Αγαπητοί φίλοι...
Φέρω στο ποδήλατό μου μπροστινό φανάρι της Busch&Müller(link is external). Eίναι στην κατοχή μου αρκετά απροβλημάτιστα χρόνια.Τρελή απόδοση δεν έχω γιατί πρέπει να είναι γύρω στα 25-30 lux,αλλά τη δουλειά μου την κάνω μια χαρά.Τελευταία όμως μου καίει τις λάμπες που σημειωτέον,είναι αλογόνου 6V-2,4W.
Τις αντικαθιστώ μα μετά από λίγα χλμ τις καίει. Το φωτάκι στάσης εξακολουθεί να λειτουργεί. Δε τις πιάνω με γυμνά χέρια,νομίζω δε πρέπει να το κάνω,κάποιο καλώδιο δεν φαίνεται να αποκολλήθηκε από τη θέση του. Τις πταίει άραγε;
Ξέχασα να αναφέρω ότι είναι συνδεδεμένο με δυναμό-κέντρο της Shimano.
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Έλεγξε την ποιότητα των λαμπτήρων, αν είναι οκ μπορεί να δίνει περισσότερη τάση το δύναμο. Έχεις πρόσβαση σε κάποιο βολτόμετρο να τη μετρήσεις;
_______________________________
http://www.bumm.de/fileadmin/user_upload/Anleitungen/171e.pdf(link is external)
http://www.peterwhitecycles.com/b&m-hl.asp(link is external)
Busch & Müller Lumotec Oval Plus Senso
Add $ 2.00 to substitute a 3 watt bulb if the headlight will be used without a wired-in taillight. The 3 watt bulb is not significantly brighter than the 2.4 watt bulb. The 3 watt bulb only exists because it can be difficult to mount a wired taillight on some bikes. The bulb protection circuitry in the headlight is designed for a 2.4 watt bulb and a .6 watt taillight attached. If you use the system without a taillight, the 2.4 watt bulb will not last very long. That's why I offer the 3 watt bulb. This only applies to 6 volt systems. 12 volt systems must use a taillight.
If you want the Oval Plus headlight for use with any hub dynamo other than the Schmidt SON you'll need to use this "Senso" version. The Oval Plus (several paragraphs above) with the stainless steel toggle switch will not work with the Sanyo / Shimano / SRAM / Suntour / Joytech dynohubs because they ground to the frame via the hub axle.
Compatible with all hub dynamos. Ships with 2.4 watt bulb for use with a wired taillight. Bulb can be changed to 3 watt for use without a wired taillight.
Θα το ελέγξω,είναι αλήθεια ότι δεν βρήκα "καλή" ποιοτικά λάμπα να τοποθετήσω.Είχαν (οι ποδηλατάδες)κάποιες αμφιβόλου προελεύσεως.Ευχαριστώ.
Το λαμπακι που χρησιμοποιεις, και το οποιο ειναι ο standard εξοπλισμος των φαναριων της B&M και οχι μονο, ειναι οπως αναφερεις 6V 2,4 W.
Αυτο, πρεπει να συνδυαζεται με ενα πισω φως το οποιο ειναι εξοπλισμενο με λαμπακι 6V 0,6W.
Ετσι το συνολο της ισχυος των λαμπων του ποδηλατου ισοδυναμει με 3W (2,4W + 0,6W = 3W).
Πραγμα που αντιστοιχει στην παραγομενη ισχυ απο το δυναμο: 3W.
Yποθετω οτι το δυναμο της Shimano που εχεις, αποδιδει 6V 3W, πραγμα συνηθισμενο, και δεν ειναι καμμια περιεργη εκδοση δυναμο με αποδοση 2,4W 6V (ναι, υπαρχουν και τετοια).
Σε περιπτωση λοιπον που στο μπροστα φως χρησιμοποιειται λαμπακι 2,4 W, και δεν υπαρχει εγκατεστημενο πισω φως (η υπαρχει αλλα ειναι ασυνδετο η εχει καει το λαμπακι του) στην πρωτη κατηφορα, η οποτε το ποδηλατο αναπτυξει μεγαλη ταχυτητα, το δυναμο υπερφορτωνει το λαμπακι στο μπροστα φως, με αποτελεσμα μετα απο λιγο να το καιει.
Δυο πραγματα μπορεις να κανεις γι αυτο:
Ειτε τοποθετεις λαμπακι στο μπροστα φως ισχυος 3W,(link is external) ειτε χρησιμοποιεις τον "κοφτη" της Shimano ο οποιος προσφερει προστασια απο υπερταση, που συνηθως συνοδευει τα καινουρια δυναμο της εταιριας, και ο οποιος πωλειται και χωριστα:
https://www.bike-components.de/en/Shimano/Ueberspannungsschutz-SM-DH10A-...(link is external)
Μπορεις βεβαια να προσθεσεις κι ενα πισω φως στο ποδηλατο (6βολτο, με λαμπακι 0,6 W) στην περιπτωση που δεν υπαρχει, αν δεν σε ενοχλει η ολη φασαρια και η "μακαροναδα" με τα εξτρα καλωδια- συνδεσεις- στηριξεις, κλπ.
Όπως πάντα κατατοπιστικότατος Columbus,ευχαριστώ..Είναι ήδη συνδεδεμένο με πίσω φως,επίσης της B&M και το δυναμό είναι όντως 3W.
Αυτό που με προβλημάτισε λίγο τώρα που ανακίνησα το θέμα,είναι η συνδεσμολογία του φαναριού.
Για καλό και για κακό πάντως θα ψάξω για λαμπάκια 3W.
Αγαπητέ teofril μόλις είδα πως προσέθεσες αυτές τις πληροφορίες στο προηγούμενο σχόλιό σου και σε ευχαριστώ.
