Ειναι διαφορετικη η "κατασταση" του κεντρου του τροχου, με ανοιχτο, και διαφορετικη με κλειστο quick release.
Ενα κεντρο τροχου το οποιο διαθετει quick release, ρυθμιζεται (η πρεπει να ρυθμιζεται) με το quick release σφιγμενο. Ποσο σφιγμενο; Τοσο, οσο σφιγγεται οταν τοποθετειται ο τροχος στα drop out του σκελετου.
Ο λογος που πρεπει να ακολουθειται αυτη η διαδικασια ειναι, γιατι ο αξονας του τροχου (οπου μονταρονται οι κωνοι, και οι μπιλλιες ), ειναι συμπιεσιμος.
Δηλαδη, οταν σφιχτει το quick release, ο αξονας κονταινει. Λιγο μεν, αλλα τοσο, ωστε να κανει τα ρουλεμαν του τροχου (αν εχουν προηγουμενως ρυθμιστει με ανοιχτο το quick release, η χωρις αυτο) να δουλευουν "σφιχτα", και να καταστρεφονται.
Ενας απλος τροπος, για να ρυθμιστουν σωστα τα κεντρα των τροχων που διαθετουν quick release, (κι αφου προηγουμενως εχουν λυθει, καθαρισθει, ελεγχθει, γρασσαριστει και ξαναμονταριστει οι κωνοι οι μπιλλιες και τα ποτηρια του κεντρου) ειναι:
Να βιδωθει απο ενας (παλιος συνηθως) κωνος (συμβατου σπειρωματος με τον προς ρυθμιση αξονα/κεντρο) στο καθε ακρο του προς ρυθμιση αξονα, χωρις ομως να ακουμπαει στο κοντρα παξιμαδι του κανονικου κωνου (ωστε να μπορει αυτο να βιδωθει/ξεβιδωθει κατα βουληση, και να σφιχθει πανω στον κωνο του κεντρου, ρυθμιζοντας τον/σταθεροποιωντας τον.
Κατοπιν, περνιεται μεσα απο τον αξονα ενα quick release, με μηκος τετοιο, ωστε να μπορει να σφιξει τον αξονα μαζι με τους εξτρα κωνους που εχουμε προσθεσει στα ακρα του αξονα. Συχνα, απαιτειται ενα quick release λιγο μακρυτερο απο οτι κανονικα χρησιμοποιειται στο συγκεκριμενο κεντρο. Αυτο, ειναι φθηνο, και μπορουμε να το προμηθευτουμε απο οποιοδηποτε ποδηλαταδικο, με σκοπο να το χρησιμοποιουμε σε τετοιου ειδους ρυθμισεις.
Αφου λοιπον σφιχθει κανονικα αυτο το μακρυτερο quick release, (δηλαδη με ιδια δυναμη οπως οταν σταθεροποιουμε τον τροχο στα drop out του ποδηλατου), ρυθμιζουμε τους κωνους του κεντρου και τους σταθεροποιουμε σφιγγοντας πανω τους τα κοντρα παξιμαδια, ετσι ωστε ο αξονας να γυριζει ομαλοτατα, χωρις δυσκολια, χωρις κραδασμους, "ξυσιματα" η "σκαλωματα" και χωρις να παρουσιαζει "μποσικα" η να κουνιεται πανω-κατω η μεσα-εξω.
Αφου λοιπον τελειωσουμε τη ρυθμιση του κεντρου, αφαιρουμε τους προσθετους κωνους και το μακρυτερο quick release που ειχαμε τοποθετησει μονο για τη ρυθμιση, και τοποθετουμε τον τροχο στο ποδηλατο, χρησιμοποιωντας το quick release με το οποιο ηταν αρχικα εξοπλισμενος ο τροχος του ποδηλατου.
Γενικα, ενα καλορυθμισμενο κεντρο τροχου που ειναι σε καλη κατασταση, πρεπει να εχει λειτουργια "βουτυρενια", οπως λενε στην πιατσα.
Ο παραπανω τροπος ρυθμισης, δεν ισχυει για (μασιφ) αξονες τροχων οι οποιοι σφιγγουν με παξιμαδια (συνηθως 15αρια).
