Θες λεπτά γαλλικά κλειδιά από 13 μέχρι 17 ανάλογα
το κέντρο. Πέραν αυτών το πίσω κέντρο θέλει εργαλείο
για να βγάλεις την κασέτα το οποίο είναι φθηνό και
καλό είναι να το έχεις.
Χρειάζεται όντως να το κάνουμε αυτό? και αν ναι κάθε πόσα χιλιόμετρα ή κάθε πόσα χρόνια?
Με κριτήριο το χρόνο: κάθε χρόνο το πολύ, βάσει της διάρκειας του γράσου (το γράσο υποβαθμίζεται).
Με κριτήριο τη χρήση: κάθε 5.000χλμ. το πολύ.
Αυτά, γενικά. Απλή διαδικασία, όπως ειπώθηκε. Και με την ευκαιρία, κάθε 10.000χλμ. αλλαγή και τις μπίλιες (κι αν δεις φθορά στις μπίλιες ίσως και κώνο(ους)).
Αν δεις φθορά στους κώνους φρόντισε τις επόμενες
συντηρήσεις να τις κάνεις νωρίτερα διότι σημαίνει
οτι τελείωσε το γράσσο και εκτός από τους κώνους
θα σου τρώγονται και οι φωλιές και αν φαγωθουν οι
φωλιές τότε όλα θα χαλάνε πιο γρήγορα και γενικά
το χάσαμε το κορμί πατριώτη.
Μπορώ να έχω καμια photo στο τι με περιμένει οταν το ανοίξω;μπίλιες απο που αγοράζω;
Το απο που αγοραζουμε μπιλιες, ειναι ενα θεμα.
Δεν ειναι (ηταν), αλλα καταντησε.
Σε συζητηση με γνωστο ρουλεμανα, μου "ομολογησε", οτι ολες πια οι μπιλιες που υπαρχουν στο εμποριο, ειναι πλεον Κινεζικες, με τις αντιστοιχες επιπτωσεις στην ποιοτητα.
Κι απο οτι γνωριζω, τα περισσοτερα ποδηλαταδικα, προμηθευονται μπιλιες απο χονδρεμπορους οι οποιοι διαθετουν μπιλιες ...ακαθοριστου προελευσεως.
Στις μερες μας, και στον τοπο μας, η πιο σιγουρη πηγη καλης ποιοτικης μπιλιας, ειναι οι μπιλιες των επωνυμων ποδηλατικων εταιριων, και μαλιστα συσκευασμενες.
Κι αν δεν βρισκονται στα ποδηλαταδικα, βρισκονται στα on-line shops.
Υπαρχουν λοιπον π.χ. αυτες, κι αυτες, κι αυτες, κι αυτες , κι αυτες.
Οι πιο ακριβες, ειναι ανοξειδωτες, και τετοιες τοποθετουνται στις ακριβες σειρες της εταιριας (XTR, XT, Dura Ace, κλπ).
Διαλεγεις και παιρνεις.
Πληροφοριακα, το ποσο ευτελους ποιοτητας ειναι πλεον οι μπιλιες που κυκλοφορουν στο εμποριο, το διαπιστωσα απο πρωτο χερι, οταν αφου καθαρισα-γρασσαρα-αλλαξα μπιλιες σε ενα (1) πεταλι, (το αριστερο συγκεκριμενα), παρατηρησα οτι μεσα σε 2 μηνες το πολυ, οι μπιλιες διελυσαν κι εγιναν μαρμελαδα μαζι με το γρασσο.
Ενω στο δεξι πεταλι, οπου δεν αλλαξα μπιλλιες, αλλα απλα το καθαρισα-γρασσαρα-ρυθμισα, οι μπιλιες (οι οποιες ηταν οι original Γιαπωνεζικες του '80), εξακολουθουν μεχρι σημερα, και ειναι σαν καινουριες.
Το θεμα επαληθευτηκε, οταν αφου ξανααλλαξα μπιλιες (στο αριστερο πεταλι παντα) τοποθετωντας αυτες του εμποριου (τις οποιες ειχα ξανατοποθετησει και προηγουμενως), σε ενα μηνα περιπου οι μπιλιες ειχαν γινει παλι αλοιφη...