Εν ολίγοις,εάν καταλαβαίνω σωστά,εφ'όσον συνδέω το δυναμό μου καί με το πίσω φανάρι,χρησιμοποιώ λάμπα 2,4W.Και εάν χρησιμοποιώ το εν λόγω εμπρόσθιο φανάρι με οποιοδήποτε δυναμό εκτός του Schmidt Son,τότε θα πρέπει να έχω τον επιλογέα στη θέση Auto,σωστά;
...μιλαει ο τυπος, αλλα αυτο:
"...will not work with the Sanyo / Shimano / SRAM / Suntour / Joytech dynohubs because they ground to the frame via the hub axle..."
δεν ισχυει για τα συγχρονα δυναμο της Shimano.
Υποπτευομαι οτι καποιες απο τις πληροφοριες που αναφερει ειναι απηρχαιωμενες, μιας και πολλα απο τα δυναμο που αναφερει και κατα καιρους εμπορευοταν, ειναι αρκετα παλια. Τα δυναμο της Shimano δεν χρησιμοποιουν τον αξονα για γειωση, αλλα εχουν ξεχωριστη εξοδο/μπριζακι γι αυτη τη δουλεια.
Εχουν ενα μπριζακι για το ρευμα κι αλλο ενα για τη γειωση (και το μπριζακι για τη γειωση ειναι κιολας επισημασμενο με το σημα της γειωσης). Και πανω σ'αυτα μπαινει το γνωστο γκριζο πλακε φισακι της Shimano(link is external) με τα καλωδια που καταληγουν στο φαναρι-α.
Εν κατακλειδει:
Αν δεν χρησιμοποιεις το πισω φως, η αν αυτο δεν λειτουργει για καποιο λογο, βαλε στο μπροστα φως ενα λαμπακι 3W.
Aν το πισω φως λειτουργει, μπορεις παλι να βαλεις ενα λαμπακι 3W στο μπροστα φως, αλλα η ενταση του φωτισμου του θα ειναι λιιιιγο μειωμενη.
Edit:
Η θεση auto που εχει το φαναρι, δεν εχει να κανει με τα λαμπακια που χρησιμοποιεις σε αυτο, ουτε με τη μαρκα του δυναμο απο το οποιο τροφοδοτειται με ρευμα (6V 3W). Εχει να κανει με τον τροπο που ενεργοποιειται το φαναρι.
Στη θεση auto, το φαναρι αναβει αυτοματως μονο του, καθε φορα που ο σενσορας του ανιχνευει ανεπαρκη φωτισμο περιβαλοντος: Μεσα σε ενα τουνελ, μια υπογεια διαβαση, η οταν νυχτωνει.
Ξαναδιαβασε προσεκτικα το Users Manual του φαναριου και του δυναμο.
Θα σου λυθουν αρκετες αποριες.
Σε ευχαριστώ πολύ Columbus.Θα το κοιτάξω πιο εμπεριστατωμένα,ψιλομπερδεύτηκα ομολογώ με τις διαφορετικές προσεγγίσεις αλλά θα βρεθεί η άκρη.Ίσως να χάλασε το φανάρι και να θέλει αντικατάσταση,δεν ξέρω...
μετά από όλα αυτά τα ενδιαφέροντα που έγραψε ο colombus, η απλή λύση είναι η εξής για να μην κουράζεσαι με το θέμα και γενικότερα: κάνε απαλότερο πετάλι...
Επικοινώνησα με την εταιρεία(Β&Μ).Μου έγραψαν πως ευθύνεται σίγουρα η σύνδεση των καλωδίων!
Ίσως είναι περιτό να το πω, όμως το άσπρο-μαύρο είναι η γείωση.
...σαφεστατα στις οδηγιες...
Αν είστε σαν κι εμένα, που το πρώτο που κάνω όταν ανοίγω μιά καινουργια συσκευή είναι να πετάω τις οδηγίες (δεν χρειάζονται), τότε πολύ πιθανό να θεωρήσετε πως το ασπρόμαυρο είναι η τάση... Και να κάψετε τον πυκνωτή του standlight του φωτιστικού. Ευτυχώς το δικό μου ήταν στην εγγύηση...
Σαφέστατα...μετά από επτά χρόνια αποκλείεται να έχω ακόμη τις οδηγίες του κατασκευαστή,ευτυχώς υπάρχει το net.
Στο προκείμενο:το φανάρι "έβγαζε" από τη "μάνα" του το προαναφερθέν ασπρόμαυρο καλώδιο,το οποίο "κουμπώνει" μέσω του φισακίου στο δυναμό.Στη συνέχεια ένα διπλό καλωδιάκι(το χρώμα δεν μας αφορά) ξεκινά απ'το εμπρόσθιο φανάρι,ένα φισάκι κουμπώνει στην επάνω σειρά αναμονών και ένα στην κάτω(έχει τέσσερεις) και καταλήγει στην πίσω σχάρα όπου συναντά το οπίσθιο φανάρι.
Θέλω επίσης να αναφέρω ότι το φανάρι το "φορούσα" στο ποδηλατάκι μου έξι απροβλημάτιστα χρόνια.Κάποια στιγμή κάηκε το λαμπάκι κάτι που θεώρησα φυσιολογικό.Μόλις όμως αντικατέστησα το λαμπάκι με ένα νέο άρχισαν τα προβληματάκια.Μου έκαιγε το ένα μετά το άλλο.Δεν πείραξα κάτι στην καλωδίωση ή στην σύνδεση.Βραχυκύκλωμα;Υπερφόρτιση;Μάπα λάμπα;
Δεν κατέχω...
Σε αυτή την περίπτωση θα έλεγα πως το νέο λαμπάκι δεν είναι της απαιτούμενης ποιότητας ή βολτάζ...