Καθαρισμός αλυσίδας ποδηλάτου κ.λπ.

25 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Για να καθαρισει κανεις την αλυσιδα του ποδηλατου, τα γραναζια (πισω κασσετα και μπροστα δισκοι), τον εκτροχιαστη (ντεραγιε επι το ελληνικοτερον), υπαρχουν πολλοι τροποι.Αλλοι πιο ευκολοι, αλλοι πιο δυσκολοι. Αλλοι πιο αποτελεσματικοι, αλλοι λιγοτερο. Πιο κατω, θα προσπαθησω να περιγραψω εναν απο τους πιο "πληρεις" και podilatically correct.

Oταν λεμε καθαρισμο, εννοουμε καποιο μηχανικο η χημικο τροπο απομακρυνσης καθε ξενου σωματος η βρωμιας που συνηθως κολλαει πανω στο λαδι της αλυσιδας και των διαφορων γραναζιων.Συνηθως ξεκιναμε απο την αλυσιδα, ωστε ωσπου να καθαρισουμε τα υπολοιπα κομματια, αυτη να εχει στεγνωσει και να ειναι ετοιμη για επανατοποθετηση.

Υπαρχει λοιπον μια ειδικη συσκευη με περιστροφικα βουρτσακια και λεκανιτσα για υγρο καθαρισμου,η οποια προσαρμοζεται στην αλυσιδα και το πισω ντεραγιε,και με την προσθηκη μικρης ποσοτητας καθαριστικου αλυσιδας, η βενζινης, γυρνωντας προς τα πισω τα πεταλια, περναει την αλυσιδα μεσα απο τα βουρτσακια και την καθαριζει μετα απο 2-3 επαναληψεις της διαδικασιας.Αυτος ο τροπος ειναι ο αποτελεσματικοτερος οταν δεν μπορουμε να λυσουμε και να βγαλουμε την αλυσιδα απο το σκελετο.

Αν ομως εχουμε τον ειδικο ταχυσυνδεσμο (τετοιους εχει η wipermann,η sram, η kmc, που κοστιζουν 2-3 ευρω,υπαρχουν σε εκδοση για οκταπλεττα, εννιαπλεττα η μονοταχυτο και μπορουν να τοποθετηθουν σε ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ αλυσιδα ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ κατασκευαστη), λυνουμε την αλυσιδα και την πλενουμε σε ενα λεκανακι με πινελλο και βενζινη.

  • Δεν προτιμαμε πετρελαιο γιατι μυριζει, αργει πολυ να εξατμιστει(2-3 μερες) και θα διαλυσει το λαδι που θα βαλουμε αργοτερα.
  • ΔΕΝ χρησιμοποιουμε αντισκωριακο για τον ιδιο λογο που δεν χρησιμοποιουμε το πετρελαιο αλλα και γιατι εκτος των αλλων περιεχει και οξεα τα οποια προοριζονται για τη διαλυση σκουριας και τα οποια πολυ γρηγορα "τρωνε"την αλυσιδα.
  • Επισης δεν χρησιμοποιουμε ΠΟΤΕ νερο.Εχει την κακη συνηθεια να τρυπωνει και να παραμενει εκει που δεν πρεπει.Σε κεντρα τροχων, σε μεσαιες τριβες, στο ελευθερο, κ.λ.π.

Τα μπροστα γραναζια τα πλενουμε με βενζινη πανω απο ενα λεκανακι, προσεχοντας να μην βρεξουμε και τη μεσαια τριβη. Οσο "σφραγισμενη" κι αν ειναι, παντα λιγη βενζινη μπορει να εισχωρησει στα ρουλεμαν της. Ο καλυτερος τροπος λοιπον ειναι να βγαλουμε με τον ειδικο εξωλκεα (κοστος 10-15 ευρω) το δεξι μπρατσο με τα γραναζια (τα hollowtech της shimano και τα αντιστοιχα των αλλων εταιρειων λυνονται με ενα απλο allen), και να το πλυνουμε με βενζινη στο γνωστο λεκανακι. Αν εχουμε ορεξη, περναμε στο τελος και ενα καθαρο και στεγνο πανακι αναμεσα στα γραναζια για να εχουμε τον τελειο καθαρισμο.

