Χρειάζομαι βοήθεια για να ρυθμίσω το πίσω ντεραγιέ. Σημειωτέον το ότι είναι Shimano 10ετίας. Έχει πάνω μόνο 2 βίδες. Προσπαθώντας να το ρυθμίσω όλη μέρα, παρατήρησα ότι η μία πάει το ντεραγιέ αριστερά δεξιά και η άλλη ξεσφίγγοντάς την οι ταχύτητες αλλάζουν γρηγορότερα και πιο απότομα. Δεν υπάρχει τρίτη βίδα, ούτε εκείνο το βαρελάκι στο καλώδιο που το στριφογυρίζεις με το χέρι. Ψάχνοντας στο ίντερνετ βρήκα οδηγίες μόνο για σύγχρονα ντεραγιέ, οπότε όποιος γνωρίζει σχετικά με το θέμα ας βοηθήσει. Ευχαριστώ.
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
η λογική είναι ίδια
οι βίδες είναι οι low an high
αν δεν υπάρχει βαρελάκι είναι ποιο μπελαλίδικο μιας και χρειάζεται να πετύχεις το δέσιμο της ντίζας ακριβός
βέβαια μπορεί να έχει ρυθμιστικό στα χειριστήρια ταχυτήτων
:D
Μάλλον δεν είναι έτσι. Νομίζω ότι η μια βίδα αντιστοιχεί στο βαρελάκι και η άλλη στο b-tension. Και δεν έχει ρυθμιστικό στο shifter. αν σε ένα σύγχρονο ντεραγιέ πειράξεις τα high-low πως κουνιέται αυτό;
πάει δεξιά αριστερά
βασικά είναι για να ρυθμίσεις πόσο δεξιά και πόσο αριστερά μπορεί να μετακινηθεί
αλλιώς θα σου πετάει την αλυσίδα
Δες εδώ:
http://sheldonbrown.com/derailer-adjustment.html(link is external)
και εδώ:
http://bicycletutor.com/adjust-rear-derailleur/(link is external)
@ plannet:
τελικά είχες δίκιο, οι δύο βίδες ήταν τα low-high, απλά όταν πείραζα την low είχα την αλυσίδα στην 7η και δεν καταλάβαινα διαφορά. το ντεραγιέ ευτυχώς είχε βαρελάκι, αυτό που δεν είχε ήταν βίδα b-tension (περιέργως αυτό δεν το επηρέασε). τελικά όμως τα κατάφερα μια χαρά.
@ ναυαρχος
τα είχα ήδη δει. όταν όμως κατάλαβα το λάθος μου το δεύτερο με βοήθησε απίστευτα.
επίσης για όποιον ενδιφέρεται αυτό το βιντεάκι είναι πλού καλό.
http://www.youtube.com/watch?v=xkGBajG4TPc(link is external)
πάντα έχω δίκιο :P
Τις δυο βιδούλες που έχει πάνω μήτε να τις αγγίξω? (γιατί τις σκάλιζα χθες χωρίς αποτελέσματα... νομίζω ότι ρυθμίζουν πάνω-κάτω).
Θέλω να το μετακινήσω προς την έξω πλευρά γιατί στη 2α γρατσουνά άσχημα την αλυσίδα..
μόνο στις ταχύτητες της 3ης δεν έχω πρόβλημα..
μια μικρή βοήθεια γιατί δε ξέρω και πολλά..
αυτό βοηθά? -> http://www.youtube.com/watch?v=t7KKQy0OkUs&feature=related(link is external)
γενικά, καλό είναι η αλυσίδα να μην δουλεύει διαγώνια γιατί φθείρεται και ταλαιπωρεί και τα γρανάζια. Δηλαδή:
- όταν είμαστε στο μικρό γρανάζι εμπρός, δεν χρησιμοποιούμε τα 3 μικρότερα πίσω γρανάζια και
- όταν είμαστε στο μεγάλο γρανάζι εμπρός, δεν χρησιμοποιούμε τα 3 μεγαλύτερα πίσω γρανάζια.
Ούτως ή άλλως αυτές οι σχέσεις υπάρχουν στο μεσαίο εμπρός γρανάζι.
Γενικά οι βίδες των εκτροχιαστών ρυθμίζονται την πρώτη φορά και μετά δεν τις πειράζουμε. Τα όρια του είναι συγκεκριμένα επομένως όποιες ρυθμίσεις τις κάνουμε είτε παίζονταις με τον ρεγουλατόρο στα χειριστήρια, είτε τεντώνοντας την ντίζα.
Προσωρινά το να παίξεις με τις βίδες θα σου δώσουν το αποτέλεσμα που θες αλλά μόλις αλλάξεις ντίζα θα πρέπει πάλι να ρυθμίζεις οπότε δεν έχει νόημα. Αυτό που κοιτάς είναι ο εκτροχιαστής να πηγαίνει την αλυσίδα σε μικρό και μεγάλο γρανάζι και παράλληλα να μην τρίβεται η αλυσίδα όταν έχεις 1η και τελευταία ταχύτητα. Τις ενδοιάμεσες τις ρυθμίζεις τον ρεγουλατόρο.
http://bicycletutor.com/adjust-front-derailer/(link is external)