Καταρχάς έχω ένα Dahon Boardwalk, με ό,τι ιδιαιτερότητες μπορεί αυτό να έχει ως αναδιπλούμενο.
Επειδή των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν, ήθελα να ρωτήσω τα εξής πριν βρεθώ στη δυσκολη θέση του σκασμένου λάστιχου:
1. Η compact τρόμπες (που μπαίνουν επάνω στον σκελετό) μπορούν να φουσκώσουν λάστιχο high pressure στα 65 psi? Έχω διαβάσει ότι κάτι τέτοιο είναι μάλλον δύσκολο να γίνει με το χέρι, και μάλιστα με τέτοιες τρόμπες. Αν γίνεται, έχετε να προτείνετε κάποια οικονομική τρόμπα?
Σκεφτόμουν να πάρω μια επιδαπέδια, αλλά δεν θα είναι διαθέσιμη όταν θα χρειαστεί έξω στο δρόμο, οπότε χάνει μεγάλο μέρος της χρησιμότητάς της.
2. Ξέρω ότι για την αλλαγή της σαμπρέλας χρειάζεται ένας εξολκέας για να βγει το λάστιχο από τη ζάντα και φυσικά εργαλεία για την αφαίρεση του τροχού από τη ζάντα. Έχετε να προτείνετε κάποιο σετάκι? Πώς θα ξέρω τι κλειδί (νούμερο) χρειάζεται για να βγάλω τις βίδες των τροχών συγκεκριμένα για το Dahon μου?
Θα χρειαστούν άλλα εργαλεία?
3. Όταν θα ερθει η ώρα να αλλάξω ελαστικά, προτείνετε με σαμπρέλα ή χωρίς? Ποιά είναι τα κυριότερα υπέρ και κατά?
1) Τρόμπα στα 100psi (ΜΑΘΕ πρώτα το μέγιστο των psi που αντέχουν οι ζάντες σου για να μην σπάσουν!)
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=26704
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=8177
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=7457
(αυτή την είδα προχθές στον GrammariosBikes στα 30e)
και gauge
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=2910 (τον πουλάει ο Grammarios)
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=24974
2) Λεβιεδάκια βγαλσίματος ελαστικών (δεν χρειάζεσαι κάτι επιπλέον)
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=5790 (αυτά έχω, τα πουλάνε Ελλάδα)
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=13886
3) Με σαμπρέλα.
Χωρίς σαμπρέλα πρέπει να αγοράσεις ειδικά ελαστικά, rim tape και tire cement κτλ
http://www.chainreactioncycles.com/Categories.aspx?CategoryID=769
Σε ευχαριστώ για την άμεση απάντηση Σπύρο, είσαι κατατοπιστικός όπως πάντα!
Όμως θέλω λίγες διευκρινήσεις ακόμα:
1) Όντως αυτές οι τρόμπες μπορούν να φτάσουν τα 65 psi που θέλω (στην πράξη εννοώ και όχι στα χαρακτηριστικά).
Πώς μπορώ να μάθω τα μέγιστα psi των ζαντών? Ποτέ δεν βάζω πάνω από 60 (65 είναι το μέγιστο των ελαστικών).
2) Δεν χρειάζομαι κάποιο κλειδί για να ξεβιδώσω τον τροχό και να τον βγάλω από το σκελετό? Τα λεβιεδάκια είναι μόνο για να βγάλω το λάστιχο από τον τροχό, ε?
3) Με κάλυψες απόλυτα. Δεν υπάρχει περίπτωση να αλλάξω/μπλέξω με όλα αυτά για να βάλω tubeless!
1)Nαί γιατί είναι high volume/high pressure πήγαινε στον Grammario να σου τη δοκιμάσουν. Επιπλέον υπάρχουν και οι τρόμπες που μπαίνουν στις κούρσες από 100psi και άνω.
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=2905
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=7328
Για το μοντέλο ποδηλάτου σου, στέλνεις email στη Dahon και ζητάς να σου στείλουν πλήρες αρχείο με τα εργοστασιακά χαρακτηριστικά όλων των εξαρτημάτων
π.χ. για εμένα έστειλα στη IDEAL κι έλεγε για τους τροχούς "ΤΡΟΧΟΣ 28" ΕΜΠ. (Hub ΗΒ-ΡΜ608AZL) ZANTA beretta MT-240 36T BK M/S" oπότε έστειλα μετά στην εταιρεία-εργοστάσιο BerettaCerchi SPA να μου απαντήσουν αυτοί, όχι η IDEAL.
