Πίσω κέντρο

17 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
slayerarg
Εικόνα slayerarg
Απών/απούσα

Σηκώνοντας την πίσω ρόδα στον αέρα και περιστρέφοντάς την, εκτός απο τον γνωστό σε όλους μας κλικ-κλικ ακούγεται και ενας άλλος θόρυβος (ειδικά αν κολλήσω το αυτί μου στον σκελετό) που σου δίνει την εντύπωση οτι έχει κάτι σαν άμμο που τρίβεται με την περιστροφή.

Την έβγαλα πριν απο καμιά ώρα να δώ τι παίζεται και είδα οτι προσπαθώντας να στρίψω το κέντρο με το χέρι(η ρόδα ακίνητη) η τριβή ειναι όντως σαν να έχει αμμο μέσα. Εκανα την συγκριση και με τον μπροστα τροχό του οποιου το κέντρο δεν ακούγεται και κυλάει νεράκι..

Τα κεντρα απο ότι βλέπω εδώ ειναι Joytech http://www.giant-bicycles.com/el-GR/bikes/mountain/1509/31607/ (έχουν κάλυψη με προστατευτικά λάστιχα)

Το ποδήλατο το χω 4 μήνες και έχει κατι παραπάνω απο 2000 χλμ. ειναι φυσιολογική η φθορά αυτή και αν όχι τι φταίει? Οτι ειναι μάπα τα κέντρα που έχω ή κάτι στην χρήση (ανεβοκατεβαίνω πολύ σε πεζοδρόμια)

Τι να βάλω όταν θα πάω στο ποδηλατάδικο??

Ρίχνοντας μια ματιά στο internet λέει οτι φτιάχνεται με αλλαγή λιπαντικού αφου το λύσεις έχοντας τα κατάλληλα εργαλεία.. τι να κάνω?? να το παίξω Μπόμπ ο Μάστορας ή δεν θα προλάβω??΄Το θέλω γιατί δουλεύω αύριο.. απλά με έπιασε μια μανία για λύσιμο.. τι έγαλεία θέλει μια σειρά κλειδιά που έχω κάνουνε??

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
spskark7
Απών/απούσα

το ποδηλατο αυτο ειναι απλο οποτε μετα απο τοσα χλμ. ειναι λογικο να υπαρχει καποια φθορα και ναι το κεντρο ειναι μαπα! θελει ποδηλατα για αλλαγη...

Υ.Γ
οταν θα πασ στο ποδηλαταδικο να βαλεισ κατι απλο ενα τζινακι και μια απλη μπλουζα θα ειναι μια χαρα νομιζω επισης θα σου προτεινα σπορ παπουτσι και οχι πουκαμισο
:p

slayerarg
Εικόνα slayerarg
Απών/απούσα

αλλά εννοώ κέντρο που να μην είναι τόσο μάπα..LOL

spskark7
Απών/απούσα

θα πας αυριο σε εναν ποδηλατα και θα του πεις να σου λλαξει το κεντρο και να σου βαλει κατι που δεν θα χαλασει και θα αντεξει!

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

μία λύση είναι να αλλάξεις τροχούς με κάτι καλύτερο
κόστος 120-150 ευρό
μια άλλη λύση είναι το θαυματουργό γράσο
αν δεν μπορείς πάντο στον ποδηλατά σου να στο φτιάξει :D
έλα αύριο για καφέ το πρωί για να το δω
:D

TruLocal
Απών/απούσα

Απο οτι περιγραφεις η πιθανοτερη αιτια ειναι να εχει στραβωσει ο αξονας του κεντρου με αποτελεσμα να μην "καθονται" καλα οι κωνοι και να τρωει τα ρουλεμαν, στην προκειμενη περιπτωση τις μπιλιες μιας και το κεντρο ειναι "ανοιχτο". Το στραβωμα μαλλον εγινε απο το πανω κατω στα πεζοδρομια. Η φθορα ειναι τοσο μεγαλη που το κεντρο ακουγεται σαν να εχει παρει αμμο. Στην πραγματικοτητα ειναι οι μπιλιες που εχουν γινει γρεζια.
Η φθορα αυτη δεν ειναι φυσιολογικη σε τετοιο βαθμο αλλα απο την αλλη προκλειθηκε απο εσενα. Το κεντρο επισκευαζεται (αντικατασταση αξονα, ποτηριων κεντρου και ρουλεμαν) και θα ειναι σιγουρα φθηνοτερη επιλογη απο το να αγορασεις καινουργεια ροδα η ζευγαρι ροδες ομως η περιπτωση να επαναληφθει στο μελλον η ιδια βλαβη ειναι σιγουρη. Επισης χρειαζονται ειδικα εργαλεια. Αν αποφασησεις να αντικαταστησεις τις ροδες, να προτιμησεις κεντρα κλειστου τυπου και στεφανια διπατα (μιας και ανεβοκατεβαινεις πεζοδρομια).

