Καλησπέρα σε όλες και όλους και συγχαρητήρια για το forum σας.
Θα ήθελα την γνώμη σας και την βοήθειά σας και προκειμένου να βοηθήσω σε αυτό θα αναγκαστώ να γράψω όλη την ιστορία για αυτό και ζητώ εκ των προτέρων συγνώμη για το μακροσκελές του post.
Με λένε Δημήτρη και η ιστορία έχει ως εξής.....
Το 1999 αγόρασα ένα ideal alpha από γνωστό κατάστημα στο Περιστέρι. Κανένα παράπονο και όλα καλά. Μένω σε γειτονιά που δίπλα υπάρχει ένα ωραιότατο αλσύλιο και οι επισκέψεις σε αυτό ήταν καθημερινές. Μετά από ένα χρόνο όμως λόγω δουλειά και άλλων υποχρεώσεων τερματίστηκαν.......
Το ποδήλατο έμεινε μέχρι το 2009 στο μπαλκόνι, μισοσκεπασμένο και το βασάνιζε η βροχή και ο ήλιος. Την χρονιά εκείνη, πήγα μία φίλη που ήθελε να αγοράσει ποδήλατο στο ίδιο μαγαζί στο Περιστέρι και άρχισα να ρωτάω και εγώ για καινούριο. Ο τύπος που είχε το μαγαζί με θυμήθηκε, μου είπε πριν πάρω οτιδήποτε, να του πάω το παλιό μου, να το δει, να του βάλει αλυσίδα,αεροθαλάμους και λάστιχα, να "γράψω" μερικά χιλιόμετρα και αν το πάθος μου φουντώσει να πάω τότε για καινούριο.... Πολύ καλή ξήγα και το εκτίμησα.
Έκανα καμιά 50αρια χιλιόμετρα και μετά-δυστυχώς- πήρε την ίδια θέση στο μπαλκόνι...
Πριν από δύο χρόνια, παίζοντας μπάλα, στην ηλικία πλέον των 38, το γόνατο άρχισε να παραπονιέται....Είχε και προϊστορία από τον έντονη καταπόνηση στο στρατό, αγυμνασιά και στο καπάκι μπάλα και δεν άργησε.... Χονδροπάθεια με έντονη τάση για αρθρίτιδα.... Κάποιοι έλεγαν για χειρουργεία, κάποιοι έλεγαν ότι την πάτησες, εγώ έλεγα ότι θα την βρούμε την άκρη..... Ένας καλός αθλητίατρος με άρχισε με ισοτονικές ασκήσεις τετρακεφάλου και έσω πλαγίου (ισοτονικές : αυτές που δεν παίρνει μέρος η κλείδωση), στην συνέχεια γυμναστήριο με κανονικές ασκήσεις και μετά περπάτημα έντονο..... Το αποτέλεσμα ; Το κατάλαβα και εγώ που δεν είμαι γιατρός συγκρίνοντας την παλιά με την νέα ακτινογραφία.... Ο γιατρός μου είπε : αν το συνεχίσεις το γόνατο θα πάει πολύ μακριά σε ζωή, αν το σταματήσεις....
Μου έγινε τρόπος ζωής....
Πλέον, γυμναστήριο 2 φορές την εβδομάδα και 2-3 φορές την εβδομάδα περπάτημα 4-5χλμ.....
Άρχισα πλέον να καλοβλέπω και το ποδήλατάκι μου αλλά εκείνο μου κρατάει μούτρα και καλά μου κάνει έτσι που το διαχειρίστηκα....
Παρόλα τα χρόνια στην βροχή και στον ήλιο, θεωρώ ότι η κατάστασή του δεν είναι τραγική όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτό.
Πήγα λοιπόν προχτές στο ίδιο μαγαζί στο Περιστέρι και περίμενα να βρω τον ίδιο τυπά.... Αλλά οι εποχές έχουν αλλάξει... ένας υπάλληλος εκεί , μόλις του είπα τι θέλω άρχισε να μου λέει ότι το service έχει πολύ δουλειά και ότι θα πάει κανά 150άρι € και αν και είναι πολύ καλό ποδήλατο, να πάρω ένα καινούριο του 2002 που τα έχει σε μισή τιμή.....
Πρώτον, επειδή δεν παίζουν λεφτά την σήμερον ημέρα, δεύτερον, επειδή δεν μου άρεσε ο τρόπος του (να σημειώσω ότι το ποδήλατο ΔΕΝ το είχε δει όταν μου τα έλεγε αυτά) τρίτον, επειδή πιάνουν δόξα τον Θεό τα χέρια μου και τέταρτον αλλά και πιο σημαντικό : επειδή μπορεί να μην μου βγει η ποδηλατική ζωή (λόγω γονάτου αν και ο doctor έδωσε ΟΚ για όχι μεγάλες ανηφόρες αλλά και πολύ σωστή ρύθμιση της σέλας) και να το παρατήσω, είπα να ασχοληθώ εγώ....
Ευκαιρεία και να μάθω άλλωστε....
Διάβασα εκατοντάδες post στο forum και είδα αρκετά video περί "how to" και επειδή μου αρέσει το μαστόρεμα σκέφτηκα τα εξής :
Σκουριασμένες βίδες : θα τις βγάλω, διάβασα εδώ μέσα που μπορείς να βρεις, θα πάρω καινούριες και θα τις αντικαταστήσω.