Και τουτο, γιατι οταν σφιγγουν τα παξιμαδια, δεν συμπιεζεται ολος ο αξονας απο ακρη σ'ακρη (οπως δηλαδη συμβαινει στην περιπτωση των quick release), αλλα μονο τα δυο κομματια του αξονα τα οποια βρισκονται αναμεσα στο παξιμαδι στερεωσης του τροχου στο drop out, και το κοντρα-παξιμαδι του κωνου, και τα οποια (τμηματα του αξονα) εχουν μηκος ακριβως οσο το παχος των drop-out. Δηλαδη, σε αυτον τον τυπο κεντρου, τα τμηματα του αξονα που σφιγγονται, ειναι αυτα που βρισκονται μεσα στα drop out, και τα οποια σε καμμια περιπτωση δεν επηρεαζουν τη λειτουργια των ρουλεμαν του κεντρου.
Ενας προχειρος ελεγχος, για να δουμε σε τι κατασταση βρισκονται τα κεντρα των τροχων, πολυ αποτελεσματικος ομως, ειναι ο εξης:
Στηριζουμε το ποδηλατο σε καποια βαση, η βαζουμε καποιον να το κραταει ετσι ωστε ο τροχος που θελουμε να ελεγξουμε, να βρισκεται στον αερα.
Κατοπιν, ακουμπαμε το αυτι στη μυτη της σελλας. Με τον τροχο σφιγμενο κανονικα στη θεση του, αφου τον σπρωξουμε με το χερι, τον βαζουμε σε περιστροφη.
Τοτε, κι επειδη οι οποιοι ηχοι η κραδασμοι, μεταδιδονται παρα πολυ καλα διαμεσου των στερεων σωματων, μπορουμε να ακουσουμε/αισθανθουμε τον παραμικρο ηχο/κραδασμο προερχομενο απο το κεντρο του τροχου, στο αυτι μας που ακουμπαει στη σελλα.
Πληροφοριακα, μονο τα πολυ καλης ποιοτητας κεντρα, δεν δημιουργουν/μεταδιδουν ηχους και κραδασμους.
Εννοειται, πως οι οποιοι κραδασμοι/ηχοι, σημαινουν καποια δυσλειτουργια του κεντρου, η οποια ειτε μπορει να οφειλεται σε φθορα/βλαβη του κεντρου, ειτε να ειναι η φυσιολογικη κατασταση λειτουργιας του, αν αυτο ειναι χαμηλοτερης ποιοτητας.
πως δεν σου'χει περασει απ'το μυαλό.. να γυρίζεις και κανα βιντεάκι παράλληλα.. γιατί κακά τα ψέμματα .. είναι τελείως πρακτικά τα ζητήματα των επισκευών..αν δε θες να μιλάς παράλληλα βάζεις μουσική...
κατατοπιστικότατος επεξηγηματικός και άψογος .. εύγε! Θα συμφωνήσω με τον Ainastro όντως χρειάζεται να γυριστή κανένα βιντεάκι με τέτοια τεχνικά θέματα.
...οτι πριν απο κανα-δυο χρονια, μου περασε απο το μυαλο, μια ιδεα ναα! (με το συμπαθειο).
Και υπηρχε η σκεψη, να γυριστουν τουλαχιστον αρχικα, μερικα βιντεακια με τα βασικα θεματα συντηρησης του ποδηλατου, σε συνεργασια με φιλο επαγγελματια και πολυ καλο γνωστη ως προς τα βιντεοσκοπικα/φωτογραφικα.
Επειδη ομως αλλιως τα υπολογιζουμε, κι αλλιως η ζωη τα φερνει, τα μεγαλα σχεδια κι οι ιδεες, προς το παρον εχουν παει περιπατο, και το χειροτερο, δε μας ειπαν ποτε θα επιστρεψουν.
Απο την αλλη παλι, κανενα βιντεακι και καμμια φωτογραφια, δεν ειναι ικανα να μεταδωσουν την αισθηση, του ποσο σφιχτο πρεπει να ειναι ενα κεντρο, και τι αισθηση πρεπει να δινει στο χερι οταν γυριζει.