Parhs
Απών/απούσα

Βασικά δεν γινετε το πισω κεντρο να στριβει τοσο καλα οσο το μπροστά. Αυτο το κλικ κλικ ειναι μερικά ελάσματα (αναλογα το τύπο) δε θυμάμαι ποσα ειναι στο δικό σου που μαγκώνουν μονο αν ασκείται δυναμη προς μια φορά(οταν κανεις πετάλι όχι αναποδα).
Μπορει να ειναι πολυ σφιγμένα τα παξιμάδια μπορει να έχει πάρει άμμο μέσα η κάτι..Για να τα λύσεις θελει ειδικό εργαλείο.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα
slayerarg
Εικόνα slayerarg
Απών/απούσα

και πόσο πάει το μαλλί για την εργασία??

@Eaglos αρκετά κατατοπιστικό, αλλα για μπίλιες και γράσσο τι να προμηθευτώ?? Οσον αφορά αν έχει στραβώσει ο άξονας πώς το καταλαβαίνω??

Το ανεβοκατέβασμα στα πεζοδρόμια πάντα παίζει. 85 κιλά είμαι. Είναι πολλά?? Μπερδεύτηκα.

Δηλ. θα βάλω άλλο και σε κανα τρίμηνο θα το πεί επειδη ανεβοκατεβαίνω πεζοδρόμια??( βασικά δεν κάθομαι όταν το κάνω αυτό και μετατοπίζω το βάρος μου)

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

δεν αξίζει να αλλάξεις κέντρο
το shimano δεν απέχει ποιοτικά από αυτό που ήδη έχεις
αν θέλεις να βάλεις κάτι καλό βάλε novatec η κάποιο με κλειστά ρουλεμαν :D

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Ρουλεμάν θα πάρεις από τον ποδηλατά σου με κόστος 1-3 ευρώ. Γράσσο είτε από τον ποδηλατά σου τσάμπα σε ένα αλουμινόχαρτο ή από ποδηλατάδικο αλλά είναι ακριβό και δεν έχει νόημα.

slayerarg
Εικόνα slayerarg
Απών/απούσα

guys!

vec
Απών/απούσα

<a href="mailto:slayerarg@podilates.gr">slayerarg@podilates.gr</a> wrote:
και πόσο πάει το μαλλί για την εργασία??

Πολύ πρόσφατα που έκανα αυτή τη δουλειά, μου πήρε για την εργασία 20 ή 25 ευρώ. Θέλουν πλέξιμο ξανά οι ακτίνες, οπότε λογικό μου φάνηκε σαν κόστος...