Ρόδες : θα αλλάξω αεροθαλάμους, θα βάλω και δύο ελαστικά για μεικτές διαδρομές αφού δύσκολες διαδρομές σε βουνό δεν θα παίξουν (τουλάχιστον όχι άμμεσα). Αυτό που με απασχολεί είναι η σγουριά στις ακτίνες αλλά θεωρώ ότι είναι επιφανειακή και ότι με λίγο τρίψιμο θα την βγάλω.....
Γρανάζια : τα πίσω θα φύγουν και θα μπουν αντίστοιχα καινούρια.
Αλυσίδα επίσης.
Παλουκόσελο καινούριο.
Με εκτροχιαστές δεν νομίζω ότι θα ασχοληθώ. Θα το πάω σε ένα μαγαζί που είναι κοντά μου και που έχω ακούσει καλά λόγια για το παλικάρι. Το ίδιο και για μεσαία τριβή και κέντρα τροχών.....
Αλλαγές σε συρματόσχοινα, σκέφτομαι να ασχοληθώ εγώ (στα φρένα τουλάχιστον). Τουλάχιστον σκέφτομαι να τα περάσω και αν τα....κάνω μούτι....αφού θα το πάω που θα το πάω, ας μου τα ρυθμίσει εκείνος.....
2 Σγουριές που έχω εντοπίσει και που προέρχονται όχι από χτύπημα αλλά από την τριβή εκεί που κρεμόταν το ποδήλατο και οι οποίες είναι επιφανειακές από ότι είδα θα τις συγυρίσω με σμάλτο...
Δεν ξέρω ρε παίδες, τι λέτε και εσείς που τα κατέχετε καλύτερα, αξίζει τον κόπο ;
Το σκέφτομαι και αλλιώς άλλωστε : αν το φτιάξω και δω ότι δεν μου βγαίνει με τα γόνατα, θα βρω κάποια-κάποιον εδώ μέσα, να το δώσω με αντάλαγμα ένα καφέ που θα πιούμε....
Έτσι όλοι μας θα βγούμε κερδισμένοι....
Κάθε γνώμη-πρόταση-βοήθεια δεκτή....
Συγνώμη και πάλι για το μέγεθος του post και να είστε όλες και όλοι καλά και με υγεία πάνω από όλα.....
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
![]() | 139 KB |
![]() | 135.14 KB |
![]() | 110.15 KB |
![]() | 123.43 KB |
![]() | 123.98 KB |
![]() | 131.55 KB |
![]() | 148.06 KB |
![]() | 123.12 KB |
![]() | 128.33 KB |
![]() | 104.94 KB |
![]() | 134.48 KB |
![]() | 124.07 KB |
![]() | 92.4 KB |
![]() | 81.55 KB |
![]() | 105.55 KB |
![]() | 112.01 KB |
![]() | 131.19 KB |
![]() | 140.1 KB |
![]() | 90.92 KB |
![]() | 122.76 KB |
![]() | 122.42 KB |
![]() | 104.96 KB |
![]() | 303.15 KB |
Μόνο και μόνο γι'αυτό που'γραψες, σου εύχομαι καλή επιτυχία και νάσαι σύγουρος ότι θα σε βοηθήσουν αρκετά έμπειρα άτομα εδώ μέσα.
Τώρα, και χέρδε με λούλε να το κάνεις, το επόμενο θάναι μια χρούπιζα καλύτερο
μ΄ αρέσετε ! γιά να ακούσω το τρανσλέισο ! σγουριά είναι η σκουριά ?!
εμένα μου φαίνεται μιά χαρά ο ποδήλατος ! λάδι θέλει και ξεκλάνιασμα στα χιλιόμετρα ! με το μπαρδόν !
Μπράβο, εύχομαι υγεία και όλα θα πάνε καλά !
Αδελφε καλως ηρθες, το ποδηλατο σου ειναι καινουριο και δε χριεζεται πολλα. Σιγουρα παντως δε χρειαζεται 150 ευρω.... Βαλε λιγο χερι εσυ λιγο καθαρισμα κτλ. Τα λαστιχα και λοιπα αναλωσιμα ουτε τα μισα δε θα σου στοιχισουν
AN ειναι στο νουμερο σου.
Εγω θα εκανα τα εξης:
καθαρισμα, λαδωμα, ακιντες.
Μετα αγορα σχαρας και τσαντες/τσαντακια.
Ο,τι πρεπει για καθημερινη μετακινηση
και εκδρομουλες μικρου μηκους.
Έχω ένα φιλαράκι που τον ξέρω πολλά πολλά χρόνια. Εδώ και κανα χρόνο έβγαλε ένα παλιό ideal alpha, ακριβώς ίδιο σαν το δικό σου, που 'χε ξεχασμένο σε μια αποθήκη χρόνια. Έκανε τα απολύτως βασικά κι άρχισε δειλά δειλά να κυκλοφορεί στο δρόμο. Τον είδα τις προάλλες στην Π.Π. και τον χάρηκα.
Το ποδηλατάκι είναι μια χαρά αν το προσέξεις κι εσύ λίγο. Καθάρισε ότι μπορείς σχολαστικά, με στοργή και προδέρμ. Κάντου ενα σερβις για αλυσιδογράναζα, φρένα, ρυθμισεις και ακτινολογηση. Από κει και πέρα σιγά σιγά μπορεις να το βελτιώνεις σε σημεία χωρίς να χρειάζεται να τα κάνεις όλα μαζί. Ξεκινα να κυκλοφορεις και στη πορεια βλέπεις.
