Είμαι κάτοχος ενός Dahon Boardwalk, το οποίο χρησιμοποιώ εδώ και καιρό κάνοντας αρκετά χιλιόμετρα. Σε κάποια βόλτα άρχισε να χαλαρώνει η βίδα που κρατάει τον βραχίονα του αριστερού πεταλιού στη θέση της. Την έσφιξα καλά και συνέχισα τη βόλτα.
Δυστυχώς η βίδα συνέχισε να χαλαρώνει όλο και πιο συχνά και φτάσαμε σε σημείο να θέλει σφίξιμο κάθε 3-4 χλμ. Στην πορεία έβγαλα εντελώς το βραχίονα και διαπίστωσα ότι έχει φαγωθεί εντελώς το καρέ του βραχίονα εσωτερικά (βλέπε φωτό).
Ο μάστορας πρότεινε αντικατάσταση του σετ και είμαστε σε διαδικασία αναζήτησης.
Οι προβληματισμοί μου είναι οι εξής:
1. Θα μπορούσα να καθυστερήσω την αντικατάσταση του δισκοβραχίονα χρησιμοποιώντας κόλλα σπειρωμάτων? Σε άλλο θέμα που ρώτησα (και ευχαριστώ για τις απαντήσεις!) μου πρότειναν τη Loctite 222. Σε μια ερώτηση που έκανα σε κατάστημα (δεν την είχε ετοιμοπαράδοτη) που είπε ότι κοστίζει €20 (!!) οπότε μάλλον την απορρίπτω σαν λύση (η αλλαγή του σετ δισκοβραχίονα δεν πιστεύω να μου κοστίσει πολύ περισσότερο!)
2. Εάν αλλάξω το δισκοβραχίονα, πρέπει να χρησιμοποιήσω αυθεντικά ανταλλακτικά της Dahon ή μπορώ να διαλέξω και άλλα του εμπορίου? Έχει δηλαδή κάποια ιδιαιτερότητα ο δισκοβραχίονας του Dahon? Δεν ξέρω ούτε πόσα δόντια έχει ούτε τι μήκος έχει αλλά θα μπορούσα να τα βρω στο διαδίκτυο.
3. Υπάρχει περίπτωση να αλλάξω το δισκοβραχίονα και να αντιμετωπίσω το ίδιο πρόβλημα σε μικρό διάστημα? Για ποιό λόγο μπορεί να δημιουργήθηκε το πρόβλημα εξαρχής?
Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
IMAG0252-low.jpg | 28.01 KB |
Λοιπόν τις ίδιες απαντήσεις θα πάρεις και εδώ.
Χρειαζεσαι έναν δισκοβραχίωνα νομίζω με 48 δόντια. Έχει και η shimano κάποιους για τις πίσω κλειστές ταχύτητες αλλά και η truvativ και άλλες εταιρίες.
Με λιγότερα από 48 δόντια θα ανεβαίνεις καλύτερα ανηφόρες ενώ με περισσότερα θα έχεις μεγαλύτερη τελική ταχύτητα.
Ίσως να μπορείς να χρησιμοποιήσεις και έναν τριπλό δισκοβραχίωνα (Alivio πχ) αλλά να μπορείς να αφαιρέσεις τα δύο μικρά φύλλα. Αυτό μπορεί και να μην γίνεται και πάντα προσοχή στην chainline.
Ενδεχωμένως να χρειαστεί αλλάγή και η μεσαία τριβή είτε γιατί δεν θα είναι τετράγωνο καρέ ο καινούργιος είτε επειδή θα θέλεις άλλο μήκος λόγω διαφορετικού chainline. Σε κάθε περίπτωση πάρε μια καινούργια κλειστού τύπου γιατί αυτή που έχουν από τη μαμά τους νομίζω είναι ανοιχτή και θέλει παραπάνω φροντίδα και προδερμ.
Τέλος αυτός που έχεις τώρα δεν φτιάχνεται με καμία κόλλα. Η ζημιά είναι ήδη μεγάλη και δεν γίνεται τίποτε. Ακόμη και κόλλα στην βίδα μπορεί να την χαλαρώσει γιατί βλέπω πολύ φάγωμα....
Και επίσης γιατί δεν κάνεις μια ερώτηση στην Dahon να δεις πόσο έχει αυτός ο δισκοβραχίωνας και πόσο μπορεί να έχει κάποιος άλλος πιο ελαφρύς σύγχρονος κτλ??? Και στον επόμενο με το καλό σωστή συναρμολόγηση.
2) θα πρέπει να δεις τα χαρακτηριστικά
δλδ πόσα δόντια έχει μήκος μπράτσου και αν τεριάζει με την μεσαία τριβή σου
δλδ πέραν του τετράγωνου καρέ το μήκος του άξονα
όχι δεν χρειάζεται αν είναι dahon
3) αν δεν το προσέξεις ναι
ουσιαστικά το πρόβλημα δημιουργείτε όταν ο βραχίονας είναι ντιπ φτηνός
ή όταν έχει χαλαρώσει και δεν το παίρνεις χαμπάρι
σου πρότεινα δισκοβραχίονα αν και εφόσον ταιριάζουν τα δόντια
(ας πει κάποιος σπαστάκιας πόσα δόντια έχει ο βραχίονας)
και τον βρεις στην ελληνική αγορά η σε κάποια αγορά
με τον οποίο δεν θα ξανά έχεις τέτοιου είδους προβλήματα
4) αν η ζημιά έγινε μόνο από την μία μεριά μπορείς να βρεις μόνο το μπράτσο από κάνα βραχίονα που χάλασε από την άλλη
αυτό αν έχει ο ποδηλατάς που πήρες το ποδήλατο
απλά θα είναι άλλο χρώμα και λογικά δεν θα κοστίσει τπτ
αλλά θα πρέπει να ταιριάζει το μήκος
Βασίλη το Loctite στη Σ.Πάτση όπου το αγόρασα κόστισε 12e, noname κοστίζει 4-7e.
