ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ DIRT BIKE ΣΕ ALL MOUNTAIN

20 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
DrHofmann
Απών/απούσα

Χαιρετω σας....
Παιδια χρειαζομαι τις πολυτιμες συμβουλες σας. Εχω ενα scott yz 35 voltage 2007 το οποιο ειχε ενα αρκετα αξιοπρεπη σκελετο, αλλα τα παρελκομενα του ειναι για πεταμα, κατι το οποιο ηξερα απο την στιγμη που πηγα να αγορασω το ποδηλατο.
Για να γινω σαφεστερος παραθετω μια λιστα με του τι φοραγε αρχικα το ποδηλατο:
* Frame: Scott hydraformed octagon6061 alloy frame
* Forks: RST Capa C7 with preload 75mm travel
* Gears: Shimano FD-TY10 front and Shimano Acera rear derailleurs
* Shifters: Shimano ST-EF50-8R EZ-fire plus
* Chainset: Shimano TY-Series FC-TX-70 with 24x34x42 tooth rings
* Brakes: Hayes MX-4 mechanical
* Wheels: Rigida Cyber 10 rims built on Formula DC-20FQR front and Formula DC-31RQR rear hubs
* Tyres: Voltage CST-C-1405P
* Handlebars: HL MTB-153 / Hi-Ten
* Stem: HL TDS-C242-8 Ahead
* Saddle: Scott Voltage
* Seatpost: HL SP-214
* Pedals/Extras: Xerama SP-400 BMX pedals

Σιγα σιγα ξεκινησα να αλλαζω τα πραγματα απο πανω του και να του βαζω ανταλλακτικα τετοια ωστε να το μετατρεψω σε ενα σχετικα καλο all mountain ποδηλατο.Του αλλαξα αναρτηση και του εβαλα μια rock shox tora 302 85-130 mm με pop lock, παλουκοσελο-σελα specialized, grips , πεταλια crank brothers, τροχους και λαστιχα specialized eskar 2.30 , αλλα τα βασικοτερα , δηλαδη συστηματα φρενων και ταχυτητων βρισκοντε σε αναμονη......
Εχετε να μου προτεινετε κατι;
Σκεφτομαι να βαλω συστημα κασσετας με 9 αντι για 7 ταχυτητες που εχω τωρα,και υδραυλικα δισκοφρενα.
Επισης θα ηθελα να με κατατοπισετε στο γιατι να βαλει καποιος 2 ταχυτητες μπροστα αντι για 3 , οπως βλεπω σε μερικα all mountain, freeride και downhill ποδηλατα και αν μου προτεινετε κατι τετοιο.

Ευχαριστω προκαταβολικα....και συγνωμη αν σας κουρασα.

Υ.Γ. Καλη χρονια σε ολους (αν και με τοσα που γινονται αυτο τον καιρο, δεν το βλεπω)

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

καταρχήν δεν παίζει να αλλάξεις τόσο την κλίση της ανάρτησης
πέραν αυτού καλή σειρά ειναι η slx Που υποτίθετε ότι είναι αντοχής

Johnny.Tifosi
Εικόνα Johnny.Tifosi
Απών/απούσα

Τα Hayes MX-4 δεν είναι καλά? Από περιέργεια ρωτάω. Και τι ακριβώς εννοείς με τον όρο all mountain? Από κει και πέρα πληροφοριακά σου λέω ότι μπορείς να αγοράσεις μια πλήρη σειρά Deore (με v-brake όμως) με 175€, που νομίζω ότι είναι υπεραρκετή, ή μια σειρά slx (με υδραυλικά) με 380€ για ολική αναβάθμιση. αλλιώς αν δεν διαθέτεις τόσα € μπορείς φυσικά μπορείς να αγοράσεις μόνο μεμονωμένα εξαρτήματα που σε ενδιαφέρουν, κατά προτίμηση Deore που θεωρώ έχουν το καλύτερο value for money. τέλος δεν βλέπω για ποιον λόγο να χάσεις 7 ή 9 ταχύτητες βγάζοντας έναν δίσκο, μου φαίνεται σαν υποβάθμιση.