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Για να καταλαβεις αν εχει στραβωσει ο πισω αξονας, δεν εχεις παρα να τον κοιταξεις την ωρα που τον περιστρεφεις με το χερι: Αν περιστρεφοντας το ενα ακρο του (με το χερι), το αλλο ακρο οχι μονο περιστρεφεται αλλα "ανεβοκατεβαινει" κι'ολας, (δηλ. γυριζει εκκεντρα),τοτε ναι, ειναι στραβος. Αν βεβαια εχουν καταστραφει σε μεγαλο βαθμο οι μπιλλιες/ η και οι κωνοι, και εχει αποκτησει πολλα μποσικα, θα ειναι λιγακι δυσκολο να βγαλεις συμπερασμα με ασφαλεια. Ο μονος σιγουρος τροπος για να μαθεις, ειναι να τον λυσεις και να δεις....
Για να λυσεις το πισω κεντρο, θα χρειαστεις τα ειδικα κλειδια που λυνουν ΚΑΙ ρυθμιζουν τα κεντρα (τους κωνους των κεντρων ειδικοτερα), τα λεγομενα κωνοκλειδα, τα οποια δεν ειναι τιποτε αλλο παρα ενα ειδος "γαλλικων" κλειδιων. Η διαφορα που εχουν απο τα κοινα γαλλικα κλειδια του εμποριου, ειναι το παχος τους, το οποιο συνηθως δεν ειναι πανω απο 2-3 χιλιοστα. Κι αυτο, για να χωρανε αναμεσα η κατω απο ροδελλες κι αποστατες ρυθμισης κωνων κεντρων, οπου ενα συμβατικο κλειδι ιδιας ονομαστικης διαστασης δεν θα χωρουσε.
Αυτα παραγονται σε διαστασεις (ανοιγμα) 13, 14, 15, 16, 17 χιλιοστων. Μετρα με ενα παχυμετρο τις διαστασεις των παξιμαδιων και των "κοντρα" παξιμαδιων των κωνων των κεντρων σου (για μπροστα-πισω τροχο), και προμηθευσου αναλογα. Παντως φροντισε να ειναι κατι επωνυμο, γιατι καποια κωνοκλειδα no name που κατα καιρους επεσαν στα χερια μου, ειχαν ποιοτητα ντενεκε....
Για γρασσο και μπιλλιες:
Το γρασσο πρεπει κανονικα, να ειναι καποιο καλο ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΟ γρασσο, κι αυτο οχι τυχαια: Πρεπει να ειναι ΑΔΙΑΒΡΟΧΟ, να εχει πολυ μεγαλο χρονο γηρανσης, εξαιρετικη λιπαντικη ικανοτητα σε ΟΛΕΣ τις συνθηκες, και anti-seize ιδιοτητες.
Το σωληναριο των 100 γραμμαριων δεν πρεπει να κοστιζει πανω απο 10 ευρω. Θα βρεις στα ποδηλαταδικα.
Οι μπιλλιες τωρα: Πρωτα απ'ολλα πρεπει να δεις ποσες εχει το κεντρο σου στην καθε πλευρα (πισω συνηθως ειναι 9 στην καθε πλευρα ), και τι μεγεθος ειναι (οι πισω συνηθως εχουν διαμετρο 1/4 της ιντσας). Η ποιοτητα τους ειναι μια πονεμενη ιστορια. Συνηθως, αυτες που πουλανε τα ρουλεμαναδικα χυμα, ειναι χαμηλης ποιοτητας, και τα "παιζουν" σχετικα γρηγορα (εχω πικρη εμπειρια...).
Τα ποδηλαταδικα προμηθευονται χυμα μπιλλιες συνηθως απο τα ρουλεμαναδικα, οποτε δωρον αδωρον. Βεβαια στην αναγκη, δεν εχεις και πολλες επιλογες.
Η καλλιτερη λυση ειναι, αν υπαρχει η δυνατοτητα, να προμηθευτεις μπιλλιες καποιας ποδηλατικης εταιριας (Shimano π.χ.), συσκευασμενες νομιζω σε σακκουλακια των 20. Υπαρχουν στο Net απλες (συσκευασια των 20) με κοστος περιπου 1,50-2 ευρω, και ανοξειδωτες με 3,50-4 ευρω.
Οι κωνοι:Bιδωνουν πανω στον αξονα του κεντρου (ενας απο καθε πλευρα) και αναμεσα σ'αυτους και τα "ποτηρια" (βρισκονται στις δυο πλευρες του κεντρου), τοποθετουνται και γυριζουν οι μπιλλιες. Το συνολο "κωνος-μπιλλιες-ποτηρι" αποτελει το ρουλεμαν της καθε πλευρας του κεντρου.
Το πρωτο πραγμα που χαλαει σ'ενα ανεκτης ποιοτητας κεντρο, ειναι συνηθως οι μπιλλιες και οι κωνοι. Οποτε αυτα αλλαζονται πακετο. Δεν εχει νοημα να βαλλεις καινουργιες μπιλλιες σε κατεστραμμενους κωνους (η κατεστραμμενες μπιλλιες σε καινουργιους κωνους) γιατι θα φθαρουν πολυ γρηγορα. Βεβαια, αν δεν βρισκεις τους καταληλλους κωνους, αλλαζεις μονο τις μπιλλιες, απλως μετα θα χρειαζεται συχνα-πυκνα ρυθμισμα το κεντρο(μην ανησυχεις, μπορεις να κανεις χιλιαδες χιλιομετρα ετσι..). Σε κεντρα χαμηλης ποιοτητας,(βλεπε και φτηνα Joytech),αβυσσος η ψυχη τους...Δεν ξερεις "απο που θα σου'ρθει": Μπορει να στραβωσει η να κοπει ο αξονας, να ραγισουν η να ξεκολλησουν τα ποτηρια, και φυσικα να διαλυσουν οι κωνοι και οι μπιλλιες. Και δεν θα φταινε τα πεζοδρομια...
Επομενως το αν θα πρεπει να επισκευασεις αυτο το κεντρο η να το αντικαταστησεις με κατι καλλυτερο, ειναι ενα θεμα, και ειναι δικη σου αποφαση.
Παντως, καλο θα ηταν, αν δεν εχεις ξανακανει αυτη τη δουλεια, να ζητησεις απο καποιον που ξερει να σου δειξει πως γινεται, οχι το λυσιμο, αλλα η σωστη ρυθμιση μετα. Αυτο, γινεται ευκολοτερα απ'οτι ακουγεται, και δεν ειναι "βουνο".
Εν πασει περιπτωσει, αν εισαι Αθηνα, περνα αυριο βραδυ η καποια Τριτη βραδυ απο την Επταχαλκου στο Θησειο, απο το στεκι των Φ.Τ.Π., για να ριξουμε μια ματια και να δεις και πως ρυθμιζεται.