Το εργο το ξαναειδα, οταν λυνοντας το πισω κεντρο ενος ποδηλατου επιπεδου και ποιοτητας Super Market, προκειμενου να ελεγχθει (ειχε πολλα "μποσικα", που δε μαζευοταν με τιποτα), ξεχυθηκαν απο μεσα μπιλιες...που μονο μπιλιες δεν ηταν πια:
Αλλες ειχαν φθορα που τις εκανε να μοιαζουν με στραγαλια, ενω αλλες ειχαν... κοπει στη μεση...
Αυτο δυστυχώς το γνωρίζω:S Απο μαγαζί με ρουλεμάν για αυτοκίνητα θα βρώ;Τι μέγεθος ζητάω και πόσες για μπροστά και πόσες για πίσω;θέλω να τις έχω πριν το λύσω το σάββατο μιας και δε θά χει καιρό για βολτούλα να κάτσω να το λύσω.Έχεις στο νούσου καμία photo να με βοηθήσει;
Δεν είναι κάτι μαγικό και σπάνιο, κατάβα σε μαγαζιά
με ρουλεμάν πχ στη Σπύρου Πάτση και ζήτα χύμα μπίλιες
ατσάλινες ανοξείδωτες και με χαμηλό grade συνήθως κάτω
από 25 αν έχεις κέντρα της προκοπής. Διαφορετικά ένα
grade 100 είσαι οκ.
Συνήθως τα πίσω κέντρα παίρνουν 9 μπίλιες από κάθε
μεριά διαμέτρου 1/4 της ίντσας. Τα μπροστά κέντρα
παίρνουν 10 μπίλιες από κάθε μεριά διαμέτρους
3/16 της ίντσας.
Γενικά λύνουμε το κέντρο, μετράμε πόσες μπίλιες είναι
σε κάθε κέντρο, παίρνουμε μερικές μαζί μας και πηγαίνουμε
στο μαγαζί για αγορά.
"...Δεν είναι κάτι μαγικό και σπάνιο, κατάβα σε μαγαζιά
με ρουλεμάν πχ στη Σπύρου Πάτση και ζήτα χύμα μπίλιες
ατσάλινες ανοξείδωτες και με χαμηλό grade συνήθως κάτω
από 25 αν έχεις κέντρα της προκοπής. Διαφορετικά ένα
grade 100 είσαι οκ..."
Απο κει ψωνισα και γω τις μαπα μπιλιες.
Κι αφου την πατησα στη Σ.Πατση, την επομενη φορα, ψωνισα απο Πειραια μερια. Μια απο τα ιδια.
Οσο για τις μπιλιες grade 25 (η εστω grade 100), μου ακουγεται σαν ανεκδοτο με τον Τοτο.
Οταν καποια στιγμη, μπαινοντας σε καποιο ρουλεμαναδικο, ρωτησα αν εχουν μπιλλιες grade 25, οι υπαλληλοι μου απαντησαν (αφου πρωτα κοιταχτηκαν με νοημα):
Ο πρωτος κατι πηγε να πει, οπως "τι λεει;" η κατι τετοιο.
Ενω ο δευτερος, που "το'χε πιασει" (τρομαρα του), μου πεταει ενα:
"Τις μπιλιες τις δινουμε χυμα, και παιρνεις οσες θες, δεν εχουμε πακετα των 25..."
Ο νοων νοητω, που λενε και οι τοιχοι.
O βαθμος grade μιας μπιλιας ρουλεμαν(σφαιρας) καθοριζει το βαθμο αποκλισης απο την ονομαστικη διασταση της σφαιρας. Καθοριζει δηλαδη την επιτρεπτη ανοχη/αποκλιση απο την θεωρητικη διασταση της σφαιρας αυτης.
Οσο μικροτερος ο αριθμος/βαθμος grade, τοσο τελειοτερη ειναι η σφαιρα, δηλ. τοσο μικροτερες αποκλισεις απο την θεωρητικη διαμετρο παρουσιαζει σε ολα τα σημεια της.
Για περισσοτερες πληροφοριες, δες εδω.
Παραλληλα, ο καλυτερος βαθμος grade που μπορει να βρεθει στο εμποριο, ειναι ο 25.
