Γεια σας, θέλω τα φώτα σας, θέλω να με βοηθήσετε για το λύσιμο της κασέτας από τη ζάντα. Είναι η εξής: RD SHIMANO 515 MF-HG 20 SINGAPORE.
Το μεγάλο γρανάζι γράφει Y-Z 28T. Και είναι 18 ταχύτητες.
Τι ακριβώς χρειάζεται να τη λύσω προκειμένου να αντικαταστήσω 2-3 ακτίνες που έσπασαν; Και έπειτα να κάνω την ακτινολόγηση.
Τι κόστος έχουν οι ακτίνες; Πάνε σετ ή πωλούνται και μεμονωμένες; Που προτείνετε να ψάξω για να της βρω για καλές τιμές; Υπάρχουν διάφορες ποιότητες από υλικό κατασκευής ή διαφορετική αντοχή-ελαστικότητα; Η ζάντα μου είναι 26αρα, ποιος τύπος ακτίνας κάνει για την περίπτωσή μου;
Παρακάτω σας έχω και φωτογραφία:
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
[quote=Christos GT]Γεια σας, θέλω τα φώτα σας, θέλω να με βοηθήσετε για το λύσιμο της κασέτας από τη ζάντα. Είναι η εξής: RD SHIMANO 515 MF-HG 20 SINGAPORE.
Το μεγάλο γρανάζι γράφει Y-Z 28T. Και είναι 18 ταχύτητες.
Τι ακριβώς χρειάζεται να τη λύσω προκειμένου να αντικαταστήσω 2-3 ακτίνες που έσπασαν; Και έπειτα να κάνω την ακτινολόγηση.
Τι κόστος έχουν οι ακτίνες; Πάνε σετ ή πωλούνται και μεμονωμένες; Που προτείνετε να ψάξω για να της βρω για καλές τιμές; Υπάρχουν διάφορες ποιότητες από υλικό κατασκευής ή διαφορετική αντοχή-ελαστικότητα; Η ζάντα μου είναι 26αρα, ποιος τύπος ακτίνας κάνει για την περίπτωσή μου;
Παρακάτω σας έχω και φωτογραφία:
Σε ποδηλατάδικο, ζητάς εξολκέα για να ξεβιδώσεις βιδωτό ελεύθερο Shimano (ΟΧΙ για κασεττα, είναι πιο χοντρό και δεν μπαίνει). Τον δικό μου τον πήρα με κάτω από τάλληρο !
Επίσης θέλεις ένα μεγάλο κλειδί (συνήθως 15άρι ή - αν το υποστηρίζει ο εξολκέας σου, με υποδοχή για καρυδάκι.
Οι απλές ατσάλινες (ανοξείδωτες) ακτίνες πάνε περίπου 1 ευρώ οι 2 (κάτι τέτοιο τεσπα). Καλύτερα πάρε μαζί σου μία για δειγματισμό όταν πάς στα ποδηλατάδικα. Επίσης θα χρειαστείς και έναν ακτινολόγο - για να γυρνάς τα κεφαλάκια των ακτίνων.
Άμα δεν θές να πειραματιστείς μπορείς να πάς τη ζάντα να σου περάσει το ποδηλατάδικο ακτίνες και να την ακτινολογήσει. Διαφορετικά, εξοπλίσου, διάβασε και καλή επιτυχία
Pahisjon Ευχαριστώ για την απάντηση. Το προστατευτικό πλαστικό ανάμεσα στις ακτίνες και στη κασέτα τι κόστος έχει; Το βρίσκεις σε όλα τα μαγαζιά ή όχι; Ξέρω πως δεν είναι απαραίτητο να τοποθετηθεί, αλλά θα προτιμούσα να υπάρχει.
Μικρό έως και τζάμπα αμα πηγαίνεις στον ποδηλατά σου - είναι πολύς κοσμος που ζητά από τα μαγαζιά να το βγάλουν. Το θέμα είναι ότι
α) σαν ανταλλακτικό δεν το έχουν όλοι (σε συνοικιακά/μικρότερα μαγαζιά ίσως έχεις καλύτερη τύχη)
β) άμα είναι σωστά ρυθμισμένα τα stop του πίσω εκτροχιαστή (βίδες Hi και Low, ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να είναι σωστά ρυθμισμένα για να μην πέσει ο εκτροχιαστής στις ακτίνες) είναι περιττό βάρος
γ) δεν είναι σίγουρο ότι σε σώζει πάντα: Μπορεί να μήν πέσει ο εκτροχιαστής στις ακτίνες αλλά η αλυσίδα (μεταξύ του μεγάλου γραναζιού και των ακτίνων) όπου, αν δεν προλάβεις να κοκαλλώσεις, έχεις σίγουρα κόψει / τραυματίσει κάποιες ακτίνες.