Για να πλυνουμε τα πισω γραναζια, για μεγαλυτερη ευκολια και σωστοτερο καθαρισμο, καλυτερα ειναι να βγαλουμε την πισω ροδα απο τον σκελετο. Κρατωντας τη ροδα γυρμενη με τα γραναζια προς το μερος μας, και εχοντας βαλει το λεκανακι κατω απο την κασσετα(γραναζια), με πινελλο και βενζινη τα καθαριζουμε, προσεχοντας να μην χυθει βενζινη μεσα στα ρουλεμαν του κεντρου η στο μηχανισμο του ελευθερου(πισω απο το μεγαλυτερο γραναζι της κασσετας). Και παλι για να πετυχουμε το τελειο, περναμε ενα στεγνο-καθαρο πανι αναμεσα απο τα γραναζια.

Το μπροστα ντεραγιε, το καθαριζουμε με ενα πανι καλα, και μετα βαζουμε μια σταγονα λαδι σε καθε του αρθρωση. Μετα το σκουπιζουμε απο το λαδι που περισευει.

Για να καθαρισουμε το πισω ντεραγιε, δυστυχως πρεπει να το λυσουμε. Πρεπει να λυσουμε τις δυο μικρες βιδες allen που κρατουν τα πλαστικα γραναζακια, και αφου τα βγαλουμε, να τα πλυνουμε επιμονα με βενζινη και σκληρο πινελλο η μια παλια οδοντοβουρτσα, γιατι μαζευουν συνηθως "σκληρη βρωμια". Προσεχουμε να μη χασουμε τα δαχτυλιδακια πανω στα οποια περιστρεφονται(ειτε μεταλλικα ειτε κεραμικα), και τα λαστιχενια τσιμουχακια που στεγανοποιουν(τροπος του λεγειν) τα αξονακια τους. Κατοπιν τα ξανασυναρμολογουμε ΧΩΡΙΣ να μπερδεψουμε το πανω με το κατω γραναζακι, και εχοντας βαλλει στο καθε γραναζακι το δικο του δαχτυλιδακι και τσιμουχακια. Εννοειται πως πριν τα μονταρουμε, γρασσαρουμε τα αξονακια(πρακτικα τις αλλενοβιδες), τα δαχτυλιδακια και τις τσιμουχες με καλο ποδηλατικο γρασσο.

Κατοπιν τοποθετουμε παλι τον τροχο στη θεση του, και την αλυσιδα (αν την εχουμε λυσει).
Στο τελος λαδωνουμε την αλυσιδα σταζοντας πανω της λαδι ενω γυριζουμε τα πεταλια προς τα πισω. Με ενα πανι σκουπιζουμε την αλυσιδα απο το περισευουμενο λαδι και πλεον εχουμε τελειωσει. Η ολη διαδικασια μετα απο λιγη εξασκηση, δεν διαρκει πανω απο μιση εως μια ωρα. Και να θυμαστε, πιο ευκολα γινεται, παρα διαβαζεται.

Αντε, και τωρα καλο καθαρισμα!!

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Antonius
Απών/απούσα

Θέλω να παρατηρήσω το εξης:
Προτείνω να μην χρησιμοποιείται για κανένα λόγο ΒΕΝΖΙΝΗ λόγω μεγάλου κινδύνου. Είναι πολύ πτητική και μπορεί να προκληθεί έκρηξη εύκολα, είτε επειδή μπορεί κάποιος να καπνίζει δίπλα στην εργασία, είτε από διάφορους λόγους. Κατα τα άλλα συμφωνώ.

