες.
Το εκκλησακι της κοπέλας που σκοτώθηκε σε αυτοκινητιστικό δεν είναι το μικροσκοπικό 2Χ2, αλλά ένα μεγάλο το οποίο χτίστηκε σε χωράφι και όχι κοντά στον τόπο που έγινε το δυστύχημα.
Θα στο πω λίγο σκληρά. Μάλλον πολύ σκληρά αλλά ξέρω ότι δε θα με παρεξηγήσεις. Μου θυμίζεις το γνωστό με τον Τοτό ότι μού αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι, παρά το ότι σκέφτεσαι εκτός πραγματικότητας.
Στην συντριπτική πλειοψηφία τους οι ποδηλατοτουρίστες είναι δυτικοί. Γενικά η δυτική κουλτούρα θέλει υποδομές, δηλ. πρακτικές ευκολίες. Αυτό σε αυτή τη χώρα ούτε υπάρχει, ούτε μπορεί να υπάρξει. Γι΄ αυτό ξένοι ποδηλατοτουρίστες δεν έρχονται πολλοί και ούτε ποτέ θα έρθουν. Αυτοί εντάσσονται σε δυο κατηγορίες:
-η συντριπτική πλειοψηφία που θέλουν τις ευκολίες και ανέσεις, δηλ. λεφτάδες που απλά θέλουν να έχουν a good time. Αυτούς ξέχνα τους, για τον λόγο που αναφέρθηκε.
-η μειοψηφία των λίγων που θέλουν να εξερευνήσουν μόνοι τους. Αυτοί έτσι κι αλλιώς δεν περιμένουν να μάθουν από κανέναν τίποτα, δεν μιλάνε ούτε δημοσιεύουν αυτό που κάνουν, είναι δηλαδή εντελώς stealth.
Οπότε, τζάμπα μελάνι χύνεις. Δες το λίγο πιο έξυπνα. Η μόνη ελπίδα, το μόνο νόημα, είναι να απευθύνεσαι στους δικούς μας, αυτοί είναι που κάποτε επιτέλους πρέπει να ξυπνήσουν και να δουν τα στραβά τους επιτέλους τι έχουν έξω από την πόρτα τους κυριολεκτικά, και δεν το έχουν ανακαλύψει, και δεν το έχουν εκτιμήσει. Πρέπει να στοχεύσεις την ενέργειά σου και να μη τη χάνεις τζάμπα και βερεσέ.
...............ελπίδα.
Ένα ταξίδι, άθλησης και πολιτισμού, σε σπουδαίους αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας, ξεκίνησαν 320 ποδηλάτες, οι οποίοι με το κρουαζιερόπλοιο Berlin, που έχει σημαία Μάλτας, έφτασαν στο λιμάνι της Πρέβεζας. ΄
http://www.tanea.gr/news/greece/article/5397447/prebeza-kroyazieroploio-apobibase-320-podhlates/
Το πλοίο έδεσε στο λιμάνι της όμορφης ηπειρωτικής πόλης και παρά την βροχή, οι επιβάτες του κατέβηκαν με τα ποδήλατα στην προβλήτα, για να επισκεφτούν στην αρχαία Νικόπολη.
Η περιήγηση συνεχίστηκε στο Κανάλι, ένα μικρό παραθαλάσσιο χωριό και μετά επέστρεψαν για να συνεχίσουν την κρουαζιέρα τους.
Επόμενος σταθμός, θα είναι στην Ιτέα, από όπου αναμένεται να ποδηλατήσουν μέχρι τους Δελφούς.
Κατά την περιήγηση στην Πρέβεζα, τους ποδηλάτες συνόδευσαν άνδρες του Λιμενικού Σώματος και της Αστυνομίας, καθώς και ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ.
Οι ποδηλάτες στην πλειονότητά τους είναι Γερμανοί, με ηλικία άνω των 40 ετών και ακολουθούν μία διαδρομή εναλλακτικού τουρισμού, που διοργάνωσε ένας περιφερειακός ραδιοφωνικός σταθμός της Βαυαρίας, σε συνεργασία με εταιρεία ποδηλάτων.
Όπως εξηγεί δημοσιογράφος από σταθμό του Μονάχου, που ακολουθεί την κρουαζιέρα, το ενδιαφέρον για τους ποδηλάτες είναι να συνδυάσουν την γνωριμία διαφορετικών πολιτισμών με την άθληση.
.........ελπίδα.
Με τις καλύτερες εντυπώσεις από την Ήπειρο αναχώρησαν οι Σουηδοί ποδηλάτες
http://www.epirusnews.eu/me-tis-kaliteres-entiposis-apo-tin-ipiro-anachorisan-i-souidi-podilates/
Ολοκληρώθηκε την Δευτέρα 10 Οκτώβριου 2016 το ταξίδι εξοικείωσης (Familiarisation Trip) για τους 15 Σουηδούς παράγοντες- ποδηλάτες του Θεματικού Τουρισμού, το οποίο οργανώθηκε με τη συνεργασία του Σουηδικού Τουριστικού Οργανισμού Τrawell και του ξενοδοχείου Epirus Palace Hotel and Conference Centre και τελούσε υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Ηπείρου.
Οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία, με οδηγό την Ηπειρώτισσα αθλήτρια του ποδηλάτου Ελευθερία Λάβαρη, να γνωρίσουν την Ήπειρο και να ανακαλύψουν τις ομορφιές των περιοχών της αφού καθημερινά κάλυπταν πάνω από 80 χιλιόμετρα με ποδήλατο.
Σέβομαι την άποψή σου αλλά διαφωνώ κάθετα. Καταρχάς δε θεωρώ ότι οι δυτικοί θέλουν ευκολίες και ανέσεις. Στα φορουμς και στα γκρουπ του facebook που παρακολουθώ τις συζητήσεις, ελάχιστοι μιλάνε για ξενοδοχεία και εστιατόρια. Οι περισσότεροι συζητούν για stealth camping, φιλοξενία μέσω του warmshowers, φτηνά γεύματα κοκ. Πώς θα ταξιδέψεις φθηνά είναι και η νο 1 θεματολογία των ταξιδιωτικών βίντεο στο youtube εξάλλου. Αυτό που λες φαντάζομαι ότι ίσχυε κατα κόρον παλιότερα, όταν ο δυτικός κόσμος ανακάλυπτε εκ νέου τις δυνατότητες του ποδηλάτου ενώ ζούσε ακόμα την μεταπολεμική ευημερία.
Με την τελευταία παράγραφο, φυσικά, συμφωνώ. Απλά ο Έλληνας για να δει το ποδήλατο σαν μεταφορικό μέσο, θα χρειαστεί καμιά δεκαριά χρόνια ακόμα, ΑΦΟΥ πειστεί ότι όλος ο πλανήτης το κάνει. Οπότε το βλέπω εντελώς ωφελιμιστικά: Ο ξένος είναι ήδη καβάλα και ψάχνει μέρη να επισκεφτεί, γιατί να μην έρθει εδώ; ΕΑΝ έρθει εδώ θα πείσει και τον Έλληνα να κάνει το ίδιο. Με ένα σμπάρο δυο τρυγώνια.
airpeace79, πολύ ενδιαφέροντα και ελπιδοφόρα τα νέα που πόσταρες!!
Είχα γράψει και εδώ για την μαγεία του ποδηλατικού ταξιδιού σε αρχαία μέρη:
http://www.podilates.gr/node/41672