slayerarg
Εικόνα slayerarg
Απών/απούσα

φτιάξει λίγο μετα το ποστ σε ποδηλατά

Απλά για ένα παράξενο λόγο είχε απειροελάχιστη ποσότητα γράσσου (σχεδόν μηδενική) ρουλεμάν δεν άλλαξα ήταν μια χαρά και αυτό διότι αντιλήφθηκα το πρόβλημα εν τη γενέσει του.

Απο τότε που το έφτιαξα δεν έχει κανένα πρόβλημα.. και τα ανεβοκατεβάσματα στα πεζοδρόμια δεν του κάνουν τίποτα κατά τα λεγόμενα του ποδηλατά που το πήγα.. εξάλλου γιαυτή την χρήση προορίζεται το ποδήλατο δηλ. για βουνό.

Ευχαριστώ πάντως^^

amorpsilos
Απών/απούσα

Μια ακόμα απορία!!(μπορεί να'ναι και αφελής ερώτηση)
Είναι δυνατό να αντικαταστήσω το πίσω κέντρο στο τροχό που έχω, χωρίς να αντικαταστατήσω το στεφάνι και τις ακτίνες;;Δηλαδή χωρίς να γίνει νέο πλέξιμο του τροχού;;

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...υπο προυποθεσεις.
Δηλαδη:
Να αλλαξεις ολοκληρο το κεντρο του πισω (η και μπροστα) τροχου, χωρις να χρειαστεις ξεπλεξιμο και πλεξιμο, δεν γινεται.
Να αλλαξεις τα "εντοσθια" του κεντρου ( αξονα, κωνους, μπιλλιες, αποστατες, dust cups, καστανια ελευθερου), χωρις να ξεπλεξεις και να ξαναπλεξεις, γινεται.
Μπορεις επισης να αλλαξεις ολοκληρο το κεντρο του πισω (η μπροστα) τροχου, με το απαραιτητο ξεπλεξιμο-πλεξιμο φυσικα, χωρις να χρειαστεις καινουριες ακτινες και ζαντα (στεφανι), μονο αν το καινουριο κεντρο εχει ιδιες διαστασεις με το παλιο:
1. Ιδιο αριθμο ακτινων
2. Ιδια διαμετρο κυκλου που σχηματιζουν οι τρυπες των ακτινων πανω στις φλαντζες του κεντρου.
3. Ιδια διαμετρο τρυπων ακτινων.
4. Ιδια αποσταση φλαντζων (του κεντρου), της μιας απο την αλλη, αλλα και απο τον διαμηκη αξονα συμμετριας του ποδηλατου(δηλ. απο το μεσον του ανοιγματος των "νυχιων" (drop out) του σκελετου.

contact