Βέβαια καλό θα ήταν όποιος ξέρει να προτείνει κάποια οικονομικά καθαριστικά.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...ανοιχτο λεκανακι με βενζινη, δεν μπορει να συμβει για κανενα λογο. Μπορει να γινει αναφλεξη, εκρηξη οχι.
Εκρηξη μπορει να συμβει μονο σε καυσιμα που αναφλεγονται για καποιο λογο, σε κλειστο δοχειο/μπουκαλι.
Επισης:
Αν καποιος καπνιζει διπλα σε βενζινη, η τροχιζει η κανει ηλεκτροσυγκοληση (σπιθες) διπλα σε βενζινη, ειναι αξιος της τυχης του.
Κοινως, εχει ανυπαρκτο IQ.
Για τα περισσοτερα πραγματα απαιτειται ενα μινιμουμ κοινης λογικης, το οποιο στη συγκεκριμενη περιπτωση θεωρειται δεδομενο.
Ακριβως οπως για να κανει κανεις ποδηλατο.

Antonius
Απών/απούσα

Όταν μιλάμε για ασφάλεια, τίποτα δεν είναι δεδομένο.
Σκέψου πως εκεί που γίνεται ανεφοδιασμός με βενζίνη, απαγορεύεται όχι μόνο το κάπνισμα αλλά και η χρήση κινητού! Καθώς επίσης πρέπει να σβήνει και η μηχανή του αυτοκινήτου. Όλα τα παραπάνω θεσμοθετήθηκαν όχι από καπρίτσιο αλλά επειδή κάποια στιγμή προκλήθηκαν ατυχήματα από αυτούς τους λόγους. Και μάλιστα στο βενζινάδικο δεν ερχόμαστε σε επαφή με την ίδια τη βενζίνη αλλά με τους ατμούς της. Στην περίπτωση που έχουμε αλυσίδα, γρανάζια, ίσως τη συσκευή που αγκαλιάζει την αλυσίδα και κάποιοι μηχανισμοί την τρίβουν, συντρέχουν αρκετοί λόγοι για να προκύψει κάτι.

Για αυτό δεν θα δεις ΠΟΤΕ κάποια επίσημη οδηγία καθαρισμού αλυσίδας, εταιρίας, καταστήματος, video στο youtube από κάποιο κατάστημα κλπ να συστήνει χρήση βενζίνης (gasoline).

http://www.nordicgroup.us/chain/ (don't use gasoline)

http://bicycles.stackexchange.com/questions/1507/how-can-i-clean-sand-of... (I strongly advocate NEVER using gasoline as a degreaser. It has high 'flash' flammability)

http://www.slowtwitch.com/mainheadings/techctr/maintenance/chain.html (Do not use gasoline because it is explosive)

Η shimano σε οδηγίες της γράφει: • Use neutral detergent to clean the chain. Do not use alkali-based or acid based detergent such as rust cleaners as it may result in damage and/or failure of the chain

Αντίθετα, επιτρέπεται η χρήση πετρελαίου: http://www.jimlangley.net/wrench/bikewash.htm

gio2766
Απών/απούσα

ΠΟΤΕ βενζίνη.Μπορεί να καθαρίζει τα μέταλλα αλλά τα στεγνώνει.
ΠΑΝΤΑ πετρέλαιο.Καθαρίζει και ταυτόχρονα λιπαίνει.(το λέει και η λέξη, λάδι από πέτρα.....)
Όπου υπάρχει έντονο πρόβλημα καθαρίζουμε με πετρέλαιο και συρμάτινη βούρτσα.

gio2766
Απών/απούσα

ΠΟΤΕ βενζίνη.Μπορεί να καθαρίζει τα μέταλλα αλλά τα στεγνώνει.
ΠΑΝΤΑ πετρέλαιο.Καθαρίζει και ταυτόχρονα λιπαίνει.(το λέει και η λέξη, λάδι από πέτρα.....)
Όπου υπάρχει έντονο πρόβλημα καθαρίζουμε με πετρέλαιο και συρμάτινη βούρτσα.