2) Tα κέντρα δεν είναι με quick release - μπλοκάζ;
Το QR ΔΕΝ το ξεβιδώνεις, απλά ανοίγεις το λεβιεδάκι. Το βιδώνεις -ελάχιστα μόνο- για περισσότερη δύναμη στο κλείσιμο για να μην ανοίγει άνετα. Μετά έχοντας ανάποδα το ποδήλατο την τραβάς σιγά-σιγά προς τα πάνω και βγαίνει διότι τα άκρα του πηρουνιού είναι ημικύκλια, δοκίμασε πρώτα στην μπροστά ρόδα.
Manual σελ.8, http://files.dahon.com/support/manuals/2009/2009_dahon_user_manual_el.pdf
Αν είναι με παξιμάδι τότε θέλεις γερμανικό πολύγωνο No13 ή 15 και αγοράζεις ΜΟΝΟ μάρκα UNIOR ή Facom από Σπύρου Πάτση (δίπλα στη Γεωπονική) ή καλύτερα ένα σετάκι καστάνια 1/4" (ενός τετάρτου ίντσας) από ΕΡΣΚΑ ΑΕ για Facom, Σπύρου Πάτση 14.
http://www.uniortools.com/cgi-bin/cms.cgi?doc=10780&prod=4194&sid=ReiijR...
(με δακτύλιο για να μην καταστρέψεις τις γωνίες του παξιμαδιού)
http://www.uniortools.com/cgi-bin/cms.cgi?doc=10786&cat=2241&sid=ReiijR5...
http://www.uniortools.com/cgi-bin/cms.cgi?doc=10782&cat=2202&sid=ReiijR5...
http://www.uniortools.com/cgi-bin/cms.cgi?doc=10786&cat=2499&sid=ReiijR5... (και ποδηλατικά εργαλεία)
Εγώ έχω μόνο UNIOR, έχουν εγγύηση εφόρου ζωής γιατί όλα τα άλλα σκούριαζαν-χαλούσαν πολύ εύκολα είτε χαλούσαν την βίδα.
Αυτό το Θ στο avatar σου τι είναι/σημαίνει;
-----
Για το νούμερο του παξιμαδιού μέτρα το και με ένα παχύμετρο ή πηγαινε σε συνεργείο αυτοκινήτων να δεις τι ταιράζει ακριβώς.
Oι λεβιέδες των ελαστικών να είναι πλαστικοί.
Tσέκαρε και τη σελίδα της κατασκευάστριας εταιρείας για τα psi της τρόμπας.
Δες η τρόμπα να κάνει στη βαλβίδα της σαμπρέλας σου ή να είναι
Presta(γαλλική λεπτή) - Schrader(αυτοκινήτου) Valve reversible.
Υπάρχει κι αυτό για ALLEN, τις εξάγωνες υποδοχές.
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=37895
αλλά και η καστάνια δέχεται μύτη-υποδοχή-μετατροπέα για να βάζεις τις μύτες ALLEN.
Κάτι τέτοιο δεν βολεύει γιατί σπίτι με το πολύγωνο τα σφίγγω πολύ και με αυτό λόγω μικρών αποστάσεων μοχλός-χέρι δεν ξεσφίγγουν τα παξιμάδια, πολύ μάπα, την έχω πατήσει.
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=37888
Σπύρο με κατέκλυσες με πληροφορίες και θα μου πάρει λίγη ώρα να τις χωνέψω!!
- Το Dahon μου δεν έχει QR (τουλάχιστον από όσο βλέπω), οπότε πρέπει να πάρω ένα κλειδί από αυτά που λες (πολύ ενδιαφέροντα τα σετάκια). Είμαι τυχερός γιατί βρίσκομαι σχετικά κοντά στην ΕΡΣΚΑ, οπότε θα ψάξω εκεί για UNIOR.
- Η σαμπρέλα έχει βαλβίδα Schrader που με βολεύει πολύ γιατί φουσκώνω τα λάστιχα σε βενζινάδικο!
- Ο grammarios τι είναι και τι κάνει?
- Θα επικοινωνήσω με τη Dahon για να μάθω τα μέγιστα psi της ζάντας. Δεν καταλαβαίνω όμως γιατί, αφού πάντα θα περιορίζομαι από τα μέγιστα psi του λάστιχου..
Τέλος, το avatar μου δεν είναι Θ αλλά το logo των Type O Negative (ένα - μέσα σε ένα Ο)
Σε ευχαριστώ για όλα τα links που παρέθεσες, με βοήθησες πολύ!
η γνώμη μου για την τρόμπα είναι ότι χρειάζονται τουλάχιστον δύο.
Μία μικρή και ελαφριά πού κουβαλάμε μαζί μας για έκτακτη ανάγκη...μακριά από μας..
Μία εδάφους με μανόμετρο για να φουσκώνουμε συχνά και άνετα στη σωστή πίεση τα λάστιχα του ποδηλάτου μας. Ιδίως στις μικρές ρόδες, η σωστή πίεση κάνει τεράστια διαφορά.
