Καλησπερα σε ολους,
Προσφατα αγορασα ενα κλασσικο ιταλικο ποδηλατο με σκελετο χρωμολης της δεκαετιας 70-80.
Σε γενικες γραμμες το ποδηλατο ειναι σε καλη κατασταση, τα κεντρα δεν παιζονται, το συστημα ταχυτητων καμπυ, αν και απο τα φθηνα κανει τη δουλεια του, η μεσαια οκ σαν καινουργια και το συστημα του τιμονιου σε γενικες γραμμες οκ.
Ξεκινησα να απολευθερωσω το λαιμο τιμονιου, την πιπα απο το πηρουνι, ξεβιδωνοντας την πανω βιδα. Οκ εως εδω. Προσπαθωντας να απελευθερωσω την πιπα απο το πηρουνι ειναι αδυνατο. Αν και περιστρεφεται με δυσκολια ειναι αδυνατο να απελευθερωθει. Εριξα λιγη βενζινη μεσα, τιποτα.εριξα λιγο καθαριστικο λαδοων τιποτα.τωρα γυρισα αναποδα το ποδηλατο και εριξα ξυδι.
Εχετε καμμια ιδεα πως να το ξεκολησω?το καλο ειναι ´οτι γυρναει εστω με δυσκολια.
Πρώτα απ' όλα κοπάνησες τη βίδα για να ξεφρακάρει η σφήνα;
Αν όχι ξαναβίδωσε την, άσε το κεφάλι να περισσέψει 1-2 πόντους και χτύπα τη με κάποιο ξύλο προς τα κάτω.
Όσον αφορά τα ζουμιά.
Καλά αποτελέσματα γενικά, έχω πάντα με καθαριστικά αλάτων τύπου Viakal και καθαριστικά τύπου azax που περιέχουν αμμωνία.
Επίσης σε τέτοιες περιπτώσεις πάντα να έχεις τη ρόδα βιδωμένη. Δε σε συμφέρει να στραβώσεις το πηρούνι στην προσπάθεια.
Στέλιο ευχαριστώ για την απάντηση .
Αρχικά ναι η σφήνα , που συγκρατεί την αλενόβιδα μεσα στο πηρούνι, έχει ξεμπλοκαριστεί.
Οταν προσπαθώ να αποκολίσω την πίπα πάντα έχω τη ροδα βιδωμένη, γιατι διαοφρετικά θα έχω θέμα με πηρούνι.
Η αμμωνία διαβρώνει το μέταλλο , θα έχω θέμα;
Το wd40 αντισκοριακό , κάνει τίποτε;
αλλη πρόταση από αλλους συνποδηλάτες;
...γνωριζεις τι πρεπει να κανει κανεις για να λυσει το λαιμο του τιμονιου (εσυ την αναφερεις σαν πιπα, ε, δεν θα τσακωθουμε!!).
Κι απο οτι φαινεται εχεις σιγουρευτει οτι εχει ξεμπλοκαριστει η σφηνα που σταθεροποιει το λαιμο στη θεση του. Οποτε λογικα ο λαιμος θα επρεπε να μπορει να αφαιρεθει.
Οπως αναφερεις περιστρεφεται μεν με δυσκολια, αλλα δεν αφαιρειται.
Να σε ενημερωσω λοιπον, οτι λαιμος που κινειται εστω και με δυσκολια, εχει ξεκολλησει, και ειναι θεμα χρονου (και προσπαθειας) να αφαιρεθει.
Στην προσπαθεια σου να το αφαιρεσεις, θα πρεπει ομως να δειξεις υπομονη κι επιμονη.
Αφου εξαντλησεις ολα τα περιθωρια που σου δινει μια μεθοδος, τοτε θα περνας στην επομενη. Δεν ειναι αποτελεσματικο το να ανακατευεις διαφορα υγρα και μεθοδους ξεκολληματος μεταξυ τους.
Το ξυδι δεν ξερω αν ξεκολλαει τα μεταλλα, σιγουρα ομως τα οξειδωνει.
