Χωρίς να είμαι 100% βέβαιος, καθώς δεν υπάρχει και φωτο...
Για να κάνεις την μετάδοση από 7 σε 9 στο ίδιο πλαίσιο, το πιό πιθανό είναι ότι "άνοιξες" το πίσω ψαλίδι για να χωρέσεις την 9άρα κασέτα.
Δηλαδή από τα 126mm του ανοίγματος του ψαλιδιού του πλαισίου, το έφτασες στα 130mm, πιέζοντας με τα χέρια να ανοίξεις το ψαλίδι, ώστε να "κάτσει" η κασέτα στα dropouts.
Εάν έχει γίνει αυτό, τότε είναι λογικό να "πέφτει" η αλυσίδα στις ακραίες θέσεις των γραναζιών 1 και 9, καθώς υπάρχει διαφορά 2mm στο chainline από την μεριά της κασέτας.
Το λογικότερο είναι να έχεις μεγαλύτερο πρόβλημα στο μικρό γρανάζι(1), παρά στο μεγάλο(9).
Ίσως να σε βοηθήσει εάν βάλεις μεσαία τριβή 4mm μακρύτερη.
Κοίτα όταν αλλάζουμε κασέτα,
αλλάζουμε οποσδήποτε και αλυσίδα,λόγω φθοράς,
πόσο μάλλον τώρα, που από 7αρα έβαλες 9αρα κασέτα!
και σίγουρα πρέπει να υπάρχει πρόβλημα συμβατότητας
της αλυσίδας με την κασέτα.
edit: η αλυσίδα έιναι για 9αρα κασέτα,
ή είναι αυτή που φόραγες με την 7αρα;;
δοκίμασε να χαλαρώσεις τα βιδάκια που ορίζουν το εύρος λειτουργίας του πίσω ντεραγιέ, από μισή στροφή.
επίσης αν εμπρός έχεις δύο ή τρεις δίσκους, δοκίμασε να δεις αν το πρόβλημα υπάρχει και με τους τρείς.
...ο Strouf, το προβλημα σου πρεπει να βρισκεται στο πισω ντεραγιε.
Προφανως θελει καλυτερη ρυθμιση.
Για αρχη, ξεβιδωσε 1/4 εως 1/2 της στροφης το βιδακι που εχει διπλα του το γραμμα Η (Hi gear), και δες αν το ντεραγιε μετακινειται λιγακι δεξιοτερα (πιο κοντα προς το δεξι drop-out). Αν δεν μετακινειται δεξιοτερα, τοτε πρεπει να λασκαρεις λιγο το συρματοσχοινο του πισω ντεραγιε:
Ειτε απο το ρεγουλατορο της ντιζας,
Ειτε -αν ο ρεγουλατορος ειναι τερματισμενος-, απο τη βιδα που σφιγγει το συρματοσχοινο στο ντεραγιε.
Γενικα, για να λειτουργει σωστα το ντεραγιε στη high ταχυτητα, θα πρεπει οταν ο επιλογεας στο τιμονι δειχνει 7, 8 η 9, (αναλογα ποια ειναι η high ταχυτητα, στην περιπτωση σου οταν δειχνει 9), το πανω ροδακι του ντεραγιε (μαζι με την αλυσιδα) να βρισκεται ακριβως απο κατω απο το μικροτερο γραναζι της κασσετας.
Αν δεν συμβαινει αυτο, τοτε οσο πιο λαθος ειναι το ροδακι σε σχεση με το μικρο γραναζι, τοσο δυσκολοτερα θα κατεβαινει η αλυσιδα στο μικρο γραναζι απο το μεγαλυτερο προηγουμενο, και περα απο ενα οριο, δεν θα κατεβαινει καθολου, η θα κατεβαινει αλλα μετα απο πολλα προβληματα, και ποτε δεν θα λειτουργει σωστα.
Εννοειται οτι απαραιτητη προϋποθεση για σωστη ρυθμιση του ντεραγιε, ειναι το ιδιο το ντεραγιε να ειναι σε καλη κατασταση (χωρις στραβωματα, χτυπηματα, κλπ), καθως επισης και το νυχι του ντεραγιε να ειναι ισιο.
το προβλημα δεν κατω απο το ντεραγιε..στα ροδακια..