Yellow1850
Εικόνα Yellow1850
Απών/απούσα

Η βενζίνη όπως και το διαλυτικό νίτρου έχουν ιδιότητα να απομακρύνουν λάδια και γράσσα, ιδίως πολυκαιριασμένα. Το αποτέλεσμα πολύ συντομότερο και πλέον αποτελεματικό. Ναι στεγνώνουν, άλλωστε άμεσα λιπαίνουμε με κατάλληλο λιπαντικό οπότε, ουδέν πρόβλημα.
Οχι μόνο λοιπόν η χρήση της βενζίνης είναι αποτελεσματικότερη αλλά και περισσότερο χρηστική όσον αφορά οσμές ειδικότερα και καθαρισμούς εργαλείων. Βέβαια πάντα με την δέουσα προσοχή, όπως αναλύει παραπάνω ο Columbus.
Το μόνο που λείπει από την παραπάνω διαδικασία είναι η άκρως ενοχητική οσμή και αίσθηση που παραμένει με την χρήση του πετρελαίου...

Διαλέγει κανείς και παίρνει φυσικά...

Yellow1850
Εικόνα Yellow1850
Απών/απούσα

Sorry dp!!!

Stel10s
Απών/απούσα

Σε παρόμοιο θεμα ειχαν καταλήξει σε παραφινέλαιο.

Εγω χρησιμοποιω πετρελαιο, το οποιο καθαριζει παρα πολυ καλα.
Ειδικα με την συσκευη με τα βουρτσακια για την αλυσιδα, την κανει καινούργια.
Καποια στιγμη οπως εχω την πετρελαιομενη οδοντοβουρτσα (για τους δισκους), ξεχνιέμαι και παω να καθαρισω την μακα πανω στο κεντρο του τροχου. Το ενα βουρτσισμα εγβαλε και το χρωμα του κεντρου!

Roul
Εικόνα Roul
Απών/απούσα

οκ. ας πούμε λοιπόν ότι κάποιος μου έφερε ενα degreaser μάρκας γνωστής που δεν θυμάμαι.
ΤΟ βάζω πάνω, περιμένω, ανάβω ένα τσιγάρο και πίνω μια γουλιά βενζίνη έτσι να μερακλωσω ο κα(η)μένος και μετά ρίχνω με το λάστιχο νερό...χωρίς πίεση.

ολα καθαρίζουν με το που τα παρασύρει ο νερός!
Σε αυτή την εικόνα λοιπό υπάρχει κάποιο λάθος?
degreaser και λίγο νερό και μετά τα κλασικά: σκούπισμα λάδωμα, παπάρα με ψωμάρες, και μετά από ώρες ξανά σκούπισμα.

Αφήνω στην ακρη το πετρέλαιο που όντως κάνει πολύ δουλεια και μάλιστα την ακούς όσο δουλεύεις, οπότε δεν χρειάζεται να πιεισ βενζίνη να ερθεις στα ίσια σου, αλλα νομιζω ισχύει αυτό που ειπε ο columbus οτι εξατμίζεται...αργααααα.

Βενζίνη, μόνο για τζίνες παιδιά δεν εχω δοκιμάσει ακόμα αφού το degreaser ειναι σε οικογενειακή συσκευασία.

Yellow1850
Εικόνα Yellow1850
Απών/απούσα

Roul wrote:

ολα καθαρίζουν με το που τα παρασύρει ο νερός!
Σε αυτή την εικόνα λοιπό υπάρχει κάποιο λάθος?
degreaser και λίγο νερό και μετά τα κλασικά: σκούπισμα λάδωμα, παπάρα με ψωμάρες, και μετά από ώρες ξανά σκούπισμα.

Η χρήση του νερού για την απομάκρυνση ανεπιθύμητων υλικών από μηχανικά μέρη δεν ενδείκνυται, λόγω της ιδιότητας της υγρασίας να παραμένει σε σημεία που έχουν λιπανθεί και δεν επιθυμείται η παρσουσία της, γιατί ως γνωστόν προκαλεί οξειδώσεις με αποτέλεσμα φυσικα την σύντομη αντικατάσταση του ανταλλακτικού.