DrHofmann
Απών/απούσα

εχω βαλει μια rock shox tora 302 85-130 mm.
μου ειπαν οτι μεχρι εκει με παιρνει ωστε να μην αλλαξει η γεωμετρια του ποδηλατου.
αρχικα ηθελα μια marzocchi 44 140mm αλλα ο ποδηλατας μου ειπε οχι καλυτερα.
τι μπορει να συμβει αν αλλαξει η γεωμετρια;

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

να μην λειτουργεί σωστά η ανάρτηση μέχρι και να σπάσει το κούτελο
αν το είδε κάποιος που ξέρει και σου είπε οκ τότε πάω πάσο μιας και είναι του κατασκευαστή το θέμα
καλό θα ήταν να πάρεις τηλ μανιατόπουλο και να ρωτήσεις

TruLocal
Απών/απούσα

Φίλε DrHofmann (καμία σχέση με τον Matt Hofmann?) η ανάρτηση που έβαλες έχει πολύ μεγάλη διαδρομή για αυ΄τον τον σκελετό και θα επειρεάσει δραματικά την γεωμετρία και την συμπεριφόρα του ποδηλάτου. Εχω κάνει τουλάχοστον 10 μετατροπές απο dirt jump ποδήλατο σε οχι ακριβώς all mountain αλλά σε ένα υββρίδιο του βούνου. Είναι κατι ανάμεσα σε Freefide, Dirt, All Mountain και 4x. Τα κάνει δηλαδή όλα (με έμφαση περισσότερο στο All Mountain και στο Dirt) και συμφάιρει. Αν Θέλεις να το πας ακόμα πιο παρα πέρα, του φοράς και ένα ζευγάρι Dirt λάστιχα διάστασης 2.20 με 2.30 και βγάνεις δρόμο και λίγο χώμα. Τα λάστιχα Dirt έχουν απίστευτη κύλιση και πάνε παντού.
Δεδομενου οτι έχεις πάρει την απόφαση να κρατήσεις και να αναβαθμήσεις το σκελετό, θα σου πρότεινα τα εξής βάση αυτών που ήδη έχεις κάνει:
- Πιρούνι: Δούλεψετο στα 100mm διαδρομής και κάτω
- Φρένα: Θα σου πρότεινα μηχανικά δισκόφρενα μιας και τα υδραυλικά είναι ακριβά. Τα μηχανικά κάνουν πολύ καλή δουλειά + του οτι είναι πιο ευκολοσυντήρητα και εύκολα στη ρύθμιση
- Τροχοί: Αν δεν έχεις ήδη τροχούς με υποδοχές για δυσκόφρενο, προτήμισε κάτι στη τάξη των 150 με 200 euro
- Επειδή τα All Mountain έχουν την φιλοσοφία να τα κάνουν όλα, δεν έχουν μπροστά 3 δίσκους ώστε να μην υπάρξει το ενδεχόμενο πρόσκρουσης του τρίτου και μεγάλου δισκου με αποτέλεσμα να στραβώσει αυτός ή ο βραχίωνας της πεταλιέρας ή ακόμα η μεσαία τριβή. Για αυτό λοιπόν υπάρχει ένα προστατευτικό δισκάκι απο πλαστικό ή αλουμίνιο στην θέση του τρίτου δίσκου. Αν έχεις σκοπό να τα κάνεις όλα θα σου πρότεινα να μην βάλεις τρίτο δίσκο.
- Για το θέμα της κασσέτας υπάρχει περίπτωση να μήν σου δουλέψει η 9αρα. Είναι τέτοια η γεωμετρία του σκελετού που μπορεί να έχεις πρόβλημα με τις αποστάσεις και τον εκτροχιασμό της αλυσίδας
- Για ταχύτητες κάτι σε επίπεδο LX της Shimano ή x-5 της Sram θα σε καλύψουν μια χαρά χωρίς να δόσεις πολλά λεφτά
- Θα σου πρότεινα να πάρεις ενα ζευγάρι λάστιχα 2.10 για να κάνεις πορεία στο χώμα, αυτά που ήδη έχεις για Freeride, Dirt, Street, 4x, και ενα ζευγάρι λάστιχα Dirt 2.20 με 2.30 για την άσφαλτο (τα λάστιχα Dirt δεν έχουν τακούνι).
- Θα μπορούσες να δοκιμάσεις διάφορους λαιμούς και τιμόνια για να βρέις την θέση οδήγησης που σου ταιριάζει