Καθάρισε από τις σκουριές με βενζίνη η πετρέλαιο και σύρμα κουζίνας, πινέλο κλπ τα γρανάζια, το παλουκόσελο και ό,τι άλλο από όλα τα εξαρτήματα χρειάζεται (η αλυσίδα και τα συρματόσχοινα ίσως χρειάζονται άλλαγμα) λάδωσέ τα γρανάζια πολύ καλά και βγες για βόλτα. Δες τι αλλο θέλει ρύθμιση (φρένα, ταχύτητες, ύψος σέλας), ρύθμισέ τα και βγες για πιο μακρυνή βόλτα.
Σιγά σιγά , ό,τι χαλάει θα το αντικαθιστάς ή θα το φτιάχνεις.
Ελεγχο θα χρειαζόντουσαν επίσης οι τροχοί (μήπως χρειάζονται ακτινολόγηση) τα κέντρα τους (μήπως χρειάζονται συντήρηση και ρύθμιση) και η μεσαία τριβή (μήπως έχει κάποιο πρόβλημα).
Αλλά για πρώτη φάση αρκούν οι πρώτες επισκευές, και βλέπεις.
Καθάρισε από τις σκουριές με βενζίνη η πετρέλαιο και σύρμα κουζίνας, πινέλο κλπ τα γρανάζια, το παλουκόσελο και ό,τι άλλο από όλα τα εξαρτήματα χρειάζεται (η αλυσίδα και τα συρματόσχοινα ίσως χρειάζονται άλλαγμα) λάδωσέ τα γρανάζια και ο,τι άλλο πρέπει, πολύ καλά και βγες για βόλτα. Δες τι αλλο θέλει ρύθμιση (φρένα, ταχύτητες, ύψος σέλας), ρύθμισέ τα και βγες για πιο μακρυνή βόλτα.
Σιγά σιγά , ό,τι χαλάει θα το αντικαθιστάς ή θα το φτιάχνεις.
Ελεγχο θα χρειαζόντουσαν επίσης οι τροχοί (μήπως χρειάζονται ακτινολόγηση) τα κέντρα τους (μήπως χρειάζονται συντήρηση και ρύθμιση) και η μεσαία τριβή (μήπως έχει κάποιο πρόβλημα).
Αλλά για πρώτη φάση αρκούν οι πρώτες επισκευές, και βλέπεις.
Θεωρώ οτι, εφόσον το ποδήλατο δεν έχει κάνει πολλά χιλιόμετρα και οι φθορές του προέρχονται από ακατάλληλη φύλαξη, δεν πρέπει να έχει μηχανικές βλάβες, παρά μόνο αναστρέψιμες πιθανώς) φθορές υλικών λόγω σκουριάς και ακινησίας.
Να'σαι καλά αδελφέ.
Έχεις δίκιο....σκουριά.... με έφαγε ο δαίμων....
Καλώς σας βρήκα. Σε ευχαριστώ για την απάντηση. Και εγώ την ίδια εντύπωση είχα απλά λόγω έλλειψης εμπειρίας σε τέτοια θέματα είπα να ρωτήσω πιο έμπειρους..... Να'αι καλά.
Υποψιάζομαι γιατί λες για το νούμερο. Είδες το ύψος της σέλας. Θα σου πω... το ποδήλατο είναι στο νούμερό μου. Απλά η σέλα δεν είναι στην σωστή θέση. Και ίσως σε ένα μικρό ποσοστό να είχε επηρεάσει και το γόνατο αυτό. Όταν διάβασα εδώ μέσα πως πρέπει να ρυθμίσεις το ύψος της σέλας έμεινα κάγκελο. Καμία σχέση με αυτό που είχα εγώ στο μυαλό μου. Από ότι βλέπεις στην φώτο, θέλει άλλα 3-4 εκ. σήκωμα για να είναι σχεδόν τεντωμένο το πόδι πατώντας με την φτέρνα το πετάλι όταν αυτό είναι κάτω.....
Και δεν ήταν μόνο αυτό το λάθος, μου έβγαινε και η ψυχή στις ανηφόρες καθότι όχι μόνο δεν "πάταγα" σωστά το πετάλι (το πάταγα με την καμάρα) αλλά είχα και την εντύπωση ότι όλα τα γρανάζια μπροστά πάνε με όλα τα γρανάζια πίσω.... Μέχρι που είδα σε κάποιο post εδώ μέσα, ένα σχεδιάγραμμα που είχε ένα παλικάρι με το πια γρανάζια μπροστά πάνε με πια πίσω.... Εξού και ο θόρυβος σε κάτι αλλαγές που έκανα....
Τελικά, όσο ζεις μαθαίνεις....
Σε ευχαριστώ...
Έχεις απόλυτο δίκιο, εγώ είχα την άποψη να τα αλλάξω όλα με την μία, αλλά η προσέγγισή σου είναι σαφώς πιο κοντά στην λογική....
Σε ευχαριστώ.
Τα συνολικά χιλιόμετρα που έχει γράψει ο χιλιομετρητής (ο οποίος μετά από τόσα χρόνια λειτουργεί μία χαρά ακόμα) είναι 153 !!!
Σε ευχαριστώ πολύ για τις προτάσεις, θα τις ακολουθήσω......
Γενικά θα ήθελα να σας ευχαριστήσω όλους για τις απόψεις-γνώμες σας, ήταν διαφωτιστικές και κυρίως αληθινές......
Να'στε όλοι καλά.
Λοιπόν.....
Για αρχή ξεκίνησα με το παλουκόσελο και την σέλα...... Νομίζω ότι τα κατάφερα αρκετά καλά όπως φαίνεται και στην φωτό......
Παλουκόσελο - Σέλα(link is external)
Λέω να αναγράφω τι κάνω και πως, μπας και θελήσει κανένας άλλος σαν και εμένα να κάνει το ίδιο.....