αν ηταν εκει το ξερω οτι θελει ρυθμησμα..
το προβλημα ειναι πανω απο την κασσετα..
κανει γωνια η αλυσιδα και δεν καθεται καλα στην 9..
...ανεβασεις μερικες φωτογραφιες απο τη μεταδοση;
Απο πανω, κι απο το πλαϊ, με ικανοποιητικη ευκρινεια μηπως και μπορεσουμε να καταλαβουμε τι γινεται;
Γιατι μονο με την περιγραφη, μονο υποθεσεις μπορουμε να κανουμε.
στο σημειο (1) εινια που η αλυσιδα κανει γωνια και κατα πο πεταλαρισμα ειτε ειναι προς τα πισω ειντε προς μπροστα η αλυσιδα προσπαθει να καβαλησει την 8..
(να σειμειωσω πως η αλυσιδα ειναι λιγο ποιο παλια απο ολο το συστημα)
οπως το έβαλες το chainline δεν είναι τελείως ευθεία οκ αλλα δεν έχει και κάποια φοβερή κλίση (ή ετσι μου φαίνεται )
τώρα ειτε πάει ρος τα πάνω (στο 8) λόγο τεντωμένου συρματόσχοινου και δεν πατάει καλά - καθαρά στο τελευταίο γρανάζι ή απλά η αλυσίδα σου χρήζει αλλαγής και τα έχει φάει τα ψωμιά τις αρα δνε πατάει καλά
απο την στιγμή που έχεις κάνει σωστή ρύθμιση σε όρια -τάση συρματόσχοινου ελενξε σε ενα ποδηλατάδικο την αλυσίδα σου
και μιας και το ξανα είδα το ντεραγιέ κάθετε ευθεία ?
...οσο λειωμενη και να ειναι, δεν πηδαει απο γραναζι σε γραναζι, γιατι δεν ειναι... καναρα.
Κανει αλλα κολπα, αλλα οχι αυτο.
Το προβλημα σου κατα πασα πιθανοτητα οφειλεται στο ντεραγιε η/και στο νυχι του ντεραγιε (deraileur hanger), το οποιο μπορει να ειναι απο λιγο εως πολυ στραβο.
Επειδη η αλυσιδα "τροφοδοτειται" στην κασσετα απο κατω, απο το ντεραγιε δηλαδη, (κατα την κινηση προς τα εμπρος) τα οποια προβληματα αλλαγης ταχυτητας η η ταση να πηδαει η αλυσιδα απο μονη της απο το ενα γραναζι στο αλλο, οφειλονται στο ντεραγιε και στο ενδεχομενως στραβο νυχι του ντεραγιε.
Ετσι κι αλλιως, σε ενα συστημα με κασσετα και γραναζια, η ιδανικη chain line ισχυει μονο (η σχεδον στην περιπτωση σου, γιατι το ιδανικο ισχυει μονο οταν στο δισκοβραχιονα υπαρχει μονο ενα γραναζι) οταν η αλυσιδα βρισκεται στο μεσαιο γραναζι της κασσετας.
Σε ολα τα αλλα γραναζια της κασσετας, η chain line ειναι απο λιγο εως αρκετα λαθος.
Αυτο ομως δεν αποτρεπει το ολο συστημα απο το να λειτουργει κανονικοτατα.
Κι αυτο (οπως ξαναανεφερα) γιατι η αλυσιδα τροφοδοτειται απο κατω απο το καθε γραναζι. Και για την ακριβεια της τροφοδοσιας φροντιζει το ντεραγιε.
Απο την επανω πλευρα των γραναζιων της κασσετας, "φευγει" η αλυσιδα με πορεια προς τα γραναζια του δισκοβραχιονα. Και το ποσο "λοξα/διαγωνια" φευγει απο το γραναζι της κασσετας στην πορεια προς τα γραναζια του δισκοβραχιονα δεν επηρεαζει τη λειτουργια της κασσετας.
Η φθορα της αλυσιδας σε αυτη την περιπτωση, ειναι αλλο καπελλο βεβαια...
κατωομως απο την κασετα πχ στην 9 (εκει το κανει τσι και αλιως) το σαζμαν ειναι απολυτα ευθυγραμισμενο με την κασετα..οταν ανεβαινει η αλυσιδα πανω απο την κασετα εινια το προβλημα(η γωνια που κανει δηλαδη)ετσι εχει ως αποτελεσμα να γρατζουναει την 8 θελωντας να ανεβει εκει..