Οι ακομη καλυτεροι βαθμοι 3, 5, 10, δεν βρισκονται στο εμποριο, αλλα χρησιμοποιουνται σε μηχανηματα και μηχανισμους ακριβειας, και εξειδικευμενες εφαρμογες.
Edit: Εδω δεν ξερουν τι ειναι το grade, και στο internet βρωμαει ο τοπος απο καταστηματα που πουλανε μπιλιες ρουλεμαν, σε οτιδηποτε grade θελεις απο 25 και πανω, και σε αρκετα οικονομικες τιμες μαλιστα.
Δεν είπα ότι θα είναι εύκολο να βρει αλλά ας κάνει
ένα κόπο να κατέβει να δει τι παίζει. Το σίγουρο
είναι από εξωτερικό αλλά και πάλι μόνο εαν μιλάμε
για κέντρα της προκοπής διαφορετικά δεν έχει και
πολύ νόημα.
βασικά το grade είναι το πόσο στρόγγυλες είναι οι μπίλιες
το πιο σημαντικό στοιχείο της μπίλιας
νομίζω κάποτε λέγανε πως h skf είχε βρει τεχνική για να τις κάνει "απόλυτα" στρόγγυλες και έτσι έγινε και γνωστή
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις.Με καλύψατε πλήρως
Αγόρασα καλό γράσο και αύριο θα πάρω και τις μπίλιες.Ελπίζω να έχει ένας ρουλεμανάς που ξέρω.Έχει ρουλεμάν για αυτοκίνητα ελπίζω και για το ποδηλατάκι μου με grade 25 ;)Κάτι τελευταίο.κάπου είχα διαβάσει πως εκεί που μπαίνει η κασέτα πάνω στη καστάνια δηλ θέλει λίγο γράσο.Υπάρχει λόγος;Η δε χρειάζεται;
Σήμερα έψαξα να βρω και τις μπίλιες.Μίλησα με 2 μαγαζάτορες που ειδικέυονται σε ρουλμαν βρήκα μη κινέζικες πολύ καλής ποιότητας αλλα όχι ανοξείδωτες.Σίγουρα χρειάζομαι ανοξείδωτες;Όλοι μου είπαν αφού θα προστατευονται απο το γράσο τι τις θέλω τις ανοξείδωτες;
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις.Με καλύψατε πλήρως
Αγόρασα καλό γράσο και αύριο θα πάρω και τις μπίλιες.Ελπίζω να έχει ένας ρουλεμανάς που ξέρω.Έχει ρουλεμάν για αυτοκίνητα ελπίζω και για το ποδηλατάκι μου με grade 25 ;)Κάτι τελευταίο.κάπου είχα διαβάσει πως εκεί που μπαίνει η κασέτα πάνω στη καστάνια δηλ θέλει λίγο γράσο.Υπάρχει λόγος;Η δε χρειάζεται;
Ειναι καλο να βαζεις λιγακι γρασσο πανω στην επιφανεια της καστανιας του ελευθερου εκει που μπαινει η κασσετα, για προστασια απο οξειδωσεις.
Κι επειδη ακριβως η κασσετα δεν λυνεται σχεδον ποτε, παρα μονο οταν χαλασει και θελει αλλαγη, μπορει να μεινει πανω στο ελευθερο του κεντρου σε ορισμενες περιπτωσεις και για πολλα χρονια (αναλογα με τη χρηση, την ποιοτητα και την συντηρηση).
Αν μεσολαβησουν πολλες βρεγμενες βολτες, η ακομα χειροτερα και θαλασσινο νερο, τοτε υπαρχουν σημαντικες πιθανοτητες οξειδωσης.
Οποτε λιγακι γρασσο, θα προστατευει απο οξειδωσεις, κολληματα κλπ.
Δε τις πήρα ακόμη ρώτησα για να τις πάρω.Δεν ήξερα αν έπρεπε γιατι δεν ήταν ανοξείδωτες...Όποιος θέλει ας μου στείλει πμ να του πω από που..Ευχαριστώ όλους τους ποδηλατόφιλους για την μεγάλη βοήθεια:)Αν έχω και χρόνο θα βγάλω μερικές photo να κάνω έναν σύντομο οδηγό.Ίσως βοηθήσει κι άλλους.Εκτός κι αν είναι περιττό...