Αντίθετα, νερό μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε βαμμένες μεταλλικές επιφάνειες που δεν έχει τρόπο να εισχωρήσει στην μεταλλική επιφάνεια κάτω από την βαφή ή σε "ανοικτές" μεταλλικές επιφάνειες που θα στεγνωθούν και θα λιπανθούν άμεσα μετα τον καθαρισμό και έτσι δεν θα παραμείνει δημιουργόντας οξείδωσεις.

Ανεπιθύμητη επίσης είναι η ύπαρξη υγρασίας στην εσωτερική επιφάνεια του σκελετού ποδηλάτου μια και το ενδιαφέρον μας αφορά αυτά. Να σημειώσω εδώ πως κάποιοι σκελετοί έχουν είδικά ανοιγματα - οπές (vents) που σποσκοπούν στην εξαερισμό και την εξάτμιση υγρασίας σημείων που δεν είναι δυνατή η οποιαδήποτε πρόσβαση.

Γι' αυτούς τους λόγους να θυμάστε το νερό σκουριάζει!!! Να πίνετε μόνο αλκοολούχα ποτά χωρίς νερό!!!

Roul
Εικόνα Roul
Απών/απούσα

και αν χρησιμοποιήσω πιστολάκι για τα μαλλιά μετά, δεν θα εξαφανίσω την υγρασία...και τις μπούκλες?

αααα. δεν μου τα λες καλά yellow ... που να σου πω τι κάνω και με τον ατμοκαθαριστή...θα κολαστείς.

Yellow1850
Εικόνα Yellow1850
Απών/απούσα

Roul wrote:
...και αν χρησιμοποιήσω πιστολάκι για τα μαλλιά μετά....

ή θερμοπίστολο ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ!!!!
πρόσεχε μόνο το θερμοπίστολο μη βάλεις καμμια φωτιά στην κασσέτα απο τις αναθυμιάσεις της βενζίνης και του διαλυτικού ή μην αρπάξει κανα χρώμα και μετά διαβάσουμε σε κανα πρωτοσέλιδο:
"ΠΟΔΗΛΑΤΗΣ ΕΚΑΨΕ ΠΟΔΗΛΑΤΟ"

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

... από όσα γράψατε και διάβασα παραπάνω, όλα καλά μου ακούγονται... εκτός από τους "αφορισμούς".
Τα έχω δοκιμάσει όλα (ή σχεδόν όλα).
Σε κανένα δεν είδα πρόβλημα.
Κάποια είναι ακριβά, κάποια δουλεύουν απλά και γρήγορα, κάποια μυρίζουν, κάποια στάζουν και λερώνουν, κάποια θέλουν λίγη παραπάνω δουλειά / κούραση.
Αλλά κανένα δεν προκαλεί ζημιά και κανένα δεν είναι "κακό / βλαβερό".

Και το νεράκι μια χαρά δουλειά κάνει, και το ajax για τα τζάμια, και το πετρέλαιο, και η καθαριστική βενζίνη, και το white spirit, και το αντισκουρικό WD-40, και το παραφινέλαιο, και το ειδικό degreaser, και το ζεστό σαπουνόνερο με πράσινο υγρό πιάτων, και ο ατμοκαθαριστής.
Για μένα, το μόνο λάθος που μπορεί κάποιος να κάνει, είναι αν δεν ακολουθήσει ΠΙΣΤΑ τον ΑΠΑΡΑΒΑΤΟ ΚΑΝΟΝΑ:
- πριν λιπάνω, πάντα καθαρίζω
- αφού καθαρίσω, πάντα λιπαίνω