Λοιπόν, έβγαλα το παλουκόσελο και έλυσα εντελώς την σέλα.
Το παλουκόσελο τρίψιμο στην αρχή με σκέτο σύρμα κουζίνας για να φύγουν τα χοντρά. Ψέκασμα με αντισκωριακό, το άφησα για λίγο, τρίψιμο μετά πάλι και στην συνέχεια πρόσθεσα και πετρέλαιο στο τρίψιμο.
Το ίδιο για όλα τα σιδερικά που είχε από κάτω η σέλα.
Μετά σε ένα κουβά με ζεστό νερό και λίγο υγρό για τα πιάτα, τα έβαλα όλα μέσα, τα άφησα για κανά μισάωρο, μετά τρίψιμο ελαφρύ με ένα σφουγγάρι και ξέπλυμα και σκούπισμα. Στην συνέχεια τα ψέκασα με λίγο σπρέυ σιλικόνης, τα σκούπισα πάλι ελαφρυά και τα συναρμολόγησα.....
Tip για άσχετους σαν και εμένα : μία φωτογραφία πριν το λύσιμο κάποιου εξαρτήματος, μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμη στο δέσιμο αυτού
Την επόμενη φορά σειρά έχουν τα πεντάλ. Επειδή πρόλαβα και τα έλυσα, είδα ότι μέσα έχουν μπίλιες.... Θεωρητικά εκεί μετά το καθάρισμα και το καλό στέγνωμα, πάει γράσσο ή σπρέυ σιλικόνης και εκεί θα είναι μια χαρά ; Γιατί γράσσο, δεν μπορώ να φανταστώ πως θα βάλω εκεί μέσα......
Καλό Σαββατόβραδο παίδες....
Καλησπέρα,το ποδήλατο σου μου φαίνεται σε αρκετά καλή κατάσταση και συμφωνώ με το μέλος lyhadj.
Πιστεύω με πολύ λίγα λεφτά θα το κάνεις να λειτουργεί σωστά.Τώρα αν θέλεις να βάλεις καινούρια ανταλλακτικά,είναι άλλο θέμα,αλλά δεν πιστεύω ότι θα χρειαστούν κιόλας.
Με το καλό να το φτιάξεις και να βολτάρεις.
Απαστράπτον παλουκόσελο!!Μπράβο! Δεν είναι πάντα μια μη αναμενόμενη έκπληξη πόσο λαμπερό μπορεί να γίνει ένα σκουριασμένο και φαινομενικά χωρίς ελπίδα αντικείμενο;;;!!
προσωπική άποψη;;;;

Όντος !!! Και εγώ εντυπωσιάστηκα..... και να φανταστείς ότι δεν του έδινα καμία τύχη....
Καλή και όμορφη Κυριακή σε όλες και όλους.....
Το παρακάτω με τι το λύνουμε ρε παιδιά ;
Κασέτα(link is external)
Έχω δει για κάτι βίδες που βάζεις μέσα και το ξεβιδώνεις αλλά δεν παίρνω όρκο πια κάνει για αυτό......
By tha way, η κασέτα μάλλον πάει για απόσυρση καθώς δεν νομίζω να την σώσω.....
... ξεβιδώνει με ειδικό εξολκέα
(link is external) που σύγουρα θάχει κάποιο απ τα ποδηλατάδικα της γειτονιάς σου.
Αν το θες για επαναλαμβανόμενες αφαιρέσεις και είσαι πατεντιάρης, δες κι αυτό(link is external).
...λυνεται με αυτο το εργαλειο:
http://www.bike-components.de/products/info/p19667_Zahnkranzwerkzeug-FR-...(link is external)
Δεν ειναι σιγουρο ομως οτι ειναι για πεταμα. Απο οτι φαινεται, δεν εχει καθολου φθορες στα γραναζια, και η σκουρια ειναι εντελως επιφανειακη.
Το όποιο προβλημα, μπορει να προερχεται απο το μηχανισμο του ελευθερου.
Αν η καστάνια του ελευθερου ειναι κολλημενη και δεν λειτουργει οταν γυριζεις την κασσετα προς τα πισω (αντιστροφα με τη φορα των δεικτων του ρολογιου), και δεν κανει το χαρακτηριστικο "κρρρρρρρ", τοτε αυτο ειναι προβλημα.
Αν αυτο συμβαινει, δοκιμασε να την ξεμπλοκαρεις ριχνοντας λεπτο λαδι η WD 40 (αντισκωριακο) στη σχισμη αναμεσα στο στρογγυλο δακτυλιο με τις 2 αντιδιαμετρικες τρυπες/εγκοπες, και το κυριως σωμα της κασσετας με τα γραναζια.
Παντως, ειτε κρατησεις, ειτε αλλαξεις την κασσετα, τον αξονα του κεντρου, θα χρειαστει να τον λυσεις ετσι κι αλλιως, προκειμενου να καθαρισες/γρασσαρεις τις μπιλλιες/ποτηρια/κωνους του κεντρου.
Ευχαριστώ ! (Καλή ιδέα και η πατέντα.....)
Ευχαριστώ, το εργαλείο το παρέγγειλα....
Τώρα,σχετικά με την κασέτα, είχες δίκιο, λειτουργεί μια χαρά και άνετα (γυρίζει προς τα πίσω, κάνει το χαρακτηστικό "κρρρρρρρ") και όντως αρκετή από την σκουριά ήταν επιφανειακή. Ειδικά όμως ο μεγάλος δίσκος είναι μέσα στην σκουριά..... (σχετική φωτό(link is external))
Μόλις παραλάβω το εργαλείο και την λύσω πάει για μπάνιο στο πετρέλαιο και βλέπουμε.....