- Πες μου πότε θα είσαι Αθήνα (π.χ. Γεωπονική) να συναντηθούμε, φέρε και τις 2 βίδες ΑΡΙΣΤΑ ΚΑΘΑΡΙΣΜΕΝΕΣ να σου ρίξω στο σπείρωμα.
Μόνο σκέψου πώς θα τις έχεις/κουβαλάς μαζί σου μετά, αφού το υλικό είναι ζελοειδές κι αργεί (έως 24 ώρες) να στερεοποιηθεί.
- Αν δεν μας βολεύουν οι ώρες μπορείς να πας στον Γραμμάριο να σου ρίξουν τα παιδιά... έχουν.
Γενικά θα διαφωνήσω με τους προηγούμενους και θα πω ότι το πρόβλημα προέκυψε και χειροτέρεψε με αποτέλεσμα να σου χαλάσει το δβ, από τη στιγμή που η βίδα ξεβιδωνόταν κι εσύ ποδηλατούσες με το δβ να τζογάρει...
Sorry αλλά το δβ εσύ τον χάλασες αφού ποδηλατούσες με το δβ σε λανθασμένη θέση με αποτέλεσμα να φαγωθεί.
Η βίδα ξεβιδώνεται -πλέον τόσο συχνά- λόγω του μεγάλου τζόγου που έχει ο δβ, ΑΝ την 1η στιγμή που σου συνέβει (που άκουσες να σκούζει κριιιιικ... γιατί σίγουρα πριν θα έβγαζε τον γνωστό ήχο) έσφιγγες τη βίδα και λάμβανες όλα τα μέτρα ώστε να μην ξανασυμβεί, δεν θα είχε πάθει τίποτα ο δβ.
Η πατέντα (του υδραυλικού) για τον δβ είναι να τυλίξεις τριχιά πάνω στη μεσαία τριβή (με δοκιμές για το πόσες φορές θα κάνει γύρα), στο ύψος όπου έχει φαγωθεί ο δβ και μετά να τσεκάρεις ότι μπαίνει σφηνωτά το δβ.
Το τετράγωνο (καρέ) είναι το ίδιο σε όλα τα εξαρτήματα και ταιριάζει ο οποιοσδήποτε δβ.
Πες μας ποια μεσαία τριβή έχεις και ποιον δβ να δούμε δόντια/μήκος.
Μήπως είσαι θεωρητικός γεωπόνος; για πιάσε κάνα σκαλιστήρι στο χέρι μην τσακωθούμε...
@spyros
θα διαφωνίσεις όχι μαζί μου γιατί εγώ το είπα πως αν τον βραχίονα τον αφήσεις χαλαρό θα ξαναφαγωθεί
κατά τα άλλα ναι έχεις δίκιο σε αυτά που λες
στο τετράγωνο καρέ παίζει ρόλο το μήκος του άξονα ως προς την μεσαία τριβή
από εκεί και πέρα αν είναι να πάτε σε προιοντα της Locktite
καλό είναι να πάρεις αλουμινόστοκο 2 συστατικών
να μπαλώσεις και μετά λογικά θα λειτουργίσει και ο παλιός δισκοβραχίονας
αν το παιδί ήταν θεσ/νικη θα μπορούσαμε να το κάνουμε μαζί
γιατί έχω τέτοιο στόκο
Κλειστή μεσαία τριβή http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=17473
αλλά ποιο το μήκος του άξονα της μεσαίας τριβής σου;
(Βέβαια ΔΕΝ χρειάζεται άλλαγμα η μεσαία τριβή.)
Τσέκαρε και το σπείρωμα της βίδας...
(plannet: όχι μαζί σου.)
εγώ του πρότεινα αυτή
http://www.srsuntour-cycling.com/SID=si5341a38fbe8bb3d4ceed68a72337c5/in...
αλλά δύσκολα να την βρεις Ελλάδα
και γενικότερα δύσκολα να την βρεις
Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις αλλά είναι δύσκολο να βρω τόσο τεχνικές πληροφορίες για τη μεσαία τριβή κλπ. Δεν κατάφερα τίποτα με αναζήτηση στο google...
Φαντάζομαι ότι απάντηση θα μπορούσε να δώσει μόνο κάποιος που έχει ήδη αλλάξει ΔΒ στο δικό του Dahon και ίσως να είχε βρει περισσότερες λεπτομέρειες.
Το μήκος συνήθως είναι γραμμένο στο πίσω μέρος του ενός από τους δύο βραχίονες "170", "175"...
Τα δόντια τα μετράς ένα-ένα...
Δεν μας απασχολεί η μεσαία τριβή.
@spyros
η σκέψη να την επισκευάσει με λίγο στόκο πως σου φαίνεται????
Στο πίσω μέρος του αριστερού βραχίονα (που έχει το πρόβλημα) γράφει TOP170 H12, οπότε υποθέτω ότι το μήκος είναι 170, Στο δεξί βραχίονα γράφει TOP170 H11C.
Με το μέτρημα των δοντιών έχω ένα θέμα, θα είναι πιο εύκολο αν βγάλω την αλυσίδα αλλά είναι δύσκολο στο γραφείο...
Πάρε ένα μαρκαδόρο και μάρκαρε ένα δόντι και ξεκίνα το μέτρημα από εκεί...