Ευχαριστώ, τελικά το πήγα στον ποδηλατά μου (είχε και το προστατευτικό και του είπα να το βάλει για καλό και για κακό), αποφάσισα να μην πειραματιστώ τελικά. Αν και όσα βίντεο είδα, όσα άρθρα-κείμενα διάβασα, δε νομίζω πως είναι και επιστήμη για λίγους, πρακτική θέλει, κατάλληλα εργαλεία και υπομονή.
Όλα καλά με την ακτινολόγηση, όμως παρέδωσα στον ποδηλατά μια ζάντα χωρίς γρατζουνιές και την παρέλαβα χάλια γεμάτη γρατζουνιές βαθιές, μα καλά τι ακτινολόγο είχε, ούτε επίτηδες με κατσαβίδι να περνούσες δε θα είχε γίνει τέτοια ζημιά. Και φυσικά σφύριξε αδιάφορος ενώ του είχα τονίσει να προσέχει μη κάνει κάποια γρατζουνιά γιατί είμαι περίεργος με αυτά. Υπάρχει τρόπος να καλύψω-αποκαταστήσω τη ζάντα; Φυσικά κάποια πατέντα (όχι αυτοκόλλητα μάλλον γιατί θα χρειαστώ ολόκληρη συλλογή ταπανίνι ) ή φθηνή λύση γιατί το κόστος επισκευής συν το μπάλωμα θα μπορούσαν να καλύψουν μια ολοκαίνουργια ζάντα του κουτιού.
...γδαρσιματος ζαντας απο απροσεξια/βιασυνη, κατα την ακτινολογηση.
Μα καλα, τι διαλο, αρχαριος ειναι;
Εδω αλλοι, εφαρμοζουν ειδικο "τυπικο" κατα το πλεξιμο της ζαντας:
Οπως π.χ. να διαβαζονται τα αυτοκολλητα της ζαντας απο την αριστερη μερια του ποδηλατου, και η επιγραφη του (μπροστα) κεντρου απο τη θεση του οδηγου, η ακομη η βαλβιδα να πεφτει ακριβως κατω απο την επιγραφη του κεντρου, κλπ.
Συχνα δε, ρωτανε και τον πελατη για τις τυχον ιδιαιτερες προτιμησεις του.
Περιτο να πουμε, οτι το γδαρσιμο της ζαντας απο τις ακρες των ακτινων κατα το πλεξιμο, θεωρειται απλως απαραδεκτο.
Αν με την ιδια προσοχη, κανει και τις αλλες εργασιες στο ποδηλατο, τοτε καλυτερα να αλλαξεις μαστορα.
Οσο για το μπαλωμα, τι να πει κανεις...
Αν η ζαντα ειναι μαυρη, δοκιμασε να μασκαρεις τις γρατζουνιες με μαυρο ανεξιτηλο μαρκαδορο.
Είναι πάνω από 20 χρόνια μάστορας, τώρα τι να πω. Δεν είχα παράπονο από εκείνον, όμως η υπομονή φαίνεται πως έφυγε όπως και τα χρόνια… Η ζάντα είναι ασημί σαν μεταλλική και μπαλώματα δε ξέρω αν γίνονται. Δοκίμασα τοπικά με πράσινο σύρμα κουζίνας να το κάνω πιο λείο αλλά τίποτα. Όταν λέμε γρατζουνιές, χαρακιές θα τις χαρακτήριζα πιο σωστά, και όχι πχ ένα εκατοστό, του έδωσε και κατάλαβε σε όλο το μήκος του στεφανιού φάλτσες, (εκεί που πατάνε τα καψούλια -νομίζω έτσι λέγονται- των ακτινών) θυμίζει γρατζουνισμένος δίσκος LP.