πως γινεται να φτεει το νυχι για την απο πανω πλευρα??
...οντας στο μικρο γραναζι (9), γρατζουναει το γραναζι 8, στην επανω πλευρα, οταν η αλυσιδα βρισκεται στο μικρο μπροστα γραναζι, ειναι εως και αναμενομενο οταν ο αξονας της μεσαιας τριβης ειναι κοντυτερος απο το κανονικο.
Ετσι κι αλλιως ομως, αυτος ο συνδυασμος απαγορευεται.
Αν γρατζουναει οταν η αλυσιδα βρισκεται και στο μεγαλο γραναζι μπροστα, τοτε ειναι παρα παρα πολυ κοντος ο αξονας της μεσαιας τριβης.
Αλλα το οτι γρατζουναει/βρισκει πανω στο 8 γραναζι, δεν σημαινει οτι μπορει και να ανεβει κιολας. Για την ακριβεια, δεν μπορει να ανεβει.
εχω μονο 2 δισκους μπροστα.
σιγουρα το κανει στον 1ο αλλα το θεμα ειναι οτι το κανει και στον 2!
απλα κανει ενα τικ τικ λιγο βεβαια αλλα ειναι σπαστικο..λες οτι φτεει η μεσαια ε??
Χωρίς να είμαι 100% βέβαιος, καθώς δεν υπάρχει και φωτο...
Για να κάνεις την μετάδοση από 7 σε 9 στο ίδιο πλαίσιο, το πιό πιθανό είναι ότι "άνοιξες" το πίσω ψαλίδι για να χωρέσεις την 9άρα κασέτα.
Δηλαδή από τα 126mm του ανοίγματος του ψαλιδιού του πλαισίου, το έφτασες στα 130mm, πιέζοντας με τα χέρια να ανοίξεις το ψαλίδι, ώστε να "κάτσει" η κασέτα στα dropouts.
Εάν έχει γίνει αυτό, τότε είναι λογικό να "πέφτει" η αλυσίδα στις ακραίες θέσεις των γραναζιών 1 και 9, καθώς υπάρχει διαφορά 2mm στο chainline από την μεριά της κασέτας.
Το λογικότερο είναι να έχεις μεγαλύτερο πρόβλημα στο μικρό γρανάζι(1), παρά στο μεγάλο(9).
Ίσως να σε βοηθήσει εάν βάλεις μεσαία τριβή 4mm μακρύτερη.
οχι το πλαισο δεν εχει πειραχτει..
ειναι για 9 κανονικα απλα του ειχα 7 με μια ροδελιτσα στην κασετα γιατι ηταν ποιο στενη..
απλα να πω οτι η αλυσιδα ηταν μεταχειρισμενη με λιγο περισσοτερα χλμ απο τα υπολειπα..μηπως ειναι αυτο??
πως την μετραω?δεν εχω εργαλειο
Κοίτα όταν αλλάζουμε κασέτα,
αλλάζουμε οποσδήποτε και αλυσίδα,λόγω φθοράς,
πόσο μάλλον τώρα, που από 7αρα έβαλες 9αρα κασέτα!
και σίγουρα πρέπει να υπάρχει πρόβλημα συμβατότητας
της αλυσίδας με την κασέτα.
edit: η αλυσίδα έιναι για 9αρα κασέτα,
ή είναι αυτή που φόραγες με την 7αρα;;
οχι ολα 9 ειναι...μονο τον δισκοβραχιονα κατρατησα που ειναι για 6/7/8
μηπως φτεει ο δισκοβραχιονας για το λαθος chainline??
Πήγαινε σε ένα μαγαζί να στο δούνε.
Μορε επηδη ειμαι διακοπες τωρα δεν εχει εδω καλο μαγαζι..
και λεω μηπως το φτιαξω μονο μου
δοκίμασε να χαλαρώσεις τα βιδάκια που ορίζουν το εύρος λειτουργίας του πίσω ντεραγιέ, από μισή στροφή.
επίσης αν εμπρός έχεις δύο ή τρεις δίσκους, δοκίμασε να δεις αν το πρόβλημα υπάρχει και με τους τρείς.