Από την στιγμή που λειτουργεί πάντως και όσο καθαριστεί και από το πετρέλαιο λέω να την ξαναβάλω επάνω και βλέπουμε στο μέλλον για αλλαγή....
Το κέντρο έχεις δίκιο, θα το ανοίξω γιατί και το μπροστινό που άνοιξα ήταν με πολύ λίγο γράσσο αλλά ευτυχώς σε καλή κατάσταση όλα (μπίλιες, κώνοι και τα σχετικά). Παιδεύτηκα λίγο βέβαια μέχρι να το ρυθμίσω στο κλείσιμο καθώς πρώτη αφορά άνοιξα κέντρο, αλλά ήταν καλή εμπειρία.
Κάτι που παρατήρησα είναι ότι οι τροχοί αντί για φακαρόλα είχαν 3-4 στρώσεις χαρτοταινία. Από ότι την έψαξα πριν την βγάλω, δεν υπήρχε πουθενά τρύπα από τις ακτίνες.
Λέω να βάλω και εγώ 3-4 στρώσεις χαρτοταινία και από πάνω 1-2 στρώσεις μονωτική. Θα παίξει ή να πάρω να βάλω μία φακαρόλα ;
Ευχαριστώ και πάλι για τις απαντήσεις, καλό βράδυ !!!!
μονο για να πω οτι ειναι απο τις πιο ...ατμοσφαιρικες φωτογραφιες κασετας!

...
τις βαζω κανονικα για να τις βλεπουμε πιο αμεσα και ευκολα
και το ...ινδικο ξαδελφακι τους:
...
...
...
...
...
... ... ... ... ... ... ...
ωχ....
Μήπως να κάνεις ένα διαλειμματάκι, να πας μια βολτίτσα... και να συνεχίσεις σε μερικές ημέρες... :)
Θα ζητήσω τα φώτα σας και πάλι διότι είμαι ένα βήμα πριν το σαλτάρισμα (εκτός των άλλων).....
Το ποδήλατό μου έχει αυτό το ελεύθερο πίσω το οποίο είναι 14/28:
Εγώ θεωρούσα ότι πρέπει να είναι αυτό το οποίο είναι επίσης 14/28:
Μετά όμως βρήκα αυτό το οποίο ταιριάζει με το "βάθος" που έχει στον άξονα το δικό μου :
Είναι το MF-TZ07 7sp 14/28
Όμως, μέσα στην σκουριά, κατάφερα να διαβάσω τον κωδικό του δικού μου το οποίο είναι το παρακάτω που όμως είναι 13/28.....
Η αλήθεια είναι ότι οπτικός, μοιάζει να είναι το MF-TZ07 που όμως έχει 13 δόντια αντί 14 το μικρό γρανάζι.......
Η αλήθεια είναι ότι έλεγα να μην το αλλάξω, αλλά επειδή είδα ότι το κόστος του νέου είναι σχετικά μικρό (10-12€), είπα να το αλλάξω και να μην ασχοληθώ με το ξεσκούριασμα (σε αυτό τουλάχιστον).....
Το θέμα είναι πιο είναι ; οεο ;
...ποιο ειναι;
Αφου ολα οσα παραθετεις κανουν.
Μην ξεχνας οτι το καθε μοντελλο κασσετας, παραγεται σε διαφορες παραλλαγες, με διαφορετικα γραναζωματα.
Εσυ θα πρεπει να διαλεξεις την κασσετα της οποιας η κλιμακωση σε βολευει καλυτερα.
Και μεταξυ αυτων που παραθετεις, εγω θα διαλεγα την 13-28.
Γιατι προσφερει το μεγαλυτερο ευρος, και γιατι το μικρο γραναζι της εχει 13 δοντια, πραγμα που σημαινει οτι αυτη θα μπορει να σου εξασφαλισει τη μεγιστη δυνατη ταχυτητα, προκειμενου να μπορεις να κινηθεις στοιχειωδως στη πολη.
Ηδη το 13αρι, ειναι αρκετα "κοντο" γραναζι, που δεν επιτρεπει "αξιοπρεπεις"* ταχυτητες.
Ποσο μαλλον το 14αρι.
*Οταν λεμε δεν επιτρεπει αξιοπρεπεις, εννοουμε οτι συχνα στις κατηφορες, θα "ξεμενεις" απο πεταλι.
Edit:
Παντως εγω, δεν θα αλλαζα την κασσετα, μονο και μονο για λογους εμφανισιακους, αν ειναι σε θεση να λειτουργει σωστα. Ετσι κι αλλιως, αν αρχισεις να χρησιμοποιεις το ποδηλατο, γρηγορα η σκουρια θα εξαφανιστει απο τα σημεια στα οποια ερχονται σε επαφη με την αλυσιδα, ενω τα υπολοιπα σημεια της κασσετας, γρηγορα θα σκεπαστουν με λαδι (απο αυτο με το οποιο θα λαδωνεις την αλυσιδα), και τα υπολειματα της σκουριας θα σκεπαστουν.
Κρατα τα 10-12 ευρω που θα σου στοιχισει η κασσετα, για κατι αλλο.
@Colombus
Διαφωτιστικότατος.....
Ναι έχεις δίκιο στο τελευταίο, αν λειτουργήσει σωστά χωρίς προβλήματα (μέχρι στιγμής αυτό δείχνει) θα παραμείνει.