Η εσκαέφ βρίσκεται στο Βοτανικό, στη γωνία Λ.Αθηνών και Σπύρου Πάτση. Γύρω γύρω υπάρχουν κάμποσοι λιανοπωλητές των προιόντων της. Ρίξτε μιά ματιά και εκεί. Αν και η προέλευση (και η ποιότητα) των μπίλιωνε θα παραμένει άγνωστη...
Δε τις πήρα ακόμη ρώτησα για να τις πάρω.Δεν ήξερα αν έπρεπε γιατι δεν ήταν ανοξείδωτες...Όποιος θέλει ας μου στείλει πμ να του πω από που..Ευχαριστώ όλους τους ποδηλατόφιλους για την μεγάλη βοήθεια:)Αν έχω και χρόνο θα βγάλω μερικές photo να κάνω έναν σύντομο οδηγό.Ίσως βοηθήσει κι άλλους.Εκτός κι αν είναι περιττό...
...πρεπει να ειναι ανοξειδωτες, ειναι στις μεσαιες τριβες, παλαιου τυπου, οι οποιες δεν ειναι σφραγιστες.
Οσο καλα φτερα και να εχεις, στην πρωτη σοβαρη βροχη, αν η μεσαια τριβη ειναι "ανοιχτη", γινεται πολυ γρηγορα ενυδρειο, και οι μπιλλιες χρυσοψαρα.
Εκει ειναι που ειναι απαραιτητο και το καλο αδιαβροχο γρασσο.
Στα κεντρα, το νερο εισχωρει πιο δυσκολα. Εξαρταται βεβαια και απο το ειδος των κεντρων.
Υπαρχουν κεντρα που ειναι καλα προστατευμενα απεναντι στο νερο, και αλλα που δεν εχουν καμμια ουσιαστικη προστασια.
Παντως, ανεξαρτητως ποιοτητας, ειδους, τυπου κεντρων και μεσαιας τριβης, κλπ, εκεινο που δεν πρεπει να κανει κανεις ποτε, ειναι να πλενει το ποδηλατο με νερο υπο πιεση.
Το ιδανικό όταν θα σφίξεις το παξιμάδι (locknut) είναι να
εξέχει ίδιο μήκος άξονα δεξιά και αριστερά του κέντρου, ο
άξονας να μην "παίζει" και το κέντρο να γυρνά όσο γίνεται
πιο ελευθερα χωρίς να νιώθεις τις μπίλιες να γρατζουνάνε.
Ανάλογα με την ποιότητα κατασκευής του κέντρου θα έχεις και
το ανάλογο αποτέλεσμα. Στα πολύ καλά κέντρα η κύλιση είναι
βούτηρο και δεν νιώθεις καθόλου τις μπίλιες. Όσο πέφτει η
ποιότητα και η ακρίβια κατασκευής τόσο πιο χοντροκομένα
θα είναι το τελικό ρύθμισμα.
Σε πρώτη φάση σε νοιάζει να μην παίζει ο άξονας και κοπα-
νιέται ο κώνος και οι μπίλιες.
...η μπορεις να μεταφερεις το κεντρο η τον τροχο (μαζι με το quick release του) και εχεις το χρονικο περιθωριο, μπορεις την επομενη Τριτη να περασεις μια βολτα απο τους ΦΤΠ, για να δεις πως ακριβως γινεται, ωστε να μπορεις στη συνεχεια να το κανεις και μονος σου.
Η απόσταση δεν άλλαξε γιατί ξεβίδωσα μόνο την μια πλευρά.Όταν τα ξανά έβαλα όλα στην θέση τους κράτησα την ρόδα από τον άξονα για να δω άμα νιώθω τα ρουλεμάν να κακοποιούνται.Όλα καλά νομίζω.
Θες λεπτά γαλλικά κλειδιά από 13 μέχρι 17 ανάλογα
το κέντρο. Πέραν αυτών το πίσω κέντρο θέλει εργαλείο
για να βγάλεις την κασέτα το οποίο είναι φθηνό και
καλό είναι να το έχεις.
Χρειάζεται όντως να το κάνουμε αυτό? και αν ναι κάθε πόσα χιλιόμετρα ή κάθε πόσα χρόνια?