μπροστα εχω 2 και μου το κανει και με τους 2
...ο Strouf, το προβλημα σου πρεπει να βρισκεται στο πισω ντεραγιε.
Προφανως θελει καλυτερη ρυθμιση.
Για αρχη, ξεβιδωσε 1/4 εως 1/2 της στροφης το βιδακι που εχει διπλα του το γραμμα Η (Hi gear), και δες αν το ντεραγιε μετακινειται λιγακι δεξιοτερα (πιο κοντα προς το δεξι drop-out). Αν δεν μετακινειται δεξιοτερα, τοτε πρεπει να λασκαρεις λιγο το συρματοσχοινο του πισω ντεραγιε:
Ειτε απο το ρεγουλατορο της ντιζας,
Ειτε -αν ο ρεγουλατορος ειναι τερματισμενος-, απο τη βιδα που σφιγγει το συρματοσχοινο στο ντεραγιε.
Γενικα, για να λειτουργει σωστα το ντεραγιε στη high ταχυτητα, θα πρεπει οταν ο επιλογεας στο τιμονι δειχνει 7, 8 η 9, (αναλογα ποια ειναι η high ταχυτητα, στην περιπτωση σου οταν δειχνει 9), το πανω ροδακι του ντεραγιε (μαζι με την αλυσιδα) να βρισκεται ακριβως απο κατω απο το μικροτερο γραναζι της κασσετας.
Αν δεν συμβαινει αυτο, τοτε οσο πιο λαθος ειναι το ροδακι σε σχεση με το μικρο γραναζι, τοσο δυσκολοτερα θα κατεβαινει η αλυσιδα στο μικρο γραναζι απο το μεγαλυτερο προηγουμενο, και περα απο ενα οριο, δεν θα κατεβαινει καθολου, η θα κατεβαινει αλλα μετα απο πολλα προβληματα, και ποτε δεν θα λειτουργει σωστα.
Εννοειται οτι απαραιτητη προϋποθεση για σωστη ρυθμιση του ντεραγιε, ειναι το ιδιο το ντεραγιε να ειναι σε καλη κατασταση (χωρις στραβωματα, χτυπηματα, κλπ), καθως επισης και το νυχι του ντεραγιε να ειναι ισιο.
καλημερα!
το προβλημα δεν κατω απο το ντεραγιε..στα ροδακια..
αν ηταν εκει το ξερω οτι θελει ρυθμησμα..
το προβλημα ειναι πανω απο την κασσετα..
κανει γωνια η αλυσιδα και δεν καθεται καλα στην 9..
...ανεβασεις μερικες φωτογραφιες απο τη μεταδοση;
Απο πανω, κι απο το πλαϊ, με ικανοποιητικη ευκρινεια μηπως και μπορεσουμε να καταλαβουμε τι γινεται;
Γιατι μονο με την περιγραφη, μονο υποθεσεις μπορουμε να κανουμε.
δεν ξερω πως
ανέβασε τις στο photobucket ή αλλο τέτοιου τύπου site και πέρνα εδω το λινκ τους
στο σημειο (1) εινια που η αλυσιδα κανει γωνια και κατα πο πεταλαρισμα ειτε ειναι προς τα πισω ειντε προς μπροστα η αλυσιδα προσπαθει να καβαλησει την 8..
(να σειμειωσω πως η αλυσιδα ειναι λιγο ποιο παλια απο ολο το συστημα)
http://s1291.photobucket.com/user/panagiwtisagr/media/DSC04257_zps5ac19a...
οπως το έβαλες το chainline δεν είναι τελείως ευθεία οκ αλλα δεν έχει και κάποια φοβερή κλίση (ή ετσι μου φαίνεται )
τώρα ειτε πάει ρος τα πάνω (στο 8) λόγο τεντωμένου συρματόσχοινου και δεν πατάει καλά - καθαρά στο τελευταίο γρανάζι ή απλά η αλυσίδα σου χρήζει αλλαγής και τα έχει φάει τα ψωμιά τις αρα δνε πατάει καλά
απο την στιγμή που έχεις κάνει σωστή ρύθμιση σε όρια -τάση συρματόσχοινου ελενξε σε ενα ποδηλατάδικο την αλυσίδα σου
και μιας και το ξανα είδα το ντεραγιέ κάθετε ευθεία ?