Ευχαριστώ
απ΄ότι βλέπω εδώ δεν γεννιέται ένας νέος ποδηλάτης, αλλά ένας παθιασμένος μηχανικός
Η αλήθεια είναι ότι αν και δεν έχω ξανασχοληθεί, είναι πολύ ενδιαφέρον και το γουστάρω... Απλά επειδή δεν έχω ιδέα από πολλά πράγματα περί λειτουργίας κάποιων εξαρτημάτων, πέφτει αρκετό διάβασμα αλλά και πάλι, καλά είναι , ξεφεύγει το μυαλό όποτε βρίσκω τον χρόνο και ασχολούμαι....
Αφού ήρθε σήμερα και το εργαλειάκι από τον "κινέζο", διαπιστώθηκε ότι η αλυσίδα τελικά επέζησε.... Ίσως επειδή όταν "λειτουργούσα" το ποδήλατο, την είχα πνίξει στο λάδι με αποτέλεσμα να αντέξει
Πλυμένη και πεντακάθαρη λοιπόν..... Αλυσίδα(link is external)
Το μπροστινό ντεραγιέ, το έλυσα, το καθάρισα όσο μπόρεσα καθώς στο βάθος δεν κατάφερα να βγάλω όλη την σκουριά και νομίζω ότι και αυτό είναι σε καλή κατάσταση.
Πλυμένο και πεντακάθαρο και αυτό....
Derailleur _Μπροστά 1(link is external)
Derailleur_Μπροστά 2(link is external)
Περιμένω τώρα να έρθει το μαραφέτι για να βγάλω την πίσω κασέτα, να την καθαρίσω και αυτή όσο μπορώ και να ανοίξω και το κέντρο της πίσω ζάντας και βλέπουμε......
Αυτό που δεν βλέπω πως θα καταφέρω να ανοίξω είναι η μεσαία τριβή.... Η ρουφιάνα για να ανοίξει θέλει ένα κάρο εργαλεία από ότι κατάλαβα (εξωλκέα για τον βραχίονα και ένα μαραφέτι που ανοίγει την μεσαία τριβή)..... Το θέμα είναι ότι τώρα που έβγαλα την αλυσίδα, δεν βλέπω τους βραχίονες να γυρίζουν άνετα όπως θεωρώ ότι πρέπει.... Βέβαια δεν ακούω περίεργους θορύβους ούτε "κομπιάσματα" στο γύρνα, αλλά πιθανά όπως και το κέντρο της μπροστινής ζάντας που άνοιξα, να μην έχει μείνει γράσσο.....
Anyway, οψόμεθα.....
Καλό βράδυ σε όλους και πάλι ένα ευχαριστώ για την βοήθεια....
Σ'αυτα τα χρηματα, (αλλα και στα τριπλασια), δεν θα βρεις καλυτερο:
http://www.rosebikes.com/article/icetoolz-crank-extractor/aid:22964(link is external)
Με τον εξωλκεα αυτον, μπορεις να λυσεις οχι μονο το δισκοβραχιονα, αλλα πριν απο αυτο, και τη βιδα που τον συγκρατει στον αξονα.
Για να λυσεις τη μεσαια τριβη που φοραει το ποδηλατο σου, δεν χρειαζεσαι κανενα εξειδικευμενο εργαλειο.
Αρκει το κλασικο σφυροκατσαβιδο, αρκει να ξερεις τι κανεις. Εννοειται οτι το δεξι σταθερο ποτηρι της τριβης, δεν θα το πειραξεις. Θα το αφησεις στη θεση του, και απλουστατα θα το καθαρισεις μονο. Μετα, εννοειται επισης, θα το γρασσαρεις πριν το μονταρισμα του αξονα.
Και το αριστερο (ρυθμιζομενο) ποτηρι, θα το καθαρισεις, θα το γρασσαρεις, θα το ρυθμισεις, και κατοπιν με το σφυροκατσαβιδο, θα το ξανασταθεροποιησεις.
Υπαρχουν απειρα tutorials με οδηγιες γι'αυτη τη δουλεια.
Αντε, προχωρα!
Κατατοπιστικότατος για άλλη μία φορά
Αφού με κατατόπισες στο τι εξωλκέα χρειάζεται, τον παράγγειλα αλλά όχι από εκεί, από τον "κινέζο". Από την διαφορά που έβγαλα προς ώφελος, κάλυψα τα μισά μεταφορικά και έτσι από εκεί που μου έδειξες για τον εξωλκέα πήρα τις ντίζες για φρένα και ταχύτητες καθώς και τα τακάκια για τα φρένα.
Μέχρι να έρθουν
συνεχίζεται το ξεσκούριασμα και οι βαφές στα σκουρισμένα μέρη.
Υ.Γ.
"Σφυροκατσάβιδο".... τι μου θύμισες..... Πριν πολλά πολλά χρόνια, πάλευε ο συγχωρεμένος ο πατέρας μου με ένα κλειδί να ξεβιδώσει κάτι... γυρίζει και μου λέει : "πιάσε το σφυροκατσάβιδο" και εγώ έψαχνα στα εργαλεία να βρω τι είναι αυτό
thanks again
Και όμως....πέρασαν τρία χρόνια από τότε που ξεκίνησε αυτό το project με την πολύτιμη βοήθειά σας...
, μία άτυχη στιγμή από το παρελθόν
όπου ευτυχώς την ακολούθησε μία άλλη "κωλόφαρδη" από το τότε παρόν
και αργότερα ένα επιτυχημένο χειρουργείο στο εγκέφαλο
, έστειλε το project στις καλένδες....