Νεράκι / υγρασία πάει παντού - εκτός αν το ποδήλατο είναι πάντα σε κλειστό χώρο, επάνω σε προπονητήριο ή στον τοίχο / διακοσμητικό.
Δεν χάθηκε ο κόσμος. Τα ποδήλατα δεν είναι από χαρτί, ούτε από ζάχαρη.
Αν καθαρίζονται και λιπαίνονται ΟΣΟ ΠΡΕΠΕΙ ΟΤΑΝ ΠΡΕΠΕΙ, δεν παθαίνουν τίποτα.
Έχουμε ποδηλατίσει ολόκληρα 10ωρα υπό βροχή ΒΡΟΧΗ ΒΡΟΧΑΡΑ. Εμείς πάθαμε, τα ρούχα μας έπαθαν, ΤΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΔΕΝ ΕΠΑΘΑΝ ΤΙΠΟΤΑ.

Τώρα, αν πάρω το πιεστικό της karcher και αρχίσω την "υδροβολή"... τι περιμένετε να γίνει?
Αν πάρω το white spirit και αρχίζω και ψεκάζω το λεπτεπίλεπτο βερνίκι στον ακριβό carbon σκελετό... τι περιμένετε να γίνει?
Αν ρίξω νερό με τη μάνικα, διώξω όλη τη μάκα και δεν λαδώσω ποτέ... τι περιμένετε να γίνει?

λίγη κοινή λογική, λίγη δουλειά ... και μετά πολύ πετάλι....

Yellow1850
Εικόνα Yellow1850
Απών/απούσα

...έιναι αναπόφευκτο και φυσικά απιονισμένο σε αντίθεση με το νερό της βρύσης δεν είναι μόνο τα άλατα που λείπουν. Αλλά ηθελημένα να πλύνω-με νερό που ειμαι τυχερός που δεν μου πέφτουν τα δόντια όταν το πίνω-και μετά να πρέπει να το απομακύνω εγώ δεν το κάνω. Πολλά ποδήλατα δεν διαθέτουν πάντα ανοξείδωτα παντού και με τα πλυσίματα ξεκινάει η σπαστική σκουριά. Φυσικά μιλάω για βιδάκια συρματόσχοινα και διάφορα μικροανταλλακτικά, βέβαια πολλές τέτοιες μικρο οξειδώσεις μπρορεί να μην ενδιαφέρουν κάποιους.
Εφόσον λοιπόν υπάρχει τρόπος να καθαρίσω με άλλα υλικά εκεί που δεν πρέπει να υπάρχει νερό, γιατί μπορεί να δημουργηθεί οξείδωση, απλά δεν το κάνω...

Roul
Εικόνα Roul
Απών/απούσα

o rockarolla αρχικά πουλούσε ατμοκαθαριστες (με επεισε και πήρα και εγώ) και τώρα πουλάει πιεστικά της μάρκας μου αναφέρει. Δεν το περιμενα απο εσένα κοτζαμ αντρας

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

τα παραπάνω τα πουλούσα σε τιμή ευκαιρίας.... "ΠΑΡΕ ΚΟΣΜΕΕΕΕΕ και κοσμάκη, ατμοκαθαριστή για το ποδηλατάκι....."

Τώρα θα αρχίσω να πουλάω: σαπουνόνερο ΕΙΔΙΚΟ για αλυσίδες ποδηλάτου.
Περιέχει πράσινο σαπούνι οικολογικό, ειδικής σύνθεσης, και σταγόνες ιδρώτα του Αγίου Λάντσιου του Αρμστρόνγκιου (μεγάλη η χάρη του).
Για τα μέλη του φόρουμ θα κάνω ειδικές τιμές: 99,99€ το μπουκάλι των 50ml.
.. και μετά ποιός σας πιάνει... σίφουνες θα πηγαίνετε....