Α, και περιττό να πω πως λόγω της αρχικής μου σκέψης να το παλέψω μόνος μου το θέμα, του έδωσα λυμένη ζάντα και μόνος την τοποθέτησα. Όταν την παρέλαβα τον πλήρωσα και του είπα θα περάσω σαμπρέλα, ελαστικό βιδώνω και φέρνω το ποδήλατο να το δεις (κέντρο, τακάκια κλπ) πως κάθετε τώρα η ζάντα «ευθυγραμμισμένη» μου απάντησε «ναι ναι!». Το πήγα και αντί να ασχοληθεί, (ενώ δεν είχε πελάτη στο μαγαζί εκείνη την ώρα) μου είπε πρέπει να φτιάξεις τα τακάκια και να φέρεις πιο δεξιά τον τροχό… σαν να μου λέει πως αυτά θα στα χρεώσω αν τα κάνω ή τέλος πάντων βαριέμαι να ασχολούμαι με την περίπτωσή σου, δηλαδή αν του είχα πάει το ποδήλατο να το κάνει μόνος του (εκτός ότι μπορεί να το έβρισκα μες τις γρατζουνιές, τι λεφτά θα μου ζήταγε;;;;) Το ότι αλλάζω μάστορα είναι γεγονός!!!
Θα σας ανεβάσω φωτογραφίες το πριν και το μετά (αλήθεια υπάρχει κάποιο πρόβλημα με τις φωτογραφίες; Και τις προηγούμενες που ανέβασα δεν είδα να ανεβαίνουν) Και για να αποφύγει κάποιος άλλο τέτοιου είδους «περιπέτειες» είναι ο Λαζαρίδης στην Καλλιθέα. Άψογος, ευγενικός, καταπληκτικός κάποτε, τώρα όσες φορές έχω πάει εκεί εκτός οτί το παίζει ντίβα, «τώρα δε μπορώ, έλα από εβδομάδα», δεν έχω το αποτέλεσμα που ήθελα (πχ για μια αλλαγή ντίζας έπρεπε να μπω στη διαδικασία να το λύσω όλο και να περάσω το σολινάκι από την άλλη πλευρά όπως ήταν κανονικά γιατί ενοχλούσε, αφήστε δε που ενώ ήμουν παρών στη διαδικασία έπρεπε να του κάνω υποδείξεις μιας και ούτε από την ειδική υποδοχή στο μήκος του σωλήνα δεν πέρασε το συρματόσχοινο και όταν το είπα, λέει ΑΑΑ!!! Έχει τέτοιο;;;; δεν το είδα. Όσο για τιμές ανάλογα με τα φεγγάρια του… και με τη φάτσα του πελάτη… ενίοτε ίσως πιο φθηνός σε μερικές περιπτώσεις, σε άλλες όχι, όμως προτιμώ να δώσω 2-4 ευρώ πάνω και να έχω το αποτέλεσμα που θέλω και όχι… ερασιτεχνισμούς… και περισσότερες ζημιές εξαιτίας του «service» και ας είναι να το πάω σέρνοντας μέχρι Αγιά Παρασκευή που λέει ο λόγος.
Τελικά δεν είμαι ο μόνος που έχω αυτή την άσχημη εντυπωση για το συγκεκριμένο μαγαζί. Καλός χρυσός αλλά απο service και τεχνικά θέματα δεν το χει. Παραδείγματα εχω να σου πω αρκετά. Ισως η πολυ δουλειά χαλάει την ποιότητα
Και το μαγαζί ότι κάνει ο πατέρας (κος Γιάννης) ο γιος πέρα από τις πωλήσεις δε γνωρίζει από ποια πλευρά σφίγγει μια βίδα… Αλλά πάνω από όλα ευγένεια, η εξυπηρέτηση είναι άλλο θέμα…
Όσες φορές έχω πάει εγώ στον Λαζαρίδη παρόλου που έχω πάρει από αλού τα ποδηλατά μου και το ξέρει!!!Μου έχει κάνει της καλύτερες εξυπηρετήσεις και δουλειές, έιχα πάει σε άλλους τεχνίτες ποδηλάτες και πλήρωσα μεταχειρησμένα πράγματα και μου χαλάσανε μέσα σε 2 μήνες (αυτά πρίν πάω στον Λαζαρίδη)μετά το πήγα στον Λαζαρίδη με την μ@λ@κί@ που μου έιχε κάνει ο αλλός,το έφτιαξε μου έβαλε καινούργια ανταλακτικά και τα πλήρωσα λίγότερα.Έχουν περάσει 4 χρόνια και δεν έχω κανένα πρόβλημα!Πηγαίνω για ότι μου χρειαστεί από τότε και είμαι ήσυχος.Και μένα μου έχει πεί έλα από εβδομάδα να το φτιάξω όταν δεν είναι επείγον επειδή όπως όλοι ξέρετε είναι άνοιξη και όλοι πηγαίνουν να φτιάξουν τα σκουριασμένα ποδήλατα τους που είναι ξεχασμένα σε..ούτε και εγώ ξέρω που..και περιμένουν να τους κάνουν θαύματα χωρίς να πληρώσουν και πολλά χωρίς να σκέφτονται την ασφαλειά τους!!!Και τα θέλουμε όλοι τώρα!!