Με κριτήριο το χρόνο: κάθε χρόνο το πολύ, βάσει της διάρκειας του γράσου (το γράσο υποβαθμίζεται).
Με κριτήριο τη χρήση: κάθε 5.000χλμ. το πολύ.
Αυτά, γενικά. Απλή διαδικασία, όπως ειπώθηκε. Και με την ευκαιρία, κάθε 10.000χλμ. αλλαγή και τις μπίλιες (κι αν δεις φθορά στις μπίλιες ίσως και κώνο(ους)).
Αν δεις φθορά στους κώνους φρόντισε τις επόμενες
συντηρήσεις να τις κάνεις νωρίτερα διότι σημαίνει
οτι τελείωσε το γράσσο και εκτός από τους κώνους
θα σου τρώγονται και οι φωλιές και αν φαγωθουν οι
φωλιές τότε όλα θα χαλάνε πιο γρήγορα και γενικά
το χάσαμε το κορμί πατριώτη.
Μπορώ να έχω καμια photo στο τι με περιμένει οταν το ανοίξω;μπίλιες απο που αγοράζω;
Έχει παξιμάδι για να σφίξει;είναι κωνικό ρουλεμάν;ανοίγει και απο τις 2 μεριές;πως έχουν τα πράγματα;
Το απο που αγοραζουμε μπιλιες, ειναι ενα θεμα.
Δεν ειναι (ηταν), αλλα καταντησε.
Σε συζητηση με γνωστο ρουλεμανα, μου "ομολογησε", οτι ολες πια οι μπιλιες που υπαρχουν στο εμποριο, ειναι πλεον Κινεζικες, με τις αντιστοιχες επιπτωσεις στην ποιοτητα.
Κι απο οτι γνωριζω, τα περισσοτερα ποδηλαταδικα, προμηθευονται μπιλιες απο χονδρεμπορους οι οποιοι διαθετουν μπιλιες ...ακαθοριστου προελευσεως.
Στις μερες μας, και στον τοπο μας, η πιο σιγουρη πηγη καλης ποιοτικης μπιλιας, ειναι οι μπιλιες των επωνυμων ποδηλατικων εταιριων, και μαλιστα συσκευασμενες.
Κι αν δεν βρισκονται στα ποδηλαταδικα, βρισκονται στα on-line shops.
Υπαρχουν λοιπον π.χ. αυτες, κι αυτες, κι αυτες, κι αυτες
, κι αυτες.
Οι πιο ακριβες, ειναι ανοξειδωτες, και τετοιες τοποθετουνται στις ακριβες σειρες της εταιριας (XTR, XT, Dura Ace, κλπ).
Διαλεγεις και παιρνεις.
Πληροφοριακα, το ποσο ευτελους ποιοτητας ειναι πλεον οι μπιλιες που κυκλοφορουν στο εμποριο, το διαπιστωσα απο πρωτο χερι, οταν αφου καθαρισα-γρασσαρα-αλλαξα μπιλιες σε ενα (1) πεταλι, (το αριστερο συγκεκριμενα), παρατηρησα οτι μεσα σε 2 μηνες το πολυ, οι μπιλιες διελυσαν κι εγιναν μαρμελαδα μαζι με το γρασσο.
Ενω στο δεξι πεταλι, οπου δεν αλλαξα μπιλλιες, αλλα απλα το καθαρισα-γρασσαρα-ρυθμισα, οι μπιλιες (οι οποιες ηταν οι original Γιαπωνεζικες του '80), εξακολουθουν μεχρι σημερα, και ειναι σαν καινουριες.
Το θεμα επαληθευτηκε, οταν αφου ξανααλλαξα μπιλιες (στο αριστερο πεταλι παντα) τοποθετωντας αυτες του εμποριου (τις οποιες ειχα ξανατοποθετησει και προηγουμενως), σε ενα μηνα περιπου οι μπιλιες ειχαν γινει παλι αλοιφη...
