Καλησπέρα σε όλους, γνωρίζει κάποιος πως μπορώ να ανοίξω μεσαία τριβή σε mountain bike 20 ετίας;
Επισυνάπτω και φωτογραφίες, πρόκειται για παλιό κλασικό σιδερένιο mountain bike.
Ευχαριστώ πολύ.
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
![]() | 88.04 KB |
![]() | 95.34 KB |
![]() | 93.26 KB |
![]() | 87.04 KB |
![]() | 92.62 KB |
![]() | 96.57 KB |
![]() | 436.77 KB |
![]() | 353.81 KB |
![]() | 391.37 KB |
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Αν φύγει( ξεβιδώνοντας ή χτυπητό προσεκτικά;) το κωνικό καπάκι απο την αριστερή μερια, έχω την εντύπωση οτι θα φανεί μιά κανονική μεσαία τριβή. Square, τετράγωνου άξονα, εκτός άν είναι άλλου τύπου, δεν έχω ξαναδεί τέτοιο κωνικό καπάκι, είναι μάλλον για τα λασπόνερα επιπλέον προστασία. Λύνοντας τους βραχίονες (με εξολκέα και λοιπά), ή όχι, θα λυθεί το μυστήριο.
https://www.youtube.com/watch?v=BNfRD4ETDL0(link is external)
και το εργαλείο της πέμτης φωτογραφίας
εδώ http://www.hilarystone.com/tools2.html(link is external)
(μετρώντας απο πάνω προς τα κάτω),που αγκαλιάζει το δεξί καπάκι της ("τάπα") θα ήταν χρήσιμο, γιατι τα τόσα χρόνια που πέρασαν, δύσκολα θα αφήσουν να εξελιχθεί σε περίπατος το εγχείρημα.
Αν ήμουν στη θέση σου θα μετρούσα το μήκος της παλιάς μεσαίας τριβής, της δικής του, και θα αγόραζα μιά κλειστού τύπου, έστω φτηνή. Ετσι θα απέφευγα ανοιγοκλεισίματα και γράσσα, εκτός άν είσαι αθεράπευτα ρομαντικός και κατσαβιδάκιας, άρα η επιλογή είναι δική σου,
ελπίζω να βοηθήσει και κάποιος εμπειρότερος, που να έχει δεί το κωνικό καπάκι,
Καλή επιτυχία!
Πριν ανοιξεις τη μεσαια τριβη, και για να την ανοιξεις, πρεπει πρωτα να αφαιρεσεις απο τον αξονα της μεσαιας τριβης τα μπρατσα του δισκοβραχιονα.
Γι αυτο, θα χρειαστεις εναν εξωλκεα δισκοβραχιονων, σαν κι αυτον:
http://www.rosebikes.com/article/icetoolz-crank-extractor/aid:22964(link is external)
Αφου λοιπον αφαιρεσεις τα μπρατσα του δισκοβραχιονα, τοτε μονο θα μπορεσεις να επεμβεις στη μεσαια τριβη.
Κι επειδη οι φωτογραφιες που παραθετεις δεν δειχνουν καθαρα το ειδος της μεσαιας τριβης, θα ηταν καλο να ξαναφωτογραφισεις τη μεσαια τριβη αφου προηγουμενως αφαιρεσεις τα μπρατσα του δισκοβραχιονα.
Κατα τα μεχρι τωρα φαινομενα, προκειται για μεσαια τριβη ανοιχτου τυπου, οπου το δεξι "ποτηρι" της τριβης ειναι συνηθισμενο, ενω το αριστερο δειχνει να εχει καποιο καλυμμα.
Μια καλυτερη (καθαρη) φωτογραφια της αριστερης πλευρας της μεσ. τριβης αφου αφαιρεθει το αριστερο μπρατσο του δισκοβραχιονα, θα ριξει περισσοτερο φως στην υποθεση.
Ευχαριστώ και ρωτάω με όλο το σεβασμό.. το κάλυμμα αυτό, εφαρμόζει κυκλικά στον άξονα πάνω, σφηνωτά? μετά το "τετράγωνο" του άξονα, ωστε να μήν αφαιρείται εύκολα?