Τα ιδια και για τη μεσαια τριβη, η τα ρουλεμαν του τιμονιου, κλπ,κλπ.
Ετσι κι αλλιως, αν κατι τετοιο ηταν δυνατον, τοτε τα σχολεια θα ειχαν (και επισημως) αντικατασταθει προ πολλου απο τα φεισμπουκ.
Το ιδανικο θα ηταν να υπαρχει καποιος χωρος, οπου καποιος που γνωριζει πεντε πραγματακια, να μπορει να τα μεταδωσει σωστα, ζωντανα σε καποιον-ους αλλον-ους.
Καπως ετσι γεννηθηκε και η ιδεα για τα "τεχνικα σεμιναρια", που πρωτοξεκινησαν δοκιμαστικα πριν 1-2 χρονια στους ΦΤΠ.
Μεχρι τωρα ομως, η οποια συμμετοχη σ'αυτα, δεν θα μπορουσε να χαρακτηρισθει σαν ενθαρρυντικη, ωστε να πολλαπλασιασθουν η να μεγαλωσουν και να "βαθυνουν". Οποτε, τα πραγματα παραμενουν ως εχουν.
Υ.Γ.: Το να φτιαχτει ενα βιντεακι το οποιο θα πραγματευεται καποιο τεχνικο ζητημα που αφορα το ποδηλατο, δεν ειναι και τοσο ευκολο οσο ισως μοιαζει.
Αν το ζητουμενο ειναι η δημιουργια ενος βιντεο χωρις προχειροτητες, ανακριβειες, λαθη, παραλειψεις, το οποιο παραλληλα να ειναι και ευκολα κατανοητο, καλαισθητο, αρτιο τεχνικα και γιατι οχι ευχαριστο, να ξερετε οτι ειναι πολυ δυσκολοτερο απο οτι φαινεται, και πολυ, πολυ χρονοβορο.
Αυτος ειναι και ο λογος,για τον οποιο η συντριπτικη πλειοψηφια των διαφορων σχετικων με το ποδηλατο βιντεο που κυκλοφουν στο διαδικτυο, ειναι γεματα ανακριβειες, ασαφειες, απλουστευσεις, συντομευσεις, και συχνα-πυκνα λαθη.
Μουσικη εε;
Για παμε μια στιγμη και στο αλλο thread!
με τη λογική αυτή δεν πρέπει να γράφεις κιόλας για τεχνικά θέματα .. η ευχή είναι να φτιαχτούν βιντεάκια συνοδευτικά σε αυτά που γράφεις.. και όχι υπερπαραγωγές ή ανταγωνιστικά του τούτορ..
αφού το λες και μόνος σου.. πως το κρυφό σχολειό που προσπαθείτε να στήσετε στους φτπ δεν έχει ανταπόκριση..όχι όμως επειδή δεν υπάρχει ενδιαφέρον ή η ανάγκη για κάτι τέτοιο..για μένα είναι ένα καθαρά πρακτικό ζήτημα που αναζητάς τη γνώση-λύση, όταν σου παρουσιάζεται το πρόβλημα, δεν ενδιαφέρονται όλοι να γίνουν ειδικοί ή μηχανικοί ποδηλάτων.. μην υποτιμάς τη δύναμη του διαδικτύου σε θέματα γνώσης και μετάδοσης της πληροφορίας...και μάλιστα συγκρίνοντας το με το κονσομανσιόν που γίνεται στο φέισμπουκ ..αυτό είναι μόνο ένα πολύ μικρό μέρος του..και τελείως αντίθετο με το πνεύμα του διαδικτύου..
Πολύ ωραίος! Ευχαριστώ! :)
Εγώ πήρα ένα στηθοσκόπιο που είχα πρόχειρο και το ακούμπησα στο πιρούνι και στο σκελετό... Ο θόρυβος ακούγεται και με γυμνό αυτί κοντά στο πιρούνι. Με το στηθοσκόπιο απλά πολύς θόρυβος και γρρρ... :(
Πρέπει να πάω και το σκελετό αν θέλω να μου ρυθμίσουν σωστά τα κέντρα; Ή μόνο οι τροχοί με τα QR αρκούν;
Columbus o γιατρός.!