Η αμμωνια διαβρωνει επιλεκτικα τα μεταλλα. Συγκεκριμενα διαβρωνει το αλουμινιο, αλλα οχι και το ατσαλι/σιδηρο.
Κατι αντιστοιχο συμβαινει και με τα διαφορα "Viacal": Ειναι δραστικα οσον αφορα τα αλατα και το αλουμινιο, και λιγοτερο δραστικα ως προς αλλα μεταλλα.
Παντως, στη θεση σου, δεν θα κατεφευγα σε αυτες τις μεθοδους.
Θα δοκιμαζα καποιο αντισκωριακο/ξεμπλοκαριστικο σπειρωματων, οπως το WD 40, η ακομα καλυτερα το αντιστοιχο Permatex, το οποιο κοστιζει τα μισα απο το WD 40, και κατα τη γνωμη μου ειναι αποτελεσματικοτερο.
Ολα αυτα τα αντισκωριακα, χρειαζονται χρονο ωστε να αποδωσουν τα μεγιστα:
Ψεκαζεις προσεκτικα κι επαμαλαμβανομενα(με το λεπτο πλαστικο σωληνακι που συνοδευει τα spray του ειδους) και στοχευμενα, στη χαραμαδα που σχηματιζεται γυρω απο τον αλουμινενιο λαιμο, ετσι ωστε να εισχωρησει μεσα το αντισκωριακο. Αν μπορεις, ψεκαζεις κι απο την κατω πλευρα, μεσα απο την τρυπα απο την κατω πλευρα της κορωνας του πηρουνιου, ωστε να εισχωρησει κι απο κει το αντισκωριακο, στο αλλο ακρο του λαιμου, απο την πλευρα της σφηνας δηλαδη.
Και μετα αφηνεις χρονο, ωστε το αντισκωριακο να εισχωρησει. Μετα απο λιγο διαστημα (ωρα/ωρες), μπορεις να ξαναψεκασεις αντισκωριακο, και αφηνεις παλι το χρονο να κανει τη δουλεια του.
Σε δυσκολες περιπτωσεις, μπορει και να χρειαστουν 24ωρα, προκειμενου να ξεκολλησουν τα προς λυσιμο κομματια.
Παντως ενα πρωτο δειγμα καλυτερευσης, θα δεις αν μετα το ψεκασμα με αντισκωριακο ο λαιμος του τιμονιου, αρχισει να κινειται ευκολοτερα μεσα στο λαιμο του πηρουνιου.
Αυτο, σημαινει οτι το αντισκωριακο εχει αρχισει και λειτουργει, κι οτι θα πρεπει να επιμεινεις με περισσοτερο αντισκωριακο, και περισσοτερο ...χρονο.
Επισης, μην περιμενεις οτι καποια στιγμη ως δια μαγειας ο λαιμος θα ελευθερωθει απολυτα, και ξαφνικα χωρις ιδιαιτερη προσπαθεια θα βγει ξαφνικα εξω.
Ειναι πιθανον μεχρι την τελευταια στιγμη να παρουσιαζει σημαντικη αντισταση, αλλα παρ'ολα αυτα να βγαινει με δυσκολια.
Σ'αυτην την προσπαθεια, η βοηθεια ενος δευτερου ατομου, μπορει να αποδειχτει πολυ χρησιμη: Βαζεις καποιον "βοηθο" να κραταει/πιεζει το ποδηλατο σταθερο στο εδαφος (ορθιο στις ροδες του), κι εσυ τραβας και περιστρεφεις το λαιμο προς τα πανω. Πολυ πιο ευκολο βεβαια γινεται ολο αυτο, αν δεν εχεις αφαιρεσει το τιμονι απο το λαιμο. Το τιμονι αποτελει απο μονο του σημαντικο μοχλο, και προσφερει βολικο πιασιμο για το τραβηγμα και ξεκολλημα του λαιμου.
Αυτα προς το παρον, δοκιμασε , και τα ξαναλεμε.