Και πάνω που το εργοτάξιο είχε πάρει φωτιά
Με την επιτυχή επάνοδο και την επίσημη ιατρική "διαγραφή" του "θέματος" ως μη γενόμενο , η δουλειά είχε και έχει τον κύριο λόγο μπας και "μαζευτούν" τα ασυμάζευτα που με την βοήθεια όλων των σωτήρων μας πληθαίνουν.....
Κοντά στην επέτειο λοιπόν των 3 χρόνων, το project ξαναξεκινά από εκεί που έμεινε με κάποιες αλλαγές όμως αφού όσο καιρό το αφεντικό του εργοταξίου έκανε touring στα κατά τόπους νοσοκομεία, κάποια υλικά την...."έκαναν" με την βοήθεια κάποιων
αφού είχαν μείνει χύμα μόνα τους...
Anyway.... υγεία να έχουμε και θα την βρούμε την άκρη....
Στο θέμα μας τώρα.....
Έχω αρχίσει εδώ και δύο εβδομάδες με σκοπό το ΣΚ 16-17 του μηνός να αρχίσουν οι πρώτες δοκιμαστικές βόλτες για ρυθμίσεις....
Δεν υπάρχουν πλέον το παλουκόσελο που τόσο κόπο είχα κάνει να καθαρίσω, τα πεντάλ (τα οποία είχαν ανοιχθεί, καθαριστεί, γρασαριστεί), ο δισκοβραχίονας (τον οποίο δυστυχώς είχα προλάβει και είχα λύσει), η μία μανέτα (την οποία και αυτή είχα λύση),τα μισά φρένα (κάποια ελατήρια, κάποια μπράτσα, κάποιεσ βίδες), το ελεύθερο το οποίο το είχα κάνει τζι τζι με πολύ κόπο και οι δύο εκτροχιαστές εκ των οποίων ο μπροστινός είχε γίνει γυαλί από το καθάρισμα (μου έμειναν οι φωτογραφίες του που τον είχα καθαρίσει..) ... !!!
Τα παραπάνω δυστυχώς είχαν μείνει από την προηγούμενη μέρα έξω στην αυλή και μετά που για μέρες δεν υπήρχε κανείς στο σπίτι κάποιος καλός άνθρωπος μάλλον, ίσως και κάποιος παλιατζής θεώρησε ότι κακώς ήταν εκεί που ήταν και με απάλλαξε από δαύτα
Σιγά σιγά τα αντικατέστησα, κάποια δυσκολεύτηκα είναι η αλήθεια (όπως τα φρένα που είναι cantilever), όχι με τίποτα ακριβό αλλά με ότι καλύτερο μπόρεσα να βρω στην καλύτερη τιμή εντός και εκτός.... Έτσι και αλλιώς το ποδήλατο είναι πλέον 15+ ετίας οπότε από τα αρχεία της shimano που δείχνουν τις συμβατότητες τώρα αλλά και παλιά, οδηγήθηκα σε πολύ basic ανταλλακτικά για να γίνει η δουλειά....
Κέντρα Τροχών(link is external)
Ξεκίνησα από εκεί που είχα μείνει, τα κέντρα των τροχών.... Τα άνοιξα, τους έβγαλα τα σωθικά, τα καθάρισα, τα γράσαρα και τα ξανάβαλα στην θέση τους. Δεν βρήκα κάτι "κακό" στις φωλιές ούτε στους άξονες. Η συγκεκριμένη εργασία δεν πήρε πάνω από δύο ώρες, πρωτάρης γαρ....
Αυτό όμως που πήρε κοντά δύο μέρες, ήταν να καταλάβω πως και πόσο να τα σφίξω.... Τελικά μία μελέτη στο forum σε πολύ παλιές συζητήσεις με οδήγησε στο να καταλάβω τι πρέπει να "νιώσω" στα χέρια μου όταν γυρνάω την ρόδα κρατώντας την από το κέντρο, καθώς και την ισορροπία ανάμεσα στην ομαλή κύλιση και στο πέρα δώθε του κέντρου....
Από ελεύθερο,έψαξα τελικά και βρήκα το 13-28 που μου είχε προτείνει και κάποιος από εδώ μέσα σε τιμή 15€ που μου φάνηκε αρκετά καλή.
Τις ρόδες αφού τις έφτιαξα, τις πήγα σε ένα ποδηλατάδικο εδώ κοντά για ακτινολόγιση, φακαρόλες, σαμπρέλες και λάστιχα. Ο μαγκάκος, αφού τις μελέτησε μου είπε ότι από ακτινολόγηση δεν θέλουν κάτι καθώς είναι καθαρές και χωρίς χιλιόμετρα κάτι που κάνει μπαμ (αλήθεια είναι αυτό, αλλά τώρα πως το κατάλαβε μετά από τόσα χρόνια ακινησίας του ποδηλάτου.....). Φακαρόλες του είπα να βάλει αυτές που δεν είναι αυτοκόλλητες τις οποίες και μου έκανε δώρο, λάστιχα μου πρότεινε δρόμου και όχι μεικτά , αφού και χάλια είναι και από την άλλη έχω σετ τρακτερωτά και είναι σε καλή κατάσταση. Η μαγκιά που έκανε και που δεν ξέρω κατά πόσο στέκει, είναι ότι μου έβαλε 1.75 και όχι μικρότερα έτσι ώστε η σαμπρέλα να μπορεί να είναι κοινή και για του δρόμου και για το τρακτερωτό. Από ότι διάβασα ισχύει αυτό που μου είπε αλλά θα το δω και στην πράξη κάποια στιγμή....
Από εκεί καθάρισα με 20€ το ζευγάρι τα λάστιχα, 6 € οι δύο σαμπρέλες και τα υπόλοιπα (έλεγχος ακτίνες και φακαρόλες) δώρο....