Respect!
Καλημερα
Οι τροχοί με τα QR αρκούν !
Μόνο τους τροχούς να πας, δεν χρειάζεται το υπόλοιπο.
Να τονισουμε οτι η ποιοτιτα κυλισης εχει πολυ σημαντικο ρολο
στην συνολικη κουραση μιας βολτας και κατ' επεκταση στην
αγορα ενος ποδηλατου!
Κατι που δεν φενεται να απασχολει τους αρχαριους αγοραστες,
οπως επισης και το απο που θα αγορασουν το νεο τους ποδηλατο.
(η ρυθμιση του στη συναρμολογιση παιζει βασικο ρολο στη αξιοπιστια)
Πατώντας πάνω σ'αυτό να πω ότι πήγα ποδήλατο των 150 ευρώ για συντήρηση κέντρων και αλλαγή ελεύθερου και παρέλαβα άλλο ποδήλατο! Απλά κανένας δεν κάθεται να γρασσάρει και να ρυθμίσει φθηνό ποδήλατο πριν το πουλήσει. Κρίμα.
Καλησπέρα...
Θέλω να αλλάξω κέντρα τροχών και να βάλω με ρουλεμαν έχετε να μου προτείνετε κάτι?
...ποδηλατο προοριζονται;
Αν δεν ξερουμε που θελεις να τους χρησιμοποιησεις, πως θα σου προτεινουμε;
Ναι sorry έχω ένα focus κούρσα
...ριξε μια ματια σε αυτα:
Front:
http://www.rosebikes.com/article/dt-swiss-370-roadmtbatb-399171/aid:428154
Rear:
http://www.rosebikes.com/article/dt-swiss-370-road-399163/aid:428152
Οχι απαραιτητα απο το συγκεκριμενο on-line shop, αλλα απο οπου τα βρεις φθηνοτερα.
Υπαρχουν βεβαια κι αλλα κεντρα, ποιοτικα και αυτα, αλλα οι τιμες τους ειναι υψηλοτερες. The sky is the limit.
Αν σε ενδιαφερει πρωτιστως η χαμηλη τιμη, μπορεις να δεις κι αυτα: http://www.miche.it/en/catalogo/catalogo-miche/mozzi/mozzi-racing-box
http://www.miche.it/en/catalogo/catalogo-miche/mozzi/mozzi-primato-syntesi
Κι επισης αυτα:
http://novatecusa.net/hubs/road/
Φίλε μου
Nα προσθέσω μιά πινελιά στην αίσθηση: και πιάνοντας το κάθετο σωλήνα ή και τα seat stays "ακούγονται" οι κραδασμοί, μέσω της αφής αυτό το ...ύπουλο γρρρ!
Ανοίγοντας ένα απο Μοτομπεκάν βρήκα εγκοπή στις βόλτες κατα το διάμηκες του άξονα
https://www.google.gr/search?q=%CF%81%CE%BF%CE%B4%CE%AD%CE%BB%CE%B1+%CE%...
και μάλλον μαζί με το κόντρα παξιμάδι υπήρχε μιά ροδέλα ασφαλείας σα τη πρώτη πάνω αριστερά τέρμα.
Ε, εκεί τα παράτησα! άντε γειά !!! άντε γειά!
https://www.youtube.com/watch?v=eE8K3HeiK78
και το θυμάμαι : το παξιμάδι είναι ασφαλέστερο! και λέω ...απο quick release...
γίνεται μετατροπή σε ...παξιμάδι; παίζει να είναι και ελαφρύτερο!
(μιλάμε βέβαια για ποδήλατο 1980 περίπου, οκ, ας χαθεί η βινταζίλα,
κάτι άλλο θα "κερδηθεί" και ...ας αλλάζω λάστιχα δυσκολότερα!).