Στις κλειστές τύπου λέγεται cone spacer ή cone washer
http://www.ebay.com.au/itm/PC-Cone-Washers-19mm-x-MID-sized-BMX-MTB-FIXI...(link is external)
https://www.universalcycles.com/shopping/product_details.php?id=51984&ca...(link is external)
http://www.profileracing.com/estore/product.php?productId=610(link is external)
Μάλλον "χρήσιμο" για λασπόνερα, εφέ-σπαζοκεφαλιά, προστατεύει δάχτυλα -χέρια και ασφάλεια του αναβάτη.
Αρίστης εφαρμογής και ποιότητας εδώ αλλα για κλειστού τύπου
https://www.philwood.com/products/bbpages/midcupguards.php(link is external)
ως mud guards αντεστραμένα, αντιλασπωτικά(σε ελεύθερη μετάφραση).
Συνγώμη για το σεντόνι, αλλα είναι ένα σχετικά σπάνιο εξάρτημα.
Πράγματι, αφού βγούν οι βραχίονες θα εξαχθεί με ασφάλεια και σιγουριά το χωνοειδές αυτό εξάρτημα, πάντα με υπομονή, συμμετρικό χτύπημα(απο τη κεντρική νοητή γραμμή του διαμήκους άξονα, προς τα "έξω" και εννοείται με χτύπημα κοντά στον άξονα, ωστε να μή λυγίσει καθόλου το "καπέλο") ή ίσως και με κάποιο αυτοσχέδιο εξολκέα για να μή πονέσει κανένας!
Θα ήταν υπερβολή να αναφερθεί το
https://www.google.gr/search?q=Power+torque+campagnolo+extractor&source=...(link is external)
γιατι ίσως είναι σχετικά μαλακό το μαύρο αυτό "καπάκι".....
ή βιδώνει στο καβούκι της μεσαίας?
Καλή συνέχεια σε όλους
Καλησπέρα σας, ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας.
Με λίγη προσπάθεια έβγαλα τα καπάκια και τις βίδες που ήταν εσωτερικά.
Στην συνέχεια, αποκαλύφθηκε... αυτό (?)
Έψαξα για αντίστοιχα εργαλεία αλλά βρήκα μόνο διαφορετικού σχήματος (τετράγωνα κτλ)
Το ψιλάφισα λίγο, δεν φαίνεται να μπορεί να βιδωθεί κάποιο εργαλείο επάνω του (crank removal tool λέγεται?)
Κάποια ιδέα?
Σας ευχαριστώ και πάλι, έχω προσθέσει φωτογραφίες στην αρχή, δεν βρίσκω τρόπο να την βάλω στην κάτω πλευρά του μηνύματος :)
εξολκέα θέλει τώρα, να βγούν πρώτα οι βραχίονες, μπράβο!
Να ρωτήσω: οι πέντε βίδες που κρατάνε μαζί τα τρία φύλλα (μπροστινά γρανάζια)...λείπανε απο την αρχή; υπάρχουν κάπου ακόμα;
Το μαύρο κωνικό κάλυμα βιδώνει πάνω στο "καβούκι" της μεσαίας τριβής και μένει ακίνητο; ή περιστρέφεται και αυτό μαζί με τον άξονα; έχει πάνω του μήπως εγκοπές ή γράφει κάτι;
Νομίζω πως απο την αρχή πρέπει να "παίζανε" τα τρία φύλλα, και ίσως εξ΄ αυτού του γεγονότος συμπέρανες οτι θέλει άνοιγμα η μεσαία τριβή; μήπως είναι συμβουλή φίλου ή "φίλου" η λέξη μεσαία τριβή;
Ρωτάω γιατι πάνω απο όλα προέχει το θέμα της δικής σου ασφάλειας και ποδηλατικής απόλαυσης, παρά το να φτιαχτεί π.χ. ένα απο τα εξαρτήματα του ποδηλάτου, και τα άλλα να μείνουν στη μοίρα τους.