Edit: Σε τετοιες περιπτωσεις, τα καλυτερα εργαλεια ειναι η υπομονη, επιμονη, η ηρεμια και η μεθοδικοτητα.
Τα χειροτερα ειναι η ανυπομονησια, η αδημονια κι ο εκνευρισμος.
Αγαπητε Κολυμπους,
Ευχαριστω για το χρονο που διεθεσες.πραγματι, λαιμος ειναι καλυτερος ορος. Το ξυδι το ειδα σε μια γουτιουμπ προσπαθεια σαν τη δικη μου. Τα χημικα με αμωνιες μου προταθηκαν απο το φορουμ.
Να εξηγησω ομως γιατι το κανω αυτο.
Το ποδηλατο ειναι ενα γνησιο ιταλικο λελανιο, μεσαιου επιπεδου ομως. Κοιταζοντας το συστημα διευθυνσης διαπιστωσα ξεραμενα γρασα στις δυο φωλιες που εχειτο κουτελο.ολο λοιπον το συστημα χρειαζεται καθαρισμο αμεσα.
Κατα τα αλλα το ποδηλατο πεταει πεταει.δεν παιζεται. Μπορεις να το δεις στο αλλο φορουμ στα ποδηλατα μας.
Αξιζει να ασχοληθω μαζι υου ειλικρινα,ειναι σκετο Φεραρι,δεν κανω πλακα.
...προκειται για ενα αξιοπρεπεστατο Ιταλικο πλαισιο, που αξιζει να το κανεις...αδελφο σου. Αν και δεν το ειδα σε αλλο φορυμ, αφου εσενα σου αρεσει τοσο πολυ και το χαιρεσαι, εμας δεν μας πεφτει λογος.
Ομως, προκειμενου να συντηρησεις τα ρουλεμαν των ποτηριων του λαιμου, θα πρεπει πρωτα να αφαιρεσεις το λαιμο.
Και καλο θα ειναι να μην βρεξεις με τα διαφορα χημικα (εκτος απο το αντισκωριακο) τα ρουλεμαν αυτα, χωρις να τα λυσεις αμεσα.
Εφ'οσον το ποδηλατο ειναι παλιο, και διακρινεις ξεραμενα γρασσα στα ρουλεμαν του τιμονιου, το ιδιο θα ισχυει και για τα κεντρα των τροχων, και πιθανοτατα και για την μεσαια τριβη αν δεν ειναι κλειστου/σφραγιστου τυπου.
Και καλο θα ηταν πριν αρχισεις να το κυκλοφορεις συστηματικα, να του κανεις (του αξιζει) ενα ξεγυρισμενο καθαρισμα-ελεγχο-γρασσαρισμα-ρυθμιση στα επιμαχα σημεια, για να προλαβεις φθορες και ζημιες χωρις λογο.
Καλα και ασφαλη χιλιομετρα ευχομαι.
Ετσι καπως ειναι τα πραγματα. Απο καπου πρεπει να αρχισω , και αρχισα απο το λαιμο. Για τη μεσαια τριβη φοβαμαι οτι θα πρεπει να τηλυσω, θα επανελθω σε αυτο. Οσον αφορα τα κεντρα, η κυληση τους δεν εχει προηγουμενο, τουλαχιστον απο τη δικη μου εμπειρια. Αυτο ειναι και το ατου του ποδηλστου.εξ ου και η εμμονη μου σε αυτο.. Ευχαριστω για τις συμβουλες..
Κι εγώ θα το πω!
Το σημαντικό είναι ότι ήδη ξεκόλλησε.
Εκτός από τα αντισκωριακά, προσωπικά θα έριχνα λαδάκι, στη σχισμή, κάθε λίγες ώρες, και άστο να εισχωρήσει, επί μέρες, με ταυτόχρονο κούνημα αριστερά δεξιά.
Μη ξεχάσεις να λύσεις τα πάντα επάνω του, κυριολεκτικά τα πάντα. Το ξεραμένο γράσσσο σημαίνει ότι το ποδήλατο έχει χρόνια αφημένο.
