Αρχαίο ταλαιπωρημένο Peugeot Carbolite

8 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
mykxr
Απών/απούσα

Μου έχει πέσει στα χέρια μου το Peugeot κούρσα που φαίνεται στις φωτό. Είναι κάποιου συγγενή μου και ήταν στο υπόγειο της πολυκατοικίας για δεκαετίες.

Έχει σκουριές στο σκελετό και στα στεφάνια και ο πίσω τροχός μάλλον έχει θέμα (σπασμένος άξονας;;). Γενικά φοβάμαι ότι είναι σε χάλια κατάσταση.

Με λίγο ψάξιμο κατέληξα στο συμπέρασμα ότι μάλλον είναι carbolite 103.

Αξίζει να ασχοληθώ;

Το πλαίσιο π.χ. αξίζει ή τζάμπα ο κόπος;

Δώστε καμμιά συμβουλή γιατί με συμβουλεύουν να το πετάξω στα σκουπίδια!

Μου αρέσει να ασχολούμαι αλλά από χρόνο δεν τα πάω και πολύ καλά....

ΣυνημμένοΜέγεθος
Image icon DSC_0628.JPG80.19 KB
Image icon DSC_0629.JPG78.37 KB
Image icon DSC_0630.JPG53.25 KB
Image icon DSC_0631.JPG66.58 KB
Image icon DSC_0632.JPG70.57 KB
Image icon DSC_0637.JPG60.58 KB
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Δεν το πολύ-έχω, απλά μέχρι να γράψουν οι πιο ειδικοί, δες 2-3 σκέψεις:
- Το βασικότερο. Σου κάνει το νούμερο του σκελεοτύ? Αν ναι, ίσως ΙΣΩΣ να αξίζει να ασχοληθείς. Αν ΔΕΝ, δώστο πουθενά που θα βρεί χρήση....

- 1ο βήμα θα ήταν να λύσεις όσο περισσότερο μπορείς περιφερειακά / πιρούνι / πεταλιέρες/ τροχούς κλπ κλπ. Να καθαρίσεις το σκελετό και τα επι μέρους κομμάια ΚΑΛΑ, με πετρέλαιαο, τρίψιμο με σύρμα κουζίνας (λεπτό) ώστε να φύγουν σκόνες / βρωμιές / σκουριές και να φανεί τι δουλεύει και τι όχι.

- θεωρώ ότι ΚΑΤ'ΕΛΑΧΙΣΤΟΝ θα σου φύγει μια 100αρα, ακόμα και αν δουλεύουν τα περισσότερα. πχ αν έχεις συνηθίσει σε "νέο ποδήλατο", μάλλον θα πρέπει να ξεφορτωθείς τους παλιούς τροχούς, με κάτι πιο ελαφρύ και πιο "ποδηλατίσιμο". Μάνι-μάνι έφτασες το 100αρι (τροχοί - λάστιχα - σαμπρέλες).

- Σίγουρα θα πρέπει να κοιτάξεις φρένα / τακάκια / συρματόσχοινα / καλώδια / αλυσίδα. Συνήθως είναι τα πιο "ταλαιπωρημένα" από το χρόνο και τη σκουριά...

- Σε κάποιο αρχικό στάδιο, θα πρέπει να αποφασίσεις αν ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ του προτζεκτ είναι: α) να ψιλο-συμμαζέψω το ποδηλατάκι ώστε να βγω καμιά βολτίτσα / να ξαναδεί το φως του ήλιου Ή (πρόσεξε: ή) β) να αναπαλαιώσω πλήρως το ποδήλατο, ώστε να βγαίνω και να καμαρώνω για το θαυμάσιο δίτροχο ατι που έχω ανάμεσα στα πόδια μου.
Το α. είναι σχετικά εύκολο και έχει κάποιο κόστος. Το β. θέλει αρετή και τόλμη και χρήμα και χρόνο και κόπο και αφοσίωση.... (και θα στα εξηγήσουν αυτοί που το έχουν κάνει και εμείς βλέπουμε τα αποτελέσματά τους και μας τρέχουν τα σάλια....)
καλή συνέχεια

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...φαινεται ενα Peugeot ατρακαριστο, πραγμα βασικο για τις αποφασεις ανακατασκευης/αναπαλαιωσης του ποδηλατου.
Λιγο-πολυ, ο αποπανω σου ειπε τα βασικα που θα πρεπει να ξερεις.
Αν θελησεις να το αναπαλαιωσεις πιστα, να ξερεις οτι θα κοστισει αρκετα ακριβοτερα απο οτι αν το μετατρεψεις για καθημερινη χρηση.
Αν παντως αποφασισεις να το μετατρεψεις με σκοπο την καθημερινη χρηστικοτητα, μην πεταξεις τα original ανταλλακτικα που θα αντικαταστησεις με συγχρονα. Μπορει αργοτερα να το μετανοιωσεις...
Παντως, το ποδηλατο αυτο, ειναι μια πολυ καλη βαση αναπαλαιωσης, γιατι ειναι πληρες, και δεν θα χρειαστει να ψαχνεις τα διαφορα κομματια του, απλα θα τα "καλλωπισεις".
Επισης, πριν κανεις οτιδηποτε, ασε να ριξει στο ποδηλατο μια ματια καποιος πιο εμπειρος, και συζητησε το μαζι του.
Και βεβαια, σε καμμια περιπτωση στα σκουπιδια!!!

mykxr
Απών/απούσα

Θα το μετρήσω και θα σας συμβουλευτώ για το μέγεθος!