Το εργο το ξαναειδα, οταν λυνοντας το πισω κεντρο ενος ποδηλατου επιπεδου και ποιοτητας Super Market, προκειμενου να ελεγχθει (ειχε πολλα "μποσικα", που δε μαζευοταν με τιποτα), ξεχυθηκαν απο μεσα μπιλιες...που μονο μπιλιες δεν ηταν πια:
Αλλες ειχαν φθορα που τις εκανε να μοιαζουν με στραγαλια, ενω αλλες ειχαν... κοπει στη μεση...
Αυτο δυστυχώς το γνωρίζω:S Απο μαγαζί με ρουλεμάν για αυτοκίνητα θα βρώ;Τι μέγεθος ζητάω και πόσες για μπροστά και πόσες για πίσω;θέλω να τις έχω πριν το λύσω το σάββατο μιας και δε θά χει καιρό για βολτούλα να κάτσω να το λύσω.Έχεις στο νούσου καμία photo να με βοηθήσει;
Δεν είναι κάτι μαγικό και σπάνιο, κατάβα σε μαγαζιά
με ρουλεμάν πχ στη Σπύρου Πάτση και ζήτα χύμα μπίλιες
ατσάλινες ανοξείδωτες και με χαμηλό grade συνήθως κάτω
από 25 αν έχεις κέντρα της προκοπής. Διαφορετικά ένα
grade 100 είσαι οκ.
Συνήθως τα πίσω κέντρα παίρνουν 9 μπίλιες από κάθε
μεριά διαμέτρου 1/4 της ίντσας. Τα μπροστά κέντρα
παίρνουν 10 μπίλιες από κάθε μεριά διαμέτρους
3/16 της ίντσας.
Γενικά λύνουμε το κέντρο, μετράμε πόσες μπίλιες είναι
σε κάθε κέντρο, παίρνουμε μερικές μαζί μας και πηγαίνουμε
στο μαγαζί για αγορά.
http://www.youtube.com/watch?v=R6B2PoG9YCI&feature=related
"...Δεν είναι κάτι μαγικό και σπάνιο, κατάβα σε μαγαζιά
με ρουλεμάν πχ στη Σπύρου Πάτση και ζήτα χύμα μπίλιες
ατσάλινες ανοξείδωτες και με χαμηλό grade συνήθως κάτω
από 25 αν έχεις κέντρα της προκοπής. Διαφορετικά ένα
grade 100 είσαι οκ..."
Απο κει ψωνισα και γω τις μαπα μπιλιες.
Κι αφου την πατησα στη Σ.Πατση, την επομενη φορα, ψωνισα απο Πειραια μερια. Μια απο τα ιδια.
Οσο για τις μπιλιες grade 25 (η εστω grade 100), μου ακουγεται σαν ανεκδοτο με τον Τοτο.
Οταν καποια στιγμη, μπαινοντας σε καποιο ρουλεμαναδικο, ρωτησα αν εχουν μπιλλιες grade 25, οι υπαλληλοι μου απαντησαν (αφου πρωτα κοιταχτηκαν με νοημα):
Ο πρωτος κατι πηγε να πει, οπως "τι λεει;" η κατι τετοιο.
Ενω ο δευτερος, που "το'χε πιασει" (τρομαρα του), μου πεταει ενα:
"Τις μπιλιες τις δινουμε χυμα, και παιρνεις οσες θες, δεν εχουμε πακετα των 25..."
Ο νοων νοητω, που λενε και οι τοιχοι.
Το grade τί είναι; Είναι η ακτίνα της μπίλιας; Σε τι μονάδες μετριέται;
O βαθμος grade μιας μπιλιας ρουλεμαν(σφαιρας) καθοριζει το βαθμο αποκλισης απο την ονομαστικη διασταση της σφαιρας. Καθοριζει δηλαδη την επιτρεπτη ανοχη/αποκλιση απο την θεωρητικη διασταση της σφαιρας αυτης.
Οσο μικροτερος ο αριθμος/βαθμος grade, τοσο τελειοτερη ειναι η σφαιρα, δηλ. τοσο μικροτερες αποκλισεις απο την θεωρητικη διαμετρο παρουσιαζει σε ολα τα σημεια της.
Για περισσοτερες πληροφοριες, δες εδω.
Παραλληλα, ο καλυτερος βαθμος grade που μπορει να βρεθει στο εμποριο, ειναι ο 25.