Στο brompton μου τα 80 psi με τα 100psi, έχουν τεράστια διαφορά.
Πολλά ποδηλατάδικα έχουν ένα ειδικό πολύκλειδο πού είναι αρκετά ελαφρύ και επαρκές για να βγάλεις μια ρόδα. Νομίζω για κλειδί ανάγκης, δεν χρειάζεται να κουβαλάς μαζί σου βαριά κλειδιά σχεδιασμένα για βιομηχανική χρήση.
Ξεκινάς με ένα βασικό σετάκι, σαν αυτό http://www.parktool.com/products/detail.asp?cat=6&item=WTK-1 , και ενδεχομένως το εμπλουτίζεις με άλλα εργαλεία, ανάλογα του τι χρειάζεσαι.
- Μελλοντικά θα βάλεις λάστιχα με περισσότερα psi (τα 60 είναι λίγα) και πρέπει να ξέρεις εκ των προτέρων τα psi μέγιστης αντοχής της ζάντας για να μην την πατήσεις.
- Ποδηλατάδικο Γραμμάριος http://grammariosbikes.com/component/option,com_contact/Itemid,3/lang,el/
- Για σετάκια θα διαλέξεις αυτό με την καστάνια στο μικρότερο μέγεθος, μην αγοράσεις αμέσως βόλταρε να δεις αρκετά μαγαζιά και να σχηματίσεις άποψη.
http://www.parktool.com/products/detail.asp?cat=7&item=SBS-1
Για να μην έχεις πολλά κλειδια μπορείς να πάρεις κι ένα πολύ μικρό γαλλικό κλειδί http://www.uniortools.com/cgi-bin/cms.cgi?doc=10790&cat=2185&sid=AwQnvEM... έχω δει ότι υπάρχει σε micro μέγεθος.
Η ΕΡΣΚΑ έχει μόνο FACOM.
Για UNIOR υπάρχουν 3 (ZHTA τους πρώτα να δεις στον κατάλογο τι υπάρχει!!!):
Καραντινός Σ. Πάτση 20
Γκιόκας-Μαργέτης Σ. Πάτση 33
Λούκος-Κιούσης Σ. Πάτση 48 (ο καλύτερος γιατί το παραγγέλνεις και σου το φέρνει)
Τις μύτες ALLEN και TORX τις αγοράζεις και μεμονωμένα.
http://www.uniortools.com/cgi-bin/cms.cgi?doc=14776&prod=22660&sid=Ddi2C...
Εδώ τα ροπόκλειδα για ακρίβεια στα Nm http://www.uniortools.com/cgi-bin/cms.cgi?doc=10786&cat=2460&sid=AwQnvEM...
Οι κατάλογοι σε pdf http://www.uniortools.com/cgi-bin/cms.cgi?doc=14788&sid=FXpqZS0qspX26PsC
- Αυτό που είπα για τα πολύκλειδα είναι ότι σπίτι με το πολύγωνο τα σφίγγω πολύ και στο δρόμο με αυτές τις μικρές μπούρδες δεν μπορώ να τα ξεσφίξω, πολύ γέλιο... π.χ. http://www.parktool.com/products/category.asp?cat=11
Να ξέρεις ότι είναι ακριβά αλλά τα έχεις μια ζωή!
Θα αγοράσεις μόνο τα συγκεκριμένα για το ποδήλατό σου αφού θα το έχεις μαζί σου, όχι τα πάντα, αν μπερδευτείς ξαναρώτα εδώ!
Σπύρο και Βαγγέλη σας ευχαριστώ και πάλι για τις πληροφορίες! Ειδικά εσένα Σπύρο πρέπει να σε πετύχω να τα πούμε από κοντα, ίσως σε κάποια ποδηλατοβόλτα/
Θα επανέλθω όταν θα έχω νεότερα για κάτι από αυτά που ρώτησα.
Βασίλη αν σε ανδιαφέρει η φωτογραφία στον ΠΟΦΠΑ, Πολιτιστικό Όμιλο Φοιτητών Παν Αθηνών παραδίδουν μαθήματα και έχουν κι εμφανιστήριο για ασπρόμαυρη... είναι κατάλληλο μέρος και για διαπανεπιστημιακές γνωριμίες, πάρτυ κτλ... να πας μια βόλτα με το dahon...
Πανεπ Λέσχη Παν Αθηνών στην Ιπποκράτους.
Στο praktiker της μεταμορφωσης εχει αυτα τα πλαστικα που βγαζει το λαστιχο απο τον τροχο.Οπως επισης και λαδι ποδηλατου και πολλα αλλα.Εγω σχεδον μονο απο κει παιρνω εξαρτηματα για το ποδηλατο
..αν μπορεις να βαλεις την εργοστασιακη τρομπα παλουκοσελου στο δικο σου μοντελο , να ξεγνοιασεις μια και καλη