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

roul Και εμένα με πούλησε ατμοκαθαριστή , τον λεμε και γιατρό (γάντια σύριγγες )

μέχρι και σύριγγα με έβαλε να πάρω για να λαδώνω καλύτερα

Roul
Εικόνα Roul
Απών/απούσα

ιιιι. εμένα δεν μου πούλησε σύριγγα.
Ασε θα πάρω το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών

teofril
Εικόνα teofril
Απών/απούσα

ξεθάβω το θέμα γιατί έχω μία απορία χρόνια τώρα. Όταν αγοράζουμε καινούργια αλυσίδα μου έχουν πει ότι έχει ένα πολύ λεπτό γράσο που κρατάει καιρό. Δε θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε κάτι αντίστοιχο; Το λέω γιατί χρησιμοποιώ καθημερινά το ποδήλατο και κάνοντας κανονικά καθαρισμό και λίπανση με λάδι κρατάει πολύ λίγες μέρες...

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Τι εννοείς "κανονικά καθαρισμό και λίπανση με λάδι" και τι εννοείς "κρατάει πολύ λίγες μέρες"??

Όταν καθαρίζεις, φεύγει όλη η μαυρίλα. Υποτίθεται ότι δεν καθαρίζεις μόνο την αλυσίδα. Ξεκινάς από κει, αλλά πας και στα γρανάζια και στους δίσους και στα ροδάκια ντεραγιέ, και ίσως χρειαστεί να ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙΣ / να ΞΑΝΑΚΑΘΑΡΙΣΕΙΣ την αλυσίδα.

Οπότε έχεις ένα σύστημα που λάμπει (ή τουλάχιστον που δεν είναι μαύρο). Απλώνεις το λεπτόρευστο λαδάκι, ΜΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ελάχιστο, [δεν λούζουμε την αλυσίδα] και το καλύτερο είναι να το αφήσεις λίγες ώρες, να τραβήξει ότι τραβήξει, και μετα με ένα πανάκι να πάρεις ΕΛΑΦΡΑ την περίσσεια. Αν λαδώσεις όπως λαδώνεις τα γεμιστά ή την χωριάτικη, τότε η βρώμα θα καθίσει πάνω στο λάδι και σύντομα θα έχεις πάλι μαυρίλες. Θα είναι λαδωμένο το σύστημα, αλλά θα είναι μαύρο.

Σε όλα αυτά, έχω βάλει ως προϋπόθεση ότι δεν μιλάμε για ποδηλασία σε λασπουριές και χωματοκαταστάσεις. Ή ότι δεν ποδηλατείς στην Αγγλία, ή στα τροπικά δάση του Αμαζονίου.... Αν παρόλαυτά είσαι "τέτοιος": α. καλά να πάθεις και β. όντως ο καθαρισμός θα πρέπει να ακολουθεί κάθε βόλτα σου (και το λάστιχο για να διώχνει τις λάσπες θα πρέπει να έχει και λίγη πίεση...)

Στο  άλλο θέμα που αναφέρεις, θα έλεγα να μην ασχοληθείς καθόλου με γράσσα στα κινούμενα μέρη. Γράσσο - στο ποδήλατο - βάζουμε στις βίδες, γενικά όπου έχει σπείρωμα και θέλουμε να σφίξουμε καλά και δεν θέλουμε κίνηση. Το εργοστασιακό γράσσο κρατάει όσο κατάει και μετά θα πρέπει να ακολυθήσεις την παραπανω διαδικασία.

 

teofril
Εικόνα teofril
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:

Τι εννοείς "κανονικά καθαρισμό και λίπανση με λάδι" και τι εννοείς "κρατάει πολύ λίγες μέρες"??

Εννοώ ότι καθαρίζω αλυσίδα, δίσκους και εκτροχιαστές. Όχι, το γνωρίζω και βάζω ελάχιστο λεπτόρρευστο λάδι, για να είμαι όμως ειλικρινής δεν επιμένω πάρα πάρα πολύ στο καθάρισμα. Κάνω περίπου 60 χιλιόμετρα την εβδομάδα, μόνο για τη δουλειά και εχω την αίσθηση ότι κάπου στη βδομάδα αρχίζει να σφυρίζει το σύστημα της μετάδοσης. Επειδή το λάδι είναι ελάχιστο και λογικό είναι να στεγνώνει γρήγορα, έτσι σκέφτηκα ότι θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω το εργοστασιακό γράσο (Μετά από σχολαστική καθαριότητα εννοείται), που κρατάει πολύ περισσότερο...