Οι ακομη καλυτεροι βαθμοι 3, 5, 10, δεν βρισκονται στο εμποριο, αλλα χρησιμοποιουνται σε μηχανηματα και μηχανισμους ακριβειας, και εξειδικευμενες εφαρμογες.
Edit: Εδω δεν ξερουν τι ειναι το grade, και στο internet βρωμαει ο τοπος απο καταστηματα που πουλανε μπιλιες ρουλεμαν, σε οτιδηποτε grade θελεις απο 25 και πανω, και σε αρκετα οικονομικες τιμες μαλιστα.
Δεν είπα ότι θα είναι εύκολο να βρει αλλά ας κάνει
ένα κόπο να κατέβει να δει τι παίζει. Το σίγουρο
είναι από εξωτερικό αλλά και πάλι μόνο εαν μιλάμε
για κέντρα της προκοπής διαφορετικά δεν έχει και
πολύ νόημα.
βασικά το grade είναι το πόσο στρόγγυλες είναι οι μπίλιες
το πιο σημαντικό στοιχείο της μπίλιας
νομίζω κάποτε λέγανε πως h skf είχε βρει τεχνική για να τις κάνει "απόλυτα" στρόγγυλες και έτσι έγινε και γνωστή
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις.Με καλύψατε πλήρως
Αγόρασα καλό γράσο και αύριο θα πάρω και τις μπίλιες.Ελπίζω να έχει ένας ρουλεμανάς που ξέρω.Έχει ρουλεμάν για αυτοκίνητα ελπίζω και για το ποδηλατάκι μου με grade 25 ;)Κάτι τελευταίο.κάπου είχα διαβάσει πως εκεί που μπαίνει η κασέτα πάνω στη καστάνια δηλ θέλει λίγο γράσο.Υπάρχει λόγος;Η δε χρειάζεται;
Σήμερα έψαξα να βρω και τις μπίλιες.Μίλησα με 2 μαγαζάτορες που ειδικέυονται σε ρουλμαν βρήκα μη κινέζικες πολύ καλής ποιότητας αλλα όχι ανοξείδωτες.Σίγουρα χρειάζομαι ανοξείδωτες;Όλοι μου είπαν αφού θα προστατευονται απο το γράσο τι τις θέλω τις ανοξείδωτες;
Δεν μας λες και που τις βρήκες; (και πόσο)
Δε θέλω να αναφέρω ονόματα μη τυχόν και θεωρηθεί διαφήμιση.Η τιμή είναι για μένα γιατί έχω έκπτωση 0,20 λεπτά η μία
Για όσους είναι Αθήνα..... υπάρχει ένα μαγαζι με SKF στο τέρμα της λιοσίων πριν τους αγίους. έχω αγοράσει με δείγμα από τον τύπο χύμα μπίλιες.
Δεν ξέρω αν είναι SKF ή τι είναι τέλος πάντων, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει σπάσει κάτι.
Το τίμημα που πλήρωσα ήταν πολύ μικρό, νομίζω 4 ευρώ για 200 συνολικά μπίλιες.
Εντάξει, πες μας όμως από πιο μαγαζί της πήρες :)
Καλά σου είπε για το γράσσο, βάλε πράμα και θα είσαι
οκ. Απλά μη πάρεις κανένα γράσσο στόκο και δεν γυρνά
το κέντρο :)
Ειναι καλο να βαζεις λιγακι γρασσο πανω στην επιφανεια της καστανιας του ελευθερου εκει που μπαινει η κασσετα, για προστασια απο οξειδωσεις.
Κι επειδη ακριβως η κασσετα δεν λυνεται σχεδον ποτε, παρα μονο οταν χαλασει και θελει αλλαγη, μπορει να μεινει πανω στο ελευθερο του κεντρου σε ορισμενες περιπτωσεις και για πολλα χρονια (αναλογα με τη χρηση, την ποιοτητα και την συντηρηση).
Αν μεσολαβησουν πολλες βρεγμενες βολτες, η ακομα χειροτερα και θαλασσινο νερο, τοτε υπαρχουν σημαντικες πιθανοτητες οξειδωσης.
Οποτε λιγακι γρασσο, θα προστατευει απο οξειδωσεις, κολληματα κλπ.