Λαιμός(link is external)
Λαιμός 2(link is external)
Πιρούνι(link is external)
Πιρούνι_2(link is external)
Και αυτός έγινε τεύχη μαζί με το πιρούνι.... Δεν είδα κάτι κακό επίσης έφαγα κανά τρίωρο να βρω το ιδανικό σφίξιμο..... Αυτόν βέβαια θα τον ξαναδώ όταν τελειώσει το συνολικό μοντάρισμα για να τον δοκιμάσω με μπροστινό φρένο και τιμόνι να δω τι σούρτα φέρτα κάνει
Μεσαία Τριβή(link is external)
Μεσαία Τριβή_2(link is external)
Μεσαία Τριβή_3(link is external)
Μεσαία Τριβή_4(link is external)
Η μεσαία τριβή με παίδεψε λίγο και ο λόγος ήταν γιατί ξέχασα πως έβγαλα τον άξονα.... Έψαξα λιγάκι στο net και είδα ότι το μακρύ μέρος (από την εγκοπή και μετά) πάει λογικά από την μεριά των δίσκων οπότε αυτό έκανα και εγώ.... Αν δεν είναι έτσι, μου το λέτε και το αλλάζω...
Αυτό που δεν ξέρω, είναι αν το συγκεκριμένο κέντρο, μπορεί στο μέλλον να πάρει κλειστή μεσαία τριβή shimano..... Οι μετρήσεις που έκανα με παχύμετρο, μου βγάζουν τις διαστάσεις που πρέπει (68 και 122.5) αλλά δεν παίρνω όρκο για το σπείρωμα ειδικά του δεξιού ποτηριού.... Δοκίμασα να το βγάλω με γαλλικό και με προσοχή όπως είδα κάτι video και μάλιστα με ξέσφιγμα προς τα δεξιά, αλλά η προσπάθεια απέβει άκαρπη. Έτσι το άφησα στην ησυχία του το δεξί όπως μου είχε πει και ο colombus discov... , το καθάρισα καλά, το γράσαρα και το ξανάβαλα στην θέση του....
Καλλιτεχνία(link is external)
Καλλιτεχνία_2(link is external)
Τις γρατζουνιές, τις συγύρισα καλλιτεχνικά με ένα μπουκαλάκι χρώμα σμάλτο (ακρυλικό) όσο πιο κοντά στο χρώμα του ποδηλάτου και μετά με ένα βερνίκι από πάνω. Επίσης σε κάποια μικρά σημεία με σκουριά, έβαλα και εκεί δύο σταγονίτσες βερνίκι. Νομίζω ότι το αποτέλεσμα δεν είναι άσχημο και δείχνει και τα μάχιμα σημεία του ποδηλάτου όταν σκαρφάλωνε κάτι ραχούλες
Βραχίονες-Πεντάλ(link is external)
Τα πεντάλ τα πέρασα πρώτα μία πάστα αντικολλητική πριν τα βιδώσω (με τα σωστά γράμματα δεξιά και αριστερά
) Τα βρήκα φτηνά και είπα να βάλω μεταλλικά και όχι τα πλαστικά που είχε πριν. Ο βραχίονας από την άλλη είναι ο FC-M131, ο πιο φτηνός που βρήκα και που είδα ότι συνεργάζεται με τους εκτροχιαστές και τα λοιπά.... Και μοιάζει και πολύ σε αυτόν που είχα (και στο μήκος 170 cm).
Εν κατακλείδι, είμαι εδώ :
Μέχρι_Στιγμής(link is external)
Συνέχεια έχουν παλουκόσελο και σέλα (ευτυχώς αυτή την έχω ακόμα), εκτροχιαστές, φρένα, καλώδια εσωτερικά και εξωτερικά και ρυθμίσεις αυτών....
Όπως είχα πει και τότε, θα τα φτιάξω όλα μόνος μου ακόμα και αν παιδεύομαι καθώς δεν υπάρχει καλύτερο αγχολυτικό και ηρεμιστικό μαζί......
Για ρυθμίσεις μελετάω κάθε βράδυ, αλλά δεν μπορώ να πω ότι το έχω ακόμα, ο πιτσιρικάς από ένα κοντινό ποδηλατάδικο με περιμένει να του πάω όπου το φτάσω
So far so good που λένε και στα χωριά κάποιων...
Την συγνώμη μου που σας τα έκανα αερόσακους με το σεντόνι μου, εύχομαι σε όλους υγεία και μόνο (τα υπόλοιπα δικά σας) και θα τα ξαναπούμε....

Να είσαι πάντα καλά φιλε.
Δεν βαρέθηκα καθόλου την ανάλυση -περιγραφή σου και φαντάσου είναι ξημερώματα.
Αφού ηταν τόσο γαμάτη που ζηλεψα και θέλω και εγώ ενα τέτοιο συνεργάσιμο ποδηλατάκι.
Το επόμενο Σ/Κ ποδηλατικος γύρος Αθήνας,βαλτο στο καλενταρι.
Αν διαβάσει ο Μανιατοπουλος για την αγάπη και την φροντίδα που εβαλες στο ποδήλατακι σου σε βλέπω άνετα στην Πάτρα να πινεις καφεδάκι μαζί του!!!!
δεν ξερω τι με ποιανει οταν βλεπω rigid mtb και ξετρελαινομαι. μακαρι να ειχα και εγω ενα.
φιλε μπραβο για την δουλεια σου. συνεχισε ετσι. το ποδηλατο εχει γινει βιτρινας.