greg
Απών/απούσα

Επειδη εχω κανει και εγω κατι παρομοιο(εχω μετατρεψει xc σε dirt) θα σου προτεινα αμα ειναι να παρεις τροχους να εχουν κλειστα ρουλεμαν.θα σε βγαλουν απο μεγαλο πεδεμο που θα χρειαστεις με τα ανοιχτα αργοτερα.αμα διαθετεις τα χρηαματα μπορεις να βαλεις οπως αναφερθηκε πιο πανω slx τα οποια απο προσωπικη εμπηρεια στα φρενα και στο πισω σασμαν δουλευουν καταπληκτικα.σαν τα xt ενα πραγμα μονο που δν εχουν τα φρενα μια ρυθμιση που εχουν τα xt στα χειρηστιρια(ποτε δν καταλαβα τι ακριβως κανει).επισης αμα εχεις πεταλιερα με τρεις δισκους θα ηταν καλυτερα να βγαλεις τον τριτο και να του βαλεις ενα bash ring.αυτο ειναι ενα κοκαλινο προστατευτικο που δν σπαει και προσταυτευει απο τυχον βανδαλισμους στον δευτερο δισκο.επισης ο σκελετος σου ειναι ενταξη μεχρι 120μμ διαδρομη αναρτησης.ειχα ρωτησει με mail κατευθειαν την scott γιατι το ειχα απορεια.Επισης δν θα εχεις προβλημα ενα βαλεις 9αρα κασετα.δοκιμασμενο και voltage YZ0 limited.δν αλλαζει τπτ.η ροδα παλι στο ιδιο σημειο παταει.απλως τα γραναζια ειναι λιγο πιο λεπτα για αυτο και θελουυν αλυσιδα για 9 γραναζια.επομενως και μπροστα-πισω 9αρι σασμαν.αυτα απο εμενα και ελπιζω να βοηθησα.sorry για τα ορθογραφικα λαθη.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

καλοί τροχοί με κλειστά ρουλεμάν και όχι ιδιαίτερα ακριβοί είναι οι mavic crossride
fulcroum 5
:D

TruLocal
Απών/απούσα

Ο συγκεκριμένος σκελετός άνετα μπορεί να δουλέψει με ένα πιρούνι 120mm (ιδιαίτερα στο 4x και στο Freeride). Το θέμα είναι οτι για κάποιον που θέλει να κάνει αποστάσεις και καθημερινή χρήση ένα πιρούνι με μεγάλη διαδρομή είναι κουραστικό και άβολο (ειδικά στην ανηφόρα και στις ορθοπεταλιές). Τα 100mm είναι μια διαδρομή η οποία μπορεί να τα κάνει όλα πολύ καλά.
Διαφωνώ λίγο με τον greg μιάσ και έχω προσωπική εμπειρία με την μετατροπή σε 9άρα κασσέτα. Σε ποδήλατο xc μπορεί να δουλέψει αλλά σε ποδήλατο με γεωμετρία και στήσιμο dirt δεν είναι επιτυχής. Η τελευταία προσπάθεια που έκανα να δουλέψει η μετατροπή σε 9πλέτα (αλλάζοντας βέβαια και την αλυσίδα) λειτούργισε εντάξει στο stand αλλά οταν το ποδήλατο πάτησε και δέχτηκε και φορτία απο τον αναβάτη, οι ταχύτητες κάναν οτι ήθελαν. Επίσης σε μερικά ποδήλατα η αλυσίδα τραβούσε μεγάλο flex, έβρισκε στο σκελετό και δεν ήταν δυνατόν να δουλέψει πρώτο με όγδοο ή δεύτερο με πρώτο.

DrHofmann
Απών/απούσα

.....ειναι το γεγονος οτι εχει u-turn οποτε μπορω να την ρυθμισω οπως θελω εγω.Οταν την κυκλοφορω σε δρομο και κανω διαδρομες την κατεβαζω στο 85 με 95 το πολυ.Παρατηρησα οτι οταν την εχω πανω απο 100 σε δρομο γινεται σχετικα κουραστικη.Σε 130 την δουλεψα σε καποια καλα κατεβασματα στον Υμηττο και δεν παρατηρησα καποιο ιδιαιτερο προβλημα.Βεβαια εσεις ξερετε καλυτερα.Ειμαι εντελως ασχετος οπως εχετε καταλαβει. :DDDD Και δεν ντρεπομαι και να το πω. :D
Ειχα υποψιν το θεμα 2πλου crankset απλα δεν ηξερα αν οντως με συμφερει να κανω κατι τετοιο.Το ποδηλατο κυριως το θελω για σχετικα σκληρη χρηση σε βουνο οποτε ο μεγαλος τροχος νομιζω μου ειναι σχετικα αχρηστος.Ελεγα μαλιστα να παρω το 2 crankset της shimano 36-24.