Καλημέρα,
Ακολουθώ τις οδηγίες σας. Αγόρασα το F4 ειδικό αντισκωτικό και ρίχνω και από πάνω και από κάτω (αφού ελυσα τη ρόδα). Γυρνάω το τιμόνι δεξια και αριστερά α΄΄αλ δεν βγαίνει προς τα πάνω. Διατηρώ την ψυχραιμία μου και την υπομονή μου. Για σιγουριά αφαίρεσε την αλενόβιδα που συγκρατεί την πίπα (attacco -stem)στο τιμόνι. Δεν διαπίστωσα σημεία διάβρωσης του υλικού.
Αυτά προς το παρόν . Θα ενημερώνω συστηματικά για την εξέλιξη., για΄τι έχω πολλή δουλειά να κάνω.
Παράκληση, η μεσαία τριβή είνια ιταλικού τύπου; επειδή η ανάπτυξη έχει σφήνες προτείνετε να την αλλάξω σε κάτι πιο σύγουρο, εποχής πάντα; υπενθυμίζω ότι το σύστημα αλλαγής ταχυτήτων είναι το βαλεντίνο εχτρα με 5 ταχύτητες το οποίο δεν προτίθεμαι να αλλάξω, γιατί λειτουργεί μία χαρά. Απλά αν υπάρχει μάνιουαλ για τη ρύθμιση του εμπρος και πισω ντεραγιέ θα με ενδιέφερε, γιατί ταυτόχρονα σκοπεύω να αλλάξω τα συρματόσχοινα του ντεραγιέ.
Σας ευχαριστώ για τη βοήθεια.
Λύσε τα άνω ποτήρια.
Το τιμόνι θέλει δύναμη. Μπορεί να έχει κάνει κάπου "νύχι" εσωτερικά, από τη περιστροφική κίνηση και να εμποδίζει την εξαγωγή του.
Πιθανόν να είναι ιταλικού τύπου η μεσαία τριβή σου. Αυτό θα το μάθεις όταν τη λύσεις. Εγώ θα έβαζα δισκοβραχίονα αλουμινίου, εποχής όπως λες. Θα πρέπει όμως να βρεις τι μήκος άξονα χρειάζεσαι στη μεσαία τριβή ώστε να προμηθευτείς μετά την αντίστοιχη σε καρέ.
Εφόσον τα derailleur σου λειτουργούν σωστά απλά άλλαξε τα ντιζοκαλώδια.
Το ανω ποτηρι το εχω ξελασκαρει πληρως και το ολο το συστημα εχει ξεβιδωθει.
Περιστρεφω το λαιμο πιανοντας το τιμονι στα ακρα του ενω ταυτοχρονα δευτερο προσωπο σπρωχνει τον οριζοντιο σωληνα προς τα κατω για αντισταση.
Νομιζω οτι κανω ορθα.
Καλημερακαι παλι,
Πεντε περιπου μερες με αντισκωριακο, μπροστα στο λαιμο και μεσα στο πηρουνι,η κατασταση παραμενει λιγο πολυ η ιδια. Βεβαια κινειται ο λαιμος ευχερεστερα.
Ο λαιμος του ποδηλατου δεν ξερω αν ειναι απο αλουμινιο, ειναι σιγουρα επινηκελωμενος.
Οποιες οδηγιες ευπροσδεκτες.
Ελυσα το κεντρο της εμπροσθιας ροδας, ηταν αμεπαφο επλυνα με βενζινη τα σφαιριδια, καθαρισα το εσωτερικο και γρασαρισα. Εκλεισα στη συνεχεια προσεχοντας να μην αφησω μιρο κενο για γκπα γκουπ, ουτε να το σφιξω υπερβολικα. Μαζεψα το γρασσο που περισεψε και εκανα δοκιμες, η κυληση ειναι οκ, το τιμονιδεν λεει να βγει....