πχ http://bikebooboos.com/files/2012/09/bent-derailleur-hanger-fix.png
ναι ειναι καθετο..
μπρωμε καποιο τροπο (δεν εχω το εργαλειο που μετραει την αλυσιδα) να δω αν θελει αλλαγη??
...οσο λειωμενη και να ειναι, δεν πηδαει απο γραναζι σε γραναζι, γιατι δεν ειναι... καναρα.
Κανει αλλα κολπα, αλλα οχι αυτο.
Το προβλημα σου κατα πασα πιθανοτητα οφειλεται στο ντεραγιε η/και στο νυχι του ντεραγιε (deraileur hanger), το οποιο μπορει να ειναι απο λιγο εως πολυ στραβο.
Επειδη η αλυσιδα "τροφοδοτειται" στην κασσετα απο κατω, απο το ντεραγιε δηλαδη, (κατα την κινηση προς τα εμπρος) τα οποια προβληματα αλλαγης ταχυτητας η η ταση να πηδαει η αλυσιδα απο μονη της απο το ενα γραναζι στο αλλο, οφειλονται στο ντεραγιε και στο ενδεχομενως στραβο νυχι του ντεραγιε.
Ετσι κι αλλιως, σε ενα συστημα με κασσετα και γραναζια, η ιδανικη chain line ισχυει μονο (η σχεδον στην περιπτωση σου, γιατι το ιδανικο ισχυει μονο οταν στο δισκοβραχιονα υπαρχει μονο ενα γραναζι) οταν η αλυσιδα βρισκεται στο μεσαιο γραναζι της κασσετας.
Σε ολα τα αλλα γραναζια της κασσετας, η chain line ειναι απο λιγο εως αρκετα λαθος.
Αυτο ομως δεν αποτρεπει το ολο συστημα απο το να λειτουργει κανονικοτατα.
Κι αυτο (οπως ξαναανεφερα) γιατι η αλυσιδα τροφοδοτειται απο κατω απο το καθε γραναζι. Και για την ακριβεια της τροφοδοσιας φροντιζει το ντεραγιε.
Απο την επανω πλευρα των γραναζιων της κασσετας, "φευγει" η αλυσιδα με πορεια προς τα γραναζια του δισκοβραχιονα. Και το ποσο "λοξα/διαγωνια" φευγει απο το γραναζι της κασσετας στην πορεια προς τα γραναζια του δισκοβραχιονα δεν επηρεαζει τη λειτουργια της κασσετας.
Η φθορα της αλυσιδας σε αυτη την περιπτωση, ειναι αλλο καπελλο βεβαια...
κατωομως απο την κασετα πχ στην 9 (εκει το κανει τσι και αλιως) το σαζμαν ειναι απολυτα ευθυγραμισμενο με την κασετα..οταν ανεβαινει η αλυσιδα πανω απο την κασετα εινια το προβλημα(η γωνια που κανει δηλαδη)ετσι εχει ως αποτελεσμα να γρατζουναει την 8 θελωντας να ανεβει εκει..
πως γινεται να φτεει το νυχι για την απο πανω πλευρα??
...οντας στο μικρο γραναζι (9), γρατζουναει το γραναζι 8, στην επανω πλευρα, οταν η αλυσιδα βρισκεται στο μικρο μπροστα γραναζι, ειναι εως και αναμενομενο οταν ο αξονας της μεσαιας τριβης ειναι κοντυτερος απο το κανονικο.
Ετσι κι αλλιως ομως, αυτος ο συνδυασμος απαγορευεται.
Αν γρατζουναει οταν η αλυσιδα βρισκεται και στο μεγαλο γραναζι μπροστα, τοτε ειναι παρα παρα πολυ κοντος ο αξονας της μεσαιας τριβης.
Αλλα το οτι γρατζουναει/βρισκει πανω στο 8 γραναζι, δεν σημαινει οτι μπορει και να ανεβει κιολας. Για την ακριβεια, δεν μπορει να ανεβει.
εχω μονο 2 δισκους μπροστα.
σιγουρα το κανει στον 1ο αλλα το θεμα ειναι οτι το κανει και στον 2!
απλα κανει ενα τικ τικ λιγο βεβαια αλλα ειναι σπαστικο..λες οτι φτεει η μεσαια ε??