 

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Ποιό είναι το εργοστασιακό γράσο;

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

αυτή η 'βασική λίπανση", ας την ονομάσουμε, έχει γίνει αιτία μύθων και καυγάδων, απο όσο φαίνεται στα forum!  Στις οδηγίες της η Kmc αναφέρει οτι πρέπει να το αφήνουμε αυτό το γρασσάκι, και να σκουπίζουμε ότι περισσεύει. Το θέμα όμως (άσχετα αν αυτό το γρασσάκι μπήκε πριν ή μετά την συναρμολόγηση των εκατοντάδων μερών της αλυσίδας) είναι οτι έχει υψηλό ιξώδες, ρέει ας πούμε αργά, είναι πιό πολύ γράσσο, παρά λάδι. Αρα μάλλον δεν έχει διεισδυτικότητα, συνεπώς δεν κάνει αυτό που υποτίθεται πως υπόσχεται. Μάλλον είναι μιά υποτυπώδης προστασία απο την υγρασία, αλλα δεν παίρνω όρκο. Οπότε? οπότε λογικά δεν μας κάνει. Εμείς θέλουμε χαμηλό ιξώδες, προς το νεράκι μάλλον, που να διεισδύει και να λιπαίνει 'πηγαίνοντας παντού" ενεργώντας αντιτριβικά.

Τα ίδια και χειρότερα κάνουν οι κατασκευαστές, απο όσο έχω καταλάβει, με τα κέντρα. Δεν βάζουν καθόλου λιπαντικό, με μεγάλη πιθανότητα να μην το πάρει κανένας χαμπάρι και μετά να κλαίμε !

Αντε καλές βόλτες, να καούν τα λιπαρά μας! (τα περιττά κιλά εννοώ!)

teofril
Εικόνα teofril
Απών/απούσα

johnheret wrote:

αυτή η 'βασική λίπανση", ας την ονομάσουμε, έχει γίνει αιτία μύθων και καυγάδων, απο όσο φαίνεται στα forum!  Στις οδηγίες της η Kmc αναφέρει οτι πρέπει να το αφήνουμε αυτό το γρασσάκι, και να σκουπίζουμε ότι περισσεύει. Το θέμα όμως (άσχετα αν αυτό το γρασσάκι μπήκε πριν ή μετά την συναρμολόγηση των εκατοντάδων μερών της αλυσίδας) είναι οτι έχει υψηλό ιξώδες, ρέει ας πούμε αργά, είναι πιό πολύ γράσσο, παρά λάδι. Αρα μάλλον δεν έχει διεισδυτικότητα, συνεπώς δεν κάνει αυτό που υποτίθεται πως υπόσχεται. Μάλλον είναι μιά υποτυπώδης προστασία απο την υγρασία, αλλα δεν παίρνω όρκο. Οπότε? οπότε λογικά δεν μας κάνει. Εμείς θέλουμε χαμηλό ιξώδες, προς το νεράκι μάλλον, που να διεισδύει και να λιπαίνει 'πηγαίνοντας παντού" ενεργώντας αντιτριβικά.

Τα ίδια και χειρότερα κάνουν οι κατασκευαστές, απο όσο έχω καταλάβει, με τα κέντρα. Δεν βάζουν καθόλου λιπαντικό, με μεγάλη πιθανότητα να μην το πάρει κανένας χαμπάρι και μετά να κλαίμε !

Αντε καλές βόλτες, να καούν τα λιπαρά μας! (τα περιττά κιλά εννοώ!)

 

Με κάλυψε, ευχαριστώ πολύ!

contact