...τωρα ειναι κινησιμο;
Το κυκλοφορεις;
Ο λαιμος:
Παρε ενα μαγνητη, και δοκιμασε τον αν κολλαει στο λαιμο. Αν κολλαει, ο λαιμος ειναι ατσαλινος. Αν οχι, ειναι αλουμινενιος.
Καλημερα,
Το ποδηλατο ειναι κινησιμο , δουλευει μια χαρα.
Μαλιστα εσφιξα τις βιδες στο λαιμο και παει μια χαρα. Δεν υπαρχει τζογος. Απλα δεν μπορεσα μεχρι στιγμης να βγαλω το λαιμο.
Στις πορσπαθειες που εκανα, εβγαλε πολλη σκουρια. Δεν βγαινει ομως ο λαιμος. Πηρα και w40 που θααντικαταστησει το f4. Να τον αφησω ετσι? και να ασχοληθω με το σασμαν?
καλημερα,
Προς το παρόν η αφαίρεση του λαιμού έμεινε πίσω.
Αχολήθηκα με το πίσω ντεραγιέ έλυσα το σύστημα με τα ροδάκια (πουλει)τα καθαρισα και τα γρασαρισα. Θα καθαρίσω και την αλυσίδα όσο μπορώ και την
επόμενη εβδομαδα θα ασχοληθω ξανα με το λαιμό.
http://cyclist-friends.gr/topic/36702-legnano/
Το ποδηλατο βρισκεται στο λινκ που δινω.
Ο λαιμος, με βοηθεια μαγνητη αποδέιχθηκε μη σιδερενιος, ειναι ομως επιχρωμιωμενος
μετα το καθαρισμο των ντεραγιε αλλαξα και ενα συρματοσχοινο.
Επισης αγορασα καινουργια σελα, πεταλια κουμπωτα και ενα λαστιχο ρουμπινο προ 25 αρι, για πισω.
η αλυσιδα εχει καθαριστει αρκετα, θελει ομως ακομη δουλεια
Αγορασα επισης ενα κοντερακι δεκαθλο ενσυρματο, και αυριο ειμαστε για μετραι βολτα των 50 χλμ. Ελπιζω να μη κανει πολυ κρυο και ξυλιασω.
Σημ. Αν δεν μπαινετε στο λινκ κανετε κοπυ πειστ την ιστοσελιδα και λογικα θα μπειτε.
ΥΓ οι ντεραγιε ειναι καμπανιολο, φθηνη σειρα μεν κανουν ωραια τη δουλεια τους δε. Η μεσαια τριβη και η πεταλιερα θα πρεπει να αναβαθμιστουν με εξ;ρτηματα εποχης. Ιτι προτεινετε?
Καλημερα,
τις φωτο θα τις βρειτε στο αλλο ποδηλατικο forum στη δ/νση:
http://cyclist-friends.gr/topic/36702-legnano/
Συγνωμη αλλα εδω δεν μπορώ να τις κατεβάσω...
καλησπερα και χρονια πολλα,
συνεχιζω στο θεμα μετα απο ατκετους μηνες.
το καλοκαιρι το πηγα σε μια συνεργατικη λεσχη. τα παιδια εκαναν τα παντα. αποτελεσμα τιποτε.μιλαμε για επαγγελματιες.
σημερα παραμονη πρωτοχρονιας, εβαλα λιγο βιντι 40, και χτυπησα απο τα πλαγια το λαιμο. το τιμονι κουνιοταν χαλαρα... λεω μηπως....
βαζω τα δυνατα μου και αρχιζω να τραβαω.. μετα απο λιγο τσουπ κατι εγινε..
να μην τα πολυλεω επιτελους βγηκε..
συμπερασμα, αν ασχοληθεις , θα πετυχεις το στοχο σου.
χρονια πολλα
σημειωση. αν και βγαινω με σλλο ποδηλατο το χρησιμοποιω καπου καπου , απο τον απριλη μεχρι τωρα εχει γραψει οανω απο 500, χωρις προβληματα...