Ναι για σκουπίδια δεν μου πάει με τίποτα. Για σοβαρή ανακαίνιση μάλλον δε με παίρνει. Ένα πόλης που να είναι γρήγορο δε θα με χαλούσε! Να το πάω προς φίτνες;

Θα μπορούσα να βάλω τους τροχούς της κούρσας μου μιας και κάποτε πρέπει (λέμε τώρα ) να τους αναβαθμίσω.

Θα ταιριάζουν όμως; Είναι από κούρσα giant (Giant PR-2 στεφάνια με κέντρα giant).

Και για αναβάθμιση φρένων θα ψηνόμουνα στην κούρσα οπότε τα λεφτά τελικά θα πιάσουν διπλό τόπο. Είναι Tektro TKR540. Θα ταιριάζουν και αυτά;

Και θα μας μένουν τιμόνι, χειριστήρια και βέβαια η μετάδοση. Άραγε τη γλυτώνουμε χωρίς τριβή/δισκοβραχίωνα;

Καμμιά άλλη ιδέα/σκέψη;

Α και όταν λες έμπειρο; Που τον βρίσκουμε;

Χρόνο να δούμε πως θα βρούμε...

Teo49080
Απών/απούσα

εχω το ιδιο ποδηλατο σε καφε χρωμα.
ειναι πολυ καλο και σου επιτρεπει να βαλεις φτερα και σχαρα.
εχω κανει 2 brevet με αυτο και ηταν αρκετα ανετο.
οι τροχοι ταιριαζουν με μικρο ανοιγμα των ψαλιδιων.
απο εκει και περα θελεις το πολυ αλλο ενα 100αρικο.

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

Xωρίς καμμια διάθεση σνομπισμού ή κριτικής, και επειδή ρωτάς γιά την αξία του σκελετού ως υλικό.
Το κράμμα carbolite103 είναι το βασικό από τις τρείς σειρές που παρήγε τότε η εταιρία. Αυτή που απευθύνονταν σε εφήβους και "μη προνομιούχους".
Δεν είναι δηλαδή κάποιο διαμάντι ξεχασμένο στο λεβητοστάσιο. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως δεν μπορεί να γίνει ένα όμορφο χρηστικό ποδήλατο.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Ένα βήμα τη φορά.

Πρώτα μέτρησε κάθετο, οριζόντιο και κούτελο όπως στην εικόνα.
Tο Α το μετράς από το μέσο του άξονα της πεταλιέρας μέχρι το
τελείωμα του σωλήνα. Το C το μετράς από το μέσο της ένωσης
κάθετου-οριζόντιου μέχρι το μέσο της ένωσης κούτελου-οριζό-
ντιου. Στο J μετράς το σωλήνα ανάμεσα στα ποτήρια.

Προσωπικά δεν θα ασχολιόμουν να το κάνω κούρσα αλλά μονοτά-
χυτο με ίσιο τιμόνι ειδικά αν μιλάμε για 120mm άνοιγμα στα
ψαλίδια όπου δεν θα χρειαστεί να το κανιβαλήσω για να χωρέ-
σει το μονοτάχυτο κέντρο.

Φρένα ίσως χρειαστείς long reach για να πιάσουν σε σύγχρονες
700c ρόδες.

Αυτά για αρχή, γενικά μην αρχίσεις να ρίχνεις λεφτά ή ώρες
πρωτού ξεκαθαρίσεις το τι μπορεί να γίνει και τι θα σημαί-
νει από θέμα κόστους, εύρεσης ανταλλακτικών και γενικότερης
τεχνικής υποστήριξης.

mykxr
Απών/απούσα

... θα έπρεπε να μου πείτε.
(Έχω όμως δικαιολογία: Άλλαξα δουλειά μετά από 13+ χρόνια και έχω πήξει. Πέρα από γρίπες και παγωνιές/βροχιές)

Μέτρησα λοιπόν και έχω τα εξής ευρήματα:

A: 56
C: 56
J: 14.1 όσο φαίνεται από τα ποτήρια ή 16 περίπου όλος ο σωληνας.

Όποιος μπορεί να βοηθήσει είναι καλοδεχούμενος!
Άντε μπας και κάνουμε καμμιά ποδηλατο-δουλίτσα ...