Η εμπειρία απο τους αγώνες οδήγησε στο q r , το οποίο διαδέχτηκε το παξιμάδι -πεταλούδα, κάπου ανάμεσα μπήκε και ένας Καμπανιόλο, αλλα ...είναι αργά και δέν είμαι και πολύ σίγουρος για το τελευταίο!
Ευχαριστώ για την υπομονή σας!
... με τον όρο ασφαλέστερο τι εννοείς "δεν θα μου το κλέψουν τόσο εύκολα" ή "δεν θα ξεσφίξει στο άσχετο"?
Για το 1ο, πήγαινε σε qr ασφαλείας, με ειδικό κλειδάκι. Αν δεν το 'χεις, δεν μπορείς να αφαιρέσεις τροχό. Εκτός αν κοπανήσεις ηλεκτρικό τροχουδάκι....
Για το 2ο, δεν υπάρχει φόβος από σωστά τοποθετημένο/σφιγμένο/καθαρό qr.
Ενδιάμεση λύση, την εφαρμόζω εδώ και 3 χρόνια. Απλά οικονομικά qr με άλλεν κλειδί. δες εδώ:
http://www.chainreactioncycles.com/gr/en/halo-hex-key-skewer-set/rp-prod...
τα έχω στο καθημερινό commuter (μαύρα 135αρια) και στο τάντεμ (μπλέ 130αρια)... στην αρχή τα τσέκαρα κάθε μήνα. ΔΕΝ τα βρήκα ποτέ χαλαρωμένα... πλέον το έχω "ξεχάσει".
Αν θέλεις κάτι "πιο ασφαλείας" δες αυτά
http://www.chainreactioncycles.com/gr/en/brand-x-lightweight-xc-allen-ke...
ευχαριστώ! με υπέρ κάλυψες!
έτσι είναι όπως τα λές, και μάλλον έτσι θα κάνω. Σε ευχαριστώ ιδιαίτερα!
Ειμαστε στην εποχη του adsl +/- 10mbps πιανουμε αρκετοι και αρκει για την αναπαραγωγη βιντεο
δε καταλαβα Χριστο απο το κειμενο
Θες βοηθεια με βιντεο ,στειλε p.m.
αν δε το χεις με βιντεο (νταξει μη τρελαθουμε και με το μονταρισμα και τις ετικετες σιγα η ουσια μετραει) βγαλε φωτος με οδηγειες (πιο αναλυτικα) του στυλ instructables.com ή ο,τι αλλο ισως εχεις πετυχει στο διαδικτυο
Δεν ξέρω αν είναι το κατάλληλο θρεντ, αλλά είπα να μην ανοίξω καινούριο. Σε ατσάλινο 26'' mtb, δεν μπορώ να ρυθμίσω τον πίσω τροχό να ισαπέχει και από τα chainstays και από τα seatstays. Αν ισαπέχει από τα κάτω ψαλίδια, τότε δεν ισαπέχει από τα πάνω. Τα dropouts είναι σχεδόν οριζόντια. Μπορεί αυτό να σημαίνει στραβό άξονα; 2ο, το ποδήλατο έχει χρωμιωμένες ατσάλινες ζάντες. Τα μπροστινά cantilever παίρνουν τακάκια από v-brakes και φρενάρουν κάκιστα. Τα τακάκια για αλουμινένιες ζάντες είναι διαφορετικά από αυτά για τις ατσάλινες;
"Αν ισαπέχει από τα κάτω ψαλίδια"...περιστρέφοντας το τροχό το εξετάζεις; ή στατικά; Νομίζω το στραβό άξονα τον ελέγχεις πάνω σε ένα ίσιο τραπέζι ή στο πάτωμα που λέει ο λόγος.
Κάτι δε μου αρέσει στην όλη υπόθεση...αλλα νά...άκου...Ακούγονται ποδοβολητά...Θα έρθουν(καί)καουμπόυδες να βοηθήσουν!
Δοκιμασε τον τροχο σε αλλο ποδηλατο και δοκιμασε αλλο
τροχο στο δικο σου ποδηλατο. Ολα αυτα με δεδομενα οτι
ο τροχος ειναι ισιος, ομπρελιασμενος σωστα και τοποθε-
τημενος ισια στα dropouts.