Λίγοι υπομονή δεν βλάπτει...κάνω περίπου 400χλμ την εβδομάδα και εγώ το έχω πολύ μεγάλη αναγκη το ποδηλατό μου...
χαχα... κλασσική περίπτωση.... καλός ανθρωπάκος, χαμογελαστός,
"άστω, έλα να το πάρεις σε 2-3 μέρες...."
"σήμερα δεν προλαβαίνω...φέρτω από βδομάδα...."
κλπ
κλπ
κλπ
(...και φυσικά ο τύπος είναι αραγμένος στο πεζοδρόμιο και πίνει ουζάκια με τους δίπλα μαγαζάτορες....)
Θυμάμαι είχα πάει να αγοράσω δύο ζευγάρια απλά πετάλια. Έκανε 10 λεπτά να τα βρει να μου τα δείξει, περίμενα άλλα 10 λεπτά να τα βάλλει. Δεν τα έβαλε ποτέ, του ζήτησα πεταλόκλειδο να τα βάλω μόνος μου... άλλα 5 λεπτά περίμενα να βρει να μου δώσει το πεταλόκλειδο....
Όταν έχει κόσμο πήζει άγρια.... αποσυντονίζεται...
Όταν δεν έχει κόσμο μάλλον δεν έχει διάθεση
Καλησπέρα, κι από 'μένα.
Να παραθέσω κι εγώ τη δική μου εμπειρία από τον κύριο Γιάννη.
Έχω αγοράσει ένα ποδήλατο mountain των 150 ευρώ από το μαγαζί του το 2004, το οποίο χρησιμοποιώ για δουλειές τριγύρω (αποστάσεις περίπου 10-15 χλμ την εβδομάδα, άσφαλτο αποκλειστικά). Πριν από μερικές μέρες κατάλαβα ότι έπαθε κάποια ζημιά ο πίσω τροχός, τον οποίο αυτή τη φορά τον είχα αλλάξει πριν οχτώ μήνες χωρίς να αλλάξω ποδηλατικές διαδρομές (άρχισε ξαφνικά να βρίσκει ο τροχός στο κάτω ψαλίδι). Μετά από λίγο χωρίς να επέμβω έπαψε να βρίσκει και πήγα από το κατάστημα. Του είπα ότι τον βάλαμε πρόσφατα, κοιτάζει τον τροχό και το κέντρο και μου λέει ότι δεν έχει κάτι, πιο συγκεκριμένα "Αν χαλάσει, βλέπουμε τι θα κάνουμε...". Κοιτάζω καλύτερα το κέντρο και το βλέπω να έχει ανοίξει στο πλάι. Ξαναμπαίνω στο μαγαζί, του λέω τι είδα και τον ρωτάω αν έχει πρόβλημα ο τροχός ή όχι (πως γίνεται ένας τροχός με ελάχιστη χρήση να κρατάει οκτώ μήνες;). Το ύφος μου ήταν απόλυτα ήρεμο, ενώ η απάντησή του ήταν σε άλλο ύφος απ' όταν πουλάει ποδήλατα. Μου λέει: “Τι ζητάς τώρα; Να σου αλλάξω τροχό τζάμπα;” Επανέλαβα την ερώτηση για το εάν ο τροχός που μου είχε πει πριν από λίγο ότι δεν είχε πρόβλημα είναι προβληματικός. Η απάντηση ήταν "Μαζί μιλάμε και χώρια καταλαβαινόμαστε". Εγώ είχα το πρόβλημα! Και τελικά μέσα σε μια στιγμή ο τροχός που δεν είχε πρόβλημα, απέκτησε. Την επόμενη μέρα από το περιστατικό, μόλις ανέβηκα στο ποδήλατο και έκανα δέκα μέτρα (κυριολεκτικά), ο τροχός έσπασε.