greg
Απών/απούσα

τι να πω???εμενα παντως στον yz0 limited δουλευε μια χαρα.δν ξερω.νομιζω πως στο προβλημα flex αμα εχεις σασμαν απο lx και πανω το λυνεις και βαζεισ το ελατηριο στο πιο σκληρο(αυτο εχω κανει) και το flex μειωνετε κατα πολυ.Αν δν μπορεις να το πειραξεις αυτο απλως κοντενεις λιγο την αλυσιδα.τωρα για τη σχεση πρωτου με εγδοο και δευτερο με πρωτο εχω την εντυπωση πως φτεει το μπροστα σασμαν...η στην ρυθμιση η στην συμβατοτητα

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

υπάρχει ρύθμισή για να βάζεις το ελατήριο στο πιο σκληρό???
δεν ξέρω κάτι τέτοιο
μπορείς να μου πεις πως μπορώ το δικό μου lx να το κάνω πιο σκληρό?

greg
Απών/απούσα

νομιζω υπαρζει σε σασμαν χτ και χτρ.για λχ δν ξερω.παντως στο χτ εκει που βιδωνει στο σκελετο υπαρχει μια πολυ μικρη τρυπουλα που θελει ενα πολυ μικρο αλεν.απο εκει το λυνεις και βγαινει η μιση βιδα και πεταγετε το ελατηριο και μετα το βαζεισ μια θεση πιο πανω.στο χτρ γινετε το ιδιο.λυνεισ αλλα εχε διο βιδες.την μικρη που ανεφερα και μια μεγαλη στο κρεμασταρι που το λυνεις και του αλλαζεισ την θεση

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

θα τω ελέγξω και θα σας πω
http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/SI_5W50A_001...

http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponen...

για πες που είναι αυτή η βίδα?

DrHofmann
Απών/απούσα

εχω ελπιδες για 9 πισω ταχυτητες;;;; :)

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!!!!!

greg
Απών/απούσα

στο δευτερο λινκ.κοιτα τα κομματια που ειναι πανω απο τον αριθμο 2.αυτα τα τεσσερα.λοιπον στην εικονα το εικονιδιο ακριβως πανω απο το 2 εχει μια τρυπα υποδοχης για το ελατηριο.στην πραγματηκοτητα υπαρχουν τρεις τετοιες τρυπες για τη ρυθμιση της σκληροτητας.

greg
Απών/απούσα

εγω πιστευω πως εχεις.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΜΕΝΑ!!

DrHofmann
Απών/απούσα

.....η αναβαθμηση στις ταχυτητες εγινε μια χαρα.Αλλαξα το μπροστινο συστημα 3 τροχων 24-34-42 με δυο τροχους 22-36 και bashguard και το πισω συστημα των 7 ταχυτητων 14-28 εγινε 11-34 9 ταχυτητων.
παρα το γεγονος οτι αφαιρεσα ενα δισκο απο εμπρος η αλλαγη του πισω συστηματος μου προσεφερε ενα ευρυτερο φασμα σχεσεων συν τον παραγοντα προστασια που μου προσφερει το bashguard λογω της σκληρης χρησης που κανω στο ποδηλατο.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΟΣΟΥΣ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΑΝ.

ελπιζω να ερθω σε καποια απο τις επομενες συναντησεις και να σας γνωρισω και απο κοντα.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

εύγε
αν και θα προτιμούσα 11-32 για πίσω να μην πω 11-28
:D
μόνο αυτά άλλαξες?
με την ανάρτηση όλα οκ?

DrHofmann
Απών/απούσα

ΟΛΑ ΟΚ....την αναρτηση την ειχα ηδη βαλει οταν εγραφα αυτο το post. ακολουθησα τη συμβουλη ομως να την χρησιμοποιω μεχρι τα 120 mm κατα τη διαρκεια της "σκληρης" χρησης.σε ολες τις αλλες περιπτωσεις την εχω το πολυ μεχρι 100 mm ωστε να μην με δυσκολευει κιολας στο πενταλιασμα. ΟΛΑ ΚΑΛΑ ΛΟΙΠΟΝ.

το μονο που εχει μεινει πλεον ειναι υδραυλικα δισκοφρενα αλλα στο μακρυνο μελλον.τα μηχανικα δισκοφρενα μου φαινονται καλα για την ωρα και δεν παιζουν και χρηματα για αλλες τροποποιησεις τωρα.Περναμε και κριση....