Ευχαριστώ για τη προσοχή σου, ότι και να επιλέξεις τελικά! καλές βόλτες!
...ειναι κολλημενα μεταξυ τους, και δεν λυνονται.
Στις τρυπες που φαινονται υπηρχε καποτε στερεωμενο ενα πλαστικο προστατευτικο για τα ρουχα (παντελονι) του αναβατη.
Οσο για τη μεσαια τριβη, απο τις φωτογραφιες δεν φαινεται καθαρα τι ακριβως συμβαινει με το δισκοβραχιονα.
Δεν φαινεται δηλαδη αν εχει η δεν εχει σπειρωμα εσωτερικα στα μπρατσα για να βιδωσει ο εξωλκεας.
Δεν αποκλειεται να ειναι και καποιος "κλωνος" τυπου Thomson Bottom bracket.
Σε καποια απο τις φωτογραφιες οπου εικονιζεται το αριστερο μπρατσο, διακρινονται καποια γραμματα επανω στο προστατευτικο στρογγυλο λαμαρινακι.
Φαινεται τι ακριβως γραφει;
Γράφει "THUN bearing protector".
Απ' ότι έψαξα και βρήκα στο Internet, είναι κάποια γερμανική εταιρία.
Κάποια ιδέα για το πώς ανοίγει;
όπως λέει και ο Διδάσκαλος πιό πάνω, μόνο αν λυθούν οι βραχίονες των πεταλιών θα μπορέσεις να δείς πως ανοίγει η μεσαία τριβή: Κοιτώντας πού και πώς εφάπτεται το μαύρο αυτό κάλυμμα.
Αν μένει ακίνητο, χρειάζεται να ....βιδώνει αριστερόστροφα, και ξεβιδώνει δεξιόστροφα, ( "πλανητική εκτροπή"), πάνω στις βόλτες που απομείνανε μετά τη τοποθέτηση του lock ring;; λογικά δε χρειάζεται, καθώς δεν υπάρχουν σημεία επαφής περιστροφικά. (τα οποία αενάως να τείνουν να το ξεβιδώσουν) Ίσως να μπαίνει και κουμπωτό.
Αν περιστρέφεται μαζί με τον άξονα, ( δεν είναι τόσο απίθανο αν κρίνουμε απο τους "ρότορες" των bmx !; ), μετά το καρέ, στο κυλινδικό του μέρος, τότε θέλει χτυπηματάκι ή ευλαβική εξόλκευση με κάποιο τρόπο, μή σε πάρω στο λαιμό μου, ας ελπίσουμε να βρεθεί λύση, sorry που δημιουργώ περισσότερες απορίες, αλλα δεν έχω ξαναδεί παρόμοια μεσαία τριβή
Καλή επιτυχία!
έχει μία(link is external) που της μοιάζει . Η εταιρεία Thun έχει παράδοση σε μεσαίες τριβές, δισκοβραχίονες και τα συναφή, π.χ.
https://www.google.gr/search?q=thun+aero+coronado&biw=1366&bih=599&sourc...(link is external)
Thun Aero Coronado( "ο Αερο-στεφανωμένος) δισκοβραχίονας δεκαετία ΄80
Kαλό άνοιγμα, προσεκτικά, σά παιδί σου!
Κρατιεμαι να μην το σχολιάσω....
έτσι το διαφήμιζαν! αν εξαιρέσεις
https://www.youtube.com/watch?v=U3NFZ_zD5as(link is external)
τα κοτερ πινς πως τα λέν http://www.radgeber-brieselang.de/Innenlager-Thun-Thompson-40mm-Vierkant...(link is external)
τις σφήνες δηλαδή, νομίζω πως ίσως βοηθούσε(αν δε το έφτιαξες ήδη!)
http://www.radgeber-brieselang.de/WebRoot/Store17/Shops/17801025/5510/95...(link is external)
πρεσαριστά μπαίνουν τα ποτήρια μάλλον