Δε τις πήρα ακόμη ρώτησα για να τις πάρω.Δεν ήξερα αν έπρεπε γιατι δεν ήταν ανοξείδωτες...Όποιος θέλει ας μου στείλει πμ να του πω από που..Ευχαριστώ όλους τους ποδηλατόφιλους για την μεγάλη βοήθεια:)Αν έχω και χρόνο θα βγάλω μερικές photo να κάνω έναν σύντομο οδηγό.Ίσως βοηθήσει κι άλλους.Εκτός κι αν είναι περιττό...
Η εσκαέφ βρίσκεται στο Βοτανικό, στη γωνία Λ.Αθηνών και Σπύρου Πάτση. Γύρω γύρω υπάρχουν κάμποσοι λιανοπωλητές των προιόντων της. Ρίξτε μιά ματιά και εκεί. Αν και η προέλευση (και η ποιότητα) των μπίλιωνε θα παραμένει άγνωστη...
...πρεπει να ειναι ανοξειδωτες, ειναι στις μεσαιες τριβες, παλαιου τυπου, οι οποιες δεν ειναι σφραγιστες.
Οσο καλα φτερα και να εχεις, στην πρωτη σοβαρη βροχη, αν η μεσαια τριβη ειναι "ανοιχτη", γινεται πολυ γρηγορα ενυδρειο, και οι μπιλλιες χρυσοψαρα.
Εκει ειναι που ειναι απαραιτητο και το καλο αδιαβροχο γρασσο.
Στα κεντρα, το νερο εισχωρει πιο δυσκολα. Εξαρταται βεβαια και απο το ειδος των κεντρων.
Υπαρχουν κεντρα που ειναι καλα προστατευμενα απεναντι στο νερο, και αλλα που δεν εχουν καμμια ουσιαστικη προστασια.
Παντως, ανεξαρτητως ποιοτητας, ειδους, τυπου κεντρων και μεσαιας τριβης, κλπ, εκεινο που δεν πρεπει να κανει κανεις ποτε, ειναι να πλενει το ποδηλατο με νερο υπο πιεση.
πόσο σφίξιμο θέλει το παξιμάδι που καλύπτει τα ρουλεμάν;άμα το βιδώσω πολύ δεν γυρνάει η ρόδα.το ιδανικό είναι να μην παίζει ο πείρος;
Το ιδανικό όταν θα σφίξεις το παξιμάδι (locknut) είναι να
εξέχει ίδιο μήκος άξονα δεξιά και αριστερά του κέντρου, ο
άξονας να μην "παίζει" και το κέντρο να γυρνά όσο γίνεται
πιο ελευθερα χωρίς να νιώθεις τις μπίλιες να γρατζουνάνε.
Ανάλογα με την ποιότητα κατασκευής του κέντρου θα έχεις και
το ανάλογο αποτέλεσμα. Στα πολύ καλά κέντρα η κύλιση είναι
βούτηρο και δεν νιώθεις καθόλου τις μπίλιες. Όσο πέφτει η
ποιότητα και η ακρίβια κατασκευής τόσο πιο χοντροκομένα
θα είναι το τελικό ρύθμισμα.
Σε πρώτη φάση σε νοιάζει να μην παίζει ο άξονας και κοπα-
νιέται ο κώνος και οι μπίλιες.
Ενα παλιο velosolex ειναι.atom είναι το κέντρο.atom
...η μπορεις να μεταφερεις το κεντρο η τον τροχο (μαζι με το quick release του) και εχεις το χρονικο περιθωριο, μπορεις την επομενη Τριτη να περασεις μια βολτα απο τους ΦΤΠ, για να δεις πως ακριβως γινεται, ωστε να μπορεις στη συνεχεια να το κανεις και μονος σου.
Η απόσταση δεν άλλαξε γιατί ξεβίδωσα μόνο την μια πλευρά.Όταν τα ξανά έβαλα όλα στην θέση τους κράτησα την ρόδα από τον άξονα για να δω άμα νιώθω τα ρουλεμάν να κακοποιούνται.Όλα καλά νομίζω.
Δεν βαζεται κανενα καλο βιντεακι που να δειχνει ανοιγμα καθαρισμα γρασαρισμα τροχων να το δουμε στην πραξη!