Ο κύριος Λαζαρίδης θα με άφηνε να καβαλάω ένα ποδήλατο με προβληματικό κέντρο, μόνο και μόνο για να μην παραδεχθεί ότι το προϊόν που μου πούλησε ήταν σκάρτο. Θα άφηνε τα παιδιά του να καβαλάνε ποδήλατα που θα είχαν τροχό σε τέτοια κατάσταση; Μπορεί να πει κάποιος ότι ο τροχός χάλασε από τη χρήση που έκανα εγώ στο ποδήλατο αυτούς τους οκτώ μήνες. Το θέμα δεν είναι αυτό. Το θέμα είναι ότι πάω στον ειδικό για να μου πει τι χρειάζεται να γίνει για να είμαι ασφαλής στο δρόμο και όχι για να με κοροϊδεύει και να με προσβάλει. Κρίμα!
Σας λέω πάλι ΜΗΝ πηγαίνεται εκεί για Service!!! Δεν έχει ιδέα ο ανθρωπος,(η δεν θέλει να ασχολειται με Service) του κάνω σκόπιμα κάθε φορά που πηγαίνω ερωτήσεις περί τεχνικών θεμάτων μόνο και μόνο για να τον τσεκάρω. Πηγαίνω μόνο για να αγοράσω κάποιο ανταλλακτικό ή αξεσουάρ ή ποδήλατο.
επειδη οπως φαινεται ξερετε το μαγαζι..απο περιεργεια..ποιος ειναι ο γιος κ ποιος ο πατερας?στα 2 μαγαζια που εχει στο ενα βλεπω εναν μεσοκοπο ψηλο γκριζομαλλη αδυνατο να κανει τη μουτζουροδουλεια,κ εναν αλλο πιο νεο με γυαλια λιγο γεματο να πουλαει προφανως.
κ δευτερον πιο σημαντικο.εχει απεξω αραγμενα συνεχεια 5-6 ποδηλατα μεταχειρισμενα,παλια,10-15 χρονω τουλαχ που ομως ενδεχεται να ειναι λειτουργικοτατα.αυτα τα πουλαει?κ αν ναι ποσο?ολο λεω να περασω κ δε τυχαινει.
μπονους ερωτηση:δινει καινουρια ποδηλατα για test drive?πχ αυτα της βιτρινας.γιατι απτο υφος του μαγαζιου νομιζω οτι 8α σου πασαρουν οτι ναναι για να φυγεις.δε λεω ειναι εξυπηρετικος ενιοτε,κ μια κυρια πουναι κει,αλλα μου δινει την εντυπωση της μπουτικ.μπορει να κανω κ λαθος.
έχω την εντύπωση, χωρίς να ξέρω τον ίδιο τον άνθρωπο τόσο καλά.... ότι ανήκει στην ευρύτερη κατηγορία ποδηλατάδων: πουλάω ποδήλατα και δεν θέλω να πολυ-ασχολούμαι με επιδιορθώσεις κλπ.
Όπως γράφτηκε πιο πάνω: μπουτίκ....
Γενικά, η φάση: επιδιόρθωση / αναβάθμιση / βελτίωση / περιοδικό service" μάλλον δεν αποφέρει πολλά, ή δεν αποφέρει τόσα όσο η πώληση ολόκληρου νέου ποδηλάτου.
Φυσικά, αυτό που δεν έχει καταλάβει ο εν λόγω κύριος είναι ότι οι εποχές σιγά-σιγά αλλάζουν. Πάνε οι καιροί που δέναμε τα σκυλιά με λουκάνικα (άπαιχτη ατάκα του αφεντικού μου.... ).
Σε λίγο καιρό θα γυρίσουμε στην εποχή "αρχές 2000" και ίσως και ακόμα πιο πίσω. Όποιος έχει ΘΕΜΕΛΙΩΣΕΙ καλές σχέσεις με την πελατεία του θα επιζήσει και θα συνεχίσει. Όποιος έχει βασιστεί σε ευκαιριακές "ξεπέτες" - "να πουλήσω να φύγει από τη μέση" - κλπ κλπ μάλλον θα τα βρει δύσκολα.
Κρίμα γιατί το μαγαζί είναι φιλέτο, "πιάνει" μεγάλη περιοχή (ως μοναδικός ποδηλατάς για πολλές κοντινές γειτονιές) και γιατί έχει και γυναίκα και παιδί στο επάγγελμα.... στην θέση του κάποιος πιο ξύπνιος θα μπορούσε να ΠΕΤΑΕΙ.
[έχει ΤΡΕΙΣ βιτρίνες στην ουσία, τρία καταστήματα: τα δύο κοντά στην αστυνομία, από την δεξιά μεριά όπως κατεβαίνουμε και άλλο ένα πιο κοντά στην εκκλησία, από την αριστερή μεριά.....]